Guest Laura_Maria

Mikkeli ja lähialueet

288 viestiä aiheessa

Hei Emilie! Kävitkö kurkkaamassa Puuskanniemen kotisivut? Siellä kuvissa on hyvin pihapiiri ja kivinavetta kuvattuna. Oltiin häissä vieraana siellä kesällä, mutta kuvat ei ole sen parempia. Tila todella tunnelmallinen!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli häät pari viikkoa sitten Puuskanniemessä. Vieraita oli n. 80 ja tila/tilat oli juuri sopivat tuolle henkilömäärälle. Kivinavetta on todella tunnelmallinen ja kaunis ja myös kaikin puolin toimiva. Kaikki sujui muuten ongelmitta, mutta ehkä "hieman" kummastusta meillä herätti omistajapariskunta, jotka meinasivat jäädä meidän kanssa yöksi juhlapaikalle pe-la väliseksi yöksi. Piti itse sanoa, että meistä olisi kivempi olla juhlapaikalla yötä ihan omalla porukalla... Paikka piti olla meille vuokrattuna pe klo 16 - su klo 12 välisen ajan ja ajateltiin, että siellä saisimme hommailla omalla porukalla, mutta omistajapariskunta oli paikalla perjantaina iltaan ja lauantaina tulivat vielä aamuksi ja lähtivät ennen vihkimistä. Kaikki tämä ei varmaan haittaa, mutta itse olisimme ehkä halunneet olla ihan omalla porukalla...Mutta muuten kaikki sujui todella hyvin ja paikka on kyllä upea!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän häät juhlittiin Suomen Nuoriso-opiston Riuttalanhovissa. Vieraita oli noin 80 ja hyvin mahduttiin. Paikka on mahdottoman kauniilla paikalla aivan järven äärellä. Sisätilat oikein siistit, ei kuitenkaan mitään kartanoromantiikkaa, koska on leirikeskus. Minä pidin paikasta valtavasti ja se oli edullinen. Meillä lasku 80 hengen häistä oli 2200 €, sisältäen ruoat, tarjoiluhenkilökunnan, servetit, pöytäliinat, rantasaunan vuokran ja tilavuokran perjantailta (50e), jolloin koristelimme paikan. Juhlapäivältä ei tilavuokraa mennyt, kun otimme pitopalvelun Nuoriso-opiston kautta. Ruoka oli hyvää ja henkilökunnan kanssa oli helppoa asioida. Emäntä on todella mukava ja asiansa osaava!

Iltapalalle saatiin ruoalta jääneitä ja itse täydennettiin joiltain osin. Vieraamme majoittuivat Riuttalassa ja se kustansi heille 25 e/hlö sisältäen aamupalan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täällä yksi 2010 morsio :) Puuskanniemi on oletetustikin täynnä kesälle ja syksylle 2010. :girl_impossible: Ja koska olemme kiireisiä, niin olemme tehneet alustavan varauksen Myyrylän Kartanoon elokuulle :) ja kaipaisin kovasti vinkkejä muilta siellä juhlineilta: millaiset tilajärjestelyt, koristeet yms. Olisko kellään lähettää kuvia sähköpostiin? Saako talon puolesta pöytäliinat?

Myös pitopalvelusuosituksia otetaan vastaan ;)

Vuokra ei ole todellakaan paha: 600 euroa ke-ti, joten aikaa puunata ja järjestää on ennen ja jälkeen pippaloiden :) Ja saa juhlia niin paljon kuin jaksaa ja polttaa kynttilöitä, ulkotulia yms. :) Joten sopii hyvin meille. Pääsemme kyllä katsomaan paikkoja etukäteen jossain vaiheessa, mutta tiedonkaipuu on kova ja kovin innoissamme ollaan! :girl_haha:

Muokattu: , käyttäjä: Ambrosine

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Anni Helena

Kirjoitit aikaisemmin Toivolan maamiesseurantalosta, Syväsmäen seurojentalosta ja Monikkalan metsästysmajasta, kävittekö katsomassa? Missähän päin ne sijaitsee? Meillä häät syyskuussa 2010 ja juhlapaikkaa etsimme kuumeisesti. Olisi kiva kuulla noista paikoista lisää. Meilläkin hakusessa paikka mihin saisi viedä omat juomat, aika kiven takana tuntuu hyvät paikat olevan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Anni Helena

Kirjoitit aikaisemmin Toivolan maamiesseurantalosta, Syväsmäen seurojentalosta ja Monikkalan metsästysmajasta, kävittekö katsomassa? Missähän päin ne sijaitsee? Meillä häät syyskuussa 2010 ja juhlapaikkaa etsimme kuumeisesti. Olisi kiva kuulla noista paikoista lisää. Meilläkin hakusessa paikka mihin saisi viedä omat juomat, aika kiven takana tuntuu hyvät paikat olevan.

Moi!

Meillä häät tulossa Myyrylän Kartanoon, sinne saa viedä omia juomia niin paljon kuin huvittaa :) Ja tilaa on jopa 150-200 hengelle. Kaunis paikka! Ja vuokrakaan ei päätä huimaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Moi!

Olisko kellään heittää about summaa Kyyhkylän Kartanon ruokajuomien ja kuohareiden menekkiin n. 100 hengelle? Tuntuu et niihin uppoais omaisuus.. Olis kiva kuulla et paljon niihin sit loppujen lopuks on menny.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Anni Helena

Kirjoitit aikaisemmin Toivolan maamiesseurantalosta, Syväsmäen seurojentalosta ja Monikkalan metsästysmajasta, kävittekö katsomassa? Missähän päin ne sijaitsee? Meillä häät syyskuussa 2010 ja juhlapaikkaa etsimme kuumeisesti. Olisi kiva kuulla noista paikoista lisää. Meilläkin hakusessa paikka mihin saisi viedä omat juomat, aika kiven takana tuntuu hyvät paikat olevan.

Moi!

Meillä häät tulossa Myyrylän Kartanoon, sinne saa viedä omia juomia niin paljon kuin huvittaa :) Ja tilaa on jopa 150-200 hengelle. Kaunis paikka! Ja vuokrakaan ei päätä huimaa.

Meillä myös häät siellä kesällä 2010 ja minusta kyllä hinta on aika korkea, verrattuna siihen että itse täytyy siivota myös ennen häitä! Monessa muissa paikoissa pääsee vaan suoraan koristelemaan. Mutta päädyimme silti Myyrylään, koska sinne saa tosiaan viedä omat ruuat ja juomat ja paikka on meille riittävän iso.

Pelkään kyllä pahoin, että taitaa ensi kesän viikonloput olla jo varattu Myyrylästä, että sinne ei ehkä enää kannata haikailla... Voi toki kysyä, jos paikka kiinnostaa!!! itse varasimme paikan toukokuussa ja jo silloin oli moni viikonloppu täynnä... Soittelin silloin toukokuussa, myös Puuskanniemeen ja sekin oli kahta viikonloppua vaille täysi. Mutta me emme olisi sinne edes mahtuneet vierasmäärän takia...:(

Onnea kuitenkin paikan etsintään!!!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Muistutan vielä, että Mikkelissähän on myös upseerikerho vanhalla kasarmialueella. Olen ollut siellä yksissä häissä ja oli oikein kiva paikka. Lähellä kaupungin keskustaa, joten jos hääväki haluaa jatkoille keskustaan niin onnistuu vaikka kävellen.

Muistaakseni siellä on a-oikeudet, joten omia viinoja ei saa viedä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä myös häät siellä kesällä 2010 ja minusta kyllä hinta on aika korkea, verrattuna siihen että itse täytyy siivota myös ennen häitä! Monessa muissa paikoissa pääsee vaan suoraan koristelemaan. Mutta päädyimme silti Myyrylään, koska sinne saa tosiaan viedä omat ruuat ja juomat ja paikka on meille riittävän iso.

Pelkään kyllä pahoin, että taitaa ensi kesän viikonloput olla jo varattu Myyrylästä, että sinne ei ehkä enää kannata haikailla... Voi toki kysyä, jos paikka kiinnostaa!!! itse varasimme paikan toukokuussa ja jo silloin oli moni viikonloppu täynnä... Soittelin silloin toukokuussa, myös Puuskanniemeen ja sekin oli kahta viikonloppua vaille täysi. Mutta me emme olisi sinne edes mahtuneet vierasmäärän takia...:(

Onnea kuitenkin paikan etsintään!!!

Moi Vierailija!

Meillä on häät elokuussa Myyrylässä. Mua ei oikeastaan pelota se, että Myyrylässä olis ihan hirveä siivo kun sinne mennään, sillä kesäaikana siellä kuitenkin on joka viikonloppu joku joka myös joutuu siivoamaan jälkensä.

Kiinnostaisi tietää onko teille tulossa tanssihäät ja miten ajattelitte sen järjestää? Onko sinulla jotain lähiseudun bändiä tiedossa? Bändin hommaaminen on yllättävän vaikeaa... :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Moi Vierailija!

Meillä on häät elokuussa Myyrylässä. Mua ei oikeastaan pelota se, että Myyrylässä olis ihan hirveä siivo kun sinne mennään, sillä kesäaikana siellä kuitenkin on joka viikonloppu joku joka myös joutuu siivoamaan jälkensä.

Kiinnostaisi tietää onko teille tulossa tanssihäät ja miten ajattelitte sen järjestää? Onko sinulla jotain lähiseudun bändiä tiedossa? Bändin hommaaminen on yllättävän vaikeaa...

Moi Ambrosine! Meillä häät heinäkuussa Myyrylässä. Siksi olen itse ottanut sen siivoamisen isoksi asiaksi, kun meillä oli puolitutulla pariskunnalla pari kesää sitten siellä häät ja morsian sanoi, että heillä neljä ihmistä siivosi sitä paikkaa kokonaisen päivän... Siitä olen nyt sitten ajatellut, että jos kaikki eivät lähtiessään siivoa kunnolla tai ollenkaan ja joutuu muiden jälkiä siivoamaan...:( mutta voi toki olla, että hermoilen turhaa!

Kyllä meillä on "tanssihäät" tai ne tanssii jotka haluaa... bändiä meille ei tule. Musiikki tulee levysoittimesta (tai vastaavasta). Me emme halunneet bändiä siitä syystä, että olen ollut monissa häissä missä bändi on ollut ihan turhaan. Ihmiset eivät ole tanssineet bändin soittaessa, vaan kun bändi on lähteny tauolle ja levyt on laitettu soimaan ovat kaikki rynnänneet tanssimaan... Eräissä häissä morsiammen aika kului vain siihen, että yritti itse hakea koko ajan ihmisiä tanssimaan, että edes joku tanssi. Tämän takia emme halunneet maksaa bändistä, koska jos kukaan ei tanssi se on bändille nolo ja meillä on tällöin mennyt rahaa hukkaan!

Tanssisalihan on myös aika pieni, ja bändi vie tilaa kuitenkin jonkin verran, niin ajattelimme senkin tilan säästää tanssijoille jos niitä on.

Että en kyllä osaa auttaa tuon bändi asian suhteen! Minua kiinnostaisi, että oletko miettinyt tanssisalin koristelua vielä? Se on todella tumma ja siellä roikkuu niitä taljoja seinillä. Me otamme todennäköisesti taljat pois, mutta muuten en oikein tiedä miten tilasta saisi juhlavamman...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Moi Vierailija!

Meillä on häät elokuussa Myyrylässä. Mua ei oikeastaan pelota se, että Myyrylässä olis ihan hirveä siivo kun sinne mennään, sillä kesäaikana siellä kuitenkin on joka viikonloppu joku joka myös joutuu siivoamaan jälkensä.

Kiinnostaisi tietää onko teille tulossa tanssihäät ja miten ajattelitte sen järjestää? Onko sinulla jotain lähiseudun bändiä tiedossa? Bändin hommaaminen on yllättävän vaikeaa...

Moi Ambrosine! Meillä häät heinäkuussa Myyrylässä. Siksi olen itse ottanut sen siivoamisen isoksi asiaksi, kun meillä oli puolitutulla pariskunnalla pari kesää sitten siellä häät ja morsian sanoi, että heillä neljä ihmistä siivosi sitä paikkaa kokonaisen päivän... Siitä olen nyt sitten ajatellut, että jos kaikki eivät lähtiessään siivoa kunnolla tai ollenkaan ja joutuu muiden jälkiä siivoamaan...:( mutta voi toki olla, että hermoilen turhaa!

Kyllä meillä on "tanssihäät" tai ne tanssii jotka haluaa... bändiä meille ei tule. Musiikki tulee levysoittimesta (tai vastaavasta). Me emme halunneet bändiä siitä syystä, että olen ollut monissa häissä missä bändi on ollut ihan turhaan. Ihmiset eivät ole tanssineet bändin soittaessa, vaan kun bändi on lähteny tauolle ja levyt on laitettu soimaan ovat kaikki rynnänneet tanssimaan... Eräissä häissä morsiammen aika kului vain siihen, että yritti itse hakea koko ajan ihmisiä tanssimaan, että edes joku tanssi. Tämän takia emme halunneet maksaa bändistä, koska jos kukaan ei tanssi se on bändille nolo ja meillä on tällöin mennyt rahaa hukkaan!

Tanssisalihan on myös aika pieni, ja bändi vie tilaa kuitenkin jonkin verran, niin ajattelimme senkin tilan säästää tanssijoille jos niitä on.

Että en kyllä osaa auttaa tuon bändi asian suhteen! Minua kiinnostaisi, että oletko miettinyt tanssisalin koristelua vielä? Se on todella tumma ja siellä roikkuu niitä taljoja seinillä. Me otamme todennäköisesti taljat pois, mutta muuten en oikein tiedä miten tilasta saisi juhlavamman...

Moi taas vierailija! :D

Me ajateltiin järjestää tanssit siinä kaikkein isoimmassa ruokasalissa. Se on jotain 8,5mx8,5m ja lähetinkin jo yhdelle bändille kyselyä mahtuisivatko he siihen. Juhlatilan vuokraajalta saatiin lupa. Mä luotan siihen, että mun sukulaiset ja kaverit tanssii, ainakin ne on aiemmissa sukujuhlissa vetäneet koreasti :) Sulhon sukulaisista en sitten mene takuuseen. Me ajateltiin, ettei sitä toisen pään tupaa tartteis käyttää ollenkaan, se on todellakin tumma ja kaikenlaisia epämiellyttäviä otuksia. Raivataan ne pöydät sitten loppuillasta sinne toiseen päähän. Näin ainakin alustavasti. Suosittelen teillekin, toimii varmaan paremmin vielä ilman bändiä, jos käyttää sitä isointa ruokasalia.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko kukaan järjestänyt häitä tai ollut vieraana Töpärissä eli nykyisessä Naisvuoritalossa Mikkelissä? tirpiainen on tainnut olla ainoa joka on paikan maininnut koko ketjussa ja kuulisin mieluusti lisää kokemuksia! :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Heissan!

Olen menossa Mikkelissä naimisiin kesällä 2011 ja nyt tarvitsisin hieman apua...

Osaatteko neuvoa Mikkelistä hyvää kampaajaa joka tekee hääkampauksia/meikkejä?

Ja entä onko kellään tietoa voiko Mikkelin läheltä "vuokrata" hevoskärryjä siirtymiseen kirkosta hääpaikkaan?

olisin erittäin kiitollinen kaikista vinkeistä ja neuvoista!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Bob on ihan hyvä, mutta törkeen kallis, kylläkin!

Studio In on hyvä samoin kun Hennis (otti "kaason" kampauksesta kesällä 07 vain 30 ja kampaus oli ihana) Meikeistä en muita tiiä ku Nonna Anttilan, joka on nykyjään töissä Lumottu Hetki-hoitolassa. Ja hän ON hyvä!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko täällä ketään Myyrylän Kartanossa häitään viettäneitä? Minulla ahistusta aiheuttaa pöytäkartta. En saa tehtyä pöytäkarttaa ennen, kuin saamme paikan avaimen ja pääsemme sinne, koska pöydät täytyy järjestää itse. Eli voisiko joku siellä jo häitään viettänyt kertoa miten teillä oli pöydät järjestetty? Toki jos joku tuleva morsian on onnistunut pöytäjärjestyksen keksimään etukäteen, niin vinkkejä otetaan vastaan! Ahistaa se, että tälläinen asia jää parille viimeiselle päivälle mietittäväksi, kun olis muutakin hommaa. Eli jos jollain on laittaa esim. kuva siitä miten pöydät ovat olleet tai ihan vain suullisestikin kertoa, niin olisin enemmän kuin kiitollinen. Voin antaa s.posti osoitteenkin jos joku ei halua kuvia antaa tänne yleiseen levitykseen.

Eli jos joku pystyy auttamaan niin olisin onnellinen, aika kun alkaa loppumaan kohta kesken...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei!

Olen menossa naimisiin kesällä 2011 Mikkelissä ja juhlat järkestetään Riuttalanhovissa. Olisin nyt kiinnostunut kuulemaan kokemuksia hääjuhlan järjestämisestä kyseisessä paikassa.

Lähinnä minua kiinnostaa, että oliko siellä jokin paikka, jossa on mahdollista tanssia ja onko paikkaa bändille? Vai täytyykö itse kyhätä pihalle jokin tanssilava?

Kyselen siksi, koska en ole vielä päässyt käymään siellä.

Ja jos jollakin olisi kuvia sieltä Riuttalanhovista, jossa näkyisi tilat paremmin kuin heidän omilla sivuillaan, niin ottaisin niitä mielelläni vastaan.

T: Morsio 2011

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko kukaan viettänyt häitään / muita juhlia Ravintola Tallissa? Sehän sijaitsee nimensä mukaisesti entisessä tallirakennuksessa vanhalla kasarmialueella ja toimii tätä nykyä AMK:n opetusravintolana. Itse olen käynyt siellä jokunen vuosi sitten ruokailemassa mutten tajunnut silloin kiinnittää kummemmin huomiota paikkaan juhlatilana. Ovat tämän kuun lomalla, joten pitänee ensi kuussa ottaa yhteyttä ja kysellä tarkemmin. Kuulisin kuitenkin mieluusti kokemuksia jos jollain sellaisia on, tilasta, hinnoista ym. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Heippa mikkeliläismorsiot!

Olettehan tietoisia, että Löydön Kartano on jälleen toiminnassa? Se on siis vähän ennen Ristiinaa, noin vartin ajomatkan päässä Mikkelistä (Lappeenrantaan päin). Omat vanhempani ovat pitäneet siellä aikoinaan juhlansa ja nyt olin siellä mummoni muistojuhlassa. Aivan MIELETTÖMÄN IHANA paikka! Piha on todella hyvässä kunnossa, kartanon pihaa ympäröi metsä- ja peltomaisemat. Pihalla on kaunis pieni lampi jonka yli menee ihana silta, sillä voisi vaikka vihkiäkin tai ottaa hääkuvia... Sisältä kartano on todella kaunis ja hyväkuntoinen, suosittelen tutustumaan! Salissa, jossa söimme, oli tilaa vajaalle 50 hlö:lle, en tiedä, onko viereisessä huoneessa lisätilaa. Aivan ihana paikka ja kartanossa on ilmeisesti myös yöpymismahdollisuus.

Itse asun Jyväskylässä ja menen täällä naimisiin, mutta ajattelin tulla tänne kirjoittamaan siltä varalta, jos ko. paikkaa ei olla aiemmin täällä "mainostettu".

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mitä pikkukirkkoja Mikkelin seudulla on? En haluaisi viettää häitä 1000+ vetävässä kirkossa, jossa meidän 60-80 vierasta täyttää 2 ensimmäistä riviä. Niin ja eihän se ulkonäkö kirkkoa tee mutta onko niistä pakko tehdä ruman värisiä :skilletgirl:

Meillä tää hääpaikan etsintä tapahtuu aika isolta alueelta (Mikkeli-Varkaus-Jyväskylä-Tampere-Helsinki-Mikkeli-väliseltä alueelta) ja yks mitä oon kuvista kattonu ois Anttolan kirkko mutta en oo paikanpäälle ehtiny vielä kattomaan :) Siihenkin pitäis sitten saada juhlapaikka, anttolanhovista kokemuksia?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mitä pikkukirkkoja Mikkelin seudulla on? En haluaisi viettää häitä 1000+ vetävässä kirkossa, jossa meidän 60-80 vierasta täyttää 2 ensimmäistä riviä. Niin ja eihän se ulkonäkö kirkkoa tee mutta onko niistä pakko tehdä ruman värisiä :skilletgirl:

Meillä tää hääpaikan etsintä tapahtuu aika isolta alueelta (Mikkeli-Varkaus-Jyväskylä-Tampere-Helsinki-Mikkeli-väliseltä alueelta) ja yks mitä oon kuvista kattonu ois Anttolan kirkko mutta en oo paikanpäälle ehtiny vielä kattomaan :) Siihenkin pitäis sitten saada juhlapaikka, anttolanhovista kokemuksia?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mitä pikkukirkkoja Mikkelin seudulla on? En haluaisi viettää häitä 1000+ vetävässä kirkossa, jossa meidän 60-80 vierasta täyttää 2 ensimmäistä riviä. Niin ja eihän se ulkonäkö kirkkoa tee mutta onko niistä pakko tehdä ruman värisiä :skilletgirl:

Meillä tää hääpaikan etsintä tapahtuu aika isolta alueelta (Mikkeli-Varkaus-Jyväskylä-Tampere-Helsinki-Mikkeli-väliseltä alueelta) ja yks mitä oon kuvista kattonu ois Anttolan kirkko mutta en oo paikanpäälle ehtiny vielä kattomaan :) Siihenkin pitäis sitten saada juhlapaikka, anttolanhovista kokemuksia?

Hei etku,

Itse olen ollut yksissä häissä Otavassa vanhassa puukirkossa, joka on melko pieni ja erittäin kaunis. Otavaan on siis Mikkelistä matkaa noin 10 kilometriä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me mennään kolmen viikon päästä Anttolanhovissa naimisiin ja juhlat on Saimaan rannalla Kotaravintolassa. Voin sit raportoida tarkemmin...

Ainakin kaikki järjestelyt on heidän päästään hoidettu loistavasti ja TIEDÄN, että ruoka on hyvää! :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei mahtavaa! Tuo otavan rukoushuone vois olla kiva :girl_sigh: Muistatko missä juhlat pidettiin?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään