Jump to content
Naimisiin.info

Agroksenmäen holvikellari (Helsinki)


gasoline

Recommended Posts

  • Replies 400
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Guest Jonse (kirjautumatta)

Mares: Meillä on häät viikon päästä eli 2.2.2008!!! Arvatkaas vaan jännittääkö... Joitain asioita on vielä kesken (koristeet lähinnä) mutta pääasiat on kunnossa ja työt jaettu. Viime metreillä tuli pieni jännitysmomentti kun isä joutui leikkaukseen mutta toipuu kyllä häihin mennessä. Ei pystykkään osallistumaan kantamisiin mutta se on pieni murhe, pääasia että pääsee osallistumaan häihin ja leikkaus meni hyvin.

Minua ei huolestuta enää oikeestaan mikään muu kuin se että kuinka porukka pääsee aamulla sinne juhlapaikalle koristelemaan kun tavaraa on niin paljon... Ja ehtivätkö laittaa paikan kuntoon. Ja osaavatko käyttää valojärjestelmää.. ja saako bändi äänentoiston sinne ajoissa... ja... ja... Nyt pitää hengittää taas syvään ja yrittää rauhoittua! :blink: Tässä meinaa tulla hulluksi!

Link to comment
Share on other sites

Meillä häät Agroksenmäellä 6.9.08. Häihin ei vissiin tulekaan kuin 50-60 vierasta, joten onkohan paikka liian iso...? Onko kellään ollut siellä pienempiä häitä? Mitenköhän pöytäjärjestyksen laittaisi järkevästi tuollaiselle pienemmälle porukalle? Kannattaisiko ottaa pyöreät pöydät vai ne vakiopöydät?

Mitenkäs se äänentoisto tuolla onkaan? Saako bändin lähdettyä soitettua itse musaa jotenkin?

Link to comment
Share on other sites

Meillä häät Agroksenmäellä 6.9.08. Häihin ei vissiin tulekaan kuin 50-60 vierasta, joten onkohan paikka liian iso...? Onko kellään ollut siellä pienempiä häitä? Mitenköhän pöytäjärjestyksen laittaisi järkevästi tuollaiselle pienemmälle porukalle? Kannattaisiko ottaa pyöreät pöydät vai ne vakiopöydät?

Mitenkäs se äänentoisto tuolla onkaan? Saako bändin lähdettyä soitettua itse musaa jotenkin?

Mä kysyin äänentoistosta meidän häihin ja vastaus oli että heiltä saa vuokrattua vain puheäänentoiston. Mutta bändihän tuo äänentoistolaitteiston (ja siitä sovittava bändin kanssa), kannattaa sopia laitteiston palautuksesta esim. seuraavaksi päiväksi sillä sitten voit liittää siihen vaikka iPodin ja soittaa musaa sen kautta. Näin me ainakin tehdään... IPodiin on helppo tehdä kansioita, soitetaan "ruokailumusaa" eri kansiosta eli jazzia, mutta sitten loppuiltana "bilekansiosta" bilemusaa kun bändi on lähtenyt. Itseasiassa meillä on tuttu bändi kun mies on muusikko joten siellä varmaan ja toivottavasti jamitetaan livebändin voimin vähän pitempäänkin kuin perussetin verran.

Tulikin mieleen että täytyykin kysyä tuolta Agroksenmäeltä että voidaanko äänentoisto noutaa vasta aamulla...

Link to comment
Share on other sites

Meillä oli lauantaina häät Agroksenmäellä ja täytyy sanoa että parempaa paikkaa ei olisi voinut olla! Olen aivan haltioitunut vieläkin! Myös vieraat olivat aivan myytyjä! Paikka on todella kaunis varsinkin kynttiläkoristeilla. Meidät vihittiin Temppeliaukion kirkossa, ja sehän on vähän samaa teemaa, kalliolouhos seinät, mutta aivan hyvin minun mielestäni voisi vihkimisen hoitaa Agroksenmäellä esim. just siinä eteisaulassa. Onnittelut kaikille Agroksenmäellä juhliville loistavasta valinnasta!!!

Link to comment
Share on other sites

heips!

Juu, kaikki sujui tosi hyvin. Siellä tais olla jotain 5-7 hlöä siivoamassa paikkaa ja se oli kuulemma vähän kuumentanut tunteita kun aika oli meinannut loppua kesken. Eivät uskaltaneet jättää aamuun! Eli neuvoisin niin että kannattaa vuokrata vaikka paku odottamaan siihen pihaan johon koristeet, lahjat yms. voi nostaa talteen. Meillä kävi sellainen moka että meidän farmariauto oli pihassa jotta roinat voisi heittää sinne, mutta avaimet oli sulhasella hotellissa!!! Eli mun läheiset oli joutuneet tilaamaan tilataksin ja roudaamaan kamat taxilla pois. Mutta loppu hyvin kaikki hyvin!

Kun saan valokuvaajalta kuvia niin tulen toki laittamaan ne tänne! Meillä oli pöydissä valkoiset pöytäliinat, 2 vaasia joissa oli punaista ja vaaleanharmaata koristehiekkaa ja siihen upotettu pöytäkynttilä. Vaasien lisäksi jokaisessa pitkässä pöydässä oli 8 Ikean sommarkynttilää ja kiiltäviä läpinäkyviä kiviä + sameita valkoisia kiviä + röpelöisiä kiviä. Oli tosi makeen näköstä ja koristeet sai halvalla Ikeasta! Täytyy toivoa että kuvaajalla on hyviä kuvia! Istumapaikkakortit oli samaa tyyliä kuin kutsukortit. Menukortteja ei ollut kun menu löytyi sekä pitopöydästä että häälehdestä.

Muoks! Huomasin just että kysyitkin aamun koristeluista, eli tuliko paniikki. Ei tullut, jengi meni paikalle klo 9 ja lähtivät pois klo 11. Olin jakanut kaikki pöytäkortit ja istumapaikkakortit siten että ne oli helppo nostaa pöytään. Vaasit ja muut koristeeet tarvitsi vain nostaa pöytään, koska olin jakanut hiekat ja laittanut vaaseihin kynttilät valmiiksi. pikkukivet olin jakanut valmiiksi pusseihin eli pussi vaan auki ja kivien sirottelu paikalleen. Veljen avovaimon kanssa käytiin kaikki tarkkaan läpi pariin otteeseen, tehtiin "testipöytä" meidän keittiön pöydästä ja kaikki oli vielä piirretty ja kirjoitettu paperille. Eli kannattaa opastaa 1-2 henkilöä hyvin niin sit se menee hienosti.

Meillä siis isompi paniikki tuli aamuyöstä kun viimeiset vieraat lähtivät klo 5 jälkeen ja siivousryhmä oli aika väsynyt päivän juhlan jäljiltä.

Muokattu: , käyttäjä: Jonse
Link to comment
Share on other sites

Onko kaikki vuokrannut bändille lavan? Oletteko pystyttäneet sen omin voimin vai onko Intercomin miehet laittaneet sen kasaan? Paljon sille tulee hintaa kasattuna?

Muutenkin kiinnostaa millaisiin summiin teillä nousi paikan vuokra kaikkine oheistarvikkeineen? Jos jaksatte vielä kaivella laskuja esille tai muistatte ulkoa. ;)

Kiitos kovasti kun jaksette vastailla! :-*

Link to comment
Share on other sites

Kaikki ne oheistuotteet oli kasattu valmiiksi pyytämilleni paikoille. Tilasin bändin lavan n. 3 x 4 m, baaritiskin, punaisen maton ulko-ovelta narikalle ja juhlasaliin, 2 pöytäkynttelikköä, 2 lattiakynttelikköä, ylimääräisiä klaffipöytiä muistaakseni 4 (vieraita yli 130), sekä jotain parisenkymmentä klaffituolia. Ai niin ja sit ne valojärjestelmät. Kaikki oli siis valmiina kun koristelijakomitea meni aamulla koristelemaan paikkaa. Ne tais maksaa jotain 350 euroa + alv. en muista tarkkaan... Intercomilla on kuitenkin ihan tarkka hinnasto jonka mä otin sieltä silloin avoimien ovien päivänä mukaani.

Mä oon vieläkin ihan fiiliksissä tosta paikasta ja siitä tunnelmasta mikä saatiin kynttilöiden, musiikin ja hyvän jengin avulla sinne luotua... :-X:-*

Link to comment
Share on other sites

musta on ihana kuulla onnistuneista juhlista tuolla!

alkaa oma hääkuume pikkuhiljaa nousta ja unet jäädä vähiin

osaatko jonse vielä sanoa minkäkorkuiset ja millaiset noi vuokraamasi pöytäkyntteliköt oli?

trvittaisiin nimittäin buffet-pöytään korkeat kynttilänjalat että näkyvät astioiden takaa...

Link to comment
Share on other sites

Guest Jonse kirjautumatta

Mares: Mulla oli juuri buffetpöydässä nuo pöytäkyntteliköt, en muista kuin korkeat oli mutta näkyivät hyvin korotettujenkin lautasten ja tarjoiluastioiden välistä ja takaa. Voisin laittaa kuvia heti kun saan ne kuvaajalta! Kannatan, olivat tosi kauniit! :-X

Ne lattiakyntteliköt meillä oli morsiuspöydän molemmin puolin ja oltiin kyllä kuin kuninkaalliset siinä keskellä vihreissä blyyshituoleissa! Aluks ajattelin että ne tuolit on ihan hölmön väriset mutta laitettiin ne kuiteskin ja tosi hienosti kävivät vaikka meidän hääväritys oli burgundinpunainen.

Link to comment
Share on other sites

Ystäväni vietti häitään argoksella viime talvena. Todellakin paikka sopii mielettömän hyvin juuri talvihäille. Itse en kesähäitä siellä viettäisi, mutta miksei...

Me koristeltiin paikka jo edellisenä iltana valmiiksi, joten ei tarvinnut kuin kynttilät sytyttää ennen tilaisuutta. Ja siivoominenkin hoidettiin vasta seuraavana aamuna muutaman kaverin kesken. Mielestäni tämä toimi erityisen hyvin. Jäi turhat stressit väliin.

Onnea tuleville morsiammille!

Link to comment
Share on other sites

Lisäkysymyksiä jälleen Agroksenmäellä juhlineille. :)

Onko kellään bändi esiintynyt ihan lattialla ilman lavaa?

Jos seuraavana päivänä ei ole varausta niin saako siivousaikaa venytettyä ja moneen?

Tuo siivousasia tuntuu niin hankalalta jos tila on siivottava aamukuuteen mennessä. <_<

En haluaisi antaa sitä tehtävää kenellekään vieraalle vaan haluaisin, että kaikki saa juhlia rauhassa.

Link to comment
Share on other sites

Me vuokrattiin se lava bändille, joka oli minun mielestä ehdoton, meillä oli muutamia esiintymisiä (bändin lisäksi) lavalla ja se lava jotenkin tuo minusta paremmin esiin sen esiintyjän kuin että esitys tapahtuisi maan tasosta. Mutta ihan varmasti onnistuu soitto myös ilman tuota lavaa!

Mutta siivouksesta... Me saatiin periaatteessa seuraavaan päivään klo 12 asti aikaa, mutta koska jengi biletti paikalla johonkin 5 asti aamuun niin ne henkilöt jotka oli sovittu siivousporukkaan, halusivat hoitaa homman yöllä ennemmin kuin että olisi pitänyt herätä aamulla ajoissa siivouspuuhiin. Olivat varmaan itsekin aika hyvässä maistissa joten pelko aamuisesta krapulasta sai porukan siivoamaan silloin aamuyöstä. Minä ja mun mies lähettiin joskus 4 maissa hotellille, oli niin hyvä meno ettei malttanut aiemmin! :grin:

Link to comment
Share on other sites

Me vuokrattiin se lava bändille, joka oli minun mielestä ehdoton, meillä oli muutamia esiintymisiä (bändin lisäksi) lavalla ja se lava jotenkin tuo minusta paremmin esiin sen esiintyjän kuin että esitys tapahtuisi maan tasosta. Mutta ihan varmasti onnistuu soitto myös ilman tuota lavaa!

Olen nähnyt bändin ilman lavaa ja lavalla, mutta lavalla bändi nousee kyllä paremmin esiin.

 

Blogistani löytyy paljon kuvia holvikellarista, ja alla on muutama näistä kuvista.

 

DSC_9391.jpg

 

fDSC_1036.jpg

0062.jpg

0205.jpg

0066.jpg

0246.jpg

0225.jpg

Link to comment
Share on other sites

Guest Jonse (kirjautumatta)

Mares: mä en itse ollut siivoamassa paikkaa kun lähdettiin jo (?) joskus 4 maissa pois, mutta meillä oli siellä n. 6 hengen porukka siivoilemassa, veivät kaikki koristeet, boolimaljat, lahjat yms. pois. Meillä siis kävi se fiba että pihalle jätettyyn autoon ei ollutkaan avaimia joten tavarat oli pakattu tilataxiin ja viety sillä meille jossa osa porukasta yöpyi... :blink: Roskat oli laitettu pihalla oleviin roskiksiin.

Sitä roskaahan tulee valtavasti kun meillä tarjottiin olutta, siideriä ja lonkeroa tölkeissä (ei panttia kun oli Virosta), boolia kertakäyttömuovimukeista ja yöruokaa kertseistä. Siihen lisäksi kaikki viinitonkat yms. Meiltä oli kuulemma jäänyt ruokaa keittiön kylmätilaan ja joku roskasäkki, ja lattia olisi pitänyt lakaista joista sitten se Intercom rokotti jonkun pienen summan loppulaskun yhteydessä. Mutta siitähän onkin ihan tarkasti maininta sopparissa.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...
Guest CorpseBride

Meillä myös häät Agroksenmäellä marraskuussa -08. Meidät vihitään paikan päällä ja mietimmekin nyt kovasti miten tehdä se tyylikkäästi. Lava aiotaan ottaa joka tapauksessa bändiä varten, ja siinä kai olisi hyvä se vihkiminenkin suorittaa. Mietityttää vaan se rumpusetti taustalla... Bändin kamat kun pitää kuulema olla ehdottomasti siinä vaiheessa jo paikallaan...

Eli nyt kiinnostaisi kuulla ehdotuksia nimenomaan vihkimisen osalta, miten olette asian hoitaneet kun vieraita n. 130? Aulaan ei moinen väkimäärä taida mahtua...

Muokattu: , käyttäjä: CorpseBride
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...