Jump to content
Naimisiin.info

Suomenlinna (Helsinki)


miiru

Recommended Posts

Hei kaikki rouvat ja kesän 2013 ja 2014 morsiamet!

 

Kesäksi 2014 on nyt varattu Suomenlinnan Pirunkirkon juhlasali ja kaikenmoiset kommentit olisi tervetulleita! Niin plussat kuin miinuksetkin! Eniten huolettaa, että mahtuuko koko porukka mukavasti saliin (n.120 henkeä) ja miten tanssiminen ym. onnistuu!

 

Kuinka aikaisin varasitte lauttakuljetukset autoille ja käytittekö HSL päälauttaa henkilökuljetuksiin vai varasitteko jostain muualta?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 187
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Heippa, meillä olisi yhtenä vaihtoehtona kesälle 2014 Suomenlinnan Ruutikellari. Tila näyttää kuvissa ihastuttavalta. Pari kysymystä kesällä juhlineille: onko tilassa hyvä ilmastointi, vai tuleeko kesällä kuuma? Mihin muulta paikkakunnalta tulleet vieraanne majoittuivat ja mihin jättivät autonsa? Millaisena koitte kulkemisen saarelle, aiheuttiko lisävaivaa? Tätä ketjua toki olen lukenut ja saanut moneen kysymykseen hyvän vastauksen, hienoa että tämä on olemassa.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 2 weeks later...

Me juhlimme kesäkuussa 2014 Pirunkirkossa häitämme ja vieraita on tulossa n.100. 

Itsekin pohdin, että missä vaiheessa nuo autopaikat pitää varata keväällä cateringille ja bändille ym.

Meillä on (toivon mukaan) vihkiminen Tuomiokirkossa ja olemme ajatelleet, että kävelemme siitä vieraiden kanssa samaa matkaa lautalle. Emme aio varata mitään yksityiskuljetusta vaan HSL lautalle menemme koko porukka :)

Link to comment
Share on other sites

Kannattaa soittaa lauttafirmaan helmikuun lopussa, niin silloin osannevat kertoa sen vuoden aikataulun. Ja sitten soittaa heti sinä päivänä kun kesän varaukset alkavat ja varata ne tarvittavat autopaikat. 

 

Ja jos kuljette kaikki yleisillä lautoilla, niin ehkä tiesittekin, että juhlien aikatauluun kannattaa varata kunnon pelivara. Säästä riippuen kun lauttaan ei ehkä ole lainkaan jonoa tai sitten pahimmillaan lauttarannassa joutuu seisomaan tunninkin verran. 

Link to comment
Share on other sites

Käytiin eilen Suomenlinnan avoimilla ovilla ja voi että ollaan onnellisia Pirunkirkon varauksesta! Paikka jopa ylitti meidän toiveet ja kaikki tuntui olevan mietitty loppuun asti juhlia varten :) Lautalta käveli viitisen minuuttia, eikä reitillä ollut kuin pari metriä mukulakiveä, joten korkkarikansakin pääsee kyllä kätevästi kävelemään!

 

Hääkuume ja odotus vain yltyi!  :girl_in_love:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Minäkin kaipailen kokemuksia vihkimisestä Suokissa. Tilaksi ollaan buukkaamassa Tenalji von Ferseniä, tosin nyt näyttää siltä että kallistumme syyskuun lopulle/ lokakuun alulle. Siinä viikon aikana tilan vuokra alentuu 400 eurolla, joten voipi olla että meidän häitä tanssitaan lokakuussa :girl_in_love:

Olen lukenut, että monet ovat varanneet Myllysalin vihkimiselle vaikka eivät olisi jääneet sinne juhlimaan. itse haluaisin kuitenkin vihkimisen ulkona, kalliolla, meri taustalla ja tuuli hiuksissa... säävarauksella :) Tenaljista kerrottiin, että vihkiminen ulkona käy hyvin, täytyy vain tehdä asiasta erillinen hakemus. Tietyt paikat, kuten Kuninkaanportti ovat kiellettyjä paikkoja, mutta kyllähän Suokissa riittää lääniä ja upeita paikkoja.

 

Yhteenvetona: kokemuksia, anyone?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
Mylvinen: Onnittelut hyvästä päätöksestä, Pirunkirkko on ihana! <3 Noista lautan autopaikoista... Meillä esim. mantereelta tuleva pitopalvelu hoiti itse autopaikan varaamisen käsittääkseni heti kun kesän lautat tulivat varattaviksi. Tuntuivat olevan paljon paremmin perillä näistä varauksista kuin me itse. ;P Kaksi omaa autopaikkaa roudaamiseen/hääautolle varattin sitten itse, tai lähinnä mies varasi. 
 

Petux: Meillä vihkiminen tapahtui Suomenlinnan kirkossa, joten ulkopaikoista en osaa sanoa.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Minuakin kiinnostaisi Suomenlinnan ulkopaikat siviilivihkimistä varten. Vaihtoehtoja on varmasti toki lukuisia, mutta olisiko kenelläkään mitään erityisiä suosituksia? Entä onko kokemuksia vihkimisestä sisällä Pirunkirkon juhlasalissa? Miten tilan järjestitte ja miten onnistui?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Kyllä varmasti saa vihkiajan samalla päivälle.Me saimme ykkösvaihtoehtomme Tuomiokirkossa ja lienee suositumpi kuin Suomenlinna.

Lauttapaikat tulivat varattaviksi muistaakseni huhtikuussa…Ja ne tosiaan kannattaa varata.

 

Meillä oli erittäin onnistuneet häät Pirunkirkon juhlasalilla pari viikkoa sitten! En voi kuin kehua paikkaa! Kaikki on tilassa suunniteltu häiden/juhlien viettoa varten ja oli juuri sopivan viileä vaikka ulkona oli +23 :) Kävelymatka on juuri sopiva lautalta vieraille ja 100 henkeä mahtui erinomaisesti syömään ja tanssimaan tilassa! Tila on kaunis ihan itsenään ja meillä oli koristeina vain katossa roikkuvia pompomeja! Tyylikäs kattaus hoiti loput.

 

Käytössä olleet varastot helpottivat järjestelyitä kun tavaraa sai viedä jo edellisenä päivänä ja loput tavarat sai noutaa sunnuntaina päivästä :)

 

Mukavia häitä tämän ja ensi kesän morsmaikuille!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 3 months later...

Moikka!

 

Miten Pirunkirkossa juhlineet olette saaneet koristelut ym. hoidettua kun tilaan pääsee vasta hääpäivän aamuna? Entä mitä kannattaa huomioida logistiikan suhteen - se myös meitä eniten huolettava asia. Entäpä onko jollakulla hyviä ideoita autojen parkkeeraamisesta mantereella? Onko joku yöpynyt Suomenlinnassa, hostellissa?

 

Kiitos tiedoistanne :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

^ Minua kiinnostaisi täsmälleen samat asiat Pirunkirkon suhteen! 

 

Sellaista olen ainakin kuullut ehdotetun (Tuliko Suokin henkilökunnalta vai mistä - en muista.), että lauttaan voisi etukäteen varata paikan pakettiautolle, johon koristeet ym. tilpehöörit voi etukäteen lastata. (Autopaikka kannattaa kuulemma muuten varata todella hyvissä ajoin.) Sitten tavarat saisi suhteellisen kätevästi autosta joko edellisenä iltana Pirunkirkon vieressä olevaan varastoon (jos se on vapaana - kannattaa kysyä henkilökunnalta) tai sitten autosta suoraan juhlapaikalle samana aamuna. 

 

Tällä hetkellä meillä on ajatuksena, että hommaisimme jostain tuon pakettiauton, koska sitten kamat voisi myös yöllä lastata pikaisesti autoon takaisin ja joku "onnellinen" tulisi viimeistään aamulla ajamaan auton saarelta pois. 

 

Aikamoista säätöä siis, joten parempiakin ehdotuksia otetaan mielellään vastaan...

Link to comment
Share on other sites

Veimme puolet tavaroista autolla saareen perjantai-iltana(varasto on käytössä pe-su jos juhlat la ja niitä on kaksi joten ovat kyllä aina vapaana) ja lauantaille varasimme lauttapaikan 9:30tms lauttaa jolla veimme loput tavarat. Miehet laittoivat juhlatilan kuntoon alle tunnissa(oli iso porukka) ja sulho/bm pukeutuivat suihkutilassa ennen vihkimistä. Olimme varanneet yöksi lauttapaikan bändin pakulle yön viimeiseen lauttaan. Juhlatilan tyhjensimme Pirunkirkon eteen jätettyyn autoomme yöllä ja kaasoni haki sen aamulla mantereelle :) pirunkirkon lastausoven edessä on paikkoja autoille.

Kysykää ihmeessä jos tulee muuta mieleen :)

Link to comment
Share on other sites

^^ ^^^ Kiitos, Morsian! 

 

Pitääpä miettiä tosiaan tuotakin vaihtoehtoa, että välttämättä emme edes pakettiautoa omille tavaroille tarvitse, jos osan kamoista saa vietyä jo edellisenä iltana... Häihimme on vielä rutkasti aikaa, joten vielä en ehkä osaa edes esittää kaikkia olennaisia kysymyksiä, mutta täytyypä palata asiaan, jos tulee myöhemmin vielä jotan Pirunkirkkoon liittyen.:)

Link to comment
Share on other sites

Veimme puolet tavaroista autolla saareen perjantai-iltana(varasto on käytössä pe-su jos juhlat la ja niitä on kaksi joten ovat kyllä aina vapaana) ja lauantaille varasimme lauttapaikan 9:30tms lauttaa jolla veimme loput tavarat. Miehet laittoivat juhlatilan kuntoon alle tunnissa(oli iso porukka) ja sulho/bm pukeutuivat suihkutilassa ennen vihkimistä. Olimme varanneet yöksi lauttapaikan bändin pakulle yön viimeiseen lauttaan. Juhlatilan tyhjensimme Pirunkirkon eteen jätettyyn autoomme yöllä ja kaasoni haki sen aamulla mantereelle :) pirunkirkon lastausoven edessä on paikkoja autoille.

Kysykää ihmeessä jos tulee muuta mieleen :)

Kun viimeksi olimme Suokissa keikalla.Sattui sopivasti,että tilaaja oli vuokrannut pakun omien tavaroiden kuljetukseen.Yhdistettiin logistiikka ja roudattiin soittokamat ja heidän viinakset ja tarvikkeet samalla kyydillä.Olin varannut heidän autolleen lauttapaikat mennen tullen ja.Totta mooses.Bändi on selvinpäin ja kuljetimme jääneet tarjoilut ja tavarat sekä bändin kamat  talliimme.Josta sitten tilaaja kävi hakemassa omansa.Kun oli ajokunnossa.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Tuoreita kokemuksia häistä Suokissa? Ruutikellari on vahvassa harkinnassa meillä toukokuun 2016 juhliin. Eli erityisesti siitä olisin kiinnostunut kuulemaan. Mutta toki kaikki käytännönjärjestelyt häitä silmällä pitäen kiinnostaa. :)

Muokattu: , käyttäjä: Littis
Link to comment
Share on other sites

Mä jatkan täällä yksinpuheluani. :D

 

Kävin eilen tutustumassa Ruutikellariin ja voi luoja että mä rakastuin siihen paikkaan! Ihanan rouhea ja tunnelmallinen.  :-X Ruutikellari siis varattu meidän häihimme ensi vuoden toukokuuksi. En tyytyväisempi valintaan voisi olla! Paikka sijaitsi myös lähempänä kirkkoa ja päälauttalaituria mitä mä alunperin kuvittelin. Kävelin sieltä rannasta 10-15min itse juhlatilaan. Eli kirkolta vieläkin lyhyempi matka. Nyt vaan toivotaan hyvää ilmaa hääpäivälle. ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...