Wilmis

Tampereen seutu

1237 viestiä aiheessa

Moi

Olin keväällä kaksissa häissä tampereella.

Ekat oli Sokos Hotel Tammerissa tammikuussa. Isot, yli sadan hengen häät. Tunnelma oli surkea. Tila on kaunis, mutta tumma, tunkkainen, eikä tunnelmasta ollut tietoakaan. Ruoka oli ihan ok, jos nyt tykkää buffee-ruoasta häissä. Puheita varten piti olla mikit että yleisö kuuli mitään. Baarista sai hakea omakustanteisesti viinaa. Ei siis kovin tunnelmallista. Palvelu kyllä pelas ja hotelli kun oli niin oli kiva jäädä sinne yöksi. Helppoa! Ja olihan se kiva että vessatilat riitti isolle porukalle, hotellissa kun oltiin, eikä tarvinnut jonotella.

Toiset häät oli sit Finlaysonin palatsilla. Loistava sijainti treen keskustassa. Häissä oli vain 30 vierasta ja koko alakerta varattu. Kaikki toimi! Toisessa salissa oli tuomari vihkimässä, toisessa salissa sit-down-dinner pitkän kaavan mukaan. Tilaa oli, palatsi itsessään valtavan hieno ja palvelu pelas. Ei tarvinnu ryysiä buffeeseen. Illalla vihkisali muuttui tanssisaliksi dj:n johdolla. Lapsivieraille oli oma leikkihuone. Baari sijaitsi eteisaulassa janoisille. Tilavuokraa ei mennyt, mutta ruokailu+juomat toki piti ostaa paikanpäältä. Suosittelen!! Tosi suosittu paikka kyllä oletan, mutta kandee kysyä ajoissa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Törmäsin tähän ketjuun sattumalta ja ajattelin mainita paikan jossa menimme vaimon kanssa naimisiin. Vietimme viime kesänä häitä Vaihmalan Hovissa (vaihmalanhovi.fi).

Paikka on lyhyen matkan päässä Tampereelta, joku 20min. keskustasta moottoritietä. Meillä oli vihkiminen Tuomiokirkossa ja siitä meni just noin parikymmentä minuuttia tuonne. On myös aika helppo vieraiden kannalta kun paikka on vain muutaman mutkan motarilta, meillä ei kukaan eksynyt =)

Vaihmalan hovi on idyllinen paikka järven rannalla ja aika hiljattain remontoitu, eli tilat on tosi hyvässä kunnossa. Juhlasaliin mahtuu hyvin n.80 hlö ja viereiseen kabinettiin (melkein samaa tilaa, vain ovi välissä) n.20. Meillä oli hieman yli 100 vierasta ja hyvin mahduttiin kaikki. Ruoka ja palvelu oli oikein hyvää ja saatiin sovittua sujuvasti tarvittavat jutut. Plussaa tässä paikassa on että paikka on myös hotelli joten vietettiin hääyö heidän morsius sviitissä. Osa vieraista vietti myös yötä. Huoneiden hinnat on normaali keskusta hotelleja hieman edullisemmat ja huoneet tosi siistejä (myös juuri rempattuja).

Voin suositella paikkaa, me olemme erittäin tyytyväisiä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Osaako joku kertoa, saako tuolla Vaihmalan hovissa tanssia sisällä? Kyseisestä paikasta löytyy todella vähän tietoa ja jollainlailla on jäänyt olo, että tanssia saisi vain ulkoterassilla.

Paikka näyttää muuten päällisin puolin todella hyvältä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko kenelläkään kokemusta (hää-)juhlista Musiikkiteatteri Palatsissa? Ilmeisesti tilaa on noin 400 hengelle, mutta onko puolta pienemmällä porukalla kolkko?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

pois!

Muokattu: , käyttäjä: cake

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko kukaan viettänyt hääjuhlaansa Kerhomaja Ankkurissa nokialla? Meillä varattu ko. paikka heinäkuulle 2012 ja olisi kiva tietää kuinka siellä on saatu 100 hlö häät toimimaan...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Osaisiko joku auttaa meitä? Hakusessa on hääpaikka kesälle 2012. Villa Näsirinne Ylöjärvellä olisi täydellinen meidän tarpeisiin, mutta se jo on varattu koko ensi kesäksi (jos joku peruu oman varauksensa, niin meihin pitää ottaa yhteyttä :girl_wink: )

Hakusessa olisi:

-tilat 100 hengelle

-näyttävä ja tunnelmallinen paikka luonnonhelmassa

-mielellään myös ulkotilat käytössä

-nätit tuolit ja muutenkin tyylikkäät sisätilat

-puulattia (parketti, lauta)

-järvenranta olisi plussaa

-saa viedä omat alkoholit

Moi!

Pidimme omat häämme Koo-Veen leiri-ja kurssikeskuksessa Ylöjärvellä (n.25km Treen keskustasta). Häävieraita oli kans n. 100 ja paikka aivan mahtava, koska meidät vihittiin leirikalliolla nuotiopaikalla, missä penkit n60-70 henkilölle ja loput oli taustoilla.

Paljon jouduimme tekemään paikan viihtyisäksi saamiseksi, mutta lopputulos oli täys 10 kun vielä ilmakin oli lähes yhtä kaunis kuin morsian.

Alueella mökkejä (mahdollisuus häävieraiden yöpyä) ja kolme saunaa, rannassa leirikeittiö+katos missä pöydät, päätalo missä keitiö ja huoltorakennus missä myös keittiö, sekä iso painihalli missä syötiin ja lopuksi tanssittiin. Pitopalvelu toi ruuat ja juomat hommattiin itse.

Vuokra oli paikkaan nähden todella kohtuullinen vaikka rekvisiitan ym.ym. laittamiseen menikin muutama päivä, mutta se kannatti!

Jos haluat kuvia häistämme/paikasta tai lisätietoa, nin laita meiliä [email protected].

t.hanski

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Voisiko joku kertoa minulle hieman omia kokemuksia seuraavista juhltatiloista:

Haiharan kartano

Messukylän työväentalo

Kalevankilta

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hellurei,

Etsimme kuumeisesti juhlatilaa (120-140 henkeä) Tampereen lähiseudulta (max 30 min Tampereelta). Onko jollain vastaavalla ajatuksella häitänsä suunnitelleella suositella näihin kriteereihin sopivia paikkoja?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meij, kannattaa etsiä tuolta juhlatilakohtaisista keskusteluista. :girl_smile: Tässä esim. Haiharasta:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Heippa! Meillä häät tiedossa kesällä 2013 mutta olen jo ajoissa liikenteessä (kosinnasta innostuneena yllättäen ;)) niin ajattelin kysästä onko mun toiveisiin sopivia ehdotuksia juhlapaikan suhteen!

- Sijainti mieluummin max. n 30 min ajomatkan päässä Tampereen keskustasta.

- Tilaa tarvii enintään 100 hengelle ja siten, että ruokailuun ja juhlintaan on iso sali, jonne sopii pöydät, bändi ja tanssahtelut, ei usean huoneen ratkaisuja.

- Hengeltään paikka vois olla kartano tai joku lato -tyyppinen hauska ratkaisu, suunnittelen tollasta vähän vanhanaikasta maalais/lavatanssimeininkiä, vaikka kaikki olettaa pinkkejä prinsessahäitä modernissa salissa :D

- Paikkaan haluan tilata pitopalvelun ja tuoda itse alkoholit.

Plussaa on mahdollisimman helppokulkuinen maasto, koska joukossa on liikuntarajoitteinen sukulaismummi.

Kiitos kovasti kaikille vastanneille!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän juhlapaikaksi valikoitui Haiharan kartano, mutta mutta.......... olisiko kellään kokemuksia tuosta paikasta? Noin niin kuin käytännön kannalta :)

Olin Haiharan kartanossa häissä vieraana toukokuussa 2011. Kartano sijaitsee aivan upealla paikalla ja aurinkoisella säällä oli ihanaa käveleskellä puistomaisessa ympäristössä ruokailujen välillä. Haiharan kartano on jaettu useisiin eri huoneisiin, joissa vieraat ruokailevat, joten tämä hieman hankaloittaa yhteisohjelman järjestämisessä. Kun joku ohjelmanumero oli meneillään, kaikkien vieraiden tuli siirtyä pääsaliin ja seiniä vasten nojaili kymmenittäin ihmisiä. Ei siis ehkä optimaali paikka isoihin häihin, mutta varmasti upea, jos vieraat mahtuvat kaikki kerrallaan pääsaliin. Ympäristö on todella ihana, mutta tila siis hieman hankala vieraille.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Korostan heti, että tämä on minun mielipiteeni.

(Ihmisoikeuksien yleismaailmallinen julistus, 19 artikla:

Jokaisella on oikeus mielipiteen- ja sananvapauteen; tähän sisältyy oikeus häiritsemättä

pitää mielipiteensä sekä oikeus rajoista riippumatta hankkia, vastaanottaa ja levittää tietoja kaikkien tiedotusvälineiden kautta.)

Vietimme häät Tampereen Taulaniemessä. Paikka on todella kaunis. MUTTA.

Olin aika leppoisa morsian, minulle kävi perusruoka jota tarjoiltiin ja suostuimme kaikkiin ehtoihin, kieltoihin ja käskyihin jota meille mielestäni annettiin.

Emäntä antoi aluksi mielestäni hyvin ammattitaitoisen kuvan itsestään. Hän ehdotti hyviä toimintatapoja ja antoi leppoisan kuvan häiden sujuvuudesta. Hääparia ei kuulemma saa hääpäivänä häiritä mikään! Pelkästään kaasot ja bestmanit saavat kuulemma tietää jos jotain ongelmia tulee. Kuulostaa hyvältä, eikös..(tämän kohdan voivat varmasti kaasot ja bestmanit todistaa)

Hääpäivän aamuna emäntä soitti minulle (klo 10:49, puhelun kesto 1min 26s), morsiammelle.

Tivasi montako vierasta on tulossa, että voivat kattaa kahvit valmiiksi. Sanoin ensin, että kata vaikka 130:lle vieraalle. Hän (mielestäni) hermostui ja sanoi, että olemme ilmoittaneet 121 aikuista!

Sanoin, ettei minulla nyt ollut niitä tarkkoja lukuja mukana, mieheni on hoitanut ilmoittautumiset. Että soittaa miehelleni, koska olin kampaajalla. Emäntä sanoi luulleensa minun olevan paikan päällä. (Morsian, hääpäivän aamuna?)

Seuraavaksi emäntä sanoi, ettei paikalle ole saapunut ristin sielua! Täällä ei nyt ole ketään laittamassa mitään.

Sitä vähän ihmettelin, että bestman juuri hetkeä aiemmin ilmoitti hääpaikalta vieneensä kukat perille (puhelu saapui klo 10:37), tämä tarkoitti siis sitä, että bestman oli hakenut joltakulta tallivintin avaimen. Kertaakaan en respassa nähnyt muita kuin itse isäntäväkeä luovuttamassa avaimia.

Minun mielestäni oli kummallista, että emäntä luuli minun ensin olevan paikalla ja hetkeä myöhemmin kertoi, ettei paikalla ole ketään.

Kampaajalta päästyäni mieheni haki minut. Kysyin häneltä, soittiko emäntä? Ei ollut soittanut. Soittelin sitten takaisin (klo 11:05, puhelun kesto 2min 54s)

Minun olisi pitänyt tietää, kuinka moni 4-12 vuotiaista lapsista juo kahvia, että osaavat kattaa kahvin tallivintille oikein.

Olimme ilmoittaneet näitä nuoria 7 kappaletta. Sanoin sitten että kata vaikka kaikille heille, itsekin olen aloittanut kahvinjuonnin todella nuorena. En edelleenkään hermostunut. Olin ystävällinen. Kuppeja kuulemma ei voinut laittaa liikaa pöydälle, ettei kupit putoa ja hajoa. Huoh.

Noh. Pääsimme hääpaikalle viimein. Isäntäväki oli kertonut, että jos päivä on lämmin, terassin pöydät laitetaan ulos. Jouduimme itse kattamaan pöydät, en tiedä miten yleistä sellainen on. Minusta aika outoa. Emme voineet kattaa edellisenä iltana ulos nostettavia pöytiä. Taittelimme servetit valmiiksi kuten he neuvoivat.

Hääpaikalle siis saavuttiin. Emäntä oli vastassa. Minun kaasoni olivat kuulemma halunneet itse kattaa

pöydät, eikä ketään näkynyt ja pöydät olivat noin puolta tuntia ennen alkumaljoja kattamatta. Kukaan kaasoistani ei tunnustanut minulle tunteneensa erityistä paloa kattamaan noitä pöytiä. Turhaa paniikkia taas.

No, tarjoiluhenkilökunta (joka muuten oli oikein ihanaa ja ammattitaitoista väkeä!) kattoi pöydät. Paniikki ohi.

Seuraavaksi sitten pääsimme aloittamaan häät. Olimme sopineet, että alkumaljojen jälkeen siirrymme sisään ruokailemaan.

Bestman ja kaaso ilmoittavat aina huoneittain, ketkä pääsevät syömään ettei ruuhkia synny. No, eihän se nyt mennyt ihan niin, ihmiset

lähtivät hakemaan ruokaa oma-aloitteisesti, eikä minusta siinä ollut mitään ongelmaa. Emäntä tuntui olevan eri mieltä.

Jossain vaiheessa bändin jäsenet olivat menossa syömään, kun emäntä käski heitä pysymään paikallaan (tai jotain vastaavaa, en tarkalleen muista mitä)

Henkilökunta tuli täyttämään pöytää. Kun pöytä oli valmis, sanoi keittiöhenkilökunta, että menkää vain ottamaan.

Bändi teki työtä käskettyä, kunnes emäntä saapui paikalle ja sanoi, että ei siihen saa vielä mennä! (tai jotain vastaavaa) Kun bändin

jäsenet sitten sanoivat, että meille juuri annettiin lupa mennä, emäntä lähti pois paikalta sanomatta sanaakaan.

Myöhemmin emäntä kertoi, miten häntä ei ole koskaan niin törkeästi kohdeltu, kun joku vieraistamme oli kuulemma

tönäissyt hänet sivuun päästäkseen syömään. Tämä tuntuu mielestäni uskomattomalta, ei kai kukaa voi niin nälkäinen häissä olla? Mutta

jos näin todlla kävi, tuskinpa se ainakaan tahallista oli.

Itse lähdin syötyäni käymään jossain. Sinä aikana emäntä oli tullut kertomaan sulhaselle, että vieraita on

enemmän, kun olemme ilmoittaneet. Kakku ei välttämättä nyt sitten kuulemma riitä. Mieheni ei tätä minulle kertonut, etten huolestuisi.

Itse hän oli koko kakkukahvin ajan pelännyt kakun loppuvan. Vieraita ei ollut enemmän, kun oli ilmoitettu. Vaan uskoakseni vähemmän, sillä kaikki ilmoittautuneet eivät päässeet paikalle.

Etukäteen keskusteltuamme saimme sellaisen mielikuvan, että ruoka olisi valmis kun ihmiset pääsevät sisään kartanoon. Vieraat ovat kuulemma nälkäisiä

kun ovat matkustaneet pitkiä matkoja. Häät alkoivat kello 15. Kaikki oli sisällä paikoillaan istumassa 15:35, noin.

Tässä vaiheessa vasta emäntä kertoi kaasoille, että ruoka on vasta kello 16. Tosin tarkkoja aikoja emme alunperinkään sopineet, kaikki

aikataulukömmähdykset perustuvat siihen, miten kuvittelin asioiden menevän. Siinä sitten odoteltiin.

Olimme myös sopineet, että yhteiskuvaus on kello 18 päärakennuksen edessä. Siinä on mukavaa aikaa vierailla pyöriä kartanon mailla.

Kuvauksen jälkeen hääpari viedään kieseillä tallivinttiin, jossa luulimme kahvin jo odottavan vieraita. Aikaa kuitenkin oli ruoan ja kahvin välissä ruhtinaallisesti.

Kuvauksessa nyt ei kauaa mennyt, olimme tallivintillä jo noin 18.10. Kahvipa ei ollutkaan paikalla. Tulee kuulemma vasta 18:30. (taas, ajoista ei etukäteen sovittu)

Mies jännitti kahvin ajan riittääkö kakku. Riittihän se ihan hyvin. Seuraavana päivänä kysyin emännältä, että

kuinka monta ylimääräistä vierasta hän nyt sitten meille oli keksinyt? Olivat laskeneet kuulemma haarukat ja niitä oli

ollut yksi enemmän, kuin mitä oli ilmoitettu! Tämä yksi ylimääräinen haaruka saatiin jäljitettyä myöhemmin bestmanin puolisoon, jonka paikalle oli katettu lusikka.

Tämä yksi ilmeisesti sitten olisi ollut liikaa siihen, että kakku riittää.

Olin jo aika kyllästynyt emännän toimintaan jossain vaiheessa. Päätimme, että koska heidänkään ei tarvitse pitää lupauksiaan (ei häiritä hääparia ja kaikki sujuu leppoisasti), ei tarvitse

meidänkään. Olimme luvanneet, ettemme pidä jatkoja "morsiussviitissä". No, pidimme silti, sillä hääpaikka piti olla suljettuna kello 24 ja menoa riitti.

Mökkiimme tuli porukkaa, no..kyllähän me jonkun verran siellä laulettiin ja möykättiin. Laitoimme kuitenkin ensin

ovet ja ikkunat kiinni ja yritimme olla hillityn hiljaa. Yksi bestman ja yksi kaaso tuli mökkiin vasta vähän myöhemmin. He epäilivät, että Taulaniemen isäntä oli seurannut heitä.

Isäntä tuli mökin ovelle kieltämään meitä juhlimasta. No, yritimme olla hiljempaa. Hauskaa kyllä oli.

Aamulla sitten oli mentävä vastaanottotiskille hakemaan tallivintin avainta. Siellä oli mielestäni todella vihainen

emäntä, joka kertoi että paikalta oli poistunut vihaisia asuntovaunuihmisiä, koska meteli oli ollut

kova. Syytti liioista vieraista ja vaikka mitä. Sanoin jo vähän rumastikin hänelle, koska mikään ei tuntunut

olevan hänen syytään. Sanoin, että meillä oli ihanat häät sinusta huolimatta! Kiukutti.

Vaikka mielestäni emäntä tuntui keksivän aika paljon asioita omasta päästään, päätin mennä pahoittelemaan

mölyämisiämme vaunualueelle. Yhteensä viideltä eri asuntovaunuporukalta kyselin, kuuluiko meteli pahasti. Menin kolmeen mökkiämme lähimpään asuntoautoon pahoittelemaan.

Kukaan heistä ei ollut ollut tietoinen, että meillä oli ylipäätään ollut bileet! Ei kukaan. (Tämänhän voi sitten helposti todistaa, mikäli Taulaniemen järjestelmässä

on tieto yöpyneistä.)

Tälläisia olivat Taulaniemen juhlakartanon väki.

"Morsiussviitti" oli oma lukunsa.. vessaan ei voinut mennä niin, että olisi

laittanut oven kiinni. Ei mahtunut polvet. Kuulemma missään leirintäalueella ei ollut käsisaippuaa, ei mitään käsipyyhkeitä.

Meillä oli pari saman sukunimistä perhettä vieraana, heidän mökkinsä menivät sekaisin. Se oli kuulemma heidän oma syy.

Serkulleni oli puhelimessa luvattu mökki hintaan 55€, mutta kun rahastamisen aika tuli, emäntä ilmoitti hinnan olevan 75€.

Olivat kuulemma saaneet liian ison mökin tai jotain muuta vastaavaa. Eivät tietenkään suostuneet maksamaan enempää kuin oli sovittu.

Uskomatonta kyllä, tästäkin kaikesta huolimatta onnistuimme saamaan upean, kauniin, ihanan ja parhaan hääjuhlan.

Taulaniemeen emme tule koskaan enää menemään, vaikka paikka olisi ollut ideaalinen hääpäivänviettopaikka.

Mielipiteeni saattaa muuttua mikäli paikalle tulee joskus omistajanvaihdos.

Poistin tämän tekstin välillä, koska sain Asianajotoimisto Alfa Oy:ltä kirjeen, "Internetissä julkaistut asiattomat kirjoitukset koskien Taulaniemen lomakotia ja sen isäntäväkeä."

Minua kehoitettiin poistamaan kirjoitukset 12.8 2011 mennessä. Mikäli en poista tästä kuulemma käynnistetään rikostutkimus, jossa tutkitaan olenko syyllistynyt rikokseen ilmeisesti kunnianloukkauksesta.

Jos tästä nyt sitten rikostutkinta käynnistyy, niin antaa mennä. Kaikki mitä olen kertonut on totta. Tämä on vain minun näkemykseni asiasta.

Toivoisin myös muiden Taulaniemessä vierailleiden kertovan kokemuksiaan. Olenko ainoa, jolle mielipidekirjoituksen jälkeen tuli kirje jonka oli allekirjoittanut

Heikki Taulaniemi asianajaja, varatuomari?

Muokattu: , käyttäjä: yksi_ukkonen

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Laitan tähän saamiani tietoja mikäli muitakin kiinnostaa:

- Pikkupalatsi ...

- Villa Sofia ...

Upeita paikkoja molemmat :girl_smile: Itse päädyimme kuitenkin Finlaysonin Palatsiin.

Saako kysyä, miksi päädyitte Finlaysonin Palatsiin? Meillä kun on juuri nuo samat kolme harkinnassa (tosin Pikkupalatsista odotamme vielä tarjousta ja paikan päälläkin voisi käydä...)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli häät Ilveksen Ball Room:issa ja ajattelin vähän listailla omia mielipiteitäni paikasta häille, jos se jotakuta auttaisi.

Paikkaanhan joutuu maksamaan tilavuokraa, ja alkoholit ja ruoat täytyy tilata talon puolesta. Sinällään tietty tyyristä, mutta eipä tarvinnut sitten sumplia monien eri toimittajien kanssa. Asiakasomistajat voivat saada joitain alennuksia viineistä tms, eli kantsii kysyä tarjouksia eikä vaan ottaa suositusviinejä. Pöytäliinat sun muut kattaukset hoidettiin henkilökunnan kautta, eli meidän ei tarvinnut vaivata päätä muulla kuin käydä suunnittelupalaverissa, kertoa pöytien paikat, tuolimäärät ja millainen kattaus halutaan. Tosi helppo järjestelyiden kannalta. Lisämaksusta olisivat hoitaneet myös kukat ja muut koristukset, me vietiin omat kukat.

Plussat:

Keskellä kaupunkia, joka oli meidän juhlinnoille tärkeä juttu.

Helppokulkuinen paikka invalideille.

Erinomainen palvelu ja tarjoiluhenkilökunta todella avuliasta.

Ruoka mielettömän hyvää ja sitä riitti reippaasti. Jäi ylikin melko paljon (meillä oli siis buffet).

Menuehdotukset olivat varsin kattavia ja mielenkiintoisia.

Flyygeli löytyy talon puolesta (jota bändi käytti - näytti tosi kivalta)

Kattokruunu ja kultaiset koristukset toi juhlallisuuden tuntua. Muutenkin hotelli Ilves on tosi kivannäköinen paikka. Isot kultaiset ovet juhlapaikkaan oli aika makeet.

Äänentoiston laadusta en tiedä kun bändi toi omansa, mutta olisi kuulemma järjestynyt talonkin puolesta tarvittaessa.

Lapsille löytyy läheisyydestä leikkihuone.

Miinukset:

Iso miinus huonosta ilmastoinnista. Oli ihan läkähdyttävän kuuma eikä ilma kiertänyt millään. Ikkunoitakaan ei voi avata. Kesähäihin en omien kokemusten perusteella suosittelisi.

Kokolattiamatto on vähän nuhjuinen ja 80-lukumainen. Tanssilattia tosin on kiveä, eli se ihan jees.

Menuehdotuksien vaihtaminen oli vähän nihkeää, joten päädyttiin suoraan ehdotettuun menuun ilman sen kummempia muutoksia.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jos hääväki tarvitsee astiastoa (Arabia), tässä olisi yksi taho. Jos tämä koetaan mainoksena, viestin voi poistaa, mutta kyseessä on perinteisen pienellä mittakaavalla toimiva yhdistys maaseudulla :)

http://www.raudanmaa.com/maatalousnaiset/index_tiedostot/Page1692.htm

Sivun tiedosta poiketen ruoka-astiasto on 120 hengelle. Astiat sijaitsevat Kangasalla.

Muokattu: , käyttäjä: Jenny-Maria

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä en ois ikinä ikinä ikinä kuvitellut että kaikista vaikeinta hääjärjestelyissä tulis oleen juhlapaikka!!!! Ei hyvää päivää! Oon jo ihan lopen uupunut etsimiseen. Mulla aikaa hääjärjestelyille aina vaan illalla ja yöllä joten oon aatellut et etsin mahdollisimman paljon tietoa juhlapaikoista ettei sitten tarvis kuluttaa mun ja juhlapaikan isäntien aikaa ja juosta turhissa juhlapaikoissa.

Ja mä oon oikeesti pudottanut vaatimuksia tosi paljon.. enään vaadin et on siisti sisältä eikä paljon värejä (meillä "teema" värit beige ja valkoinen), että samaan tilaan mahtuu helposti 120-130 ja alle tunnin matka tampereelta.. ei luulis olla vaikeeta löytää jotain..

Tossa yks yö jopa tein laskelmia paljon maksais rakentaa oma juhlapaikka :girl_wink:

Nyt ois tarkotus jokupäivä sopia esittely Manttaali talolle.. josko se ois se oikea.. vaikea sanoa kun ei siitä löydä yhtään tietoa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Heikki Taulaniemi on teiskolaissyntyinen asianajaja, jonka puoleen alueen asukkaat helposti kääntyvät. En kuitenkaan näe kirjoituksessasi mitään sellaista, joka edellyttäisi asianajajan kutsumista peliin. Jokainen ihminen tosiaankin saa kertoa sananvapauden nimissä oman näkemyksensä asiasta. Ja sinähän olet ollut asiakkaana kyseisessä paikassa ja kerroit omat tuntemuksesi siitä, miten sinun mielestäsi asiat eivät sujuneet. Mitään kunnianloukkaukseen viittaavaa ei kirjoitelmassasi ole. Se on vain sinun kertomuksesi siitä, miten hääjuhlasi sujui tai oli sujumatta.

Muoksis... poistin pienenkin pätkän lainausta tuosta teiskolaista juhlapaikkaa koskevasta tekstistä, koska ajattelin, että ehkä se alkuperäinen kuitenkin halutaan jossain vaiheessa poistaa.

Muokattu: , käyttäjä: helmiannikki

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei!

Ajattelin laittaa tähän ketjuun Tampereen juhlapaikoista kuvia, joissa olen ollut muun muassa hääkuvauksissa. Kuvien kautta varmasti näette hieman paikkaa, koristeluita ja tilan tunnelmaa juhlapäivänä. :)

Ensimmäisenä esittelyvuorossa olisi:

Hatanpään kartano

Hatanpään kartano sopii varmasti kaiken tyylisiin hääjuhliin. Kahdessa kerroksessa oleva 1880-luvulla rakennettu kartano luo arvokkuutta juhlaan. Yleensä häät järjestetään yhdessä kerroksessa, jolloin liikkuminen on helpompaa. Suurehkot ja avarat tilat mahdollistavat suuremmankin vierasjoukon.

Erityismaininnan ansaitsee aivan rakennuksen vieressä ja ympärillä oleva Hatanpään arboretum. Alueelta löytyy ehkä Tampereen parhaimpia hääkuvauspaikkoja. Arboretumin ruusutarha, puistoalueet, Pyhäjärven ranta ja vanhat rakennukset.

hatanpaankartano_AnttiEkolaPhotography2.jpg

hatanpaankartano_AnttiEkolaPhotography3.jpg

hatanpaankartano_AnttiEkolaPhotography4.jpg

hatanpaankartano_AnttiEkolaPhotography5.jpg

hatanpaankartano_AnttiEkolaPhotography.jpg

hatanpaankartano_AnttiEkolaPhotography6.jpg

hatanpaankartano_AnttiEkolaPhotography7.jpg

Valokuvaaja Antti Ekola

http://www.anttiekola.com

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hatanpään kartano sopii varmasti kaiken tyylisiin hääjuhliin. Kahdessa kerroksessa oleva 1690-luvulla rakennettu kartano luo arvokkuutta juhlaan.

Valokuvaaja Antti Ekola

http://www.anttiekola.com

OT, mutta Hatanpään kartano, kuten ensimmäisestä kuvasta käy ilmi, on rakennettu 1883-1885 (lue myös nettisivut: http://www.hatanpaankartano.fi/). Hatanpään kartano on toki perustettu 1600-luvun lopussa, mutta nykyinen päärakennus ei suinkaan ole niin pitkään Hatanpäänniemellä seisonut. Nykyinen rakennus on rakennettu entisen päärakennuksen tilalle, joka paloi v. 1880 (http://www.tampere.fi/tilakeskus/kiinteistot/hatanpaa.html). Lisää Hatanpään historiasta esim. Museoviraston sivuilla: http://www.rky.fi/read/asp/r_kohde_det.aspx?KOHDE_ID=1243.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hatanpään kartano sopii varmasti kaiken tyylisiin hääjuhliin. Kahdessa kerroksessa oleva 1690-luvulla rakennettu kartano luo arvokkuutta juhlaan.

Valokuvaaja Antti Ekola

http://www.anttiekola.com

OT, mutta Hatanpään kartano, kuten ensimmäisestä kuvasta käy ilmi, on rakennettu 1883-1885 (lue myös nettisivut: http://www.hatanpaankartano.fi/). Hatanpään kartano on toki perustettu 1600-luvun lopussa, mutta nykyinen päärakennus ei suinkaan ole niin pitkään Hatanpäänniemellä seisonut. Nykyinen rakennus on rakennettu entisen päärakennuksen tilalle, joka paloi v. 1880 (http://www.tampere.fi/tilakeskus/kiinteistot/hatanpaa.html). Lisää Hatanpään historiasta esim. Museoviraston sivuilla: http://www.rky.fi/read/asp/r_kohde_det.aspx?KOHDE_ID=1243.

Kiitokset korjauksesta! :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En ihan koko ketjua jaksanut kahlata läpi (ja osa alkaakin olemaan melkoisen vanhentunutta tietoa) joten kyselenpä samantien itse. Haluaisin tietää lisää Tampereella olevista juhlapaikoista, joihin mahtuisi 50-60 vierasta. Toivon hääjuhlastamme tulevan intiimi ja tiivis, joten kovin isoa tilaa en halua.

Ahlman oli ykkösvaihtoehtoni, mutta nettisivuja tutkittuani ainoa meille soveltuva tila on ilmeisesti Juhlasali, jonka lattia oli kuin lukion liikkasalista... Muita vaihtoehtoja en edes ollut ajatellut ja nyt kun vihdoinkin paikan valitseminen tulee ajankohtaiseksi olen ihan helisemässä...

Kokemuksia Ahlmanista? Kannattaakohan edes soitella ja kysyä katsomaan pääsyä, jos jo nettisivujen perusteella tuntuu ettei sovi meille... Onko luonnossa kivemman näköinen?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olisi kyllä kovin hieno, mutta kesähäät suunnitteilla meillä. Ja vierailla useilla pieniä lapsia, niin jotain vähemmän fiiniä haussa. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.