heart

Gardenia (Helsinki)

44 viestiä aiheessa

Onko kellään ollut siellä häätilaisuutta? Kuinka kauan saa pitää? Seuraavaan päivään? Oliko kallis? Oliko kuuma trooppisten kasvien keskellä?

Kiitos tiedoista!!

Kate

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En ole paikalla käynyt, mutta soittelin sinne silloin kun hääpaikkaa etsittiin. Paikalla oli tosi kallis tuntiveloitus ja juhlatilan sai käyttöön aika myöhään (olisko ollut 17:00 tai jotain). Sitten tila piti luovuttaa joskus meille liian aikaseen (olisko ollut 22 tai 23), jonka jälkeen juhlia olisi voinut jatkaa jossain toisessa pienemmässä tilassa (joku neuvotteluhuone?) parin tunnin ajan. Puhelusta on jo vuosi aikaa, joten en kauhean hyvin muista ja voihan olla systeemin muuttuneetkin tällä välillä... Paikka on kyllä kuulemma tosi kaunis!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olin häissä kuvaajana siellä. Mielestäni oli hivenen kuuma ja kostea paikka, muttei omasta mielestä mahdoton. Meikki pitää tehdä hyvin, ettei ala kasvot kiiltämään...vai voiko sitä välttääkään niissä oloissa ??? Kieltämättä huonointa oli se, että katosta tippui niskaan ja välillä kameraan vettä ja luonnollisesti pöydille myös. Itse en sattunut istumaan vesiryöpyn alla ;D

Hintatietoja löytyy ainakin täältä:

http://www.gardenia-helsinki.fi/

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me olemme olleet siellä soittamassa häissä ja olihan siellä aika lämmin ja yksi tylsä juttu oli se, että kun ilta pimeni, niin sieltä sammuivat aina valot vähän väliä, kun olivat semmoise "automaattijutut"  :-/

Jonkun piti aina juosta painamaan ne uudelleen päälle sieltä käytävästä.

Kivinen lattia ei ollut ehkä kaikkein paras tanssilattia, mutta ei se näköjään menoa haitannut  ;)

Muuten tosi kaunis ja ihana paikka.

Sitä en muista, moneenko asti siellä oltiin, mutta oisko ollut puoleenyöhön  ???

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

JOO HUI!!

Siis tarjous oli 1100/6h eli älyttömän kallis,kai? Ja 24 piti sitten häipyy sieltä, ja vasta 17 pääsisi viettämään juhlia, kun paikka menee kiinni. 120 vierasta mahtuisi, kaipa tuo riittäisi, mutta..... Olisi juuri minunlaiseni paikka, harmittaa kyllä jos ei sitten onnistukaan. Siis kova kivilattia, vettä niskaan ja kiiltävä nenä. Ja tämä kaikki hetkittäin pilkkopimeässä!!!

Voi hitsin vitsi, mitä tekis?? Pitää ainakin käydä katsomassa paikka!

Kate

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tämä on jo vanha viestiketju, mutta vastaan kuitenkin, jos joku muu suunnittelee kanssa häitä Gardenian tropiikissa.

Olin siellä muuutama viikonloppu sitten käymässä, ja yhtäkkiä sinne vaan alkoi tulvia juhlapukuisia ihmisiä. Paikan työntekijät kävivät sanomassa meille, että ei tarvitse postua, koska tilaa ei ole varattu yksityiskäyttöön...(?) Siellä sis todellakin pidettiin vihkitilaisuus, useine kymmenine vieraineen tms. Lähdimme paikalta, vaikke oliskaan ollut pakko. Jotenkin aika noloa ois ollu olla vieraiden ihmisten häissä. Moni japanilainen turisti sinne kuitenkin näytti jäävän.  ;D

Joka tapauksessa gardeniaa, ei siis näemmä tarvii varata. Pitääköhän tässä tilanteessa siis vaan maksaa vieraiden sisäänpääsymaksut  ;D siis 3.5 e /henkilö?

No joka tapauksessa, itse en paikkaa kyllä suosittelisi. Vettä tosiaan tippuuu koko ajan niskaan, ja olo siellä oli tosi tukala jo tunnin visiteeraamisen jälkeen. En vois kuvitella istuvani siellä tunti tolkulla. Lisäksi tila on pieni, eikä mitenkään kovin viehättävä. Aika perus kasvihuone se minusta on. Mutta voi se olla ihan kivaa vaihteluakin esim. talven pakkasilla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nosto, jos jollain vielä jotain sanottavaa aiheesta??

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me varattiin Gardenia juhlapaikaksemme, ja ainakin tähän asti palvelu siellä on ollut todella ystävällistä ja avuliasta. Vuokrahan ei ole ihan sieltä halvimmasta päästä, mutta ainakin omasta mielestäni paikka on kaunis ja sen verran "erikoinen" (vrt. esim. työväentalo), että pulitamme summan mukisematta. Ja ainakin lupasivat sammuttaa vesisumuttimet hyvissä ajoin, sekä tuulettaa paikan, jolloin lämpötila laskee ja kosteus vähenee. Katosta ei kuulemma enää pitäisi sen jälkeen tippua vettä. Paikassahan on myös isot lasiovet, jotka saa avata, jos tuntuu että on liian kuumaa tai kosteaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luin jostain muualta, että Gardeniankin saa käyttöönsä ennen sulkemisaikaa, jos vain osaa kysyä. Olivat kuulemma soittaneet suoraan toimitusjohtajalle. :D

Onko kukaan saannut tingattua hintaa? 10 tunnin varaukselle tulisi laskelmieni mukaan hinta huikeat 2100 €! Meidän budjetti ei ole ihan pienimmästä päästä, mutta tuota se ei taida kestää...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nosto.

Pähkäilen tässä Gardenian ja Mansku-salien välillä... Onko jollain ollut viimeaikoina juhlia Gardeniassa? Olin jo melkein päättänyt ottaa Mansku-salit, mutta sitten sponsori ilmoitti, että saan valita minkä paikan haluan, makso mitä makso...  ;D

Ja sain itse asiassa Gardenian hinnankin tingattua, nyt "vain" 1350 €!  :P

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jos Smirkku saa kysyä, niin kuinka pitkäksi aikaa olisitte saaneet paikan tuolla tingatulla hinnalla?

Meille on varattu Gardenia tammikuulle, ja ainakin toistaiseksi kaikki on sujunut oikein hyvin :) Kuulisin myös mielelläni lisää kommentteja paikasta, mitä siellä olisi hyvä ottaa huomioon...kivilattiasta ei minun ja tulevan mieheni tapauksessa ainakaan voi olla enää lisää haittaa, olemme molemmat sen verran surkeita tanssijoita jo valmiiksi ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Jos Smirkku saa kysyä, niin kuinka pitkäksi aikaa olisitte saaneet paikan tuolla tingatulla hinnalla?

Meille on paikka varattu klo 17-01, joten emme kinanneet paikkaa itsellemme ennen sulkemisaikaa. Tuo klo 17 sopii meille oikein hyvin, sillä meillä on kirkko klo 16, joten emme ole juhlapaikalla sen aikaisemmin. Pitopalvelu toki on jo paikalla, mutta jos siellä nyt muutama ihminen pyörii katsomassa, ei se toivottavasti pitopalvelua haittaa - eikä pitopalvelu toivottavasti haittaa paikkaan tutustuvia.  ;)

Ja ajattelimme poistua komeasti keskiyöllä, jolloin kaikki vieraatkin toivottavasti sitten pikkuhiljaa poistuvat ja saamme talon tyhjäksi yhteen mennessä. Ja su aamuna palkkaan jonkun laittamaan pöydät paikalleen, se on jo sovittu Gardenian kanssa.

Sovimme muuten myös, että sammuttavat kosteuttajat edellisenä päivänä, joten veden tippumista ei pitäisi tapahtua. Ja lämpötilakin voidaan ilmastoinnin avulla säätää esim. 20 asteeseen, joten kuumuuden ei pitäisi olla mikään ongelma.

Kysyin myös siitä valojen sammumisesta, mutta sanoivat, että siinä on silloin tapahtunut joku säätövirhe, normaalisti valot eivät sammu illallakaan 15 min välein. I hope so... :P

Ja mikä tärkeintä, kynttilöitä saa polttaa ja pitopalvelulle paikka on tuttu, mikä voisi enää mennä vikaan!  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitos Smirkku kommenteista  :) Ensi viikolla meidänkin aikataulun pitäisi alkaa selkiytyä...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Gardeniasta huom!!!!!!

Olin siellä seminaarissa pari viikkoa sitten ( 12.11 ) jolloin ulkona satoi , ja katto vuoti kuin seula!!! Olimme Gardenia salissa ja jouduimme lopulta siirtymään Kaneliin (pienempi sali)  koska kastuimme kaikki.

Ottaen huomioon että kyseessä on sentään suht koht uusi rakennus, oli yllätys etteivät rakenteet kestä tavallista suomalaista syys sadetta?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me käyvimme katsastamassa Gardenian, mutta luovuttiin siitä ihan esteettisistä syistä. Koko paikka on täynnä opasteita ja koulutustauluja, ja on todella vaikea kuvitella että siitä saisi juhlavan näköisen kun joka puolella pilkottaa näitä opetusvälineitä? Liian laitosmainen ja kolkko.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli häät Gardeniassa viime toukokuussa ja olin tosi tyytyväinen! Paikka oli ihan minun makuuni ja juuri tarvittavalla lailla erilainen; vehreä ja erottui varmasti massasta. Tässä pitkän kaavan mukaan kokemuksiani, kun konkareita tuntuu löytyvän aika vähänlaisesti.

Koska paikalle sai tuoda omat juomat ja cateringin, niin hinta pysyi aisoissa, vaikka paikan vuokra sinänsä oli aika korkea. Järjestelyaikahan oli kuitenkin ihan ilmaista ja jälkikäteen oli tunnin verran ilmaista "puskuria" vieraiden poistumista varten. Jäitä, juomia yms. rekvisiittaa sai tuoda paikalle jo edellisenä päivänä ja pois niitä sai hakea rauhassa taas häitä seuraavana päivänä. Joustoa siis löytyi mukavasti.

Kosteuden ja lämpötilan suhteen meinasi tulla ongelma, mutta ei tullut. Eli kun pöytiä laitettiin paikoilleen, niin aamulla suljettu kastelulinja tiputteli vettä vielä yhdestä kohdasta. Vuotokohdan alle ei sitten laitettu pöytää, mutta vuoto oli juhlien alkuun mennessä loppunut joka tapauksessa. Lämpötilaa oli meilläkin luvattu säätää, mutta tuo tieto oli unohdettu laittaa iltavahtimestarille. Hän tuli sitten onneksi itse tarjoamaan tuota säätömahdollisuutta ja lyhyelläkin varoitusajalla lämpötila pysyi tosi mukavana, vaikka ulkona oli ollut iltapäivällä +26 astetta ja tanssijoita riitti lattialla. Lämpötilan säädössä kannattaa myös muistaa se, että jonkun tietyn lämpötilarajan jälkeen ulko-ovia saa pitää auki ja juhlasalistakin aukeavat isot ovet pihalle. Eli ilman saa kyllä kiertämään hyvin.

Minusta tilan saa laitettua juhlavaksi helpommin kuin monia suuria juhlatiloja. Kasvit, kukat ja korkea lasikatto toivat tunnelmaa. Opetustaulut, muoviset hyönteismallit ja kukkaruukkujen myyntipisteet sai tottakai siirtää pois vieraiden silmistä, joten ne eivät olleet tunnelmaa häiritsemässä. Aulan infomateriaaleista emme niin välittäneet, mutta blokkasimme niitä sekä aulan kahviota vähän taustalle laittamalla siirrettäviä palmuja, naulakoita ja kengänvaihtotuoleja käytäväksi pääoven ja varsinaisen tropiikin oven väliin. Näin vieraatkin löysivät tiensä hyvin kala-altaalle onnittelemaan meitä.

Negatiivisena yllärinä meinasi tulla se, että kahvilan pitäjä oli aluksi sitä mieltä, että vaikka Gardenia oli vuokrannut tropiikin yksityistilaisuuteen ja päättänyt sulkea ovensa aiemmin, ei heillä olisi mitään velvollisuutta tehdä samoin. >:( Toivottavasti Gardenian johto on nyt päässyt kahvion kanssa asiasta periaatesopimukseen, ettei kaikkien juhlijoiden tarvitse asiaa erikseen tarkistaa ja toimitusjohtajan kautta vaatia kahvion sulkemista. Sivuovestahan olisi tietysti myös voinut ottaa ihmiset sisään, mutta se ei ollut mikään ykkösvaihtoehto.    

Toinen negatiivinen yllätys, joka myös ratkesi ilman että kukaan vieraista varmaankaan huomasi mitään, oli juhlasalin koko. Gardeniasta saadut pohjapiirrokset eivät olleet ihan niin tarkasti mittakaavassa, että pöydät olisi lopulta saanut siihen millintarkkaan järjestykseen kuin paperilla suunnittelin. Onneksi sinnikäs kaaso apujoukkoineen keksi iltapäivällä ex-tempore uudet paikat pöydille ja kun tulimme ottamaan paikalle hääkuvia, niin istumajärjestys meni kahdessa minuutissa uusiksi. (Miten sen väkertämiseen menikin alunperin päiväkausia ;) )

Meillä mahtui paikalle mukavasti kaikki muistaakseni 92 vierasta. Bändikin sai laitettua soittimet paikoilleen, ilman että kenenkään vieraista olisi tarvinnut siirtyä pois istumapaikaltaan. Tanssin alettua ensin buffet-pöydiltä vapautuneessa tilassa, pöytiä siirreltiin vähitellen pois päin tanssijoiden määrän kasvaessa.  

Äänentoistolaitteet löytyivät muuten talon puolesta, joten niitä kannattaa huomata kysyä. Sujuu ohjelma mukavammin.

Meillä oli siis Gardeniassa todella onnistuneet häät, joista nautimme! Suosittelen paikkaa lämpimästi  :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille oli juhlapaikka ja vihkijä jo varattuna, kun alettiin etsiä vihkimispaikkaa ja sulhanen keksi, että mehän vietämme häitämme Gardeniassa. Tässä vaiheessa se oli tietenkin jo varattu (alustavasti tosin) haluttuna päivänä ja juhlat siirtyisivät viikolla eteenpäin. Toimitusjohtajan tekemä hintatarjous Gardenia-salista, kokoustiloista ja lasten luontokoulusta elokuun lauantailta klo 15-24 (toisin kuin kotisivuilla sanotaan, tilaa vuokrataan sulkemisajan ulkopuolellakin) väliseltä ajalta on 1500€.

Paikka ei tosiaankaan vaadi paljon koristelua, kun kasvit ovat ihan näyttäviä sellaisenaan. Ja koristelut, pöytienjärjestelyt, ym. saa aloittaa jo edellisenä päivänä. Ajattelimme tehdä lasten luontokoulusta lastenhuoneen, jossa olisi pelejä, videoita, yms.  Parkkipaikkoja on rutkasti ja pihallakin on paljon tilaa, jota voi hyödyntää. Vähän vaan epäilyttää, kuinka mahdumme syömään ja tanssimaan, kun vieraita on siinä 150.

Tuota kahvilan aukioloa täytyy tässä vielä varmistella, ennen kuin allekirjoitamme sopimuksen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

me vietetään häitä Gardeniassa heinäkuussa. Olisi kiva kuulla lisää kokemuksia paikasta ja mitä pitää ottaa huomioon. Onko totta, että jos ulkona sataa, niin vesi tulee katosta läpi ja porukat kastuu  :-?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

On! Jostain syystä nuo kattorakenteet vuotavat vettä (eikä se ole vesi todellakaan tule kastelusysteemistä, vaan ihan sieltä lasikaton saumoista)

Minua myöskin häiritsee paikassa nuo opasteet ja paikan "koulufiilis". Jos haluat viettää häitäsi koulutustiloissa, löytynee halvempiakin vaihtoehtoja.

Ja kokemusta kyseisestä paikasta on, olen ollut siellä sekä häissä että kokouksissa, enkä koe paikkaa mitenkään erikoisena.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Soitin sinne Gardeniaan ja kysyin suoraan vuotaako katto sateella. Vastaus oli, että ei vuoda. Ainoastaan, jos on satanut 2 päivää putkeen, voi JOKU kohta vuotaa. Asia ratkeaa sillä, että kyseiseen kohtaan ei laiteta pöytää alle. Sieltä myönnettiin, että keväisin voi kondensaatiovesi (kattoon kerääntyvä vesihöyry) olla ongelma ja tiputella, mutta sitä ongelmaa ei ole heinäkuussa, jolloin on erilainen ilmasto. Lisäksi heinäkuussa voi pitää kahta isoa ovea auki suoraan puutarhaan, jolloin tila ilmastoituu mukavasti. Pöydät saa käydä laittamassa paikoilleen jo perjantaina ja ne voi tulla korjaamaan vasta sunnuntaina. Pöytiä saa viedä myös ulos. Luotankin siihen, että kaikki menee nappiin. Ja jos ei mene, niin en anna sen pilata tunnelmaa  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Niinpä....eli ei vuoda mutta vuotaa.....

Toisin sanoen tolla vastauksella ovat jo tavallaan turvanneet selustansa kun vihainen morsian soittaa sinne häiden jälkeen mikäli juhlien aikana on satanut ja katto sittenkin vuotaa?!

Olen samaa mieltä edellä olevien huomautusten kanssa, olen Gardeniassa piipahtanut muutaman kerran (en tosin sateella ;)), mutta paikan kaikki koulutuskyltit ja vitriinit, sekä rumat kalusteet ovat kyllä aika silmäänpistäviä häitä ajatellen. Ja keittiöpuolta ihmettelen vähän. Koska paikan kahvila on liisattu ulkopuoliselle yrittäjälle, onko teille kerrottu mikä keittotila on käytössänne, vai onko sellaista?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Niinpä....eli ei vuoda mutta vuotaa.....

Toisin sanoen tolla vastauksella ovat jo tavallaan turvanneet selustansa kun vihainen morsian soittaa sinne häiden jälkeen mikäli juhlien aikana on satanut ja katto sittenkin vuotaa?!

En minä siitä vihaiseksi tule, jos katto vuotaa JOSTAKIN kohtaa, JOS on satanut kaksi päivää putkeen. Eri asia, jos joka kohtaan sataisi, mutta luvattiin ettei se ole mahdollista ja se lupaus riittää mulle. Lisäksi luotan siihen, ettei silloin ole satanut kahta päivää putkeen.  ::)

Olen samaa mieltä edellä olevien huomautusten kanssa, olen Gardeniassa piipahtanut muutaman kerran (en tosin sateella ;)), mutta paikan kaikki koulutuskyltit ja vitriinit, sekä rumat kalusteet ovat kyllä aika silmäänpistäviä häitä ajatellen.

Aika jännää. Minä olen yrittänyt muistella pääni puhki, että mitä ihmeen opastustauluja ja vitriineitä täällä oikein tarkoitetaan, kun en muista sellaisia käynniltäni, vaan ainoastaan kaikki ihanat palmut ja kasvit. Kaasoni (x2) ja tuleva miehenikin ihastuivat bestmanimme keksimään ja varaamaan paikkaan. Että niin eri asioihin sitä ihmiset kiinnittävät huomiotaan. Ja itse vielä olen saanut visuaalisen alan koulutuksen...  Pitäisi varmaan alkaa skarpata   ::)

Tuolla aikasemmin joku häitä siellä viettänyt kertoi, että ne kyltit yms. sai hyvin piilotettua siirrettävien palmujen taakse. (Palmujen ruukkujen alla on pyörät, joten niillä voi "sisustaa" tilaa haluamallaan tavalla.)

Ja keittiöpuolta ihmettelen vähän. Koska paikan kahvila on liisattu ulkopuoliselle yrittäjälle, onko teille kerrottu mikä keittotila on käytössänne, vai onko sellaista?

Pitopalvelu tekee ruuat muulla ja kuljettaa ne paikan päälle valmiina. Toisessa kokoushuoneessa (kuuluu vuokraan) on keittotila, jossa voi keittää kahvit. Kahvilasta saa käyttöön "lämpöaltaat" (en tiedä tarkkaa sanaa), joissa ruoka pysyy lämpimänä. Lisäksi käytössä iso kylmiö.  

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No nyt on häät vietetty  :-X  Gardeniassa ja paikka oli kerrassaan upea! Lisäksi ilma oli mitä kaunein (pilvetön hellepäivä), joten pystyimme toteuttamaan suunnitelmamme juhlia osittain ulkona puutarhassa, jossa oli mm. wokkiteltta ja bändilava. Sisällä ei ollut kuitenkaan kuuma, vaan miellyttävästi ulkoilmaa viileämpi. Ei siis mitään valittamista, päinvastoin. Vieraat ja me hääpari viihdyimme kerrassaan upeasti ;D! Voin suositella paikkaa, mikäli hinta vaan ei hirvitä.  Kallishan se on, siitä ei pääse mihinkään...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nostan. Meillä a.v. ensi vuodelle  :) Uudempia kokemuksia?  :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään