Villa Furuvik (Helsinki)


poppea

Recommended Posts

  • Replies 67
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Moi. Meillä on Peppis viikko teidän jälkeen häät, eli 14.6! Nyt toivotaan niitä kauniita säitä! Monet onkin kirjoitellut, että paikka jäi pieneksi, jos kaikki juhlijat on koko ajan sisällä. Meillä on tarkoitus pitää mahdollisimman rennot häät, ja ajattelin, että se voisi painottua tässä suunnitteluvaiheessakin, eli ensi keväänä sitten mietitään tarkemmin miten niitä juhlia vietetään, millaiset koristelut ym.

Nyt olen löytänyt muutaman tarjoilijan, jotka hoitavat kattauksen, siivouksen ym. Pitopalvelua meille ei näillä näkymin tule, vaan aherretaan osa ruoista itse ja osa tilataan.. jostain (ruokana lähinnä tapas-/ alkupala-tyylistä). Mites teillä menee ruokailut ym?

Joo, ja se musa hoidetaan näillä näkymin akustisesti muutaman soittajan ja yhden laulajan voimin+ dj(?, ei ole vielä löytynyt).

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Heippa!

Joo, pitää kaikki suunnitella huonon sään varalle, mutta toivoen kaunista säätä.

Me haluattais myös bändi mutta vaatisi pöytien siirtämistä kesken juhlan, siitä voi tosin tehdä hauskan jutun:-) Ja meillä myös tarkoitus pitää rennot juhlat.

Me ollaan varattu viikonloppu-paketti ja kun porukkaa tulee ulkomailta, niin voivat jäädä yöksi ja seuraavana päivänä sitten brunssit.

Ruoat ollaan näillä näkymin tilaamassa cateringistä ja he hoitaisivat kaiken, tosin toinen vaihtoehto on yksi tuttu kokki ja tarjoilijat erikseen. Hintaero aika huima, pelkää vain, että joudumme koordinoimaan itse...Täytyy pohdiskella hyviä ja huonoja puolia.

Ajatuksena on, että olisi katos siihen sisäänkäynnin ulkopuolelle...jos löydät jonkun hyvän toimittajan, kaikki vinkit tervetulleita! Yksityiskohtaisemmin, mietimme kanssa vasta sitten keväämmällä.

//Peppis

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 2 weeks later...
Guest Vieras_Peppis_*

Heippa! Plänit etenee ihan hyvin, ainoa huoli on edelleen toi tilan koko mutta se on nyt vaan kestettävä, sehän on toisaalta vaan illallisen ajan. Kutsulista paisuu, onko kukaan laskenut kuinka paljon max. sinne isoon tilaan+erkkeri mahtuu?

Toi katos on kanssa edelleen auki, olisi ollut tosi makeeta voida pitää bändi pihalla niin ei tarvis raivata tilaa sisällä. Oletkos, Nepukki, sattunut saamaan tietoosi, mikä on sen terassin suuruus m x m? Asumme ulkomailla ja en ole syksyn jälkeen siellä käynyt.

Link to comment
Share on other sites

Moikka! Mä voisin joku päivä käydä mittaamassa tuon erkkerin, laitan sulle sitten tietoa, sen mitan tarvitsen jokatapauksessa itsekin. Mun tahdilla siihen tosin voi mennä aikaa. En tiedä tarkalleen, mutta veikkaan, että iso tila + erkkeriin mahtuu noin 70. Sori, tarkanpaa en osaa sanoa. Furuvikin omistajilla tosin oli esimerkkejä pöytien järjestyksestä tilassa-- niillä voisi olla tarkempaa tietoa.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Hei Furuvikissa juhlivat ja juhlineet,

Olen aivan uusi morsian ja nyt on Furuvik varattu kesälle 2009. Paikka on todella kaunis ja monipuolinen. Olisi kiva tietää tarkemmin muiden Furuvikissa juhlineiden/juhlivien suunnitelmia. Meillä vieraita tulossa n. 60, pitopalvelu hankitaan hoitamaan ruokapuoli, ohjelmasta ei vielä mitään tietoa. Jotain piha-aktiviteettia olisi kiva järkätä, kun puitteet ovat niin loistavat.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Mulle jäi tosi huono maku Furuvikin varaussotkusta. Varasin sähköpostitse 18.9. joka oli ainoa vapaa elo-syyskuun lauantai tänä vuonna. Noh, menin sitten reilun viikon päästä katsomaan tilaa, ja siellä oli paikalla ilmeisesti paikan isäntä. Tarkistin heti ensi töikseni että varaus on huomioitu kun meilitkin oli omituisen lyhytsanaisia. Varauskirja oli täynnä keltaisia post-it-lappusia ja 18.9. kohdalla ei ollut omaa nimeäni (ei edes varasijalla tai missään muuallakaan). Sen sijaan päivämäärälle olikin varaus jollekulle muulle. Siinä sitten käytiin pientä sananvaihtoa joka ei johtanut merkittäviin tuloksiin. Isäntä lupasi selvittää sähköpostejaan ja ilmoittaa mulle sitten. Mikä yllätys, vieläkään ei mitään ole kuulunut - enkä usko että ikinä palaavat asiaan. Koko ajan kun asiaa selviteltiin isäntä kiroili kovaan ääneen (sitä v-alkuista sanaa) eikä muutenkaan vaikuttanut kovinkaan luotettavalta. Varasin sitten alustavasti 2.10. joka oli seuraava vapaa lauantai mutta olen jo tehnyt alustavan varauksen toiseen paikkaan, sen verran ikävältä tuntui tuo kohtelu ja sekoilu Furuvikissa.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest Morsmaikku

Hei Juniori,

meidänkin hääjuhlia vietetään kesällä Furuvikissa. Luulen tietäväni kenestä isännästä puhut...sellainen vanha mies. Olin itsekin hieman hämillään ko. henkilön käytöksestä, kun viimeksi kävin paikan päällä. Häneltä ei saanut kunnon vastausta mihinkään kysymyksiin. Laitoin sitten meiliä paikkaan ja sieltä soitti heti oikein ystävällinen, ymmärtäväinen ja avulias nuori(?) nainen. Tiedä sitten kuka teidän posteihin on ollut vastailemassa... Muut tyypit vaikuttavat ok:lta, síellä on ollut vanhempi nainen kerran paikan päällä ja hän oli oikein asiallinen. Ei kannata lannistua yhden sekoilusta.

PS. Itsekin olen muutamaan kertaan varmistanut, että varaus on vielä voimassa. Kerran kun sen saa kalenteriin, ei niitä kuulemma muuteta. Tosi kurjaa kyllä tuo teidän kohdalle osunut hässäkkä. :(

Link to comment
Share on other sites

Hei Juniori,

meidänkin hääjuhlia vietetään kesällä Furuvikissa. Luulen tietäväni kenestä isännästä puhut...sellainen vanha mies. Olin itsekin hieman hämillään ko. henkilön käytöksestä, kun viimeksi kävin paikan päällä. Häneltä ei saanut kunnon vastausta mihinkään kysymyksiin. Laitoin sitten meiliä paikkaan ja sieltä soitti heti oikein ystävällinen, ymmärtäväinen ja avulias nuori(?) nainen. Tiedä sitten kuka teidän posteihin on ollut vastailemassa... Muut tyypit vaikuttavat ok:lta, síellä on ollut vanhempi nainen kerran paikan päällä ja hän oli oikein asiallinen. Ei kannata lannistua yhden sekoilusta.

PS. Itsekin olen muutamaan kertaan varmistanut, että varaus on vielä voimassa. Kerran kun sen saa kalenteriin, ei niitä kuulemma muuteta. Tosi kurjaa kyllä tuo teidän kohdalle osunut hässäkkä. :(

No, ei harmita enää niin paljoa kun saatiin varattua Jollaksen kartano 11.9. ja se on itse asiassa kivempi kuin Furuvik. Pienempi tosin, mutta meidän 30 hengen häät mahtuu sinne ihan hyvin. Kun peruutin Furuvikin varauksen meilitse sain siihen heti ystävällisen vastauksen naispuoliselta henkilöltä että asia ok. Ilmeisesti meillä kävi huono tuuri varauksen tekemisen kanssa - "isäntä" mainitsi silloin kun käytiin että rouva oli pari viikkoa jossain lomalla tms. ja hän itse hoiteli asioita. Ei tainnut herralta oikein luonnistua tuo sähköpostiliikenteen ja varausten hoitaminen... Uskon kyllä että muut siellä pitää langat ihan hyvin käsissään.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Meillä oli häät toukokuussa Furuvikin huvilassa. Häät sujuivat hyvin ja paikka oli toimiva 50 hengelle. Ilta loppui kuitenkin ikävästi. Meillä oli varaus yhteen asti ja kahdentoista aikaan englantia puhuva mies tuli ärtyneenä valittamaan tuolien ja pöytien vääristä paikoista. Anoppi pelästyi tuntematona miestä, kun tämä ryntäsi yhtäkkiä sisään. Mies kävi vielä pariin kertaan katsastamassa tuolit, mutta ei suostunut kunnolla kertomaan, mikä niissä oli vikana, uhkasi vain 100 euron lisämaksulla jos yksikin tuoli olisi väärässä paikassa. Lopulta järjestelymme hyväksyttiin (olimme varmuuden vuoksi ottaneet kuvat kaikista huonekaluista ja niiden paikoista ettei tule myöhemmin sanottavaa), mutta mies jaksoi valittaa asiasta vielä seuraavana päivänä, kun kävin palauttamassa vahingossa mukaamme tulleita Furuvikin lusikoita. Onneksi emme antaneet tämän pilata iltaa, mutta vähänkään heikkohermoisemmille en voi paikkaa suositella tai sitten joutuu olemaan todella tarkkana. Meitä yritettiin myös syyttää jo valmiiksi rikki olleen astiakärryn hajottamisesta.

Link to comment
Share on other sites

Meillä oli häät toukokuussa Furuvikin huvilassa. Häät sujuivat hyvin ja paikka oli toimiva 50 hengelle. Ilta loppui kuitenkin ikävästi. Meillä oli varaus yhteen asti ja kahdentoista aikaan englantia puhuva mies tuli ärtyneenä valittamaan tuolien ja pöytien vääristä paikoista. Anoppi pelästyi tuntematona miestä, kun tämä ryntäsi yhtäkkiä sisään. Mies kävi vielä pariin kertaan katsastamassa tuolit, mutta ei suostunut kunnolla kertomaan, mikä niissä oli vikana, uhkasi vain 100 euron lisämaksulla jos yksikin tuoli olisi väärässä paikassa. Lopulta järjestelymme hyväksyttiin (olimme varmuuden vuoksi ottaneet kuvat kaikista huonekaluista ja niiden paikoista ettei tule myöhemmin sanottavaa), mutta mies jaksoi valittaa asiasta vielä seuraavana päivänä, kun kävin palauttamassa vahingossa mukaamme tulleita Furuvikin lusikoita. Onneksi emme antaneet tämän pilata iltaa, mutta vähänkään heikkohermoisemmille en voi paikkaa suositella tai sitten joutuu olemaan todella tarkkana. Meitä yritettiin myös syyttää jo valmiiksi rikki olleen astiakärryn hajottamisesta.

Meillä on varattuna ensi kevääksi Furuvikin huvila ja nyt alkaa pelottamaan että jos kyseessä olikin täysi virhe..

Voiko olla mahdollista että tänne on kirjoittaneet morsiammet nyt vaan huonoista kokemuksista?

Haluaisin häistäni ihanat enkä peloitella vieraitani jollain vauhkoavalla isännällä.

Olisiko kellään suositella mitään muuta vaihtoehtoa tämän tilalle jos tilanne rupeaa näyttämään siltä että olisi etsittävä uusi juhlatila?

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Noniin, juhlat oli ja meni Furuvikissa.

Kaikki meni hienosti! Tila oli kaunis ja henkilökuntaa ei näkynyt koko iltana, mikä oli hyvä. Iltapala tarjottiin grillikatoksessa.

Voin siis suositella kaikille.

Niin ja meillä oli bändi laitettu keittiön päähän juhlatilaa, jolloin pöydät mahtuivat paremmin. Vieraita olisi mahtunut noi 65, eikä ollut mitenkään tosi ahdasta. Pari pöytää raivattiin sitten tanssin tieltä, mikä myös sai häävieraat tutustumaan toisiinsa.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Vanha ketju mutta uudempaakaan en löytänyt. Eli meille on nyt varattu Villa Furuvik 6.-7.6.2015, eli tarkoitus pitää siellä juhlat + siunaustilaisuus lauantaina, yöpyä siellä osan juhlakansan kera ja sunnuntaina sitten siivoilla paikat. Onko kukaan muu tehnyt tätä samalla kaavalla? Tai ylipäätään viime aikoina juhlinut Furuvikissä? Kokemuksia ja vinkkejä kaipaisin!

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Meillä oli toukokuussa häät tuolla. Vihkiminen pidettiin ulkona kiviportailla ja juhlatila oli varattu seuraavaan iltapäivään, osa porukasta yöpyikin paikanpäällä. Meillä oli paikan puolesta siivous, ei ollut pahan hintainen ja ei todellakaan olisi kiinnostanut sunnuntaina siivoilla. :) Juhlat onnistui älyttömän hyvin ja oltiin tosi tyytyväisiä. Ilma oli ihan mielettömän hyvä onneksi, niin ulkoalueita pystyttiin myös käyttämään. Meitä oli vähän reilu 70 henkeä ja hyvin mahduttiin. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...