Jump to content
Naimisiin.info

Joensuun seutu


Guest Tikru82

Recommended Posts

Hei!

Meillä on suuri ongelma.. Haluaisimme tietää missä täällä Joensuun seudulla on mahdollista viettää kesähäitä? Tapana täälläpäin ei liene ole ilmoitella juhlapaikoista, koska etsimällä puhelinluetteloista ja muista vastaavista ei tietoa löydy.

Joten jos sinulla on tietoa, olisitko niin ystävällinen ja auttaisit kahta rakastunutta ihmistä, jotka haluavat yhteiselämälleen siunauksen ja kauniit juhlat vihkimisen jälkeen.

KIITOS!:)

Edit: Muokkasin vähän tuota otsikkoa. T: Marzie

Link to comment
Share on other sites

  • 6 years later...
  • Replies 247
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

tuija r:

Itse olin muutama vuosi sitten vieraana kaverin häissä tuolla Maatilamatkailu Hirvosessa. Paikka on kyllä ihana ja ulkonakin hyvät mahdollisuuden olla. Mutta 100hengen häitä en kyllä sinne järjestäisi. Kaverin häissä oli muistaakseni joku 80henkeä, ja aika ahtaaksi meni itse juhlatila, ainakin jos on bändiä ja ohjelmaa luvassa. Tosin seisovan pöydän pystyi kattamaan sivummalle toiseen huoneeseen, joka on yhteydessä juhlatilaan.

Soitin tuonne Maatilamatkailu Hirvoseen loppusyksystä 2009, ja tuleva kesä 2010 oli buukattu jo täyteen, muutamaa viikonloppua lukuunottamatta (oisiko yksi viikonloppu ollut tämä lakkiaisviikonloppu?!)

Omat hääni pidetään tuolla Kontiolahden kotiseutukeskuksessa ja juuri siinä kivinavetassa. Paikan omistaja markkinoi, että kivinavettaan mahtuu 150 henkeä. Meidän häihin tulee noin 70henkeä. Ja kun vierailimme paikan päällä, mielestäni navetan juhlatila näyttää pienemmältä, mitä nettisivujen kuvissa. Tietysti paljon riippuu siitä, kuinka pöydät järjestelee ja haluaako seisovan pöydän juhlatilaan vai "eteisaulaan". Mutta paikkana Kontiolahden kotiseutukeskus on hyvin kaunis, ainakin omasta mielestä, eikä itse navetta vaadi koristelun suhteen paljoa, kun mitään ei minun mielestä tarvitse ainakaan verhota piiloon :)

Lehmo Cuisinella on kivat tilat ja varmasti mahtuu 100henkeä helposti. Ruuan suhteen oli palstalla aika monenlaista mielipidettä, itse olen ollut siellä vain syömässä firman piikkiin ja tällöin ruoka oli ainakin hyvää, mutta olen myös ymmärtänyt, että ruoka on myös kallista. Olen myös kuullut puhuttavan, ettei Lehmo Cuisinella voi nauttia alkoholia ulkona tai liikkua pihapiirissä "pullo kourassa", koska lähettyvillä on asutusta ja olisi tullut valitusta juhlaväen melusta. En tiedä pitääkö tämä paikkaansa, kannattaa tosin varmistaa jos on varailemassa ko. paikkaa. Itsestä ainakin tuntuisi tyhmältä pysyä sisätiloissa jos on kaunis sää ja mahdollisuus viettää aikaa ulkona.

en tiedä oliko tästä apua, mutta ajattelin kuitenkin laittaa omia ajatuksia paikoista joissa itse olen käynyt.

Link to comment
Share on other sites

Verde: Suuret kiitokset!

Menemme naimisiin kesällä 2011, joten paniikkia varastilanteista ei vielä ole. Myös juhlakansan määrää voidaan joustaa noin 80 henkeen.

Osaisitko vielä hieman kertoa Maatimatkailu Hirvosesta? Tuleeko kakki pitopalvelu Hirvoselta, vai voiko paikalle viedä esimerkiksi omat alkoholitarjoilut? Oliko tilan puolesta jokin aika, jolloin paikalta tuli poistua/tilat olla siivottuina.

Kotiseutukeskuksesta juteltiin yhdessä sulhasen kanssa, ja hän sanoi jo silloin, että kuvat on selkeästi otettu parhaista kohdista, eikä tila tule olemaan niin iso kuin kuvissa.

Kotiseutukeskuksesta sen verran, että saiko paikalle tuoda omaa pitopalvelua/alkoholitarjoilua?

Onko kummassakaan paikassa mahdollisuutta tanssia häävalssia?

Jos omistat kuvia jommasta kummasta paikasta, olisin kiitollinen jos niitä voisi vähän vilkaista, jos vain mahdollista :)

Tuhannet kiitokset vastauksestasi :)

Link to comment
Share on other sites

Tuija R.

Minun mielestä Maatilamatkailu Hirvosessa pitopalvelu tuli heidän kautta, mutta omat alkoholitarjoilut sai tuoda (tämä siis vuonna 2007, kun oli siellä juhlimassa ystäväni häitä). Sama homma on Kontiolahden kotiseutukeskuksessa, että pitopalvelu tulee ottaa heidän kautta, mutta omat alkoholitarjoilut on sallittu.

Maatilamatkailu Hirvosessa on mahdollisuus häävalssiin ja ystäväni häissä oli myös bändi tilattuna ja siellä sai sitten vapaasti tanssia muukin juhlaväki, mutta tämä vaati sitten hääparin pöydän siirtämisen sivummalle.

Maatilamatkailu Hirvosessa on mahdollisuus yöpyä, ja ainakin ystäväni häissä juhlat jatkuivat aamuun asti. Uskon, että paikan saa varattua pe-su (sama homma Kontiolahdella, että varaus tehdään koko viikonlopuksi).

Meidän häihin on tilattu bändi ja tarkoituksena on myös tanssia häätanssi, joten myös tanssi on mahdollista kontiolahden kotiseutukeskuksella. Minä kyselin hieman Kontiolahden kotiseutukeskukselta mitkä tehtävät kuuluu pitopalvelulle ja mitkä taas meille, eli pitopalvelu hoitaa kaiken kattauksista ruokien tarjoiluun ja raivaukseen ts. samalla lailla kuin ravintolassa. Jos taas haluaa jotain pöytäkoristeita kuten kynttilät yms. ne tulee itse laittaa, mutta ymmärsin, että pitopalvelun väki hoitaa siivouksen juhlien jälkeen, eli meidän tulee vain raivata sieltä omat tavarat pois sitten sunnuntaina. Hyvä juttu on mielestäni se, että juhlatilan pystyy laittamaan aika pitkälti valmiiksi jo perjantaina ja lauantaina käy sitten laittamassa loput pöytäkoristeet kunhan pitopalvelu on kattanut pöydät valmiiksi. Juomatkin voi viedä jo perjantaina valmiiksi kylmään jne.

Minulla ei valitettavasti ole maatilamatkailulta kuvia muuta kuin niistä itse häistä, jossa tila ei kovin hyvin erotu. Ja kontiolahdelta en ole saanut vielä aikaiseksi otettua kuvia.

Mutta tässä taas vähän lisätietoa, toivottavasti auttaa :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Saan minäkin kirjoittaa ensimmäisen viestin tälle palstalle (ja pyöriä ihan luvan kanssa täällä kun häät on sovitttu 2011 kesälle :girl_sigh: ).

Oliko kenelläkään kokemusta Kiertotien Kievarista?

Utran uittotupaan laitoin kyselyä mutta heidän hinnat on aiiivaaan liian kalliit meille :girl_impossible:

Kotiseutukeskus on todella kaunis ainakin pihan puolesta, mutta minä en oikein heidän hinnotteluja ymmärrä.. Myöskin se jos vuokraa vaan yhden rakennuksen niin eikös se ole aika suuri mahdollisuus että on kaksi toisilleen vierasta juhlakansaa samaan aikaan siellä?

Link to comment
Share on other sites

Kotiseutukeskuksesta sen verran, että saiko paikalle tuoda omaa pitopalvelua/alkoholitarjoilua?

Onko kummassakaan paikassa mahdollisuutta tanssia häävalssia?

Kotiseutukeskuksessa on ainakin aiemmin ollut mahdollista olla "oman" pitopalvelun kanssa, veljen lasten ristiäiset ja veljen häät on siellä vietetty ja Martat on hoitaneet tarjoilupuolta. En tosin nyt uuden yrittäjän kannasta tiedä. Kotiseutukeskuksessa päärakennuksessa ei saa tanssia, on vanha talo eikä vanhat lattiat kestä rytkytystä.. Mutta navetassa saa tanssia. Nyt en suoraan muista, paljonko Kotiseutukeskukseen mainostetaan porukkaa mahtuvaksi, mutta muistelen että joskus yllätyin kun heidän nettisivujaan lueskelin että ei kai noin paljoa mahdu..

Kuvia löytyy niin Hirvosesta kuin Kotiseutukeskuksestakin, voin laitella tähän ketjuun kunhan muokkaan naaamat pois näkyvistä..

Link to comment
Share on other sites

Oliko mitä tasoa nuo utran uittotuvan hinnat?

1350€+alv/vrk ja pitopalvelu pitää ottaa heidän sopimuskumppaneilta joita oli kolme.

Varmasti mukava ja erikoinen paikka häitä tanssia mut siihen ihmismäärään nähen minkä tuo paikka vetää niin mun mielestä kallis vuokra :girl_mad:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Hei kaikille!

Minä olen etsimässä myös Joensuun seudulta hyvää hääjuhlapaikkaa noin 80-100 ihmiselle. Häät ovat vasta 2011, mutta käsitin, että tällä(kin) seudulla saisi olla ajoissa liikkeellä... Meillä ei tule budjetti olemaan kovinkaan massiivinen, joten meitä kiinnostaisi kovasti myös suhteellisen halvat ja kohtuullisen hintaiset vaihtoehdot.

Osaisiko joku kertoa hotelli Julien hinnoista? Sinne mahtuisi, ja harjumaisema olisi varmaasti hieno! Lisäksi matka kirkolta olisi lyhyt sekä helppo opastaa :)

Lisäksi haluaisin kuulla kommentteja Niittylahden opistosta sekä Kontiolahden kotiseutukeskuksesta (lähinnä se navetta). Täytyykö ottaa pitopalvelu ko. paikoista vai voiko esim. osittain tuoda omia tarjoamisia? Ja miten tanssimiseen ja alkoholiin suhtaudutaan?

Jos joku tietäisi vielä jotakin seurojentaloja tms. Joensuun lähistöltä (sekä yhteystietoja niihin), niin ottaisin kiitollisena vastaan! Yritin netistä etsiä, mutten kovin hyvin löytänyt...

Kiitos kaikille avusta! Ja onnea muille morsiamille ja sulhasille hääpaikan metsästämiseen! :)

Link to comment
Share on other sites

Heips,

Noista seurantaloista sen verran, että meidän häitä tanssittiin viime kesänä Roukalahden kylätalolla Liperissä ( = Kivekkäiden talo) ja en voi kun suositella lämpimästi. Yhteystiedot pitäisi löytyä netistä googlettamalla.

Tilaan mahtuu noin 100 henkeä, koristelemaan päästiin jo keskiviikkona (häät la) ja muutenkin kaikesta pystyi sopimaan ilman ongelmia. Vuokra oli todella halpa, taisi olla 300 euroa koko viikonloppu. Vietiin omat juomat, pitopalvelu ja bändi paikalle. Hyvin mahtui tanssimaankin kun pöytiä vähän siirteli ja bändille oli oma lava juhlahuoneen perällä.

Joensuusta matkaa tulee sinne noin 30 km. Jos juhlat maalaismaisemassa kiinnostaa niin suosittelen omien kokemusten perusteella tsekkaamaan paikan :)

Link to comment
Share on other sites

Hei nusutar! Mekin käytiin katsomassa Kivekkäiden taloa. Ainut mikä säikäytti oli ne tuolit, ne oli niin erilaiset! Minkälaiset ne oli teillä? Mut onhan se tosi edullinen, eikä oo ruuhkaa, joten paikan päälle pääsee touhuamaan jo hyvissä ajoin.

Link to comment
Share on other sites

Kiitos sinulle nusutar vinkistä! Noita seurantaloja ja vastaavia ei ole kovin helppo löytää, kun ei ole alunperin pohjoiskarjalainen, eikä asu sukulaisiakaan täällä. Kiitos! :)

Link to comment
Share on other sites

Kiitos sinulle nusutar vinkistä! Noita seurantaloja ja vastaavia ei ole kovin helppo löytää, kun ei ole alunperin pohjoiskarjalainen, eikä asu sukulaisiakaan täällä. Kiitos! :)

seurantalot.fi kannattaa käydä katsomassa, siellä pystyy paikkakunnan mukaan hakemaan seurantalot :)

Eilen käytiin ajelee ja katsomassa alustavasti hääpaikkoja. Tähtikalliolle on tehty sisäwc:t ja sauna! Että ketä kiinnostaa niin kannattaa käydä katsomassa (me päästiin sisällekkin kun talonmies sattu olemaan paikalla).

Muokattu: , käyttäjä: anikee
Link to comment
Share on other sites

Hei nusutar! Mekin käytiin katsomassa Kivekkäiden taloa. Ainut mikä säikäytti oli ne tuolit, ne oli niin erilaiset! Minkälaiset ne oli teillä? Mut onhan se tosi edullinen, eikä oo ruuhkaa, joten paikan päälle pääsee touhuamaan jo hyvissä ajoin.

Niistä tuolesta joo, erilaisiahan ne oli..ja ainakin ne vihreäthän oli tosi rumia ;) ja ne neljän tuolin yhteenliitetyt "jonot" melko käyttökelvottomia (vaikkakin meillä niitä oli istuskelutuoleina ympäri juhlatilaa). Me roudattiin paikalle myös lisätuoleja, joita saatiin tutun kautta yhdeltä koululta käyttöön. Ja ne vihreät tuolit sitten loppujen lopuksi menettelivät sellaisenaan (ja olivat vielä kaikkein mukavimpia istua ;)), vaikka itse mietin aluksi kanssa että ei kauhistus..Käsittääkseni on kyllä olemassa jonkinlaisia hupppuja, joita voi laittaa tuolien päälle ja itse mietittiin ihan jotain lakanviritelmiäkin niiden peitoksi.

Mutta kuten sanottu, paikan muut plussat peitti peidän kohdalla tuon tuoliasian miinukset :) Jotain kuviakin muuten valmiista salista löytyy, joten vinkkaa jos tulee tarvetta.

Tsemppiä paikan metsästykseen ja häävalmisteluihin muutenkin!

Link to comment
Share on other sites

Hei nusutar! Mekin käytiin katsomassa Kivekkäiden taloa. Ainut mikä säikäytti oli ne tuolit, ne oli niin erilaiset! Minkälaiset ne oli teillä? Mut onhan se tosi edullinen, eikä oo ruuhkaa, joten paikan päälle pääsee touhuamaan jo hyvissä ajoin.

Niistä tuolesta joo, erilaisiahan ne oli..ja ainakin ne vihreäthän oli tosi rumia ;) ja ne neljän tuolin yhteenliitetyt "jonot" melko käyttökelvottomia (vaikkakin meillä niitä oli istuskelutuoleina ympäri juhlatilaa). Me roudattiin paikalle myös lisätuoleja, joita saatiin tutun kautta yhdeltä koululta käyttöön. Ja ne vihreät tuolit sitten loppujen lopuksi menettelivät sellaisenaan (ja olivat vielä kaikkein mukavimpia istua ;)), vaikka itse mietin aluksi kanssa että ei kauhistus..Käsittääkseni on kyllä olemassa jonkinlaisia hupppuja, joita voi laittaa tuolien päälle ja itse mietittiin ihan jotain lakanviritelmiäkin niiden peitoksi.

Mutta kuten sanottu, paikan muut plussat peitti peidän kohdalla tuon tuoliasian miinukset :) Jotain kuviakin muuten valmiista salista löytyy, joten vinkkaa jos tulee tarvetta.

Tsemppiä paikan metsästykseen ja häävalmisteluihin muutenkin!

Hei joo, olisin kuvista tosi kiitollinen. Näiltä näkymin meillä ei oikein muita vaihtoehtoja edes ole, ellei sitten vaihdeta päivämäärää(ja siihen ei mielellään ruveta).. Joten ois kiva nähdä sali juhlakunnossa, niin sen uskaltaa varata sitten :girl_smile:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Suunnittelemme kihlattuni kanssa häitä kesälle 2011. Minulla olisi jo parikin juhlapaikkaa tähtäimessä, siispä ajattelin kysäistä sattuisko kenelläkään olemaan kokemuksia sellaisista paikoista kuin Harjulanpiha tai Hirvirannan leirikeskus. Molemmat ovat kauniita paikkoja mutta kiva olisi kuulla ihan omakohtaisia kokemuksia ennen tärkeitä päätöksiä.

Jos on tiedossa muita vastaavanlaisia juhlapaikkoja, ehdotuksia otetaan vastaan!!!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeee, juhlapaikka ja kirkko (alustavasti) on nyt varattu!! :grin: Lisäksi häämatkakin saadaan varattua muutaman päivän sisällä, kunhan muokkaavat vielä matkapakettia! Tästä alkoi siis hääsuunnittelu ihan tosissaan.. :-X

Kiitos Nusutar paljon kuvista, ne olivat erittäin hyödylliset! Olisin vielä kysynyt, että mihin kohtaan sijoititte pitopöydän? Oliko se siinä juhlasalin viereisessä "eteistilassa" vai? Ja jos saa udella, mihin pitopalvelufirmaan päädyitte (mikäli sellainen oli..)

Link to comment
Share on other sites

Verde,jos vielä täällä pyörit, niin kertoisitkos vähän kuinka hääsi sujuivat Kontiolahdella? Meillä myös häät tulossa samaan paikkaan elokuussa, ja olisi kiva kuulla toteutuneista juhlista!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hello,

Kontiolahden Kotiseutukeskuksessa olin mukana yhis häis, ja siellä oli noin sata henkee yhteensä ja voin sanoo et se oli aika just eikä melkein mitotettu sille. Eli yhtään en enempää laittaisi porukkaa sinne, ehkä +10 mahtuu vielä hyvin. Sata kun oli niin siellä oli jopa tilaa tanssiakin keskellä. Riippuu varmaan miten pöydät sijottaa, mutta tila ei ole hurjan iso. Palvelu on mitä mainiointa ja juhlia saa yökahteen asti!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Pahoitteluni, että huomasin viestisi vasta nyt..Ei tule enää ihan joka päivä täällä enää pyörittyä ;) Toivottavasti tästä on vielä sinulle hyötyä.

Hyvä että kuvat oli hyödyllisiä :) Meillä oli se pitopöytä siinä keittiötilassa ja juomat siinä vieressä erillisellä pöydällä. Tämä osoittautui hyvin toimivaksi ratkaisuksi muuten! Siinä eteistilassa meillä oli sitten loppuillasta mm. boolimalja ja myös lasten piirustus/askartelupöytä oli siinä. Se itse salihan menee aika ahtaaksi jos sinne meinaa sitä pitopöytää sovitella.

Ja pitopalveluna meillä oli Tuula Nuutinen Ylämyllyltä. Voin suositella heitäkin lämpimästi :)

Jeee, juhlapaikka ja kirkko (alustavasti) on nyt varattu!! :grin: Lisäksi häämatkakin saadaan varattua muutaman päivän sisällä, kunhan muokkaavat vielä matkapakettia! Tästä alkoi siis hääsuunnittelu ihan tosissaan.. :-X

Kiitos Nusutar paljon kuvista, ne olivat erittäin hyödylliset! Olisin vielä kysynyt, että mihin kohtaan sijoititte pitopöydän? Oliko se siinä juhlasalin viereisessä "eteistilassa" vai? Ja jos saa udella, mihin pitopalvelufirmaan päädyitte (mikäli sellainen oli..)

[/quote

Link to comment
Share on other sites

Hirvirannan leirikeskus

Hirvirannasta tiedän sen verran, että se on seurakunnan käytössä, ja ainakin silloin kun itse isosporukoissa ja muutenkin seukkarin jengissä pyörin, oli Hirviranta buukattu läpi kesän oman srk:n leireille. Kysyähän tietenkin voi aina, mutta luulen että siellä on edelleen kesät aika täysiä.

Yhden tutun häät oli Hirvirannassa 11v sitten. Se päärakennuksen sali on vihitty kirkkotilaksi, ja ainakin edellinen kirkkoherra suhtautui hyvin paheksuvasti alkoholitarjoiluun ja tanssimiseen (vanhoillislestadiolainen kirkkoherra), vaikka häät olivatkin kyseessä ja alkoholia oli vain onnittelumaljassa. Ko. tuttavani oli silloin seurakunnalla töissä ja joutui tuoreen rouvansa kanssa kirkkoherran puhutteluun moisesta jumalattomasta menosta :skilletgirl::o:girl_sad::grin: Uudesta kirkkoherrasta en silleen tiedä, onko miten jäykkis ja tiukkis, mut kysymällä selviää.

Mutta paikka ja rakennushan on tosi kauniita, että jos alkottomat ja musattomat häät on suunnitelmissa niin eikuvvuan. :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Hei

Me oltiin yhteydessä Hirvirannan leirikeskukseen. Paikka on tosiaan täyteen buukattu,siksi sitä ei vuokrata kesäkautena ulkopuolisille.

Onkos kellään kokemusta ravintolasta Elias?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Onko kenelläkään kokemusta Kiertotien kievarista tai Hotelli Juliesta häiden viettopaikkana?

Muokattu: , käyttäjä: aadamaria
Link to comment
Share on other sites

Pyydän anteeksi, jos nämä paikat ovat jo mainittu monesti tässä ketjussa, mutta en jaksanut kahlata tätä kokonaan läpi...

Kummitädin viisikymppiset järjestettiin Viinijärvellä Viinimarjassa.

Todella kiva ja idyllinen paikka vanhassa navetassa hiukan pienemmille häille/juhlille. Itsellä ei varsinaisesti kokemusta paikasta kuin vieraan näkökulmasta.

Toiset tutustumisen arvoiset paikat voisi olla Harjulanpiha ja Niittykartano Rekivaaralla ja Niittylahdessa.

Henkilökohtaista kokemusta paikasta ei ole, mutta postilaatikkoon tupsahtaneen mainoksen perusteella näyttivät oikein mukavilta. Tilaa jopa 100 hengelle, ravintolapalvelut, A-oikeudet, sauna, majoitusta aamiaisella, ulkoilu- ja luontoretkiä jne...

Link to comment
Share on other sites

Lisää kokemuksia kaivattaisiin myös Kontiolahden kotiseutukeskuksesta. :) Oliko jotain, mitä kannattaa häitä järjestäessä erityisesti huomoida? Käytittekö navetan lisäksi myös päätaloa juhlatilana? Millaista ruoka ja palvelu olivat? :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...