rosiie

Morsiammen äiti inhoaa kaasoa

8 viestiä aiheessa

Minulla on ongelma. Äitini on erittäin vahvatahtoinen nainen ja esittää mielipiteensä selkeästi ja äänekkäästi.Olen jo muutaman kerran riidellyt hänen kanssaan, suhteellisen voimakkaasti toisesta kaasostani. Tämä kaasoni on minulle todella rakas ystävä ja haluan hänet hoitamaan toisen ystäväni kanssa tätä tehtävää. Ongelmana on vain se, että äitini ei voi sietää tätä ihmistä. hän on kommentoinut asiaa sanomalla miten pettynyt on minuun kun valihin hänet tai ei hän aijo tulla hääpukua ostamaan kanssani jos kaasonikin on sielä. Tämä kaikki on lähtenyt monia vuosia sitten olleesta riidasta jossa he ottivat yhteen aika rankasti. 

Mitä tässä tilanteessa nyt pitäisi tehdä? Olen jutellut ystäväni kanssa eikä hänellä ole ongelmia äitini suhteen mutta tunne ei ole molemmin puolinen. Suoraan sanottuna pelottaa joku kohtaus häissä tai muu viimehetken stressi minkä äitini järjestää esimerkiksi perumala tulonsa. Tuntuu pahalta kun kyseessä on mieheni ja minun päivä, jolloin sanomme tahdon mutta kunnioitusta ei sitä kohtaan löydy vaan halutaan mennä oman mielen mukaan. Kaiken huipuksi olen vielä ainut lapsi ja vanhemmatkin eronneet. Että huhhuh mitähän tästä tulee.. onneksi on vielä aikaa itse tilaisuuteen. 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Voi apua mikä tilanne! Pystyisikö äidille sanomaan, että olet pettynyt häneenkun pitää tuolla tavalla kiristää ettei hän tule mekko-ostoksille ja tai koko häihin yhden epämieluisan ihmisen takia? Tai jos äitisi voisi ymmärtää, ettei hänen tarvitse pitää kaasostasi, mutta häiden verran häntä pitää sietää. Ei siellä tartte jutella, kunhan ei vedä mitään showta. Kehtaatko sanoa ja tarkoittaa sitä, ettet kaipaa mitään turhaa stressiä ennen häitä ja että äitisi voi olla osallistumatta jos hänen takiaan joudut stressaamaan koko hääjuhlankin ajan? Luulisi aikuisen ihmisen pystyvän laittaa henkilökohtaiset kaunansa sivuun ainoan lapsensa häissä! Tsemppiä!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Momzilla alert!

Onko äitisi oltava häiden järjestelyissä mukana? Ehkä drama mama -kohtauksilta vältyttäisiin, jos hän olisi "vain" vieraana muiden joukossa. Tsemppejä täältäkin!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei! olen hänelle sanonut asiasta ja kuulemma ymmärtää. Mutta sitten toisena päivänä ei. Niin olen ehdottanut että ei teidän tarvise jutella mutta kuulemma häntä häiritsee jos kaasollani on joku rooli häissäni. Tätä ratkaisua olen itsekkin miettinyt ettei olisi sitten älyttömästi mukana.Kuitenkin loppujen lopuksi se päivä on minun ja mieheni. Totta kai haluaisin että perheeni viihtyy hyvin mutta valitettavasti lasken ystäväni myös perheeksini. Kiitos tsempistä! Jospa se vielä tästä. odotan vain hänen itsensä tajuavan sen, että aikuisia tässä kaikki ollaan. Onko kellään ollu tämmöistä tilannetta ja miten se on ratkaistu?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
On ‎4‎.‎1‎.‎2017 at 18.15, rosiie said:

Kuitenkin loppujen lopuksi se päivä on minun ja mieheni.

Juurikin näin. Itselläni on ollut samankaltainen tilanne, jolloin olin itse kaasona ystäväni häissä. Minä ja sulhasen äiti emme tule kovin hyvin toimeen, johtuen varmasti osaltaan siitä, että olemme aika samanlaisia voimakastahtoisia jääräpäitä molemmat :girl_haha:. Joka tapauksessa minä juttelin itse tuolloin ennen häitä sulhasen äidin kanssa ja sovimme, että vaikka meidän ei tarvitse pitää toisistamme niin toimeen on tultava edes sen yhden päivän ajan. Kyse oli kuitenkin meille molemmille rakkaista ja läheisistä ihmisistä, jotka avioituivat. Ainakin tuolloin tilannetta helpotti myös se, että morsian osoitti selkeästi mitkä asiat hääjärjestelyissä kuuluivat minulle ja mitkä sulhasen äidille.

Toivottavasti saatte asian ratkaistua ja voitte miehesi kanssa keskittyä viettämään stressitöntä hääjuhlaa. Tsemppiä!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei. Kiitos kommenteista. Ihana kuulla että joku muukin on kokenut tällaista .  En tietenkään toivo tätä kellekkään. Juttelin äitini kanssa tästä asiasta, kiitos viestien joiden avulla rohkaistuin ja sovimme että hän ei ole itse järjestelyissä mukana.  Totta kai auttaa jos on tarve mutta mielluummin ei ole askartelemassa yms. Tämä oli oikeasti helpottavaa kuulla ja kertoi että voin luottaa että kohtausta ei synny. Kunnioittaa minua ja miestäni ja haluaa hääpäivämme olevan ihana ja draamavapaa. 

Tiutautintti likes this

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään