145 viestiä aiheessa

Jos joku tietäisi Kajaanin musiikkiopistolla tanssituista häistä jotakin, niin olisi mukava kuulla kokemuksia.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Heippa Kajjjaanin morsiamet!

Joko siellä on ensimmäisiä kesähäitä pidetty ja sormukset vaihdettu? Missä paikoissa olette viettäneet hääjuhlaa?

Meillä on häät 4.8. ja juhlimme Leino-talolla Paltaniemellä. Meillä kävi vähän hassu juttu tuon hääpaikan kanssa... alunperin meille oli ilmoitettu, että juhlimaan mahtuu 80 henkeä. Nyt yhtäkkiä (onneksi ennen kutsujen lähetystä) saimmekin kuulla, että vieraita on ollut jopa 110 henkeä. Erikoista toimintaa...

No, onni on se että ehdimme vielä muokkaamaan vieraslistaa ja nyt saamme enemmän rakkaita ystäviämme mukaan juhlimaan. :)

Jos jollakulla on kokemuksia elokuun häistä Leino-talolla, niin mielelläni kuulisin millaista ladossa on ollut kun illat alkaa jo hämärtää. Mietimme sellaista vaihtoehtoa, että illan hämärtyessä (vai hämärtyyköhän se edes kunnolla vielä elokuun alussa :D) sytyttelisimme kynttilöitä valaisemaan latoa ja ehkäpä myös soihtuja pihalle... mitä olette mieltä?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olin lauantaina häissä, joita juhlittiin Kainuun Osuusmeijerin tiloissa. Vieraita oli yli 90 ja hyvin sopi istumaan. Huono puoli oli se että morsiuspari oli tilan toisessa päässä ja toisessa päässä olleet vieraat eivät varmaankaan kuulleet ihan yhtään mitään. Bändi oli soittamassa portaiden alla olevassa tilassa, missä oli tosi hyvin tilaa tanssia vaikka yli kymmenen paria. Tiloihin tulee luonnonvalo ja ovet ulos pystyi avaamaan ja käydä haukkaamassa raitista ilmaa. Myös pyörätuolilla pääsi juhlatilaan, vaikka se olikin alakerrassa, hissin ansiosta. Seisova pöytä oli hyvin järjestetty ja oli kaikin puolin mukavat hääjuhlat, vaikka kirkkoon mennessä satoikin vettä. Suosittelen paikkaa n. sadan vieraan häiden järjestäjille  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Apua, juhlapaikka n.100 hengelle missä olisi mahd. mökkimajoitus ja itse ruuat tehdään eli isot ja hyvät keittiö tilat!!!????

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kävin tänään tutustumassa Rekikestiin, mikä on Sotkamosta Nurmekseen päin. Siellä on kuulemma järjestetty jopa 120 vieraan häitä. Oli todessa idyllinen ja kaunis paikka, todella paljon kukkaistutuksia ja kukkia  ::) Paikka on vanha koulu, jossa on L-mallinen iso tila, joista toiseen puoliskoon mahtuu enemmän.. Seinät on puolipaneelia ja sen yläpuolelta valkoinen eli tosi valoisa esim. verrattuna Vuokatinhoviin, missä myös käytiin. Tilalla on myös ladon puolella erillinen tanssilattia, jossa kuulemma on ollut Johanna Piipponenkin laulamassa.. ihastuin paikkaan ja varasin sen tänään.. Sinne saa viedä joitakin itse tehtyjä ruokia, mutta haluavat pääasiassa tehdä itse ruoat juhliin. :) Tykkäsin  :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Uppista.

Talvihäitä suunnitellaan ja pitäisi löytää Kajaanista/Vuokatista/Paltamosta juhlapaikka 150-200 henkilölle. Musiikkiopiston aulaan mahtuu 150 henkeä, mutta mielellään tarjottais boolia ja ruualla viiniä, joten hinta kipaisi yli seitsemän tonnin  :o  Mihinkään muualle ei tunnu tuo määrä ihmisiä sopivan, joten nyt jo mietitään koulujen salejakin vaihtoehtoina. Talvella ei viitsisi ajattaa vieraita kovin kauas kaupungista, ja muutenkin mieluiten tekis niin että majoituspaikat olis lähellä.

