Jump to content
Naimisiin.info

"Virhe" kaiverruksessa


JMHV

Recommended Posts

Aaarrrghh... Melkein ärsyttää ehkä oma ocd eniten :wacko:

Eli tilanne on se, että mies vei vihkisormuksen vihdoinkin kaiverrettavaksi ja haki sen eilen takaisin kotiin. Muistin vasta nyt tarkistaa kaiverruksen ja hitto vie, että häiritsee! Teksti itsessään on oikein eli mikään ei ole varsinaisesti väärin, mutta se mutta.. Miehen nimi on kirjoitettu kokonaan ISOLLA. Kihlasormuksessa nimi on kuitenkin nätisti kaunolla ja myös miehen tulevassa sormuksessa kaiverrus on kaunolla, ekakirjain vain isolla niinkuin nimessä kuuluu olla. Fonttikin on vihkisormuksessa jotain kaunon ja tekstauksen väliltä eikä siksikään käy yhteen muiden kanssa.. Ei kuulemma koruliikkeessä kyselty fonttien perään.

Olenko minä nyt vaan ihan sekaisin päästäni vai haittaisiko tämä jotain toistakin?! Onko aihetta muuttaa kaiverrus samanlaiseksi ja onkohan koruliikkeellä mitään korvausvelvollisuutta? (Ei varmaan oo, kun oikeinhan se kuitenkin on..)

Nämä on niitä asioita mitkä olisin tahtonut kerralla oikein. Nyt tuntuu, että sormuksella on huono tuuri tai bad mojo, kun ei mennyt kerralla oikein.. Sen tunteen tiedän olevan minun omaa hulluutta :grin: ärsyttää silti.

Link to comment
Share on other sites

Voihan sitä yrittää mennä koruliikkeeseen muuttamaan, mutten usko että he ovat velvollisia korjaamaan mikäli mies ei ole esittänyt mitään pyyntöjä tai vaatimuksia siitä, miten kaiverrus kirjoitetaan... Itseäni ei haittaisi kun kaiverrus on siellä sormuksen sisäpuolella, eikä näkyvillä. Poissa silmistä, poissa mielestä :D

Link to comment
Share on other sites

Ymmärrän harmituksen hyvin! Koruliikkeellä tosiaan tuskin on korjausvelvoitetta, vaikka onkin ehkä vähän omituista ettei fontista ole ollut mitään puhetta.

En tiedä lohduttaako tämä ajatus, mutta itse varmaan yrittäisin ajatella että tää oli nyt se yks juttu mikä meni vähän pieleen. Eli kun sinänsä harmiton töppäys on hoidettu hyvissä ajoin, kaikki muu voi mennä nappiin. :)

Link to comment
Share on other sites

Nojoo.. Oon ehkä päässy pahimmasta ketutuksesta yli, enkä usko tämän tuovan epäonnea tulevaisuudessa :rolleyes:

Mies kävi tänään viemässä sormuksen takaisin ja kuulemma tulevat ehkä hieman kaiverruksen poiston hinnassa vastaan (pitää vielä kysyä isoilta pomoilta). Vähän pistivät miehen syyksi sen ettei sormusta lähetetty käsin kaiverrettavaksi.. No hei haloo! Oisko myyjän pitäny pikkusen varmistaa asiaa? Kuitenkin timantillinen vihkisormus kyseessä. Eihän nyt mies voi sellaisia tajuta kysellä ;) Mutta ihan kiva jos tulevat vähän hinnassa vastaan!

Ja kyllä se kirjousasu vaan mua silti ois häirinny vaikken sitä ois 24/7 tuijottanukaan :grin:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Noniin... Nyt on sormus palautunut jälleen.

Kaiverruksen poistosta ei otettu maksua ollenkaan. Mikä toisaalta minun mielestä on merkki siitä, että liikkeessä mokattiin, kun sitä fonttia jne ei kysytty.

Mutta hitto kun ei vaan voi olla vieläkään 100% tyytyväinen.... :( ärsyttää oma pilkunviilaus ihan hirveesti. Se nyt ei vaan edelleenkään näytä niin hyvältä kuin oisin halunnut.. Annoin kihlasormuksenkin mukaan malliksi, että sitten saatais vihkiin sama fontti jne.

En nyt oo varma olivatko väittäneet sitä kihlan kaiverrusta käsinkaiverretuksi vai sanoneet, että he joutuvat lähettämään sen käsinkaiverrettavaksi niin saadaan samanlainen. Ja periaatteessa se on. Mutta mun mielestä vähän "hutaisten" tehdyn näköinen. Miehen nimessä oleva n on melkein m näköinen ja toisessa seiskassa ei ole viivaa vaan pieni pisteentapainen.. Plus se, että yleisesti en selkeästi niin paljoa tykkää käsinkaiverretusta jäljestä, mutta sen kanssa sentään voin elää :) (ja pakko lisätä tähän väliin ennen kun kukaan siitä pahoittaa mieltään: ymmärrän käsityön vaivan ja hankaluuden ja sen ettei se ole ikinä "täydellistä" verrattuna koneeseen)

Nyt sitten mietin tätä taas! Mutta todennäköisesti käyn kysymässä jossain muualla, voiko sitä pikkusen fiksailla niin ehkä se siitä sitten :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...