Tinuski

Hämeenlinnan seutu

454 viestiä aiheessa

Olisi siis tarkoitusta järjestää häitä Hämeenlinna seudulla ja kartoitusta juhlapaikoista on tehty, kartanoita ja muita mukavan oloisia paikkoja...

Löytyisikö täältä kokemusta Hml:n seudun juhlapaikoista? Huomasin että keskustelua oli jo käyty mm. vpk:n talosta, Hämeen linnasta, vanajan linnasta (joka on muuten jokseenkin kallis!!!)

Ja kaikki vinkit juhlapaikkoja koskien otetaan mieluusti vastaan, josko vaikka jokin paikka olisi jäänyt huomaamatta, vaikka alue tuttu onkin.

Jaa viesti

Meillä myös kartoituksessa Hämeenlinnan ja lähialueiden juhlapaikat. Voisitko Tinuski laittaa listaa, mitä te olette löytäneet. Laitan tähän omani (poislukien mainitsemasi), jos vaikka siitä olisi apua.

-Katisten kartano, HML (kallis!)

-Miekan kartano, Hauho

-Wisahovi,Vuolteen kartano, Harvialan kartano (tasolounaan paikkoja)

- Ravintola Pehtoori, Hattula (Vanajanlinnan omistama ravintola, kallis myös)

- Hovinkartano, Hauho

- Lepaan kartano, Hattula

- Ravintola Seiska, HML

- Palvelukeskus Jonathan, Iittala

- Inkalan kartano

- Hahkialan kartano

- Kutilan työväentalo, Iittala

- Idänpään työväentalo, HML

- Ravintola Tulinummi, Renko

Ei oikeestaan olla löydetty kivoja paikkoja, jonne sais ite valita pitopalvelun. Työväentalotyyliset kun ei oikein kiinnosta. Ja muutenkin monet paikat karsiutuu meiltä pois liian pieninä. Häät kut tulevat olemaan n. 140 hengelle.

Jaa viesti

-Katisten kartano, HML (kallis!)

-Miekan kartano, Hauho

-Wisahovi,Vuolteen kartano, Harvialan kartano (tasolounaan paikkoja)

- Ravintola Pehtoori, Hattula (Vanajanlinnan omistama ravintola, kallis myös)

- Hovinkartano, Hauho

- Lepaan kartano, Hattula

- Ravintola Seiska, HML

- Inkalan kartano

- Hahkialan kartano

- Ravintola Tulinummi, Renko

Ei oikeestaan olla löydetty kivoja paikkoja, jonne sais ite valita pitopalvelun. Työväentalotyyliset kun ei oikein kiinnosta. Ja muutenkin monet paikat karsiutuu meiltä pois liian pieninä. Häät kut tulevat olemaan n. 140 hengelle.

Tuossa on aikas hyvin ne mitä me ollaan katsottu, kun lähinnä kartanotyyppisiä paikkoja miettitty.

Tällä hetkellä kyselty:

Katajiston kartano

Katisten kartano (tosiaan hiukan hintava)

Inkala (ei järjestä enää vuonna -06 häitä, sain kuulla)

Hahkialan kartano (ei taida olla tiloja lähemmäs sadalle hengelle)

Ravintola seiska/Kieloranta

Tasolounas (eli Harvialan kartano, Wisahovi ja muistaakseni vuolteen kartano)

Maaseuturavintola Miekka

Tuota Lepaan kartanoa en tosiaan muistanutkaan ollenkaan, pitääpä tsekata.

Mutta tosiaan Inkalasta kuulin juuri tänään että he eivät enää ensi kesän jälkeen järjestä häitä, vaan keskittyvät pienempin tilaisuuksiin... Harmi, kun vaikutti aikas mukavalta paikalta.

Meitä kanssa mietityttänyt se, että olisi kiva saada hankkia ruoat ja varsinkin juomat mistä tykkää, kun varsinkin noissa kartanoissa on a-oikeudet, eikä saa omia juomia tarjota...

Vielä ei olla mietitty tarkemmin noita työväentaloja tai esim vpk:n taloa, mutta tuo vpk voisi olla aikas kiva paikka myös...

Jaa viesti

Millonkas teillä -Mirri- on tuo suuri päivä?  :) Joko ensi kesänä vai...

Jaa viesti

Ai niin, tuosta unohtu Tervakosken Tervaniemi. Näyttää netissä tosi kivalta, mutta liian pieni meille  :(. Sen mitä oon hintavertailua noista tehny, niin Tasolounas näyttäis olevan edullisimpia. Eikä Miekan kartanokaan kallein ole (käytiin siellä tällä viikolla), mutta se saattais olla liian ahdas meidän porukalle, vaikka sinne luvataankin mahtuvat jopa 180 henkee.

Meidän suuri päivä koittaa syyskuussa 2005. Tarkka päivä ei vielä ole löyty lukkoon, mutta ruskaan tähdätään  :).

Totta tosiaan olis kiva saada hommata ainakin juomat ite. Mutta jos päädytään ns. ravintolaratkaisuun, saa loppasuut ostaa loppuillasta juomansa itse.

Jaa viesti

Teillä ei myöskään näyttänyt olevan listalla Katajiston kartanoa? Eli on Aulangolla. Ei olla viel tarkemmin käyty tutustumassa, mutta kuvista näyttää hyvältä, tosin en ole aivan varma, kuinka paljon porukkaa sinne mahtuu... ja majoituspaikkoja on. Hintakaan ei ollut ihan kauhea. sielläkin oli kyllä a-oikeudet, mutta jos ei vaivaa juomien ottaminen juhlapaikasta, niin kannattaa tutustua.

www.katajistonkartano.fi

Jaa viesti

Mutta tosiaan Inkalasta kuulin juuri tänään että he eivät enää ensi kesän jälkeen järjestä häitä, vaan keskittyvät pienempin tilaisuuksiin... Harmi, kun vaikutti aikas mukavalta paikalta.

Hmm.. jää pois sitten meidänkin laskuista. Mutta olen saanut käsityksen, että Inkalassa on tilat reilusti alle 100 hengelle. Jos näin on, niin meidän osaltamme tämä jo sulkisi Inkalan pois.

Jaa viesti

Juu, näin minäkin olen saanut selville, että tilaa olisi n. sadalle hengelle ainakin. Mutta tosiaan kun tiedustelin paikkoja, ja Inkalaan lähetin tiedustelun, niin vastaukseksi tänään tuli ettei enää häitä kesän -05 jälkeen. Ehkäpä ne ovat sitten niin isotöisiä tai jotain... tiedä siitä...  :-/

Jaa viesti

Kyllä mäkin itse asiassa olin käyny Katajiston kartanon sivuilla surffailemassa. Jäi listasta pois ja oliskin meille liian pieni (muistaakseni tilat 110 hlölle). Hitsi, miks tolla ukolla pitää olla sukua niin paljon, että häät paisuu aikasta isoiks  ;).

Tällä viikolla mennään muuten käymään Katisten kartanossa, Wisahovissa ja Hovinkartanossa. Toivottavasti joku kolahtais. Voin sitten kertoo kokemuksia.

Jaa viesti

Katisten kartanossa häitä järjestetään ainoastaan vanhassa navetta rakennuksessa,mikä kylläkin on todella hienoksi laitettu. Mutta itse kartanon puolelle eivät halua häitä... Äidiltäni, joka järjestää paljon kaikkia tilaisuuksia tämän tyyppisiin paikkoihin, kertoi että olivat sanoneet, että lapset kuulemma sitten sotkevat vaan kaikki paikat...  ::) Kummallista touhua... Ja yksistä siellä pidetyistä häistä olen olen kuullut, että tarjoilu olisi takkuilevaa ja hieman töykeää...

Voihan kuitenkin olla että paikka on ihan hyvä.  Kannattaa varmasti käydä katsomassa. Kyllä se ainakin puitteiltaan on hieno.  Tänä kesänä siellä vaan näytti olevan hieman hiljaista, ainakin häiden suhteen... Asun tässä kartanon portteja vastapäätä, ja tästä näkee suoraan ikkunasta kaikki sinne kulkijat. ;) ;D

Inkalan kartanosta mulla on sen verran kokemuksia, että sinne mahtuu hyvin n.120 henkilöä viettämään juhlia. Mutta kaikki ei tosin mahdu samaan kerrokseen syömään. Osa (itse asiassa aika suuri osa) joutuu syömään yläkerrassa. Muuten oikein ihana paikka ja hyvä palvelu. Harmi jos lopettavat  häiden järjestämisen... :(

Miekan Maaseuturavintolasta sen verran, että meillä on se paikka varattu hääjuhlaamme, ja kun kävimme katsomassa paikkaa, oli siellä isoon saliin katettuna 100 hengelle paikat. Sinne oli siis tulossa silloin joku elohopeakerho syömään.  Ja tuo 100 hengelle katetut paikat mahtuivat sinne oikein hienosti. Ei ollut ollenkaan ahtaan näköistä.

Ja äitini kun asioinut siellä enemmänkin, on kehunut heidän kattaus taitojaan, ja sanoo että heillä tosiaan on silmää laittaa paikat ja pöydät kauniiksi.

Toivottavasti oli jollekin hyödyllistä tietoa...  :)

Jaa viesti

Se on tosiaan harmi, ettei kartanon puolella saa häitä pitää. Näin mullekin sanottiin. Tosin koko paikka on aika kallis, joten talli saa olla TOSI hieno, että siihen päädytään.

Paljonkos CarpeDiem teillä on tulossa häihin porukkaa? Ja meinaatteko Miekassa tanssia siellä navetan ylisillä kun on talvi? Meitä nimittäin tökki juuri se tanssipaikka. Syyskuussa siellä vielä kuulemma tarkenisi tanssia, mutta jotenkin se ei kolahtanu. Ja sitten tietysti sekin, että jos on kovin kylmä ja/tai sateinen ilma, ei sisällä ole paljoa "oleskelutilaa". Ei sitä koko iltaa jaksa pöydissä istua. Kerran oon siellä käyny syömässä ja hyvää ruokaa ne ainakin osaa tehdä (eikä hintakaan päätä huimaa).

Jaa viesti

Minä en ole saanut edes kaikista paikoista vielä vastauksia, vaikka monesta olen kyselly... Voipi olla, että kun häät on vasta parin vuoden päästä, niin monet paikat ei vielä tarkemmin tiedä sinne asti...

Ja me kanssa meinattiin, että tuo Katisten kartano on meidän budjettiin hiukan liian tyyris, vaikka paikkana onkin upea.

Just laitoin eilen kyselyä Hovinkartanoon, ja vastaus tuli nopeesti. Täytyy kohta lähtee melkein paikkoja kiertään, että saa vähä paremman kuvan paikoista.

Meillä meinaa vaan aiheuttaa päänvaivaa se, että haluttaisiin mielellään hankkia illanviettoon itse juotavat tarjolle, ja sitten noissa kartanoissa on kuitenkin yleensä a-oikeudet, jolloin ei voi tuoda omia tarjottavia... höh.

Ja illanviettopaikkana tulisi mieleen ennemmin sitten taas jokin hiukan pienempi tila, johon sitten kaikki halukkaat voivat tulla jatkamaan iltaa, mutta ettei tarvitsisi lähteä kauas itse juhlapaikalta... hankalaa.

No, mutta täytyy miettiä...

Jaa viesti

Se on tosiaan harmi, ettei kartanon puolella saa häitä pitää. Näin mullekin sanottiin. Tosin koko paikka on aika kallis, joten talli saa olla TOSI hieno, että siihen päädytään.

Paljonkos CarpeDiem teillä on tulossa häihin porukkaa? Ja meinaatteko Miekassa tanssia siellä navetan ylisillä kun on talvi? Meitä nimittäin tökki juuri se tanssipaikka. Syyskuussa siellä vielä kuulemma tarkenisi tanssia, mutta jotenkin se ei kolahtanu. Ja sitten tietysti sekin, että jos on kovin kylmä ja/tai sateinen ilma, ei sisällä ole paljoa "oleskelutilaa". Ei sitä koko iltaa jaksa pöydissä istua. Kerran oon siellä käyny syömässä ja hyvää ruokaa ne ainakin osaa tehdä (eikä hintakaan päätä huimaa).

Meillä kutsuttavia on 133, mutta siinä on mukana kyllä sellaisiakin joista tiedetään jo nyt etteivät tule, mutta kutsu on kuitenkin lähetettävä. Ja paljon on myös vanhoja ihmisiä, jotka lähtevät jo aikaisemmin pois, jolloin tilaa vapautuu enemmän. Olemme laskeneet, että varmaankin 100-110 ihmistä tulee paikalle.

Tanssit meillä hoidetaan pienemmässä salissa, koska mitään himotanssijoita meidän sukulaiset ei ole , joten siihen mahtuu hyvin. Ja vanha rehutorni kuulemma lämmitetään, niin että sinnekin tulee sitten pieni oleskelu tila.:) Se tosin jää pois luvuista jos on yli 20 astetta pakkasta. Meidän tarpeisiin paikka oli paras tarjolla olevista, mutta jokaisella on tarpeet hieman erilaiset.  :)

Jaa viesti

Hei CarpeDiem, teillä on tuo Meikan paikka varattu. Itse en ole sieltä saanut vielä vastausta tiedusteluuni ???, joten kysyn sinulta. Onko siellä majoituspaikkoja? Mitä tilavuokrasta voit sanoa?

Meillä häät tosiaan vasta kesällä -06, mutta ollaan kovasti paikkoja yritetty katsella, että saisi sen varattua kohtuu ajoissa, niin ei sitä tartte miettiä.

Miekasta tiedän sen verran, että ruoat ovat hyvät, koska sieltä tilasimme yhteen vuosijuhlaan pitopalvelun, mutta itse Miekan ravintolassa en ole käynyt. Onko a-oikeudet?

Olisin kovasti kiitollinen tiedoista  :D

Jaa viesti

Minäpä vastailen, kun oon sieltä Miekasta tarjouksen saanu. Ihme muuten, ettei sulle oo sieltä vastattu, kun mulle tarjous tuli aika nopeesti.

Elikkäs majotuspaikkoja on kartanossa + ulkorakennuksissa yhteensä n. 40 pedin verran. Hinta 30-36e/hlö. Tässä muita hintoja:

- Tilavuokra 650e. Sisältää kaikki liinoista kukkiin. Kukat tehdään morsiusparin toiveiden mukaan.

- Ruoka 28-36e sisältäen kakun.

- Alkumaljat: holillinen 3.50-3.80e/hlö, holiton 1.80-2.20/hlö

- Viinit: Alkon hinta + n. 10e

- Booli n. 10e/l

- Iltapala 3.70-4.50e/hlö

A-oikeudet löytyy. Toivottavasti näistä oli apua  :).

Jaa viesti

Voi kiitos kovasti.  :D

Voi olla, etten siksi ole vielä saanut vastausta, kun meillä on häät "vasta" kesällä -06, eli voipi olla ettei Miekka, kuten ei moni muukaan paikka vielä, ole alkanut myymään kesää -06.

En ole saanut vastausta Tasolounaastakaan.

Mutta tuo CarpeDiem:n juttu tuosta pienemmästä salista ja rehutornista herätti kiinnostuksen, kun oletettavasti suurin osa meilläkin sitten tulevista vieraista ei ole innokasta tanssikanssaa, joten pienempi paikka riittää ja sitten illan viettoon porukka pienenee varmasti puoleen, joten tuo Rehutorni voisi olla aikas hyvä paikka illanvietolle.

Täytyypi keskustella Sulhon kanssa noista hinnoista, että mitä hän meinaa.

Ja nuo menu hinnat on varmaan jollain tietyillä ruoilla laskettu, eli sinnekin kai voi (muistaakseni) laatia omanlaisen menun...

Jaa viesti

No nyt on sit kierretty niin Katisten kartano, Wisahovi, Wuolteen kartano kuin Hovinkartanokin. Ja tässä mun kokemuksia niistä...

Ainoa noista mikä ei todellakaan kolahtanu oli Hovinkartano. Oli kaikista huonokuntoisin ja melkein kaikki pöydät ja tuolit eri paria, lattiat natisi yms. Vaikka paljon siellä on kuulemma häitä pidetty, joten kai siitä toiset sit tykkää.

Katisten kartanon talli oli hieno. Se on yksi iso yhtenäinen tila ja tilaa on myös tansseille ilman että joutuu pöytiä raivaamaan. Kiva paikka, mutta ei ehkä kuitenkaan hintansa arvoinen. Sillä hinnalla pitäisi saada jo se kartano, jossa muuten periaatteessa saa pitää häitä. Tai niin se hotellin täti ainakin sano. Kartano on vaan museoviraston suojeluksessa, joten mitään railakasta juhlintaa sen antiikkihuonekalut ei kestä ja tanssiakaan siellä ei saa. Ymmärrettävää siis, etteivät välttämättä halua sinne lapsia, ja aikuisia humalaisia  ;D, sotkemaan.

Wisahovi ja Wuolteen kartano on kyllä hinta-laatu-suhteeltaan tähän asti parhaita löytämiäni juhlapaikkoja Hämeenlinnassa! Wisahovi henkii arvokkuutta sen tummapuisine kalusteineen ja koristeellisine tuoleineen (joiden väri on muuten vihreä, joka ei oo ainakaan mun lempiväri   :-/). Wuolteen kartano on ehkä kodikkaampi, ei niin fiini. Mutta sen huono puoli on erillinen rakennus tansseille. Me ei ainakaan haluta porukan jakaantuvat eri rakennuksiin ja varsinkin syksyllä, kun ilma voi olla mitä on. Tällä hetkellä siis Wisahovi on meidän ykkösvaihtoehto, joka valitaan, jos vielä parempaa ei tule vastaan.

Jaa viesti

Minäpä vastailen, kun oon sieltä Miekasta tarjouksen saanu. Ihme muuten, ettei sulle oo sieltä vastattu, kun mulle tarjous tuli aika nopeesti.

Elikkäs majotuspaikkoja on kartanossa + ulkorakennuksissa yhteensä n. 40 pedin verran. Hinta 30-36e/hlö. Tässä muita hintoja:

- Tilavuokra 650e. Sisältää kaikki liinoista kukkiin. Kukat tehdään morsiusparin toiveiden mukaan.

- Ruoka 28-36e sisältäen kakun.

- Alkumaljat: holillinen 3.50-3.80e/hlö, holiton 1.80-2.20/hlö

- Viinit: Alkon hinta + n. 10e

- Booli n. 10e/l

- Iltapala 3.70-4.50e/hlö

A-oikeudet löytyy. Toivottavasti näistä oli apua  :).

Tässä meidän hinnat:

- Tilavuokra 500€ sis kaiken (toimii myös varausmaksuna, joka vähennetään loppusummasta)

- Ruoka (tehtiin oma menu) 25€/hlö Sis kakkukahvit

- Iltapala: 3€/hlö

- Alkumaljat:2,80€/hlö

- Booli: 2,80€/muki (n.2dl)

Ja siis alle 12v. -50% ja alle 4v ei maksua.

Jaa viesti

Tässä hieman koontilistaa Hämeenlinnan seudun juhlapaikoista. Osassa myös e-mail -tiedot.

- Palokunnantalo (keskustassa, edullinen, kadun varressa ilman "omaa pihaa")

- Hämeen linna

- Vanajanlinna

- Katisten kartano, [email protected]

- Miekan kartano, Hauho  

- Wisahovi,Vuolteen kartano, Harvialan kartano (tasolounaan paikkoja), [email protected]

-  Ravintola Pehtoori, Hattula (Vanajanlinnan omistama ravintola, kallis?)  

- Hovinkartano, Hauho, [email protected]

- Lepaan kartano, Hattula, [email protected]

- Ravintola Seiska, HML, [email protected]

- Inkalan kartano (ei järjestä häitä enää 2006)

- Hahkialan kartano, [email protected]

- Ravintola Tulinummi, Renko, [email protected]

- Tervaniemi Tervakoskella, [email protected]

- Miekan kartano

- Katajiston Kartano

Jaa viesti

Onko kellään tietoa, saako johonkin em. Hämeenlinnan seudun juhlapaikoista viedä omat juomat? Mihin?

Omana ihanteenani olisi jokin hieman tyypillistä työväentaloa juhlavampi paikka, jonne saisi pitopalvelun, mutta omat juomat.

Jaa viesti

Taitaapa HML:n seudun paikoissa olla ainoita nuo työväentalot, joihin saa viedä omat juomat...

Ainakin noista yllä mainituista... :(

Jaa viesti

Meillä oli Miekan maatilalla häät ja pakko kirjoittaa kokemuksia.

Hääjuhla sujui hienosti ja ruuat olivat tosi hyviä MUTTA jäi tosi paska maku suuhun kaikesta mitä on ollu sen jälkeen. Eli kanssasisaret olkaa TOSI tarkkoja laskutuksen kanssa ja tarkastakaa huolella laskut ja selvittäkää etukäteen tarkkaan mitä mikäkin maksaa. Miekan kautta varatun bändinkin hinta pompsahti hääpäivänä puhelimessa sovitusta ja lisäksi Miekan tarjouksessa ilmoittamasta 410 eurosta 480 euroon... (lisäksi bändi ei ollut hääppöinen...)

Eikä siinä vielä mitään. meille tuli 1200 euroa liian iso lasku pitopalvelusta!!  

1) 500 euron varausmaksu piti vähentää loppulaskusta, sen sijaan se oli lisätty siihen!

2) olin 3 viikkoa aikaisemmin lähettänyt tarkat määrät kunka monta aikuista, lasta ja alle 4-vuotiasta. No laskuun ne olivat omin päin muuttaneet luvut pöytäpaikkojen mukaan ja laskuttaneet lapsista täyden hinnan!

Lisäksi toimme omasta takaa leipäjuustoa ja lakkoja ja Miekan tehtävä oli vain laittaa ne tarjolle. Tästä esillepanosta tuli erikseen 172 euron lasku!  :o :o Olisi jäänyt leipäjuustot tarjoamatta jos olisi tuokin tiedetty etukäteen. >:(

Tuo varausmaksu ja henkilömäärä saatiin korjattua oikeaksi ja sieltä tuli 1200 euroa pienempi korjauslasku.  Bändi ja leipäjuuston esillepano jouduttiin pulittamaan.

En mä tajua miten ammattitaitoiset ihmiset voi tehdä tollaisia mokia. Kyse ei ollu mistään pikkusummasta. Eikä anteeksi pyydelty. Oli aika rahastuksen maku Miekan touhussa... :(

Jaa viesti

Onko kellään tietoa, saako johonkin em. Hämeenlinnan seudun juhlapaikoista viedä omat juomat? Mihin?

Omana ihanteenani olisi jokin hieman tyypillistä työväentaloa juhlavampi paikka, jonne saisi pitopalvelun, mutta omat juomat.

Aivan, me ollaan mietitty samaa juttua, hankittais mieluusti ite juomat illalla tarjottaviks, ja ruoat otettais pitopalvelusta (joko paikan omasta tai jostain ulkopuolisesta). Mut monet kartanot omaa a-oikeudet, joten niille ei voi omia viedä.

Mutta tuo Lepaan kartano on semmonen, että sen voi varata joko niin, että tarjottavat tulee niiltä, jolloin niillä on a-oikeudet, tai sit voi varata vaan tilan (jolloin tilavuokra hiukan korkeampi) mutta juomat voi viedä itse ja hankkia ruoat jostain muualta.

Eli se vaikuttaa ihan kivalta niiltä osin.

Ite ei olla kuitenkaan päädytty viel minkään paikan varaamiseen, kun on aikaa.  ;)

Jaa viesti

Coordinator, eikös palokunnantalolle (linja-autoasemaa vastapäätä) saa itse hommata pitopalvelun ja juomat. Ja sehän juuri on työväentaloa hienompi paikka. Käynyt en tosin ole, mutta nettikuvissa näytti juhlavalta. Googlettamalla löytyy.

Jaa viesti

Ja Lyydia, tuo kuulostaa aika pahalta, hui!!! :o  >:(

Tossa just mietittiin sulhon kanssa, että tuo voisi olla yksi mahdollinen paikka, mutta täytyy miettiä vielä. Ja jos sinne päätyy juhlimaan, niin täytyykin muistaa katsoa laskut sitten tarkkaan.

Jaa viesti

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään