Kontula, Sahalahti, Kangasala


Guest mari-emilia

Recommended Posts

Pakko vielä kertaalleen tulla hehkuttamaan Kontulaa ja Joukoa, hommat hoituu kyllä niiiiiiiin törkeen hienosti että ei oo tosikaan. Nyt sitä osaa arvostaa entistäkin enemmän, kun siskon häitä järjestettäessä on joutunut tekemisiin Pinsiön Paviljongin äijän kanssa ja se on taas sieltä paskimmasta päästä ikinä. Tuli Joukoa iso ikävä. :D

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 93
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Miks ihmeessä ihmiset miettii niitä viivoja lattiassa. Salissahan on pöydät joka puolella joten ne ei edes näy. Ja siinä vaiheessa kun aletaan tanssimaan ja pöydät vedetään sivuun niin eihän silloinkaan kukaan lattioita katsele. Saa olla kyllä tosi tylsät häät jos vierailla ei ole muuta tekemistä kun miettiä lattian raitoja. :angry:

Itse varasin juuri Kontulan meidän häihimme elokuulle 2009. Koko kesä oli jo varattu joten paikka on tosi suosittu, elokuun viimeinen viikonloppu oli ainoa vapaa. Hinta oli 800€ ja avaimet saa perjantaina 12 aikaan, palautus sunnuntaina kello 11.

Muokattu: , käyttäjä: HannaK
Link to comment
Share on other sites

Mulle ne viivat hyppi silmille heti ensimmäisenä, mutta en mä niiden takia aio yöunia menettää.=D Ne jotenkin unohtui sen alkushokin jälkeen enkä todella kiinnittänyt niihin sen jälkeen kummemmin huomiota. Täytyy tosiaan kiinnittää ihmisten huomio muualle.

Mä en oo yhtään ehtinyt miettiin pöytien asettelua, mutta tuskin laitetaan sillai, että niitä tarvii siirtää. Voi olla, että vauvapöytä siirtyy pois illan mittaa kun pienimmät viedään nukkuun, mutta toivon kovasti, että mahdutaan kaikki muutenkin.

Meillä vuokra on 600€. Oisin kyllä nieleskellen maksanut kesällä tuon 800€:kin, mutta on se kyllä joka sentin arvoinen paikka. Mutta kesällä muutenkin saa varautua maksaan kaikesta enemmän. =D

Mitä pitopalvelua ajattelitte? Meille Hoivala, halvin ja suositeltu. Menu 24€ siinä missä korkein tarjous Treelta olisi kivunnut 35€. Kyllä mulle tolle "säästyneelle" tonnille ois muutakin tekemistä.=) Nyt saadaan mm. karkkibuffa ja juomia enemmän kuin ajattelin.

Link to comment
Share on other sites

Ei niitä viivoja tosiaan huomaa, kun on pöydät paikallaan. Mekin asetettiin pöydät niin, ettei tarvinnu siirrellä missään vaiheessa muita kun meidän pöytää kun tanssiminen alko. Hoivalan pitopalvelua mäkin suosittelen tonne, on edullinen ja ruoka on tosi hyvää, vieraat kehu sitä maasta taivaisiin, varsinkin kakkua.

Link to comment
Share on other sites

Ai, siellä on hintoja nostettu. Tammikuussa hinta oli vielä 550e. Yksi varoituksen sana muuten. Siellä on pelit ja vehkeet, mutta tammikuussa ainakin ne mikit särisi pahasti eli älkää luottako niiden varaan ennen kuin käytte testaamassa. Onneksi bändillä oli omat vehkeet mukana.

Meilläkin oli Hoivala tuolla. Heillä on omat avaimetkin tuonne eli hommat toimi täydellisesti ja huomaamattomasti. Kaikki vaan oli paikallaan ja kohdallaan. Saliin sai ovet kiinni sieltä ravintolatilasta, niin pitopalvelukin sai rauhassa siellä hääriä, kun meillä oli ohjelmaa. Hoivala todella osaa ottaa sen tilan haltuun ja tuntee paikat. Ja mikä tärkeintä, ruoka oli aivan ihanaa ja kakkua nautittiin (sitä meidän ylintä kerrosta) vielä kolme päivää häiden jälkeen <3. Ihanaa. Meillä oli kiivikakku! :) Ja ne niitten sydänkeksit... mmmmmmmm :) Mut jooh, tää alkaa oleen vähän offtopic, vaikka Hoivala onkin Kontulan thö pitopalvelu :). Hoivalalla on muuten sitten huonot pöytäliinat - ihan eriparia. Meillä oli omat. Mut jos keskenään eri kuosiset ja eri kokoiset liinat ei häiritte, niin mikäs siinä :).

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Meillä häät viime kesänä Kontulassa. Muuta paikkaa ei edes ajateltu, 180 vierasta mahtui loistavasti, bändi tykkäsi (koska heille oli oma sisäänkäynti ja taukotila). Pitopalveluna Tapaila Kuhmalahdelta. Suosittelen sitäkin, ruoka oli loistavaa ja saimme itse sanoa mitä haluamme.

Link to comment
Share on other sites

Olen sellaista tässä pohdiskellut, että tulisiko Kontulaan järjestää kuljetus kirkolta vihkimisen jälkeen ja illalla sitten esim Tampereelle. Miten olette muut toimineet / ajatelleet toimia?

Meillä suurin osa vieraista muualta kuin Pirkanmaalta ja olen ajatellut, että emme kuljetuksia sen kummemmin järjestä. Kontulaan tulee kuitenkin matkaa 20 km:a kirkolta.

Jos olette kuljetuksen järjestäneet niin saisiko vinkkiä mistä ja millä hinnalla???

Link to comment
Share on other sites

^ Medät vihittiin siellä takapihalla, mutta me järjestettiin vieraille silti bussikuljetus Tampereen keskustasta. Haluttiin tehdä näin, jotta vierailla olisi paremmin mahdollisuus nautiskella alkoholitarjoilusta ja muutenkin kun sitä välimatkaa oli jonkun verran, niin oli meidän mielestä kiva. Tää oli vieraidenkin mieleen. Meillä homma hoitu ilmaseks, mutta TKL:ltä ainakin pystyy kalustoa ja vissiin kuskejakin vuokraan ja samoin tietysti eri bussifirmoilta kans. Hinnat pyörii varmaan muutamien satojen eurojen tienoilla(?).

Link to comment
Share on other sites

Kuljetus aateltiin hoitaa vieraiden omakustanteisesti, mutta me voidaan tarvittaessa järjestää vaikka minibussi tms jolloin kulut ois pienemmät kuin taksin kanssa(ei siis meille kuluja). Samoin majoitus Ranta-Höllissä, varattiin koko paikka alustavasti(ja taaskaan ei meille kuluja). Eli mahdollistetaan alkoholinnauttiminen isommassa määrin mutta ei makseta.

Ainakin mun sisko on ilmoittanut jäävänsä sinne yläkerran leikkihuoneeseen yöksi joten hän voi myös samalla pitää silmällä paikkoja kun ollaan lähdetty.=)

Meidät vihitään joko takapihalla tai maistraatissa, joten ei tarvitse huolehtia muusta kuin että vieraat saapuvat ja lähtevät. :)

Link to comment
Share on other sites

Mä en tiedä siitä enempää mitä nettisivuilla sanotaan, mutta hinta oli ainakin ihan ok(n.40€/hlö). Huoneita oli 1, 2 ja 3 hlön ja yksi perhehuone. Varattiin meille se perhehuone kun ollaan kuitenkin viikonloppu siellä ja tavaraa on..=) Mukavantuntuinen ihminen siellä luurin toisessa päässä oli ja voin sikäli suositella. Mutta katsastakaapa myös Villa Amanda, meidän piti alkuun se varata itselle, mutta ei sitten raaskittukaan.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 3 weeks later...
  • 3 months later...

Olisko kenelläkään tästä paikasta valokuvia? Yhden keskustelun näinkin aiheesta, mutta sielläkin vain yksi kuva. Lisäksi kuulisin mielelläni talvihäitä viettäneiltä kokemuksia. Ja ettei kysymykset loppuisi kesken niin vielä kaksi. :D

Missä vihkiminen on suoritettu?

Kuinka kauan ennen päivää olette tilan varanneet?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Tosi kiva Mimmuli kun laitoit kuvia :girl_smile: Kivalta näyttää! Laittakaa nyt ihmeessä muutkin! Se vähän ärsyttää kun kovinkaan moni ei tule häiden jälkeen kertomaan asioita ja laittamaan kuvia yms. vaan palstat on täynnä suuria kysymyksiä ja arvailuja! Koskee siis tosi montaa topicia. Mä ainakin lupaan tulla kertomaan häiden jälkeen faktoja. Tähän voisin nyt sen verran Kontulasta laittaa, että on kyllä tämä Jouko Henttonen joka Kontulan vuokrausta hoitaa, niin ylimukava mies. Asiat sujuu hänen kanssaan loistavasti. Meillä on siis Kontula varattu 6.2.2010. Mua kiinnostaa miten muut naikkarit on asetellu pöydät ja missä hääpari on istunut ja missä on ollu ohjelmat. Mä vähän suunnittelin et laittaisin pöytiä kahdet vierekkäin niin tulis tilavammat kun ne on melkoisen kapeet. Meille on tulossa vieraita alle 90 niin pöydät riittäis. Kuvia pliis!!!

Link to comment
Share on other sites

Olin jo ihan tän ketjun unohtanut. :blush: Kertoisitko oskuliini vähän suunnitelmistas. Meillä on häät suunnitteilla 5.2.2011, ja Kontulaa mietitty, joten olis tosi kiva kuulla miksi päädyitte tohon paikkaan. Missä vihitään? Kuinka suurelle väkimäärälle siellä on tilaa? Oon ymmärtänyt että paljonkin väkeä mahtuu, mutta talvella ei pääsekkään ulos juomaan boolia.:D

Link to comment
Share on other sites

Oon ollut kummisedän viiskymppisillä n. 7v. sitten Kontulassa ja kun näin sen paikan, eka ajatus oli et täällä vois olla häät sit joskus. Kontula on mun mielestä ihan kaunis (lukuunottamatta kamalan vihreitä verhoja) ja mikä tärkeintä, kaikki vieraat mahtuu samaan tilaan. Ja me ei haluttu ravintolaa et saa viedä kahvipöytään äidin ja anopin ja mummin ihania leivonnaisia ja juomat. Sekin on myös kiva et juhlimiselle ei oo mitään aikarajaa ja vuokra alkaa jo perjantaista niin pääsee itse koristelemaan paikkaa. Käytiin katsastamassa myös Hatanpään kartano, mut suurin syy miks ei otettu oli se et siä ei ollu yhtä suurta yhtenäistä tilaa. Meidät vihitään Keskustorin vanhassa kirkossa ja ollaan aateltu niin et halukkaille järjestyy siitä kyyti Kontulaan, mut jokainen saa sitten huolehtia itse itsensä kotiin. Voin kyllä suositella lämpimästi tätä paikkaa :girl_smile:

Link to comment
Share on other sites

Olen ollut muutamissa talvihäissä tuolla. Toisella parilla oli vihkiminen tuossa huvimajassa, toiset vihittiin Kangasalan kirkossa. Toisissa häissä bändille oli tehty koroke sinne vessojen puoleiseen päätyyn, ja pöydät olivat samoin päin kuin Mimmulin kuvassa ylhäällä. Tosin hääparin pöytä oli keskellä ikkunoiden edessä ja tanssitilaa oli jätetty keskilattialle pöytärivien väliin. Näissä häissä oli reilut sata vierasta.

Toisissa häissä ei ollut bändiä, vaan bänditila oli tanssilattiana. Pöydät olivat kohtisuoraan ulko-ovea kohti, eli siis eri päin kuin Mimmulin kuvassa. Hääparin pöytä oli heti oviaukon vieressä ovesta tullessa vasemmalla. Näin kukaan ei istunut selin hääpariin, ja pöydän vieressä tapahtunut ohjelma näkyi kaikille. Näissä häissä oli reilut 80 vierasta.

Voi kysyä lisää jos mieleen tulee, autan jos pystyn.. :)

Link to comment
Share on other sites

Kauheen vähän vieraita on ollut. Meille tulee luultavasti noin 150, joten mahtuminen talvella alkaa vähän epäilyttää. Eikö siellä ole esiintymislavaa, jos bändille on tehty koroke? Vai ymmärsinkö nyt ihan väärin? :blush: Missä siellä on ollut ruoka tarjolla? Onko erillistä tilaa, vai pitääkö laittaa salin perälle?

Link to comment
Share on other sites

Mä luulen et se esiintymislava on sellaista siirrettävää mallia, ei siis mikään pieni koroke, vaan useamman metrin leveä. En tosin katsonut sitä niin tarkkaan, mutta näin luulen, koska miten muuten toisissa häissä sellainen olisi ja toisissa ei :)

Noilla sadalla vieraalla paikka oli jo aika täysi, pöytiä tosin oli kaksi vierekkäin joten pöydät olivat aika leveitä. Yksi pöytä taas on tosi kapea, varmaan jotain 60 cm (en kyllä tiedä varmaksi). Ruoan saa sinne erilliseen "buffetpöytätilaan", eli salin vieressä on sellainen huone, jossa on ns. baaritiski ja sitten tilaa buffetpöydälle. Samassa tilassa näytti olevan sellainen kylmähylly (tyyliin Pepsin tai vastaavan, samanlainen kuin kaupoissa), jossa oli tarjolla siiderit ja oluet.

Link to comment
Share on other sites

Esiintymislava rakennetaan mieleisen kokoiseksi elementeistä jotka on 1x2m. Salin koko on 10x20m eli 200 neliöö. Kyllä sinne siis se 150 ihmistä mahtuu hyvin. Silloin ei tosin voi yhdistää kahta pöytää yhdeksi leveämmäksi, koska silloin ei mahdu 150 eikä poytiäkään ole riittävästi. Tarjoilut kannattaa ehdottomasti laittaa siihen viereiseen huoneeseen. M Crane olisko sulla tai antaisko sun ystävä kuvan tänne miltä pöydät ja sali näyttää kun on 2 pöytää yhdistetty?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Meillä vieraita Kontulassa oli noin 140. Vihkiminen tapahtui juhlapaikalla, samalla esiintymislavalla, jossa bändi myöhemmin soitti. Tanssilattiaa jäi riittävästi esiintymislavan eteen. Hääparin pöytä oli esiintymislavan vieressä.

Pöydät tosiaan on 60 cm leveitä (normaalisti 80 cm). Niissä mahtui ihan hyvin syömään, mutta koristelulle tuo kapea mitta antoi hieman vähemmän vaihtoehtoja. En siis suosittele tavallisen levyisiä kaitaliinoja tms pöydän keskelle, sillä silloin ne tulisivat ikävästi osittain ruokalautasten alle. Meilä oli syyshäät ja koristeina käytettiin ruskan värisiä villiviinin köynnöksiä ja pöytäkynttilöitä. Meillä isä teki myös kovan homman ja kavensi läjän pöytäliinoja noihin ruokapöytiin sopiviksi, muutenhan liinat roikkuvat osittain sylissä (vaikka ei se kyllä kovasti olisi haitannut...). Pöytiä varten kannattaa varata jotain kiiloja (meillä käytettiin pahvin paloja, joita voitiin teipata yhteen korkeammiksi palasiksi) pöytälevyjen saamiseksi suoraan.

Kaikki ruoka- ja juomatarjottavat oli viereisessä tilassa. Samoin lahjapöytä.

post-15373-1237362319_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hei

Minäkin voisin kertoa hieman tuosta Kontulasta. Ollaan menossa naimisiin kesällä (2010) ja käytiin eilen katsomassa Kontulaa. Paikka on oikein ihana, vielä paremman näköinen paikan päällä kuin kuvissa. Vuokra on touko-syyskuussa 800€ ja avaimet saa perjantaina vaikka aamusta ja paikan pitää olla tyhjänä sunnuntaina klo 11. Meille paikkaa esitteli tosi mukava ja rempseä mies (Jouko Henttonen pois pitkään). Hän sanoi, että Kontulassa on vapaassa käytössä saunatilat ja yläkerta, johon voi jäädä myös yöksi. Mulle jäi tosi hyvä maku tästä paikasta. Tilaa on sopivasti eikä paikka tunnu ollenkaan miltään jumppasalilta. Suurin osa pöydistä on 60cmx250cm ja osa 80cmx130cm, esiintymislava kootaan elementeistä, saa siis itse tehdä sellaisen kun haluaa. Keittiötilat on hyvät ja kylmäsäilytystilaa todellakin riittävästi. Paikalla ei ole anniskelua joten omat juomat saa viedä ja mitään aikarajoitusta juhlinnalle ei ole. Kontulassa tehdään tällä hetkellä julkisivuremonttia eli ainakin ensi kesänä (2010) se on siis hyvässä kuosissa=) Eli siis paikka näytti oikein hyvältä ja ulkonakin oli hyvät parkkipaikka-alueet, pieni huvimaja ja kaunis ympäristö. Jos joku haluaa tietää vielä lisää, niin kerron mielelläni mitä vaan osaan. Otin muutaman kuvankin Kontulasta mutta liitteet on liian isoja tähän, voin lähettää sähköpostilla niitä, jos jotakuta kiinnostaa=)

Niin ja vielä sellainen, että Kontula on tosi suosittu, nyt kun varasin paikan ensi vuoden elokuulle (7.8.2010) niin paikka oli varattu jo 2010 kesälle aika pitkälti ja elokuun viimeiselle viikonlopullekin oli varaus eli kannattaa olla ajoissa liikkeellä.

S.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...