393 viestiä aiheessa

Meillä on varattu syyskuuksi Kurjenmiekka, itse en ole käynyt siellä kuin pari kertaa, mutta minusta paikka on aivan ihana. Palvelu oli todella hyvää ja puitteet kauniit. Ruoka oli minusta myös erinomaista. Toivottavasti huvimajakin on pystyssä syksyllä ja aurinko paistaisi, jotta kauniilla pihallakin voisi olla.  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olin häävieraana Korian pioneeriravintolassa pari kesää sitten. Paikka oli mielestäni ankea, vaatisi koristelua jonkin verran, peräpöydistä ei kuullut eikä nähnyt mitään (ei hääparia, ei ohjelmaa). Piha-alue tuli tutuksi lähinnä autojen takaluukulla, ei siis mikään kaunis ympäristönäkään. Baari ravintolassa oli ja nuoriso oli tolkuttomassa kännissä loppuillasta.  :-/

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän häät oli viime syksynä Pioneeriravintolassa ja paikka oli todella upea  :D Meillä oli vieraita 170 ja kaikki näkivät ja kuulemma kuulivatkin hääparin ja ohjelmat. Käytimme itse puheissa apuna bändin äänentoistoa vielä varuilta.

Piha-alue Pioneeriravintolan etuosasta oli laatoitettu todella kauniisti ja kukkasia oli istutettu ruukkuihin + sisällä koristelimme itse salin oman maun mukaan (kukat pöytiin ja noutopöytään otimme suoraan Pitomestareilta). Sotilaskotiakin kävimme katsomassa, mutta paikka oli liian pieni meille (sinne mahtuu noin 150 vierasta), oli todella hieno ja arvokas sisältä. Ei ole mielestäni tehdasmaisen näköinen livenä, kannattaa käydä katsomassa paikan päälllä. Kantsii soittaa emännälle, niin he lähtevät varamasti näyttämään Sotilaskotia sisältä (ainakin meille he lähtivät  :))

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse viime kesänä Kurjenmiekassa juhlineena voin lämpimästi suositella paikkaa! Homma toimi (ainakin meidän kohdalla) aivan loistavasti ja Nita (emäntä) + muu henkilökunta piti huolen siitä, että todella tuntui siltä, että kaikki on nyt vain ja ainoastaan meidän juhlia varten järjestetty.

Ruoka oli/on aivan mahtavaa, varsinkin jos siis ottaa runsaamman (ja kalliimman) hääpitopöydän. Jos sieltä ei kaikki löydä jotain hyvää, niin sitten on syöjissä vikaa!  ;)

Kurjenmiekka on kallis mutta hintansa väärti. Ollaan käyty siellä myöhemminkin syömässä ja ruoka ja palvelu on aina yhtä ihanaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Juu, vastasin vain yleensä Kouvolan seudun juhlapaikoista... En lukenut niin tarkkaan... :)

Aurantolaa mekin mietittiin, mutta vierasmäärän vuoksi ei sitten voitu sitä varata. Hyvää olen siitäkin paikasta kuullut.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nyt kun omat juhlat on takana, voin hieman kertoa mielipidettäni Kouvolan Upseerikerhosta.

Ruoka oli hyvää ja sitä oli riittävästi. Pitopöydän antimien suhteen on kivasti valinnan varaa ja henkilökunta on kyllä todella joustavia sen suhteen.

Tilat on todella toimivat, vaikka yli 100 hengen häissä väkeä joutuukin jakamaan kahteen saliin. Sinne kuitenkin kuuluu ja sieltäkin näkee pääsalin puolelle ihan kivasti. Kannattaa kuitenkin nakittaa joku seremoniamestariksi joka huolehtii että häävieraat tietävät mitä tapahtuu milloinkin.

Alkoholitarjonnan suhteen vähän noottia. Eli talon kuohari ja viinit on kyllä aika hintavia eivätkä suostuneet ainakaan meidän kohdalla hakemaan Alkosta mitään toivomaamme halvempaa vaihtoehtoa sillä "joutuisivat sitten laskuttamaan kaikki haetut pullon vaikkemme niitä käyttäisikään illan aikana". Olin tuohon aikas pettynyt. Ruuan kanssa viiniä on tarkoitettu 2 lasillista per ruokailija ja tämän suhteen ovat hemmetin tarkkoja. Jos esim. vaihtoi alkuruokien kanssa juodun valkkarin pääruoalle punkuksi, vajaa valkkarilasi haetiin pois. Kävivät myös täyttämässä vajaita laseja mikä laskettiin sitten kahdeksi lasilliseksi vaikka todellisuudessa sai vain 1½.

Omia alkoholejahan alueella ei saisi nauttia, kertoivat kauhutarinoita häistä jotka keskeytettiin kun väki joi omiaan. Upseerikerhon aluetta ei kuitenkaan ole naapuritalojen pihapiiri, meilläkin muutamat vieraat kävi takakonteilla. Baaria kannattaa kuitenkin suosia, hinnat ovat ihan normaaleja baarihintoja. Parempaa White Russiania ei saa mistään Kouvolasta!

Juhlat päättyivät aika lyhyeen, valomerkki tuli jo ennen puoltayötä. Bändin kamat ja kaikki koristeet täytyy korjata vielä samana iltana pois. Me ei muuten päästy víemään koristeita kerholle perjantaina kun sielä oli illalla jokin tilaisuus. Talon väki kuitenkin auttoi kivasti pöytien kuntoon laittamisessa lauantaiaamuna.

Kokonaisuudessa ihan kiitettävä paketti. Noita pikkumiinuksia ei kyllä huomannut siinä juhliessa. Lasku tuli tällä viikolla, 120 vierasta juhli noin 3600€ hintaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kamomilla -81: taisin nähdä sinut ja sulhasesi häähumussa Upseerikerhon pihalla. Onnea rouvalle  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tolkkilan kartanossa käytiin viime viikolla. Kaunis paikka, juhlasali L:n muotoinen ja erikseen on sitten huone jossa voi järjestää tanssit. Seurakunnan omistuksessa tosiaan, sanoivat että alkoholia voi tajota, mutta mielellään siellä tanssitilassa. Paikka kiinnostaisi muuten, mutta se tuntui hieman ahtaalta meidän tarpeisiimme.. Plussa se että saa viedä omat ruuat ja juomat!

Itse kiinnostuin Takamaan NS-talosta, mutta voih, siellä oli aivan kamalat tuolit. Mistäköhän sellaisia voisi vuokrata?  :-*

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

kuinka paljon takamaan ns-talolle mahtuu porukkaa???

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Käydessämme Takamaalla sieltä kerrottiin, että vieraita voisi mahtua peräti 300 (!)

Salihan on siis liikuntasalin tyyppinen eli todellakin iso, ja lisäksi todella kaunis. Pieni esiintymislava/näyttämökin löytyy jos bändin haluaa sinne..       ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nyt on pakko vähän polettaa, kun suuri taakka on pudonnut harteiltani!!! Kävimme tänään kiertämässä neljä paikkaa, joista tarkoituksena oli sitten varata hääpaikka ensi kesäksi. Päädyimme Pitokartano Kurjenmiekkaan. AIVAN UPEA PAIKKA! ;D Halvin vaihtoehtohan se ei ole, mutta puitteet, palvelu (ja ilmeisesti myös ruoka) ovat sen arvoisia!!!! Se sopi myös täydellisesti jo alustaviin teema-suunnitelmiini!!! (oon vissiin aika hullu kun suunnittelen niitä vuotta ennen??? :o) Eniveis, jos olet etsimässä juhlapaikkaa kouvolan seudulta, käy ihmeessä tutustumassa kurjenmiekkaan!!!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kyllä vuotta aikaisemmin kannattaa jo juhlapaikkaa varaillakin jos meinaa päästä sinne minne haluaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Moision kartano ei pettänyt ennakko-odotuksiamme! Paikka on upea, hinta-laatusuhde kohdallaan ja henkilökunta oikein yhteistyökykyistä. Ainut pieni miinus oli mielestäni ruoka; odotin ehkä enemmän paikan kalleimmalta menulta. Vieraat kuitenkin pitivät ja ruokaa oli riittävästi, joten kokonaisuutena ihan hyvä. Anopit koristelivat pihapiiriä toiveitteni mukaan kukin ja kynttilöin, koska syksyllä Moisiossa ei juuri ole kukkivia pihakasveja. Moision henkilökunta auttoi myös koristelussa (koristeita ei juuri tarvinnut), tarjoili ja hoiti siivouksen, joten helpompaa hääjuhlan viettopaikkaa en enää voisi keksiä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä Kausalalaisena (vaikkakin nyt muualla opiskelemassa) voin kertoa, että Kurjenmiekka on ihan ykköspaikka, ruoka on aina ollut hyvää ja sitä on riittävästi ja paikka on upea. Nyt ensi kerran kyselin hintoja ensi kesää varten ja sain huomata, että kallistahan se on, mutta olen ehdottomasti sitä mieltä, että kannattaa! Ja kommenttina aiempiin viesteihin, en ole koskaan kuullutkaan Kausalan seurantalosta.... mikähän paikka on kyseessä..?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nyt harkinnassa on Korian sotilaskoti. Mutta pitopalvelun ruoka epäilyttää. Tänään käytiin syömässä lounas seisovasta pöydästä ja ei ollut kyllä kummoinen. Valmiita kaupan salaatteja ja lihapullia. Mutta kuitenkin paikka on saanut paljon kehuja. Toinen vaihtoehto ois Moision kartano. Oisko kellään sieltä kokemuksia vielä.  Kyllä stressaa kun ei osaa päättää ???

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Lisää kokemuksia radansuusta, kellään. Tosiaan on juhlapaikka vielä ihan hakusessa!!!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

viime talvena olin Radansuussa häissä. Paikka ihan ok. Mukava oli kun osa vieraista ja hääpari pystyivät majoittumaan yöksi sinne. Aamulla heräsivät sitten saunomaan. Miinusta oli se, että mielestäni paikka oli hieman nuhjuinen. Ruoka ei ollut mahtavaa, mutta ihan perussapuskaa, syötävää siis. Baarista ostettiin siideriä ja huomattiin että osassa oli mennyt päivämäärät umpeen eli möivät vanhaa tavaraa, tämä hieman ärsytti myös. Vielä yksi miinus oli se, että vessat olivat alakerrassa jyrkkien portaiden päässä. Vanhoilla ihmisillä oli oikeasti vaikeuksia pästä sinne.

Häät joissa olin, olivat kyllä erittäin tunnelmalliset, eli paikan miinukset eivät juhlia pilanneet. Ympäristöhän on lisäksi todella kaunis! Itse metsästän juhlapaikkaa parhaillaan, ja en kyllä itse haluaisi tässä paikassa häitäni juhlia. Mutta makunsa kullakin =) Itse seilaan kahden vaihtoehdon, kurjenmiekan ja tolkkilan kartanon välillä..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kurjemiekka on kyllä tosi ihana paikka ja ruoka on todella hyvää!Kaverin häät oli siellä viime kesänä ja tosi onnistuneet juhlat oli. Itse  en sinne halu kun se on heidän "paikka".

Korian sotilaskoti on ja harkinnassa mutta siellä ruoka epäilyttää, ainakin sunnuntaina lounas oli kyllä aika mitään sanomatonta.

Mosion kartano karsiutui koska kaikki vieraat ei mahdu samaan tilaan syömään ja myöskään tanssisalissa ei ole kaikille pöytiä.

Tolkkilan kartano on kiva paikka, mutta siellä ei ole baaria.

Voi että tää on vaikeeta. No myö käydään ens sunnuntaina syömässä radansuussa niin saa vähän esimakua niistä ruuista.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä tartteisin hieman apua, meillä on luultavasti muutto Kouvolaan vuoden vaihteessa ja samalla haluaisimme siirtää häämme pidettäviksi Kouvolan alueella. Mä olen kerran elämässäni vieraillut ko paikkakunnalla ja siis ei ole mitään tietoa mistään paikoista (vierailu kesti pari tuntia ja sen aikana kävelin kävelykadun päästä päähän :D).

Paikkaan pitäis mahtua n. 60 henkilöä ja omat viinat saa tuoda mukana. Tuommoset kartanotyyppiset paikat ei oikeen ole meidän tyylisiä... Eli siis pliis rakkaat naikkarisisaret Auttakaa!!!  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

kouvolan tuulensuoja on kiva paikka. Yksissä häissä oon siellä ollu. Eli sinne hommataan ite pitopalvelu ja tietty juomat. Tila on hyvä just jos ei tule älyttömästi vieraita niin mahtuu kaikki samaan tilaan. Vuokrakaan ei ollu paha.Näissä muissä ketjuissa oli muistaakseni jotain tietoa siitä paikasta. ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
viime talvena olin Radansuussa häissä. Paikka ihan ok. Mukava oli kun osa vieraista ja hääpari pystyivät majoittumaan yöksi sinne. Aamulla heräsivät sitten saunomaan. Miinusta oli se, että mielestäni paikka oli hieman nuhjuinen. Ruoka ei ollut mahtavaa, mutta ihan perussapuskaa, syötävää siis. Baarista ostettiin siideriä ja huomattiin että osassa oli mennyt päivämäärät umpeen eli möivät vanhaa tavaraa, tämä hieman ärsytti myös. Vielä yksi miinus oli se, että vessat olivat alakerrassa jyrkkien portaiden päässä. Vanhoilla ihmisillä oli oikeasti vaikeuksia pästä sinne.

Häät joissa olin, olivat kyllä erittäin tunnelmalliset, eli paikan miinukset eivät juhlia pilanneet. Ympäristöhän on lisäksi todella kaunis! Itse metsästän juhlapaikkaa parhaillaan, ja en kyllä itse haluaisi tässä paikassa häitäni juhlia. Mutta makunsa kullakin =) Itse seilaan kahden vaihtoehdon, kurjenmiekan ja tolkkilan kartanon välillä..

Tiedän, että päätös voi olla vaikea, mutta vihjeeksi vielä että Kurjenmiekka on todella varattu paikka, että jos häät on pian niin kannattaa toimia.. Syyskuussa kun soitin taisi olla koko ensi kesä ennakkoon varattu, elokuussa oli vielä muutama viikonloppu ja syyskuusta eteenpäin ihan vapaata, paitsi nyt ainkaan tuo 2.9.06 ei ole enää vapaa :) Niin ja kesällä siellä on minimi 100 vierasta/häät.. osittain sen takia mekin päädyttiin syyskuun puolelle..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Nyt harkinnassa on Korian sotilaskoti. Mutta pitopalvelun ruoka epäilyttää. Tänään käytiin syömässä lounas seisovasta pöydästä ja ei ollut kyllä kummoinen. Valmiita kaupan salaatteja ja lihapullia. Mutta kuitenkin paikka on saanut paljon kehuja. Toinen vaihtoehto ois Moision kartano. Oisko kellään sieltä kokemuksia vielä.  Kyllä stressaa kun ei osaa päättää ???

Naputtelin jo kerran vastauksen tuosta Korian sotilaskodista, mutta se taisi hävitä päivitysten aikaan. Elikkäs meillä oli häät Korian Sotilaskodilla. Saimme tarjoiluista kovasti kehuja vierailtamme ja menua muokattiin toiveidemme mukaan. Eikä se edes tuonut hintaan isoa lisäystä!! Meidän häissä ei kyllä ainakaan olleet tarjolla kaupan salaatit vaan ihan itsetehdyiltä vaikuttivat.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

no niin, vihdoin saimme tehtyä päätöksen.. häitämme siis juhlitaan Kurjenmiekassa :) Kalenterissa sattui kuin sattuikin olemaan vielä vapaata meidän hääpäivänä (eli toukokuussa). Kesäksi emme häitä sinne olisi enää saaneetkaan, mutta hyvä näin! Kalliiksi tuo paikka varmasti tulee, mutta juhlien järjestäminen siellä kuulosti kyllä tosi vaivattomalta ja helpolta :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä voin suositella Tolkkilan kartanoa. Puitteet ovat kauniit mutta eivät liian hienostelevat, tunnelma pysyy rentona. Emäntä oli tosi mukava ja auttavainen, ja kartanossa löytyy majoitustilat useammalle kymmenelle vieraalle. Ainakin meidän häät onnistuivat yli odotusten!  :-*

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään