Guest Vieras

Ravintolahäät

209 viestiä aiheessa

Kannattaa varmaan miettiä vieraiden kannalta sillä silmällä, että arvostavatko he kumman tyylistä ruokaa (ovatko kovin nälkäisiä, vai tulevatko toimeen ilman buffatarjoilua).

Paikan valinnassa kannattaa käyttää vielä muitakin kriteereitä, kuin ruoka:

- Pääseekö ulos jaloittelemaan mukavaan ympäristöön

- otetaanko valokuvia/ sopiiko valokuvaukseen

- edustaako ravintola teitä/ tunnetteko te olonne kotoisaksi siinä ravintolassa

- Saako koristella itse/ koristeleeko ravintola mielenne mukaan

- Minkälaista ohjelmaa järjestätte kabinettiin ja soveltuuko se siihen tarkoitukseen

- kuinka kauan kabinetti on käytössänne

- ovatko WC:t lähettyvillä

- Miten juomien kanssa on

- ovatko miten lähellä vihkipaikkaa

- miten vieraat pääsevät juhlapaikalle helpoiten

jne jne jne

Nämä olivatkin hyviä pointteja, kiitos. :)

Ravintolat ovat käytännössä toistensa naapureita, molempiin on erinomaiset kulkuyhteydet. Häät ovat joulukuussa & keskellä kaupunkia joten jaloittelu taitaa jäädä väliin molemmissa. Koristelu hoituu ravintolan puolesta molemmissa. Kabinetti on yhtä pitkään käytössä molemmissa vaihtoehdoissa.

Ykkösessä WC:t ovat käsittääkseni lähellä, mutta kakkosvaihtoehdossa kabinetissa on oma WC. Kakkonen on ehkä enemmän "meidän näköinen", mutta toki ykkönen on juhlavampi.. sanotaanko näin että 1. ravintolaan ei tulisi lähdettyä muuten vaan syömään, kun taas 2. ravintola on juuri sellainen missä käymme mielellään syömässä ihan muuten vaan.

Juomat ovat ykkösessä kalliimmat, kuten ruokakin... Valtaosa vieraista on kyllä raavaita lihansyöjiä, mutta toisaalta mukana on ainankin aveceina pari porkkananpurijaa. ;)

Eli; 2. on enemmän meidän näköinen ja oloinen ravintola, mutta ehkä meille hieman tavanomainen paikka. 1. on juhlavampi vaihtoehto.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kyllä jäykemmässäkin paikassa saa rennot juhlat aikaiseksi (paitsi jos te tunnette olonne siellä vaivautuneeksi). Itse olen ehdottomasti tuon ykköspaikan tyylin kannalla. Ne on kuitenkin teidän häät, ja häät on mielestäni arvokas ja ainutlaatuinen tilaisuus. Ois kauheeta jos teitä myöhemmin harmittais tyyliin "ois ne voinut hienommatkin olla". Hienompia ja hieman jäykempiä juhlia on elämässä ihan liian vähän, joten suosittelen ottamaan niistä harvoista kaiken irti ja hienostelemaan niin paljon kuin oma pokka kestää. Jotkut toki juhlii mieluummin Cantina Westissa kuin Kämpissä (ihan hatusta vedin paikat mutta ymmärrät ehkä yleistyksen), mutta kannattaa miettiä onko toinen paikka ehkä sopivampi kihlajaisiin tai kaverijuhliin, toinen taas häihin. Ystävännekin varmaan ymmärtävät, että häät ovat häät eivätkä perusryyppäjäiset. Ja saahan shamppanjallakin aikaan ihan kivan hiprakan hehheh

Saiko tuosta nyt mitään selvää :girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No tämäkin oli oikein hyvä pointti, kiva että näitä vastauksia alkoi kuin alkoikin tulla, sillä ihan oikeasti tämä auttaa asian funtsimisessa. :)

Vaikka tuo ravintola 2 on enemmän meidän henkinen paikka, niin toisaalta siellä voisin kuvitella järjestäväni jotkut muutkin juhlat.. ja sinne voisimme mennä kaveriporukalla syömään ihan tavallisena viikonloppunakin. Tämä toinen taas olisi erottuvampi, ainutlaatuisempi kokemus tällä kaverilaumalla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ajattelisin niin, että tämäntyyppisissä häissä muu ohjelma on varmaan aika vähissä (leikit ym mitä monissa häissä on) ja tällöin ruuan ja ruokailun merkitys korostuu. Tämän vuoksi valitsisin vaihtoehdon 1, jossa on pöytiintarjoilu ja "fiinimpää" muutenkin. Isoissa häissä ruokailu on monesti ns. "pakollinen ohjelmanumero" joka voidaan vetäistä vähän vasemmalla kädellä, teidän häissänne ilmeisesti keskeisemmässä osassa.

Pöytiintarjoilu, hieno näköala, hyvä ruoka, laadukkaat juomat. Siinä on hyvien ravintolahäiden perusta. Niin ja mistä joka ketjuun löytyy näitä kommentoijia, joiden mukaan hieman fiinimmässä paikassa ei voisi viettää rentoja ja lämminhenkiisiä häitä. Vieraathan sen tunnelman lopulta tekee ja varmasti molempien ravintoloiden puitteet mahdollistavat kauniit ja hauskat häät ystävienne kanssa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän ravintolahäät (ensi kesänä, mutta ei Suomessa... asumme E-euroopassa) :

N.75 henkeä, ravintola varattu kokonaan. Paikassa on iso ja kaunis katettu terassi, tarkoitus siis on illastaa ulkosalla jos ei nyt sada jotain kissoja ja koiria.

Ilta aloitetaan 100 hengen voimin onnittelumalja-näppipala-aperitiivilla. Tästä sitten ne 75 illalliselle kutsuttua henkilöa jatkavat pöytiin. Pöytiin tarjoillaan alku- ja pääruoka, sitten on noutopöydästä juustot, ja jälkiruoka (emme halua perinteistä hääkakkua, vaan luulen että otamme valikoiman erilaisia jälkiruokia joista jokainen valitsee mieleisensä). Kahvit tuodaan pöytään.

Valitsimme paikan, koska se on suht keskustassa vaikka terassi onkin ihana ja vehreä, kaunis näköala joelle. Tarjoilut, siivoukset, pöydän kattamiset ym sisältyy hintaan, terassi on niin vehreä että luulen ettei kukkia tarvitse kovin paljoa (varmaan itse hankitaan ne), kynttilät ja valkoiset liinat luo jo hyvin juhlatunnelmaa. Ravintoloitsijan kanssa on sovittu että voimme itse ostaa samppanjat jotka henkilökunta viilentää ja tarjoilee, muut viinit ja juomat ostamme ravintolasta (sisältyvät siis hintatarjoukseen jota odotamme vielä)

Menua ei ole vielä lyöty lukkoon mutta sen hinta asettunee 50 ja 70 euron välille per henki, juomat mukaanlukien siis. Ruokia ei tarvinnut valita listalta, vaan kerroimme ravintoloitsijalle toiveistamme ja hän tekee meille menuehdotuksia.

Meille tulee ravintolaan myös DJ ja tanssia, ovat luvanneet pitää paikan auki 4-5 asti aamulla jos juhlijoita riittää..

Järjestän työn puolesta paljon tapahtumia ja ravintolahäihin päädyttiin koska

-olen suuri herkkusuu ja lisäksi asun "ruokamaassa", halusimme sulhasen kanssa ruokahäät

-haluan mahdollisimman vähän eri palveluntarjoajia, kokonaisuus on melkein sen yhden ravintoloitsijan vastuulla. Minun ei siis tarvitse huolehtia pöytäliinoista, tarjoilijoista, astioista jne. erikseen. Vähemmän stressinlähteitä ja helpompi koordinoida.

-kokemukseni mukaan ravintolassa ruoka on usein hiukan parempaa, koska se on paikan päällä valmistettua

-menu on ehkä vähän kalliimpi, mutta juhlapaikkojen vuokrat on täälläpäin aika tyyriitä. Ja kyseisen ravintolan sisustus+näköala miellyttää silmää.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on kabinetti varattuna, siellä syödään ja juodaan omalla porukalla. Tarjoamme vieraille ruokajuomat, mutta muut juomat maksavat itse. Kabinetissa on äänentoistolaitteet, joten tuomme ravintolaan omaa musiikkia. Ajattelin ensin että ravintolan peruskattaus riittää, mutta innostuin nyt kuitenkin vähän suunnittelemaan muutakin, eli lisäämme vähän omia juttuja kattaukseen (omat servetit, paikkakortit, koristelua). Olemme kabinetissa noin puoleenyöhön asti, sitten siirrymme mahdollisesti jonnekin muualle jatkoille.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Aiheen nosto!

Meillä on herännyt myös kiinnostus järjestää hääjuhla ravintolassa. Vieraita tulee kaukaakin joten heidät pitäisi majoittaa. Olisi superkätevää jos voisi juhlia paikassa jossa oma henk.kunta valmistaa & tarjoilee ruoan, vieraat voisivat majoittua saman katon alle ja juhlapaikasta olisi nopea/helppo yhteys keskustaan niin että halukkaat pääsevät jatkoille.

Lisää siis vain ehdotuksia Helsingin ravintoloista jotka sopisivat juhlien järkkäämiseen :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille varataan koko ravintola (n. 120 vierasta) joten ei ole ongelmaa häiden keskellä palloilevista muista asiakkaista. Paikalla lisäksi terassit etu- ja takapihalla ja muutama kabinetti johon voidaan tehdä oleskelunurkkauksia :) hinnat tietysti ravintolatasoa, 30-40e/hlö + juomat päälle. Suunnitelmissa on tarjota vieraille kaikki juomat joten tästä tulee suurin miinus ravintolahäiden kohdalla, juomien katteet omaa luokkaansa.. :girl_impossible:

Mutta ympäristö ihana, kattaukset ja pöydät laitetaan valmiiksi. Tullaan sitten varmaan vielä ite tsekkaamaan koristelut aamupäivällä ennen juhlia. Koristeita ei tarvita paljon kun paikka on niin kaunis ja erikoinen, kynttiänjalkoja ym. löytyy paikanpäältä ja mikä parasta, kenenkään (meidän) ei tarvitse siivota :girl_blum:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täällä meillä päin jos ei halua pitää isohkoja häitään (130hlö) maalaiskartanossa tai vastaavassa, ei paikkoja ole pilvin pimein valittavana.. Ainoista meitä miellyttäneistä paikoista toisen tilavuokra olisi noussut yli 3000 euroon ja toisessa oli varattu kaikki kesälauantait jo varmaan muutamaa vuotta aiemmin (kun me myöhäiset halutaan mennä naimisiin "jo" vajaa vuoden päästä kihloista).. Eli paikasta/miljööstä ei tingitä ja lisäksi noita yli 100hlön paikkoja missä mahdollisuus myös tanssia on tosi vähän.

Täytyy tunnustaa että kyllä mekin ollaan rutistu noista alkoholihinnoista, mutta saahan sitä valittaa.. Vai saako? :o

Aiotaan kyllä maksaa vaikka kalliiksi tuleekin :) oltiin miehen serkun häissä joskus vuosia sitten ja sielläkin appiukko sanoi että teidän häissä kyllä ei vieraiden tarvi juomistaan maksaa. Nih. Mutta pakko on rutista, on ne katteet vaan niin törkeät :girl_impossible:

ja ps. jos joku kokee tarpeelliseksi käyttää hyväksi tilannetta epäasiallisella tavalla, heitän kyllä omakätisesti ulos :lol:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vietimme upeat 80 hlön häät alkuvuonna Hotel Linnassa (siis Vanha-Poli Lönkalla), erinomainen ja tunnelmallinen paikka etenkin syys/talvihäille. Jugendsali on korkea ja juhlava tila, tilassa on upeat kruunut ja korkeat ikkunat, esiintymislava ja parvi, josta yllätysesiintyjä voi lauleskella tai aloittaa soittamaan ja hämmästyttää kaikki vieraat!.

Pöydät oli katettu pellavaliinoilla ja isoilla kyntteliköillä. Upeita takkoja ja kakluuuneja löytyy joka puolelta taloa. Niissä ei tosin saa polttaa puita, mutta niissä paloin kivasti iso määrä kynttilöitä.

Henkilökunta oli kertakaikkiaan huippuystävällistä ja osaavaa, huomoivat muutamat lapsivieraamme erityisen hyvin ja auttoivat kaikessa mahdollisessa järjestelyihin liittyvissä asioissa, jotka eivät oikein heille olisi kuuluneetkaan.

Hotellin hinnat oli kohtuulliset (taisi olla alle 90€/ huone), huoneethan on tosi kivat ja modernit, ne sijaitsee sisäpihan uudessa rakennuksessa. Linnassa on myös parkkihalli, joka oli kauempaa tulleille vieraille plussaa, kun ei mene aika siihen että kiertää Helsingin katuja ja etsii vapaata parkkipaikkaa.

Meillä oli tietysti budjetti, ja kerroimme tämän Linnan henkilökunnalle, ja sen mukaan sitten räätälöitiin vähän buffettia. Tarjosimme kuohuviinin, buffetruokailun (tosi hyvä ruoka ja upeasti laitettu esille!!), kaksi lasia viiiniä ja kahvin kanssa konjakin ja hinnaksi tuli 70€/ vieras ja tämä jäi siis 5€ alle meidän budjetin. Muut juomat sitten vieraat osti omalla rahalla baarista (joka oli siis salissa). Salista ei mennyt tilavuokraa, eli tuo hinta sisälsi kaiken, myös datatykin ja screenin, jota tarvittiin pientä esitystä varten. Ei tarvinnut miettiä kuka tulee siivoamaan ja milloin, tai kuinka monta servettiä ja pöytäliinaa kannattaa vuokrata, paljonko niiden peseminen maksaa jne. Tämä oli meille sopivin paketti, mutta ymmärrän tietysti niitäkin jotka haluavat kustannussyistä hakea itse juomansa Tallinnasta, vuokrata mieleisensä servetit ja pöytäliinat, tehdä itse menukortit, lahjat jne.

(Nimimerkillä: Time is money nowadays!)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Miten muuten te ravintolahäiden viettäjät - saako ravintolaan yleensä viedä esimerkiksi omat karkkibuffan tai jotain muuta syötävää? En nyt tarkoitu mitään salaatteja tai pihvejä, vaan juurikin karkkeja tai esimerkiksi sipsejä/suolapähkinöitä omiin kulhoihin sivupöydälle?

Minä haluaisin niin kovasti karkkibufféen, mutta mietin, että onnistuuko se yleensä ravintolatiloissa?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^Meillä oli kahvipöydässä erivärisiä sokerimanteleita (joista hääkarkkimmekin oli askarreltu) - eikä ravintolan henkilökunnalla ollut mitään niitä vastaan. Kannattaa joka tapauksessa kysyä juhlapaikasta, koska esim. karkkibuffan järjestämisessä voi olla erityisvaatimuksia (ravintolan astiat vai omat, buffan sijoittaminen tiettyyn tilaan, henkilökunnan vai omien avustajien käyttäminen esillepanossa) - ja mitään yhtenäistä "lakipykälää" ei taida olla, vaan ravintolat noudattavat tällaisissa asioissa omia toimintaperiaatteitaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko kenelläkään kokemuksia häiden viettämisestä ravintola Savoyssa? Minkä kokoiset häät olivat kyseessä? Haussa on nimittäin hyvän ruoan paikka, mutta hieman epäilyttää onko Savoy kabinetteineen kuitenkin liian ravintolamainen (ts. olisi kiva jos hyvän ruoan lisäksi olisi myös kivat maisemat ja tunnelmallinen ympäristö).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minua kiinnostaisi kuulla lisää kokemuksia Hotelli Arthurista tai ylipäänsä Helsingin edullisemmista ravintolavaihtoehdoista!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No nyt on paikka varattuna, ja jee, karkkibuffée onnistuu! :) Nyt lähden sitten innolla suunnittelemaan ravintolahäitämme. IHANAA kun kaikki hoituu juhlapaikan puolesta, niin ruuat kuin juomatkin, ja meille jää vain se juhlista nauttiminen! :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä vieraita tulee olemaan kolme kappaletta, ja heidät vietäisiin mielellämme hääpaikkakunnallamme Tampereella ravintolaan syömään. Nyt vain on mielessä, hankkiako kabinetti, varatako vain pöytä "normaalisti" vihkimisen jälkeen vai kannattaisiko haluttuun paikkaan ilmoittaa että tulemme hääaterialle? Mielipiteitänne kuulisin mielelläni ja niitä arvostan, on hankala miettiä itse ja teitlä voi tulla loistavia ideoita minulle ja muille.

Käsittääkseni kabinetit ovat aina hieman isohkoja ja sopisivat paremmin n.10-20 hengen häille. Onko ravintoloissa edes olemassa tilaa, jossa viisi henkilöä eivät vain vaikuta eksyneiltä paikalle? Kabinetteihin ilmeisesti saisi järjestettyä kaikenlaista juhlavampaa, mikä olisi tämän ainutlaatuisen päivän huomioonottaen "ihan kiva" ;)

"Normaalin pöytävarauksen" tapauksessa, saisikohan pyydettäessä jotenkin pöytää tai ateriaa juhlistettua? Millaisia keinoja tähän olisi? En tiedä itse mitä kaikkea olisi mahdollisuus pyytää ja saada (ja luonnollisesti, ravintolassa kun ollaan, maksaa) ruokailua juhlistamaan.

Kolmantena vaihtoehtona tottakai on yllättää ravintolaväki hienosti pukeutuneella seurueella. Olla siis ihan tavalliset ravintolavieraat, jotka hoitaisivat ruokailunsa "ihan normaalisti", mitä nyt tarjoilijat jutuista voisivat päätellä kyseessä olevan tuoreen avioparin ja todistajien. Tämäkin kuulostaa hyvälle idealle, varsinkin jos valitun ravintolan henkilökunta ja tunnelma ovat ystävällismieliset.

Miten itse järjestäisitte tälläiset hääjuhlat?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille on varattuna koko ravintola klo 16-02. erillistä vuokraa ei peritä, vaan kaikki (lähes) sisältyy hintaan, joka on kattauksen mukaan n.35e/hlö. tähän kuuluu menu, kukat,kynttilät, kattaus, liinat, hääkakku...

Alkoholia tarjoamme seuraavasti, yksi viini pullo/pöytä (6 henkeä), alkumaljat ja n.25l boolia. sitten ne ketkä haluaa juopua enempi, voivat käyttää baaria omalla kustannuksella.

Meille tulee siis maksamaan n.2500e +alkoholitr n.600e

Ravintolan pitäjä myös sanoi alentavansa hieman baarin hintoja.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Meille on varattuna koko ravintola klo 16-02. erillistä vuokraa ei peritä, vaan kaikki (lähes) sisältyy hintaan, joka on kattauksen mukaan n.35e/hlö. tähän kuuluu menu, kukat,kynttilät, kattaus, liinat, hääkakku...

Alkoholia tarjoamme seuraavasti, yksi viini pullo/pöytä (6 henkeä), alkumaljat ja n.25l boolia. sitten ne ketkä haluaa juopua enempi, voivat käyttää baaria omalla kustannuksella.

Meille tulee siis maksamaan n.2500e +alkoholitr n.600e

Ravintolan pitäjä myös sanoi alentavansa hieman baarin hintoja.

Missä päin Suomean näin edullisesti pääsee?:)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

niinkin hulppeassa kaupungissa kuin hyvinkäällä :D , ei vaan, ihana ravintola ja kivat pitäjät, voi vilkaista sivuja, ravintola Harlekiini.

isot menut, ja hyvä tila.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Meillä vieraita tulee olemaan kolme kappaletta, ja heidät vietäisiin mielellämme hääpaikkakunnallamme Tampereella ravintolaan syömään. Nyt vain on mielessä, hankkiako kabinetti, varatako vain pöytä "normaalisti" vihkimisen jälkeen vai kannattaisiko haluttuun paikkaan ilmoittaa että tulemme hääaterialle? Mielipiteitänne kuulisin mielelläni ja niitä arvostan, on hankala miettiä itse ja teitlä voi tulla loistavia ideoita minulle ja muille.

Käsittääkseni kabinetit ovat aina hieman isohkoja ja sopisivat paremmin n.10-20 hengen häille. Onko ravintoloissa edes olemassa tilaa, jossa viisi henkilöä eivät vain vaikuta eksyneiltä paikalle? Kabinetteihin ilmeisesti saisi järjestettyä kaikenlaista juhlavampaa, mikä olisi tämän ainutlaatuisen päivän huomioonottaen "ihan kiva" ;)

"Normaalin pöytävarauksen" tapauksessa, saisikohan pyydettäessä jotenkin pöytää tai ateriaa juhlistettua? Millaisia keinoja tähän olisi? En tiedä itse mitä kaikkea olisi mahdollisuus pyytää ja saada (ja luonnollisesti, ravintolassa kun ollaan, maksaa) ruokailua juhlistamaan.

Kolmantena vaihtoehtona tottakai on yllättää ravintolaväki hienosti pukeutuneella seurueella. Olla siis ihan tavalliset ravintolavieraat, jotka hoitaisivat ruokailunsa "ihan normaalisti", mitä nyt tarjoilijat jutuista voisivat päätellä kyseessä olevan tuoreen avioparin ja todistajien. Tämäkin kuulostaa hyvälle idealle, varsinkin jos valitun ravintolan henkilökunta ja tunnelma ovat ystävällismieliset.

Miten itse järjestäisitte tälläiset hääjuhlat?

Kabinetin varaaminen kannattaa, jos ruokailu tapahtuu ruuhkaisena aikana. Siten saa olla rauhassa ja intiimisti. Kabinettia voi pyytää ravintolan puolelta somistamaan (kustannuskysymys) tai sitten voi kysyä, saako itse somistaa. Uskoisin, että ravintolat mielellään somistavat tai muuten juhlistavat tilaisuuttanne, vaikka teitä on viisi henkilä, kunhan kustannuskysymyksistä päästään sopuun.

Minä varaisin kabinetin. Saisi olla rauhassa ja jatkaa intiimiä tilaisuutta vihkimisen jälkeen pienellä porukalla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meara, meillä oli vastaavanlaiset juhlat viime vuonna eli vihkimisen jälkeen käytiin todistajien/ystäväpariskunnan kanssa syömässä ja mukana oli myös minun lapset eli 6 henkeä. Olimme mieheni kanssa käyneet etukäteen ravintolassa sopimassa menun ja varaamassa kabinetin, jota myös henkilökunta suositteli. Vihkimisen jälkeen sitten hienosti pukeutuneena siirryimme sinne ruokailemaan pitkän kaavan mukaan ja olimme oikein tyytyväisiä ratkaisuumme. Eli kabinetin varaamista minäkin suosittelen Martsu79 kanssa samoin perusteluin. :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tuleee ravintolahäät, koska se on niin helppoa. Menut ei ole kovin edullisia, mutta samaan hintaan kuuluu tarjoilu ja siivous, eikä erillistä paikkavuokraa tarvitse maksaa. Katselin kaikenlaisia muitakin paikkoja, mutta en löytänyt muita kivoja ja meille sopivia paikkoja. Kaikissa oli kovat tilavuokratkin. En todellakaan halua, että sukulaiset ja ystävät joutuvat keittiöön töihin (tai siivoomaan). Siitä tulee ylimääräisiä kustannuksia jos palkkaa jonkun firman tekemään kaiken ja lisäksi maksaa tilavuokran. Ravintola on täyden palvelun paketti.

Usein ravintolat ovat myös viihtyisämpiä ja kauniimpia kuin esim monet seurantalot. Me tarjoamme alkumaljan, mutta muutoin ravintolassa on baaritiski, josta jokainen voi itse ostaa jos haluaa holillisia juomia. Itse en pidä alkoholia kovin tärkeässä roolissa ja monet sukulaisetkin ovat absolutisteja. Minulle paljon tärkeämpäää on, että häät ovat kauniit ja arvokkaat.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mitenköhän ravintolahäissä onnistuu oman musiikin soittaminen?

Mies haluaa tehdä häihin oman soittolistan, joka soisi taustalla (mitään häätanssia ei tule) koko juhlien ajan. Kyseessä olisi rauhallinen ja tyylikäs, moderni musiikki, ei mikään suomirokki tai listapoppi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^Meillä oli oma musiikki eli ravintolan äänentoistolaitteistoon kytketty läppäri soittolistoineen, mutta järjestelyn onnistuminen varmaan riippuu paljon siitä, onko varannut esim. kabinetin vai koko ravintolan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olenkohan mä vastannut tähän jo... No joka tapauksessa:

Meille tulee myöskin ravintolahäät Helsingissä, lähellä keskustaa. Hinta ei meidän mielestämme loppujen lopuksi ole paha. Saimme hinnaksi 28 e/hlö (sis. menu, hääkakku + kahvia, teetä, pullaa, keksejä, liinat, kattauksen ja kynttilät pöytiin. Lisäksi tilassa on cd-soitin ja mikrofoni meidän käytössämme). Erillistä tilavuokraa ei ole, mutta kuohari maksaa n. 260 ja haluamamme booli illaksi samaiset 260. Äkkiä laskettuna tämä tekee siis meidän häissämme (80 henkeä) noin 2800. Sen, mitä ihmiset haluavat tämän lisäksi alkoholipitoista juoda, saavat ostaa baarista itse.

Me koimme ravintolahäät helpoimmaksi vaihtoehdoksi. Emme kokeneet sen maksavat miljoonia ja haluamamme ykköspaikka sattui olemaan tämä kyseinen ravintola.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään