860 viestiä aiheessa

Uudistalolla otetaan mun muistaakseni muiden kulujen päälle ekstraa häiden suunnittelusta. Emäntä on hääsuunnittelija niin laskuttaa omista palveluksistaan samalla myös. Hyvää oon kyllä kuullut siellä järjestetyistä häistä ja vaikuttaa just viimisen päälle suunnitellulta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Se on vähän harmi, että kaikki pitää ottaa talon kautta. Ruuan ja kahvit oltaisiin valmiita ottamaan, mutta pelottaa että alkoholitarjoilu tekee niin paljon lisähintaa. Tosin ei meillä ole tarkoituksenakaan mitään yleisiä juominkeja järjestää.

Ja en koe hirveästi hääsuunnittelijan apua tarvitsevani. Sen verran järjestelmällinen itse olen :) Pitää käydä paikanpäällä kyselemässä, mikä on meininki. Paikka vaan kuvien perusteella vaikuttaisi mukavalta :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sepä se. Se suunnittelulisä tosiaan tuli siihen automattisesti kun minä kyselin. Eli muuta vaihtoehtoa ei ollutkaan. Enkä itekään halunnu maksaa kellekään, että suunnittelee mun puolesta :girl_smile: Meidän häät ei siis siellä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hauskaa, että täältä löytyy muitakin jotka ovat varanneet Rauhalahden kartanon. Me varattiin kartano alkuvuodesta, häät ovat 25.9.2010. Olisi kiva kuulla viettääkö joku häitään meitä ennen siellä, niin voisin mahdollisesti kysellä kokemuksia häiden jälkeen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä tulee olemaan viikko teidän jälkeen, joten kokemuksia sitten kaipailen, jos ehdit. ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä tulee olemaan viikko teidän jälkeen, joten kokemuksia sitten kaipailen, jos ehdit. ;)

Ehdin kyllä, olen lomalla sen viikon. Laita mulle vielä yksäriä meidän häiden jälkeen ja muistuta, niin mä kerron kyllä meidän kokemukset.

Onko muuten kukaan käynyt nyt viime aikoina Rauhalahden kartanolla katsomassa miten remppa edistyy? Me käytiin pääsiäisenä ja silloin oli vielä aika keskeneräistä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Paljonko on tilavuokra Rauhalahden kartanolla? Vaikuttaa aika kivalta vaihtoehdolta, varsinkin jos saa viedä "omat eväät". Paikka on myös mukavan lähellä, kun Tuomiokirkossa on vihkiminen ja kaukaisemmat vieraat voivat majoittua hotelliin. Meillä on vieraita noin 70 (alustavasti ollaan laskettu) niin hyvin pitäisi mahtua juhlimaan :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Rauhalahden kartanon vuokra on 950 e ja se sisältää astiat, pöytäliinat, servetit ja siivouksen. Oman pitopalvelun ja juomat saa viedä. Me käytiin katsomassa tilaa äitienpäivänä. Silloin valmiina olivat seinät, lattiaa oli alettu laittamaan ja keittiöön oli jo kalusteita tullut. Ulkoseiniä oltiin juuri aloittamassa maalamaan (telineet pystytetty). Omistaja myös kertoili millaisia kalusteita ja astioita oli tilaamassa. Ihan hyvällä mallilla mielestäni. Ensimmäiset juhlat tuolla kuulemma on elokuun alussa. Nyt pitäisi vain pitopalvelu ja bändi varata, niin alkaisi jo suunnitelmat olla paremmalla mallilla... Suosituksia? :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko tuo koko viikonlopun hinta vai yhden päivän? Jos on koko vkl, niin ei kuulosta olleenkaan pahalle. Pitää käydä katsastamassa paikka :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko tuo koko viikonlopun hinta vai yhden päivän? Jos on koko vkl, niin ei kuulosta olleenkaan pahalle. Pitää käydä katsastamassa paikka :)

Hinta on vuorokaudelta, mutta sen väärti :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jos isommalle porukalle haluaa häät järjestää, suosittelen Marjakartano Hussolaa Karttulassa!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mikä lasketaan vuorokaudeksi Rauhalahden kartanolla? Laitoin itse alustavaa tarjouspyyntöä pe-su ajalle, mutta eihän siinä ole kuin puolitoista päivää aikaa, kun vuokra aika alkaa pe klo 18 ja luovutus on su jo klo 12. Jos paikan vuokraa la-su ajalle, moneltako pääsee paikanpäälle?

Toisaalta hinta vähän hirvittää, mutta toisaalta taas paikka vaikuttaa juuri minunlaiselle, että onko sillä hinnalla loppuen lopuksi niin suuri merkitys. Onhan tässä vielä aikaa säästää :girl_wink:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Heips

Me olemme viettämässä hääjuhlia kotimaisemissani Rautavaaran Metsäkartanolla. Koska tunnen paikan entuudestaan, voin vilpittömästi suositella sitä jo ennen häitä. Plus kaikki on toiminut tässä suunnitteluvaiheessa varsin mukavasti :) Varasimme paikan jo viime keväänä ja saimme haluamme päivän. Rautavaaran kirkossa on mukava mennä vihille, kun ei ole hoppua siitä, että seuraava pari odottelisi jo kirkon portailla :lol: Metsäkartanollahan taitaa olla myös jonkinlainen kappeli vihkimistä varten.

120 vierasta ja 5500 euron budjetissa pysytään mukavasti. Ruokalistan saimme itse muokata ja hinta on 28e/hlö. Hintaan sisältyy juhlatila, kattaus jne. Ja meille yöpyminen. Lisäksi majoitustilaa riittää kaikille vieraille ja jatkopaikaksi vuokrasimme Metsäpirtin, jossa osa vieraista voi yöpyä.

---

Rauhanlahdesta minulla on vain huonoja kokemuksia vuosien varrelta. Tahkolla kaasoilin erittäin onnistuneissa häissä vuonna 2007, ja hinta ei ollut paljoa yli 30e/hlö.

Muokattu: , käyttäjä: Lispetti

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mikä lasketaan vuorokaudeksi Rauhalahden kartanolla? Laitoin itse alustavaa tarjouspyyntöä pe-su ajalle, mutta eihän siinä ole kuin puolitoista päivää aikaa, kun vuokra aika alkaa pe klo 18 ja luovutus on su jo klo 12. Jos paikan vuokraa la-su ajalle, moneltako pääsee paikanpäälle?

Toisaalta hinta vähän hirvittää, mutta toisaalta taas paikka vaikuttaa juuri minunlaiselle, että onko sillä hinnalla loppuen lopuksi niin suuri merkitys. Onhan tässä vielä aikaa säästää :girl_wink:

Meillä vuokra-aika on la-aamu klo 10 - su-aamu klo 10. Kiirehän tuossa koristelussa tulee, mutta onneksi paikka on itsessään niin hieno, ettei niitä hirveästi tarvita. Tarkoitus olisi myös yöllä koettaa heittää koristeet ja ruuat vaikka autoon, niin ei tarvitsisi ketään velvottaa tulemaan sunnuntaiaamuna siivoamaan...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Rauhanlahdesta minulla on vain huonoja kokemuksia vuosien varrelta. Tahkolla kaasoilin erittäin onnistuneissa häissä vuonna 2007, ja hinta ei ollut paljoa yli 30e/hlö.

Puhutko nyt Rauhalahden kartanosta vai Jätkänkämpästä? Tuolla kartanollahan ei ole mitään tekemistä Rauhalahden leirikeskuksen kanssa. Ja toisekseen sillä on nyt uudet omistajat (remontti sen takia). :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pahoittelen epäselvää ilmaisua; en puhunut kartanosta! :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kyllä me kovasti ollaan kallistumassa tuon Rauhalahden kartanon puoleen. Vuoden päästä ollaan viisaampia, kun varaaminen tulee ajankohtaiseksi.

Kertokaahan kokemuksia, kun häät on onnellisesti ohi :)

Kovasti tekisi jo mieli päästä tekemään hääjuttuja, mutta pitää malttaa vielä odottaa. Ehtii kahdessa vuodessa tapahtua niin paljon ja mieli muuttua koristeiden ym. suhteen, että turhalta tuntuisi nyt ruveta jotain värkkäämään :girl_sigh: Syksyllä tosin saan jo vähän makustella tulevia häitä, kun kaaso alkaa tehdä sulhaselle sakettia ja minulle koeversiota hääpuvusta :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me vietimme häitämme Fagernäsin kartanolla ja en voi muuta kuin ylistää koko paikkaa. Alkuun mietimme olisiko se liian iso paikka vierasmäärällemme (60 vierasta), mutta ei todellakaan ollut. Meillä oli bändi paikalla ja oli mukavasti tilaa tanssata. Omistajapariskunta on oikein mukava ja palvelualtis, maisema on täydellinen (siististi hoidettu nurmikenttä, tuulimylly ja järvinäkymä). Miljöökuvaus onnistui upeasti kauniissa puitteissa. Laitoimme takan tulille juhlatilaan, kun ilta pimeni. Toi mukavasti romanttista tunnelmaa kattokynttilöinen lisäksi. Vieraat kehuivat kovasti! Suosittelen lämpimästi! <3

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ihana kuulla Eerika, että Fagernäs on ollut loistava paikka. Omiin häihin vielä vuosi aikaa. Fagernäs vaikutti kyllä jo ensisilmäykseltä juuri oikealta meille! :gpari:

nyt vaan suunnittelemaan....

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kyllä me kovasti ollaan kallistumassa tuon Rauhalahden kartanon puoleen. Vuoden päästä ollaan viisaampia, kun varaaminen tulee ajankohtaiseksi.

Kertokaahan kokemuksia, kun häät on onnellisesti ohi :)

Kovasti tekisi jo mieli päästä tekemään hääjuttuja, mutta pitää malttaa vielä odottaa. Ehtii kahdessa vuodessa tapahtua niin paljon ja mieli muuttua koristeiden ym. suhteen, että turhalta tuntuisi nyt ruveta jotain värkkäämään :girl_sigh: Syksyllä tosin saan jo vähän makustella tulevia häitä, kun kaaso alkaa tehdä sulhaselle sakettia ja minulle koeversiota hääpuvusta :-X

Ihanan ajoissa olette =) me juhlitaan häitä tammikuussa 2011 Rauhalahden kartanossa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onkos täällä ketään joka ois Suonenjoen läheisyydestä katsellut paikkoja?

noin 50 henkee ois kutsuttavissa ja aikaa päälle vuosi, ens kesänä ois aikomus naimisiin mennä :gpari: eli aikaa onneksi on.

Itse olen haaveillut jostain restauroidusta kyläkoulusta tai navetasta ja yksi navetta olisikin jo tiedossa, mutta sinne ois meiltä noin 50km joten kotiintulo sitten mietityttää :girl_mad:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me vietimme häitämme Fagernäsin kartanolla ja en voi muuta kuin ylistää koko paikkaa. Alkuun mietimme olisiko se liian iso paikka vierasmäärällemme (60 vierasta), mutta ei todellakaan ollut. Meillä oli bändi paikalla ja oli mukavasti tilaa tanssata. Omistajapariskunta on oikein mukava ja palvelualtis, maisema on täydellinen (siististi hoidettu nurmikenttä, tuulimylly ja järvinäkymä). Miljöökuvaus onnistui upeasti kauniissa puitteissa. Laitoimme takan tulille juhlatilaan, kun ilta pimeni. Toi mukavasti romanttista tunnelmaa kattokynttilöinen lisäksi. Vieraat kehuivat kovasti! Suosittelen lämpimästi! <3

Mitä lysti maksaa ja sisältää?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me vietimme häitämme Fagernäsin kartanolla ja en voi muuta kuin ylistää koko paikkaa. Alkuun mietimme olisiko se liian iso paikka vierasmäärällemme (60 vierasta), mutta ei todellakaan ollut. Meillä oli bändi paikalla ja oli mukavasti tilaa tanssata. Omistajapariskunta on oikein mukava ja palvelualtis, maisema on täydellinen (siististi hoidettu nurmikenttä, tuulimylly ja järvinäkymä). Miljöökuvaus onnistui upeasti kauniissa puitteissa. Laitoimme takan tulille juhlatilaan, kun ilta pimeni. Toi mukavasti romanttista tunnelmaa kattokynttilöinen lisäksi. Vieraat kehuivat kovasti! Suosittelen lämpimästi! <3

Mitä lysti maksaa ja sisältää?

Me kysyimme juuri heinä-elokuulle 2011 fagernäsiä ja yksi vapaa v.loppu oli heinäkuun alkupuolella. Vuokra viikonlopusta 1900 e, hintaan ei käsittääkseni kuulu kuin paikan vuokra, ei liinoja, astioita jne. Kävimme katsomassa myös Rauhalahden kartanon ja siitä tulee TOSI kaunis paikka ja varasimme sen ensi kesäksi, hintakin oli huokeampi ja sopi meille tyyliltään paremmin, vaikka Fagernäskin on kaunis, mutta ehdottamasti Rauhalahden kartano vie voiton :D Heidän vuokraan kuuluu myös liinat, astiat ja servietit.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Heippahei!

Meille suunnitteilla häät keväälle 2011 ja kovasti etsiskelemme hääpaikkaa. Moniin paikkoihin onkin jo laitettu tarjouspyyntöjä, mutta tuntuu ettei mikään tunnu juuri oikealta paikalta. Meille siis tulossa noin 50 henkilön häät. Ajatuksissa on ollut, että ensin olisi häävastaanotto ohjelmineen, ruokailuineen ja kahvituksineen jossakin ravintolassa ja sen jälkeen sitten rennommat jatkot jossakin saunatiloissa/mökillä.

Olisiko jollakin kokemusta vastaanvantyyppisistä häistä Kuopiossa? Harkinnassa on esim. Tiukanlinna, koska siellähän on sitten myös saunat erikseen.. Samoin Koivumäen kartanossa.

Onko kenelläkään kokemusta ravintola OS:sta? Entä Kummisedästä? Entä Nordean saunatiloista?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään