sunflow

Tammiluodon viinitila (Parainen)

11 viestiä aiheessa

Onko kellään kokemusta Turun seudulta Tammiluodon viinitilasta tai Kavalton tilasta hääpaikkana?

Minkälaisia kokemuksia?

Yritän järjestää syyshäät ja mietin lähinnä näiden paikkojen välillä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen todennäköisesti kallistumassa Tammiluodon Viinitilan puolelle... Se vaan tuntuu jotenkin enemmän meiltä. Miljöö siellä on aivan älyttömän kiva. En ole vaan kuullut mitään keneltäkään heidän pitopalvelustaan. Olisi kiva kuulla onko ruoka kelvollista. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei

Vastaan mielelläni kyselyysi koskien Tammiluodon Viinitilaa. Meillä oli häät tilalla alkukesällä 2007.

Ympäristöhän on aivan hieno, mutta olimme pettyneitä meille jo syksyllä paikkaa varatessamme luvattuihin kukkaistutuksiin (niitä ei ollut), terassin koristeluihin (kitukasvuiset viherkasvit roikkuivat terassilla) sekä siihen, että mm. nurmikkoa ei ollut ollenkaan ajettu (mitä vieraatkin kummastelivat). No, mikäli teitä eivät nämä asiat haittaa, ok. Meitä ne haittasivat; olisimme tuoneet terassille vaikka omat kukat, jos olisimme tienneet..

Ruoka oli vieraiden mielestä hyvää, mutta sitä ei ollut riittävästi. Olin kuullut jo aikaisemmin, että tilalla oli joskus loppunut ruoka kesken tai, että pöydässä oli ollut enää ruokajonon häntäpään vieraille jotakin rämmäleitä.. Sanoin asiasta etukäteen tilalle, mutta eivät sitä ilmeisesti "ymmärtäneet". Eli tosiaan jotkut vieraat joutuivat ihmettelemään, mitä lautasilleen ottaisivat tai kehtasivatko ottaa viimeisen kananmunanpuolikkaan perässätulijan nenän alta..

Minä morsiamena en edes huomannut tätä epäkohtaa (ja olisin varmasti puuttunut siihen) juhlan aikana, mutta kaikki häävieraat, joiden kanssa olen uskaltanut tämän ruokakeskustelun ottaa puheeksi jälkeenpäin, ovat sanoneet samaa. Tarjollahan pitäisi AINA olla niin paljon ruokaa, ettei yhdellekään vieraalle tulisi sellaista olo, että ottaisi viimeisen palan. Mutta - en tiedä, ovatko "oppineet" tätä asia siellä. Toivottavasti.

Mutta - häämme eivät menneet pilalle tämän ruokatarjoilun takia kuitenkaan ;)

Tilallahan on A-oikeudet ja ruokajuomat tulivat heiltä. Kuitenkin olin harmissani siitä, että vasta reilu kuukausi ennen häitä tuli esille se, että pitopalvelulle ei ole tarpeeksi henkilökuntaa kaatamaan viinejä. Mielestäni ei ollut mukavaa, kun meille sitten sanottiin, että meille tulisi lisäkustannuksia, jotta he pystyisivät järjestämään viinien kaadon pöytään. Ja summa ei ollut pieni. Luovuimme sitten tästä, mikä olisi tehnyt lisää juhlavuutta ruokailuun. Näin jälkeenpäin ajateltuna, jo juhlamme tarjoilijakapasiteetilla (mikä oli mielestäni aivan liian niukka, eikä sen etukäteen arvioiminen kuulu edes morsiusparille vaan pitopalvelulle itselleen) laseja ja lautasia lojui pöydissä niin pitkään, että vieraamme joutuivat niistä sanomaan henkilökunnalle..

Sanoisin, että kannattaa harkita häidensä pitopaikkaa. Miettikää myös mahdollisuutta ottaa oma pitopalvelu. Tilanahan juhlatila on aivan mainio, valoisa, kaikki vieraat samassa tilassa, ikkunat ovat kolmeen suuntaan ja uloskäynti on myös terassille. Me koristelimme tilan itse ja saimme siitä mielestämme hienon.

Voi, kun hääpäivän saisikin vielä viettää uudestaan. Oli se niin ihana!

Onnea ja toivottavasti löydätte hyvän juhlapaikan!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitos Helena kun kerroit kokemuksistasi. Nyt täytyy vaan toivoa että ovat jotain oppineet..

Olen nimittäin varannut Tammiluodon viinitilan sekä heidän pitopalvelunsa. Hyvä että kerroit viinin tarjoilusta...täytyykin kysyä siitä. Harmillista jos ruoka on todellakin lähes loppunut kesken teidän häissänne. Toivon parempaa onnea tällä kertaa. Koristeluista/kukista en ole heidän kanssaan vielä sopinut, joten täytyy ottaa sekin puheeksi. Olen kyllä varautunut siihen että hoidan kukkajutut itse.

Varasin paikan siksi että se ei ole niin "kulunut" häiden viettopaikka. Häämme ovat syksyllä, joten miljöö tuntui myös kivalta vaihtoehdolta. Lisäksi tila on juuri sopiva meidän tarkoituksiimme. Paljonko Helena teillä oli vieraita? Meille tulee noin 80.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täältä löytyy yksi todella tyytyväinen aviopari joka vihiin noin vuosi sitten, ja hääjuhla oli tammiluodon viinitilalla. Tilat olivat todella siistit, ympäristö samoin. Juhlavieraat viihtyivät, ja palaute heiltä oli todella positiivista. Vaikka mielestäni ei edes ole juhlavieraiden asia kommentoida kenenkään paikanvalintaa.

Tarjoilu pelasi, ja henkilökunta oli todella ystävällistä. Samoin ruokaa riitti kaikille, ja iltapala oli juuri toivomustemme mukainen. Toiveemme otettiin kaikessa huomioon, ja jos jokin asia tuntui heidän mielestään mahdottomalta toteuttaa, kerrottiin se suoraan ja ystävällisesti.

Itselläni ei ainakaan jäänyt mitään pahaa sanottavaa kyseisestä paikasta. Mutta pitää aina myös muistaa se, että hääpari ja vieraat lopultakin sen juhlan tekevät :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No niin, meidän häät vietettiin juuri viime viikonloppuna Tammiluodossa.

Olen erittäin tyytyväinen kaikkeen. Ruoka oli todella hyvää ja sitä todellakin oli riittävästi kaikille. Useat vieraat kehuivat ruokaa.

Henkilökunta oli miellyttävää ja palvelualtista. Meidän toiveet toteutettiin kaikessa mitä tahdoimme.

Ei moitteen sanaa.

Meillä oli siunaustilaisuus samalla tilalla, pienessä viinituvassa, jonka saimme käyttöön ihan samalla hintaa.

Olivat sen jaksaneet laittaa todella nätisti. Juhlamme oli kaikin puolin onnistunut. Siitä iso kiitos Tammiluodon porukalle. Voin suositella.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En ole ollut hääjuhlissa Tammiluodon viinitilalla, mutta eräässä toisessa tilaisuudessa olen siellä ollut kerran. Nyt näitä lukiessani minulle tuli mieleen, että kyseisessäkin tilaisuudessa ruoan loppumisesta joutui toistamiseen mainitsemaan henkilökunnalle. Vaikuttaa siltä, että seikka tosiaan on hyvä mainita paikkaa varatessaan. Onhan se kurjaa, jos häissä ruokaa ei riitä kaikille! Muutoin vaikutti paikka mukavalta ja sopii varmasti hyvin kohtuullisen pieniin häihin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olemme varanneet Tammiluodon viinitilan tämän vuoden syyskuun alkuun ja tänään käväistiin tarkastamassa ruokatarjoiluita äitienpäivälounaalla. Ihan hyvältä maistui ja aiemmin kun kyselin niin todella joustavia vaikuttivat olevan menun suhteen, eli nyt vain miettimään mitä sinne haluaisimme lisätä/poistaa. Kaipaisin nyt vielä vähän lisäkokemuksia paikasta.

Ainakin ihan mukava olisi kuulla, että minkälaisia bändejä teillä on tuolla ollut ja miten toimivat tuossa tilassa? Haluaisimme mielellään melko rokkaavan bändin, mutta paikan omistajakin mainitsi, että joskus bändin soitto oli ollut vieraiden mielestä liian kovaäänistä. Tietysti voi pyytää, etteivät soita niitä kaikkein rajuimpia biisejä, mutta sellaisesta normaalista viiden hengen bändistä nyt lähtee varmasti aina melko paljon ääntä.

Kokemuksia muistakin asioista paikkaan liittyen toki mielelläni kuuntelisin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli juuri häät kyseisessä paikassa.

Itse häät menivät hyvin ja vieraat olivat hyvällä mielellä, mutta pitopalveluun ja muuhun palveluun liittyen jäi muutama asia hampaankoloon. Tilan tarjoama normaalimenu on saaristolaispöytä, johon siis kuuluu kaikenlaisia kaloja, salaatteja, perunaa ym. Koska olen ollut yhden kesän kesätöissä saaristossa ja syönyt silloin päivittäin saaristolaispöydän antimia, en halunnut sellaista ruokaa häihini. Halusimme siksi suunnitella itse oman menun, minkä he lupasivatkin onnistuvan. Kokki (ruotsinkielinen) oli kuitenkin ymmärtänyt yhden ruokalajin väärin, eikä menumme siksi toteutunut niin kuin halusimme. Kun huomasimme virheen ruokaa ottaessamme, kysyimme tilan omistajalta/johtajalta, missä tilaamamme ruoka on. Hän siinä kaikkien vieraiden nähden sitten sanoi minulle, morsiamelle, että minun olisi pitänyt kirjoittaa ruoan nimi toisin, jotta se olisi ymmärretty. Sama viesti jatkui vielä myöhemmin, kun kävimme asiasta sähköpostikeskusteluja. Jos ruokalajin nimi oli kirjoitettu jotenkin epäselvästi ja tulkinnanvaraisesti, niin mielestäni he olisivat voineet kysyä meiltä tarkennusta, eivätkä tehdä omia päätelmiään. Tuntui siis siltä, ettei johtaja halunnut ottaa vastuuta virheestä, vaan yritti vierittää sen meidän vastuullemme. Anteeksipyyntöä siitä, että hän hääpäivänäni vieraiden edessä syytti asiasta minua, ei ole kuulunut, vaikka huomautin käytöksestä sähköpostitse häiden jälkeen. Johtaja ei edes halunnut kommentoida käytöstään, vaan piti sitä epäolennaisena (yrittäjän korvausvastuu ei ulotu mahdollisen mielipahan aiheuttamiseen asiakkaalle). Hän myös uhkasi meitä perinnällä, ellemme maksa laskua heti (laskuun ei ollut jätetty lainkaan maksuaikaa, vaan se olisi pitänyt maksaa heti kun sen saa).

Tilan johtaja oli myös pukeutunut hieman epämääräisesti. Hänen hiuksensa hapsottivat ja hänellä oli vaaleansininen kauluspaita, jonka ylimmät napit olivat auki. Tarjoilijat olivat pukeutuneet asiallisemmin.

Asiakaspalveluammatissa itsekin työskentelevänä ihmettelen syvästi johtajan käytöstä ja olemusta. Koko jutusta olisi jäänyt paljon parempi mieli, jos hän olisi häissä sanonut minulle esim.: "Anteeksi kamalasti, tässä on tapahtunut nyt jonkinlainen väärinkäsitys. Lupaamme hyvittää tapahtuneen loppulaskussa". Jos hän olisi halunnut samantien selvittää mistä virhe johtuu, olisi hän voinut ohjata minut jonnekin kauemmas keskustelemaan asiasta, eikä esittää kantaansa vieraiden nähden. Kokkia emme päässeet tapaamaan koskaan.

Nykyään pitopalvelu osaa jo hoitaa viinien kaadon pöytiin. Meidän häämme taisivat olla vasta toiset häät, joissa niin tehtiin. Palvelun saaminen oli kuitenkin hankalanoloista. Johtaja ei aluksi oikein ymmärtänyt, miten se käytännössä toimii. Hinta oli 2€ korkeampi per pullo, kuin jos pullot olisi vain jätetty pöytiin vieraiden itse kaadettavaksi.

Teknisiä tietoja tilasta sen verran (vaikka tulevatkin ehkä myöhässä leenuliinulle), että juhlatilassa on oma äänentoisto, mutta se on tehty niin, että se soi koko salissa. Meillä oli omat (vuokratut) passiivikaiuttimet, jotka suuntasimme niin, että musiikki soi pääasiassa tanssialueella. Paikan omia kaiuttimia käyttämällä keskusteleminen pöydissä voi olla musiikin soidessa vaikeaa. Nurkkaus, jossa muusikot yleensä soittavat, on aika pieni. Sinne mahtuu kolme-neljä soittajaa (riippuen soittimista. Isoa rumpusettiä en edes yrittäisi mahduttaa, koska se vie koko nurkkauksen. Meillä soitti ruokailun ajan kamarimusiikkitrio, johon kuului pianisti (tilan pianoa saa käyttää), viulisti ja sellisti. Illalla soitti dj (jonka pöytä mahtui olemaan nurkkauksessa trion soittaessakin.

Meidät vihittiin tilan pihalla, onneksi sattui hyvä sää. Viinituvasta olisi pitänyt ainakin tänä kesänä maksaa erikseen. Viinitupaan mahtuu korkeintaan 70 henkeä, eli kaikki vieraamme, joita oli 100 eivät olisikaan mahtuneet sinne.

Tilan miljöö on mielestäni kaunis ja ihan harmittaa, että tilalla pitää olla noin inhottavasti käyttäytyvä omistaja. Jos tila vaihtaisi omistajaa, saattaisin vierailla siellä vielä toistekin. Nyt niin tuskin tulee tapahtumaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse pidin viinitilalla viime kesänä ihanat hääni ! Tilan omistaja oli hyvin asiallinen meidän kohdallamme ja menu oli täydellisesti toteutettu. Meidän vihittiin laiturin lähellä olevassa pienellä "alttari" alueella. Kovin oli maaseuturomanttista. Tosin palvelun taso voi vaihdella, varsinkin jos asiakkaat ovat kovin ongelmaisia :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pitkästä aikaa eksyin tännekin ja voisin päivittää häidemme kulusta.

Vihkiminen tosiaan suoritettiin myös siinä laiturin vieressä, onneksi sää oli ihana!

Omistaja oli kyllä minunkin mielestäni hieman omalaatuinen ja allekirjoitan tuon homssuisen olemuksen, mutta meitä se ei häirinnyt, ei kuitenkaan mitään erityisen hienoa kaivattukaan häiltämme vaan ennemmin kotoisaa tunnelmaa. Meidän bändi taisi olla nelihenkinen kokoonpano ja toimi hienosti, mutta musiikki tosiaan oli sen verran kovalla, että herkkäkorvaisimmat siirtyivät silloin terassille/ulos. Onneksi sää oli tosiaan hieno eli ei tainnut ketään haitata. Bändi soitti vasta ruokailuiden jälkeen, sitä ennen taustamusiikki soi hiljaisella omalta koneelta soitettuna (paikan kaiuttimien kautta).

Ruoka oli meidän ja vieraidenkin mielestä onnistunutta, toimme lisäksi jotain pieniä omia juttuja mukaan. Pitopalvelun kanssa neuvottelu onnistui mielestäni ihan hyvin, esim. valitsimme kaksi pääruokaa, koska emme osanneet niistä päättää. Kakku ei ehkä ollut ihan niin juhlavan näköinen kuin olisin odottanut, mutta ihan riittävän hieno kuitenkin ja maistui todella hyvältä. Ainoa ongelma oli, että oli kuulemma loppunut kesken (siis viimeiset jonossa olivat pariin kertaan puolittaneet viimeistä palaa, jotta kaikki olisivat saaneet). Tästä kuulin vasta häiden jälkeen eli ei pilannut minun iltaani, ja muutakin makeaa oli tarjolla joten ilman makeaa eivät vieraat jääneet.

Juomapuolesta hieman harmittamaan jäi, että paikan omaa kuohuviiniä ei ollut tarjolla alkumaljaksi (sitä siis ei ollut saatavilla silloin), mutta valkoviiniä joimme alkuruoan kanssa ja se oli kaikkien minulle kommentoineiden mielestä hyvää. Omistaja epäili kovin kun etukäteen halusimme tarjoutua maksamaan kaikki juomat, myös aterioiden jälkeen tarjolla olevat oluet ja siiderit. Jälkikäteen olikin sitten ihmeissään kuinka vähän juomia oli kuitenkin mennyt. Lähinnä oli kai tuollaisia kaikki juomat maksetaan ollut sitä ennen vain firmojen juhlissa, joissa juomaa oli mennyt todella paljon, mutta häissä kuitenkin oli iso osa sellaisia, jotka eivät juoneet oikeastaan ollenkaan. Ainakaan kavereista ja serkuista kaikki tuntuivat saaneen aivan riittävästi juomaa.

Päivä oli mahtava ja paikka mielestämme juuri meille sopiva. Harmittamaan jäi vain, että ilta loppui aivan liian nopeasti (paikasta piti muistaakseeni poistua kahdelta) vaikka olimme etukäteen suunnitelleet lähtevämme itse hotelliin jo aikaisemmin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään