Galaxy

Tenalji von Fersen (Suomenlinna/Helsinki)

165 viestiä aiheessa

Kiitos  :) olitteko te tuoneet auton lautalla samana päivänä vai edellisenä päivänä, ja jäikö auto yöksi saareen?

Ongelmana nyt siis varmaan kuka lainaisi autoa jonka voisi jättää edellisenä päivänä saareen (pe) kun viedään tavarat ja tullaan hakemaan tavaroineen sunnuntaina  ::)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Tila-auto palasi sitten heti takaisin kirkolle noutamaan liikuntaesteiset ja vanhukset. Auto oli sama, jolla toimme liikuntaesteiset vieraamme saareen. Muut vieraat kävelivät iloisina.

xara :) sukulaistemme piiristä löytyi tuo auto sekä kuski sille, ja auto tuli saareen siis hääpäivänä ja ihan samalla lautalla kuin vieraat, toi nuo liikuntaesteiset mukanaan. Auto jäi saareen seuraavaksi yöksi. Liikuntaesteiset auto heitti myöhäänillalla lautalle, ja heitä odotti mantereen puolella inva-taksi. Me haimme sunnuntaina auton Tenaljin parkkikselta sekä lastasimme sen ihan täyteen lahjoja ja kukkia ja muuta, mitä oli jäänyt.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nostanpa taas ketjua ;D

Ajatuksena kuitenkin jos kirkko olis mantereella ja sit otettais tilauskuljetus suoraan lähimpään laituriin Tenaljiin. Kauanko venematka kestää kauppatorilta? Vieraat kävelis kirkolta kauppatorin rantaan ja siellä vene odottelis ja mahdollisesti ensimmäinen skumppalasillinen laivaan noustessa :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ei kait se venematka kestä sen kauempaa kuin HKL:n lautallakaan - 10-15 min reitistä (ja nopeudesta) riippuen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Apua, nyt keksin taas uuden ongelman ;D Juuri tajusin että suunnittelemamme hääpäivä osuu Viapori Jazzin aikoihin >:( eli kokemuksia, onko saaressa vieläkin enemmän porukkaa ja lautat tukossa? Sain alustavan varauksen Tenaljiin juuri tuoksi lauantaiksi, mutta nyt hirvittää että varaukseni voidaan perua tuon tapahtuman takia koska osa konserteista on pidetty Tenaljissa :-?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä taas, luultavasti Tenaljia ei voi varata jazzin aikaan :-/

Vielä kysymystä pukkaa ;D Onko kukaan juhlinut perjantaina häitä Suomenlinnassa? Vai onko teidän lauantaihäitä edeltävä perjantai ollu buukattuna toisiin juhliin?

Olen miettinyt yhtä päivämäärää perjantaille ja mietin vaan että kun sinne ei tietenkään pääse hakemaan tavaroita enää lauantaina kun toiset juhlat alkaa, että miten tuo on järjestynyt?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olemme vahvasti suunnittelemassa Tenaljia talvihäiden juhlapaikaksi. Ihanan tunnelmallinen! Ei tosiaan kaipaa mitään kummempia koristeluja, vain kynttilöitä ja ehkä jotain jääveistoksia.  :D

Meillä on mietinnässä sellainen idea, että vihkiminen olisi juhlapaikalla. Tenaljissa ainakin tila riittäisi. En ole käynyt katsastamassa paikkaa, mutta toivoisimme saavamme järjesteltyä hienon tilan seremonian ajaksi. Asia pitäisi varmaan järjestellä jotenkin niin, että jokainen vieras ottaisi seremonian jälkeen tuolinsa ja viesi sen omalle paikalleen pöytään. Samalla tulisi seremoniatila "siivottua" ja siitä tulisi sitten tanssitila.

Nämä suunnitelmat ovat vielä todella raakileita (eilen illalla sulhon kanssa hieman ideoitiin).  ;D

Tenaljissa juhlineet, voisitteko kuvitella tälläisen järjestelyn toimivan? Mahtuuko n. 100 henkeä tuoleineen vain toiseen puolikkaaseen seremonian ajaksi?  ::)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Balloongirl, meillä oli hieman vajaa 100 vierasta ja mahduimme kyllä istumaan kokonaan toiseen puoliskoon tilaa. Toisessa osassa oli lahjapöytä, buffetpöytä, lava bändille ja tietty tanssilattia. Tila oli siltikin siis kokonaan käytössä. Ehkä tuon voisi kuitenkin jotenkin järkätä tuollakin tavalla ja hoitokunnasta mainitsivat, että moni on tosiaan vihitty paikan päällä. Kannattaa muuten soittaa hoitokuntaan, ovat oikein avuliaita ja varmasti kertovat mielellään, miten paikan päällä vihkimiset on aiemmin hoidettu.

Tenaljin kanssa samassa rakennuksessa on myös tila nimeltään Myllysali ja sielläkin voisi vihkimisen järjestää. Hinnasta ei ole hajua, mutta sitäkin voi samalla kysyä hoitokunnalta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Galaxy, kiitos tiedoista ja vinkistä! En olekaan tullut ajatelleeksi tuota Myllysalia. Täytyy tosiaan ottaa yhteyttä sinne ja selvitellä asiaa. Onneksi tässä on vielä reilusti aikaa, niin voi rauhassa miettiä vaihtoehtoja.  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Niin mitäs mieltä olette :-? onko 70-80 henkeä liian pieni hääseurue juhlimaan Tenaljissa? Jotkut sanoo että on ja jotkut että ei ::)

Kaitpa pöytien sijoittelulla on suuri merkitys tässä näyttääkö tyhjältä vai täydeltä...miten pöydät tällaisella porukalla olis parasta sijoittaa?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Niin mitäs mieltä olette :-? onko 70-80 henkeä liian pieni hääseurue juhlimaan Tenaljissa? Jotkut sanoo että on ja jotkut että ei ::)

Kaitpa pöytien sijoittelulla on suuri merkitys tässä näyttääkö tyhjältä vai täydeltä...miten pöydät tällaisella porukalla olis parasta sijoittaa?

nosto

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Meillä on mietinnässä sellainen idea, että vihkiminen olisi juhlapaikalla. Tenaljissa ainakin tila riittäisi. ...voisitteko kuvitella tälläisen järjestelyn toimivan? Mahtuuko n. 100 henkeä tuoleineen vain toiseen puolikkaaseen seremonian ajaksi?

En ole juhlinut Tenaljissa, mutta nain valokuvaajaa varatessani, etta meidan valokuvaaja on ollut siella ottamassa kuvia juuri haista, joissa seka vihkiminen etta illanvietto sujuivat samoissa tiloissa. Voisit saada jotain vinkkeja heidan nettisivulla olevista kuvista, kaypa katsomassa osoitteessa http://www.juhlakuvauspalvelu.fi/galleria6/galleria6.htm. Toivottavasti naista on apua.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Moikka,

mä olen vielä ihan uutukainen tällä foorumilla... mutta uskaltaudun kuitenkin mukaan keskusteluun :)

Itse olen ajatellut Tenaljia hääpaikaksemme huhtikuussa, jolloin Suokkiin ei välttämättä pääse muilla keinoin kuin HKL:n lautalla. Jos on vielä jäitä siis. Mtä mieltä olette, pitääkö hääväelle kustantaa liput lautalle, vai onko epäkohteliasta olettaa jokaisen maksavan itse matkansa?

Ja onko kellään tietoa, saako lautalle ostaa jonkinlaisia ryhmälippuja?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minun mielestani vieraat voivat ihan hyvin maksaa itse omat lippunsa, tai siis nain meilla tehdaan. Lautta on kuitenkin osa HKL:aa ja helsinkilaiset ainakin paasevat tavallisilla matkakorteillaan yms. Ajattelin niin, etta Suomenlinnaan meno ei sinansa eroa muihin kirkkoihin tai juhlapaikkoihin menemisesta (paitsi ettei sinne paase autolla), eika vieraille maksettaisi ratikkalippuja muuallekaan.

Ymmarran kylla senkin kannan, etta vieraille maksetaan lauttaliput, ja olisihan se tietenkin aika huomaavaista. Omasta mielestani se on kuitenkin bonusta, jota kukaan vieraista tuskin odottaa. Ei kenenkaan pitaisi siita loukkaantua, etta "joutuu" maksamaan pari euroa lauttalipusta - ja haaparille sadan edestakaisen lipun ostaminen kay todella kalliiksi!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Todellakin, kalliiksi käy sadan lipun ostaminen!

Toisaalta, mulla "se" unelmien hääkirkko on aina ollut Kallion kirkko, ja vähän jännittää tämä siirtyminen kirkosta Suokkiin. Mahtuvatko/ehtivätkö kaikki vieraat samaan HKL:n lauttaan... niitähän menee talviaikaan aika harvoin. Ja sinne ei kai voi etukäteen mitään paikkoja varata. Tästä syystä olemme ruvenneet miettimään myös yhteiskuljetusta veneellä, esim. Hakaniemen rannasta. Silloin kirkosta voisi kävellä rantaan ja venematkalla juoda ne kuoharit, ja pääsisimme juuri siihen laituriin mikä on juhlapaikkaa lähinnä. Kalliiksi tulee tosin sekin :-/

Mutta olisi toisaalta aika ikimuistoinen reissu, kun paljon vieraita tulee Helsingin ulkopuolelta.

Huomasin, että tässä ketjussa on ollut jonkun verran puhetta yksityiskuljetuksesta Suomenlinnaan. Onko kukaan tehnyt sitä niin aikaisin kuin huhtikuussa? Löytyyköhän miltään firmalta kalustoa, millä pystyy kuljettamaan myös mahdollisen kelirikon tai jäiden aikana?

Katsotaan nyt kuinka vaikeaksi tämä Suomenlinna-vaihtoehto muodostuu... häistä päätettiin vasta viime viikolla, ja yritän pitää ohjenuorana etten järjestelisi itselleni liian stressaavaa häidenalusaikaa. Helpompaa olisi varmaankin juhlia ihan vaan mantereen puolella :-/

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

hemuli_07, kiitos vihjeestä!  :)

MariAnniina, mekin painiskelemme noiden samojen ajatusten kanssa. Miten järjestää kuljetus Suokkiin..niin ihana paikka tuo Tenalji, mutta osa muista käytännön järjestelyistä vähän mietityttää, etenkin talviaikaan. Meillä hääjuhla suunnitteilla maaliskuulle, tosin ei vielä ensi vuonna, vaan 2008.  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Moi Balloongirl,

kohtalotovereita näköjään löytyy! :D

Mulla muuttuu mieli joka toinen päivä tuon Suokin suhteen. Ei olla siis vielä tehty varausta sinne, ollaan vasta ensi viikolla menossa katsomaan Pirunkirkkoa ja Tenaljia. Toki kuvistakin näkee, että ihania paikkoja molemmat. Hintaero on kyllä todella suuri, ja meille varmaan tilan puolesta riittäisi Pirunkirkkokin. Mutta mutta... kun se Tenalji näyttää niiiiin ihanan tunnelmalliselta. Ja sulhanen on samaa mieltä.

Mä en ole vielä pyytänyt tarjouksia pitopalveluilta, mutta ilmeisesti suurin osa pääkaupunkiseudun pitopalveluista on tehnyt keikkoja Suomenlinnaan, joten eiköhän siihen voi luottaa että kaikki järjestyy.

Mä muuten tein tarjouspyyntökierroksen vesiliikennefirmoihin eilen, katsotaan nyt mitä saadaan vastaukseksi! Se on ainakin jo selvinnyt, että pari-kolmekin firmaa voi kuljettaa Suokkiin myös kelirikon aikaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei MariAnniina,

varmasti voimme luottaa siihen, ettei pitopalvelusta tule ongelmaa! Saitko jo vastauksia vesiliikennefirmoista?? Tuota minäkin aluksi pelkäsin, ettei talviaikaan Suokkiin pääsisi millään muulla kuin HKL:n lautalla, mutta eipä taida siitäkään ongelmaa tulla.  :)

Minä olen menossa joulukuussa (kun tulen suomeen) käymään Suokissa ja katsastamaan Tenaljin. Ajattelin myös käydä katsomassa Ruutikellari-tilan, sillä olemme vähän miettineet josko seremonian pitäisi siellä. Sittenhän siellä Tenaljin rakennuksessa on vielä se Myllysali. Mietiskellään, mietiskellään..on niin paljon erilaisia ideoita mielessä..  :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Heipä vaan taas

kävimme tänään katsomassa Suomenlinnan Pirunkirkkoa sekä Tenaljia. Aivan ihania tiloja ovat molemmat, meidän mieleen ehkä enemmän oli loppujen lopuksi Pirunkirkko (vaikka kuvien perusteella olin ounastellut että Tenalji...) Pirunkirkkohan on lisäksi puolet halvempi, ja jotenkin helpommin saavutettavissa. Sinne mennessä nimittäin HKL:n lautta tulee melkein viereen, lisäksi kirkko on todella lähellä.

Molemmissa on todella hyvät keittiö- ja muut takatilat, siellä voi hienosti vaikka morsian pukeutua jos ei halua sitä jo mantereella tai kirkossa tehdä. Kaikki ihan tiptop mun mielestä.

Tilat ovat mielestäni valmiiksi niin kauniita ja tunnelmallisia, ettei koristeluun tarvita juuri muuta kuin kynttilöitä ja valkeat liinat. Superihania hääpaikkoja siis!

Mutta mutta... olen nyt saanut niitä tarjouksia vesiliikennöitsijöiltä, ja kallista lystiä on huhtikuussa. Oikeastaan vain Sunlines sanoi voivansa liikennoidä myös jäiden aikaan, muut ovat jäävarauksella. Hintahaarukka 500-2000e (joista siis Sunlines 2000,-). 500e voisimme vielä maksaakin kuljetuksesta, mutta silloin reissun onnistuminen on täysin kiinni jäätilanteesta.

Ajattelinkin jo, että unohdan Kallion kirkon ja otamme Suomenlinnan kirkon, jolloin moni asia yksinkertaistuisi. Mutta juuri sinä "ykköspäivänä" Pirunkirkko on varattu, ja seuraavana lauantaina taas kirkko on varattu :-[ hankalalta siis tuntuu.

Huomenna menen katsastamaan Kansallissalin Aleksanterinkadulla, jos se tuntuu "meidän" paikalta niin unohdamme luultavimmin Suomenlinnan. Kansallissaliin saa tuoda omat juomat, mikä oli meillä yksi niistä tärkeimmistä kriteereistä. Huomenna siis selviää meidän hääpäivä ja hääpaikka.... :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitos tiedoista MariAnniina! On kyllä hurjan kallista lystiä tuo yksityiskuljetus ja jos kerta vielä ei voi takuuseen mennä että toteutuuko!  :o Toisaaalta ymmärtäähän sen, että luonnonolosuhteet on mitä on, eivät vesiliiikennefirmatkaan siltä osin ihmeisiin pysty.

Meillä on myös yhtenä tärkeänä kriteerinä, että saa viedä omat juomat. Saas nähdä kuinka meille käy ja mihin paikkaan päädytään. Uskoisin kyllä tuon Kansallissalin olevan myös upea paikka.

Nautitaan häähömpöttelystä!  ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No niin, nyt on sitten Tenalji käyty paikanpäällä katsomassa. Aivan yhtä upea oli kuin olin kuvitellutkin ja täällä on kehuttu.  :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään