1873 viestiä aiheessa

Olen lueskellut tätä ketjua, mutta en ainakaan vielä ole löytänyt juurikaan kommentteja Pateniemen Honkapirtistä. Ollaan nyt alustavasti varattu se meidän häitä varten ja haluaisin löytää ihmisiä, jotka ovat häänsä siellä viettäneet tai aikovat viettää? Onko kokemuksia ja/tai kommentteja? Meillä hääpäivä näillä näkymin syyskuussa 2008.

En tiiä huomasitko, mutta tuossa edellisellä sivulla (s.55) on mun vastaus edelliselle Honkapirtistä kyselleelle.  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei kiitos paljon skh! Kävimmekin juuri tänään katsomassa Honkapirttiä paikanpäällä ja luin juuri tuossa kirjoittamasi vastauksen sivulta 55. Molemmat tukevat sitä päätöstä, että Honkapirtti tulee olemaan meidän hääjuhlapaikka. Onpa hyvä mieli, kun alkaa päästä vähän alkuun tässä hääsuunnittelussa. :) Melkein onnesta ja ilosta kärrynpyöriä hyppelen... Nyt on yksi iso päätös saatu tehtyä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

voipi olla, että jossain kohtaa tätä ketjua on jo maininta asiasta, mutten jaksa koko ketjua lueskella läpi. kysyisin ihan kaverini puolesta, että paljonko se honkapirtin vuokraus maksaapi?

Kiitos tiedosta jo etukäteen!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Quaramelle, oliko teillä menu valmiista listasta vai saitteko suunnitella oman? Paljonko teillä oli menuhinta/hlö? Koristeluista sen verran, että pitikö koristeet viedä sinne itse ja henkilökunta koristeli vai miten? Entäs tarjoilijat, olivatko he siellä kuinka kauan ja pitikö maksaa jotain ekstraa, jos meni jonkun tietyn tuntimäärän yli se tarjoiluaika? Hirveästi kysymyksiä, toivottavasti jaksat vastata, meillä tosiaan Rauhala varattu ensi kesäksi :> Onnea rouviintumisesta!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
voipi olla, että jossain kohtaa tätä ketjua on jo maininta asiasta, mutten jaksa koko ketjua lueskella läpi. kysyisin ihan kaverini puolesta, että paljonko se honkapirtin vuokraus maksaapi?

Kiitos tiedosta jo etukäteen!

En muista tarkkaa hintaa, mut halpa se oli. Me oltais haluttu se, mut se oli jo varattu  >:( muutaman satkun se oli, koska me maksettiin walosta 400, ja honkapirtti olis ollu pikkusen/jonkuverran (pöljää sanoa noin mutku ei muista  :-[ ) halvempi  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
voipi olla, että jossain kohtaa tätä ketjua on jo maininta asiasta, mutten jaksa koko ketjua lueskella läpi. kysyisin ihan kaverini puolesta, että paljonko se honkapirtin vuokraus maksaapi?

Kiitos tiedosta jo etukäteen!

Miedän häitten aikaan (joista on jo 3v.) se makso 250€ pe-su. Ja tuosta saatiin 50 alennusta kun jouduttiin siivoamaan paikka ensalkuun. Eli halpa on! ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Quaramelle, oliko teillä menu valmiista listasta vai saitteko suunnitella oman? Paljonko teillä oli menuhinta/hlö? Koristeluista sen verran, että pitikö koristeet viedä sinne itse ja henkilökunta koristeli vai miten? Entäs tarjoilijat, olivatko he siellä kuinka kauan ja pitikö maksaa jotain ekstraa, jos meni jonkun tietyn tuntimäärän yli se tarjoiluaika? Hirveästi kysymyksiä, toivottavasti jaksat vastata, meillä tosiaan Rauhala varattu ensi kesäksi :> Onnea rouviintumisesta!

Me tehtiin meidän menumme itse, Rauhalan omat menut olivat aika perusmenuja. Kokki kiitteli meitä hääpäivänä pääsystä tekemään menuamme  :D Menuhinta oli 36 eur/hlö. Tarjoilijoiden määrän mitoittavat vierasmäärän mukaan ja tarjoilijat sisältyvät menun hintaan, ovat siellä loppuun saakka.

Veimme koristeemme perjantaina Rauhalaan ohjeistuksineen ja henkilökunta koristeli paikan lauantaina. Äitini kävi vielä ennen kirkkoa tarkistamassa paikan.

Minulla on viikonlopun ajan vielä näytillä päiväkirjassani kuvat hääpäivästämme, joten sieltä voit nähdä toteutuksia.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Meilläkin varaus Hannuksen Piilopirttiin. Lady Birdin kanssa meillä näköjään aika samanlaiset suunnitelmat ajan ja paikan suhteen ;D Vielä en ole itse päässyt Piilopirtillä käymään, tai no ulkoa olen nähnyt ja kuvia sisältä netistä. Sulho on ollut sielä joskus illanvietossa ja vaikuttaisi kyllä oikein soppelilta paikalta  :D

Te siellä sitten viikkoa aikaisemmin ;D Voin kertoa etteivät kuvat tee tuolle paikalle oikeutta; se on monta kertaa kauniimpi, hyvin käytännöllinen, UPEA paikka! Meinaatteko ottaa baarinkin käyttöön? Joko teille on tarjous tullut :P?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Te siellä sitten viikkoa aikaisemmin ;D Voin kertoa etteivät kuvat tee tuolle paikalle oikeutta; se on monta kertaa kauniimpi, hyvin käytännöllinen, UPEA paikka! Meinaatteko ottaa baarinkin käyttöön? Joko teille on tarjous tullut :P?

Kiva kuulla, että livenä vielä parempi  :D Tarkotatko baarilla aittaravintolaa? Sitä ei varmaan oteta käyttöön, ajatus oli, että hankitaan itse juomat (muihin tiloihin kai saa vielä omat juomat paitsi tohon aittaravintolaan...luulisin :-/) Tarjousta pyysin tuossa pari kuukautta sitte, mutta en ole postia saanut. Itse asiassa nyt sitten kun soittelin Pirkolle uudemman kerran niin sovittiin, että mennään tässä joku päivä käymään ja hän sitten näyttää millaisia menuja ovat yleensä tehneet. Ootteko te jo saanut menuehdotuksia? Jos ootte niin voitko vähä vinkata oliko minkälaisia ja minkä hintaisia  ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä myös tarjousta edelleen odotellaan, mutta tarjousesimerkit joita meille näytettiin olivat luokkaa 38-43€/hlö, iltapalat sisältyi noihin. Me laitettiin oma menuehdotus heille ja sen pohjalta toivottavasti tulee tarjous piakkoin.

Omat juomat saa tosiaan olla kaikkialla paitsi aittaravintolassa :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Heh, ootte te ainakin hyvissä ajoin liikenteessä jos häät on vasta 2009..  ;D

Me juhlimme Hannuksella ensi vuoden elokuussa, mutta menuehdotukset on vasta työn alla. Eihän tässä nyt niin kiire ole.  ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No kiire ei ole, se on totta. Mutta a) totta kai kiinnostaa ja haluais juhlien eteen tehdä jo nyt asioita, B) kun itse häistä maksaa (ja 2 vuotta säästää) joka pennin niin tuo hintapolitiikka kiinnostaa erityisesti eli menut ois kiva tietää jo nyt niin osaa budjetoida mitä ruokaan menee rahaa. Että annetaanhan kaikkien tehdä ja suunnitelma häitänsä ihan omaan tahtiin  :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
No kiire ei ole, se on totta. Mutta a) totta kai kiinnostaa ja haluais juhlien eteen tehdä jo nyt asioita, B) kun itse häistä maksaa (ja 2 vuotta säästää) joka pennin niin tuo hintapolitiikka kiinnostaa erityisesti eli menut ois kiva tietää jo nyt niin osaa budjetoida mitä ruokaan menee rahaa. Että annetaanhan kaikkien tehdä ja suunnitelma häitänsä ihan omaan tahtiin  :D

Näin juuri!!!

Vaikka täytyy myöntää että tuli kahta kovempi kiire paikan suhteen kun olitte ehtineet varata tuon 8.8 ;) Sanoin samantien että me varataan oma päivä myös. Eikä olla ainoita vuodelle -09 :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Siis ei missään nimessä ollut tarkoitus arvostella kenenkään aikatauluja..  Miksi pitää olla niin herkkänahkainen? :-?

Totesin vaan, että ITSELLÄNI ei ole tässä kiire. Voisin kuvitella, että yleisen hintatasonkin tietäen (eli kaikki aina kallistuu hiljalleen) voi olla hankalaa antaa niitä täsmällisiä tarjouksia näin paljon etukäteen, mutta eihän se siis mulle kuulu eikä ole multa pois millään tavalla, sori kun nyt kommentoin.  :P

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä nyt en ainakaan loukkaantunut, kukin tyylillään :D

Meillä kun on ihan sama juttu kuin Jelliksellä että tässä 2 vuoden (eikun vuos ja 10kk!!! ;D) aikana säästetään, niin on ihan hyvä tietää suunnilleen paljonko tarvii mihinkin...ja kiva jotain jo puuhastella!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Meillä myös tarjousta edelleen odotellaan, mutta tarjousesimerkit joita meille näytettiin olivat luokkaa 38-43€/hlö, iltapalat sisältyi noihin. Me laitettiin oma menuehdotus heille ja sen pohjalta toivottavasti tulee tarjous piakkoin.

Omat juomat saa tosiaan olla kaikkialla paitsi aittaravintolassa :)

:o Siis mitä tuollainen 40 euron tarjoilu pitää sisällään?!

Olin kesällä vieraana Hannuksen piilopirtillä juhlituissa häissä eivätkä kokemukseni ole mitenkään mairittelevia tarjoilujen suhteen. Toivottavasti ystäväni eivät maksaneet niistä pöperöistä ja osittain ammattitaidottomasta tarjoilusta noin paljoa...

---

Paikkahan on siis todella hieno, mutta ruoka ja henkilökunta eivät valitettavasti olleet yhtä tasokkaita.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Juu ei täälläkään loukkaannuttu ;) Itsekkin olen yllättynyt että älyttömän ajoissa pitää olla liikkeellä jos haluaa jotain tiettyä... Hinnoista ei tietenkään voikkaan kukaan sanoa mitään lopullista, mutta haarukat pitää saada tietoon ettei tule sitten lähempänä ikäviä yllätyksiä. Mekin tarkkaan laskettiin millaiset hintaerot tulee jos ottaa jonkun paikan josta pitää maksaa vuokraa ja siihen sitten pitopalvelun tai sit just tällasen niinku Piilopirtti ett kaikki sisältyy menunhintaan.

Mainittakoon muuten että hääyön suhteen olen kans älyttömän hyvissä ajoin liikenteessä, viime viikolla varasin  ;D Mutta halusinkin just tietynlaisen huoneen ja niitäpä ei vaikuttanut olevan kuin kaksi Oulussa  ;D

Onko teillä Lady Bird muuten vihkiminen Tyrnävällä vai jossain muualla?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ikävää että Pitkätossulla on noin kurja kokemus :-/Tuo hintahan sisältää siis ihan kaiken, työn, ruuan, tilavuokran jne.

Meillä on vihkiminen Oulussa ja sieltä sitten pyyhkäistään Tyrnävälle :)Missä teidän yöpaikka sitten on, saanko olla utelias ;D?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Kuulostaa silti aika kalliilta, kun kyseessä ei kuitenkaan ole mikään huippuravintola.

Tässä vielä ongelmia, joihin kesällä törmäsin:

- Tarjoilijat olivat hätäisiä tervetulomaljojen kanssa, joten viimeisenä saapuneet vieraat eivät saaneet ollenkaan maljoja, ilmeisesti myös hääpari jäi ilman!

- Kylmät ja lämpimät ruoat tarjoiltiin samalla kertaa, joten viimeisenä ruokaa noutaneet saivat lämmenneitä kylmiä ruokia ja kylmenneitä lämpimiä ruokia.

- Paahtopaisti oli ylikypsä (= kuiva ja mauton), salaatit todella arkisia. Esillelaittoon ei juuri ollut kiinnitetty huomiota.

- Emäntä oli pihalla erityisruokavalioista, vaikka hääpari oli niistä sopinut hyvissä ajoin. Osa vieraista oli jäädä ilman "kakkua", mutta pakastimen pohjalta löytyi johonkin aiempaan tilaisuuteen tehtyjä tai tilattuja gluteenittomia ja maidottomia leivoksia, joiden maku oli mitä oli.

- Tarjoilijat jostain syystä sähläsivät boolitarpeiden kanssa, niille ei meinannut löytyä sopivaa paikkaa. Iltapala laitettiin sisälle tarjolle juuri kun soittajat alkoivat soittaa tanssimusiikkia ulkona...

Yksityiskohdat kannattaa siis sopia todella tarkkaan, vaikkei sekään näytä takaavan tarjoilun sujuvuutta. :-/

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No, mutta kaikkia ei voi miellyttää ja aina löytyy joku jolla on jotain purnattavaa, oli paikka kuin paikka :-/

Me laitetaan joka tapauksessa toiveet Piilopirttiin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No hyvä, rauha maassa.  :D

Meillä on vihkiminenkin Tyrnävällä, ja hääyötä ajattelimme kyllä jäädä viettämään ihan sinne Hannuksen morsiusaittaan. Eihän se mikään luksushotellihuone ole, mutta vastahan me vietettiin kihlajaisia semmoisessa ja Piilopirtin valinnassa painoi eniten juuri se, että saadaan vaikka aamuun asti juhlia vieraidemme kanssa.  :)

Ja mun mielestä se 40 €/hlö menusta ei ole paha, kun siihen kuitenkin sisältyy tilavuokra jo valmiiksi. Voishan ne toki laskuttaa erikseen menut ja tilavuokrat, jolloin menut olisivat varmasti edullisemmat, mutta mulle sopii noin oikein hyvin. Ollaan aika paljon vertailtu kustannuksia eri paikkojen kesken, ja päädyttiin Piilopirttiin koska se oli meille se sopivin vaihtoehto.

Me muuten mietitään täällä sitäkin, että hommattaisiin itse hirvenlihat tänä syksynä häitä varten.. Jollakin oli vissiin tietoa että Piilopirtille voi myös viedä "omat lihat"? Oliko niin?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Ikävää että Pitkätossulla on noin kurja kokemus :-/Tuo hintahan sisältää siis ihan kaiken, työn, ruuan, tilavuokran jne.

Meillä on vihkiminen Oulussa ja sieltä sitten pyyhkäistään Tyrnävälle :)Missä teidän yöpaikka sitten on, saanko olla utelias ;D?

Yöpaikkana on Arina ja huoneessa sekä sauna että poreamme  ;) Vaikutti monessa olevan että joko tai mutta ei molempia ja minä halusin molemmat  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Devivre, meillä on samat suunnitelmat eli hirvenlihaa viedään itse ja kuulemma onnistuu :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Ja mun mielestä se 40 €/hlö menusta ei ole paha, kun siihen kuitenkin sisältyy tilavuokra jo valmiiksi.

Ihan miten vain, mielestäni se on kuitenkin liikaa ko. paikan tarjoiluista. :-) Keskustaravintoloissa saa edullisemmin maittavampaa ja juhlavampaa ruokaa (eikä tilavuokria ole), tosin juomista pitää sitten maksaa ravintolahinnat.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.