Jump to content
Naimisiin.info

Musta sormus


Vaniella

Recommended Posts

En löytänyt vastaavaa keskustelua aiemmista. Minulla olisi haaveissa sormus, joka olisi osittain musta. Ei siis mustia kiviä, vaan itse rinkulassa olisi mustaa. Nettiä selaillessa törmäsin hiilikuitusormuksiin. Millainenhan hiilikuitu on sormuksen materiaalina? Ongelmaksi tuli kuitenkin se, etten haluaisi  kokonaan mustaa sormusta, vaan yhdistelmän johonkin suunnilleen hopeanväriseen metalliin. Löysin yhdistelmäsormuksista kuitenkin vain melko leveitä malleja. Toivoisin sormuksen olevan kuitenkin jollain tavalla siron ja naisellisen näköinen, mutta ehkä ilman kiviä, mikä vaikuttaa toistaiseksi mahdottomalta yhtälöltä. Ehkä jotain tämänsuuntaista voisi olla haussa, mutta ehkä pienemmällä kivellä/kivillä ja eri materiaalilla (hopean kestävyys hieman epäilyttää).

 

Onko kellään muulla kokonaan tai osittain mustaa sormusta? Millä materiaaleilla? Kokemuksia?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Oksidoitu kulta tai hopeahan on melko tummaa, ehkä netistä löytyisi hakusanalla oxidized gold band? Toinen vaihtoehto olisi mustat timantit/kivet, vaikka kirjoititkin, ettet haluaisi niitä. Riippuu toki budjetista, mutta esim. allianssisormus voisi olla kiva vaihtoehto. Jos googlaat black diamond eternity band, niin netistä löytyy kaikkea kivaa, ja myös siroa. Myös Etsystä kannattaa katsoa. :) 

@Vaniella

Muokattu: , käyttäjä: Katkis
Link to comment
Share on other sites

17 tuntia sitten, Katkis said:

Oksidoitu kulta tai hopeahan on melko tummaa, ehkä netistä löytyisi hakusanalla oxidized gold band? Toinen vaihtoehto olisi mustat timantit/kivet, vaikka kirjoititkin, ettet haluaisi niitä. Riippuu toki budjetista, mutta esim. allianssisormus voisi olla kiva vaihtoehto. Jos googlaat black diamond eternity band, niin netistä löytyy kaikkea kivaa, ja myös siroa. Myös Etsystä kannattaa katsoa. :) 

@Vaniella

Kiitos vastauksesta. :) Mietin kyllä tuota oksidoitua metalliakin vaihtoehtona ja netistä löytyi joitain ihan kivoja kuviakin. Kuitenkin kun korukaupassa katselin jotain hopeakorua (ei ollut sormus), jonka materiaalina oli oksidoitu hopea, en oikein lämmennyt. Jokin siinä tökki. Olen nyttemmin ihastunut valkokultaiseen kihlaani ja siihen sopii mielestäni vain täysin musta, ei tummanharmaa, jota oksidoitu hopea ainakin mielestäni on. Toisaalta tuon aiemmin linkkaamani kuvan sormus on ilmeisesti oksidoitua hopeaa, mutta kuvissa värit eivät aina näytä siltä kuin luonnossa.

Timanteissa minua epäilyttää niiden eettisyys, vaikka olen löytänyt paljon hienoja sormuksia mustilla timanteilla. Toinen ongelma on budjetti. Haluaisin enemmän mustaa kuin vain yhden kiven verran, ja mitä enemmän dimangeja, sitä kalliimpi rinkula. :unsure: (vaikka toki nuo hiilikuituisetkin näytti melko kalliita olevan)

Link to comment
Share on other sites

28 minutes ago, Vaniella said:

Kiitos vastauksesta. :) Mietin kyllä tuota oksidoitua metalliakin vaihtoehtona ja netistä löytyi joitain ihan kivoja kuviakin. Kuitenkin kun korukaupassa katselin jotain hopeakorua (ei ollut sormus), jonka materiaalina oli oksidoitu hopea, en oikein lämmennyt. Jokin siinä tökki. Olen nyttemmin ihastunut valkokultaiseen kihlaani ja siihen sopii mielestäni vain täysin musta, ei tummanharmaa, jota oksidoitu hopea ainakin mielestäni on. Toisaalta tuon aiemmin linkkaamani kuvan sormus on ilmeisesti oksidoitua hopeaa, mutta kuvissa värit eivät aina näytä siltä kuin luonnossa.

Timanteissa minua epäilyttää niiden eettisyys, vaikka olen löytänyt paljon hienoja sormuksia mustilla timanteilla. Toinen ongelma on budjetti. Haluaisin enemmän mustaa kuin vain yhden kiven verran, ja mitä enemmän dimangeja, sitä kalliimpi rinkula. :unsure: (vaikka toki nuo hiilikuituisetkin näytti melko kalliita olevan)

Mustat timantit eivät ole niin kalliita. Vinkkaisin katsomaan Etsysta, etsi sieltä "white gold black diamond eternity band", sellaisia kapeita saa n. 300-500 eurolla. :)    Ja jos jollain valmistajalla on muita sormuksia mustilla timanteilla, niin usein ne valmistavat myös tilaustöitä, jos joku toinen malli miellyttää enemmän. :) 

Link to comment
Share on other sites

Katselin noita sormuksia lisää ja rodinoinnilla on ilmeisesti mahdollista saada sormuksen metalli mustaksi. Vähän epäilyttää, että kauankohan rodinointi pysyy  ja kuinka törkeän näköinen korusta tulee, kun se kuluu pois. Värisävyero on kuitenkin alla olevaan metalliin huomattavan paljon suurempi kuin näissä perusvalkokultaisissa, joissa on vaalea rodinointi päällä.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...