Jump to content
Naimisiin.info

Agroksenmäen holvikellari (Helsinki)


gasoline

Recommended Posts

Moikka! Mä odottelen edelleen virallisia kuvia sulhon serkulta joka toimi valokuvaajana. Muutamia kuvia olen jo saanut muilta vierailta, voisin laittaa niitä tässä viikonlopun aikana tähän sivustolle. Niissä oli vaan aika monissa käytetty salamaa mikä hävittää aika totaalisesti sen ihanan tunnelman jonka hämyisät valot ja kynttilät sinne loivat... Toivottavasti niissä virallisissa kuvissa olisi onnistuneita kuvia ilman salamaa.

Mulla on melkein ikävä niitä häitä, tekis mieli mennä järjestämään uusinnat! Monet-monet ihmiset on sanoneet että paikka oli todella mieleenpainuva ja häät parhaimmat bilehäät missä ovat olleet. Mä uskon että tuo Agroksenmäen tunnelma loi omalta osaltaan sitä fiilistä ihmisille.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 400
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

CorpseBride said:
Meillä myös häät Agroksenmäellä marraskuussa -08. Meidät vihitään paikan päällä ja mietimmekin nyt kovasti miten tehdä se tyylikkäästi. Lava aiotaan ottaa joka tapauksessa bändiä varten, ja siinä kai olisi hyvä se vihkiminenkin suorittaa. Mietityttää vaan se rumpusetti taustalla... Bändin kamat kun pitää kuulema olla ehdottomasti siinä vaiheessa jo paikallaan...

Eli nyt kiinnostaisi kuulla ehdotuksia nimenomaan vihkimisen osalta, miten olette asian hoitaneet kun vieraita n. 130? Aulaan ei moinen väkimäärä taida mahtua... Kaikki kuvat ovat myös tervetulleita. 

Meillä oli yli 130 vierasta ja kaikki olivat odottamassa meitä aulassa, seremoniamestari ei laskenut vieraita saliin, koska vastaanotto saippuakuplin oli siinä aulassa. Kyllähän sitä porukkaa oli koko aulan mitalla, keskellä oli punainen matto, mutta mun mielestä se jengi sinne kyllä mahtui. En sitten tiedä jos pitäisi saada siihen tuolit mahtumaan, se voi tehdä tiukkaa. Kannattaa varmaan kysäistä sieltä Intercomilta. Meillä vihkiminen oli Temppeliaukion kirkolla, halusin nimenomaan sen kirkon koska se on niiiiin kaunis ja seinät ovat samaa kiviteemaa kuin Agroksenmäellä! Toimi tosi hyvin! :-X

Muokattu: , käyttäjä: Samsara
Sähköpostiosoite poistettu
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Meillä oli häät Agroksenmäellä marraskuussa 2008. Vieraita oli noin 110 ja meidät vihittin aulassa. Sali oli suljettuna verhoin aina siihen asti, kun tulimme kuvauksesta vastaanottamaan vieraita.

Aulaan vieraat mahtuivat loistavasti siten, että meillä oli "alttari" asetettu keskelle aulaa seinän viereen, ikkuinoiden väliin. Punainen matto ohjasi alttarille ja alttariksi kohdan saimme merkattua kukka-asetelmalla ja korkeilla jalallisilla kynttilöillä. Lisäksi siirsimme kaksi penkkiä molemmin puolin "alttaria" mummeille, jotka eivät jaksa seistä koko tilaisuutta. Bestmanit ja kaasot ohjasivat vieraita seisomaan maton molemmin puolin. Koska olimme aulan keskellä, ei vieraat olisi mahtuneet riveihin tai aseteltuna tilaisuutta katsomaan, joten emme välittäneet mistään vieraiden sijoittelusta. B-manit ja kaasot pitivät huolen kuitenkin, että lähimmät sukulaiset pääsivät "eturiviin". Meillä oli tilassa myös flyygeli ja äänentoistolaitteet vieraiden lisäksi ja siltikin olisi vielä paikalle mahtunut runsaasti porukkaa. Suosittelen! Saimme tosi intiimin tilan aikaseksi sekä paljon kehuja siitä, että olimme vieraiden keskellä vihittävinä, kasvot kaikkiin päin (vihkijä olin selin vieraisiin).

Vihkimisen jälkeen siirryimme kuvattavaksi juhlasaliin ja vieraat odottivat aulassa. Kaaso ja b-man kertoivat illan kulusta ja paikan taustoista. Kun olimme kuvat ottaneet, siirryimme onniteltavaksi ja verhot avattiin saliin.

Meillä oli lava salissa siinä kohdassa, missä siihen on paikka yleisestikin olemassa ja tanssilattia siinä edessä. Olimme pitkien pöytien lisäksi ottaneet myös pyöreitä pöytiä 3 kpl:tta, jotka oli sijoitettu lavan molemmin puolin. Pitkät pöydät lähtivät viuhkasti lavasta aina takaseinään asti. Tää oli aika toimiva ja kaikilla vierailla oli suhteellisen hyvä näköala lavalle.

Tässä vähän apuja Agroksenmäelle häitään suunnitteleville! :)

Link to comment
Share on other sites

Guest CorpseBride

Kiitos Jannelle ja Marekselle kuvista.

edit. Ja Nanulle kiitos loistavista vinkeistä! (huomasin kirjoituksesi vasta nyt) Voipi olla että apinoidaan teidän systeemiä.. ;)

Mares, kuinka monelle hengelle teillä oli kattaus?

Muokattu: , käyttäjä: CorpseBride
Link to comment
Share on other sites

Pöytiä oli kaksi yhdessä eli 12 paikkaa/pitkä pöytä. Pöydät kulki tosiaan kalanruoto-mallilla ja ihan täällä oven suussa oli pöytiä, joissa oli paikat vain 6, samoin bändilavan luona. Kaiken kaikkiaan paikkoja oli katettu muistaakseni 138 henkilölle (yhteensä 14 pöytää).

Eka kuva on justiinsa niin tumma ettei meidän pöytää erota. Istuimme omassa pöydässä, joka oli ovelta katsottuna vasemmalla seinällä bändilavaa vastapäätä (keskelle jäi tanssitila). Ja buffetti oli ihan takana...

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Hei!

Me vietettiin häitä Agroksessa maaliskuussa 2006 (hui onko siitä niin kauan..). Laitan mielelläni selostusta ja kuvia sähköpostitse niitä tarvitseville. Vieraita meillä oli 110 ja meidät vihittiin eteisaulassa.

Meilaa rohkeasti jos haluat tietää miten me toteutettiin todella onnistuneet häät!

Link to comment
Share on other sites

Meille varattu alustavasti agroksenmäen hovikellari kesällä 2009. Tässä kuitenkin asioita, jotka mietityttävät vielä ennen lopullista päätöstä: Osaisiko joku antaa hieman suuntaa mitä pitopalvelut veloittavat. Meillä tulee olemaan max. 95 henkilöä. Lisäksi mietityttää tuo kun siellä ei ole ruoan lämmitysmahdollisuutta. Mitä olette tarjonneet yöpalaksi, kun itse mietin piiraita, salaattia jne mutta askarruttaa tuo kun piiraita ym ei saa lämmitettyä. Ja vielä mietityttää miten valokuvaus onnistuu valaistuksen takia. Meille olisi tulossa nuo valonheittimet, mutta olin ajatellut, että joku vieraista hoitaa valokuvauksen. Vaatiiko tila kuitenkin ammattivalokuvaajan jotta kuvat onnistuvat? Onko tietoa voiko autot jättää yön yli siihen edustalla olevalle parkkialueelle? Ja vielä kysyisin onko kokemuksia trubaduureista tai hyvistä bändeistä ja missä hinnat liikkuvat ja miten toimii tossa tilassa. Jonkin verran tätä on jo puitukin tässä, mutta en jaksanut näin iltaseltaan kaluta koko ketjua läpi. Kiitos jo etukäteen vinkeistänne :)! Jospa saisi sen lopullisen päätöksen tehtyä :)!

Link to comment
Share on other sites

Mevi: Mäkin laitoin sulle yv:tä.

Anne: Olen aika paljon kysellyt tarjouksia eri pitopalveluilta pääkaupunkiseudulla ja lähes kaikki hinnat ovat pyörineet noin 30€ tienoilla. Jotkut pitopalvelut veloittavat erikseen tarjoilijoiden hinnoista, pöytäliinoista tms., jolloin kokonaishinta on noussut reilusti. Tietysti hinta riippuu myös menusta, mitä erikoisempaa, sen kalliimpaa. Bändeistä en osaa sanoa, meillä bändi tulee tutun kautta. Kannattaa lukea tältä foorumilta, lähes kaikkeen löytyy vastauksia :)

Valokuvauksestakaan en niin tiedä, mutta eiköhän salaman kanssa kuvat onnistu ns. amatöörikuvaajaltakin, tietysti salaman kanssa tavallisella kameralla kuvista ei saa niin tunnelmallisia. Auton yöksi parkkiin jättämistä minäkin olen miettinyt, piha ei ole kovin suuri, toki onhan siina vieressä tukkutori, jossa tilaa varmasti olisi, tiedä sitten saako sinne jättää.

Toivottavasti vastauksistani oli jotain apua, paremmin tietävät vastatkoon ;)

Link to comment
Share on other sites

Anne: Ihan samoja kysymyksiä on herännyt myös meille. Olemme myös juhlistamassa häitämme Agroksella 2009. Paikka ihastutti ensisilmäyksellä niin paljon, että varasimme sen melko ripeästi. Pitopalveluiden hinnat ovat tuota, mitä F@iry kirjoitti, ja ruoastahan saa maksaa vaikka kuinka paljon, jos haluaa. Mutta itse olen ainakin huomannut, että, jos vain on mahdollisuus niin kannattaa kysellä myös muualta kuin Helsingin keskustan pitopalveluista, esim. espoon ja vantaan puolella näyttäisi olevan hinnat edullisempia.

Kun kävimme tutustumassa tilaan saimme mahdollisuuden kuunnella musiikkia paikan päällä ja ainakaan silloin akustiikassa ei ollut ongelmia, vaikka tila oli lähes tyhjä. Tietenkin bändiä kannattaa infota asiasta niin osaavat ottaa sen huomioon. Tilassa ei välttämättä tarvitse pitää äänentoistoa kovinkaan lujalla. Live musahan kuulostaa kuitenkin aivan erilaiselta.

Yöruokaan kehittelimme idean, että vuokraisimme paella pannun, jolla joku ystävistämme voisi sään salliessa ulkosalla pyöräyttää porukalle pyttikset. Mutta tämä idea on vasta kehitteillä. Ja tietenkin hyvin paljonhan asiaan vaikuttaa se, että mitä haluaa tarjota. Mutta totta on, että kyllä tämä ruoan lämmitysmahdollisuuden puute hieman vaikeuttaa asiaa ja pakottaa olemaan luova.

Mutta tosiaan olisi kiva kuulla kokeneiden ehdotuksia ja kokemuksia juuri näiden samojen asioiden tiimoilta, mitä Annekin pohti. Parkkipaikat?Yöruoka?Paikan akustiikka, onko bestmanit ym. käyttäneet mikrofoneja vetäessään ohjelmanumeroita, vai kantaako paikassa ääni 80-100 vieraan läsnäollessa?

Link to comment
Share on other sites

Parkkipaikoista: Auton sai jättää yön yli holvikellarin pihaan, mutta niin ettei ajo talon sivuitse takapihalle estynyt (kun sieltä ajelee kalustevuokraamon väki ym, ei siis ajele koko ajan vaan jos on tarvetta nini ajavat siitä..)

akustiikasta: meillä soitti juhlissa 7 henkinen bändi. vuokrasimme lavan taakse molton-kankaan (sellainen tumma kangas joka vähän kaikuja syö) mutta tuskinpa oli mitenkään pakollinen. Bändille oli ilmoitettu että tilassa saattaa kaikua ja osasivat säätää volyymin sen mukaan. Ei kaikunut eikä ollut liian kova meteli. bestman ja muut puhujat käyttivät mikrofonia, koska sali oli ihan täynnä ja vieraita siis ihan oven suusta toiseen päähän. Muuten olisi voinut ääni hukkua puheensorinaan.

iltapalasta en osaa oikein sanoa mitään, meillä se tarjoiltiin muistaaakseni :rolleyes: kylmänä.

mutta kyllä pätevän pitopalvelun luulisi pystyvän iltapalan järjestämään lämpimänäkin.

valokuvista: meillä oli paikalla ammattikuvaaja mutta ihan yhtä lailla onnistui vieraiden kuvat hyvinkin yksinkertaisilla digikameroilla.

toivottavasti tästä on yhtään apua!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Meillä oli pitopalvelu Espoosta, muistaakseni Sadonkorjuu kokit. Ruoka oli hyvää, mutta palvelussa oli parantamisen varaa. Häät siis oli marraskuussa ja ainakin silloin oli toiminnassa uunit, joissa saimme yöruoan lämmitettyä. Pitopalvelu oli laittanut kaiken valmiiksi ja b-manit sitten napsauttivat uunit päälle ja kantoivat pöytään. Toimi siis erinomaisesti näin!

Autojen kanssa ei ollut ongelmia. Paikan toiveena oli, ettei pihaa kansoiteta autoilla ja meistäkin se oli ihan hyvä idea. Näin pyysimmekin vieraita henkilökunnanohjeistuksesta parkkeeraamaan viereisen yrityksen, Onnisen pihalle, johon sai myös jättää loppu vkonlopuksi auton. Meillä vieraat hakivat autojaan sitten sunnuntaina siitä. Pihalla oli ainoastaan meidän auto, johon b-manit ja kaasot pakkailivat yöllä tavaroitaan.

Me varoiteltiin bändiä myös paikasta etukäteen ja he kävivätkin paikan pälllä katsastamassa tilan avoimien ovien päivänä. Bändin kaiku ei ollut meillä ainakaan ongelma, tosin bändi oli vain 3 jäseninen. Mutta hyvin kuului eikä siis kuulostanut mitenkään oudolta äänentoistokaan.

Puhujat puhuivat meillä mikrofooneihin, koska tilaan äänet hukkuivat helposti. Ilman mikrofoonia ei ääni olisi kantanut.

Mikäli nousee vielä kysymyksiä, autan mielelläni!

:)

Link to comment
Share on other sites

Ai niin ja valokuvat...

Meillä oli siis ammattivalokuvaaja paikalla. Omat kuvat salamoineen olivat oudon värisiä ja jotkin myös liian tummia. Suosittelen ammattilaista, jolla on sopivat vehkeet valotuksen suhteen olemassa. Kuvaajakin sanoi, että tilassa kuvaaminen oli todellinen haaste juuri valoituksen kanssa ja hänenkin kanssaan kävimme paikan katsastamassa etukäteeen.

Link to comment
Share on other sites

Meille on myös varattu Argoksenmäki kesäki 2009. Tarkoituksena on pitää kunnon juhlat, joten oli tärkeää saada paikka mistä ei puolenyön aikaan häädetä pois. Miten ollette järkänneet juomapuolen - eli kuinka juomat saa pidettyä kylminä? Kun kävimme katsomassa paikkaa, oli siellä vain säilytysjääkaappi ruoille. Onko kukaan vuokrannut kylmäautoa pihalle?

Link to comment
Share on other sites

Meillä oli musa-aiheiset häät kun mies on muusikko: meillä ei ollut mitään kankaita lavan takana, mutta silti ihan tosi hyvin siellä kuului, en huomannut kaikumisia. Mikrofoni oli pakollinen, muuten puheet ei millään olisi kuuluneet, tila on niin iso ja yli sadalla hengellä täytettynä puheensorina on valtava. Ja vaikka porukka olisi hiljaa niin tila on suuri, en usko että kuuluisi ilman mikrofonia.

Meillä yöruoka oli lämmin (broilerikiusaus ja patonkia + salaattia, sekä loput illalliselta jääneet ruuat), ja se pysyi lämpimänä koska pitopalvelu (Hupli) toi sen samalla kun hakivat illallistavaroita. Kiusaus oli vuorattu foliolla.

Juomien kylmänä säilymiseen en osaa sanoa, siellähän taisi olla jonkinverran sellaisia vetokaappeja joihin mahtuu esim. kaljakoreja. Ei kuitenkaan montaa... Meillä oli talvihäät joten meillä juomia täydennettiin pihalta jossa juomat pysyi kylmänä. Booli tehtiin 2 isoon hanalliseen muovisäiliöön, jonka päällä oli iso korkki mistä mahtui jäät sisään. Olin jäädyttänyt valmiiksi kertakäyttöpahvimukeihin vettä ja ne taas pysyi jäässä kylmäkasseissa.

Minusta ja vieraistamme tuo paikka oli kyllä tosi mahtava!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Onko teillä Agroksessa juhlineilla ollut vessoissa tarvikekorit? Siis sellaiset, joissa on särkylääkkeitä yms. jos vieraat sattuisivat sellaisia tarvitsemaan? Tai osaako joku sanoa, että onko vessoissa sopivaa tasoa, jolle tällaisen korin voisi laittaa? Olen täysin unohtanut, millaiset ne vessat on ja nyt on harkinnassa nuo tarvikekorit. Eihän sellaisia kannata laittaa, jos niille ei ole paikkaa...

Muokattu: , käyttäjä: Hushus
Link to comment
Share on other sites

Guest SorbusHorror

Päätettiin jo että vihkiydytään aulassa. Nyt vieraslista paukkuu 156:ssa hengessä, ja alkaa epäilyttämään vieraiden mahtuminen. Veikkaan että paikalle tulee n. 140 hlöä. Vieläkö luulette että aulaan mahtuu? Ja siis niin että siellä välissä pitäisi kävelläkin. Ja mites sylivauvat? Heitäkin on mukana ihan kiitettävästi, kiitos ahkerasti sikiävän ikäpolveni. Ketään ei voi jättää kutsumatta kun ovat kaikki läheisiä tai läheisten seuralaisia.

Kertokaapa siis rehellinen mielipiteenne; olisiko täysin mautonta, naurettavaa ja juhlan arvokkuuden pilaavaa, jos vieraat saisivat seurata vihkimistä ruokapöydän äärestä? Me olisimme siis lavalla, ja soittovehkeet olisivat peitetty esim. jollain sermillä...

Muokattu: , käyttäjä: SorbusHorror
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Meille on varattu Agroksenmäki 10.10.2008 :wub: Ja täytyy sanoa että tästä ketjusta on ollut äärettömästi apua juhlapaikan somistusta ja käytännön asioita suunnitellessa.

Kysymys: Miten ja minne olette hoitaneet tupakkapaikan? En tiedä onko asiasta ollut täällä puhetta, mutta kuulin juttua että eräiden häiden jälkeen oli hääparille tullut valtava lasku johtuen sisätiloihin ajautuneesta tupakansavusta kun juhlaväki oli poltellut ihan ovien edustalla?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...