Tinuski

Hämeenlinnan seutu

454 posts in this topic

Luulen että meille löytyy noista paikka, juuri sellaisia mihin mahtuu vieraita, ei ole A-oikeuksia ja itse koristelemalla saa kivan näköisiä! Ja luonto on lähellä.

Hei!

en nyt koko ketjua lukenut joten voipi olla että tämä jo tullut ilmi. Siis tänä kesänä pari kaveria on pitänyt häät linnassa leivintuvassa. n. 130 ihmistä mahtuu ja tilavuokra halvin kaikista alueen paikoista, alle parisataa. ja linna jotenkin niin makee paikkana.

leivintuvan yläkerrassa melko vastaava paikka kun leivintupa,pitopalvelun omassa käytössä kokonaan niin tilavuokraa ei lainkaan..ruuat n.30 egee per nenä ja hurjan hyvää oli, juomista sitten en tiä.

Ruuat on melkein mistä vaan suunilleen samoissa hinnoissa, vaihtelua ei mielestäni monella eurolla ole. (erona tietysti ääripäät). Mitä isommat häät, sitä enemmän vaikuttaa alkoholin hinta, joka a-oikeuksellisissa paikoissa on julmetun korkea!

Moi!

Kysyisin tuosta Wisahovista, et sattumoisin muista, paljon koko paketti tuli maksaan, eli oliko teillä vuokran lisäksi tarjoilut? Tuliko vielä mitään muuta? Olisin kiinnostunut paikasta, ehkä keväällä naimisiin....

:-X

Ja minä sain sieltä vain vastauksen, että ennen syyskuun puoltaväliä ei varauksia ensi kesälle oteta vastaan.  ???

Niin, siis juuri siksi ei oteta varauksia, ennekuin on tehty päätös myydäänkö paikka vai ei. Tai näin ravintolapäällikkö mulle asian selvitti. ;) Toinen juttu mistä oli puhe, ppäällystöyhdistys saattaa pitää oikeuden kielorannan kesäkäyttöön vain jäsenillään, eli paikkaa ei vuokrata kesällä ulkopuolisille. Mutta Seiskasta varmaan kannattaisi suoraan kysellä mihin ovat päätyneet eikä tallaisia toisen käden tietoja uskoa ;)

Joku kysyi wisahovin hinnoista; http://www.tasolounas.fi/ahinnat.htm

Meille kerrottiin että 28,- per nenä ja sisältäen kahvin ja kakun. Muitakin vaihtoehtoja on.

Seiska on kysymistäni ollut edullisin, noutopöytä alkaen 16,50 ei tosin sisältänyt hääkakkua.

Olisi mukava kuulla kokemuksia hääjuhlista Lepaan kartanolla. Minkälainen menu, tilat ym.?

Tai kokemuksia hääjuhlista Hotelli Petäyksessä, Tyrvännössä?

Petäyksen salin (isosali n.100hlö) tilavuokra on 200E ja menu vaikutti lupaavalta..

Me ollaan tehty laajaa kartoitusta Hämeenlinnan ja lähiympäristön hääpaikoista, pyydetty tarjouksia ja katsastettu potentiaalisia paikan päällä. Lepaan kartano on kaikkiaan ihana paikka, ainoana miinuksena pitkulaiset sisätilat. Sen sijaan hinnoista ei voi sanoa mitään varmaa. Aluksi meille sanottiin puhelimessa, että pelkät tilat voi vuokrata hintaan 300 euroa, jos ruuat tulee heiltä vuokra on 100 euroa. Kun menimme katsomaan paikkaa selvisi, ettei pelkkiä tiloja vuokrata laisinkaan, vaan ruuat on aina otettava heiltä ja korkeintaan leivonnaisia saa (ehkä) viedä itse. Tilavuokraksi kerrottiin 100-1000 euroa tarjoilusta riippuen, tarjoilun hinta olisi 20 eurosta ylöspäin. Pyysimme tarjouksen kirjallisena ja siinä noutopöydän hinta oli 32-35 euroa hengeltä ja tilavuokra min 100 euroa tarjoilusta riippuen. Pyysimme varmistamaan, mitkä päivät heillä on vapaana, mutta emme koskaan saaneet vastausta. Sulhasen vanhemmat olivat puolestaan yhteydessä heihin ja tällä kertaa tilavuokra oli 1000 euroa ja noutopöytä saman hintainen. Emme taida järjestää häitämme Lepaalla, sillä emme tahdo ottaa riskiä laskun suhteen. Onko muilla vastaavia kokemuksia?

Petäys on ihanalla paikalla ja ruuatkin vaikutti hyviltä, mutta meitä häiritsi kovasti se, että siellä avattaisiin ovet hotellivieraille klo 21. Tahdomme häistämme mieluiten yksityistilaisuuden.

Edellisten lisäksi olemme käyneet katsomassa seuraavia:

Wisahovi (mukava paikka, mutta täyteen varattu jo ensi kesäksi)

Harvialan kartano (todella ystävällinen palvelu ja herkulliset menut)

Aulangon Lomakylä, entinen Aulangon Heikkilä (järvimaisemissa, tila sisältä ei niin ihmeellinen, plussaa majoitusmahdollisuus vieraille, lähes varattu jo ensi kesälle)

Parolan Ravintola Pehtoori (ok, mutta melko kallis)

Hauhon Hovinkartano (ränsistyneet tilat, ei meidän makuumme)

Rengon Sotkalinna (takuuvarmalla kesäilmalla mukava, jos on viileää, voi tulla vilu, sillä osa seinistä auki lavatyyliin)

Turengin Kuumolan seurantalo (isot tilat, mutta liian jumppasalimaiset meille, lisäksi rautatien meteli kuului sisälle)

Retulan saaren Ylikartano (ei varsinaisesti sovellu suurille juhlille)

Janakkalan Tarinmaan vpk (mukava paikka, ei mitenkään "hieno")

Hämeenlinnan vpk (arvokkaat ja juhlavat sisätilat, mutta ei pihaa, eli pieni miinus kesähäille, talvihäissä en edes miettisi!)

Niin ja linnan tilat tiedetään myös ja ulkoapäin käytiin vakoilemassa Kielorantaa.

Tosi hankala valita, mitä preferoi: paikka johon saa viedä omat eväät ja juomat (jollaisia siistejä ja mukavia on vähän) ja piiitkää häämatkaa vai ihania kartanohäitä kalliine (!!) juomineen... Onko kesähäissä pakko olla ulkotilat?

Äskeiseen vielä lisäyksenä, että tarjouksen perusteella hylkäsimme suoraan seuraavat: Vanajanlinna (liian kallis ja jo täyteen varattu ensi kesälle), Kirstulan kartano (törkeä tilavuokra), Miekan maaseuturavintola (jossa olin riparilla, mukava paikka muuten, melko kallis, tilavuokra 650 euroa ja halvin menu 29 euroa hengeltä), Hahkialan kartano (ei saatu edes varsinaista tarjousta, sillä täysi ja varasijoillekin jo jonoa) ja Aulangon hotelli Rantasipi (melko kallis, menu 32 euroa ja mielettömän kalliit viinit; 32 euroa pullo!).

Seuraavaksi ajattelin julkaista kirjan "Opus Hämeen hääpaikkojen valintaan"  :)

Vieläkö löytyy muita ideoita hääpaikaksi isoihin (n. 130 aikuista + lapset) häihin?

Olikohan tästä mainintaa missään aiemmin... yksi seurantalo vielä vaihtoehdoksi niille jotka hakevat sopivaa paikkaa; http://www.htk.fi/public/rle/hauhontausta/

Entinen kivinavetta, yläkerrassa tanssilattia. Maalaishäihin varmaan omiaan. :)

Vai Aulangon Heikkilä jo täyteen varattu ensi kesäksi. Me emme saaneet edes vastausta tarjouspyyntöön, jonka lähetin kesäkuussa. Silloin ei sanottu mitään, että olisi edes varauksia. Mutta ihan sama, palvelu oli niin ala-arvoista, ettei olisi valittu Heikkilää, vaikka olisi saatukin tarjous. Suoraan sanoen ihan helvetin huonoa asiakaspalvelua heiltä olla lähettämättä tarjousta (kun puhelimitse sen perään kyselin, oli vastaus "tässä pikapuoliin"). Justiinsa juu  >:(

Ja onnea vaan kaikille siellä häitään viettäville: henkilökunta esiintyy todennäköisesti keltaisissa t-paidoissa, astiat ovat loppu vähän väliä ja salaattiosasto ruokapöydässä ihan onneton.

Minä kaipailisin kokemuksia Kutilan työväentalosta Iittalassa. Myös muista paikoista, jotka ovat käytössä tammikuussa ja joihin mahtuu vähintään 130 ihmistä sekä ruokailemaan että tanssimaan (yhteen tilaan). Mielellään ei mitään tiettyä pitopalvelua ja tuohon aikaan vuodesta saisi olla sisävessat. JA tietysti pitäisi saada viedä omat juomat... Olenkohan liian vaativa?

Kävitkö katsomassa kutilaa?Muutama kuva löytyy ainakin sivuilta www.linnanseutu.org/kylahanke  :)

Talo on mielestäni ihana!!Ja aika käytännöllinen ja toimiva!Kerron nyt tähän jotain yksityiskohtia sieltä!

-iso eteinen ja liikkuva iso naulakko

-naisten vessoja 3kpl ja miesten 2(?)+pisuaari

-salista erilliset ovet eteiseen ja ruokatilaan

-salin perällä kapea esiintymislava, salissa seinustoilla kiinni olevat penkit

-erillinen "noutopöydän" tila

-pitopalvelulle sopivan kokoinen keittiö, keittiöön oma ulko-ovi

-salissa parvi, jossa on 2 huonetta

-pihalla paljon parkkitilaa

Astioita löytyy vihreät iittalan aino aallot ja kaikennäköistä kippoa ja kappoa siellä on.

Täällä ei hirveästi ole naikkareilla ollut tietoa kutilasta, mutta minä suosittelen menemään katsomaan paikkaa. Meihin se iski heti!

Ja mikä parasta...halpa vuokra ja pitkä vuokra-aika!!

Hei!

Onko kenelläkään kokemuksia Palvelukeskus Jonathanista mikä sijaitsee Iittalassa?

Siellä vuokra on 200€ päätalossa ja 150€ väentuvassa. Pitopalvelu 20-30€/hlö.

Kaunis paikka ainakin näin kuvista katseltuna. Täytyy mennä paikanpäälle katsastamaan tarkemmin.

Kävitkö katsomassa kutilaa?Muutama kuva löytyy ainakin sivuilta www.linnanseutu.org/kylahanke  :)

Painovirhepaholainen, nettiosoite on:

www.linnaseutu.org/kylahanke

(siis ilman ylimääräistä n-kirjainta)

Tarkoitatko Palokunnantaloa keskustassa? Kävimme katsomassa sitä viime talvena ja paikka oli kyllä... noh, ei meidän makuun. Mutta mulla on sieltä paljon kuvia joita voin laittaa sähköpostiisi, jos haluat?? Voit laittaa osoitteen privalla :D

Makuja on monenlaisia. Jos meillä olisi talvihäät, ei paikkaa tarvitsisi edes miettiä. Tykästyimme palokunnantaloon kovasti, mutta kesähäissä piha olisi kiva. Paikka on siis vielä harkinnassa.

Hei vaan, yksi veistiketju on lukittu, jossa seuraavat linkit:

Onko kokemuksia Hämeen linnan Linnantuvasta...

http://www.naimisiin.info/cgi-bin/yabb/YaB...;action=display ;num=1056028828

Ideoita Hämeen linnan kappeliin & linnan tupaan?http://www.naimisiin.info/cgi-bin/yabb/YaBB.cgi?board=juhlapaikat;action=display ;num=1056031571

Hämeen linna

http://www.naimisiin.info/cgi-bin/yabb/YaB...;action=display ;num=1056056436

HÄMEEN LINNASSA JUHLIJAT HUOMIO!

http://www.naimisiin.info/cgi-bin/yabb/YaB...;action=display ;num=1056035438

Onko näin, että kun keskustelufoorumi on siirretty eri "paikkaan" nämä linkit eivät toimi? Epätoivoisesti etsin tietoa Hämeen linnasta järjestetyistä häistä, printtasin kyllä tuon viestiketjun, jossa myös nämä em. linkit olivat.  Kuka pystyy vielä kommentoimaan asiaa, olisin erittäin kiitollinen. terkuin, Riikka

Tarkoitatko Palokunnantaloa keskustassa? Kävimme katsomassa sitä viime talvena ja paikka oli kyllä... noh, ei meidän makuun. Mutta mulla on sieltä paljon kuvia joita voin laittaa sähköpostiisi, jos haluat?? Voit laittaa osoitteen privalla :D

Haluaisitko laittaa miulle privana kuvia?

Miulla on kyllä vielä toi Wisahovi varattuna, mutta jos saisin ruokapuolet hoidettua omasta takaa niin mielelläni ottaisin muun tilan.

Kiitosh!

:-X

Mä ainakin ihastuin kutilaan, se olis tarkoitus varata. Niin paljon plussia, eikä vieraita ole vaikea ohjata vanajan kirkosta sinne! Kesää 2007 odotellessa =)

Tässä vielä ainakin osa keskusteluin paikoista löytyy osoitteesta http://www.aina.fi/gpublisher/service/aina...&pageid=141

Itse nyt kallistun aika lailla tuohon Wisahoveen....mutta hihassa on muutama ässä, joka pitäisi vielä käydä katsomassa.

Periaatteessa olisi helpompi laittaa kaikki pitopalvelun piikkiin mutta ainoa huono puoli on juomat. Siis se tulee ihan sika kalliiksi ottaa ulkopuoliselta.

Ilmoittelen lisää paikoista ja osoitteista ku saan selville. Ai nih, toinen mistä kannattaa kysyä on www.hameenmatkailu.fi, siellä ainakin sain vastauksen henkilöltä nimeltä Paula Järvinen, olin vaan lähettänyt kyselyn vuokrattavasti tilasta, joihin voi tuoda omat ruuat ja juomat ja vieras määrän (eli tilan piti olla myös iso minun kohdallani), niin hän lähetti heti minulle takaisin sähköpostitse tiedot mahdollisista paikoista, jotka voisivat sopia juhliini. Erittäin hyvää palvelua oli, kannattaa käyttää tätä jos ei itse jaksa selata nettiä tai keltaisia sivuja :)

Sellainen paikka on myös olemassa, kun Jaakkolan kartano. Sijaitsee Jalavanniemen leirintäalueen kanssa järven rannalla Iittalassa. Valitettavasti heillä on julkisivuremontti kesällä 2006, eikä silloin häitä järjestetä.

Meille on nyt varattuna Katajiston kartano Aulangolla. Ei halvimmasta päästä, mutta helppo meille jotka joudutaan järjestämään häämme etänä täältä Italiasta. Menun hintaan sisältyy kaikki koristelut (pöytäkukat meidän toiveen mukaiset) eikä erillistä tilavuokraa ole. Halusin, että matka Vanajan kirkosta juhlapaikalle on lyhyt, eli en edes harkinnut Turengin, Lepaan, Kalvolan ja Hauhon paikkoja. Ulkomailta tulevat vieraat samoin kuin hääpari majoittuu Aulangon Rantasipiin, joten juhlapaikka on ihan vieressä. Meille on myös tärkeää, että ruoka on hyvää ja valinnanvaraa löytyy, joten Katajisto oli siinäkin suhteessa hyvä valinta. Tarjoamme alkumaljat, ruokaviinit ja konjakit, loput saavat vieraat ostaa itse baarista. Paikalle mahtuu hyvin myös bändi, joten tiedossa on rennot tanssihäät Aulangon upeissa maisemissa  :)