Vuokattiin jos viedään juhlat niin sitten tietysti on enemmän aikaa, lumetuksen takia siellä pysyy hanget valkoisina pidempään. Mutta on tämä tuskallista, ei tunnu millään löytyvän sopivaa koloa. Seuraava vaihtoehto on viedä koko bileet johonkin ihan muualle  :-/

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Osaisiko joku kertoa yhteystietoja, että voisi kysellä Koutaniemen koulusta lisää? En netistä löytänyt.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Paltamossa on Paltamon Sydän, Oulujärven rannalla golfkentän vieressä. Kiva uusi ravintola, johon mahtuu varmaan 70-80 henkeä (?). Majoitusta löytyy vierestä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä olisi ensi kesänä (2009) tiedossa pienet häät n.30 henkilöä..pitäisi löytää joku mökki/paikka missä voitaisi kavereitten kanssa juhlia (alkoholin kanssa) :) ..paikka saisi olla max. 40km:n päässä Kajaanista, kun Kajaanin kirkossa meidät vihitään.. Ja majoitus olisi hyvä olla melkeinpä koko porukalle.. Mietin tuota Vaparia ja Koutaniemen koulua..mutta pitäisi yhteystietoja hankkia ja vähän hintoja saaha selville..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olin eilen häissä vieraana Sotkamon Rekikestissä ja voin suositella paikkaa. :) Sopi todella hyvin hääjuhlapaikaksi ja homma tuntui toimivan emännänkin taholta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kajaanissa pieniin häihin on kuulemma Kajaanin seudun invalidien kesäpaikka, joku 5-10 km Kajaanista (Karankajärven rannalla) En nyt ihan tarkkaan muista, mutta tuonne päin tiedot olisi. Netistä olen löytänyt yhteystiedotkin, olisiko nimellä Invala- kesäkoti? Ja muistaakseni saa itse viedä ruokia/ juomia.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

käytiin tänään katsomassa ulkoa päin tuota Invalaa..paikka miellytti meitä..huomenna kirkon varauksen jälkeen täytyy rueta soittelemaan hintaa kyseiselle paikalle..ja saako sen koko vlopuksi vai miten?! Ja tietenkin se, että onko siellä vapaata..toivotaan että tuon paikan suhteen onnistaisi..sillä muuten Kajaanissa niin vähän saman tyylisiä pienempiä paikkoja hääjuhlalle.

Toinen on toki se Vapari, jos sattuisi saamaan kaverin isän kautta sen paikan..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Renforsin vintistä: on pieni paikka, katto taisi olla jotenkin kalteva... heh niinkuin vintissä yleensä. Perällä erillinen takkahuone/pukuhuone "hirsi"seinillä ja sauna/suihku osasto. Hissin vieressä tupakkahuone. Ulos ei tietääkseni pääse muuta kuin hissillä respan kautta... Bändiä ei kyllä tilaan mahdu. Piano siellä kyllä on. Ehkä se sopisi pieneen ja intiimiin juhlaan jossa ei välttämättä tanssita.

Seurojen talo hakukoneella löytyi useita paikkoja ympäri Kajaania. Hyrynsalmi, Sotkamo jne. Ei vaan varmuutta kuinka vanhoja ilmoitukset ovat. siis onko tilat vielä vuokrattavissa.

Kajaanista se löysi esim entisen elokuvateatterin. Taitaa nykyään olla casamban käytössä. Mutta tietääkseni vuokraavat tilaa ulkopuolisille. Ainakin neliöitä löytyy.

Itse olen ollut juhlissa Vuolijoen koululla, liikuntasalissa. Tilaa ainakin oli. Koristeluun oli panostettu... ja ruoka vei kielen mennessään.

Toinen oli Sutelassa. paljon pieniä huoneita joten vieraat olivat toinen täällä ja toinen tuolla. Onneksi oli hieno kesäinen ilma ja vieraat viihtyivät myös ulkona.

Kolmas oli Kuukkelissa. Juhlat oli hienot. Tanssilattia aika pieni mutta ajoi asiansa. Ei ehkä vaadi niin paljon koristelua. wc tilat plussaa.

Neljäs oli Pyörteellä. Oikein vanhan ajan latotanssit :) Paljon saa panostaa koristeluun.

Kaikki juhlat joissa olen ollut ovat olleet juhlakalujen näköisiä joten onnistuneita kaikki paikasta riippumatta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

nyt on paikka varattu..eli siis tuo Invala. Täytyy käydä vielä tarkistamassa paikka kohan joutaa..mutta kuulostaa ainakin hyvältä paikalta pienille häille.

Sisälle mahtuu n.40 henkeä, lisäksi on toinen rakennus missä jonkin verran yöpymistilaa, jos tarve on.

Paikan vuokra 130e/vrk..omat ruuat ja juomat

Kannattaa kysyä tätä paikkaa, jos ei tarvi isoa tilaa häille..kivalla paikalla pienen järven rannassa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me ollaan varattu Manamansalosta Kassu Halosen Taidetalon. Aivan mahtava juhlanviettopaikka. Vieraita mahtuu noin 100 ja varmasti tarvittaessa enemmänkin. Suosittelen lämpimästi, vaikkakin jos Kajaanista sinne lähtee niin matkaa tulee vähän reilummin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei Jena!!!

Saankos udella paljonko joudutte maksaa Kassu Halosen taidetalon tiloista vuokraa??? :flirt: Meillä on häät kesällä 2009 ja haluttais juhlia Manamansalolla. Kassu Halosen taidetalo olisi tuttu saaripäivien tiimoilta, ja muutenkin Manamansalo olisi ihannepaikka juhlille. :girl_wink:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä olisin myös kiinnostunut noista Kajaanin/Paltamon juhlapaikkojen hinnoista. Montako henkeä esim. Paltamon Sydämeen mahtuu? Onko kellään kokemuksia?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täällä myös ollaan kiinnostuneita edelleenkin näistä Kajaanin juhlapaikoista. Ja varsinkin talvihäille sopivista paikoista. Näyttää siltä ettei Kajaanista löydy talvijuhlille muuta paikkaa kuin ravintolat kuten esim. Sirius, mikä kyllä on ihana ja tunnelmallinen paikka mutta ne kustannukset kauhistuttaa kun haluttaisiin tarjota vieraille muutakin kuin vettä ja mehua, huoh! Eli pitääkö ne tunnelmalliset ja talviset hääjuhlat unohtaa sittenkin..... :girl_sad:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Täällä myös ollaan kiinnostuneita edelleenkin näistä Kajaanin juhlapaikoista. Ja varsinkin talvihäille sopivista paikoista. Näyttää siltä ettei Kajaanista löydy talvijuhlille muuta paikkaa kuin ravintolat kuten esim. Sirius, mikä kyllä on ihana ja tunnelmallinen paikka mutta ne kustannukset kauhistuttaa kun haluttaisiin tarjota vieraille muutakin kuin vettä ja mehua, huoh! Eli pitääkö ne tunnelmalliset ja talviset hääjuhlat unohtaa sittenkin..... :girl_sad:

Voi ei, ette kai haikaile talvihäitä vuodelle 2010? Me nimittäin suunnitellaan kovaa höyryä sellaisia Paltamon/Kajaanin suunnalle. Voih, ettei vain tapeltaisi sitten samoista paikoista :girl_impossible:

Mikä muuten mahtaa olla kirkkotilanne Kajaanissa ensi vuoden helmi-/maaliskuuta ajatellen?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Paltamon Sydämestä kyselin lisätietoja talvihäille, ja he vastasivat seuraavanlaisesti:

"Ravintolassamme on mahdollista järjestää häitä syyskuusta – toukokuuhun. Kesä-elokuussa emme järjestä hääjuhlia. Ravintolaamme mahtuu hyvin 70 henkilöä. Joskus on ollut 75 henkilöä, mutta silloin on jo ahdasta.

Vuonna 2009 tilavuokra on 500 euroa hääjuhlalta klo 15 – 03 välisenä aikana. Kellonajasta voi sopia myös toisin. Tilavuokran hinta sisältää henkilökunnan, joka hoitaa tarjoilun ja siistimisen juhlan aikana. Tarjoilut järjestyvät kauttamme. Ruoan ja muun tarjoilun hinta riippuu tarjottavasta ruoasta. Häämenujen hinnat vaihtelevat noin 35 – 50 eur välillä / hlö. Tämän lisäksi tulevat mahdolliset alkoholijuomat. Ravintolassamme on A-oikeudet.

Majoitusta ravintolan läheisyydessä on noin 70 vuodepaikkaa lomataloissa ja paritaloissa."

Vaikka itse tilavuokra onkin edullinen, niin aika kalliilta kuulostavat nuo menut, ottaen huomioon, että vieraille tarjottavat juomat kustantavat mukavasti tuohon päälle.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Voi olla että joku on jo paika maininnutkin, ja voipi olla vielä todennäköisempää että tietoni on jo vanhentunutta, mutta Karolineburgin kartanossa on juhlittu ainakin sulhoni tädin häitä aikoinaan. Tosin paikka lienee kallis, samoin kuin Kaukametsä... Kaukametsässä olin kyllä eräissä häissä, joihin ymmärtääkseni (voi siis olla jälleen väärässä) oli otettu paikanpäältä ruoka ja baari oli avoinna, mutta viinit, oluet ym. oli itse tuotu paikalle. Kannattaa tarkistaa, että oliko kyseessä vain etuoikeutettu perhe (eli tuohta riittää tai perhe tunsi omistajan). Paikkana oli kyllä tosi mukava, varsinkin jos pitää "modernimmasta" tyylistä eikä kaipaile maalaisromantiikkaa enempää. :P

Sutelahan edustaa sitten sitä maalaisempaa paikkaa ja ihan tilavakin muistaakseni oli. En tiedä onko se vielä vuokrattavissa.

Toivottavasti löytyy sopiva paikka!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Täällä myös ollaan kiinnostuneita edelleenkin näistä Kajaanin juhlapaikoista. Ja varsinkin talvihäille sopivista paikoista. Näyttää siltä ettei Kajaanista löydy talvijuhlille muuta paikkaa kuin ravintolat kuten esim. Sirius, mikä kyllä on ihana ja tunnelmallinen paikka mutta ne kustannukset kauhistuttaa kun haluttaisiin tarjota vieraille muutakin kuin vettä ja mehua, huoh! Eli pitääkö ne tunnelmalliset ja talviset hääjuhlat unohtaa sittenkin..... :girl_sad:

Voi ei, ette kai haikaile talvihäitä vuodelle 2010? Me nimittäin suunnitellaan kovaa höyryä sellaisia Paltamon/Kajaanin suunnalle. Voih, ettei vain tapeltaisi sitten samoista paikoista :girl_impossible:

Mikä muuten mahtaa olla kirkkotilanne Kajaanissa ensi vuoden helmi-/maaliskuuta ajatellen?

Noh, kyllä olisi tarkoitus 2010 talvella häät pitää, mutta kyllä luulen että aika huono tuuri pitäisi käydä että ihan tappelemaan pitäisi paikasta rueta. Kun onhan noita talviviikonloppuja useempia mun laskujen mukaan :girl_wink: Tammikuun loppua me ajateltiin ja Kajaania...Luulen, ettei kirkkoonkaan talvella kovin suuri tunku olisi näillä leveysasteilla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Voi olla että joku on jo paika maininnutkin, ja voipi olla vielä todennäköisempää että tietoni on jo vanhentunutta, mutta Karolineburgin kartanossa on juhlittu ainakin sulhoni tädin häitä aikoinaan. Tosin paikka lienee kallis, samoin kuin Kaukametsä... Kaukametsässä olin kyllä eräissä häissä, joihin ymmärtääkseni (voi siis olla jälleen väärässä) oli otettu paikanpäältä ruoka ja baari oli avoinna, mutta viinit, oluet ym. oli itse tuotu paikalle. Kannattaa tarkistaa, että oliko kyseessä vain etuoikeutettu perhe (eli tuohta riittää tai perhe tunsi omistajan). Paikkana oli kyllä tosi mukava, varsinkin jos pitää "modernimmasta" tyylistä eikä kaipaile maalaisromantiikkaa enempää. :P

Sutelahan edustaa sitten sitä maalaisempaa paikkaa ja ihan tilavakin muistaakseni oli. En tiedä onko se vielä vuokrattavissa.

Toivottavasti löytyy sopiva paikka!

Tarkoitatko Kaukametsällä Musiikkiopiston aularavintolaa? Siellä ainakin on A-oikeudet, joten omien juomien ja muiden tarjoiluiden tuominen ei onnistu. Kyselty on. Itse ravintelista ei mene maksua kun ottaa ruuat ja juomat itse paikasta jos juhlat kestää 7h, mutta ylimenevältä ajalta sitten menee maksu samoin vahtimestarin palkka. Tanssisalista esim. Koutasalista menee vuokraa. Näinköhän se oli :girl_smile:

Ja paikkana minun mieleeni ehkä liian kolkko..ja jotenkin liian julkinen tila minun makuuni. Nään jo sieluni silmin kun hieman väsyneet ja kyllästyneet lapset juoksee käytäviä pitkin ja rappuja ylös alas....käääk :girl_impossible:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jep, tuota tunnelmaa jäin itsekin miettimään. Kyseisissä juhlissa oli todella vähän jos lainkaan ns. taaperoikäisiä, nuorimmat lapset taisivat olla 10+-vuotiaita, joten tämä asia ei meitä häirinnyt. "Kolkkous" (tai moderni yksinkertaisuus, kuinka vain :rolleyes: ) sopi morsiusparin tyyliin, mutta omalle kohdalleni en sitä tahtoisi. Ja paikka on tietääkseni tuo juuri mistä puhuit, sen salin "takana" oli sitten toinen sali jossa soitti bändi ja tanssittiin.

Luultavasti on nyt käynyt niin tuon anniskelu-erheeni kanssa, että mieheni (jonka perhetuttavien häät olivat kyseessä) on vain saanut jostain päähänsä että viinit olivat itse hankittuja ja väittää sitä edelleen kivenkovaan. Välitin vain virheellistä tietoa, pahoittelen! :unsure:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Entinen Kosken koulu soveltuu hyvin hääjuhliin noin 150 vieraan joukolle.

s.posti [email protected]. Tervetuloa tutustumaan

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään