sts

Wanha Bäckby (Vantaa)

248 viestiä aiheessa

Täällä on monenlaisia kokemuksia kyseisestä paikasta, mutta mulla olis muutama kysymys johon haluaisin mahdollisimman tarkan vastauksen ja mahdollisimman tuoreen.

Meillä on hääpäivä lyöty lukkoon vuodelle 2013 ja tämä on suurista etsinnöistä huolimatta ainut juhlapaikka koko pääkaupunkiseudulla, minkä minä kelpuuttaisin (perfektionistikö??)

Koska olen niin valtavan tarkka kaikissa asioissa, niin pääsenköhän Selenan ja muun henkilökunnan kanssa koskaa yhteisymmärrykseen :D

No siis ne kysymykset

- Voitteko jo juhlineet kertoa lopullisen laskunne summan ja mitä kaikkea tämä summa pitää sisällään? Joku jo aikaisemmin on kertonutkin yhden summan, mutta voisiko joku muukin..

- Juhlapaikan järjestelystä. Olen ymmärtänyt, että aamulla pääsee valmistelemaan. Mihin aikaan?

Tonttutorvinen kertoo, että vain parituntia aikaisemmin sai juomat viedä??? Milloin teidän juhlat oli? Monelta? (Kuulostaa oudolta)

Olin ajatellut, että vihkiminen olisi siinä klo 15-16 (riippuen kirkon saamisesta) ja aamulla klo 9(?) aloitettaisi juhlapaikan laitto.

- Juhlien päättyminen. Lisämaksusta saa siis lisää aikaa juhlimiseen. Mutta aika huono kuva tulee tonttutorvisen juhlien loppumisesta. En todellakaan haluaisi, että tarjoilija tulee ja iskee täyden valaistuksen päälle ja ilmoittaa juhlien loppuneen (kuten koulun discoissa :D) Miten tämä loppuminen on siis hoidettu muilla? Mulla olis ollu toiveissa juhlapaikan suhteen se, että juhlia saa niin pitkään kuin jaksaa ja siivota saa seuraavana päivänä, mutta se onnistuu kait vain vpk ym. taloilla.

- Siivous ja tavaroiden pois vienti yöllä. Kuinka tämä toimii käytännössä?

- Täällä on ollut paljon puhetta kyseisen paikan joustamattomuudesta. Meille on tulossa monella tapaa perinteistä poikkeavat juhlat. Kuinkakohan innostuneita henkilökunta on muunlaisista ideoista kuin "Tällee täällä on ennenkin tehty" "Näin ne muutkin on laittaneet" "Näin häissä yleensä on ollut"

- Ja tärkein. Voinko luottaa siihen, että kun vihdoin päästään juhlimaan, voin luottaa täysin siihen, että hommat sujuvat niin kuin on sovittu ja itse voin vain nauttia juhlista? Tästä syystähän minä henkilökunnalle maksan...ja mielelläni maksankin...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tuli liian tylyä tekstiä tuohon kirjoitukseeni, meillä meni mönkään moni asia minkä takia tuo paikankin kanssa olleet ongelmat tuntuivat isommilta kuin ne ovat. Loppujen lopuksi, paikka oli todella kaunis, koristelut ja valaistus olivat tarkkaan mietitty ja ruoka oli aivan loistavaa. Ongelmat joita joutui selvittämään alussa olivat outoja mutta ehkäpä paikanpitäjällä on ollut ongelmia aikaisempien juhlijoiden kanssa joten hän on joutunut erittelemään aivan kaiken ja olemaan tiukka.

Tarjoilijoiden käyttäytymistä en silti voi hyväksyä sillä siitä kärsivät myös vieraat.

Ja vastauksina ylläoleviin; ei, en ole hankala, enkä ollut ainut joka tätä juhlaa hoiti mutta peiliin katsoin enkä pitänyt tuosta kommentistani koska se oli äkkipikaisuuksissa kirjoitettu ja liian tyly.

Me emme saaneet viedä juhlapaikalle juomia ym tavaroita edellisenä päivänä ja lisätunneista joutui maksamaan mutta tämä voi johtua jostain syystä jota emme tiedä joten luulen että tähän voi vastata vain paikanpitäjä.

Juomat ja tavarat piti kaikki roudata yöllä pois, mitään ei saanut jättää paitsi jos jättää tavarat autoonsa paikan parkkipaikalle joka piti hakea heti aamusta pois. Ymmärsin että siellä oli alkamassa toiset häät seuraavan päivänä.

Nyt toistan itseäni mutta paikka oli todella kaunis ja ruoka hyvää. Uskon että saatte ihanat häät tässä paikassa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Heippa!

En osaa ihan kaikkeen kommentoida ja vastata, mutta ainakin joihinkin kohtiin :)

Meillä on siis häät WB:ssä syksyllä 2013.

Itsellenkin tämä oli ainoa paikka pk-seudulla minkä kelpuutin, plus että halusin vihkimisen Pyhän Laurin kirkossa :)

Mieheni kävi tutustumassa tilaan viime keväänä siskonsa kanssa. Itse en päässyt paikalle työvuorojeni takia.

Hänelle oli tehty jo tutustumisessa selväksi, että kaikki ylimääräinen maksaa. Eli siis tuikkukipot, viinin kaataminen jne. Viinin kaatamisesta siis sen verran, että ensimmäinen kaato on ilmainen, sen jälkeen jokainen huolehtii lasinsa täytöstä itse. Tämä ei kuitenkaan tuota meille ongelmaa.

Meillä on vihkiminen 15.00, ja paikka on varattu koko päiväksi, eli siis aamulla klo 9.00 pääsee paikan päälle koristelemaan, viemään juomat jne. Koko lauantaipäiväksi on siis pyydetty alustava tarjous.

Meillä yhteydenpito on ollut mutkatonta ja itse en osaa stressata (ainakaan vielä) eli en kauheasti ole edes ottanut yhteyttä WB:n suuntaan. Luotan siihen, että ammattilaiset osaavat kyllä hoitaa asiansa :)

Hääpalaveri on käsittääkseni 3kk ennen häitä, ja silloin selvinnee mahdolliset epäkohdat jne :)

Alkoholijuomien suhteen kannattaa muistaa se, että mikäli tarjoilee väkeviä (booli tms.), niin täytyy olla baarimikko/joku joka vastaa anniskelusta.

Mutta siis, itse olen tähän mennessä ollut hyvinkin tyytyväinen. Toisaalta mitä vain voi tapahtua lähempänä h-hetkeä, mutta siihenkin olen varautunut.

Kannattaa laittaa Selenalle sähköpostia tai soittaa, jos kaipaa hintatietoja tai nippelitietoa :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei Cielo_!!

Te olette siis jo varanneet paikan??? Saanko kysyä minkä päivän olette varanneet ja koska varauksen teitte?

Itse laitoin kyselyä syyskuussa Selenalle, että koska alkavat ottamaan varauksia vastaan vuodelle 2013. Vastaukseksi sain, että tammikuussa on yleinen "näyttöpäivä" josta lähtien varauksia aletaan ottamaan vastaan. Hän sanoi, että joulukuussa tulee tieto tuosta näyttö ajasta.

Kuulostaa todella oudolle jos te olettekin jo saaneet varata. Oletteko siis saaneet jo tarjouksenkin? Maksaneet varausmaksun?

Toivottavasti ette ole varanneet "meidän päivää" :D Meillä on siis elokuussa yksi tärkeä päivämäärä joka haluaisin saada, mutta jos sen nyt joku on ehtinyt jo napata niin ei auta muu kuin tyytyä...

Kerroit tuosta baarimikkoasiasta. Eikö siis yksi tarjoilijoista voi hoitaa tuota baarimikon roolia?

Kuinka paljon vieraita teille on tulossa?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vielä lisäys edelliseen

Olette Cielo_ saaneet jo vihkimisajankin Pyhän Laurin kirkkoon. Miten se on mahdollista?? Eihän varauksia tuonne saakka edes oteta vielä vastaan ja eikös se mene aika arpapeliksi kyseisen kirkon kohdalla, kun on niin suosittu..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli häät helmikuussa 2011 ja olen tänne jo aikaisemminkin kirjoitellut paljon, mutta kirjoitetaanpa nyt uudestaan. Tuli ihan paha mieli tuosta tonttutorvisen viestistä ja kovasti harmi, että koitte asiat noin huonosti. Minä en olisi voinut toivoa paikan suhteen mitään lisää ja jos uudestaan järjestäisin häät, valitsisin paikaksi ehdottomasti WB:n. Itseasiassa ihan viime viikonloppunakin muistelin häitämme ja sitä, miten mahtavaa oli, että vaihdoimme alkuperäisen paikan WB:ksi. Paikka on niin kaunis ja meidän kohdalla palvelu pelasi.

Mutta vastauksia/ kommentteja kysymyksiinne: meillä kommunikointi sujui hyvin. Selenalla välillä saattoi kestää sähköposteihin vastaaminen, mutta jos mitään kiireistä oli, puhelimitse tavoitti aina - joko vastasi tai soitti heti takaisin. Eikä meiltäkään odotettu mitään vastauksia tunnin sisään vaan alustavaa varausta saatiin pitää useampi viikko ja laskuakin kyselin jo perään, kun olin saanut palstan perusteella kuvan, että "varaukset menee ohi, jos ei tasan sillä sekunnilla jotain hoida".

Hintojen kertominen on minusta turhaa, koska on tuhat asiaa, jotka siihen vaikuttavat, mutta jos se jollekin lisäarvoa tuo, paljonko me majsoimme, niin loppulasku oli alle 6000 e. Siinä oli tarjoilijat, ruoat, siivous, vuokra, iltapalat, kukat pöytiin + kimput ja vieheet, tunnelmavalot ja mitähän vielä. Tietysti astiat, servetit ym.

Sitten noihin kustannuksiin: Viinien kaato maksaa sen takia, että sitä varten joudutaan palkkaamaan tarjoilija. Minusta ihan luonnollista. Meille kerrottiin ihan avoimesti kaikesta, mikä maksoi lisää eikä minusta yksikään asia niistä ollut mitenkään yllättävää. Lyhdyt sai pihalle ilman veloitusta, musiikkivälineet oli käytössä ilman veloitusta, kattaus ja kukkien asettelu pöytiin kuului hintaan. Jos haluaa lisätunteja yöllä tai edellisenä päivänä koristelua varten, se maksaa. Missäpä ei maksaisi? WB on todella suosittu ja varattuna yleensä joka päivä (asun lähellä, tiedän kokemuksesta). Jos he kolmen tunnin maksun ottavat siitä, että pitävät perjantain varattuna koristelua varten, se on minusta erittäin kohtuullista. Ja kuten Selena sanoi, koristelun ehti ihan hyvin hääpäivänäkin. Meillä oli vihkiminen 13.30 ja juhlat alkoi klo 14. Koristelemaan päästiin klo 9 ja samalla vietiin juomat, jotka itse laitoimme kylmään (ei ollut meille mikään ongelma). Tarjoilijat nostelivat illan mittaan juomia aina tarpeen tullen esille.

Henkilökunta oli meille onneksi erittäin ystävällistä, vaikka keski-ikä oli juhlijoiden kesken nuorta ja juhlakunto varsinkin myöhemmin vähintäänkin kyseenalaista joidenkin kohdalla. Joku oli myös oksentanut vessaan, mutta ei siitä kukaan kenellekään räyhännyt. Joku kymppi maksettiin ylimääräistä siitä.

Tavaroiden poisvienti yöllä ei ollut mikään ongelma, vaikka pakkasta oli lähemmäs 20 astetta. Siinä ei kauaa nokka tuhissut, kun kaasot ja bestmanit kärräsivät autoon, mitä säästää haluttiin ja lasti ajettiin meille kotiin. Musiikki loppui 00.30 ja taksit oli tilattu klo 00.45 ja meillä ainakin tuo lopetus meni tosi nätisti.

Itse olin koko ajan luottavaisin mielin enkä lainkaan suotta. Väittäisin, että itsestä on aika paljon kiinni, millaisen kokemuksen sitten kokee saavansa. Itsekin olen paljon järjestänyt firman juhlia ja sanoisin, että WB oli yksi joustavimmista paikoista. Meille ei sanottu mihinkään ei ja saimme erittäin kallisarvoisia vinkkejä Selenalta, kun kävimme keskusteluja järjestelyistä. Joissain asioissa olin eri mieltä aluksi, mutta luotin Selenan ammattitaitoon ja kokemukseen, enkä katunut yhtään. Hänellä on aikamoinen kokemus juhlien järjestämisestä.

Mielelläni kerron paljon lisääkin omista kokemuksistamme, jos kiinnostaa, mutta nyt ei ole aikaa tarinoida enempää. Suosittelen kuitenkin paikkaa jokaiselle ja olen vierailtakin kuullut pelkkää hyvää häistämme. Minulle voi laittaa yksäriäkin, voi olla, että tulee varmemmin vastaus, kun niin harvoin täällä nykyään vierailen :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Apua. Painovirhe paholainen ;) Me siis mennään naimisiin 2012 :D Eli ei huolta, tammikuussa tosiaan viime vuonnakin alettiin ottamaan varauksia vastaan. Kannattaa olla nopea, jos joku päivä on itselle tärkeä.

Meillä tosiaan häät on marrakussa eli saatiin kirkko ja paikka just sille päivälle mikä oli toiveena :)

Miehelle oli sanottu, että joku oma baarimikko tai sitten siitä yhdestä tarjoilijasta maksetaan erikseen, eikä se sit kai tekis mitään muuta. Noi kannattaa Selenalta selvittää :)

Anteeksi vielä, jos lietsoin paniikkia tuolla vuosivirheellä :)

Ja näköjään en ole kirjautuneena eli Cielo_ siis vastasi :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Cielo_ mä vähän jo aloin epäilläkin painovirhettä :D

Toivottavasti olen ensimmäisten joukossa ollut kyselemässä noita 2013 varauksia, että saataisiin se tietty päivä :)

Mutta en ole enää muita paikkoja katsellutkaan, vaikka täällä on ristiriitaista palautetta...mistäpä ei olisi! Ikinä ei voi kaikkia miellyttää. Toivotaan, että meillä asiat sujuvat.

Aika hassu käytäntö jos yksi tarjoilija huolehtii vaan boolista. Eli siis käytännössä täyttää sen muutaman kerran illan aikana ja muun ajan pyörittelee peukaloita vai?? Mitä ne muut tarjoilijat tekevät sen jälkeen kun kahvit ja jälkkärit on nautittu ja ennen kuin iltapalaa aletaan kattaa?? :) Eri asia tietysti siinä tapauksessa jos juhlissa drinkkipöytä...

Mutta nämäkin asiat selviävät Selenalta. Ja juhlakohtaisia nämä aikataulut ym. jutut tietysti on...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Ei boolia varten tarvitse erikseen tarjoilijaa. Meillä ainakin tekivät boolin ohjeen mukaan ihan normaalihenkilökunnalla. Mutta jos olisi halunnut ns. baaritiskin, niin siinä täytyy olla koko ajan tarjoilemassa joku, joka on selvinpäin. Joko omasta takaa tai sitten palkata heidän tarjoilijansa.

Jos taas olisi haluttu viininkaataja, olisi sinne tullut 4 tunniksi tarjoilija kaatamaan viiniä.

* muoks. Unohdin tuossa aiemmassa viestissäni kommentoida tuota valaistusta. Paikassahan on todella upeat kattovalaisimet, jotka pystytään himmentämään (henkilökunta himmensi illan pimetessä huomaamatta). Lisäksi voi vuokrata niitä erivärisiä spottivaloja, mutta jos niistä ei halua maksaa, ei tunnelma todellakaan huonone juhliessa pelkkien kattokruunujen loisteessa.

Muokattu: , käyttäjä: Dindie

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli häät WB:ssä keväällä 2010 ja kaikki meni hyvin. Varasin edeltävän päivän myös sen minimi 4 h ajaksi, jolloin hoidimme koristelun. Paikkalla oli myös Wb:n väki, joten jos oli kysyttävää niin asiat pystyi keskustelemaan silloin (esim. sinä päivänä päätin ottaa vielä spottivalaisun hääpäivän illaksi, joka oli erinomainen ratkaisu). Tarjosimme omat juomat, jotka tuolloin laitettiin kylmään. Juomat oli laitettu eriliselle pöydälle, mistä sai käydä hakemassa. Myos BM ohjeisti, että viinipullot yms. saa viedä pöytään jos haluaa (miehen suvussa osa ei juonut, jonka vuoksi juomat oli laitettu muualle). Tämä toimi hyvin, tarjoilijat täyttivät koko ajan pöytää ja haki tyhjät pullot yms. pois pöydistä. Meillä on myös karkkibuffet, sen he hoitivat mysö hyvin. Tarjoilijat käyttäytyivät hyvin ja erittäin huomaamattomasti.

Kukat tuli WB:stä ja voin vain suositella Selenan tekemiä kukkia. Hinta oli oikeastaan sama kuin muualta tilattuna (pöytäkukat, kimppu, heittokimppu ja vieheet).

Ruoka oli hyvää ja sitä oli riittävästi, meillä oli myös iltapala joka ehkä oli hieman turha kun kaikki olivat täynnä ruoasta =). Bändi soitti 20-00.30, jonka jälkeen taksit oli tilattu valmiiksi. Koristeluiden poistamisesta huolehti molempien vanhemmat, siihen taisi mennä noin 30 min. Paikka on mielestäni niin kaunis, että se ei tarvitse erityisiä koristeita. Myös pöytäkukat saimme viedä mukanamma ( noin 15 kpl, joten niitä jaettiin sitten halukkaiden kesken).

Meillä oli myös lahjapalvelu, joka toi lahjat perille edellisenä päivänä. Koska sää ei suosinut ulkonakuvaamiseen, otimme hääkuvat ennen vihkimistä paikanpäällä ja niistä tuli tosi hyviä.

Ainoa miinus oli tuo kommunikaatio. Sähköpostiin vastaaminen kesti todella kauan, joten parhaimmaksi keinoksi totesin soittamisen. Sillä sai aina kiinni ja asiat hoituivat sitten hyvin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Turisteilen täällä... :D Häitämme ei tanssita WB:ssä, vaikka paikkaan ihastuinkin kovasti. Olin paikalla tuolla esittelytilaisuudessa tämän vuoden alussa ja olin tosiaan aivan myyty, halusin ehdottomasti viettää häämme WB:ssä. Esittelyn loppupuolella Selena sanoi, että nyt voisimme sitten käydä nuo varaukset läpi ja ne ja ne kuukaudet tuonne ja nämä ja nämä tänne. Noh, kukaan ei pahempaa kiirusta pitänyt, vaan ihmiset valuivat kiltissä ja sievässä jonoissa oikeille varauspaikoilleen. Kun minun vuoroni tuli, ilmoitti Selena, että kyseinen päivä meni jo. Ihmettelin, että eikös sitten olisi reilua arpoa päivät, kun kenellekään ei sanottu, ettö firs come, first served -taktiikalla mennään? Olisin toki rynnännyt, jos olisin tiennyt sen tarpeelliseksi. Selena vaan kohautteli olkiaan ja toisteli, että meni jo.

Eli, kun menette esittelyiltaan, niin hiokaa kyynärpäänne ja valitkaa hyvät rynnimiskengät! :D

Upea paikka, tuo WB!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Ylläolevaan viestiin viitaten tiedustelisin, että oletteko siis jo suoraan varanneet päiviä esittelytilauisuudessa ennen tarjouksen saamista vai oletteko ottaneet tarjoukset ennen esittelytilaisuutta?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei,

nyt olisi oivallinen tilaisuus päästä pitämään häät Wanhassa Bäckbyssä vielä ensi kesänä! Meillä on varaus WB:ssä la 2.6.2012, mutta joudumme todennäköisesti siirtämään häämme toiselle päivälle meistä riippumattomista syistä. Jos häät WB:ssä kiinnostavat, niin ota yhteyttä, sillä tällä hetkellä kaikki vuoden 2012 kesän lauantait ovat WB:ssä varattuna.

Ongelmana on se, että olemme maksaneet vaaditun varausmaksun 300€. Olemme jutelleet asiasta Selenan kanssa ja sovimme, että voimme itse hankkia tilallemme uuden pariskunnan. Selena haluaa, että uusi pariskunta tekee heille oman tarjouspyynnön juhlista ja jos Selena hyväksyy tämän tarjouspyynnön meille palautetaan maksamamme varausmaksu. Eli uusi tarjouspyyntö hyväksytään, jos se on samaa suuruusluokkaa, kuin meidän varauksemme, joka oli 80 hengelle. Uusi pariskunta maksaa sen jälkeen oman varausmaksunsa eikä tästä järjestelystä synny mitään ylimääräisiä kuluja heille. Meidän motivaatio ei ole tehdä tässä mitään voittoa tms. vaan saada vain turhaan maksamamme varausmaksu WB:ltä takaisin.

Yritämme saada tämän asian mahdollisimman pian hoidettua. Jos jostain syystä emme löydä tilallemme ketään, joudumme vielä lopullisesti päättämään pidämmekö itse häämme tuolloin WB:ssä vai jossakin muualla.

Jos kiinnostuit, laita viestiä osoitteeseen [email protected]. Annan asiasta myös mielelläni lisätietoja, jos jokin seikka jäi epäselväksi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kyllä minulla oli valitettavasti samanlaiset kokemukset kuin Höpön Höpöllä. Kaikki tuntui olevan todella vaikeaa, katomaankaan koko paikkaa ei päässyt muuta kuin juuri eilen. Seuraava näyttö sitten joskus. Paikan sijainti on todellahuono, tavallaan syrjässä hyviltä kulkuyhteyksilä (vrt. keskusta) mutta kutienkin aivan asutuksen keskellä.

Myös astiajuttu oli aika outo...

No, me tultiin joka tapauksessa lähinnä katselemaan paikkaa "varmuuden vuoksi", vaikka toisen paikan alustava varaus olikin jo tehty. Nyt voi sen varauksen vahvistaa.

Onnea kuitenkin kaikille Wanhan Bäckyn valinneille, kyllä se silti pk-seudun parhaimmistoon kuuluu paikkana itsessään.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mekin olimme eilen näytössä ja jäi harmittamaan se, kun jo syyskuun alussa kysyin milloin pääsee tiloja katsomaan (nettisivuilla lukee, että näytöt 1-3 kertaa kuukaudessa) ja vastaus oli, että tammikuussa. Eli melkein puoli vuotta odotin vain huomatakseni ettei tila ollut mieleeni.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Pakko tuohon sanoa että ainakaan minä en ole pätkääkään kateellinen muiden varauksille Wanhassa Bäckbyssä. Ei siis kannata liikaa yleistää.

Eiköhän paikan varanneet olekin olleet pääosin tyytyväisiä, näkeehän sitä etukäteen mitä haluaa ja jotkut arvosta tiettyä asiaa, toiset toista. Ihanaa ettei kaikilla ole sama maku, muuten joutuisi tappelemaan aivan kunnolla juhlatiloista.

ps. Me juhlimme nimen omaa G18 salissa, joka on kuin luotu meille. Ihanan arvokas ja tyylikäs, loistavalla sijainnilla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on ensi kesänä häät ko. paikassa ja kyselisinkin vinkkiä teiltä, jotka olette käyneet paikkaan tutustumassa.

Kohta 1.

Eli siis klo 22 kerätään kaikki lasit (vesilasit, viinilasit etc) pois??

Mitäs jos vierailla on juomat kesken? Tää on musta ihan outo juttu. Ja mitä maksaa, jos haluaa pitää lasit loppuun asti käytössä? Ja mitä ehdottaisitte vaihtoehtona? Että roudataan muovilaseja vieraille, että kaadetaanpas toi sun viini tähän?

Kohta 2.

Klo 23 suljetaan ovet?? Eli vieraan pitää päättää, että pysyykö loppuajan ulkona vai sisällä? Täh??

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on ensi kesänä häät ko. paikassa ja kyselisinkin vinkkiä teiltä, jotka olette käyneet paikkaan tutustumassa.

Kohta 1.

Eli siis klo 22 kerätään kaikki lasit (vesilasit, viinilasit etc) pois??

Mitäs jos vierailla on juomat kesken? Tää on musta ihan outo juttu. Ja mitä maksaa, jos haluaa pitää lasit loppuun asti käytössä? Ja mitä ehdottaisitte vaihtoehtona? Että roudataan muovilaseja vieraille, että kaadetaanpas toi sun viini tähän?

Kohta 2.

Klo 23 suljetaan ovet?? Eli vieraan pitää päättää, että pysyykö loppuajan ulkona vai sisällä? Täh??

Tässä pikkasen vastauksia :)

Kohta 1.

Joo vieraat eivät saa käyttää talon laseja enää klo 22:00 jälkeen. Jos haluatte käyttää talon laseja, joudutte maksamaan x tuntia lisää tarjoilikustannuksia. Muistaakseni yksi tarjoilija maksaa 36 €/h, korjatkaa jos olen väärässä.

Lisään vielä, että minulla ei ole omakohtaista kokemusta, mutta olen lukenut, että tarjoilijat eivät ole kovin hyväkäytöksisiä... Tulevat varmaan repimään lasit pois kädestä tasan klo 22.

Kohta 2.

Joo takapihan ovet suljetaan klo 23:00. Mielestäni etupihalla saa käydä tupakalla, mutta muuten juhlinta jatkuu sisätiloissa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^^ Onneks kävin kattomassa keskustelua, ennenkuin aloin kysellä bändeiltä tarjouksia :) Floss oli meidän listalla ykkösenä.

Ollaan myös oltu tyytyväisiä kaikkeen WB:n suhteen. Ei mitään valitettavaa, ja luotan että maalaisjärjellä asioista selvitään :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minäkin voin taas pitkästä aikaa tänne kommentoida, vaikka olenkin paikan puolesta puhunut jo moneen otteeseen...

Omat häämme vietimme WB:ssä alle vuosi sitten, joten en jaksa uskoa, että meno olisi siitä tiukentunut ja mennyt kovin joustamattomaksi. Komppaan monissa asioissa ^^ kirjoittajaa eli Selenan kanssa jutellessa ja suunnittelupalaverissa käytiin tosi tarkkaan kaikki asiat läpi ja häneltä sai tosi hyviä ideoita, mutta mitään omaa ideaamme ei teilattu. Henkilökunta oli hyvin ystävällistä, hyväkäytöksistä ja tasokasta.

Me kartoitimme hääpaikkoja ja pitopalveluita mahdollisesti enemmän kuin moni muu keskiverto häiden järjestäjä. Olimme kertaalleen tehneet kaikki järjestelyt, kunnes sairastumiseni johdosta siirsimme häitä ja teimme koko hääpaikkakartoituksen alusta. Ensimmäisellä kierroksella hylkäsin WB:n, koska minulla oli fiilis, että se on kallis. Hylkääminen jäi häiritsemään ja kun järjestimme häitä uudelleen, otimme WB:n mukaan laskuihin. Erittäin positiivisena yllätyksenä huomasin, että WB ei todellakaan ollut sen kalliimpi kuin muut vastaavat ja rahoille sai ihan todella mielettömän vastineen.

Näihin vuokrattaviin tavaroihin haluan todeta, että WB oli yksi harvoja paikkoja, joihin voi mennä järjestämään häät ilman, että ostaa itse mitään rekvisiittaa. Moniin muihin paikkoihin piti kaikki viedä itse ja monissa paikoissa ei saa edes aitoja kynttilöitä polttaa. Me olimme jo ostaneet muutamia tavaroita valmiiksi, joten näitä emme WB:ltä tarvinneet. Kukaanhan ei pakota näitä tavaroita vuokraamaan, mutta minusta on pelkästään positiivista, että vuokrausmahdollisuus on olemassa. Näkisin myös koristelupalvelun pelkästään hienona lisänä, monesta muusta paikasta et voi ostaa kaikkea niin valmiina, kuin mitä WB tarjoaa ja siitä ei tarvitse vetää johtopäätöksiä, että kaikki maksaa älyttömästi. Myös monia tavaroita sai ihan ilmaiseksi. Saimme esim. tarjoilupöytään mielettömät isot kynttiläjalat ilmaiseksi ja tämä säästi meidät isoilta kukkalaitteilta, joita olimme suunnitelleet, kun emme ajatelleet, että olisimme tällaisia saaneet mistään.

Naapuritaloihin liittyen WB:ssä on positiivista, että talot eivät näy pääsisäänkäyntiin ja pääoven puoleisella pihalla ei edes näe takana olevia kerrostaloja. Naapuritalot eivät näy myöskään sisälle juhlatilaan, kuten varmasti siellä käyneet ovat huomanneet. Pihan puolella on taloja, mutta ne ovat matalia rivitaloja. Ja meillä ainakin keskityttiin juhlaan eikä roikuttu ikkunoissa katsomassa, minkälaisia taloja juhlatilan ympärillä on. En tiedä pääkaupunkiseudulta montaakaan paikkaa, jonka ikkunoista ei näkyisi lainkaan muita rakennuksia.

Tässä WB:n lähellä asuvana haluan tuoda kaikkien tietoon, että tila on varattu lähes 7 päivää viikossa. Jokainen voi käsi sydämellä miettiä, että jos tila on haluttu 7 päivää viikossa ja saat siitä täyden hinnan 7 päivää viikossa, niin todellako antaisit lauantain häävieraille ilmaiseksi vielä perjantain koristelua varten, kun lähes kymmenen vuoden kokemuksella Selena voi kertoa, että koristella ehtii yhdessä aamussakin. Myönnän, että epäilin tätä itse todella paljon ja olin maksamassa perjantain koristeluajasta, jonka Selena olisi myynyt, mutta muistutti moneen kertaan, että se on turhaa. Ja niin se olisi ollutkin.

Täällä on tullut paikkaa kohtaan todella paljon kritiikkiä, mikä harmittaa minua ihan hirveästi. Paikka oli omille häillemme täydellinen ja viettäisin hääni samassa paikassa koska vain uudestaan. Kokemuksiani voi lueskella tältä palstalta aiemmin. Jokaiselle, joka paikkaa miettii, haluaisin muistuttaa, että paikka on todella varattuna lähes jokaisena iltana viikossa, se kertoo varmasti paikan tasosta ja järjestelyistä omaa kieltään. Yritykset vuokraavat tilaa paljon ja hyvin monet WB:ssä häissä vierailleet vuokraavat tilaa myöhemmin omille syntymäpäivilleen ja muille perhejuhlille.

Nämä ovat tietysti makuasioita, mutta toivon, ettei nämä muutamat omasta mielestäni turhan kriittiset mielipiteet saa ketään hylkäämään juhliensa järjestämistä WB:ssä. Menkää rohkeasti tutustumaan paikkaan, kyselkää asioista ja toivottavasti moni saa yhtä mahtavat juhlat WB:ssä kuin me saimme <3

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Minusta oli pelkästään positiivista, että kaikki asiat käytiin ennen häitä läpi ja otettiin huomioon. Olen ollut lukuisissa häissä, joissa nämä asiat valkenevat hääpäivänä juhlan edetessä. Kyllä on muutamatkin itkut väännetty, kun "tästä ja tosta ei mainittu mitään suunnittelupalaverissa". Ja ovatko ihmiset järjestäneet useammat häät itse? Siinä tapauksessa ymmärrän, jos on vertailupohjaa, mutta jos on järjestänyt häitä vain yhden paikan kanssa, niin ei välttämättä tiedä, minkälaisia asioita ja miten niitä olisi jonkun toisen paikan kanssa hoidettu.

Toivottavasti kesä_2012 voi ensi syksynä todeta, miten nappivalinta WB lopulta oli :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Eikös niin, että kun kyseessä noutopöytä, niin silloin vierailta ei tarvitse kysellä erikoisruokavalioista etukäteen kutsussa?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No kyllä minä ainakin kysyn jotta osaan varata siihen noutopöytäänkin allergikoillekin sopivaa syötävää.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kyllä minäkin suosittelisin kysymään, koska esim. maitoallergiaa ei useinkaan muuten huomioida (joka siis ei ole sama kuin laktoosi-intoleranssi). Puhumattakaan sitten erikoisemmista ruokavalioista. Ei tietenkään voi vaatia, että kaikki ruoat sopisivat kaikille jos on paljon erikoisruokavalioita, mutta kukin vieras myös löytää pöydästä helpommin itselleen sopivat ruoat jos pitopalvelu on tietoisena erikoisruokavalioista huomannut merkata ne normaalia tarkemmin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään