Guest Rouva06

Tampereen haulitehdas

387 viestiä aiheessa

Viinilasit eivät puutu haulitehtaalta enää ensi viikonlopun (16.9.) jälkeen... Mää myin omani sinne. Mulla myös myynnissä ikean tuikkukippoja häiden jälkeen... ne on päällystetty kultaisella kuitusilkillä. Otakaa yhteyttä häiden jälkeen niin katsotaan mitä multa löytyy.

[email protected]

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tässä meidän koristuksia

MG9570.jpg

Pöydät

MG9573.jpg

MG9571.jpg

Hääparin pöytä

MG9580.jpg

Yleisilme ovelle päin (valkoisissa tolpissa ruusuköynnökset oven suuntaan)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla ei näy Rouva06 sun kuvat... Mää laitan kuvia myöhemmin kunhan ensin niitä saan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

olisko jollain immeisellä myytävänä/vuokrattavana haulitehtaan pöydissä olleet valkoiset pöytäliinat? pistäkää privaa tai omaan kotipostiini [email protected]  :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tinturi, laitoin sulle privaa, saitko sen?

Rouva06, paljonko teillä oli vieraita? Mulla on jotenkin paniikki että millähän ihmeellä kaikki väki mahtuu niihin pöytiin ja pöydät juhlatilaan  :-?  Nuo tuolit on sen verran leveät etten ainakaan paniikissani voi pakata ihmisiä liian tiiviisti istumaan  ::)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli 85 henkeä ja kaikki oli ok. Meillä kesti 2,5 h että saatiin pöydät mallaamaan... Mutta kyllä se siitä järjestyy...

;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

rouva06: laitoin sulle privaa tuosta teltasta... toivottavasti tuli perille...

Niin ja siis tervehdys kaikille, täällä vilkuttaa 1 kpl ensi kevään Haulitehtaalla häitään viettävä morsian. Tarkoitus olisi suorittaa myöskin vihkiminen juhlapaikalla.

Jos oikein muistan, tässä porukassa oli joku muukin, jolla oli sama idea (sininenuni?). Saanko kysyä, miten olette ajatellut sen vihkipuolen hoitaa? Me varmaan lähdetään harkitsemaan teltta-vaihtoehtoa siihen sivupihalle- tiedä sitten onko se liian riskialtista säiden kannalta tuohon aikaan (toiukuun puoliväli)  ::)

Mutta hieno paikkahan se Haulitehdas on, harmi vaan ettei se ullakko ole käytössä, siitä olisi voinut  saada kivan vihkipaikan (tosin en oo sitä nähnyt, mutta näin voisi kuvitella...) . Plussaa tosiaan, että sinne saadaan ne viinilasit! Nythän sieltä ei vissiin puutu kuin ne konjamiinilasit, onko joku hankkimassa niitä? (nekin voisi sitten myydä Moreenille... ;) )

Onko teillä kaikilla tarkoitus rakentaa ruokapöytä sinne "karuun" sivuhuoneeseen? Jos on, mihin olette roudanneet sen kammottavan sohvan? En oikein ole keksinyt sille paikkaa.. ::) No, se nyt tuskin on mikään maailman isoin asia, enemmän haastetta on saada siitä huoneesta noin yleensäkin inhimillisen näköinen... olisi hauska kuulla teidän ideoita niistäkin (ja nähdä kuvia valmiista koristeluista/verhoiluista...)!

terv (kyselyiässä oleva) kissendaali :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Oikeassa olit kissendaali, suunnittelemme vihkimisen suoritettavan Haulitehtaalla.  :)

Käytännön toteutus onkin sitten vielä aivan kysymysmerkki... Ulkovihkimisen voimme nääs unohtaa samantien, sillä häät ovat 3.3. enkä suostu lähtemään ulos palelemaan häähepeneissäni.  ;) Tähän mennessä on meillä kaksi vaihtoehtoa: maniac the sulhanen kannattaa vaihtoehtoa, jossa tuolit laitettaisiin saliin 'kirkkomuodostelmaan' ja kun me menisimme ulos onniteltaviksi ja juhlarahvaan heiteltäviksi, muutamat ennaltavalitut henkilöt roudaisivat pöydät ja tuolit paikalleen sivuhuoneesta.

Mun mielestä tuo edellinen on hyvin epäkäytännöllinen suunnitelma, joten mä liputan sen vaihtoehdon puolesta, että vieraat seisoisivat vihkimisen ajan merkityillä paikoillaan, josta sitten nopeiden onnittelujen jälkeen voitaisiin sujuvasti jatkaa ruokailulla. Kumpaankin suunnitelmaan kuuluu ajatus siitä, että meidän pöytä sijaitsisi ovesta suoraan eteenpäin, eli varauloskäynnin vieressä/edessä ja varsinainen vihkiminen suoritettaisiin sen pöydän edessä. Ja kyllä, ruoka olisi tarkoitus kattaa sivuhuoneeseen, vaikka pitopalvelu Päivärinta hieman yskikin tuota suunnitelmaa vastaan tilan epäkäytännöllisyyden vuoksi. Luulen kuitenkin, että pitäydymme tässä sivuhuoneratkaisussa, jollei jotain erityistä nyt yhtäkkiä ilmene... Olen jo itseasiassa toiselle kaasolle vihjannutkin, että olisi kivaa, jos polttareitten yhteydessä syntyisi jonkinlainen lakana (tai kaksi), jotka sitten voisi laittaa tuonne sivuhuoneeseen näytille ja kaappeja peittämään.  ;)  ;D

Mutta hei, mitenkäs te Haulitehdas-rouvat kommentoitte näitä asioita?! Rouva06 (saisiko kuvat näkyville...? :)) ja kiikinen (miten teidän pöytäjärjestelyt meni?)...?  :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No voi höhlä, taidan olla niin käsi etten saa noita kuvia näkymään. Viestitelkää jos haluatte kuvia s-postiinne.

Omasta mielestäni onnistuttiin hyvin kaikissa koristeluissa. Oli just sellaiset kuin halusin...  ;D Kaikki kiitos kaasoille, bestmanille ym. ihanille sukulaisille. Meidän värinä oli tumman punainen. Koristeena oli pöydissä vesimaljoissa ruusuja ja peikonpähkinäoksaa, paljon tuikkuja ja ruusunterälehtiä (oli oikein tunnelmallista).

Se palkintokaappi kyllä ensin pelotti, mutta ei kukaan kiinnitä kuitenkaan huomiota jos muu koristelu onnistuu. Me laitettiin teinitytöt istumaan siihen kaapin eteen (pieniä mutta rauhallisia  ;) niin ettei vaan vedä kyynärpäätä läpi siitä lasista...).

Laitoin privaa siitä teltasta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

rouva06: privaviesti ei ole tullut perille!  :-?

sininenuni:  eli teidän pöytä olisi siis siinä samalla seinällä kuin missä on bändikoroke? -Siinä varauloskäynti/siivouskomero -nurkkauksessa? Me varmaan laitetaan pöytä siihen kanssa, mutta taas pääsee pähkäilemään miten sen taustan verhoilisi...  :-? kyllä toi tila jonkinverran päänvaivaa tuottaa...  ::)

Mikäli te muuten päädytte siihen pöytienroudaus-vaihtoehtoon, niin voihan olla ettei se onnistu sen takia, että siellä on jo pitopalvelun kasaama ruokapöytä keskellä huonetta (ja kulkuväylän täytyy varmaan olla auki heille koko ajan?)... Koska niin kuin mekin pohdittiin, kaikista paras olisi (kai), että pöydän pystysi kiertämään ympäri. Noh, kauhean vaikea sanoa... tässä vaiheessa varmaan joku jo häänsä viettänyt voisi kertoa kokemuksen syvällä rintaäänellä jotain hväksi havaittuja vinkkejä...  ;) (kröhöm, rouva06...)

Mä otin viimeisimmälle tsekkausreissulleni mukaan häiden järjestelyistä ymmärtävän sukulaisen, ja hän oli kanssa sitä mieltä että ehdottomasti sivuhuoneeseen ruoat, ja juomat yms siihen salin puolelle... meillä tosin oli pienenpieni haave, että siitä sivuhuoneesta olisi voinut tehdä vain lastenhuoneen/bändin taukotilan, koska jonkinlaisen puuha/rauhoittumisnurkkauksen haluamme järjestää, ja koska bändi varmaan soittaa sen 3 x 45 min ja jossainhan ne varmaan haluaa istua (mahdollisesti eri paikassa kuin vieraat?? :-? ).

-> Nyt sitten lastennurkka on ilman paikkaa, kun sivuhuone meneekin ruuille... elikkäs meillä varmaan käy niin, että lapsukaisten nurkka rakennetaan vasta kahvittelujen jälkeen.. jos he jaksaisivat olla aloillaan ruokailun ja kahvituksen ajan. Mutta jottei asiat menisi liian helpoiksi, niin tietty ruoan ja kahvin väliin tulee (ja on varmaan järkevääkin ottaa) roudaus/ kattaustauko (vähintään tunti?), joten mitenkähän sen ohjelman järjestäisi siten, että lapsilla ei iske siinä vaiheessa tylsyys?  :-?  

Samoin mietin sitä lahjapöydän paikkaa. missä se olisi kaikista luontevin... tilaa on loppupeleissa aika vähän. Narikat on kuitenkin käytössä, lisäksi eteistilaan tarvitsisi tunkea lastenhoitopöytä ja ehkä tila yksille lastenvaunuille jotenkin vaikeaksi menee.  

Siinä vaiheessa kun bändi aloittelee soittelemaan, niin varmaan pöytiä täytyy vähän siirrellä, mutta siinä vaiheessa se ei varmaan haittaa.

Tulipas paljon tekstiä taasen  ::)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä lasten nurkkaus oli sijoitettuna eteiseen. Me roudasimme kaikki naulakot (yhtä lukuun ottamatta) kuorma-autoon pihalle mikä meillä oli vuokralla. Näin eteiseen tuli todella tilaa ja lapsille oma paikkakin. Eteiseen saimme myös lahjapöydän ja pöydän vieraskirjaa varten.

Se ruokapöytä kannattaa ehdottomasti laittaa sinne sivuhuoneeseen. Meillä myös kahvit tarjoiltiin sieltä, ainoastaan meidän hääkakku leikattiin salissa meidän omassa pöydässä, joten kaikki sivat seurata sitä omilta paikoiltaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
sininenuni:  eli teidän pöytä olisi siis siinä samalla seinällä kuin missä on bändikoroke? -Siinä varauloskäynti/siivouskomero -nurkkauksessa? Me varmaan laitetaan pöytä siihen kanssa, mutta taas pääsee pähkäilemään miten sen taustan verhoilisi...  :-? kyllä toi tila jonkinverran päänvaivaa tuottaa...  ::)

Mikäli te muuten päädytte siihen pöytienroudaus-vaihtoehtoon, niin voihan olla ettei se onnistu sen takia, että siellä on jo pitopalvelun kasaama ruokapöytä keskellä huonetta (ja kulkuväylän täytyy varmaan olla auki heille koko ajan?)...

Juuri siihen paikkaan ollaan suunniteltu laittavamme vihkipöydän...  :) Ja taustaksi olen jo siskoltani tilannut vihkihuovan.  8-) Eli kun vihkiminen on ohi, laitetaan se huopa (n.80x160cm) seinälle pöydän taakse. Se miten kiinnitys onnistuu on vielä arvoitus, mutta jotenkin mä sen aion sinne seinälle saada...  ;D

Myös tuota pointtia, että siellä sivuhuoneessa on jo pitopalvelun kattama pöytä valmiina, olen koittanut maniacille selittää... Josko se nyt uskoisi, ettei tuo järjestely käytännössä onnistu, kun kerran siitä nyt sanoi joku toinenkin...?  ;)

Rouva06: myös meillä on toisena teemavärinä tummanpunainen. Mielelläni kyllä ottaisin kuvia vastaan (etenkin siitä, miten saitte pöydät järjesteltyä näppärästi), jos niitä kehtaat laittaa sähköpostiin.  :D

kiikinen: kylläpäs kuulosti hyvältä tuo idea leikata kakku siellä juhlasalin puolella... Miten ei oltukaan osattu ajatella sitä aiemmin?!  ::) Onko sulla muuten vielä myynnissä niitä päällystettyjä tuikkukippoja...?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

kiikinen: kiitos tiedoista! Tosiaan ei käynyt edes mielessä, että ne naulakot voisi tosiaan siirtää jonnekin... täytyypä pohtia asiaa! Ja tuo kakun leikkaus on kans tosi hyvän kuuloinen!

Meillä on vielä auki, tuleeko ns "tavis" hääkakku vai kenties kakkubuffet...jossain oli hauska idea siitä, kuinka jokaiseen pöytään oli jaettu oma kakku- ei tarvinnut hakea pöydästä erikseen. No, saapa nyt nähdä miten sen toteuttaa. Joka tapauksessa kaikkihan ei varmaan yhtäaikaa sinne sivuhuoneeseen mahdu, joten juhlasalin puoli kuulostaa erittäin järkevältä vaihtoehdolta :)

rouva06: kiitos meilistä ja kuvasta! :)

sininenuni: jääräpäisiin miehiin tehoaa ainakin käytännön demonstrointi  ;) menette joku päivä mallaamaan ja kantamaan pöytiä Haulitehtaalle (ja rakennatte sen ruokapöydän sivuhuoneeseen....) siinä voi mennä kauemmin kuin vartti- varsinkin jos pöydät pitää vielä liinoittaa ja kattaa.

Tuo vihkiryijy kuuulostaa ihanalle! Varmasti saatte sen jollain konstilla seinään. Tuollahan on siitä hyvä juttu, että seiniin saa laittaa koukkuja yms, ei tarvitse varoa (jos esim vertaa meidän toiseen juhlapaikkavaihtoehtoon, joka oli tuo Pirkanmaan musaopisto- siellä tuskin uskaltaisi hengittää.)

Täytyy ottaa vielä kantaa tuohon Haulitehtaan hintaan, joka mun mielestä on tosi kohtuullinen, jos vertaa mitä kaikkea siihen kuuluu. En tiedä sitten saisiko jonkun työväentalon halvemmalla, mutta pelkästään toi astiasto ja siivous on niin iso plussa, että siitä maksaa jopa mielellään.

Edelleen olisi kiva nähdä kuvia jo häitänsä viettäneiltä, mua kiinnostaa esim juurikin tuo sivuhuoneen verhoilu (ja kuinka päin teidän ruokapöytä sinne rakennettiin), samoin tuo eteinen/lastennurkkaus olisi kiva nähdä... sellainen kysymys vielä, että kuinka ison alueen raivasitte tanssilattia-alueeksi? Aiheuttiko se isonkin roudaus-produktion? (niin, ja olitteko yhtä pulassa sen ulko-oven lukkojen kanssa, kuin minä taannoin  :D mulla kesti varmaaan vartti, että sain lukot auki... väärä tekniikka ilmeisesti mulla  ;D )

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulle myös voi lähettää kaikkia mahdollisia kuvia kattauksista ja muista järjestelyistä.

Millaiset kokemukset teille jäi siellä olevista lämmönjakolevyistä yms. Pitivätkö sapuskat lämpiminä? Entäs mitä tarjoiluastioita siellä olikaan??

Mun visio kaikesta on sellanen, että sivuhuoneeseen buffetti, kahvikupit laitetaan edellisenä päivänä valmiiksi saliin jossa myöskin kakku leikataan. Siihen pöydälle laitetaan myöskin boolipiste sitten myöhemmin.

Meille tulee kaikki ne sallitut 100 henkeä, joten pöytäjärjestys mietityttää toden teolla.

Ja ne pöytäliinat mietityttää kans.... onko ne ikean lakanat liian karseat?? Joku oli ostanu tukusta kertistä rullassa. Paljonko maksoi ja pääseekö sinne ostoksille ilman tukkukorttia (..ei varmaankaan.. damn..)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tinturi, laitan sulle meiliä myöhemmin, mutta voin tosiaan varata ne tuikkukipot sulle :)

Mulle tulee oikein ahdistus kun luen miten pitkälle muut ovat suunnitelleet kaikkea ja meillä ei ole vielä ainuttakaan suunnitelmaa valmiina  ::) (mutta hyvä että voin sitten ottaa oppia toisten suunnitelmista!)

Meille on suunnitteilla ulkovihkiminen helmikuussa  :o, mikäli ei nyt ihan räntää sada tai ole tuhat astetta pakkasta. Mutta jos keli on huono, niin sitten sisällä, todennäköisesti niin että ihmiset istuvat omilla paikoillaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ihanaa, kun täällä keskustellaan aktiivisesti :)

Jotenkin vieläkin mukavampaa suunnitella, kun on muita "samassa veneessä" olijoita :)

Inventoin ylimalkaisesti niitä Haulitehtaan astioita silloin kun siellä käytiin, tässä sekava lista niistä (auttaako tää sua yhtään , Xx?)... napsin kameralla kuvia myös kaappien sisällöstä  ;D että olis joku muistikuva mitä siellä on ja mitä ei.

Astiat

Kahviastiasto: on, perusosastoa, valkeat.  100 hengelle (en laskenut tosin)

Ruoka-astiasto: on olemassa. Ainakin  ruokalautaset oli eri paria.

Aterimet: (pikkulusikat, haarukat, veitset): on, eri paria

Juomalasit:  On, samanlaisia

Kuohuviinilasi: on, eri paria nämäkin

Viinilasi: On, jipii!

Nähdäkseni puuttui (korjatkaa, jos oon väärässä): Konjakkilasit

Sekä

Tarjoiluastiat: (kulhot: kehnosti, vadit: muutama teräksinen matala tarjoiluvati, ottimet: oli, tarjottimet: puisia useampikin..)

Perusvälineistö: (kuorijat oli, isot veitset: jotain oli, näyttivät tylsiltä, vatkaimet: vispilöitä oli, leikkuulaudat: 1 puinen, pyyhkeet: ei ole)

Juomatarjoiluvälineet: (boolimalja: ei ole, -kauha: oli useampi muovinen, -lasit: ei, avaajat: oli sekä korkki että pullo, jäähdyttimet: ei, karahvit: ei, jääpalat: tarkistettava,  sheikkerit: ei)

     

Hääkakkuteline: ei & kakkuottimet: oli 4  eri erilaista

Liinat: ei ole

Servietit: ei ole

Kynttilänjalat: tuikkukippoja oli, saa käyttää, samanlaisia 21 kpl

Kukkavaasit: muutama sekalainen (pieniä?)

Kateliinat: ei

Lippu: ?

Heitänpä taas yhden kyssärin (en muista, olenko tätä jo täällä pähkäillyt...). Elikkäs Villituuli & muut paikan päällä vihittävät: aiotteko kattaa aterimet yms pöytiin valmiiksi, vai onko pöydissä pelkät koristeet? (mun mielestä jotenkin vihkimisen katsominen katetussa pöydässä on vähän  :-/ , tai no, en tiedä...)

Niin, ja muistaako kukaan, millainen kuramatto siinä tuulikaapissa oli... vai oliko siinä mitään? Ja jottei kyssärit vallan loppuisi kesken, niin haluaisin kuulla suunnitelmia tai jo rouviintuneiden ratkaisuja ulko-oven ja sen ympäristön koristeluun... katsoin, että siinä ulkokatoksessa on nauloja, siihenhän saisi vaikka jonkun köynöksen tai jotain.

terkuin aina kyselyikäinen kissendaali :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tiedän kokemuksesta, että häitään suunnittelevalla on mitä ihmeellisempiä asioita mielessään mutta mitä ihmettä kissendaali, teet tiedolla minkälainen kuramatto siellä on? No vastaanpa nyt sulle kuitenkin sanallisesti sen minkälainen mielikuva minulla on. Eli semmoinen muovinen musta missä on 2-3cm halkaisijaltaan olevia "reikiä". Sisällä sitten joku semmonen pieni matto joka meillä oli kyllä pois rappujen alla piilossa.

Meillä ei ollut mitään koristeita ulko-oven/katoksen liepeillä.

Tässä muutama kuva meidän pöytäjärjestyksestä ja koristuksista. Lisää kuvia saa pyytämällä: [email protected]

[img width=1024 height=768]http://groups.msn.com/_Secure/0WAAyAwIYAwqE2IjDrJw7*0xkeWLeDclKguAQhocwy5BSIVhb0wQ4vzMxRMj*YuBOzbFDfLBAmk5GDY5zTH2ysxtsDWR8ROKexYF3LQnAjsM!I*98fxAV**Fcd7CoJiNcVQAAAP****8/h%C3%A4%C3%A4kuvia%20065.jpg?dc=4675590661570154150

[img width=1024 height=768]http://groups.msn.com/_Secure/0XQATA8wZFKGE2IjDrJw7*0xkeWLeDclKguAQhocwy5A8bv4TVsxCULFLZPyrHKKRuDGMSI*JPQKPAPEoOiasVvejuXEgTczrUzHz2WxDuwvnl72fWk4yvRuyyYpxyEtQ4a1*j4TgPAA/h%C3%A4%C3%A4kuvia%20060muoks.JPG?dc=4675590662009281151

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Elikkäs Villituuli & muut paikan päällä vihittävät: aiotteko kattaa aterimet yms pöytiin valmiiksi, vai onko pöydissä pelkät koristeet? (mun mielestä jotenkin vihkimisen katsominen katetussa pöydässä on vähän  :-/ , tai no, en tiedä...)

No öö, just mitään tuollaista pikku yksityiskohtaa en ole ehtinyt ajatellakaan :) Todennäköisesti luotan muutenkin siihen, että sää kelpaa ulkovihkimiseen, helmikuussa harvemmin on räntäkelejä.

Onhan se hassua että vieraat istuvat katetussa pöydässä kun toisia vihitään  ::) mutta toisaalta en tiedä, antaisinko sen häiritä itseäni ihan kauheasti. Muuten siitä tulee ylimääräinen työ ennen ruokailua, että aterimet katetaan, vai onko seisovan pöydän tarjoilussa tavallisesti niin että aterimet otetaan ruuan kanssa samaan aikaan tarjoilupöydästä  :-?

Tila ei kuitenkaan taida riittää siihen, että vieraat olisivat jossain muualla kuin pöytien ääressä vihkimisen aikana, meidän 75 vierasta eivät varmaankaan oikein mahtuisi seisoskelemaan missään hienossa muodostelmassa tms. Tyhjää tilaa tuskin jää niin paljoa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

kiikinen: tuo kynnysmatto oli vain asia, mitä en muistanut tsekata, siksi siitä kyselin. Enkä näe siinä mitään vikaa  ::) :-[ :-? Saa kai sitä kysyä?  Ja kiitos kaunis noista kuvista! :)

villituuli: kyllä se tila on sen verran snadi, että porukoiden täytyy vain istua sitten pöytien ääressä ja katsoa vihkiminen siitä, olen kans sitä mieltä.  Toi ulkovihkiminen olisi kyllä jees, jos vain keksisi että missä sen tekee. Toukokuussa kun ei ole kaunista lumipeitettä peittämässä maata (tai no, hämä on jotenkin sellainen asia, joka aiheuttaa ehkä tällä hetkellä suurimman ahdistuksen.  Kun saisi sen keksittyä, voisi vihdoin siirtyä eteenpäin asioissa. :-? :-? :-?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
villituuli: kyllä se tila on sen verran snadi, että porukoiden täytyy vain istua sitten pöytien ääressä ja katsoa vihkiminen siitä, olen kans sitä mieltä.  Toi ulkovihkiminen olisi kyllä jees, jos vain keksisi että missä sen tekee.

Meillä paikka on todennäköisesti se välikkö tai siis tienpätkä haulitehtaan ja junaradan välissä. Se ei ole maailman kaunein paikka, mutta talvella iltapäivän hämärässä ulkotulilla varustettuna toivottavasti kelpaa meille  ::) Mulla ei muutenkaan kyllä ole visiona mikään mikään upea ympäristö vaan enemmänkin läheinen ja rento tunnelma. Jos joku muistaa Frendeistä Phoeben ja Miken häät kadulla talvella niin vähän jotain sen tyylistä  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kävimme eilen sulkin kanssa haulitehtaalla pyörittelemässä pöytiä ja miettimässä istumajärjestystä ja helpotuksen huokaus, se palkintokaappi ei olekkaan niin iso kuin lehtikuvassa näytti :) Muutoinkin tila oli ( onneksi ) isompi kuin muistimme. Meille tulee varmaankin noin 70-80 henkeä ( max. 85 ) ja saatiin järjesteltyä pöydät niin, että kaikille on kunnolla tilaa ja jäi vielä tilaa bändikorokkeen eteen, takan edustalle ja varapoistumistien eteen niin että siinä mahtuu reilusti tanssahtelemaan ilman, että pöytiä täytyy raivata.

Mutta voin kyllä sanoa, että pöytien paikalleen laittaminen ja roudaaminen ei ole nopeaa hommaa, vaikka olisi ihan selvillä mihin ne laittaa ottaa se aikansa. Eli meillä hääväki seisoo vihmisen ajan omilla merkatuilla paikoillaan, vihkiminen tapahtuu takaseinällä takan vieressä, johon tarkoitus tällätä myös lahjapöytä jollain tavalla, ellei se sitten tule heti salin sissänkäynnin vasemmalle puolen nurkkaan.

Mutta näin saimme aikaan tilan jossa on suora käytävä "vihkipaikalle" ja johon kaikki vieraat näkevät ja johon isäni voi minut saattaa. Ajattelin että isäni saattaa minut eteisestä salin puoleen väliin josta jatkan matkaa sulhon kanssa. Siinä samassa paikassa otamme myös sitten vastaan onnittelut ja pitopalvelu jakaa onnittelumaljat jotka nostetaan siinä seisoen.

Se missä itse istumme on vielä kysymysmerkki, mutta onneksi paikassa on monta kohtaa missä istuen näkee koko hääväen, eikä joudu istumaan kovinkaan eristyksissä ja esillä.

Nyt ymmärrän myös sen muovilattian, herranjestas minkänököinen olisi puu/parketti/laminaatti kun painavia pöytiä roudataan joka viikko edestakaisin. Eipähän näy naarmut. Omaan silmään ne pylväät myös näyttää sellaisenaan sieviltä, sopivat vanhaan tehdasrakennukseen ja ovat aika huomaamattomia, joten meillä jäävätt sellaisekseen. Ikkunalaudoille tulee kaikille kynttilöitä/ lyhtyjä, samoin pöytiin. Käytössä luultavasti vain himmeämmät valot.

Ruoka tarjoillaan sivuhuoneesta jonka valaistus on jollain tavalla mietittävä uusiksi, kattovalo on todella "raju" eikä sovi sellaisenaan, pitänee tuoda valaisimia muualta.

Mutta ihana oli käydä katsomassa ja todeta, että vieraat sopii aioittua paremmin ja tilaa on kivasti. Ja onhan se nätti ja tunnelmallinen paikka  :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Te jotka olette pöytiä käyneet sovittelemassa. Voisitteko pohjapiirrustukseen piirtää järjestyksen ja kuvata sen piirrustuksen? Toisten ideoista voi oppia NIIN paljon, ja se pohja-kuva, mahtaneeko olla ihan samassa mittakaavassa koko piirrustus?? Onko kukaan mitannut ikkunoista matkaa niihin pylväisiin? Ja pylväistä edelleen takaseinään?

Entä onko kukaan mitannut sivuhuoneen kaapistoja? Miten iso kangas mahtaa peittää ne kaapit?

Minulle voi lähettää kaikenlaisia kuvia haulitehtaasta osoitteeseen [email protected], tai xx privalla (en vaan jaksa aina lokkautua sisälle...)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään