Guest Kuuraneiti

Espoo

369 viestiä aiheessa

Sellainen juttu vielä Hvittorpista että ottavat kyllä varauksia jo hyvissä ajoin, mutta vahvistavat ne vasta 6kk ennen h-hetkeä, koska Espoon seurakunnan omilla tilaisuuksilla on etusija.

Me varasimme 7kk ennen häitä ja se oli kuulemma jo peruutuspaikka?!?!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hmmm...oon ollut siellä (Hvittorpissa siis) useamminkin kuvaamassa ja kyllä on ollut sitä alkoholiakin jonkun verran tarjolla ja tanssittukin on ??? tosin ei ne silti mitään rymybileitä ole olleet laisinkaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Moikkis!

Hvittoripin linnan yläkerrassa/tornissa on nykyään kappeli, joka on siis siunattu tila. Kappeli on muuten tosi ihana. Ystäväni vihittiin siellä jokunen vuosi sitten. Siispä hieman nyrpistelen tuolle tornissa olleelle salakapakalle... On vähän sama, jos srk-talon pukuhuoneeseen laitettaisiin alkomahoolitarjoilut pystyyn.. Älkää tehkö niin...  >:(

Linnassa ei ihan oikeasti saisi tarjoilla alkoholia eikä tanssia paitsi juuri sen valssin. Kyseessä on seurakuntien omistama tila ja heidän sääntöjään tulisi kunnioittaa. Alkoholittomuus on yleinen sääntö kaikissa seurakuntien omistamissa tiloissa. Alkoholittomuudesta on silloin tällöin joustettu, mutta silloinkin on annettu lupa vain kohtuu-tarjoiluun eli ruokajuomiin ja maljoihin. Kysyttäessä saat todnäk suoran kiellon. Joskus emännät tekevät myönnytyksiä tutuille. Säännöistä kyllä yleensä on pyritty pitämään kiinni.

Muistaakseni emäntä/joku muu työntekijöistä asuu linnan lähialueilla leirikeskuksen vieressä. Elikäs kaikki mökä kuuluu ja emäntä voi halutessaa tullla tarkastamaan mitä tiloihin kuuluu.

Olen itse tutustunut tilaan ensimmäistä kertaa joskus 8 vuotta sitten ja käynyt siellä sen jälkeen vuosittain. Tila on seurakuntien ahkerassa käytössä erityisesti aikuistyössä. Siellä järjestetään mm. retriittejä. Tila on helpompi saada käyttöön talvella jonain viikonpäivänä kuin viikonloppuna.

Ihana paikka  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olisin vaan varottanut että jos haluaa kesähäät niin esim Carlberg oli vuotta aikaisemmin jo mennyt!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kuinka kauan etukäteen olette varanneet Espoosta juhlapaikan? Meillä on ajankohta täysin auki vielä, mutta ehkä jo ensi keväällä viettäisimme häitä. Olemme kiertäneet vähän paikkoja ja poistaneet suunnitelmista täysin mahdottomat paikat. Vieraita tulee n. 60 henk. ja haluaisin kaikkien mahtuvan istumaan illalliselle yhteen huoneeseen. Silti en haluaisi että ruokasali olisi "liian" iso, ettei tulisi sellainen fiilis että vieraita puuttuisi.

Näitä paikkoja olemme käyneet katsomassa ja olemme kiinnostuneita niistä:

Karhusaaren taidekeskus (ehkä liian iso)

Parkvilla (kerrostaloympäristö ankea?)

Villa Elfvik (saatavuus?)

Carlberg (en ole itse nähnyt mutta sulho kehuu)

Lagstad hembygdsgård (ihanteellinen sijainti ja upea sisustus, mutta liian ahdas)

Logen

Thorstorp

Vikingaborg (liian pieni?)

Laaksolahden monitoimitalo

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onkos kellään kokemusta Luukin leirikeskuksesta hääpaikkana?

Sitäkin olisi  vissiin mahdollista ainakin vuokrata, hinnasta tms. ei tietoa. Varaukset ilmeisesti pitäisi tehdä ennen 15.1 (ainakin tämän kesän varaukset oli pitänyt tehdä).

Kiinnostus ko. paikkaa kohtaan heräsi, vielä kun saisi tarpeeksi tietoa paikasta... ja hinnoista myös.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen ollut Luukissa kaksi kertaa juhlimassa. Ihan ok, hieno ranta ja alkeellinen sauna lähellä. Olen kuullut että paikka olisi liian rankan juhlinnan jälkeen melko huonossa kunnossa mutta se voi olla että se on nyt kunnossa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mari 78, me etsittiin myös samankokoista paikkaa Espoossa, tässä meidän "muistiinpanot" paikoista, joita käytiin katsomassa. Nämä siis sen mukaan mitä me etsittiin, lato- ja jumppasalikommentit viittaavat nuorisoseuratalon oloisiin paikkoihin joita nimenomaisesti emme halunneet.

Soukanlahden venekerho:

Moderni, punainen puurakennus, pienehkö. Mukava ympäristö. Yksinkertainen mutta siisti sisältä. Avokeittiö.

Laurinlahden venekerho:

Kuin iso kesämökki, liian puinen. Terassi, baari, avokeittiö. Pitkät pöydät ja penkit. Keskinkertainen ympäristö, sorainen parkkipaikka.

Valhalla:

Jumppasali mäen päällä. Punamultainen tanssihääpaikka. Hieman nihkeä isäntä.

Espoon kartano:

Ranskalainen puutarhakartano. Pitkä ruokapöytä. Ei parkkipaikkoja. Hieman rähjäinen ulkopuolelta. (tästä asiasta oltiin hieman eri mieltä. Minun mielestäni siisti ja hyvinhoidettu.)

Carlberg:

Iso punainen lato. Punamultainen tanssihääpaikka. Syrjäinen, rauhallinen, sijainti.

Laaksolahden monitoimitalo:

Jos sijainti/ympäristö olisi parempi, niin ehkä sitten. On ison tien laidassa, urheilukeskuksen ja koulun välimaastossa. Vanha navetta, kiviseinät, matala katto, sisällä yksi iso tila.

Logen: Jumppasali. Vihreä matala rakennus, ison tien varrella. Talossa myös asutaan.

Lillklobb: Kiva maalaismiljöö!  

Alberga: Ehkä, riippuu siitä milläpuolella taloa huone sijaitsee. Iso talo, talossa myös kauppakamari.

Villa Elfvik: Ihana, tummaa puuta. Ehkä liian pieni meille? Kaunis puutarha, ehdoton suosikki!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

jos puhumme luukin leirikeskuksena samasta paikasta (ent. kesäsiirtola, kouluksi alunperin rakennettu) niin enpä ehkä juhlisi siellä häitäni. Paikka olisi tilaratkaisuiltaan hyvä, samoin pitkänmatkalaisille olisi reilusti yöpymistilaa

MUTTA:

talossa on vain yksi pieni sisäwc, joka menee kovassa käytössä pian tukkoon. ulkowc:t kyllä löytyvät, eli jos aattelee sisäwc:n vain hääparin ja ehkä keittiötyyppien käyttöön niin voisi toimiakin. Paikka on myös melkoisen rähjäinen, eli koristeluihin saisi todellakin panostaa, eivätkä kalustuksetkaan ole mieltäylentäviä...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitos Milkie ja Maria. Itse asiassa luovuin jo siitä ideasta... Vähän häilyväinen on tämän morsion mieli :D Onneksi ensi kesään on vielä aikaa, niin vielä ehtii muuttaa mieltään :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Kuinka kauan etukäteen olette varanneet Espoosta juhlapaikan? Meillä on ajankohta täysin auki vielä, mutta ehkä jo ensi keväällä viettäisimme häitä.

...

Vieraita tulee n. 60 henk. ja haluaisin kaikkien mahtuvan istumaan illalliselle yhteen huoneeseen. Silti en haluaisi että ruokasali olisi "liian" iso, ettei tulisi sellainen fiilis että vieraita puuttuisi.

...

Laaksolahden monitoimitalo

Me varasimme Laaksolahden edellisen vuoden elokuussa eli 10 kk etukäteen. Kevätkuukausina ei liene ihan niin tungosta, joten saattaa saada vapaan ajan lähempänäkin, erityisesti jos ja kun teillä ei vielä ole tarkkaa päivää mietittynä.

Meidän häissämme oli pääsalissa noin 70-80 henkeä, ja tuo porukka mahtui sopivasti, mielummin olisi saanut olla enemmänkin tilaa. Ruoka oli katettu pienempään saliin talon toiseen päähän (koska vihkiminen oli juhlasalissa, eikä ruoka siten voinut olla siinä). Jos ruoka (noutopöytä) on isossa salissa, luultavasti 60 hengen porukka olisi ihan passeli. Ruokapöytien raivaamisen jälkeen bändi voisi sitten viritellä kamansa syvennykseen, ja tanssilattiallekin jäisi tosi kivasti tilaa. Nettisivuillamme on kuvia, joista näet tarkemmin, miltä paikka näytti juhlakunnossa. Parvella oli lisäksi noin 30 henkeä, mutta te ette sitä tarvitsisi 60 hengen vierasmäärällä.

Jos haluat kysellä tarkemmin, laita mieluiten privaviesti, koska en järin paljon enää surffaille täällä naikkareissa. Paitsi kellarissa ;D

katti

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Haluaisin kuulla kokemuksia Honkamajasta! Olemme varanneet sen alustavasti ensi kesäksi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitos Katti ja Suzie. Etsimme edelleenkin... Laaksolahden monitoimitalo, Laurilahden venekerho, Villa Elfvik, Carlberg ja Lagstads Hembygdsgård ovat vielä listalla.

Jade, Honkamajasta minulla ei ole kokemusta. Saimme kutsun häihin, joiden juhlat vietettiin juuri Honkamajassa. Valitettavasti emme päässeet. Voisin  kysyä (jos muistaisin) kavereilta, jotka olivat siellä millainen paikka se olisi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Missäpäin tämä Honkamaja sijaitsee?

Minulla on kokemusta Thorstorpista, ollaan joskus aikoinaan oltu siellä tanssiaisissa ja ihan kiva paikka on mun mielestä. Matinkylän Pirtti ei taas ollut oikein mistään kotoisin  :-/

Korpilammella ollaan oltu yksissä häissä mutta en haluaisi sinne ainakaan itse....Lagunassakin on käyty häissä ja se oli ok muuten mutta kl 22 lähtien sinne pääsi jo muutakin porukkaa joten..ei kiva.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Honkamaja sijaitsee Nupurintie varrella Espoossa. Paikka on iso seuraintalo, jonne mahtuu 130 vierasta. Paikka vaikuttaa ihan mukavalta ja aika idylliseltä paikalta pitää kesähäät. Olisi vaan kiva kuulla käytännön kokemuksia.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Oiskohan jollain kokemuksia Oittaan kartanosta? Ollaan varattu se ens kesäksi. On kyl tosi idyllisen näkönen paikka, järven rannalla ja kaikkee...  :) Vierasmäärä vähän mietityttää, varmaan 100-130 hlö välil liikutaan eli kokemuksia paikasta kaivataan...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olettekos juhlapaikkaa vailla olevat kysyneet Espoon VPK-taloa Espoon keskuksessa? Sinne pitäisi mahtua yli 120 ihmistä (mitä kyllä epäilen, mutta ainakin 120 pitäisi saada istutettua pöytien ääreen). Vahtimestari näyttää paikkaa sovittaessa, ja ainakin kesäkussa siellä oli vielä kovin tyhjää ensi kesälle, toisin kuin Villa Rulludd ym. kartanomaiset huvilat.

Itse tila on yhtenäinen (korkea vino katto ja vaaleat seinät) ja sivussa on keittiö, jossa kahviastiasto lainattavissa. Pihaa ei hirvittävän montaa neliötä ole, mutta kyllä me sinne alunperin ajattelimme muutaman katoksen hommata (emme siis kuitenkaan ole juhlimassa siellä, koska vieraslista paisui niin paljon...)  ;). Autot mahtuvat kyllä parkkiin eikä juna-asemakaan kaukana ole.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Löytyykö mistään pk-seudulta tai lähiympäristöstä hääjuhlapaikkaa johon mahtuisi 200-250 henkilöä tai ehkä enemmänkin? Lisäksi sinne pitäisi voida tuoda omat ruoat ja juomat... Ollaan jo moneen paikkaan soiteltu ja käyty, mutta meillä tuntuu olevan liikaa kavereita ja sukulaisia!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Olettekos juhlapaikkaa vailla olevat kysyneet Espoon VPK-taloa Espoon keskuksessa? Sinne pitäisi mahtua yli 120 ihmistä (mitä kyllä epäilen, mutta ainakin 120 pitäisi saada istutettua pöytien ääreen).

Olen ollut tuolla kekkereissä, joissa oli 60 henkeä, eikä sinne kyllä ihan kauheasti enempää kannata tunkea, jos meinaa jättää tilaa tanssilattiallekin!! :o :o Ihmettelen todella, minne siellä mahtuisi toiset mokomat istumaan. 60 henkeä siinä tilassa oli ihan sopiva määrä.

katti

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Hvittoripin linnan yläkerrassa/tornissa on nykyään kappeli, joka on siis siunattu tila. Siispä hieman nyrpistelen tuolle tornissa olleelle salakapakalle...

Oikaisuna tähän. Salakapakka ei suinkaan ollut kappelissa, vaan ihan toisessa pienessä, pyöreässä tornissa, jonne mentiin eri portaita pitkin. Niissä häissä, joissa olin vieraana, ei kappelia käytetty lainkaan, vaan vihkiminen oli kirkossa. Salakapakkakin oli hyvin asiallinen, mitä nyt nuoret miehet lauloivat vähän ryyppylauluja tyylillä.

Tanssi oli alakerrassa ja bändikin oli. Mutta ei niitä häitä voinut kyllä miksikään rymybileiksi kutsua; päinvastoin ehkä liiankin tyylikkäät (lue muodolliset) häät minun makuuni.

Edelleen olen sitä mieltä, että paikka oli upein, missä olen ollut häissä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jos häät on kesäkauden ulkopuolella, niin kannattaa tsekata Bodomin kartano: www.kyllajarjestyy.com

Aivan ihana sijainti!  :-X Väkeäkin mahtuu noin 130 alakerran saleihin, tai vanhaan talliin noin puolet siitä. Ravintola löytyy talosta. Pihapiirissä on upeat saunatilatkin mutta en tiedä saako niitä vuokrata.

Rakennus on siis golf-kaudella seuran käytössä joka päivä joten ihan yksityisiä tilaisuuksia voi pitää vain talvella.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kaunis paikka on myös Kauniaisten VPK. Alhaalta on rappuset ylös ihanaan "vanhanajanan" juhlasaliin, missä on tanssilattian katto korotettu (saa katosta roikkumaan vaikka mitä kaunista). Keittiö vuokrataan myös, ja tilaa oli muistaakseni himpan päälle sadalle. Morsiusparille on oma pöytä tanssilattian edessä ja vieraat sivuilla.

Omat hääni olen ajatellut pitää siellä...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me käytiin juuri eilen tutustumassa Villa Rulluddiin, ja varattiin paikka saman tien ensi kesälle. Todella kaunis rakennus, suuri piha ja ihan rannassa. Olin jo menettää toivoni tässä juhlapaikka asiassa  :P Ruoka pitää tilata pitopalvelun kautta (hoitavat myös samaan hintaan tarjoilijat, kukkakoristeet, liinat, servetit, siivouksen etc.), itse tarvitsee tuoda vain alkoholijuomat ja hääkarkit. Ollaan käyty Espoossa lähes kaikki paikat läpi, jostain syystä tämä oli ainoa joka oli jäänyt välistä. Päiväksikin saimme juuri sen haluamamme 7.8.04. Suosittelen todella lämpimästi kyseistä paikkaa  :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kuulostaa mielenkiintoiselta! Paljonkohan tämän vuokra olisi?

Kaunis paikka on myös Kauniaisten VPK. Alhaalta on rappuset ylös ihanaan "vanhanajanan" juhlasaliin, missä on tanssilattian katto korotettu (saa katosta roikkumaan vaikka mitä kaunista). Keittiö vuokrataan myös, ja tilaa oli muistaakseni himpan päälle sadalle. Morsiusparille on oma pöytä tanssilattian edessä ja vieraat sivuilla.

Omat hääni olen ajatellut pitää siellä...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Kuulostaa mielenkiintoiselta! Paljonkohan tämän vuokra olisi?

Netistä löytyy vpk:n vuokrahinnat http://www.grfbk.fi/suomi/vpk_talo_hinta.html

Käytiin itsekin tutustumassa paikkaan ja oli kyllä viihtyisä. Sijainti oli tosin miinus puoli, sillä talo sijaitsee keskellä kerrostaloaluetta. Juhlasaliin mahtuu kuitenkin isännöitsijän mukaan jopa 150 henkeä. Isännöitsijä tulee mielellään näyttämään tiloja ja kertoilee tilojen käytöstä. Suosittelen käymistä paikan päällä :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään