Katja

Rovaniemi ja lähialueet

323 viestiä aiheessa

Hei, Poro-Pekan pirtti meltauksessa on aivan mahtava paikka!! Tosi ystävällinen ja hyvä palvelu , tunnelmallinen + paikallista yrittäjyyttä!! Uuteva vuotena ystävälläni oli siellä häät, jossa olin kaasona. Hääparin lähdön jälkeen vieraat jäivät vielä paistelemaan makkaraa pihassa olevaan kotaan!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nostetaas vähän kun alkaa olla mulle ajankohtaista tuo juhlapaikan valinta. :)

Meillä on vieraita tulossa noin 100, joten kohtuullisen isoa juhlapaikkaa tarvitaan. Ongelmana meillä on se, että minä en tykkää Rovaniemen pääkirkosta. Haluaisin mennä naimisin Viirin kappelissa, joka on mun mielestä ihanan pikkunen ja jotenki aito. Mutta ongelma on se, että sieltä ei löydy lähimaastosta juhlapaikkaa. Kauhee pähkääminen ku pitäis kuitenki olla se juhlapaikka kohtuullisen matkan päässä kirkosta, mutta en halua mennä naimisiin kolkossa kirkossa... :-?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jos pääkirkko vaikuttaa kolkolta, mitä se kyllä etenkin pienelle porukalle on, niin kannattaa kysellä Tavivaarasta siunauskappelia. Käsittääkseni siellä myös vihitään. Olin muutama viikko sitten pienellä puolella hautajaisissa ja kappeli on todella kaunis. Ja sieltä löytyy siis sekä iso että pieni puoli. Oliskohan se pieni puoli vetänyt jonku 50 ihmistä...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jos pidettäis häät Rovaniemellä ja jos olisi rajattomasti rahaa, niin tuo Metsäkartano olis aivan IHANA paikka!  :-X

Pistin huvikseni hintakyselyn menemään.... ::)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tässä taas yhdenlaista listaa juhlapaikoista Rovaniemeltä ja lähistöltä (listan kauimmaiset juhlapaikat taitavat olla noin tunnin ajomatkan päässä...että aika laaja katselmus). Googleen vaan nimiä, ja katselemaan! ;D

Kemijoen Helmi (siis se laiva)

Villa Maria

Petäjäniemen tila

Lapin Pohtimo (Pohtimolammen hotelli siis)

Sky Hotel

Ounasvaaran maja

Ounasvaaran pirtit

Ounasjoen poropirtti

Hirsipirtti

Metsäkartano

Alaruokasen talo

Lappia-talo

Vaattunkiköngäs: kämppäkartano (metsähallituksen kämppä)

Onnellisten saari

Someroharjun varuskuntakerho

Kotisaari

Porohovi

Poro-Pekan pirtti

Ala-ounasjoen erästäjien maja

OMEKA (Olkkajärven kalastus- ja metsästysseuran maja)

Keskiaikaravintola Wanha Autti

Santamus

Villa Säikkärä

Sieripirtti

Karhunpesä

Petäjäniemen tila

Aurora

Ounaspaviljonki

Valdemari

Lisäksi kannattaa katsoa myös nämä osoitteet (listan paikkojen lisäksi myös joitain muita):

http://tourism.rovaniemi.fi/?deptid=6373

http://tourism.rovaniemi.fi/?deptid=6365

Toivottavasti on apua jollekkin.  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitos kattavasta ja kätevästä listasta :) Kiva, kun joku jaksaa nähdä vaivaa. Oletteko saaneet tarjouksia Skyhotellilta tai Metsäkartanolta? Olisi kiva tietää vähän hintatasoa ja menujen kattavuutta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Heips,

Kannattaa laittaa sähköpostilla menemään tarjouspyyntöjä nuihin paikkoihin. Vastaavat yleensä nopeasti.

Kyselin kesällä Sky:lta, mutta mulle oli kyllä ihan liian kallista! Halvempi menu on iltapaloineen 38 euroa/aikuinen (lastenmenu 15e), ja mun mielestä se on TYLSÄ....kahvipöydässä ei mitään muuta ku kakku.  Ja tuohon hintaan ei kuulu vielä alkoholit. Lisäksi tulee tietysti vielä tilavuokra, joka on Sky:lla 350e/ilta.

Lähetin tarjouspyynnöt myös Pohtimolammelle ja Poro-Pekan pirtille. Poro-Pekan pirtistä tykkäsin eniten, kun sinne saa viedä omia leivonnaisia ja omat alkoholit.

Tässä kuitenkin sulle Sky-hotellin tämän vuoden häämenu:

Menu 1,    27,50 €

Alkuruoat:

Kermaista lohikeittoa

Savustettua poronpaistia

Graavattua siikaa

Rieskaa ja ruisleipää

Pääruokana:

Poron käristystä, perunamuusia, puolukkaa ja suolakurkkua

Jälkiruokana:

Lakka-kermakakkua ja kahvi

Menu 2,    35,50 €

Alkuruoat:

Korianterigraavattua lohta, limeaiolia

Lämminsavustettua rautua, mätimoussea

Savustettua poronpaistia, punasipuli-puolukkahilloketta

Tomaatti-mozzarellasalaattia

Salaatti paahdetuista pähkinoistä ja viikunasta

Kana caesar salaattia

Kinkku-rucola salaattia, paahdettua cashewpähkinää

Katkarapusalaattia ja tuoretta ananasta

Pääruoat:

Timjamivoissa paahdettua Jäämeren lohta, tummaa tattikastiketta

Kokonaisena paahdettua härän ulkofilettä, tomaattikastiketta

Jälkiruokana:

Hääkakkua ja kahvia

Suklaakakkua ja kirsikkahilloketta

Pikkuleipiä ja leipäjuustoa

Kahvi

Iltapala     9 €

2 ruokaisaa salaattia

Cocktail –piirakoita ja munavoita

Leipää, juustoa ja levitettä

Menut eivät sisällä ruokajuomia. Buffet-juomat (maito, mehu, vesi) € 1,50 /hlö.

Laskutus vahvistetun henkilömäärän mukaisesti +/-10 %.      

Varaukset:        016-323 400, [email protected]

OLEPPAS HYVÄ!  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tuhannesti kiitoksia! Mukava saada asiallisia, kattavia vastauksia. Meillä on vielä aikaa reippaasti yli vuosi häihin, joten en viitsi ihan vielä kysellä tarjouksia. Tuo Skyn kalliimpi menu vaikutti ihan ok:lta. Toisaalta, tuolla hinnalla saa varmaan jo muistakin paikoista ihan kelvollisia tarjouksia. Meillä runsas vierasmäärä (varmaan yli 150 henkilöä) rajoittaa hieman vaihtoehtoja ja kulinaristi haluaisi tietty suht varmasta paikkaa ruoat :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tuli vielä mieleeni, että mihin Rovaniemen juhlapaikoista saa viedä omat juomat ja ruoat? Tai ehkä pelkästään vaan juomat.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kaikista en tiedä, mutta tietenkään hotelleihin ja ravintoloihin (kuten sky ja pohtimolampi) ei saa viedä mitään syötävää tai juotavaa itse, vaan kaikki tulee niiltä. Monilla muillaki juhlapaikoilla on mun ymmärtääkseni pitopalvelupakko, jolloin kaikki pitää ottaa tietyltä pitopalvelulta, jolloin ei saa tuoda omia juomia ja ruokia. Ainakin Poro-pekan pirttiin saa viedä omia juomia ja jotain ruokiakin, mutta se perus-menu tulee niiltä itseltään. Periaatteessa kaikkiin semmosiin paikkoihin saa viedä omat ruoat ja juomat, missä maksat vain vuokrasta. Tää nyt on vaan mun tulkintaa, voin olla väärässäkin.  ::)

Vaikka sulla onkin häihin vielä paljon aikaa, niin laita ihmeessä sähköpostia kiinnostaviin juhlapaikkoihin. Ei niille oo mitään merkitystä sillä, koska olette menossa naimisiin. He vastaavat kyllä kaikkiin askarruttaviin kysymyksiin. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko kellään kokemusta (omat häät, vieraana, joku muu tilaisuus, ihan mitä tahansa  ;D ) olut ja viinitupa oktetista? Etsitään juhlapaikkaa Rovaniemeltä, kyseessä suht pienet häät, 30-40hlö, joku Ounasvaaran maja tuntuu vähän turhan mahtipontiselta tilalta ;D Tietoa hinnoista, miten palvelu pelaa, ihan mitä vain infoa ko. paikasta?

Ja laittakaa toki yhä tietoa jos on muidenkin paikkojen hintatasosta :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pistänpä nyt tännekin millaisia vastauksia olen saanut kun olen muutamasta paikasta kysellyt..

Ounasvaaran pirtit (ravintolasali uudistuu jouluna 2007) Tämä siis oli vain meille tehty ehdotus, ei mikään "yleinen häämenu" mutta osviittaa hinnoista kuiten saa. Perus lohikeitto, leivät, levite, kahvi ja kakku-menu oli 19€ + tilavuokra. Toivoin kuiten laajempaa menua joten ehdottivat tätä:

"Hääjuhla voisi mennä tätä rataa:

lasillinen kuovuvaa ( 3 e / hlö)

buffetissa:

vihreää salaattia

savukalasalaattia **

savuporosalaattia

tomaatti-mozarella-sipulisalaattia

kermaista häränlihapataa & perunamuusia**

kahvi/teepöydässä

täytekakkua

pikkuleipiä ( 2 lajia)

leipäjuustoa & hilloja

menu 31 e / aikuinen ja lapsi 4-12v 23e

( pääruoaksi voisi ottaa lihapadan** tilalle loimulohta & tartarkastike &

viipaleperunaa.

Huom ! olisi samalla ohjelmanumero, koska uudessa ravintolasalissa on

loimuttaminen mahdollista

sekä sisällä että ulkona. Savukalasalaatin** tilalle tulisi

broilerisalaattia. Tällä muutoksella

menun hinta olisi 37 e / aik ja lapselta 27e .)

Lisäksi tilavuokra 4ltä tunnilta 400e.  Mahdolliset lisätunnit veloitetaan

100e / tunti.

Kahvin kyytipojaksi konjakkia ( 4 cl = 5 e ) tai lakkalikööriä ( 4cl = 3e). "

Ei siis mikään kummoinen, mut yks vaihtoehto kuiten. Mun mielestä kuiten tuo tilavuokra oli aika kallis, jos skylläkin oli 350, ja buffee paljon laajempi (siis sillä kalliimmalla ja tuolla ei montaa euroa eroa).

Oktettia kyselin myös, mutta viim kesällä 2008 siirtyvät kokonaan marrasjärvelle, jatkaja ei tiedossa. Hinta 28-58€, suunnitelaan asiakaskohtaisesti.

Tarjouksia kysellyt nyt noista, metsäkartanosta, skystä, arktikumista, santamuksesta ja vaattungista.

Laittelenpa tänne hintoja ym kunhan vastaavat :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nyt sain tarjoukset sekä kämppäkartano vaattungista että sky hotellilta. Vaattunki oli paljon edullisempi mitä olin kuvitellut, tällä hetkellä ykkösvaihtoehto. Sky hotellilta ehdottivat muutaman kymmenen hengen häiden pitopaikaksi heidän ravintolakabinettiaan, jonka vuokrahinta oli vain 150€. "Tilavuokra sisältää kukat katettuihin pöytiin, morsiuspöydän ja buffet-pöydän koristelun talossa olevalla rekvisiitalla ja tilatuilla pöytäkukilla sekä juhlakattauksen. Ylimääräiset koristelut ja kukkalaitteet tai niiden pöytiin asettelu veloitetaan erikseen. " Menu tulikin jo aikaisemmin ketjussa niin mitäpä sitä toistamaan :)

Tänään kävin Tyynelässä ja pukuvuokraamo Midinetissä katsomassa pukuja, midinetissä vuokrahinta 150€ ja käyttämättömät puvut pystyi myös ostamaan 300-400€lla, Tyynelässä sanoivat että poistopukuja kannattaa tulla kyselemään lokakuun puolessa välissä, hintahaitari 200-800€.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mekin mietimme kesän lopussa noita viettopaikkoja.  Esimerkiksi Sky Hotellia kyseltiin. Siellä hinta nyt oli ihan ok, mutta ruokajuomat (jos viiniä haluaa) olisivat käyneet meidän kukkarolle TODELLA kalliiksi  :o.  Jo yhden pullon hinta oli päätä huimaava. Ottakaa ihmeessä tämä huomioon.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on hääpaikkana metsästysmaja. Ihanteellinen paikka, kun haluamme häihin maanläheisyyttä, perussuomalaisuutta, ja haluamme pitää mahdollisimman pienen budjetin häät. Ajatuksena on, että kekseliäisyydellä saa paljon enemmän aikaan kuin suurilla seteleillä. :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itsellä hääpaikkana on ala-ounasjoen erästäjien kämppä. Vaikuttaa kivalta paikalta.

Pohtimolammella olin kavereiden häissä ja en itse tykännyt. Siellä on pöydät kahdessa tasossa ja itse istui siellä ylempänä niin en nähnyt esim. morsiusparia paikaltani kuin silloin kun he menivät hakemaan suokaa/kahvia/booli tms. Ohjelma numerot oli tuurissaan jos näki kun puolet vieraista joutui siirtymään lavan reunoille seisomaa, siinä jos oli pitkä häiskä eessä ni ei paljoa nähnyt. Paikkana muuten kaunis, mut minusta ei sovellu isoille häille.. (kaverin häissä oli about 120 vierasta)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Itsellä hääpaikkana on ala-ounasjoen erästäjien kämppä. Vaikuttaa kivalta paikalta.

Pohtimolammella olin kavereiden häissä ja en itse tykännyt. Siellä on pöydät kahdessa tasossa ja itse istui siellä ylempänä niin en nähnyt esim. morsiusparia paikaltani kuin silloin kun he menivät hakemaan suokaa/kahvia/booli tms. Ohjelma numerot oli tuurissaan jos näki kun puolet vieraista joutui siirtymään lavan reunoille seisomaa, siinä jos oli pitkä häiskä eessä ni ei paljoa nähnyt. Paikkana muuten kaunis, mut minusta ei sovellu isoille häille.. (kaverin häissä oli about 120 vierasta)

jatkoa.. (lainattu teksti on myös mun kirjottama,mut en ollu hoksannu kirjautua tunnuksillani...=))

Kuulin tuossa jokuaika sitten että ampumaradan tuntumassa olis joku varteenotettava vaihtoehto juhlapaikaksi.. en kyllä osaa yhtaan sanoa että minkälainen paikka on kyseessää... :P

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Lueskelin tätä ketjua ja kiinnostuin tuosta Someroharjun varuskuntakerhosta.. Olisko jolloin "uudempaa" tietoa/kokemusta paikasta? Kuvia yritin myös paikasta ettiä, mutta en onnistunut ainakaan netistä löytämään..?

Entä onko jollain kokemusta Vaattunkikönkäästä? Minkälainen paikka/hintataso?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Lueskelin tätä ketjua ja kiinnostuin tuosta Someroharjun varuskuntakerhosta.. Olisko jolloin "uudempaa" tietoa/kokemusta paikasta? Kuvia yritin myös paikasta ettiä, mutta en onnistunut ainakaan netistä löytämään..?

Entä onko jollain kokemusta Vaattunkikönkäästä? Minkälainen paikka/hintataso?

Moi! Ite kyseskelin tuota Someroharjun paikkaa viime vuoden loppupuolella ja sieltä sanottiin et tilaa ei varata enään yksityistilaisuuksiin. Eli sen vaihtoehdon voi valitettavasti laskea pois luvusta =(

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitos tiedosta Santtu, enpä ainakaan turhaan sinne sitten soittele!

Pitäis alkaa vaan pyytää tarjouksia eri paikoista, mutta ei oikein tiedä mistä aloittais.. En ole ollut yksissäkään häissä (enkä hirveesti muissakaan juhlissa) Rovaniemellä, joten suurin osa paikoista on aika vieraita..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Kiitos tiedosta Santtu, enpä ainakaan turhaan sinne sitten soittele!

Pitäis alkaa vaan pyytää tarjouksia eri paikoista, mutta ei oikein tiedä mistä aloittais.. En ole ollut yksissäkään häissä (enkä hirveesti muissakaan juhlissa) Rovaniemellä, joten suurin osa paikoista on aika vieraita..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No meille on nyt varattu Arctic Hotel Pohtimo :) Pienet häät tulossa, niin yläravintola on varattu meidän käyttöön. Tilavuokraa ei siis ole, liinoista yms ei erillistä maksua.

Meidän menu näyttää tältä:

Menuehdotus 28,-/hlö

Alkupalat – Kylmä alkuruokapöytä

Graavia lohta, savustettua lohta, punajuurigraavattua siikaa,

paahtopaistia, metsäsienisalaattia, mustaherukkahyytelöä , vihreää salaattia ja kanasalaattia

Pääruoka

Kermaista lohikeittoa paahdetun ruisleivän kera

Jälkiruoka

Hääkakku ja kahvit

Meille siis yhdistettiin paria eriä menua, ja vaihdettiin katkarapusalaatti kanasalaattiin ja saatiin kysymäämme hintaan; eli neuvotteluvaraa on :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei!

Kertokaa kokemuksia Ala-Ounasjoen erästäjien kämpästä, niin hyviä kuin huonoja! Hintataso, toimivuus jne.

Oliko henkilökunta talon puolesta vai hoiditteko itse järjestelyt. Järjestyykö heiltä kokki? Kuvissa näkyi karmeita elukoita seinillä, saako niitä piiloon?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

moi kaikki! kaipailisin kokemuksia poro-pekan pirtistä, jos jollakulla ollut siellä häät tai ollut vieraana? esim. voiko tuoda bändin mukanaan? käsitin, että vanha navetta/talli-rakennus toimii juhlapaikkana, että onkohan siellä edes sähköjä? :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään