Jump to content
Naimisiin.info

Finlaysonin palatsi (Tampere)


Sini Vuokko

Recommended Posts

Mitenkähän tuo tupakointipuoli on palatsissa järjestetty? En jaksaisi mokoman asian takia sinne soittaa. Mutta jos joku kanssa-sisarista sattuisi tietämään. Onko siellä erillinen tila vai pitääkö mennä ulos polttelemaan?

Link to comment
Share on other sites

Apua! Mä hermoan täällä kämpillä pää punasena.... ??? Eli teemavärit hukassa!!!!! Mun puku on vaalean kultaa ja kimppu punainen. Kun Palatsi on kulta-punainen-valkoinen väritykseltään niin orjuutta aikalailla värivalintoja. Haluaisin nimittäin jotain "raikasta" väriä joukkoon :-/ Mikä se vois olla... Ollaan ajateltu että lautaselle laitettais odottamaan vieraita punaisessa foliossa olevat sydänkarkit(joita myydään siis sellaisenaan) ja sit olis jonkun väriset nimikyltit. Auttakaa ??? ???

Oranssi? Vaalean vihreä?Keltainen?......?

Link to comment
Share on other sites

*tuulettelee Niniksen punaisia kasvoja*, älä nyt tuolla asialla stressaa... ;)

Mitenkäs olisi raikas vihreä? Sun kimppuusikin varmaan tulee (edes hiukan) jotakin vihreää, vai kuinka? Entä mitä muuta koristeita teille tulee pöytään? Saisiko niistä vinkkiä?

Meilläkin on häät palatsissa. Mutta me emme ole ottaneet mitään teemaväriä. Meille tulee luultavasti näin: Pöytään koristeiksi tulee villiviiniä, pihlajanmarjoja/puolukoita tms., hyvin vähän hopeista enkelinkiharaa ja kynttilöitä. Hopeaa käytetään hiukan muutenkin.

Link to comment
Share on other sites

Joo..kiitos vaan cardia tuulettelusta :)Vähän helpottaa.. Kun ei meillä ole mitään suunnitelmaa pöytäkoristeista :( Alunperin ajateltiin vaan että kun talon puolesta on pienet punaiset kukkaset pöydissä niin riittää kynttilöiden kanssa ihan hyvin, mutta... Nyt musta on alkanut tuntuun siltä että olis kuitenki kiva saada jotain oikeaa kukkaa pöytään ??? Mutta kun ei ole tarkoitus kukka-asetelmiin rahoja upottaa kamalasti. En tiiä..Jaiks! Jotain vois väsätä itse kun keksis että mitä.. :-/ Jotain joka sopis vuodenaikaan.

Link to comment
Share on other sites

Heips!

Kertokaa FP:n varanneet minkälaisella budjetilla häitänne vietätte. Eli montako vierasta verrattuna hintaan. ( ei siis hääpukua sun muuta mukaan)

Onko FP:ssa mahdollista järjestää kohtuuhintaisia häitä pienelle, noin 30 henkilön porukalle ruokaviinin ja kuoharin kanssa. 32 euron buffee menuu ilman juomia hirvittää..

Muuten paikka on iiihana..

Link to comment
Share on other sites

Mä oon vakuuttunut, että kyllä siellä saa kohtuuhintaan juhlat järkättyä. Ja toisaalta kun miettii, että palatsihan ei ota mitään vuokraa tiloistaan  :), niin loppusumma tuskin nousee sen korkeammaksi kuin jos maksaisi juhlapaikan ja pitopalvelun päälle. Etenkin kun vierasmääränne ei ole kuin tuo noin 30.

Mutta käy juttelemassa paikan päällä, niin saat tietää tarkemmin. Siellä on ystävällinen ja asiantunteva henkilökunta. Eikä paikkaa tarvitse heti varata, ainahan voi ensin kysellä  ;)

Link to comment
Share on other sites

Voivoi kun alkaa jo pikkasen hermostuttaan ja jänskättään::) Tuo kesä näyttää tekevän tuloaan ja samoin siis häät :o Ei sillä, tosi ihanaahan se on! Mutta kun tuntuu että vaikka mitä asioita on vielä auki :-/ Ollaan vasta nyt huomattu että olis ehkä parempi kuitenki hommata joku soittajan juhliin..Mutta millä rahalla :'( :'( Ollaan pianistien perään kyselty, nekin maksaa.. ei kellään sattus oleen tiedossa ketään joka olis kiinnostunut soitteleen pianoa meidän juhlissa..Mä oon epätoivonen.. Olen laittanu kyselyjä vähän joka puolelle mutta vielä ei ole napannut. Ajateltiin että pianolla vois soittaa valssit ja illan päälle jotain jazzahtavaa.

Sit mua ahistaa koristelupolitiikka.. En tiedä minkä värisíä kukkia pöytiin laitettas.. Mun puku on kullan sävyinen samoin kuin huntu. Kimppukin on vielä kysymysmerkki..Olin miettiny punasta mutta jotenki tuntuu että pukuun täytyis olla jotain haaleampaa sävyä. Olen itse hulluna vaalean vihreään ja sitä vaihtoehtoa olenkin aatellu. Mitä mieltä olette? Sopisko pöytiin pieniin lasimaljakoihin yksi vihertävä kukkanen(mikä se on se kukka joka on sellanen pallon mallinen jossa on pieniä kukkia.. :Dkuulostipa taas järkevältä) Kun haluais sinne jotain muitakin värejä kuin punainen, kulta ja valkoinen. Jotain kesäisen raikasta.

Tulipa taas purkauduttua :)

Aurinko paistaa, taidan siirtyä ruokapöydän kautta pihamaalle 8)

Link to comment
Share on other sites

Ollaan vasta nyt huomattu että olis ehkä parempi kuitenki hommata joku soittajan juhliin..Mutta millä rahalla :'( :'( Ollaan pianistien perään kyselty, nekin maksaa.

Tuli mieleeni, kun asustelen tässä lähellä konservatoriota, että oletko kysellyt sieltä. Tietääkseni nämä opiskelijat tulevat hyvinkin mielellään soittelemaan pientä korvausta vastaan.  ::)

Minäkään en muuten tiedä mikä sen kukan nimi on, mutta tiedän mitä tarkoitat. Se vois olla hyvä koristeluidea. Se on niin kauniin kevyt ja herkkä, ja samalla kesäinen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hipsis hapsis!

Ajattelin tulla jakamaan kokemuksia lauantaisista häistäni.  :D

Ruoka oli loistavaa! Kaikki oli juuri niinkuin pitääkin, ja tuoreista raaka-aineista valmistettua. Kylmä oli kylmää ja lämmin lämmintä. Erikoisruokavaliot oli huomioitu hienosti tyylikkäin erillisannoksin. Alku- ja pääruokaa varten oli varattuna omat aterimet ja lautaset(!). Mikään ruokalaji ei tietääkseni loppunut kesken.

Palvelu pelasi kuin sveitsiläinen kello! Tarjoilijat olivat koko ajan tilanteen tasalla ja hymyilivät auliisti. Yhdessä hyvän ruoan kanssa hieno palvelu teki tilaisuudesta mahtavan.

Atmosfääristä minun ei mitään varmaan tarvitsekaan kertoa, koska kaikki olette varmaan piipahtaneet paikalla. Samaan aikaan olleet muutama muu pienempi tilaisuus eivät haitanneet meidän juhliamme talvipuutarhassa. Toki muita vieraita näki matkalla vessaan, mutta se ei haitannut lainkaan. Meillä ei ollut elävää musiikkia, mutta cd:t ajoivat asian hyvin. Toisinaan musiikki oli jopa hiukan tiellä, kun mekkalaa oli muutenkin vieraiden jutellessa.

Hyvä veto oli tarjota pari kierrosta viiniä vieraille. Tunnelma keveni hiukan ja juttu alkoi luistamaan. Alkumaljojen kuohuviini oli erinomaista, vaikka emme vaikuttaneetkaan sen valintaan etukäteen. Baarissa oli kattava valikoima erilaisia konjakkeja ja muita alkoholijuomia, myös hiukan vaativamman vieraan makuun. Varsinkin loppuillasta vieraat kävivät usein baarin puolella "virkistäytymässä".

Kaiken kaikkiaan kaikki meni loistavasti. Häistä tuli meidän näköiset ja vieraat ainakin kehuivat viihtyneensä. Täydet pisteet palatsille! ;D

-Rezi

Link to comment
Share on other sites

Onko ihan kamalan tyylitöntä jos ei  ruoan kanssa tarjoilla ollenkaan viiniä??? Vois olla että kahvin kanssa sit tarjottais konjakkia tms. Meillä tulee tod.näk. reilu 100 vierasta eikä olis varaa kaikille viinejä tarjota ku yks kierros korkeintaan. Se olis ihan tyhjän kanssa mun mielestä se yks lasi viiniä per naama kun sen tietää että porukka olis vailla lisää.. Ja jos viiniä tarjotaan niin sen pitäis olla hyvää viiniä eikä mitään Maggista :P

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Hui olkoon kun häät lähestyvät niin kovaa vauhtia.... :o Palatsin kanssa asiat on luistanu ihan mahdottoman hyvin :) ja vihdoin saatiin menu ja vierasmäärät lyötyä lukkoon. Tosi joustavia ovat menun ja kaiken muunkin suhteen!

Mua hirvittää miten onnistuu se että soitetaan levyltä valssit ja muut..Miten hyvä äänentoisto aulassa on? Onko Palatsin cd-soitin ihan surkea?Kokemuksia?

Mua jännittää ja jotenki tyhjä olo kun ei oikeestaan oo mitään suurempaan enää tekemättä.. Eniten jännittää se miten hääjuhlan ohjelma onnistuu ja onko kaikilla varmasti hauskaa..

Link to comment
Share on other sites

Hmm.. eikös olekin surkeaa vielä surffailla täällä lueskelemassa foorumeita, vaikka häät olivat jo kuukausi sitten?   :P ;D

Minulla ei ole kokemusta kuin talvipuutarhan cd-soittimesta. Se ei ollut kovin ihmeellinen, mutta kelpasi kyllä. Ongelmia aiheuttivat lähinnä meidän levyt, joissa äänitaso vaihteli kovasti. Hiljaiset kohdat eivät kuuluneet lainkaan ja voimakkaat kohdat vaativat volyymin alentamista. Oma vika silti :)

Muista Ninis sitten hermoilultasi syödä juhlissanne.. ruoka on nimittäin kokemukseni perusteella taivaallista.  ;)

-Rezi

Link to comment
Share on other sites

MOikka Rezi! Kivaa että viihdyt täällä edelleen seuranamme  :) Ja se päivä vaan lähestyy....mua hirvittää!!! :o ::) ;D Ja jännittää.. Palatsilta tuli tällaista vastausta esittämääni kysymykseen aulan äänentoistosta ja mikityksestä: "Mikrofoni ja kaiuttimet (2 kpl) saadaan hyvin sijoitettua joko aulaan tai

talvipuutarhan ja ruokasalin väliin."

Yritetään nauttia siitä ruoasta ja koko juhlasta hermoilematta turhia. Onneksi on niin tomera kaaso ettei tuskin ees tarvii hermoilla ;D

ONNEA REZI OIKEIN PALJON TEILLE :-X

Link to comment
Share on other sites

Hmm.. eikös olekin surkeaa vielä surffailla täällä lueskelemassa foorumeita, vaikka häät olivat jo kuukausi sitten?   :P ;D

-Rezi

EI ole säälittävää, vaan tosi kiva, että käyt vielä täällä! Lupaa ettet katoakaan!

Niniksen päivä vaan tosiaan lähenee. Muistathan sitten tulla kertoilemaan tänne kaikkee. Kiva kuulla, että palatsissa on äänentoistolaitteet helposti saatavilla. Sen vuoksi olenkin ajatellut, että ruokailun aikana vois olla jotain kivaa hiljaista tausta musiikkia. Ehkäpä kavereiden cd-varastot nyt käydään läpi, ja lainaillaan niitä.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Ninis on nyt rouva.  :-X Häät oli onnistuneet vaikkakin pieniä kämmähdyksiä sattu..Ääni murtu "Tahdon"aikana ja valssissa sekos askeleet ;) Palatsilla kaikki toimi hyvin ainakin suurimmaksi osaksi..

Muutamia alkukankeuksia oli..mikitys ei toiminut niin kuin olis pitäny, toinen sali ei kuullu vaikka kaiuttimen piti olla toimiva.. Kaikki vaelsi ympäriinsä eikä puheita kuuntelemassa ollut kuin puoli salia :(

Ennen juhlia Paltsilla olimme laittelemassa nimikortteja pöytiin kun joku vanhempi naisihminen tuli avautumaan ettei me oltais saatu tulla koskemaan pöytiin ilman sitä vaikka aiemmin oli ollut puhe että saadaan mennä koristelemaan jo 9.30. Se tosi törkeästi kohteli esim.mun äitiä joka esitti omia toiveitaan iltaa varten. Kaason piti uudelleen sanoa äitini toiveet tälle naiselle ennen kuin hän lupasi pitkin hampain viestin viedä muulle henkilökunnalle. Mieheni jutteli kyseisen naisen kanssa kun tämä kesken lauseen lähti palvelemaan vanhempaa asiakasta "voi tulkaa rouva tänne" vaikka toinen tarjoilija oli jo ottamassa rouvaa vastaan. Pöytävaraus oli tälle rouvalle tehty ja meidän kaikki koristeet revittiin pöydästä. Olisi ollut kiva jos olisivat ilmoittaneet aiemmin.. Soitimme eilen Palatsille ja annoimme palautetta tästä naisesta, epäilivät että taisi olla se aika kuukaudesta :o

Lisäksi illalla aulassa istu jotain ihme porukkaa kaljaa kittaamassa..meille oli sanottu että koko alakerta on meidän käytössä ja että kuokkavieraat ajetaan kyllä pois..Noh, eivät ne kauaa viittiny siinä istua kun ruvettiin häävalssia varten tuoleja aulasta siirteleen. Muuten meni hyvin, alku kaaoksen jälkeen ilta rupes sujumaan hyvin. Ihmisillä oli hauskaa, ainakin uskoisin niin..palautteen mukaan kyllä. Meillä oli videotykki-show meistä kahdesta, kaaso ja BM kertojina. Tosi hauskaa oli;D Sit mut ryöstettiin ja mies joutu keksimään 10 syytä miksi hänen pitäis saada minut takas. Oli muuten aivan ihania juttuja mitä se sano :-X On se niin sanavalmis mies :-X Sit pieni hassu tietovisa meistä. Tanssia olisivat ilmeiseti halunneet enemmän, ainakin osa porukasta. Mutta kun emme halunneet mitään tanssihäitä niin ne 5 valssia riitti. Loppuilta oli swingiä ym. Kyllä sitäkin osa tanssi;)

Ruoka oli ihanaa! Mä söin silmilläni ja otin ihan kauheita annoksia joista en jaksanu syödä juurikaan, puku oli vieläpä niin tiukka ettei paljon olis mahtunukkaa;)

Vaikka sato niin sade tuli just siinä vaiheessa kun oltiin sisällä syömässä ja lakkas illalla kun alettiin kuvaan ulkona:)

Ihania muistoja jäi, kaverit oli aivan kultasia, ne oli järkänny meille niin paljon kaikkee ihanaa :-X Oli ihanaa saada olla niin monen rakkaan ihmisen ympäröimänä.

Häämatka oli taivaallinen! The three sistres-hotel Tallinnan vanhassa kaupungissa oli kuin suoraan jostain mun unelmista :-X Meitä kohdeltiin siellä ku kuninkaallisia! Saatiin 45euron shamppanjat ilmaseksi..Kylpyammeen ja vessanpöntön vieressä oli puhelimet jos tuli hätä ;D Vessapaperirullien päät  oli taiteltu ja sinetöity hotellin tarralla. Kun mies lähti hakemaan alhaalta shamppanjaa mulle kylpyyn niin tiskillä sanottiin että herra hyvä, heti kun tarvitte jotain niin soittakaa, me tuomme. Oli epätavallista että asiakas itse hakee baarista juomat huoneeseen ::) Meillä oli yksityinen kynttiläillallinen Angels roomissa jossa meitä hemmoteltiin ihanin eväin :-X Kallein viini mitä hotellista sai oli 1250EURON hintaista!!!! Kaikki muut hotellin asukit oli joitain harmaantuvia bisnesmiehiä rouvineen..kattovat hieman pitkään meitä.. ;D

Nyt olen onnellinen ja huojentunut rouva :-X Ei enää häästressiä vaan pelkkää avioelosta nautiskelua:)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Onpas paljon hyviä kokemuksia FP:stä. Mekin mietimme sopivaa hääpaikkaa Tampereelta, koska haluamme pitää tasapuolisuuden vuoksi häät nykyisellä kotipaikkakunnallamme (olemme kotoisin eri paikoista).

Tietääkö kukaan, saako FP:llä menuun mitään hyviä kanaruokia? Minä en syö lainkaan punaista lihaa ja kalakin tekee usein pahaa, joten kana voisi olla paikallaan. Entä millaisia kasvisruokia siellä on?

Listassamme on tällä hetkellä 61 ihmistä, joten ilmeisesti mahtuisimme tuonne Talvipuutarhaan. Se näyttää kuvien perusteella todella kivalta, ihanat suuret ikkunat.

Link to comment
Share on other sites

Tietääkö kukaan, saako FP:llä menuun mitään hyviä kanaruokia? Minä en syö lainkaan punaista lihaa ja kalakin tekee usein pahaa, joten kana voisi olla paikallaan. Entä millaisia kasvisruokia siellä on?

Listassamme on tällä hetkellä 61 ihmistä, joten ilmeisesti mahtuisimme tuonne Talvipuutarhaan. Se näyttää kuvien perusteella todella kivalta, ihanat suuret ikkunat.

Me saimme täysin itse suunnitella menumme, ja FP toteuttaa sen. Ruokahan siellä on tunnetusti erittäin hyvää. Joten kyllä kana ja kasviksetkin varmasti onnistuvat erinomaisesti. Jos tahdot voit vilkaista täältä miltä menumme näyttää. Me emme voi muuta kuin kehua Palatsia, ja sen henkilökuntaa.

Talvipuutarhaan mahtuu 70 henkilöä

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Nostoa...

Olisiko lisää kokemuksia häistä Finlaysonin palatsissa? Kaikki tiedonmuruset otetaan vastaan ;D

Ja muistutuksena kaikille Finlaysonin Palatsista kiinnostuneille, että ens perjantaina klo 21 Satuhäät-ohjelmassa juhlitaan Palatsilla. Toivotaan, että Palatsi esiintyy edukseen :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...