Jump to content
Naimisiin.info

Tampereen haulitehdas


Guest Rouva06

Recommended Posts

  • Replies 386
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Tyydyn tässä oikeastaan vain toistelemaan villituulen sanoja: ihana kuulla, että myös meidän vierasmäärä ja ajatus vihkimisestä käytävineen kaikkineen mahtuu tuohon tilaan!  :D  :-X

*plumsis* Kuulitteko kaikki, kuinka kivi vierähti sydämeltäni??!  ;D

Ja tosiaan, jos murmukalla tai jollain muulla on noita istumäjärjestyssuunnitelmia laittaa tänne palstalle tai lähettää sähköpostiin, niin mielellään otetaan niitä vastaan.  :)

Link to comment
Share on other sites

Täältä suunnalta kuuluu kanssa ISO helpotuksen "plumpsis", tuossa kun aloin epäröidä tuota paikan päällä vihkimistä ja siitä sitten tulikin varsinainen murheenkryyni ja masennuksen aiheuttaja... mutta  päädyimme pitäytymään alkuperäisessä ajatuksessa ja vihityttää itsemme sisätiloissa :)

Murmukka78; voisitko valaista vielä siitä, miten päin ja minkä kokoisia pöytiä mallailitte? Kuvat tosiaan olisi kultaakin kalliimpia ;)  Mikäli käsitin oikein, niin pöydät olisivat enemmän "sisäänkäynnin" puolella ja taasen se "bändikorokkeen puoli" olisi sitten se tila, missä ihmiset seisovat toimituksen ajan. Ja teidät siis vihittäisiin siinä bändikorokkeen vieressä olevan takan edessä? Käsitinkö oikein...  :-[  

Link to comment
Share on other sites

Minullakaan ei vielä ole mitään kuvia, itse paperille tuherrettu suunnitelma vain pöytäjärjestyksistä. Vuodenvaihteen jälkeen voin tarvitseville laittaa kuvia, sitten osaan paremmin jo sanoa toimiko järjestys.

Mutta moreenin sivuilla on se pohjapiirros ja siitä katsoen: Me sijoitimme 6 neljän hengen pöytää ( niitä isompia ja painavampia 160 x 80 cm ) sisäänkäynnistä katsoen vasemmalle seinustalle. Näissä pöydissä vieraita istuu aina vain se 4 henkeä, eli 24 mahtui näihin.

Sitten salin keskelle sijoitimme pituussuunnassa 4 niitä pienempiä pöytiä ( eli kaikkiaan 8 kappaletta )Nämä pöydät on niiden palkkien takia eripäin, eli vieraat tulee istumaan selin ikkunoihin. Eli näihin mahtui 16 henkeä.

Nämä sijoitettiin siten, että eteisestä jäi suoraan ihan leveä  ja esteetön käytävä suoraan takaseinälle, siihen varauloskäynnion ja takan väliin. Siihen tosiaan tälläsimme yhden pöydän ja siinä kohdassa meidät myös vihitään ja siinä onnitellaan.

Sissänkäynnistä katsoen oikealle sivulle asetimme neljä pöytäriviä niistä pienemmistä pöydistä. Ensimmäinen bändikorokkeelta katsoen on korokkeestä noin reilun metrin pääsä ja vain 4 hengen ( tarvittaessa kahdeksan ) pöytä, seuraavat kolme pöytäriviä sen mukaan miten vieraat pääsee paikalle 2 tai 3 pöydän riveissä, eli mahtuu 8-12 henkeä, korkeintaan oikealle sivulle siis sopii istumaan 44 vierasta. Ja vaikka pöydät oikealla sivulla olisivat noita 12 hengen pöytiä mahtuu silti kulkemaan salin pituussuunnassa näiden ja palkkine välissä olevien pöytien välistä hyvin.

Hätätilanteessa vielä sen keittiön "tason" eteen saa vielä hyvin pöydän 8 hengelle, jos tiukkaa tekee. Mutta uskon, että meillä pärjätään näin.

Jos olisi ollut mahdollista olisin halunnut mahdollismman paljon neljän hengen pöytiä, ettei tule semmoista "kouluruokailu" tunnelmaa, mutta onneksi mitään järettömän pitkiä pöytärivistöjä ei kuitenkaan vaadittu.  :)

Ne joille ei tule bändiä ja jotka ei tarvitse varsinaisesti tilaa tanssille saavat tietysti paljon enemmän vieraita myös salin peräosaan. Me päädyttiin jättämään valmiiksi tilaa siihen missä tullaan tanssimaan, jo senkin takia että pöydissä on melkoinen roudaus.

Niitä isompia pöytiä siellä on se kymmenen ja ajattelit et sinne sivuhuoneeseen ruokailuun tarvii niistä ainakin kaksi, kun ne on niin paljon tukevampia, kun ne pienet pöydät.  :)

Niin meillä oli nyt pöydät siis max: 84  vieraalle ( ja jos sen tilan siitä keittiön edustalta hyödyntää niin  92 vierasta ), paikalle en usko kuitenkaan kaikkien kutsuttujen pääsevän joten tilaa jää kivasti  :-X

Link to comment
Share on other sites

Guest xx(Guest)

Miten paljon ajattelitte laittaa kynttilöitä haulitehtaalle? Siis noihin pöytiin, jos vieraita esim. se 80

Yks juttu tuli kans mieleen, mahtaako haulitehtaan cd-soitin soittaa itse poltettuja levyjä?? Kaikki soittimet kun ei soita..

Jos teillä on edes niitä paperille rustattuja pöytäjärjestyskuvia, niin napatkaa kuvia siitä paperista. Jotenkin on tosi vaikeeta hahmottaa sitä tilaa ja pöytien määrää mielessä ilman mitään realistista kuvaa

Link to comment
Share on other sites

Guest kissendaali(Guest)

xx: me ei varmaan laiteta yhtäkään kynttilää, koska tuo avioitumis-aika on melkein vuoden valoisampaan aikaan. Cd-soitinta ei tajuttu kokeilla, mutta täytyy tsekata se kun seuraavan kerran siellä käy ( voi tosin olla, että me roudataan äijän läppäri sinne (jos sen saa kiinni?) ja tehdään playlistit suoraan iTunesiin tai jotain. Saas katsoa. Tästä ei tainnut olla apuja...  ::) :-[

Link to comment
Share on other sites

munkin idea on et tuikkuja ikkunoille ja takan eteen ja pöytiin.. mun mielipide on että yksinkertainen on kaunista. pöytäsuunnitelmia on kaks: pöytäliinat, ruusunterälehtiä ja tuikkuja. ei mitään kukkia tai vastaavia. ja toinen on että viininpunaiset kaitaliinat, tuikut ja jotkut kukat.. mutta moneen kertaan mieli voi vielä muuttua   ;D villituuli : tehtaalla on kyllä tuikkukippoja, oisko ollu joku n.20kpl(korjatkaa jos luku meni aivan pieleen :) ) niintä pöytäliinoja/mistä hankkia ideoita kaipailen vieläkin...!?  :-/

Link to comment
Share on other sites

Kiitos tiedosta Tinturi!

Kysymys: miten teidän mielestänne tulkitaan se, että siivous kuuluu hintaan? Vai oletteko kysyneet asiaa vuokraajalta? Riittääkö siis, että paikalta viedään kaikki omat kamat, koristeet, tyhjät pullot jne. pois? Yritän varautua haalimaan väkeä paikalle seuraavana päivänä, jos tarttee kovastikin siivota...

Link to comment
Share on other sites

Minä ymmärsin sen siivouksen nimenomaan niin, että viedään omat tavarat ja koristukset pois ja jätetään roskat sinne vaan säkkeihin. Jos käyttää talon astioita on ne jätettävä puhtaana kaappeihin. Eli mitään perusteellisempaa siellä ei tarvitse tehdä, onneksi :) Pitää vielä kysyä miten ne pöydät ja tuoit pitää jättää, ilmeisesti kuitenkin nostella sinne sivuhuoneeseen ja tuolit pinoihin, joten kyllähän siinäkin hommansa on.

Link to comment
Share on other sites

Villituuli: mä ymmärsin siivouksen siten, että roskat viedään roskikseen ja tiskit tisktataan. Ja tottakai omat koristeet roudataan veks... Mutta mitään puunaamista ei tsen kummemmin tarvitse harjoittaa :) Tuosta pöytien kannosta en ole varma, täytyy kysäistä kun sinnepäin on seuraavan kerran yhteydessä.

Oletteko muuten saaneet jo ennakkomaksulaput ensi vuodelle? Mä en ole vielä saanut, mutta syyskuussa sanoivat, että tässä kuussa pitäisi laput luukusta kalahtaa.

Link to comment
Share on other sites

Mulle se nainen sanoi että tiskit puhtaaksi ja roskiksen tyhjentää muuta ei tartte tehdä.

Pöytäliinat mietityttää edelleen... aika sievoisia summia nuo vuokrattavat pöytäliinat vie (varsinkin meidän minikokoiselle budjetille..) joten meillä varmaan tyydytään niihin ikean lakanoihin. Lakanoista johtuen muu väritys onkin sitten luonnonvalkoinen-viininpunainen.

Link to comment
Share on other sites

Guest kissendaali(Guest)

Xx: tuli mieleen että jos ne ikean lakanat on käsittelemätöntä puuvillaa, niin ne varmaan voi myös suht´ helposti värjätä... meinaan jos haluaa värikkäämpää ilmettä vielä... Meillä onneksi nuo liinat kuuluu pitopalvelun hintaan. Muuten olisin pulassa...

Link to comment
Share on other sites

Ihana lukee, kun teillä on täys tohina päällä ja juhlat vasta edessä päin! Ihan tulee haikee olo...  :'( Meillä oli juhlat 22.7.2006 haulitehtaalla ja vieraita oli se 100, joista luojan kiitos lapsia noin 10.

Pöytäjärjestys tuotti meille aika suurta päänvaivaa, mutta kyllä se lopulta onnistui. Laitoimme "sisääntulosivustalle" pitkät pöydät (4kpl) poikittain ja tulo-oven viereen vielä yhden seinänsuuntaisesti. Nässä pöydissä oli kaikissa 12henkeä ja ne oli muistaakseni laitettu niistä isoista pöydistä. Toiselle seinustalle laitoimme niistä pienistä pöydistä samanlailla poikittain neljä pitkää pöytää. Eli keskelle tilaa jäi kulkuväylä.Noutopöytä oli siellä pikkuhuoneessa ja juomat siinä keittiön lähellä. Kun kahvit oli juotu ja häävalssinaika läheni, siisrsimme kaksi bändikoroketta lähinnä ollutta pöytää pois ->saatiin hyvä tanssitila.

Joku kysyi siivouksesta. Eli astiat puhtaina kaappiin, roskat pois (iso roskis talon nurkalla), omat tavarat pois ja pöydät&tuolit pinoihin.  ;D Eli ei paha.

Kenelläkäänhän ei ole poltettuja cd:itä... Mutta tiedoksi, että meidän sellaisia tuo cd-soitin kyllä soitti mukisematta.

Niin ja pöytäliinoista. me ostettiin tukusta kaks rullaa kerttispöytäliinaa á15euroa, siis sitä halvinta... Se riitti hyvin kaikkiin pöytiin mukaan lukien tarjoilupöydät ja hääparin pöydän. Sen saa ihan nätisti, kun teippaa kulmat alhaaltapäin pöydän kulmien mukaan. Suosittelen!  :D

toivottavasti jollekin oli apua tästä paatoksesta!  ;) Ja ihanaa hääjärjestelyaikaa!  :-X

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Onko muille tullut vielä maksulappuja/vuokrasopparia? Minä odottelen omaani edelleen... muutenkin on sen verran säätämistä etten kaipaisi yhtään paniikin aihetta lisää  ::)

Eipä ole tullut, mutta muistelisin, että meille ainakin tuossa heinäkuussa kun käytiin paikkaa kattomassa sanottiin, että lasku tulee sitten vuoden alussa...Siis jos nyt muistelen oikein niin silloin tuli se varauslasku ja loppu sitten vielä myöhemmin.

Joten ei paniikki  ;D

Link to comment
Share on other sites

Guest Paukkumaissi

Onko kukaan miettinyt niiden tuolien selkänojien päälle jonkinlaista huppua tai muuta vastaavaa, millä saisi sen kaamean värin piiloon? Mietin itse, että voisi jostain halvasta valkaisemattomasta lakanakankaasta väsätä sellaiset ja sitten solmia jostain nätistä kankaansta, nauhasta, muusta sellaisesta joka sopisi omiin väreihin rusetin siihen ympärille.

Tyhmää toisaalta tällaista miettiä kun häät vasta jossain hamassa tulevaisuudessa eikä paikasta mitään varmuutta.

Mihin asti muuten sunnuntaina tila on käytössä?

Link to comment
Share on other sites

Mulle taas sanottiin syyskuussa, että lokakuun aikana postitetaan maksulaput... no, kyllä ainakin silloin meidän nimi löytyi varauskirjasta, joten toivotaan että paikka todellakin on meidän silloin  ;D

Niin tosiaan...Luulisi teille kohta laskun kolahtavan luukkuun, kun ei hääpäivään enää kovin kauan ole  :) Luulisi että tuo vuoden vaihteen jälkeen koskee ainakin ensi kesänä/syksynä juhlivia....Eiköhän paikka teille ole varattu, kun talvisaika ei varsinaista sesonkia ole  ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

onko vuoden 2007 juhlijoille tullut jo maksulaput?

Olisiko kellään muistissa pöytien kokoja ja määriä? Moreenin kotisivu on ollut jo tovin pois käytöstä.

Onko kukaan järjestänyt haulitehtaalla ilotulitusta kesäaikaan? Mahtaneeko onnistua moinen vai onko seutu liian tiheään asuttua?

Olisiko kellään halukkuutta lähteä yhdessä sovittelemaan pöytiä? Meille vieraita tulossa 80-100  9/07 eikä apujoukkoja ole käytettävissä niin puolittuisi ainakin pöytien roudauksien vaiva...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...