Jump to content
Naimisiin.info

Jyvässeutu


Sinite

Recommended Posts

Auttakaahan tulevaa morsianta mäessä!

Otan mielelläni vastaan kokemuksia Jyväskylän keskustan ruokaravintoloista. Ollaan etsimässä ruokapaikkaa ihan vain omalle perheellemme (mukana myös lapsia) siviilivihkimisen jälkeen ja haluaisimme syödä vähän paremmin - kuitenkin niin että sekä lasten ja vanhempien mahat tulevat täyteen ;) Joten joku "tavanomaisesta poikkeava" kiva ruokapaikka olisi mukava löytää (ja tuolla tavanomaisella tarkoitan mm.Huviretkeä, Fransmannia tms.). Millainen paikka on esim. Kissanviikset tai Vesilinna????

Asialla alkaa olla kiire...

Kiitos!

Ehdottomasti suosittelen Kissanviiksiä!! Ruoka on todella hyvää, ryhmähinnan voi sopia etukäteen, paikka on todella tunnelmallinen ja kaunis sekä tarjoilijat erittäin ammattitaitoisia, kaikki menee taiteen sääntöjen mukaan. Lisäksi ravintola on ihanan pieni joten varaamalla pöydän jo etukäteen saa suloisen tunnelman omalle porukalle. Hih, pitäisköhän mun kysyä jo provikkaa tällä mainostamisella..  ;D

Pöllöwaarikin on hieno, mutta lasten kanssa ehkä jopa turhankin kankea ja vielä monin verroin kalliimpi kuin Kissanviikset.

Vesilinnaan en mene kyllä enää kolmatta kertaa, kaksi kertaa siellä "hienosti" syöneenä kyllä totean että ruoka oli pahaa ja kummallista, paikka todella ruma ja ankea sekä tarjoilijat ravintolakoululaisia joten palvelukin oli sen mukaista - vähän parempaa olisi odottanut melkein 60 euron päivälliseltä... Paikan parasta antia on maisema. :P

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 981
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Vinkki Jyväskylän morsiamille: Yksi kaunis paikka on Putkilahden entinen kyläkoulu. Remontoitu nyttemmin juhlapaikaksi, ja olisimme pitäneet omat häämme täällä ellemme olisi saaneet nykyiseltä kotipaikkakunnalta tiloja.  Paikka on tosin noin tunnin ajomatkan päässä Jyväskylästä Korpilahden ts. etelän suuntaan.  Lähettyvillä mm. Luhangan kirkko noin 20 minuutin ajomatkan päässä, Korpilahden kirkko noin puolen tunnin ajomatkan päässä.

Link to comment
Share on other sites

Hep! Onko kellään kokemuksia Teivaalan Tuvasta? Millainen paikka, millaista palvelu sun muu on?? Wanha voimala kiinnostaisi myös tätä tytyä, kokemuksia????  ::)

Olin heinäkuussa Teivaalan tuvalla häissä. Paikka ympäristöineen oli hieno, vaikka satoikin. Päärakennuksen (ilmeisestikin, siis tämä hirsinen) sali oli hieman epäyhtenäinen, mutta toimi silti. Olimme miltei kauimpana hääparista, mutta tämä ei haitannut. Ohjelman kannalta salijako on hieman huono, mutta muuten pidin paikasta. Ilmeisesti pitopalvelu oli paikan oma? Näyttivät hoitavan asiansa hyvin.

Link to comment
Share on other sites

Olin heinäkuussa Teivaalan tuvalla häissä. Paikka ympäristöineen oli hieno, vaikka satoikin. Päärakennuksen (ilmeisestikin, siis tämä hirsinen) sali oli hieman epäyhtenäinen, mutta toimi silti. Olimme miltei kauimpana hääparista, mutta tämä ei haitannut. Ohjelman kannalta salijako on hieman huono, mutta muuten pidin paikasta. Ilmeisesti pitopalvelu oli paikan oma? Näyttivät hoitavan asiansa hyvin.

Heip!

Käytiin katsastamassa Teivaalan tupa ja ihastuttiin ensi silmäyksellä --> nyt on paikka varattu! Kiitoksia vaan lisätiedoista, vaikka paikka oltiinkin jo viestisi ilmestyttyä varattu!  :D

Nyt on kirkko ja hääpaikka kunnossa...seuraavaksi morsiuspuvun kimppuun!  :o

Link to comment
Share on other sites

Onko kellään kokemuksia Majakoskesta ja nimenomaan salin puolelta? Meillä on siellä häät heinäkuussa 2008 ja pähkäilen nyt mahtuuko sinne bändiä. Onko teillä ollut bändi navetassa vai päärakennuksessa? Minkäkokoinen bändi ja miten mahduitta?

Kiitokset jo etukäteen avusta!! ;D

Link to comment
Share on other sites

pari häävideota olen nähnyt paikasta ja yksissä juhlissa itsekkin ollut. Bändille ei hyvin riitä tilaa tuolla, jos ei sitten tosiaan laita heitä soittelemaan navettaan  ;D

Link to comment
Share on other sites

"Onko kellään tuoreita kokemuksia Vaajakosken Savutuvan Apajasta"

paikassa on ainakin tummat seinät - savutupa kun on - ja se tekee paikalle aika pimeän tunnelman.

Link to comment
Share on other sites

Onko kenelläkään kokemuksia Varjolan tilan Tallin vintistä? Paikan kotisivujen mukaan toimii kesäravintolana ja pitkien pöytien ääreen mahtuu 80 ruokailijaa. Mutta millainen noin muuten tilana, mahtuisiko siellä viettämään koko hääjuhlan ohjelmineen päivineen, jos vieraita on n. 60 (joista aikuisia 50). Tuo Heinävintti (mahtuu 150 hlöä) tuntuu kovin suureelliselta näin pienelle vierasmäärälle, onkohan ylimääräistä tilaa vähän liikaakin jo!

Link to comment
Share on other sites

Onko kenelläkään kokemuksia Varjolan tilan Tallin vintistä?  

Heippa, meillä oli tämän kuun alussa häät tuolla Varjolassa ja täytyy kyllä sanoa, että tuo isompi tila (jota mainostetaan 150 hengen juhlatilana) ei kyllä missään nimessä ole niin suuri kuin väittävät! Meillä oli noin 100 vierasta ja silti jouduttiin purkamaan pari pöytää pois tanssin tieltä, joten ei se tila nyt NIIN suureellinen olisi tuollekaan porukalle. Olisi ainakin enemmän tilaa tanssille ja ohjelmalle, jos teille sellaista on tulossa.

Täällä oli aikaisemmin negatiivisia kommentteja Varjolasta, mutta meidän kohdalla kaikki sujui juhlapäivänä ja sitä edellisenä päivänä melko sujuvasti! Suurimmat ongelmat ilmenivät häitä suunniteltaessa, kun yhteydenpito ja sovitut asiat eivät oikein onnistuneet...Eli Varjolan yhteyshenkilö unohti lähettää meille tarjoukset ajallaan jne jne. Mutta tosiaan juhlapäivänä asiat menivät suhteellisen hyvin...Ainoastaan iltapalalla oli hieman ongelmia...Me tilattiin iltapala 70 hengelle ja meitä oli jäljellä enää noin 40 eikä iltapalaa silti riittänyt kaikille....Ja lisäksi tarjoukseen oli laskettu 140€ plaseerausmaksua, joka me kyllä tehtiin lopulta itse...Saa nyt nähdä kehtaavatko laskuttaa 70 hengen iltapalasta ja plaseerauksesta  :P

Link to comment
Share on other sites

Kiitokset Kuvaajalle ja Tintti2007:lle vastauksista. Jos siellä Tallin vintillä ei tarkene kuin ihan kesähelteellä niin ei taida olla meidän paikka, suunnitteilla kun ei ole kesähäät. Hyvä myös tietää, että Heinävintin henkilömäärässä on jokusenverran ilmaa. Ehkä pöytien asettelulla sitten voisi tuoda tiiviimpää tunnelmaa, jos alkaa näyttää siltä ettei meidän pikkuruinen joukkio täytä koko tilaa. Ohjelmaa varmastikin tulee, tanssi on vielä mietinnän alla. Mutta melkoinen lapsus tuo iltapalajuttu, huh! Napakkana vaan, tietenkään ei kuulu maksaa sellaisesta, mitä juhlatalo ei ole toimittanut. Katsotaan nyt mihin paikkaan lopulta päädymme, toisaalta Varjolassa mieltä hiertää vähän se, ettei koskaan tiedä mitä muuta siellä on meneillään, kun yritykset järjestää siellä paljon tyky-päiviä jne henkilöstölleen.

Link to comment
Share on other sites

"Onko kellään tuoreita kokemuksia Vaajakosken Savutuvan Apajasta"

paikassa on ainakin tummat seinät - savutupa kun on - ja se tekee paikalle aika pimeän tunnelman.

Ollaan kyllä käyty tutustumassa paikkaan, ja itse tilat on siis tiedossa, mutta jos joku häitänsä Savutuvalla viettänyt tänne eksyy, niin olisi mukava tietää kuinka pitopalvelu ja häiden järjestäminen kyseisessä paikassa yleisesti ottaen onnistui? :)

Link to comment
Share on other sites

Olisiko antaa vinkkejä juhlapaikasta, joka olisi suht pieni (vieraita max. 30), lähellä Jyväskylää ja ilman pitopalvelua? Olen yrittänyt googletella paikkoja, mutta en oikein tunnu löytävän mitään järkeviä paikkoja.

Link to comment
Share on other sites

Lainaus tuolta ylempää:

"Täällä oli aikaisemmin negatiivisia kommentteja Varjolasta, mutta meidän kohdalla kaikki sujui juhlapäivänä ja sitä edellisenä päivänä melko sujuvasti! Suurimmat ongelmat ilmenivät häitä suunniteltaessa, kun yhteydenpito ja sovitut asiat eivät oikein onnistuneet...Eli Varjolan yhteyshenkilö unohti lähettää meille tarjoukset ajallaan jne jne. Mutta tosiaan juhlapäivänä asiat menivät suhteellisen hyvin...Ainoastaan iltapalalla oli hieman ongelmia...Me tilattiin iltapala 70 hengelle ja meitä oli jäljellä enää noin 40 eikä iltapalaa silti riittänyt kaikille....Ja lisäksi tarjoukseen oli laskettu 140€ plaseerausmaksua, joka me kyllä tehtiin lopulta itse...Saa nyt nähdä kehtaavatko laskuttaa 70 hengen iltapalasta ja plaseerauksesta"  

Mielestäni nuo asiat on sellaisia, josita hääparin ei missään tapauksessa tarvitsisi huolehtia, jos palvelun mainostetaaan olevan hyvää! Niin, tuntuu, että jokaisella Varjolan hääparilla josta olen kuullut on samat yhteydenpito-ongelmat ja sovituista asioista kiinnipito-ongelmat heidän kanssaan. Asiakkaalle lyödään tiukat päivät asioiden vahvistuksille ja heidän vastineensa tulevat miten sattuu. Mielestäni jo siinä on negatiivista asiaa kerrakseen ilman, että varsinaisena juhlapäivänä asiat mönkään menisivät. Turhaa stressiä aiheutuu tuostakin häiden alla kun yhteydenpito ei onnistu! Tiukasti kannattaa pitää kiinni sovituista ja ottaa asiat paperille, jotta on faktat joihin tarvittaessa myöhemmin voi vedota. Siltä puolen tuskin mikään kun jää laskuttamatta...

Link to comment
Share on other sites

Hei! Onko kellään tuoreita kokemuksia Vaajakosken Savutuvan Apajasta tai Laukaan Puustellista? Ollaan tekemässä päätöstä piakkoin ja olisi mukava saada esim. vaikka sähköpostilla kokemuksia, jos ei halua tänne rustata ([email protected])  :)

Mä en tiedä onko tää tarpeeks tuore kokemus, mutta vietimme Savutuvalla häät elokuussa 2005. En tiedä miten ympäristö on muuttunut, kun sinne rakennetaan sitä kylpylää? Mutta se selvinnee kysymällä/käymällä.

Itse järjestelyistä en voi sanoa kuin hyvää. Saatiin itse laittaa paikkakyltit yms. edellisenä iltana ja paikka ei tarvii koristeluja, kun on todella tunnelmallinen ihan niillä mitä sieltä löytyy. Kohtuu hämärää siellä on, mutta ammattikuvaaja sai ainakin ihan hyviä kuvia sisälläkin. Oltiin päärakennuksessa muutama tunti, jonka jälkeen siirryttiin proomulle, jossa oli bändi, booli yms. Vaikka heillä on pitopalvelu, sai esim. kahvipöytään tehdä itse lisäjuttuja ja iltapala tehtiin itse ja vietiin paikalle, he laittoivat sen sitten tarjolle ja antoivat astiat. Tästä ei tarvinnu maksaa juuri mitään. Proomu oli uskomattoman kaunis ja järvinäkymä ihana, tykkäsin hirveästi! Ja hintaahan kuuluu opastettu kierros, jossa kerrotaan Savutuvan historiaa, monet vieraat kiersivät sen ja sillä aikaa meitä kuvattiin pihalla.

Mulle oli ehdoton ei, etten halua häitäni viettää missään punaisessa maalaistalossa/nuorisotalolla ja vaihtoehdon löytäminen oli todella vaikeaa, mutta Savutupa sopi täydellisesti! Ja sai hirveesti myös vierailta kehuja. En tosiaan keksi mitään moitittavaa tai no jos se haittaa, niin juhlat täyty lopettaa klo 24. Mielelläni kerron lisää paikasta, ihana on!  :-X

Link to comment
Share on other sites

Joku kyseli Petäjävedellä olevasta Wanhasta Koulusta. Meidän hääjuhla oli siellä heinäkuussa. Vieraita noin 90 ja mahduttiin hyvin. Sanoivat et enemmänkin olisi mahtunut mutta ei kyllä kovin hyvin mun mielestä. Siis tuo 90 oli ihan ok. Pihapiiri on tosi upea ja tanssipaikka pihassa eli jos sää suosii niin sinne vaan. Pystyttivät pihaan myös ison telttakatoksen sateen varalta. Ruoka oli todella hyvää ja hinta-laatusuhde kohdallaan. Tilavuokraa ei maksettu ruokailun ajalta ollenkaan, sen jälkeen muistaakseni 25€/tunti. Lasku saatiin maksaa kahdessa erässä. :) Meillä kun oli (tilaan nähden) noin paljon vieraita, ei sisällä olisi pystynyt järjestämään enempää tilaa vievää ohjelmaa. Mutta perus puheet ja leikit toimi ihan hyvin.

Omat juomat vietiin, oikeuksia kun tuolla ei ole. Mutta suosittelen paikkaa! :)

Link to comment
Share on other sites

Esimerkiksi Laukaassa on maalaismaisemaa ja hyviä paikkoja useampia. Mutta löytyyhän niitä lähempää Jyväskylääkin.  

t. antti

Tuo Laukaa olis ollut turhan kaukana. Meillä on nyt kumminkin jo kolme vaihtoehtoa, pitäisi vaan vielä käydä tarkastamassa ne paikat, mutta uskoisin, että joku niistä on meille se paras.  :)

Link to comment
Share on other sites

Minkälaisia (suht tuoreita) kokemuksia on Liekkilästä?

Oltiin ystävien häissä tuolla Liekkilässä jonkin aikaa sitten ja paikka toimi ainakin vieraan näkökulmasta oikein hyvin. Tilaa oli tanssille ja muulle ohjelmalle mukavasti ja paikasta oli saatu tosi tunnelmallinen kynttilöillä ym. Pitopalvelu oli käsittääkseni hääparin itsensä hommaama.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

MO!

Kovassa etsinnässä hääpaikka Jyväskylänseudulla miel. max. n. 30 km keskustasta (JKL). Tarvittaisiin sellainen iso yhtenäinen tila johon mahtuu n. 80hlö. ja tietenkin täytyisi tanssit ja ohjelmatkin mahtua.

Ehdottomasti pitäisi saada viedä omat juomat. Kaunis ympäristö ei tietenkään ole miinusta...jotkut paikat vähän sotkuisen näköisiä/sijaitsevat suoraan sanoen rumalla paikalla!

Paljon ollaan jo katseltu, mutta olisiko vinkkejä mitä ei itse mahdsollisesti olisi tullut ajatelleeksi....Tää rupeaa käymään vähän epätoivoiseksi.

Niin ja semmoinen "maalaistyyli"/ vanha tyyli kaikista paras, mutta ei niin vanha kuin esim. Tuomiston tila Muuramessa!

Kiitti :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...