Guest paula84

Häälahjojen avaaminen juhlassa!!!

115 viestiä aiheessa

No eipä niitä kyllä juhlissa availtu. Suurin osa lahjoista oli kyllä kääritty sellofaaniin, joten sisällön näki avaamattakin :) Tämä on varmaan aika yleistä nykyään, koska harvoin niitä lahjoja häissä aletaan avata ja vieraatkin sen useimmiten tietävät.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen enimmäkseen nähnyt vain sellaisia häälahjoja, jotka ovat olleet sellofaanissa tai jopa omassa pakkauksessaan ruusukkeella/nauhoilla somistettuna, joten niitä on voinut katsella avaamattakin. Ja kyllä kaikissa käymissäni häissä (+ristiäisissä +rippijuhlissa +yo-juhlissa) on katseltu lahjoja ja kortteja ihan koko vierasjoukon voimalla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä taas haluan, että lahjat ovat ihmisten nähtävillä jo juhlassa... :) Ja useinhan lahjat ovta sellofaanissa.... mutta ymmärrän kyllä ketjun aloittajankin näkökannan, saisi itse itsekkäästi nähdä ensin lahjansa.. ja avata itse.. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
No eipä niitä kyllä juhlissa availtu. Suurin osa lahjoista oli kyllä kääritty sellofaaniin, joten sisällön näki avaamattakin :) Tämä on varmaan aika yleistä nykyään, koska harvoin niitä lahjoja häissä aletaan avata ja vieraatkin sen useimmiten tietävät.

Juuri näin meni meilläkin. Suurin osa oli sellofaanissa tai vain lahjanauhat ympärillä, meillä oli vain pari pakettia normaalissa lahjapaperissa ja ne aukaistiin sitten vasta häiden jälkeen yhdessä sulhon kanssa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse en ole koskaan ollut häissä joissa hääpari availisi lahjojaan jo itse juhlassa. Eikä kyllä minullekaan tulisi mieleenikään käyttää lahjakääreiden avaamiseen aikaa, kun kerrankin on mahdollisuus viettää juhlahetkiä kaikkien tärkeiden ihmisten kanssa! Haluan käyttää joka sekunnin olennaisimpaan, eli ihmisiin ympärilläni.

Ja kun joku sanoi, että ei antaisi lahjaa ollenkaan, jos sitä ei avattaisi: jos olisit minulle tärkeä ihminen, niin ihan sama vaikka et toisikaan sitä lahjaa, sillä se ei hääpäivässä ole tärkeintä minulle eikä toivottavasti myöskään vieraille.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Itse en ole koskaan ollut häissä joissa hääpari availisi lahjojaan jo itse juhlassa. Eikä kyllä minullekaan tulisi mieleenikään käyttää lahjakääreiden avaamiseen aikaa, kun kerrankin on mahdollisuus viettää juhlahetkiä kaikkien tärkeiden ihmisten kanssa! Haluan käyttää joka sekunnin olennaisimpaan, eli ihmisiin ympärilläni.

Joo, sama täällä. Eipä ole tullut mieleenkään, että niitä ruvettaisiin juhlissa availemaan. Erittäin tylsää olisi kyllä availun seuraaminen vieraille ja siihenhän menisi aivan järkyttävästi aikaakin. Ihan höpö höpö-idea minusta :girl_impossible:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun mielesta 'ennen vanhaan' kuulu asiaan etta lahjat avataan ihan ohjelmanumerona, nykyaan en muista kayneeni haissa joissa lahjat ois avattu.,,

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä kaasot avasi paketit (paitsi sellofaanissa olevat jätettiin sellofaaniin) ja teippasi kortit kiinni lahjoihin (ja kirjotti myös antajat ja lahjat ylös, jos vaikka kortit olis irronnu), minusta oli kiva nähdä lahjat jo juhlassa, etenkin kun me lähdettiin suoraan hääyöhotellista kylpyläreissulle. Vieraatkin tykkäs ihastella lahjoja ja lukea kortteja.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä olin ystäväni häissä laittamassa lahjoja nätistä esille ja avaamassa paperiin pakatut lahjat, jotta vieraat voisivat käydä halutessaan lahjoja katselemassa. Suurin osa lahjoista oli onneksi pakattu jo valmiiksi kauniisti sellofaaniin, joten niille ei tarvinut tehdä mitään. Kortit otettiin kuorista ja laitettiin lahjan viereen esille. Rahakuoret otettiin eri paikkaan talteen eikä jätetty lahjapöydälle.

Morsiuspari ei siis itse alkanut lahjoja juhlassa aukomaan, mutta he kuitenkin halusivat, että lahjat olisivat kaikkille esillä, sillä se on heistä häissä tapana. Kyllä niitä lahjoja kävikin moni katselemassa, ja minustakin oli mukava nähdä, mitä muuta he olivat saaneet kuin meidän antamamme lahjan :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän häissä myös kaaso ottaa lahjat vastaan ja laittaa ne nätisti esille , emme ehkä avaa kuitenkaan juhlapaikalla lahjoja kääreistä joita ei ole pakattu sellofaaniin.

Minä en kyllä oikein kannata tuota , että joku firma tuo lahjat jälkeenpäin , vähän kylmää touhua ja

se lahjan antamisen tarkoitus menee siinä jotenkin.......

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me ei tiedetty, että on edes tapana alkaa aukomaan lahjoja kesken juhlan. Se ei ollut meille edes vaihtoehto. Tuntuisi hassulta alkaa availemaan paketteja kesken juhlinnan sen sijaan, että seurustelisi vieraiden kanssa senkin ajan.

Kotona rauhassa mentiin lahjoja läpi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on erikseen lahjapöytä, jossa on myös vieraskirja ja meidän historia -kirja. Siihen samaan lahjat, mutta ei me juhlassa niitä avata. Kotosalla sitten.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

tottakai lahjat avataan hääjuhlassamme. kauheinta on se kun morsiuspari ei edes vilkaise koko illan aikana lahjapöytään päin. toiset ovat tuoneet mahdollisesti jopa kalliita lahjoja ja vaikuttaa aivan kun hääparia ei kiinostaisi pätkääkään. Me aijomme ainakin omissa häissämme käydä lahjapöydän ääresä katselemassa lahjoja ja kortteja...sillä onhan se mukavaa jos joku on meitä lahjalla muistanut!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me varmaan pestataan joku avaamaan kääreissä tulleet lahjat siten että kaikki saavat niitä katsella, mutta ei kyllä aleta availemaan.Kuoret saavat olla rauhassa seuraavaan päivään asti. Kaverin häissä oli kyllä muuten niin ihanien häiden tylsin hetki kun 30 minuuttia pari avasi kuoria joissa oli erinäisiä summia, ja sitten kiiteltiin vuolaasti isojen summien antajia. Jotenkin tekopyhää. :girl_sigh:

muoks. pisteet puuttui=)

Muokattu: , käyttäjä: miinuska

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
kauheinta on se kun morsiuspari ei edes vilkaise koko illan aikana lahjapöytään päin. toiset ovat tuoneet mahdollisesti jopa kalliita lahjoja ja vaikuttaa aivan kun hääparia ei kiinostaisi pätkääkään.

En tiedä, onko se maailmaa kaatavaa, mutta mullakin olis kyllä tullut vähän epäkohtelia fiilis, jos ei oltais avattu lahjoja. Kaasot tosiaan hoiti sen ja teippas kortit lahjoihin.

Oli kiva katsoa mikä on keneltäkin ja kiittää jo juhlassa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulle on jotenkin pinttynyt päähän, että häälahjat paketoidaan läpinäkyvään pakettiin, eikä missään nimessä kääritä lahjoja näkymättömiin. Jotenkin olen aina ajatellut, että se olisi jopa etiketin vastaista, että häälahjat on paketoitu paperiin.. :unsure: Todellisuudessahan tämä taitaa kyllä olla vain oma mielipiteeni asiasta.. :D Olen sitä mieltä, että ehdottomasti aukaistaan kaikki sellaiset paketit, joista ei näe mitä siellä on. Kaasolle tai häälahjapöytävastaavalle tulee tehtäväksi huolehtia, että paketit on aukaistu ja että kortit on kiinnitetty paketteihin, tai ehkä käytämme numeroimissysteemiä, ettei haittaa sitten jos vahingossa teipinpalanen jostain irtoaa. Näin saamme rauhassa tutustua lahjoihin ja meille selviää vielä, keneltä mikäkin lahja on :) Itse olen myös niin utelias persoona, että aina on ärsyttänyt toisten häissä, missä en ole nähnyt mitä lahjoja pari on saanut, vaikka paketit ovat olleet esillä..Olen myös joskus ollut häissä, joissa ohjelmanumerona oli lahjojen avaus ja se oli aika tylsää katseltavaa, eikä varmasti ollut hääparistakaan mukavaa, kun kaikki katsoivat kuinka he reagoivat mihinkin lahjaan.

Kaikki tekevät tietenkin tavallaan, mutta meidän häissämme lahjat aukaistaan ennen kuin laitetaan esille. Toivomme myös kovasti, että vieraat tietävät myös minun mielipiteeni siitä, kuinka häälahjat tulisi mielestäni paketoida, eikä kauhean montaa avattavaa pakettia kaasolle tulisi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän häissä miehen isä ja muutamat muut vieraat oli ominpäin aukonut lahjoja (jopa kirjekuoria!) sen jälkeen kun minä ja mies oltiin poistuttu paikalta. Oltaisiin haluttu itse avata pakettimme kotona, mutta ei tullut mieleenkään erikseen kieltää muita avaamasta niitä. Mun mielestä on vähän hullua että vieraat avaavat paketit, eihän niin tehdä syntymäpäivilläkään. Vastaanottaja joko avaa paketit vieraiden läsnäollessa, tai omassa rauhassa vieraiden poistuttua. Ei kukaan voi olla niin utelias että alkaa aukomaan muiden lahjoja ja selityksenä "kun se on ollut aina tapana"... Meidän häät nyt ei ollut kovin tavanomaiset muutenkaan. Ärsyttää.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse en muista että olisin koskaan ollut häissä joissa hääpari olisi avannut lahjat ja siitä syystä olen olettanut että lahjoja ei ole tapana availla juhlan aikana.

Meillä lahjat avataan varmaankin häiden jälkeisenä päivänä kaikessa rauhassa, luetaan kortit huolella jne. Hääjuhlassa menee aika kuitenkin kuin siivillä, niin mielummin käyttää sen ajan vieraiden kanssa jutustelemiseen ja päivästä nauttimiseen. En usko että vieraat pahastuvat vaikka emme juhlassa niitä avaisikaan :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko se oikeasti yleistäkin, että lahjoja availlaan häissä? Monissa häissä olen ollut, mutta ikinä ei olla lahjoja avattu. Jokainen, vieraat että hääpari, ovat käyneet illan mittaan hypistelemässä lahjoja, ilman, että paketteja avettaisiin tai kurkittaisiin, kuinka paljon joku on rahaa laittanut kuoriin. Itse olisin erittäin vaivautunut, jos mun pitäisi tulevissa häissäni availla kortteja ja lahjoja kaikkien edessä. Voihan sitä jälkeenpäin soittaa, että "kiitos hurjasti, että pääsitte juhliimme ja muistitte vielä niin ihanalla lahjalla, koskas muuten nähtäisiin taas!"

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mäkään en ollut koskaan kuullut että lahjat avattisiin jo juhlassa! Osa on tarkoituksella sellofaanissa niin että vieraat voi katsoa niitä ja jos joku paketoi toisenlaisella paperilla niin sitten paketoi. En oikein käsitä myöskään että missä vaiheessa pari kerkeäisi avaamaan lahjoja, jos on muuta ohjelmaa ja seurustelua juhlaväen kanssa. Tuntuu että lahjojen avaaminen on sellainen homma, jonka voi hyvin tehdö juhlien jälkeen kaikessa rauhassa, eikä kesken juhlan jolloin siihen menee aika paljon aikaa. Musta se kuulostaa jotenkin ahneelta, että näiden lahojen takia ihmiset sinne olis kutsuttu, että nyt avataan nämä lahjat ja katsotaan heti että mitä kukakin vieras on tuonut ja onko tuonut tarpeeksi. KIva ratkaisu on laittaa lahjat sellofaaniin, jolloin kaikki halukkaat saa niitä ihastella ja parikin voi jo halutessaan vilkuilla lahjoja, Musta ois aika kiva katsella sitten lahjoja yhdessä kotona, vois olla ihan söpöä sitten availla kahdestaan ja ihastella niitä.

Yksissä häissä olen vain nähnyt näin tehtävän, että lahjat avattiin ja se oli niiden häiden ainut ohjelmanumero. Siis mutta katsottavaa ei ollut, joten siksi lahjojen avaamista oli ihan ok katsella. Silti se tuntui jotenkin ahneelta, tai ehkä vähän synttärijuhlatuntuiselta eikä ihan häiltä. Näissä häissä oli paketteja joku kuusi kappaletta, ja puolet niistä oli sellofaanissa. Myös yhden vieraan kortti ihasteltiin enemmän kuin muiden ja se luettiin ääneen, muita ei luettu. Tässä avaamisessa voi olla se riski, että jonkun lahja ei saa ollenkaan huomiota tai kiitosta, siis vaikka ihan vahingossa ja huomiotta, ja ettei kellekään tulisi sitten paha mieli jos jonkun lahjaa kehutaan enemmän kuin toisen. Ei kuitenkaan voi ihan täysin tietää, kuka on laittanut lahjaan enemmän ajatusta kuin joku toinen tai kuka on maksanut lahjasta enemmän kuin joku toinen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille ei juurikaan pitaisi paketteja tulla, silla juhlat ovat Suomessa, mutta asumme muualla. Aiomme siis laittaa kutsun yhteyteen pyynnon, ettei paketteja tuotaisi, koska emme halua maksaa maltaita niiden roudaamisesta kotiin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä oon ollut myös monissa häissä enkä koskaan oo nähnyt tai edes kuullut että lahjat avattais juhlassa. Kyllä se on ollu itsestään selvää että ihmiset availee ne vasta kotona.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mäkään en ole ikinä kuullut, että lahjat avattaisiin jo hääjuhlassa! Itseasiassa musta tuntuis oudommalta se, et hääpari on jo juhlassa lahjojen kimpussa, kuin se et ne on avaamattomina odottamassa.Toki pöytää varmaan käydään vilkaisemassa, mutta avaaminen saa mun mielestä jäädä häiden jälkeen. Juhlapäivänä on kuitenkin niin paljon tärkeämpää viettää aikaa vieraiden kanssa ja nauttia juhlasta, kerkeää ne lahjat avata myöhemminkin. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tässä lahja-asiassa on selkeästi kahta eri koulukuntaa :D Minulle taas on itsestäänselvää, että lahjat avataan (ei hääpari itse vaan joku asiaan nakitettu avustaja) vieraiden katseltavaksi enkä itse ole ollut ollu häissä, joissa lahjoja ei laitettaisi esille - ja tässä iässä on tullut jo yhdet jos toisetkin häät juhlittua. Oliskohan tämä joku nykyaikana ei avata vs entisajan tavat -juttu?

Muokattu: , käyttäjä: miomao

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä oon ollu monissa häissä, mutta en muista, miten lahjojen avaamisen suhtee on tehty. Ehkä hämärästi muistan, että yhdissä häissä 2005 lahjat oltaisiin avattu.. :D

Kyllä mä ainain vieraana tykkään käydä pällistelemässä häälahjapöydän lahjoja, mutta ei mulla haittaa, vaikka lahjoja ei oltaiskaan avattu. Kyllä siitä vähän saa osviittaa, kun näkee ne sellofaanijutut.

Omissa häissä varmaan avataan ainakin isoimmat lahjat, sillä nehän ne kaikista eniten kiinnostaa vieraita :D Toki joku vieras voi ajatella, että ei halua kaikkien tietävän, mitä on ostanut lahjaksi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään