Guest 1003morsian

Nurmijärvi

112 viestiä aiheessa

Hei

Onko kellään tietoa/kokemusta juhlatiloista noin 100 hengelle Nurmijärvellä? Olen kovasti koittanut etsiä, mutta en ole löytänyt oikeastaan yhtään mitään.

Kiitoksia etukäteen tiedoista!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mitenkäs olisi Ahjola? Monta kertaa olen siellä ollut häissä ja tila tuntuu varsin toimivalta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tällaisia nuorisoseurantaloja löytyy:

* Roinela (Kino), Klaukkalan keskusta

* Rientola, Perttula

* Toukola, Lepsämä

Ja jokunen muukuin löytyy, kuten toi tumpin mainitsema Ahjola.

Minä itse juhlisin kyllä mieluiten Rientolassa. Kaunis sekä ulkoa että sisältä. Olen ollut kaksissa häissä siellä vieraana.

Vihitäänkö teidät Nurmijärven kirkossa? Jos, niin  Rientolaan on ihanteellinen matka, muutama minuutti autolla.

Netistäkin pitäisi muistaakseni löytyä tietoja hakusanoilla "Nurmijärvi seurojentalot" tai "Nurmijärvi nuorisoseura", koikeile! Toivottavasti oli jotain apua :)!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitos vastauksistanne!

Silmu, meidän suunnitelmat meni ihan uusiksi syksyhäistä ja nyt joudumme niitä aikaistamaan. Olemme juuri muuttaneet Nurmijärvelle ja mietin pitäiskö juhlat pitääkin täällä vai koitanko saada entiset suunnitelmat Espoossa aikaistettua. Taitaa olla jo aika myöhästä saada mitään paikkoja enää varattua... :-[

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tässä keskustelussa tähän mennessä esille tulleista paikoista itsellä on kokemusta Rientolasta, Ahjolasta ja Toukolasta. Olen samaa mieltä kuin edellä, Rientola näistä on kenties paras paikka. Eikä se Toukolakaan ole ollenkaan huono. Ahjolassa stage taitaa olla samassa tasossa kuin muukin tila, jolloin näkyvyys lavalle/lavalta ei ole yhtä hyvä kuin kahdessa ensinmainitussa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No jatkanpa tähän ketjuun jos vastauksia saisi vaikka :)

Ruusa kehui Sääksin rantaa, mikä tila siellä on? Kuulostaa ihanteellista, ja kiinnostus heräsi. Kaikki kokemukset tervetulleita!!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sääksin rannalla on seurakunnan leirikeskus, joka ei ehkä tiloiltaan ole hyvä häitä varten. Kotorannassa on aikas pienet tilat ja sittenhän on vielä tuo Kiljavan opisto / Kiljavanranta, tiedän että siellä on joskus häitä pidetty, mutta itse en henk.koht. järjestäisi. Tilat on jotenkin hiukan "ankeat"...

Itse juhlisin tuolla Perttulan Rientolassa...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tähän laitan pienen mainoksen klaukkalan nuorisoseurantalo Roinelasta! Se on sekä sisältä, että ulkoa paremmanssa kunnossa kuin Rientola ja paremmin varusteetu, vaikka on hieman pienempi!

Klaukkalaan ei ole myöskään pitkä matka pääkaupunki seudulta vantaalta motaria noin 15min.

Itse olisin halunnut häät siellä, mutta talo oli varattu juuri siksi vkolopuksi.... muut kesä viikonloput olis ollu vapaana viel siinä vaiheessa kun aloin varailla!

Olen itse aktiivisesti mukana seuran muussa toiminnassa, jos joku haluu kysyy jotain, niin laittakaa vaikka privaa!

Klaukkalaan valmistuu myös kirkko joulukuussa 2004! Vaikka en usko sen päihittävän kirkonkylän kirkkoa!

Kannattaa käydä stekkaan Roinelan kotisivut:

http://www.nuorisoseurat.fi/talo29.html

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nurmijärven Rajamäeltä löytyy ihana juhlapaikka; Tilausravintola Pikku Paroni. Paroni sijaitsee rajamäen kirkkoa vastapäätä eli on ihan "keskustassa", kuitenkin katseilta piilossa.  Muistaakseni sinne mahtuu 150 ihmistä. Pihapiiri on ihanteellinen esim. ulkovihkimisen järjestämiseen. Paronissa on todella hyvää ruokaa ja palvelu oli erinomaista.

Pidimme omat häät kyseisessä paikassa ja voin suositella sitä lämpimästi kaikille!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko kellään kokemuksia talvihäiden järjestämisestä Nurmijärvellä?

Millainen tuo Ahjola on juhlatilana?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nurmijärven lähellä eli Klaukkalan Lepsämässä on yksi mukava paikka eli Toukola...vuokra ei olleskaan paha n.300€...paikkaan mahtuu n. 100 hlöä ja enemmänkin  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olemme menossa naimisiin ensi vuoden helmikuussa(2007). Olemme juuri muuttaneet Klaukkalaan, ja emme tunne seutua ollenkaan. Haluaisimme vinkkejä häiden pitämiseen tällä seudulla.

Kiitos kovasti etukäteen!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Lepsämässä on Toukola, kiva vanha rakennus. Seurakunnan kerhoja siellä pidetään. Sitten on Nurmijärvellä Ahtola. Kunnan sivuilta voisi löytyä noista tietoa. Minkä kirkon ajattelitte varata? Klaukkalassa on myös Holman kurssikeskus. googlella löysin siitä tietoa itse. Asun itsekin Klaukkalassa ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Klaukkalassa on myös työväentalo Männikkö, melko keskustassa sekin. Nurmijärveltä suosittelisin tosiaan Ahjolaa mutta Roinelasta en sitten tiedä, ei ole kovin hyvässä kunnossa ja talvella vetoinen.

Niin Nurmijärven kuin Klaukkalankin seurakuntatiloja kannattaa myös kysyä. Klaukkalassa ainakin ihan uudet ja valoisat tilat.

Onnea tilan etsintään :-X

Terveisin

Klaukkalalainen

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nukarin pirtillä oon nähnyt häitä vietettävän. En kyllä tiedä millainen paika se on sisältä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nurmijärvellä kiva nuorisoseurantalo Rientola. Kivalla paikalla, mäellä. Jos teidät vihitään Nurmijärven kirkossa, niin suosittelen tätä, lyhyt matkakin.

Klaukkalassa nuorisoseurantalo Roinelassa olen ollut talvisissakin juhlissa, muunmuassa hirvipeijaisissa. Hyvä paikka. Vain kerran -tänä talvena kun pakkasta oli -25'C- on ollut kylmä, silloinkin oli kova trafiikki ovissa, eikä väliovet olleet kiinni. Onko siis kylmenpi/vetoisampi kuin muutkaan vast. paikat.

Lepsämän ns.talo Toukola näyttää tällä hetkellä ulkopuolelta kamalalta, mtta saa julkisivuremontin tänäkesänä. On pienempi (ja mielestäni vaatimattomampi kuin edellä mainitut).

Onnea etsintään!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tuoreita vinkkejä kaivataan: Onko viimekesäisiä kokemuksia tai tämän kesän suunnitelmia nurmijärven hääpaikoista? Jollain sivulla mainittiin ohimennen Perttulan navetasta, josta olisi kunnostettu juhlatila, mikäköhän mahtaa olla kyseessä? Netistä koitin kaivella, muttei ainakaan vielä löytynyt. Onko jollain käsitystä ko. paikasta? Tällä hetkellä tuo Rientola vaikuttaa lupaavimmalta :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Tällä hetkellä tuo Rientola vaikuttaa lupaavimmalta :)

Rientola on hyvä, ellei paras niistä Nurmijärven paikoista, joissa itse  olen käynnyt, kun ottaa huomioon kokonaisuuden.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tuosta Perttulan navettapaikasta olen itsekin kovin kiinnostunut, mutta en ole onnistunut löytämään paljonkaan tietoa. Ilmeisesti paikan nimi on Kuha-Penttilän tila ja kuvan bongasin  yhden siellä häitään viettäneen parin sivuilta:

http://www.kolumbus.fi/kai.kangas/index_fi.htm

Lisätietoa siis kaivataan täälläkin!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Heippa, meilläkin suunnitellaan häitä, ja juhlapaikka vaihtoehtoina ovat morsiamen kotipaikka vihti, sekä sulhasen kotipaikka nurmijärvi. Molemmissa on kauniit kirkot, mutta juhlapaikka on ongelmana. Millainen Rientolan piha on? Löysin netistä melko paljon kuvia siellä vietetyistä häistä, ja sisältä näyttää kivalta. Mutta onko pelkkä hiekkaparkkis, vai löytyykö vihreää, kaunista kuvausmiljöötä läheltä? Myös tuo navetta Perttulassa kiinnostaa, joten jos joku tietäis enemmän ois kiva :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me ei olla vieläkään tultu mihinkään tulokseen juhlapaikan suhteen  :-? Onko tuoreita kokemuksia, joiden perusteella suosittelisit lämpimästi Nurmijärveltä juhlapaikkaa n. 100:lle hengelle???

Itse kun en ole paikkakunnalta, niin tuntuu että on ihan hukassa. Rientola on tällä hetkellä listan kärjessä. Eniten kyllä kiinnostaisi se Kuha-Penttilän tila, josta täällä on aikasemminkin kyselty, mutta tietoja ei tunnu löytyvän sitten mistään.. ei netistä, ei puhelinluetteloista.. Eli jos joku ihana osaisi yhteystietojen metsästyksessä neuvoa, niin olisin erittäin onnellinen!!

Yksi vaihtoehto tietenkin vielä löytyy, eli Ainomielen linkistä löytyy osoite, niin täytyy kai vaan ajaa paikalle ja kysyä, josko lähistöllä asuvat tietäisivät miten homma toimii  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Millainen Rientolan piha on? Löysin netistä melko paljon kuvia siellä vietetyistä häistä, ja sisältä näyttää kivalta. Mutta onko pelkkä hiekkaparkkis, vai löytyykö vihreää, kaunista kuvausmiljöötä läheltä?

Olemme varanneet alustavasti Rientolan häihimme elokuussa 2008. Emme ole vielä ehtineet

sisälle saakka katsomaan (olemme löytäneet varmaan samat kuvat netissä kuin Tweetiekin),

mutta kävimme ajamassa autolla sen ympäri. Hiekkaparkkishan siellä on, ja myös hiukkasen

nurmikkoa, mutta ei todellakaan mitään edustavaa kartanon puutarhaa. Myös itse rakennus näyttää 80-luvulla remontoidulta, eli ulkopanelointi, ikkunat, ovet ym. eivät aivan matchaa

1900-luvun alkupuoleen. Luultavasti useimmat eivät tuota edes huomaa, minua se perinnerakennusfriikkinä hieman vaivaa. Ei kuitenkaan niin paljon, että se vaikuttaisi

hääsuunnitelmiin  ;)

Maisemallisesti Rientolan paras puoli on, että se on Perttulan kylän korkeimman mäen päällä. Siitä siis on laajat näkymät kylään ja sitä ympäröivälle laajalle peltoaukealle. (Vilja)pellot ovat varmasti elokuussa hienon näköisiä, riippuen tietysti vähän siitä, milloin Perttulan isännät pääsevät puimahommiin...

Muita Rientolan plussia ovat kohtuullinen hinta ainakin PK-seudun paikkoihin verrattuna,

erillinen kahvilatila esim. lasten puuhahuoneeksi, invaluiskat ym. esteettömyyshärpäkkeet

ynnä julkiset liikenneyhteydet Helsinkiin: perjantai- ja lauantaiöinä viimeinen bussi Kamppiin

lähtee n. klo 2. En ole tosin aivan varma, voiko siellä bilettää ihan noin pitkään,

sillä (mukavan tuntuinen) talonmies asuu rakennuksen päädyssä ja

haluaa varmaan nukkua hänkin...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pikku Paroni on kauniilla paikalla kirkon vieressä ja heillä on pitopalvelukin samassa A-oikeuksilla. Suosittelen. Ja ruoka on taivaallista!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitos JJJ Rientola-infosta!! Pitää tässä varmaan alkaa tehdä päätöksiä, ettei jäädä ilman (!) saitteko te juuri haluamanne päivän varattua?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään