poppea

Villa Furuvik (Helsinki)

68 viestiä aiheessa

Meidän häät on nyt ohi ja kokemuksesta voin sanoa, että 50 vierasta mahtui mainiosti alakerran isoon "saliin". 60 vierasta voisi vielä mahtua aika mukavasti, mutta ei oikein enempää. Meillä sulhanen kävi apujoukkojen kanssa aamulla järjestämässä pöydät paikoilleen, koristelemassa lahjapöydän, viemässä juomat ja vähän koristelemassa yms. mutta pitopalvelu kattoi pöydät. Pitopalveluna meillä oli Chefs Gourmet Catering.

Olen todella tyytyväinen paikan valintaan. Viereisellä uimarannalla oli kyllä ainakin päivällä uimareita, mutta sitä ei todellakaan huomannut vaikka meillä otettiin potrettikuvatkin pihassa. 50 vieraalla salissa ei ollut ahdasta, mutta pieni tila ehkä osaltaan loi mukavaa tunnelmaa. Iltapalan tarjosimme suoraan grillistä ja illalla lämpenivät myös molemmat saunat (vieraat tykkäsivät kovasti).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mukavaa kuulla, että tila riittää hyvin 50 hengelle! :)

Mulla tuli muutama kysymys mieleen, jos jaksat vastailla...

Silloin kun me käytiin katsomassa paikkaa, vessan ikkunoiden edessä ei ollut mitään verhoja. Oliko nyt/laitoitteko itse? Mä en ainakaan halua käydä vessassa akvaariossa.  :P

Jättikö kukaan vieraista autoa sinne yöksi, jos niin minne? Käsitin, että Furuvikin piha pitää olla tyhjä juhlien loputtua.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Silloin kun me käytiin katsomassa paikkaa, vessan ikkunoiden edessä ei ollut mitään verhoja. Oliko nyt/laitoitteko itse? Mä en ainakaan halua käydä vessassa akvaariossa.  :P

Mä en kiinnittänyt mitään huomiota vessan ikkunoihin, mutta olisin kyllä huomannut, jos siinä ei mitään näköestettä olisi ollut kun itsekin vessassa kävin. Joten kai siinä jonkinlaiset verhot oli, kuviakaan ei tullut vessasta otettua että voisin tarkistaa ;D

Jättikö kukaan vieraista autoa sinne yöksi, jos niin minne? Käsitin, että Furuvikin piha pitää olla tyhjä juhlien loputtua.

Meillä oli yhdet vieraat asuntoautolla, jonka jättivät sen hiekkatien varteen ja yöpyivät siinä. Lisäksi siinä pihan ulkopuolellahan on parkkipaikka/tilaa autoille uimarannalla kävijöitä varten, joten kyllä siihen muutama auto menee. Meillä kaikki muut vieraat joko ajoivat autonsa pois tai tulivat alunperinkin taksilla.

Me käytiin ennen häitä Furuvikissä varmaan melkein kymmenen kertaa katsomassa, mittailemassa ja kyselemässä, eivätkä isännät silti vielä hermostuneet. Taisivat kyllä oppia jo tunnistamaan meidät :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei!

Kiva tietää, että 50 vierasta mahtui hyvin! Meillä on vasta 2008 häät kesällä, mutta innolla jo odottelen... ja mielessä suunnittelen! paikka vaikuttaa tosi mahtavalta, ainoa mikä stressaa on koristelu kun sitä ei voi tehdä edellisenä iltana...ja itse haluaisin olla koristelussa mukana. No täytyy joko tehdä hyvät ohjeet koristelijoille tai sitten vaan itse mentävä aamuvirkkuna paikan päälle.... Onko tietoa, saako isännällä olevasta mapista jossa on pöytäjärjestelyistä kuvia, niin esim. kopioita kuvista, vai miten suunnittelitte etukäteen pöytien järjestyksen ja että pöydät todella mahtuu sinne?

:D:-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Onko tietoa, saako isännällä olevasta mapista jossa on pöytäjärjestelyistä kuvia, niin esim. kopioita kuvista, vai miten suunnittelitte etukäteen pöytien järjestyksen ja että pöydät todella mahtuu sinne?

Me otettiin sen kansion sivuista digikameralla kuvat, mutta lopullisesti päätettiin pöytäjärjestys ihan paikanpäällä mittailemalla ja yhtä pöytää siirtelemällä edestakaisin. Näin sai myös tuolien vaatiman tilan hahmotettua. Isännältä saa paikan pohjapiirustuksen, jossa on myös mitat ja pöytien koot ylhäällä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei, onko kukaan päässyt koristelemaan edellisenä iltana ja paljonko ylimääräinen ilta maksoi? :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Illan koristelujen kustannuksista en valitettavasti osaa sanoa, mutta sen verran vain kertoisin, että meidän 86 hengen syyspippalot pari vuotta sitten onnistuivat Furuvikissa ihan nappiin. Osan ruokailijoista jouduimme kyllä sijoittamaan siihen salia lähempään pikkuhuoneeseen, mutta suurin osa porukasta (ehkä 60 henkeä) söi salissa. Eikä minun mielestäni se pikkuhuonekaan kovin kaukana ole, näköyhteys on jne.

Juhlamme olivat siis syyskuun lopussa eli varsinaisista kesä/ulkojuhlista ei ollut kyse. Ehkä tuon kokoisella porukalla oli hiukan ahdasta, mutta positiivisesti ajatetuna tunnelma oli tiivis ja meininki loistava. Meidät myös vihittiin siviilimenoin puutarhassa.

Meillä oli varattuna myös rantasauna. Varasimme sen alun perin lähinnä siksi, ettei sinne tulisi muuta porukkaa, mutta päädyimme kuitenkin kertomaan kutsussa saunamahdollisuudesta. Varsinkin miespuoliset vieraat saunoivat todella innokkaasti ja kaikki kuulemma uivatkin meressä, vaikka oli lähes lokakuu. Oi voi, noita juhlia on muisteltu hartaasti sekä mieheni että vieraiden  kanssa - hauskaa nimittäin oli.

Jos joku kaipaa kuvia tai lisätietoa, laittakaa privaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ei taida olla sama paikka kuin tämä:

www.furuvik.fi   itse katselin tuota paikkaa mutta vastaus tuli liian myöhään kun olivat kesälomalla, ehdittiin jo lyömään lukkoon toinen paikka. Mutta mielestäni tuo olisi täydellinen häidenvietto paikka, ainakin tuo puutarha.  :o:-X :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ei ole ole tuo Tetzin linkittämä Furuvik, vaan Helsingissä sijaitseva pienempi huvila. Ollaan menossa katsomaan paikkaa ensi viikolla, odotan innolla. Vaikuttaisi niin hirveän hyvältä monessa mielessä. Bessie, kirjoituksesi auttoi tosi paljon - meille olisi tulossa n. 80 vierasta ja juhlat ovat syyskuun lopulla. Olin jo ihan varma, ettei Furuvik siis tule kysymykseen (niin monet ovat täällä vakuuttaneet, että tila on liian pieni yli 60 hengelle). No, nyt pitääkin siis käydä paikan päällä mittailemassa tilannetta, ennen kuin lyödään kirves kiveen.  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Heippa! Olen lueskellut innolla kommentteja Villa Furuvikistä. Olemme varanneet paikan kesää 2008 varten. Asun ulkomailla ja tästä forumista on ollut kovasti apua valintaa tehtäessä! :D Vaatimukset täyttyivät ainakin tiedustelujen ja viestienne perusteella: meren läheisyys (kaunis paikka siviilivihkimiselle), rento paikka, omat juomat ja grillikatos iltapalan tarjoamiselle sekä että takaraja on joustava (onhan se hirveätä jos porukkaa saa häätää omista hääjuhlistaan jo 23 jälkeen!!).

Koska suuri osa vieraista tulee myös ulkomailta, olen miettinyt tuota majoitusvaihtoehtoa; onko joku vuokrannut myös yläkerran yli yön? Ovatko tilat hyvät? En löytänyt kommenteissanne tietoja yöpymisestä. Sitten vielä toinen kysymys: voiko rantaan saapua omalla veneellä? Kiitollinen kaikesta infosta, voi vastata myös privaatisti!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Peppis, me juhlimme juuri Furuvikissä muutama viikkoa sitten, ja saavuimme veneellä, eli onnistuu. Meillä tosin oli iso taksivene, jolla kuljetimme kaikki vieraamme+itsemme kirkolta Furuvikiin, joten tämä iso venehän vain pysähtyi laituriin hetkeksi, kunnes kaikki olivat ulkona ja jatkoi sitten matkaa. Mutta mielestäni laiturissa oli myös ihan venepaikkoja, jos haluaa oman veneen "pysäköidä" laituriin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei!

Olemme suunnittelemassa jo nyt kesän 2009 häitämme. Paikkaehdotukset ovat tällä hetkellä kutistuneet kolmeen: Villa Furuvikiin, Pakin tupaan ja Villa Rulludiin. Olisin kiinnostunut kuulemaan, millaiset kustannukset tuli Furuvikista? Vuokrahinnan jo tiedän, tarkoitan esim. paikan koristelua, pitopalvelua, kukkia, yms. Entäs loppusiivous? Voiko sellaisen tilata vai pitääkö/voiko tehdä itse? Milloin teitte sen? Seuraavana päivänä vai yöllä häiden jälkeen? Siivous klo 02 yöllä väsyneenä ei kuulosta kovin houkuttelevalta :( Kertokaa kaikkea mahdollista paikasta, kiitos!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Moikka!

Minkä hintainen oli taksivene rantaan? Monta henkeä veneeseen mahtui? Itse olen suunnitellut tuota venekyytiä myös!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minua kiinnostaa myös tuo taksivene, onko sellaisia 50 hengen porukoille?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olisi mukava kuulla ihmisten kokemuksia Furuvikista lisää! Onko kukaan laittanut telttaa tai muuta katosta pihalle? Moneen asti bändi sai soittaa? Kaikenlaiset ideat, kokemukset ja kommentit tervetulleita!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minäkin kaipailen kokemuksia lisää! Monen hengen bändejä teillä on furuvikissa ollut? Mahtuuko ns bilebändi jossa soittaisi 5 henkeä rumpuineen sisälle? Oletteko itse koristelleet piha-aluetta lisää?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Minua kiinnostaa myös tuo taksivene, onko sellaisia 50 hengen porukoille?

Taksiveneen tarkkaa hintaa en osaa sanoa, koska saimme sen lahjaksi, mutta firma oli Cardinal Marine, ja heiltä löytyy pari isompaa alusta, joihin mahtuu hyvin reilumpi vierasmäärä. Meidän häissämme oli n.60 vierasta, ja hyvin mahduttiin! Olisi varmaan mahtunut enemmänkin porukkaa.. Lisätietoja firmasta löytyy täältä: www.cardinalmarine.fi

Furuvikin normaali vuokra-aika on kai klo 24 asti, mutta ovat joustavia lisätuntien suhteen. Itse maksoimme yhden lisätunnin, eli juhlimme täysillä klo 24 asti, jonka jälkeen siivomiselle oli varattu tunti. Molemmat bestmanit sekä kaaso olivat lupautuneet jäämään siivoamaan, mutta jälkikäteen kuulimme että paikalle oli avustajiemme lisäksi jäänyt äidit ja tädit ja muutama serkku, yhteensä n. 10 henkeä, joten siivous oli hoitunut vartissa!  ;D

Siivoamiseen ei kulu paljoakaan aikaa, etenkin jos on sellainen pitopalvelu, joka tuo omat astiansa ja hoitaa juhlien jälkeen kaikki omansa pois, näin keittiön siivoamiseen ei tuhraannu aikaa. Meillä oli juuri näin, ja säästi kyllä PALJON aikaa, kun ei tarvinnut pyörittää tiskikonetta ja laittaa astioita paikoilleen yms. Kaikki roskat vain isoon jätesäkkiin, lahjat ja omat koristelut toiseen säkkiin (tietty täytyy olla tarkkana ettei väärä säkki lennä roskiin  ;D), ja sen jälkeen Furuvikin pöydät ja tuolit kasaan. Ja that´s it!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitos Bamsalina, kun laitoit infoa!

Onko muita, jotka juhlivat kesällä 2008 häitä Furuvikissä? Millaiset suunnitelmat teillä on?

Meillä ei ole vieraslistaa vielä loppuun asti päätetty, mutta noin 70-80 henkeä tulossa. Paikka on kyllä tosi kaunis, olisi kiva saada vielä pihalle jokin katos tms sadesään varalta. Miten aiotte järjestää musiikin, pitopalvelun ym? Itse ei olla vielä näitä päätetty.

Kaikki kokemukset ja suunnitelmat otetaan innolla vastaan!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä olis kyllä tahtoa sinne, mutta kaikki kesälauantait on jo tuplabuukattu  :-[

Tai ainakin kesäkuun lauantait. Olemme varasijoilla, joten toivoa vielä on... kai?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Oma kokemukseni Furuvikista oli: miljöönä sinänsä viehättävä, mutta ahdas 50'kin hengelle koko päivän kestäviin juhliin. Kaduttaa etten ottanut lähellä olevaa isompaa ja edullisempaa Stansvikiä, niinkuin olin alun perin suunnitellut. Ehkä kesällä ja hyvällä säällä olisi eri tilanne kun ihmiset ovat enimmäkseen ulkona. Pöytien lomassa ei ollut kauheasti tilaa kävellä. Ruokaillessa ja tanssiessa ilma oli tunkkainen, mutta ikkunan avatessa aina jollekin vieraalle veti kylmästi. Jos sisätilaan tulee bändi, ruokapöytiä pitää melko varmasti siirrellä. Ylimääräistä säilytystilaa ei juuri ole ja alakerran ainoa extrahuone tuli tupaten täyteen tavaraa, mm. paikan ylimääräisiä tuoleja ja bändin kamoja.  

Ikävä muisto oli isäntäpariskunta, joka veti pultit tullessaan paikkaa sulkemaan. Tuolit eivät heidän mielestään olleet oikein. Tilassa on ainakin viittä eri laatua tuoleja, jotka olimme laittaneet kahteen riviin (ja tällä lailla ne olivat kun aamulla ne löysimme) He väittivät että tuolien kuulu olla aina yhdessä rivissä, olemme laittaneet paikan väärin kuntoon, ja uhkasivat lisämaksulla. Lisämaksun ehdotuksen ymmärrän jos järjestely ei ole ajoissa valmis, mutta en tapaa jolla se tarjottiin. Siirsimme tuolit yhteen riviin eikä se kauaakaan kestänyt, mutta harmitti etenkin sen takia että kiltit ja hiljaiset vanhempanikin, plus vielä paikalla ollut serkkuni joutuivat juhlaillan päätteeksi kuuntelemaan kun joku suorastaan huutaa tuolien paikasta, joka korjattiin innokkaasti kahdessa minuutissa. Ymmärrän kyllä että paikan pitää olla siinä kunnossa kun se oli aamulla, mutta isäntien turhasta räyhäämisestä jäi paha mieli.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täällä suunnitelmissa häitä Villa Furuvikissä. Kuten jo muutama kysellyt, itseäkin kiinnostaa, miten olette suunnitellet:

Puutarhan koristuksen?

Bändin paikan, mahtuuko siis sinne jonnekin vai voivatko ehkä soittaa ulkona?

Katos ulos, vinkkejä mistä tällaisia saa halvalla? meidät kun vihitään paikan päällä... ;D

Onko joku käyttänyt mahdollisuutta majoitukseen?

Ja onko ylipäätään mahdollista saada 70-80 vierasta mahtumaan siihen isompaan tilaan erkkerillä?

Kiitos kaikki ihanat morsiamet kaikesta mahdollisesta infosta!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Moi!

Meillä on näillä näkymin 75 vierasta tulossa, ja toivotaan kovasti kaunista säätä, jotta ulkonakin voisi juhlia. Todennäköisesti osa vieraista joudutaan istuttamaan pienempiin huoneisiin, noin 60-70 mahtuu isompaan (näin olen kuullut). Meilläkin vihkiminen on paikanpäällä! Juhlapäivä on lauantai ja edelliselle illalle on myös varaus, joten koristelu täytyy hoitaa samana päivänä. Siksi koristelu ei ehkä voikaan olla mitään kovin monimutkaista. Enpä ole vielä tarkempaa miettinyt yksityiskohtia.

Olen myös kuullut, ettei paikan akustiikka ole parhaimpia, ja eräs tuttuni suositteli muutamaa soittajaa, jotka hoitaisivat musiikin akustisesti. Mutta me ei olla siis vielä päätetty mitä tehdään musan suhteen. Miten muiden suunnitelmat?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli yhteensä 46 henkilöä salissa ruokailemassa (erkkerissä ei ollut ruokapöytää) ja se oli mielestäni juuri sopivasti ja tunnelma oli tälläkin määrällä tiivis. Meillä oli pianisti ja se toimi tilassa hyvin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään