Jump to content
Naimisiin.info

Lahti ja lähialueet


Tubbs

Recommended Posts

Kyllä Jymylinnassa häitä pidetään, itse olen joskus pikkutyttönä ollut häissä siellä, nyt lähiaikoina useampikin tuttu on juhlinut häitään siellä. Jymylinna on aika iso paikka eli ei varmastikkaan sovi kovin pienille häille. Siellä on muistaakseni aika iso esiintymislava ja tilan saa jaettua kahteen osaan, varsinaiseen juhlasaliin ja "tarjoilusaliin". Mutta varmaan selviää parhaiten, jos käytte itse katsastamassa paikan.

Kiitos vastauksestasi! Siihen uskoon jäinkin, että tila on aika suuri. Ei tosiaan olla sisään päästy vielä katsomaan paikkoja kun paikan vastaava on kesälomilla..

meillä vieraita tulossa noin 80-90 joten luulisi olevan tilaa tanssahdella! :girl_dance:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 613
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

En nyt ihan koko listaa läpi käyny mutta pika selauksella ei ainakaa näkyny mitää heinolan paikkoja..? En tahtois VPK taloa vaan jotain muuta..

Käyppä lukasemassa blogini. Olen sinne koonut yhteystietoja Heinolan paikoista ja Eläkeläisten majalta sekä Vidnäsin kartanosta löytyy kuvia, sieltä löytyy muutenkin vinkkejä mm meikin, kampaajan, pitopalvelun ym suhteen.

Link to comment
Share on other sites

^No hyvä jos on ollut apua. Perustin sen itse melkeimpä juuri siksi että Heinolan paikoista ei löydy juuri mitään tietoa ja jos löytyy niin joutuu tekemään pirusti hommaa sen eteen. Joten tuo saa jäädä joksikin aikaa henkiin itse juhlien jälkeenkin jos siitä on muillekkin apua.

Link to comment
Share on other sites

Hei, onko kenelläkään tietoa Matkailukeskus Vaaniasta?

Se vaikuttaa kivalta, ja ravintolasaliin mahtuu 130.

Nettisivut on päivitetty 30.5.2002, niin ajattelin

että kuinkahan ajankohtaista tietoa sivuilla on.

Käsitystä kenelläkään? Onko se vielä olemassa?

Link to comment
Share on other sites

Itsekin viikon päästä Heinolassa häitä viettävänä innostuin lukemaan tuota Vihqun Heinola-blogia. Tuommoisesta olisi itsellekin ollut hyötyä silloin kun häitä läksimme suunnittelemaan.

Pistin kuitenkin merkille, että meidän juhlapaikkaa Cronin's Cafe & Guesthousea ei sanallakaan mainittu blogissa, vaikka käsittääkseni myös melko suosittu paikka on. Samalla se olisi ollut hyvä lisä tuonne majoituspaikkoja-kohtaan. Tilavuokraa ei tule erikseen, mikäli häissä on väh. 40 henkeä. Hyvin ollaan saatu soviteltua kaikki asiat ja tyytyväisiä olemme olleet kaikin puolin yhteistyöhön. Saas nähdä kuinka itse juhlapäivä menee.

Tännä linkki nettisivustoon kiinnostuneille:

My link

Link to comment
Share on other sites

Itse asiassa paikka oli mielessä, mutta vain vieraiden mahdollisena majoituspaikkana. Se sitten jäi kun Heinolassa on samana päivänä ilmeisesti toisetkin häät joiden vieraat ovat valloittaneet kyseisen paikan siinä missä meidän vieraat keskustan Tukkijätkän. Ja kun majoitustarjousta tuolta kyselin, olimme jo valinneet juhlapaikan :) Koska tosiaan en itse käynnyt katsomassa kaikkia paikkoja emmekä ole paikkakuntalaisia, olimme siis aivan netistä löytyvien tietojen (todella vähän Heinolasta) varassa sekä äitini tietojen joka ei myöskään paikkakunnalla ole asunnut kuin muutaman vuoden.

Voisihan tuon paikan lisätä tuonne blogiin, jollekkin toiselle vinkiksi. Eli kiitos tiedosta :)

Muokattu: , käyttäjä: Vihqu
Link to comment
Share on other sites

Häitä ois tarkoitus viettää 23.7. ilmeisesti Hollolan Hirvessä. Sinne lähti tänään uusi tarjouspyyntö, kun ensimmäinen kyselemämme päivä oli jo varattu. Laittelen vaikka ens viikolla lisätietoa, kun käydään isän kanssa katsomassa paikkaa ja tarkentamassa muutamia asioita. :) Hyvältä vaikuttais tällä hetkellä!! En malta odottaa että kaikki ois jo valmista ja varattuna ja kaikkea!!

Link to comment
Share on other sites

Mekin saimme tutkittua lisää paikkoja, ja vaihtoehdot alkavat selkiytyä. Haluan kertoa Telakkaniemestä (katso linkki). Nettisivujen perusteella ei saanut kovin selkeää kuvaa, mutta kiinnostuin "vanhan ajan tanssipavilijongista" sekä mahdollisuudesta majottaa häävieraat läheiseen Laitialan kartanoon.

Todellisuus oli aika karu. Vanhaa Telakkaniemen leirintäaluetta ei oltu varmaan käytetty sitten kultaisen 1970-luvun, ja hämähäkinseitit sekä siitepöly peittivät kaikkea. Eikä ongelmana ollut mielestäni pelkkä siivottomuus. Puitteet olivat todella alkeelliset, ja itse päärakennus oli betonibunkkerin päällä seisova hökkeli, jossa oli pitkiä pöytiä ja penkkejä. Eikä tietysti siinäkään vielä mitään, jos ei kaipaa itselleen mitään mahtijuhlavaa paikkaa. Kyllähän pienellä siivouksella ja koristelulla tekee ihmeitä. Mutta. Kaikki ne vähän sinnepäin olevat vanerilevyt ja ummehtunut haju eivät ehkä aivan ole 725 euron tilavuokran arvoisia. Ja päälle vielä Järvimatkailun pakollinen ruokatarjoilu, ravintolahinnoin tottakai. Entäs se majoittuminen tyylikkäässä kartanossa sitten? Kiersimme 70-luvulla sisustettuja huoneita, kun esittelijä yhtäkkiä muisti, ettei majoittuminen enää nykyään ollutkaan mahdollista.

Molemmat paikat voisivat olla ihan mahtavia, jos niiden kunnostamiseen käytettäisiin jokunen hetki ja penni. Omien juhlien järjestämiseen Telakkaniemi ei vaan sopinut lainkaan. Tykkäsin kyllä paljon kun Telakkaniemi on ihan järven rannassa. Paikkana siis oikein mainio.

Link to comment
Share on other sites

Tarkoituksena on juhlia häitä toukokuussa 2011 jossakin Päijät-Hämeen alueella. Juhlapaikkojen kartoitus on meneillään, sillä meillä on vaikeuksia löytää toiveidemme mukaista paikkaa. Vieraita on yli sata, ja tahtoisimme heidän (ainakin osan) voivan yöpyä juhlapaikalla. Haaveenani on juhlaillan jälkeinen yhteinen aamiainen. Ehdotuksia otetaan siis vastaan! Kyselinkin aiemmin tuosta Vaanian matkailukeskuksesta. Onko kenelläkään siitä tietoa? Ei se tietysti kaukana Lahdesta ole, vaikka ajaisi katsomaan.

Päivää emme halua päättää etukäteen, vaan tärkeämpää on löytää toiveidemme mukainen juhlapaikka. Otamme sen silloin kun se on vapaana :). Toukokuu on kuitenkin lähtökohta.

Muokattu: , käyttäjä: mel
Link to comment
Share on other sites

Häitä ois tarkoitus viettää 23.7. ilmeisesti Hollolan Hirvessä. Sinne lähti tänään uusi tarjouspyyntö, kun ensimmäinen kyselemämme päivä oli jo varattu. Laittelen vaikka ens viikolla lisätietoa, kun käydään isän kanssa katsomassa paikkaa ja tarkentamassa muutamia asioita. :) Hyvältä vaikuttais tällä hetkellä!! En malta odottaa että kaikki ois jo valmista ja varattuna ja kaikkea!!

Hollolan Hirvi on kiva paikka. Se on tosi tunnelmallinen ja musta on mahtavaa, kun siinä yläkerrassa on erillinen tanssitila ja baari. Vuosi sitten kesällä olin siellä viimeksi häissä. Silloin vieraita oli varmaan n. 120, mikä tuntui melkoisen paljolta. Ruokasali oli ahdettu aivan täyteen tuoleja ja pöytiä. Meidänkin pöydässä, jossa normaalisti pidetään varmaan kolmea tuolia vierekkäin, oli viisi tuolia vieri vieressä ja molemmissa päädyissä vielä yhdet. Onneksi vieruskaverit oli tuttuja, niin pienet muksimiset ei haitanneet. Ruoka oli hyvää ja konstailematonta lähiruokaa :). Sulhoni mielestä Hollolan Hirvi tekee yhtä parhaimmista oluista. Kannattaa maistaa!

Joillakin olen kuullut olleen ongelmia itse isännän kanssa. Se on kuulemma hirmuisen tarkka erityisesti musiikin suhteen. Bändin piti soittaa suht hiljaa, ettei naapurit häiriinny. Edes sound checkiä ei voinut päivällä tehdä kunnolla. Ja juhlat loppuivat tarkasti kellonlyömällä, olisko ollut klo 24. Siihenkin kannattaa varautua, että isäntä heiluu mikrofonin varressa juhlien mittaan (omaan makuuni ehkä jopa liikaa).

Parasta on kuitenkin pihapiiri. Siinä sai otettua kauniita kuvia, varsinkin kun vaihtoehtoja taustoiksi on niin monta (aittaa, vanhoja kärryjä, kivoja puita...).

Link to comment
Share on other sites

Tarkoituksena on juhlia häitä toukokuussa 2011 jossakin Päijät-Hämeen alueella. Juhlapaikkojen kartoitus on meneillään, sillä meillä on vaikeuksia löytää toiveidemme mukaista paikkaa. Vieraita on yli sata, ja tahtoisimme heidän (ainakin osan) voivan yöpyä juhlapaikalla. Haaveenani on juhlaillan jälkeinen yhteinen aamiainen. Ehdotuksia otetaan siis vastaan! Kyselinkin aiemmin tuosta Vaanian matkailukeskuksesta. Onko kenelläkään siitä tietoa? Ei se tietysti kaukana Lahdesta ole, vaikka ajaisi katsomaan.

Päivää emme halua päättää etukäteen, vaan tärkeämpää on löytää toiveidemme mukainen juhlapaikka. Otamme sen silloin kun se on vapaana :). Toukokuu on kuitenkin lähtökohta.

Vidnäsin kartanolla on kartanossa majoitusmahdollisuus ja heillä on oma mökkikylä jossa voi myös majoittua. Blogistani löytyy jonkin verran lisätietoa samoin nettiosoite.

Link to comment
Share on other sites

Tarkoituksena on juhlia häitä toukokuussa 2011 jossakin Päijät-Hämeen alueella. Juhlapaikkojen kartoitus on meneillään, sillä meillä on vaikeuksia löytää toiveidemme mukaista paikkaa. Vieraita on yli sata, ja tahtoisimme heidän (ainakin osan) voivan yöpyä juhlapaikalla. Haaveenani on juhlaillan jälkeinen yhteinen aamiainen. Ehdotuksia otetaan siis vastaan! Kyselinkin aiemmin tuosta Vaanian matkailukeskuksesta. Onko kenelläkään siitä tietoa? Ei se tietysti kaukana Lahdesta ole, vaikka ajaisi katsomaan.

Päivää emme halua päättää etukäteen, vaan tärkeämpää on löytää toiveidemme mukainen juhlapaikka. Otamme sen silloin kun se on vapaana :). Toukokuu on kuitenkin lähtökohta.

Vidnäsin kartanolla on kartanossa majoitusmahdollisuus ja heillä on oma mökkikylä jossa voi myös majoittua. Blogistani löytyy jonkin verran lisätietoa samoin nettiosoite.

Kiitos Vihqu!

Olin Vidnäsiä tutkinutkin, mutta luulen että siellä oleva riihi on vielä toukokuussa liian kylmä tila. Sivuillakin lukee riihen olevan vain kesäkäytössä. Vaikka päivällä olisi lämmin, niin illat ja yöt voi olla vielä tosi kylmiä. Heinolan suunta tuntuu muutenkin huonommalta kaavailemiimme kirkkoihin verrattuna. Tietenkään toukokuusta ei voi tietää. Tänä vuonnahan se oli huippulämmin, mutta muistan yhdenkin äitienpäivän, kun lunta tuli niin että olimme ajaa kesärenkailla ojaan.

Link to comment
Share on other sites

Auts, toivottavasti nuo siun kuulemat jutut sound checkistä ja isännästä ja muusta ei pidä paikkaansa :/ Pianhan se selviää edes jotenkin, kun sieltä tulee vastaus meidän tarjouspyyntöön. Voi, kun se olis kiva jo tietää missä juhlansa viettää, niin ei ahdistais niin paljoa!!

Pahoittelut, mutta eivät ne olleet mitään huhupuheita :girl_sad:. Olin itse paikalla, ja bändin pojat ovat hyviä ystäviäni. Laulaja näkee edelleen punaista jos joku mainitseekin Hollolan Hirven. Mutta kaikkihan on asennekysymyksiä! Jos siihenkin asennoituu niin, ettei se teidän juhlimista haittaa lainkaan, niin mitäs siitä sitten. Pitäköön tiukkoja sääntöjä teidän tietämättä. Enkä tiedä välittyikö bändillä olleet ongelmat juhlaväelle mitenkään. Itse tiesin kun poikien kanssa on tekemisissä muutenkin. Ehkä se näkyi siinä, että viimeisen setin pojat joutuivat aloittamaan, kun kaikki olivat vielä iltapalalla alakerrassa. Aikataulu oli niin tiukka.

Ja symppaan tota tunnetta. Mekään ei vielä tiedetä missä juhlat pidetään! Mua ahdistaa myös.

Link to comment
Share on other sites

Hei, onko kenelläkään tietoa Matkailukeskus Vaaniasta?

Se vaikuttaa kivalta, ja ravintolasaliin mahtuu 130.

Nettisivut on päivitetty 30.5.2002, niin ajattelin

että kuinkahan ajankohtaista tietoa sivuilla on.

Käsitystä kenelläkään? Onko se vielä olemassa?

Kyselin tästä ja sainkin itse selville. Se ei ole enää käytettävissä juhla- tai minään muunakaan paikkana. On kuulemma kyllä myynnissä, siksi sivut vielä pystyssä.

Link to comment
Share on other sites

Mahtaakohan kenelläkään olla tietoa Ravintola Lokin hinnoista? Perivätkö tilavuokraa, mikä on menun hinta ja ennen kaikkea millainen palvelu? Alkaa tuskan hiki karpalot nousemaan otsalle :girl_impossible:

Vaihtoehtoja ei juurikaan ole ja sitten niistä muutamista on todella vaikea valita......

Ollaan ensi viikolla menossa katsomaan Orimattilaan Jymylinnaa ja Niemisten maamiesseurantaloa, onko niistä kokemuksia kenelläkään? Näihin paikkoihin voisi järjestää tarjoilut ja juomingit itse, mutta olisihan se mukava käydä katsomassa mitä ravintolat tarjoavat. Etenkin kun aikanaan tavattiin tulevan sulhon kanssa siinä Lahen satamassa :wub:

Link to comment
Share on other sites

Hei!

Menin kihloihin Amerikkalaisen sulhaseni kanssa maaliskuussa, ja itse olin ajatellut että häitä vietetään vast kesällä 2012. Sulhanen sai minut kuitenkin suostumaan häihin jo ensi kesänä, joten nyt sitten kiireellä yritän löytää hääpaikkaa ja kirkkoa heinä- tai elokuulle 2011!

Hääpaikkaa metsästän joko Lahden alueelta tai Helsingin suunnalta. Asumme itse New Yorkissa, mutta suurin osa sukua ja ystäväpiiriä on täällä Päijät-Hämeen ja Helsingin suunnalla.

Vieraita tulossa yli 100, max. 120. Majoitusmahdollisuus olisi plussaa, kun osa vieraista saapuu tuolta Amerikan suunnalta.

Olin yhteydessä Pyhäniemen Kartanoon ja sieltä vastattiinkin nopeasti ja ystävällisesti, mutta hinta menee aika reippaasti yli suunnitellun budjetin - Kartanon vuokra on 7500 euroa! Kaunishan se on, mutta ei taida ihan rahat riittää.. Sen lisäksi olen katsellut Villa Rauhalaa, sinne olisi tarkoitus soitella. Onko kellään tietoa kuka hoitaa Poliisienmajan vuokraamista ja miten sinne voisi olla yhteydessä?

Nyt jo alkaa stressi kasaantua, vaikken ole häitä ehtinyt miettiä kuin pari hassua päivää! Toistaiseksi se on kuitenkin hyvänlaatuista stressiä :)

Link to comment
Share on other sites

Hei!

Menin kihloihin Amerikkalaisen sulhaseni kanssa maaliskuussa, ja itse olin ajatellut että häitä vietetään vast kesällä 2012. Sulhanen sai minut kuitenkin suostumaan häihin jo ensi kesänä, joten nyt sitten kiireellä yritän löytää hääpaikkaa ja kirkkoa heinä- tai elokuulle 2011!

Hääpaikkaa metsästän joko Lahden alueelta tai Helsingin suunnalta. Asumme itse New Yorkissa, mutta suurin osa sukua ja ystäväpiiriä on täällä Päijät-Hämeen ja Helsingin suunnalla.

Vieraita tulossa yli 100, max. 120. Majoitusmahdollisuus olisi plussaa, kun osa vieraista saapuu tuolta Amerikan suunnalta.

Olin yhteydessä Pyhäniemen Kartanoon ja sieltä vastattiinkin nopeasti ja ystävällisesti, mutta hinta menee aika reippaasti yli suunnitellun budjetin - Kartanon vuokra on 7500 euroa! Kaunishan se on, mutta ei taida ihan rahat riittää.. Sen lisäksi olen katsellut Villa Rauhalaa, sinne olisi tarkoitus soitella. Onko kellään tietoa kuka hoitaa Poliisienmajan vuokraamista ja miten sinne voisi olla yhteydessä?

Nyt jo alkaa stressi kasaantua, vaikken ole häitä ehtinyt miettiä kuin pari hassua päivää! Toistaiseksi se on kuitenkin hyvänlaatuista stressiä :)

Teillä on samansuuntaiset suunnitelmat kuin meillä. Ensi vuonna ja majoitus olisi kiva lisä. Villa Rauhala vaikuttaa mustakin kivalta paikalta, mutta siinä ei taida olla majoittumismahdollisuutta. Paitsi tietysti jossain keskustan hotellissa. Tässä muutamia vaihtoehtoja, joita ollaan itse mietitty:

- Lahdessa kansanopistolla on hieno juhlasali, ja samassa talossa voi myös majoittua. Ainakaan tilavuokran hinta ei ole päätähuimaava.

- Majoitusmahdollisuutta juhlatilan yhteydessä on myös Lehmonkärjessä, tosin siellä Isohaapaa varataan jo vuodelle 2012, mutta aina kannattaa kysyä.

- Asikkalassa on toinen vähän vaatimattomampi Niemimäki, jossa mahtuu myös juhlijoita 100 ja yöpyä voi paikanpäällä.

- Sitten on se Vidnäsin kartano, josta Vihqukin mainitsi.

- Kartanohotelli Radansuu Iitissä vaikutti myös tosi kivalta, mutta se oli meille liian kallis.

- Hämeenkoskella sijaitseva Jokelan kartano on myös hienon ja mielenkiintoisen oloinen.

Hämeenkosken ja Asikkalan kirkot on molemmat tosi hienoja. Ainoa miinus mielestäni on Asikkalan kirkon 183 euron tilavuokra ulkopaikkakuntalaisille. Täytyy sanoa ihan pelkällä mutu-tuntumalla, että Helsingissä häiden järjestäminen on merkittävästi kalliimpaa kuin Päijät-Hämeessä. Jos se mihinkään päätökseen vaikuttaa. Mutta ainakin kun lueskelin tuota budjetti-ketjua, niin moni pääkaupunkiseudulla häänsä järjestävä kertoi budjetikseen n. 10 000e, kun muualla hinnat olivat alle 8 000 e. Mutta jos rahaa löytyy, niin esteitä tuskin on.

Toivottavasti tästä oli jotain apua! :)

Link to comment
Share on other sites

Täytyy sanoa tuohon Hämeenkoskella sijaitsevaan Jokelan kartanoon sen verran, että se on todella kaunis rakennus, mutta näyttää pieneltä ja on huonossa kunnossa. Näin ainakin viime kesänä vielä. Voin kyllä poiketa paikan päällä seuraavan kerran kun käyn ja katsoa miten nyt on. Kartanon piha-alue on pieni ja valtatie on lähellä.

Hämeenkosken kirkko on kaunis, menimme siellä naimisiin viime talvena :)

Link to comment
Share on other sites

- Kartanohotelli Radansuu Iitissä vaikutti myös tosi kivalta, mutta se oli meille liian kallis.

Tuota Kartanohotelli Radansuuta pitää hieman mainostaa.....

Käytiin eilen varaamassa tuo kyseinen paikka meidän hää- ja juhlapaikaksi ensi kesäkuussa. Tilavuokraa perivät 400€ ja tuo summa sisältää tarjoilut, servetit, kattaukset yms. Moni seurantalo tuntuu maksavan samanverran ellei enemmänkin, kaiken huippuna Kukko Hollolassa jossa perivät tilavuokraa ensi vuonna 900€!!!!!

Menun hinta Radansuussa 35€ ja menu mielestäni oikein hyvä, paljon on vaihtoehtoja. Ravintolatila oikein viihtyisä ja maisemat upeat :-X

Majoittuminen oli meilläkin tuo avainasia sillä meillä vieraita tulee ympäri Suomen. Kahden hengen huone maksaa Radansuussa 80€/vrk..ei mielestäni mitenkään törkeän kallis, sisältääpä hinta vielä aamiaisenkin kartanon ravintolassa.

Meillä vieraita tulossa rapiat 80 mutta kundi joka meille tilaa eilen esitteli sanoi, että viime vkl:na oli salissa järjestetty häät joihin oli vieraaksi saapunut 135 henkeä! Silloin oli kylläkin ollut kuulemma hieman ahdasta!!

Kaiken huipuksi saadaan vihkiminen paikanpäälle, niinkuin haluttiinkin! :wub:

Link to comment
Share on other sites

Täytyy sanoa tuohon Hämeenkoskella sijaitsevaan Jokelan kartanoon sen verran, että se on todella kaunis rakennus, mutta näyttää pieneltä ja on huonossa kunnossa. Näin ainakin viime kesänä vielä. Voin kyllä poiketa paikan päällä seuraavan kerran kun käyn ja katsoa miten nyt on. Kartanon piha-alue on pieni ja valtatie on lähellä.

Hämeenkosken kirkko on kaunis, menimme siellä naimisiin viime talvena :)

Me käytiin keväällä katsomassa Jokelan kartanoa, ja mielestäni se oli ihan siisti paikka, ei mitenkään huonossa kunnossa. Piha oli ainakin silloin keväällä vähän ankea, eikä niin siistissä kunnossa, kuin tuollaiselta paikalta voisi odottaa. Sisätiloista voisi sanoa, et siellä oli todella ihana lasiveranta (kesäkäytössä. Sali oli sellainen, et sinne mahtui muistaakseni noin 55 henkeä, ihan kaunis. Juhlavieraiden käytössä on myös kirjasto, joka oli väritykseltään ehkä vähän tunkkainen. Yläkertaa oli myös mahdollista käyttää, mutta se oli vähän ankea. Tilassa toimii myös hotelli, jonne sisäänkäynti on tän juhlakäytössä olevan tilan kautta.

Link to comment
Share on other sites

- Kartanohotelli Radansuu Iitissä vaikutti myös tosi kivalta, mutta se oli meille liian kallis.

Tuota Kartanohotelli Radansuuta pitää hieman mainostaa.....

Käytiin eilen varaamassa tuo kyseinen paikka meidän hää- ja juhlapaikaksi ensi kesäkuussa. Tilavuokraa perivät 400€ ja tuo summa sisältää tarjoilut, servetit, kattaukset yms. Moni seurantalo tuntuu maksavan samanverran ellei enemmänkin, kaiken huippuna Kukko Hollolassa jossa perivät tilavuokraa ensi vuonna 900€!!!!!

Menun hinta Radansuussa 35€ ja menu mielestäni oikein hyvä, paljon on vaihtoehtoja. Ravintolatila oikein viihtyisä ja maisemat upeat :-X

Majoittuminen oli meilläkin tuo avainasia sillä meillä vieraita tulee ympäri Suomen. Kahden hengen huone maksaa Radansuussa 80€/vrk..ei mielestäni mitenkään törkeän kallis, sisältääpä hinta vielä aamiaisenkin kartanon ravintolassa.

Meillä vieraita tulossa rapiat 80 mutta kundi joka meille tilaa eilen esitteli sanoi, että viime vkl:na oli salissa järjestetty häät joihin oli vieraaksi saapunut 135 henkeä! Silloin oli kylläkin ollut kuulemma hieman ahdasta!!

Kaiken huipuksi saadaan vihkiminen paikanpäälle, niinkuin haluttiinkin! :wub:

Okei, teille on kerrottu eri tavalla kuin minulle. Olin yhteydessä sinne sähköpostitse ja sain tällaisen vastauksen:

-- Hei,

kyselitte häiden hintoja..voin antaa tämän vuoden hinnat(ensivuoden hintoja ei ole vielä varmistettu)

ruokailu 35¬/hlö

tilavuokra 10¬/hlö

alkumaljat 4¬/hlö

Viinit 17-62¬/plo

booli 10¬/l

iltapala 8¬/hlö

majoitus 2hh/80¬/vrk(aamupala sis.hintaan)

majoitus 1hh/55¬/vrk

Ruokailutilassa on tanssilattia sekä ulkona terasilla(katettu tanssilattia).

Musta se on aika kallista, kun tilavuokra peritään per henkilö. Meilläkin tulee yli sata vierasta, niin pelkkä tilavuokra olisi yli tonnin! Ruuankin saa edullisemmin jossakin muussa paikassa. Mutta en olisi toki ollut sinne yhteydessä jos se ei olisi vaikuttanut kiinnostavalta paikalta. Mutta esimerkiksi Niemimäellä majoittuminen on vain 30e, ja siihen sisältyy liinavaatteet ja aamiainen.

Link to comment
Share on other sites

Täytyy sanoa tuohon Hämeenkoskella sijaitsevaan Jokelan kartanoon sen verran, että se on todella kaunis rakennus, mutta näyttää pieneltä ja on huonossa kunnossa. Näin ainakin viime kesänä vielä. Voin kyllä poiketa paikan päällä seuraavan kerran kun käyn ja katsoa miten nyt on. Kartanon piha-alue on pieni ja valtatie on lähellä.

Hämeenkosken kirkko on kaunis, menimme siellä naimisiin viime talvena :)

Me käytiin keväällä katsomassa Jokelan kartanoa, ja mielestäni se oli ihan siisti paikka, ei mitenkään huonossa kunnossa. Piha oli ainakin silloin keväällä vähän ankea, eikä niin siistissä kunnossa, kuin tuollaiselta paikalta voisi odottaa. Sisätiloista voisi sanoa, et siellä oli todella ihana lasiveranta (kesäkäytössä. Sali oli sellainen, et sinne mahtui muistaakseni noin 55 henkeä, ihan kaunis. Juhlavieraiden käytössä on myös kirjasto, joka oli väritykseltään ehkä vähän tunkkainen. Yläkertaa oli myös mahdollista käyttää, mutta se oli vähän ankea. Tilassa toimii myös hotelli, jonne sisäänkäynti on tän juhlakäytössä olevan tilan kautta.

Muistelin, että olin jostain lukenut nihkeän tarinan Jokelan kartanosta. Se löytyy tämän ketjun sivulta 4 ja Jokelan (ainakin silloisen) omistajan vastaus tekstiin sivulta 5. En tiedä yhtään onko nykyään samat omistajat/pitäjät.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...