catija

Villa Haikko (Porvoo)

101 viestiä aiheessa

Amantine mietin kyllä itsekkin tuota vaihtoehtoa, mutta tosiaan kaikki mahdollinen on Villan väreissä v.sin.+ beige ja haluttais just Villaan.

Muokattu: , käyttäjä: morsmaikku2009

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Jos yhtään lohduttaa, niin ei tossa kohdassa ollut lehmää ainakaan sillon kun itse kävin haikossa.

Näyttäisi minun silmään tietokoneella tehdyltä mainokselta, toivottavasti.

Korjatkaa toki jos olen väärässä.

Toivon todellakin, että näin on.

Kävin taas Haikossa ja ei ole lehmää puun alla.

Mutta siellä oli lauantaina 6 bussilastillista turisteja jotka kuvasivat hääparia jota ammattivalokuvaaja yritti itse kuvata.

Siellä niitä turisteja vaelteli pitkin nurmikkoa, että jos olis jollain ollut ulkona vihkiminen, niin yhtään turistitonta kuvaa ei kyllä olisi saanut. Minua ainakin häiritsi aivan suunnattomasti turistien paljous ja se, että jäivät tuijottamaan hääparia kun yrittivät keskittyä kuvaukseen.

Ajatelkaa jos tuollainen lauma ulkopuolisia ihmisiä kävelee pitkin poikin kesken vihkimisen ja jää vielä viereen tuijottamaan ja kuvaamaan.

Ei kyllä tuntunnut kovin arvokkaalta koko Haikon puutarha.

Niin ja paras oli Villan takana olleet auringonottajat!

Voi elämä, jos meidän häissä juhlapaikan takapihalla olisi puolialaston pariskunta, ajaisin kyllä heidät todella nopeasti pois!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Miniäni kehotuksesta tulin lukemaan juttujanne häistä Villa Haikossa.

Yleensä en keskustelupalstoille kirjoittele, mutta nyt on ihan pakko.

Poikani ja nykyinen miniäni juhlivat hääjuhlaansa Villa Haikossa syksyllä 2008!

Villa on todella viehättävä ja tunnelmallinen hääpaikkana, voin suositella lämpimästi !!

Haikon hääpalvelussa kuunneltiin hääparin toiveita ja annettiin hyviä ideoita juhlan toteutukseen Eli jo suunnitteluvaihe hoidettiin siellä kiitettävästi.Ja me pääsimme helpolla eikä tarvinnut turhaa hermoilla järjestelyjen kanssa.

Villassa kaikki tarjoilu toimi hienosti, palvelu on loistavaa, ruoka ja juoma olivat erinomaista ja miljöö todella viehättävä.

Hääpari ja me äidit , anopit ja appiukot muistelemme yhdessä usein täydellisesti onnistunutta hääjuhlaa Villassa.

Ja vielä vinkki 5o vuotiaalta , 28 vuotta naimisissa olleelta äidiltä ja anopilta:

älkää, morsiammet, hermoilko ja stressatko turhaan- hääpäivä on teille ainutkertainen ja upea juhla. Rentoutukaa ja nauttikaa siitä täysillä, älkääkä tuhlatko energiaa pienten asioiden kanssa murehtimiseen.Kaikesta hienoista hörhöistä ja kukista ja karamelleista huolimatta, tunnelma on tärkein tässäkin juhlassa.

Huomasin, että olitte kommentoineet myös Haikon /Äkkijyrkän lehmiä Villan tuntumassa.

Henkilökohtaisesti en pidä niistä, mutta hääjuhla ei varmasti mene pilalle niiden vuoksi, päinvastoin.

Ne varmasti aiheuttavat keskustelua ja iloa ja tekevät juhalstanne persoonallisen.

kaikille morsmaikuille iloista ja tunnelmallista hääjuhlaa toivottaen:

28 vuotta naimisissa ja vielä onnellinen :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Jos yhtään lohduttaa, niin ei tossa kohdassa ollut lehmää ainakaan sillon kun itse kävin haikossa.

Näyttäisi minun silmään tietokoneella tehdyltä mainokselta, toivottavasti.

Korjatkaa toki jos olen väärässä.

Toivon todellakin, että näin on.

Kävin taas Haikossa ja ei ole lehmää puun alla.

Mutta siellä oli lauantaina 6 bussilastillista turisteja jotka kuvasivat hääparia jota ammattivalokuvaaja yritti itse kuvata.

Siellä niitä turisteja vaelteli pitkin nurmikkoa, että jos olis jollain ollut ulkona vihkiminen, niin yhtään turistitonta kuvaa ei kyllä olisi saanut. Minua ainakin häiritsi aivan suunnattomasti turistien paljous ja se, että jäivät tuijottamaan hääparia kun yrittivät keskittyä kuvaukseen.

Ajatelkaa jos tuollainen lauma ulkopuolisia ihmisiä kävelee pitkin poikin kesken vihkimisen ja jää vielä viereen tuijottamaan ja kuvaamaan.

Ei kyllä tuntunnut kovin arvokkaalta koko Haikon puutarha.

Niin ja paras oli Villan takana olleet auringonottajat!

Voi elämä, jos meidän häissä juhlapaikan takapihalla olisi puolialaston pariskunta, ajaisin kyllä heidät todella nopeasti pois!

Ei hyvää päivää!!! Satutko tietämään, oliko Haikossa sinä päivänä häitä? Niistä turisteista lähtee varmaan myös aika kiitettävä meteli! Vähän kyllä pelottaa mitä siitä ulkovihkimisestä tulee.. en ymmärrä mikseivät voi Haikossa edes ilmoittaa muille vieraille/turisteille, jos ulkona on vihkiminen, että kiertävät alueen kaukaa. Ja pyytäisivät muutenkin hienovaraisuutta, eli pysyisivät poissa hääparin tieltä että saisivat viettää juhlapäivää rauhassa ilman ylimääräisiä silmäpareja...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Villaan meni ainakin pari työntekijää eli siellä oli tod.näk. juhlat alkamassa ja sisällä Kartanossa oli vihkiminen käynnissä.

Puutarhassa ei ainakaan näyttänyt olleen vihkimistä.

Suihkulähteen luona oli hääpari ottamassa kuvaajan kanssa virallisia kuvia.

Olimme menossa Kartanoon käymään vilkaisemaan paikkoja niin siellä olikin keltainen sali ja respan edusta juhlaväkeä täynnä, käännyttiin äkkiä takaisin.

Siellä niitä turisteja pörräsi respassa ihan rennosti juhlavieraiden joukossa ja Keltaisen salin ovetkin olivat auki vaikka hääparikin oli vielä paikalla.

Henkilökunta ei siis todellakaan edes yrittänyt pitää ulkopuolisia ihmisiä pois juhlien tieltä.

Ei kyllä ollut hienovaraisuudesta tietoakaan vaikka oli kyse sisätiloista.

Pitää ehdottomasti ottaa asia puheeksi ettei omissa häissä pääse käymään näin, oli vihkiminen sitten puutarhassa tai Keltaisessa salissa.

Onha se varmaan hieman haastavaa saada ihmiset pysymään poissa, mutta voisi sitä edes yrittää.

On se vaan kurjaa miten tökerösti ihmiset käyttäytyy vaikka näkevät, että on arvokas tilaisuus käynnissä.

Me ainakin hipsimme pitkin puskia kylpylähotellin nurkilla ja lähdimme sitten vähin äänin pois häiritsemästä toisin kuin kaikki muut miljoona turistia kameroidensa kanssa :hysteric:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Katsoin Haikon nettisivuilta, että suurinosa häämenuista oli 50-70/hlö€. Paljonko teidän häämenunne ovat kustantaneet? Onko mahdollista valita esim. 35-40€ menuita? Palkonko alkumaljanne ovat maksaneet per henkilö, entä muut juomat?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän häämenu oli 56€/henkilö.

En osaa sanoa edullisemmista menuista, kannatta rohkeasti kysellä Haikosta.

Alkumaljoina meillä oli aitoa shamppanjaa, mutta halvin kuohuva näyttää olevan 38€/pullo (pullosta tulee 5-6 lasillista).

Viinit meillä 60-70€/pullo, halvimmat muistaakseni 38€/pullo.

Kahville avecit oli meillä n.10€/henkilö.

Juomat ovat kyllä hirveän hintaisia kun ovat ravintolahinnoilla.

Muokattu: , käyttäjä: morsmaikku2009

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tietääkö kukaan, vieläkö ne Äkkijyrkän peltilehmät seisoo siellä puistossa?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ei tietoa lehmistä, mutta varoituksen sananen erittäin pettyneeltä hääparilta Haikosta.

Nyt kun on häähumu hälvennyt niin olemme kauhistelleet miten järkkyttävän paljon virheitä Haikossa tekivät.

Suurin osa tarkkaan sovituista yksityiskohdista oli toteutettu päin persettä tai unohdettu kokonaan.

Että jos omat suunnitelmat tai yksityiskohdat ovat tärkeitä, valmistautukaa katasrofiin.

Peltilehmät olivat kyllä loppujenlopuksi se pienin paha.

En suosittele Haikkoa ikinä kellekkään.

Kyllä kaduttaa, että valitsimme Haikon ja heidän ammattitaidottomuutensa ja maksoimme vielä itsemme kipeiksi.

Siinä meni pilalle kahden vuoden suunnittelu ja tärkein päivä elämässä kertaheitolla :hysteric:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Ei tietoa lehmistä, mutta varoituksen sananen erittäin pettyneeltä hääparilta Haikosta.

Nyt kun on häähumu hälvennyt niin olemme kauhistelleet miten järkkyttävän paljon virheitä Haikossa tekivät.

Suurin osa tarkkaan sovituista yksityiskohdista oli toteutettu päin persettä tai unohdettu kokonaan.

Että jos omat suunnitelmat tai yksityiskohdat ovat tärkeitä, valmistautukaa katasrofiin.

Peltilehmät olivat kyllä loppujenlopuksi se pienin paha.

En suosittele Haikkoa ikinä kellekkään.

Kyllä kaduttaa, että valitsimme Haikon ja heidän ammattitaidottomuutensa ja maksoimme vielä itsemme kipeiksi.

Siinä meni pilalle kahden vuoden suunnittelu ja tärkein päivä elämässä kertaheitolla :hysteric:

Kuulostaa tosi ikävältä! :girl_sad: Voisitko kertoa hieman tarkemmin mikä meni pieleen?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olipas pakko tulla kertomaan omista kokemuksista häistä Villa Haikossa, kun täällä tuntuu olevan kovin negatiivista palautetta kyseisestä paikasta.

Meillä kun palvelu oli aivan mahtavaa ja kaikki toimi viimeistä piirtoa myöten. Tosin meillä ei ollut mitään erityistoivomuksia koristeluista yms. Olimme juhlavastaavalle vain kertoneet, että pidämme yksinkertaisesta tyylistä, eikä mitään tylliunelmia toivota meidän häihin. Olin todella positiivisesti yllättynyt miten kauniisti ja tyylikkäästi pöydät oli laitettu. Mieletäni paikka jo itsessään on niin upea, ettemme mitään ylimääräisiä sinne kaivanneet. "Koristelut", mitä veimme Villaan oli paikkakortit, hääohjelmat, ja istumapaikkakartta. Olimme toivoneet vaaleita kukkia, ja ne myös saimme, eli shamppanja ruusut oli, melkeinpä valkoiset ja tosi hyvin istuivat kokonaisuuteen.

Ruoka ja juoma olivat ykkösluokkaa, ja vieraamme olivat ainakin tosi otettuja tarjoiluista. Lisäksi juomien tarjoilu pöytiin toimi aivan mielettömän hyvin, lasin pohja ei kenelläkään kerennyt näkyä :girl_wink: .Meillä oli ruoan kanssa talon omaa viiniä, ei siis listalta mitään huippukallista... mielestäni ei ollut edes tuossa tilanteessa tarpeellista. Juomina tarjottiin päivän aikana alkumaljat, viinit ruoan kanssa ja kahvikonjakit/liköörit. Baari toimi hyvin loppu illasta.

Meillä vieraita oli tuo 120 ja paikka täyttyi mukavasti tuolla vierasmäärällä.

Itse yövyimme Haikossa pari yötä ja suuri osa vieraistammekin niin teki. Minä toivoin mahdollisemman vähän stressiä häiden alla, ja vähän luksustakin. Täytyy sanoa, että saimme juuri sellaiset häät kuin toivoimme ja vähän enemmänkin, ja jälkikäteen ei kyllä harmita yhtään mikään. Joten minä muistelen häitämme erittäin lämmöllä. :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Kuulostaa tosi ikävältä! :girl_sad: Voisitko kertoa hieman tarkemmin mikä meni pieleen?

Olen vastaillut yksärillä.

En halunnut yksityiskohtia tänne kirjoittaa :girl_cray:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

HUOMIO VILLA HAIKKO HÄÄPARIT!!!

Olemme varanneet Villa Haikon 2012 kesähäitä varten. Nyt kaipailen kokemuksia kaikilta jo häitään viettäneiltä ja tulevilta morsiammilta! Kuinka häät onnistuivat, tuliko ongelmia, lisäkustannuksia, saitteko toteuttaa omat toiveet jne.? Olisi ihanaa kuulla... :gpari:

Entäs vihkiminen? Itse haluaisin Porvoon tuomiokirkossa, mutta näin ulkopaikkakuntalaisena ajatus on melkein mahdoton.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Morsian 2012: Meillä häät Villa Haikossa kesällä 2011. Kävi hyvä tuuri ja saimme varattu Tuomiokirkon haluttuna päivänä ja aikaan. Varasin nyt tammikuussa, jolloin ulkopaikkakuntalaiset voi alkaa tekemään varauksia... eli kannattaa sunkin kokeilla sitten tammikuussa 2012...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei!

Ystäväni on menossa naimisiin syksyllä 2011. Heillä on Villa Haikko varattuna ja vihkiminen olisi myös paikan päällä (ulkona puistossa, jos sää sallii).

Kaipaisin kokemuksia Villa Haikosta, erityisesti morsmaikku2009, kirjoittaisitko kokemuksiasi? ([email protected]).

Keltainen Sali / vihkiminen ulkona

Hääsuunnittelija kertoi, että sään muuttuessa vihkiminen voidaan siirtää sisätiloihin, tuohon Keltaiseen saliin. Onko kellekään käynyt näin > toimiiko?

Keltainen sali, mahtuuko vihkimään?

Villa Haikko

- erityisesti: ruoat, tarjoilun ystävällisyys/ammattitaitoisuus, ruoan hinta-laatu -suhde? (Villa Haikkohan on yksi kalleimmista paikoista)

- ulkopuoliset? Pitääkö varautua turisteihin myös syyskuussa?

- tila, onko joustava?

- parkkipaikat jne.

- tilan toimivuus?

- Miksi morsiamellemme ei ole tarjottu majoituspakettia? (Voivatko vieraat käyttää esim. Stockan kantistarjouksia tms.)

Morsiamemme on perfektionisti ja kaasojen kanssa yritämme hoitaa asiat niin, että juhlapäivästä tulisi morsiamen toivoma ja täydellinen.

Kiitos tiedoistanne ja kokemuksistanne etukäteen,

terveisin kaaso 11, morsian 12.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

täällä olisi yksi, joka on menossa naimisiin Villa Haikossa elokuussa 2012 :) varausmaksu oli 500€, vieraita tulossa noin 90-100, uudet menut saadaan syksyllä:)

löytyykö lisää tulevia vaimoja, jotka saavat miehensä samana kesänä? :)

Muokattu: , käyttäjä: Viipula

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

korjataanpas, olen siis viettämässä hääjuhlat Villa Haikossa, itse vihkiminen tapahtuu Porvoon Tuomiokirkossa :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täällä yksi Villa Haikko morsian! Häät villa haikossa heinäkuussa 2012 ja vihkiminen porvoon tuomiokirkossa. :-X Untuvikko onko teillä sujunut valmistelut haikon kanssa hyvin? Meillä ainaskin tähän saakka kaikki mennyt oikein hyvin ja sähköposteihin vastataan todella nopeasti.

Odotan innolla uusia menuita, toivottavasti eivät olisi valikoimaa kauheasti muuttaneet. Kerro ihmeessä lisää teidän suuresta päivästä! :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täällä yksi Villa Haikko morsian! Häät villa haikossa heinäkuussa 2012 ja vihkiminen porvoon tuomiokirkossa. :-X Untuvikko onko teillä sujunut valmistelut haikon kanssa hyvin? Meillä ainaskin tähän saakka kaikki mennyt oikein hyvin ja sähköposteihin vastataan todella nopeasti.

Odotan innolla uusia menuita, toivottavasti eivät olisi valikoimaa kauheasti muuttaneet. Kerro ihmeessä lisää teidän suuresta päivästä! :D

Oho, ei me olla vielä oikeen mitään valmisteltu, odotellaan tässä niitä menuja ja ruvetaan sitten hommiin kunnolla:) Miten ootte alkoholin kanssa miettiny tehdä? Kuinka paljon tarjoillaan ilmaseks vieraille? Mitä olette jo valmistellu? Tuli semmonen tunne nyt, että pitäiskö alkaa töihin kunnolla :P

Pukuja oon jo katellu, loka-marras ajattelin mennä sovittelemaan, pari kiloa jos ottais pois ennen sitä:) Sormuksia myös on tullut jo katsottua kumpikin meistä. Huomenlahjatkin on jo valmiiksi mietitty :)

Kuinka vanha oot muuten? :D itse 21

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täällä yksi Villa Haikko morsian! Häät villa haikossa heinäkuussa 2012 ja vihkiminen porvoon tuomiokirkossa. :-X Untuvikko onko teillä sujunut valmistelut haikon kanssa hyvin? Meillä ainaskin tähän saakka kaikki mennyt oikein hyvin ja sähköposteihin vastataan todella nopeasti.

Odotan innolla uusia menuita, toivottavasti eivät olisi valikoimaa kauheasti muuttaneet. Kerro ihmeessä lisää teidän suuresta päivästä! :D

Oho, ei me olla vielä oikeen mitään valmisteltu, odotellaan tässä niitä menuja ja ruvetaan sitten hommiin kunnolla:) Miten ootte alkoholin kanssa miettiny tehdä? Kuinka paljon tarjoillaan ilmaseks vieraille? Mitä olette jo valmistellu? Tuli semmonen tunne nyt, että pitäiskö alkaa töihin kunnolla :P

Pukuja oon jo katellu, loka-marras ajattelin mennä sovittelemaan, pari kiloa jos ottais pois ennen sitä:) Sormuksia myös on tullut jo katsottua kumpikin meistä. Huomenlahjatkin on jo valmiiksi mietitty :)

Kuinka vanha oot muuten? :D itse 21

tämä oli sitten minulta, en näköjään ollut kirjautunu sisään :P

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei kaikille topicia lukeville. Tämä morsian maksoi tänään 500€:n käsirahan ensi kesän häitä varten Villa Haikkossa, ja olen erittäin tyytyväinen valintaani! Aikaisemmin olimme jättäneet Villa Haikkon pois listalta kun ruoat juomineen olivat niin hintavat. Sitten kuitenkin huomasimme että varaamamme paikka Helsingissä oli piilokuluineen jopa Villa Haikkoa kalliimpi niimpä peruimme sen ja valitsimme ykkösvaihtoehtomme!

Nyt siis topicin nostoa kaikille Villa Haikkossa häitä suunnitteleville morsiammille! Olisi ihanaa keskustella mietteistä, huoleista ja ideoista. Itse Porvoossa syntyneenä ja kun isovanhemmat asuvat alle 3 km matkan päästä kartanosta, en voisi kuvitella ihanampaa paikkaa juhlia rakkaiden ystävien ja perheenjäsenien kanssa suurta päiväämme :girl_in_love:

Vihkiminen tapahtuu paikanpäällä ja tarjoamme n. 80-90 vieraillemme ruoan, n. 7 alkoholiannosta (budjetoitu mutta tuskin tulee tapahtumaan) sekä iltapalan. Koristelusta, musiikista ja salin järjestyksestä ei vielä mitään hajua, mutta tässä ehtii 11 kk:ssa suunnittelemaan ja toteuttamaan vielä todella hyvin! :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei,

Meillä oli tänä kesänä häät Villa haikossa ja vihkiminen paviljongilla. Olimme erittäin tyytyväisiä paikkaan. Kannattaa varmistaa kaikki sovitut asiat tai pyytää ne kirjallisina. Me emme itse koristelleet paikkaa mitenkään, sillä tila oli itsessään riittävän tyylikäs, mutta rento :) Ruoka oli todella hyvää ja vieraat kiittelivät siitä monta kertaa. Ihana miljöö häiden viettoon!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tuleva Villa Haikko -morsian täällä myös

Vieraita tulossa ehkä 120 - 140 hlöä, vihkiminen myös paikanpäällä, tarjoiluna alkumaljat, ruoan kyljessä viini/olut, kahvi+avec ja yöpala. Loput alkoholiannokset ohjaamme vieraat hankkimaan itekseen baarista.

Meillä ei oikeastaan ollut koskaan mitään muita vaihtoehtoja kuin Villa Haikko. Kartanon miljöö ja veden välitön läheisyys teki paikasta juuri sen oikean. Päätimme jo ennen kosintaa, että jos joskus naimisiin mennään, niin se tapahtuu sitten tuolla :)

Lisäksi tuossa viehätti kovasti tuo "avaimet käteen" -tyyppinen ratkaisu. Vaikka kovin tykkäänkin itse kaikkea väkertää ja nykertää, jätän mieluusti suurimman osan muistettavista asioista muiden käsiin, kuten kaikki tarjoiluun ja kattaukseen liittyvät asiat. Tila todellakin näyttää ilman mitään extra-koristeluitakaan meistä siistiltä ja kauniilta.

Tuossa juuri laskeskelin, että meillä on paikka, pappi ja bändi varattu sekä sormukset hoidettu. Nuilla saadaan jo aika hyvin bileet pystyyn :P

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei,

Meillä myös häät Villa Haikossa syyskuussa 2013. Vieraita on tulossa noin 120. Vihkiminen meillä on paikan päällä ja kaikki sormet ristissä toivon että sää olisi suosiollinen, jotta vihkiminen voitaisiin pitää ulkona. Paikkaa käytiin katsomassa viime keväänä ja ihastuttiin välttömästi, vaikka ei Porvoosta ollakaan kotoisin.

 

Häiden suunnittelussa olen alusta asti ajatellut, että kun kerran elämässään menee naimisiin, voi sen tehdä kunnolla ja omasta mielestä parhaalla tavalla. Juuri suuren vierasmäärän takia tuntuu, ettei Haikko loppupelissä niin kallis vaihtoehto olekaan. Ennen kaikkea, kun hinta sisältää ns. kaiken. Ei tarvitse itse pohtia pieniä yksityiskohtia ja värkätä asioita alusta asti.

 

Vieraille meinattiin tarjota juomista alkumalta + ruokajuomat + avec. Iltapalaa emme ole miettineen.

Mihin aikaan teillä muilla on suunniteltu vihkiminen? Itse ajattelimme noin klo 15, joten onko iltapala turha, jos ruokailussa menee varmaan ainakin klo 19 asti ehkä myöhempäänkin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään