Rosmariini

Kokkola ja lähialueet

90 viestiä aiheessa

Hei Kokkolan seudun morsiamet, apuanne kaivataan kipeästi!

Meillä on häät suunnitteilla kesälle 2004 ja haussa juhlapaikka Kokkolasta tai lähistöltä (vihkiminen meillä on jo muutamaa kuukautta aiemmin, joten sijainnilla ei ole niin hirveesti väliä). Villa Elban tiedän ja se kai on ihan kiva, mutta mieluiten haluttais ehkä joku pienempi idyllinen paikka. Sen ei tarvi olla "täyden palvelun talo" kuten Elba on, eikä mikään supertasokas edes, kunhan mahtuis n. 80 vierasta. Plussaa on jos tilojen yhteydessä ois jonku näköinen majoitusmahdollisuus muutamille.

Kaikenmoiset vinkit ovat tervetulleita - myös kokemuksia Villa Elbasta otan mielelläni vastaan!

[glb]Etukäteen tiedoista mielettömän kiitollisena,

Rosmariini  [/glb]8)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Alavetelistähän löytyy aivan ihana Seljesin lomakylä, majoitustakin löytyy. (www.kpnet.com/seljes) Kokkolassa on sellainen kuin Brinkin vanha pappila mutta en tiedä paljonko väkeä sinne mahtuu.

Oletteko miettineet sitä M/S Jennyä joka risteilee tiluksesta Kokkolan vesillä, aika ihan ajatus, mutta ei mahdollinen meille kun sinne mahtuu vain joku 100. Sitten löytyy Ähtävältä yks vanha navetta joka on rempattu kuvista päätellen aika hienoksi ravintolaksi, en ole itse käynyt.

Seurakunnalla kai on joku paikka meren rannalla tuolla Trullevin tiellä. Myös Trullevi on ihana paikka. Hickarö-vaihtoehto on myös, mutta ei ehkä niin hieno kun tie menee ihan siitä vierestä.

Pietarsaarestahan löytyy ravintola Pavis meren rannalta, aika ihana. Sekä myös Villa Sveden johon mahtuu just se 80 ihmistä, todella ihanan näköinen. Katsopa sivulta pietarsaari.fi jos siellä olisi kuvia. Sittenhän löytyy myös Fäboda myös meren rannalta. Nämä siis jos Pietarsareen meno kiinnostaa ;)

Tässäpä näitä, toivottavasti oli apua. ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen viime kesänä kierrellyt muutamia Kokkolan juhlapaikkoja tarkastelemassa, laitan tänne niistä kuvia ja tietoja ehtiessäni. Tässä muutamia linkkejä ensi hätään:

Kruununvoudintalo eli Hakalax-talo: http://tourism.kokkola.fi/wkk/suomi/22.html, erittäin tunnelmallinen, mahtuu hyvin se 80 henkeä, 100 henkeä maksimi, juhlatilassa kaksi erillistä huonetta, ei majoitusmahdollisuutta. Meidän häitä juhlitaan täällä, joten hääpäiväkirjassani on lisätietoja ja kuvia.

Opetusravintola Kokkolinna http://www.kpedu.fi/Re_mainala.asp?TUNNUS=...p;Paalinkki=247 Tyylikäs jugend-talo, tosin ei tässäkään majoitusta.

Lomakylä Trullevi http://www.eurolinja.com/trullevi/ juhlapalveluja hirsirakennuksessa meren rannalla, majoitusta.

Hickarö http://www.sunpoint.net/~kokkolapub/hickaro.htm Mökkejä, järjestävät myös hääjuhlia. Muistaakseni tämä paikka sijaitsee myös meren rannalla, vähän kauempana kaupunkialueesta. Enempää en valitettavasti osaa kertoa, kun en täällä ole käynyt.

Lisätietoja saa Kokkolan matkailusta http://tourism.kokkola.fi/. Yritän laittaa jotain valokuvia mahdollisista juhlapaikoista ensi viikolla.  :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Em. lisäksi tulee mieleen

- Mustakari

- Palmahovi

- Kotiseutumuseo

Karo

Ps. Minähän se täällä...  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei!

Hickarötä voi suositella, mikäli pitää 70-luvun baaritunnelmasta. Itse en kuitenkaan siellä häitäni viettäisi.

Trullevi sen sijaan on oikein hieno ja mökitkin ihan ok.

Fäbodan kahvituvassa Jeppiksessä olen kerran ollut häävieraana, sehän on mahtava paikka, mutta jos ilma on kauhea (kuten silloin oli) niin se kyllä verottaa tunnelmaa.

Olen myös ollut häävieraana Snellman-kodilla, se oli hyvä paikka. En muista, miten suuri porukka meitä oli, mutta yli 50 ainakin. Sehän sijaitsee keskustassa vanhankaupungin laidalla, Suntin vieressä.

Palmahovissa on niinikään tullut oltua häissä. Sekin on ihan jees.

Palmahovin vieressä on seurakunnan kesäkoti Suviranta. Siellä ainakin olis jotain majoitustakin tarjolla. Mutta se on rippikoulukäytössä kesäisin.

Ensi viikonloppuna olen menossa häihin Tullimäen siirtolapuutarhan talolle. Siitähän on kävelymatka leirintäalueelle, jossa on mökkejä ym.

n. 15 km Kokkolasta, Larsmossa Bosundin kylässä on Holmborgs besöksgård ja kotieläinpiha. Siellä olen ollut syntymäpäiviä viettämässä kerran, paikka oli viihtyisä ja majoitustakin kai on tarjolla. www.larsmo.fi

Kirjoittelen lisää jos tulee mieleen...

VM

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Voin suositella myös Jungsborgia, jota tässä ei mainittu. Siellä meillä häät ensi kesänä. On tossa Hagströmin kulman tuntumissa vähän piilossa risteyksen takana.

Kokkolan alueen puhelinluettelosta löytyy numero josta voi varata.

Siskolla oli talvihäät pari vuotta sitten Elbassa ja se oli mahtava paikka. Vieraita mahtui 100kpl ja ruoka oli todella hyvää. Majoitus ainakin hääparille löytyi paikan päältä. En tiedä sitten mieten kesällä toimii homma koska siellä järjestetään kesäleirejä ahkerasti.

En ollukaan vielä tietonen että täällä muita Kokkolalaisia, kuvittelen aina että tämä on niin kamalan pieni paikkakunta. Terkkuja vaan jos joku tästä tunnistaa. ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei,

Meillä oli häät viime lokakuussa Kokkolassa. Meillä oli pienet häät joten mahduimme hyvin Metsola-nimiseen paikkaan. Se on Pietarsaareen mentäessä tien varrella, vähän ennen Hickaröä. Se on sellainen iso hirsitalo. Kaksikerroksinen. Siellä on tosi hyvät tilat. ja kaikki mukavuudet. Meillä vieraita oli vähän yli 50 ja kaikki mahtuivat hyvin sinne. Ulkona on myös terassi missä voi oleskella. Ja Yläkerrassa oli myös huoneita, missä voi yöpyä.

En tiedä tarkkaan kuka sen omistaa, koska itse en ollut sitä paikkaa varaamassa, vaan se hoidettiin puolestani. Mutta mieleen on jäänyt,että olikohan se jonkun työväenyhdistyksen omistuksessa.

Toivottavasti löytyy hyvä juhlapaikka ! Suosittelen Metsolaa.

;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pietarsaaressa myöskin Järviseututalo, missä pidetään paljon juhlia, siinä on Hotelli Vega tien toisella puolella, jossa voi yöpyä, Lisäks pietarsaaressa on Hieno Jugend-Sali lähellä keskustaa, on tosi juhlava sisältä, siellä saa kuulemma yöpyä nykyisin. Hinnasta en tiiä sen Jugend-salin osalta, en usko et oo kovin kallis ja Järviseututalo maksaa siin vanhaa rahaa 1000mk, muistaakseni. Molemmista on hyviä kokemuksia. Sehän on hyvä juttu, jos ootjo löytäny paikan, sillä näinkin pienellä paikkakunnalla, kun pietarsaaressa varauksia on jo aikas paljon. Meillä on häät ensi kesänä Paviksella! ;D ;D ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me emme löytäneet Pietarsaaresta (kummankin kotikaupunki) sopivaa hääpaikkaa. Vieraita meillä on reilu 100.

Restaurant Fäböda

+ meren rannalla, kauniit maisemat

- säävaraus

- kallis varaus

- kallis ruoka (39 EUR/hlö), valittava ruokalistalta, eli ei voi itse tehdä mitään

- paikalle saa tulla myös muita asiakkaita

(väittävät, että sisälle mahtuu 120 - ei taatusti edes seisomaan! Istumapaikkoja sisällä n 60)

Pavis (pursiseura)

+ meren rannalla, kauniit maisemat

+ lähellä kaupunkia (mutta ei keskustassa)

- ruoat valittava listalta

- paikalle saa tulla myös muita asiakkaita

- vähän tanssitilaa

- kaksi eri puolta, eli vieraat olisi jaettava, yhdelle puolelle n 40)

Jugendsali (ent. seurakuntatalo)

+ kaunis sisältä

+ kuulemma herkulliset ruoat, hinnoista en tiedä

- keskustassa, ei omaa rauhaa

- kova liikenne ohi läpi yön

Järviseututalo

+ lähellä merta

- pieni, ahdas, tumma, ei todellakaan unelmahääpaikka

Jos joku kaipaa lisätietoa Pietarsaaren juhlapaikoista, voin toki auttaa. Me päädyimme vihkiytymään Pietarsaaressa Pedersören kirkossa (paljon kauniimpi verrattuna kaupungin kirkkoon), mutta juhlia siirrytään viettämään Kokkolaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei,

Millaisia kokemuksia Kokkolan morsiammilla on Jungsborgista hääjuhlapaikkana

ja tietääkö joku paljonko sinne mahtuu vieraita ja pitääkö sinne itse hankkia catering jne.?

En ole saanut vielä ketään asiasta tietävää kiinni....

Häitä juhlimme heinäkuussa 2006!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En osaa sanoa Jungsborgista mitään, mutta rupesi kiinnostamaan, milloin vietätte häitänne? Meillä häät 29.7.2006. Ootko Kokkolasta kotoisin? :)

Ai niin, tässä sivu erään parin häistä, jotka on vietetty Jungsborgilla. Löysin sivun täältä naikkareista.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei Angel 81,

Meillä hääpäiväksi on nyt varmistunut 5.8.2006 !  :-X :-X :-X

Joo olen kokkolasta kotoisin! Päädytään ehkä viettämään häitä kuitenkin sulhaseni kotipaikkakunnalle, sillä kokkolasta ei taida löytyä tarpeeksi suurta juhlapaikkaa! Harmi, että Elbaan ei mahdu yli kahtasataa vierasta  :P

Kiitti Jungsborgin vinkistä, käyn kattomassa sivut!  :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei VM tai kuka tahansa! Kerrotko millaista siirtolapuutarhan talolla oli olla häissä? Olen käynyt sen katsomassa, ja se vaikuttaa vaatimattomalta. Miten paikka oli koristeltu? Oliko siellä juhlava tunnelma?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Entäpäs ravintola Pasaati Ykspihlajassa? Me ollaan mietitty sitä, mutta kun ei olla mistään kuultu hyvää eikä huonoa palautetta, niin on hankala arvioida. Ei kauheen "fiini" paikka, mutta meren rannalla ja ruoka/juomapalvelu pelaa.

Entäpä Vanha Tullipakkahuone? Onko kokemuksia?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Haluaisin vähän tietoa ja jos olis kuvia tosta Nakkilan Marimba juhlapaikasta. Eli saako sinne viedä omaa boolia vai onko pakko ottaa pitopalvelulta? Kertokaa kaikkea hyödyllistä tietoa paikasta. Kiitos!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen käynyt  muistaakseni kerran Pasaatissa syömässä. Kyllä se ihan mukavalta näytti, vaikkakin enemmän ruokalalta kuin ravintolalta. Koristelu varmaan tekee juhlavammaksi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Eikö kenelläkään ole kokemuksia häistä Villa Elbassa? Olisi kiva kuulla kokemuksia/mielipiteitä/vinkkejä tms. Paikka on jo varattu häitämme varten...  ::)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Hei VM tai kuka tahansa! Kerrotko millaista siirtolapuutarhan talolla oli olla häissä? Olen käynyt sen katsomassa, ja se vaikuttaa vaatimattomalta. Miten paikka oli koristeltu? Oliko siellä juhlava tunnelma?

Hei!

Vastaus tulee nyt vähän myöhään, mutta laitan tähän omia kokemuksiani, kun ei sitä kukaan muukaan ole tehnyt.  :)

Siirtolapuutarhan talolla oli kesällä -04 mukavaa, ja se oli oikein sopiva alkoholipitoisiin tanssihäihin. Tuolloin oli kova helle, joten juhlakansa viihtyi enimmäkseen ulkosalla. Wc:n kanssa oli jotain hankaluutta ollut morsiamella, jolla oli leveä hame. Minusta tunnelma oli juhlava, mutta luullakseni vieraat, juhlan luonne ja tietenkin itse morsiuspari oli suurin syy siihen. Koristeena taisi olla paljon kukkia. Paikka sopii mielestäni siis parhaiten keskikesän juhliin.

Pasaatissa on myös ollut jonkun kaverin häät, siellä tuntui viihtyvän tanssiva ja baaritiskillä aikaansa kuluttava juhlakansa, enkä ole kuullut huonoa palautetta sieltä.

t. VM

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko kellään uusia tietoja Kokkolan ja Pietarsaaren juhlapaikoista? Pienet häät tulossa.Onko tietoa Hästö Skatanista?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olimme jo varanneet Villa Elban hääpaikaksi mutta mieli muuttui, kun huomattiin että vieraista ei läheskään kaikki pääse tulemaan.  Eli Elban juhlasali rupesi tuntumaan vähän turhan isolta.  :P Löysimmekin unelmapaikan melkeinpä sattumalta: Vanha Tullipakkahuone. Paikka on rempattu muutama vuosi sitten ja se on todella kotoisa ja lämpimän oloinen. Lankkulattia ja parrut katossa tekevät siitä ihanan vanhanaikaisen. Ihastuimme siihen heti ja vaikka vuokra onkiin aika kallis, päätimme satsata paikkaan - kerranhan niitä häitä vain tanssitaan!  Meillä on vain toinen puoli käytössä, koska vieraita on tulossa n. 60-70. Jos on isommat häät, niin saa koko paikan käyttöön ja silloin sinne mahtuu jopa 200 hlöä.   :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

kokkolaa hyvin tuntevat! olisin kiinnostunut teidän mielipiteestänne..  ;D Etsimme hääpaikkaa noin 120 hengelle ja paikan tulisi olla sellainen jonne voi itsekin tehdä ruokia. Tämä siis sulkee pois Villa Elban ja kaikki kivan näköiset pienet paikat.. Tuota Jungsborgia olen vähän miettinyt, mutta jos jollain olisi omakohtaisia kokemuksia sen koosta ja toimivuudesta niin mielellään niitä kuulisin  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään