Merimelojien maja (Helsinki)


Anni.M.

Recommended Posts

Eikö täältä tosiaankaa löydy yhtään valokuvia häistä joita olisitte viettäneet merimelojien majalla? Saisi edes vähän käsitystä miltä paikka näyttää sisältäpäin. Saisiko myös udelle teiltä jotka paikkaa olette varaamassa kesälle/syksylle -06, niin mitä päivää olette ajatelleet?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 138
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Eikö täältä tosiaankaa löydy yhtään valokuvia häistä joita olisitte viettäneet merimelojien majalla? Saisi edes vähän käsitystä miltä paikka näyttää sisältäpäin. Saisiko myös udelle teiltä jotka paikkaa olette varaamassa kesälle/syksylle -06, niin mitä päivää olette ajatelleet?

Siis varattu jo 1.7 ja luulen että suurin osa ensi kesän viikonlopuista meni jo koska niitä sai varata vasta 5.9... Mulla on himassa muutamia kuvia ja voin tuoda ne, mutta päivää en osaa vielä sanoa koska ehtii.. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 months later...

Hei. Kuvia kaipaillaan :) Toimin kaasona ko. paikassa tänä vuonna, ja olisi kiva nähdä hieman kuvia paikasta. Jos jollain on mahdollisesti pohjapiirrosta ja esimerkkejä pöytäjärjestelyistä niin niitäkin olisi kiva nähdä :)

Itse en ole koskaan paikalla käynyt, ohi vain ajanut. Miten esimerkiksi tavaroiden kantaminen sujuu, onko totta, että pihaan ei saa ajaa autolla, vaan kaikki pitää kantaa sieltä rannasta?

Link to comment
Share on other sites

Hei. Kuvia kaipaillaan :) Toimin kaasona ko. paikassa tänä vuonna, ja olisi kiva nähdä hieman kuvia paikasta. Jos jollain on mahdollisesti pohjapiirrosta ja esimerkkejä pöytäjärjestelyistä niin niitäkin olisi kiva nähdä :)

Itse en ole koskaan paikalla käynyt, ohi vain ajanut. Miten esimerkiksi tavaroiden kantaminen sujuu, onko totta, että pihaan ei saa ajaa autolla, vaan kaikki pitää kantaa sieltä rannasta?

"Pihaan" ei saa ajaa koska saarelle menee ns. kävelysilta joka on todella kapea. Ehkä siitä just ja just mahtuu ihan pikkuautolla ajamaan. Talkkari kuulemma usein kieltäytyy avaamasta koko porttia (avaa vaan sellasen kävelyportin) jolloin kamat on kannettava rannasta. Kaikki pitopalvelut on joutunut rahtaamaan kamat saarelle rannasta...

Mä yritän tuua jotain kuvia, mutta kone on ollut rempassa enkä ole varma onko ne tallella.. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Kaikki jotka haaveilee ensi vuodeksi merimelojien majaa saavat odottaa varaamista taas syyskuulle.  :'( soittelin tänään sinne. Harmittaa kovasti, olisi ollut kiva lyödä lukkoon edes jotain.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
"Pihaan" ei saa ajaa koska saarelle menee ns. kävelysilta joka on todella kapea. Ehkä siitä just ja just mahtuu ihan pikkuautolla ajamaan. Talkkari kuulemma usein kieltäytyy avaamasta koko porttia (avaa vaan sellasen kävelyportin) jolloin kamat on kannettava rannasta. Kaikki pitopalvelut on joutunut rahtaamaan kamat saarelle rannasta...

Olin pari vuotta sitten majalla häissä. Kyllä silloin ainakin pääsi saarelle ja sieltä pois autolla. Suurin osa vieraista tuli vesibussilla, mutta muutama huonokuntoinen sekä itse hääpari ajoivat suoraan pihaan. Samoin yöllä pääsimme taksien kyytiin ihan juhlapaikan pihasta.

Onko tää sitten tapauskohtaista? En ainakaan kuullut, että olisi ollut mitään ongelmia asian kanssa..

Link to comment
Share on other sites

^Onkohan kyse samasta paikasta...? Vaikea kuvitella majalle ketään vesibussilla saapuvan, kun sen ympärillä on matalaa kivikkoa vaan? Ja itse pihaan ei kyllä mitenkään pääse autolla tai ainakaan auto sitten enää kääntymään. Mutta tästä lisää vielä alla.

Olin siis kaasona Merimelojien majalla viikko sitten. Tässä hieman kokemuksia ja havaintoja, jos niistä on muille iloa! En ole lukenut koko ketjua, eli pahoittelen, jos tulee toistoa.

Hääpari oli varannut majan heti ekana päivänä syyskuussa, kun se tuli mahdolliseksi. Heidän suosikkipäivänsä (20.5.) oli silloin jo mennyt. Eli nopea pitää olla!

Tavarat pitää kyllä käsittääkseni kantaa majalle rannasta. Kävelysilta on todellakin hyvin kapea, eikä taida kestää mitään painoa. Lisäksi siinä on tosiaan rautainen portti, josta aukeaa vain ihmisen mentävä ovi ;) Taksit odottivat meitä kahvilan edessä mantereella sitten yöllä.

Majalla on ihan tilava keittiö ja tilaa esim. bändin kamoille toisessa takahuoneessa. Mitoitus taitaa olla 120 hengelle, ja meitä oli vissiin 112. Sanotaanko näin, että aika tiukkaa se teki. Perimmäiset pöydät oli ns. parven alapuolella. Lisäksi buffet-pöytä ja yksi vieraiden illallispöytä piti raivata pois siinä vaiheessa, kun bändi alkoi soittamaan - muuten ei olisi mahtunut tanssimaan.

Majalla on vain yksi miesten ja yksi naisten vessa. Sanotaanko näin, että naisten puolella oli aika usein jonoa... Mutta sinänsä tähän aikaan vuodesta ulkokautta vessaan meno ei tuntunut mitenkään hankalalta. Ulkona pihalla on upeat maisemat, joista kyllä nauttii kun käy happea haukkaamassa.

Pöydät piti lopuksi raivata siivoojia varten taas pinoihin salin perälle, ja tuolit piti myös kasata takaisin pinoihin. Tuolit ovat edelleen muoviset... Me hoidettiin avustajien voimin noi kasaukset jo lopuksi illalla, jottei tarvinnut tulla aamulla sitä tekemään. Lahjat ja muita omia tavaroita jätettiin keittiötilaan yön yli. Helpotti loppuillan logistiikkaa kummasti. Hääpari haki ne sitten sunnuntaina pois.

Tavallaan se tila ei mun mielestä kaipaa välttämättä mitään koristelua. Puiset seinäpaneloinnit on tunnelmalliset ihan sinälläänkin, plus seinillä on melomiseen liittyvää rekvisiittaa. Mutta nää on makuasioita.

Ei tuu nyt enempää mieleen :D

Link to comment
Share on other sites

^ Hmm.. oliskohan sitten eri paikka  :-? Mä luulin silloin olleeni Merimelojien majalla, mutta ei siinä kyseisessä paikassa ainakaan ollut ulkokautta mentäviä vessoja. Ja tosiaan vesibussilla mentiin, juhlapaikkaan käveltiin rannasta parisataa metriä. Omituista..  :D

Muoks. Onkohan Rajasaaressa jokin juhlapaikka? Ehkä oon sekoittanut siihen?

Link to comment
Share on other sites

Guest Katja A
^ Hmm.. oliskohan sitten eri paikka  :-? Mä luulin silloin olleeni Merimelojien majalla, mutta ei siinä kyseisessä paikassa ainakaan ollut ulkokautta mentäviä vessoja. Ja tosiaan vesibussilla mentiin, juhlapaikkaan käveltiin rannasta parisataa metriä. Omituista..  :D

On se sitten ollut eri paikka ;) Tuolla on tosiaan vessat ulkona erillisessä "kopissa". Ja kävelysilta rannasta ei ole noin pitkä...

Link to comment
Share on other sites

Guest Bomburee

Kiitos Katja A kertomuksesta. Meillä näyttää nyt siltä, että vieraita on tulossa jopa 130, kun ihmiset ovat ilmoittaneet muutaman uuden avopuolison ja joitakin kutsumattomia lapsia.  ::)

Aiotaan sitten roudaa sinne vaikka itse yksi ylimääräinen pöytä, jotta kaikki mahtuvat... Soitin majalle eilen, ja sanoivat, että siellä on kerran ollut jopa 150 vierasta, mutta tiukkaa kuulemma teki.

Yritän nyt olla stressaamatta asiasta ja ajatella, että tiivis tunnelma = hyvät bileet  ;D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Tässä kokemuksia viime kesältä. Maja oli todella tunnelmallinen juhlapaikka.

Meillä oli 120 vierasta ja pöydät meinasivat loppua kesken. Olimme laskeneet niiden riittävän tuolle väkimäärälle, mutta pöytien jalat olivat niin hankalassa kohdassa pöytälevyä, ettei niihin voinut liitettynä istuttaa niin montaa henkilöä kuin alunperin laskimme. Tarjoiluihin käytimme 2 pöytää ja yhdessä istuimme itse. Lopulta raahattiin ulkoa kaksi keikkuvaa pöytää vielä apupöydäksi. Ne pelastivat meidät :)

Istuimme itse lasiovien edessä ja siitä meillä lähti viisi pöytäsakaraa salin pituussuunnassa. Tarjoilut oli takan edustalla. Kun bändi aloitti soiton, otettiin takan edustalta joka rivistä 1-2 pöytää pois. Tuolit siirrettiin salin reunoille jotta istumapaikkoja riitti.  

Link to comment
Share on other sites

Millainen keittiö Merimelojien majalla on? Eli löytyykö kaikki perusvehkeet (uuni, hella, astianpesukone...)? Pitopalvelua kiinnostaisi nämä tiedot.  :)

Suht pieni, mutta hella, uuni ja astianpesukone löytyy sekä 2 isoa jääkaappia. Kaikki tarvittava siis.. Keittiöön myös oma sisäänkäynti.

Itse laskin että pöytiä on 24 isoa eli niitä mihin mahtuu 4 ja sitten muutama pienempi pöytä esim. lahjapöydäksi jne. Meillä tulee vieraita vain 90, joten Bomburee kannattaa varmaan ottaa enemmänkin kuin 1 lisäpöytä.. Itse laskin että meillä juuri ja juuri riittää nuo pöydät..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 1 month later...

Unohdin kommentoida koristelua eli meillä oli juhlat lauantaina mutta siellä oli juhlat perjantaina eli pääsimme koristelemaan vasta lauantaiaamuna. Saimme tosin neuvoteltua todella edullisen vuokrahinnan koko päiväksi, joka helpotti huomattavasti koristelua, cateringia jne. Olen tosin kuullut, että mikäli edellisenä iltana ei ole tilavarausta niin silloinkin on mahdollista päästä koristelemaan jos haluaa.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...