JiiHoo

G18 juhlasali (Helsinki)

77 viestiä aiheessa

Moni kyseli kuvia G18-salista tuolla Helsingin juhlapaikat ketjussa, joten ajattelin laittaa juhlapaikalle oman ketjun ja muutamia kuvia salista.

Itse emme päätyneet varaamaan salia, koska siellä oli käydessämme aivan järkyttävän kuuma ja sali vaikutti aika pieneltä luvattuihin henkilömääriin nähden :-/

Mutta muuten tyyliltään todella hieno sali, uudet pöydät ja tuolit jotka olivat myös siistit. Vessat sijaitsevat salin vieressä, olivat melko modernit, esim. vessanovi on maitolasia...

Koko sali, kuvattu salin etuosassa olevan pienen lavan takalaidalta:

isc.fcg?p0=uiQx0lCS4cMOn4cuDxuWiBI4iBAuwy3GkgWS3vzNFMxdOOOwCw@ixJ4mMOJA3n5UI@063S&p1=KxG64t5wIw@MqV&p2=25&p5=KPG61qJnIwPtqV&r=1129879227

Sali takaseinustalta kuvattuna:

isc.fcg?p0=uiQx0lCS4cMOn4cuDxuWiBI4iBAuwy3GkgWS3vzNFMxdOOOwCw@ixJ4mMOJA3T5UI@x63S&p1=KxG64t5wIw@MqV&p2=25&p5=KPG61qJnIwPtqV&r=1129879277

Lava:

isc.fcg?p0=uiQx0lCS4cMOn4cuDxuWiBI4iBAuwy3GkgWS3vzNFMxdOOOwCw@ixJ4mMOJA3T5UI@D63S&p1=KxG64t5wIw@MqV&p2=25&p5=KPG61qJnIwPtqV&r=1129879309

Sali etunurkasta kuvattuna:

isc.fcg?p0=uiQx0lCS4cMOn4cuDxuWiBI4iBAuwy3GkgWS3vzNFMxdOOOwCw@ixJ4mMOJA3T5UI@363S&p1=KxG64t5wIw@MqV&p2=25&p5=KPG61qJnIwPtqV&r=1129879338

Katto ja lavan yläpuolella oleva teksti:

isc.fcg?p0=uiQx0lCS4cMOn4cuDxuWiBI4iBAuwy3GkgWS3vzNFMxdOOOwCw@ixJ4mMOJA3T5UI@063S&p1=KxG64t5wIw@MqV&p2=25&p5=KPG61qJnIwPtqV&r=1129879368

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minun mielestäni tuo paikka on myös todella hieno, mutta jotenkin ehkä enemmän sopiva kokouksiin tai muihin tilaisuuksiin (johtuu ehkä siitä että salissa oli silloin puhujanpönttö kun siellä kävin ::) ;D)

Jotenkin en osaa nähdä häitä tuossa tilassa, tai en siis ainakaan sellaisia tanssihäitä, vaan ehkä sitten ennemmin pöytiin tarjoilut ja jousisoitinmusiikkia  :P

Vähän otti mysö silmään tuo "Herran pelko on viisauden alku"...

Mutta kannattaa tosiaan käydä paikan päällä, makuja kun on niin monia :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitos kuvista JiiHoo! Mä olin tosi pettynyt, kun paikan sivuilla ei ollut minkäänlaisia kuvia tai tarkempaa tietoa paikasta. Hienoltahan tuo näyttää, tosin häätarkoituksiin toi motto on aika jännittävä  ;D

Hyacinth, me yritetään myös vältellä liian mahtipontisia paikkoja - en itse tunne oloani kotoiseksi sellaisissa paikoissa vieraana ja vaatisi kutsujalta paljon vapauttavaa ohjelmaa ja tunnelmanluomista, jotta jäykistelyvaihe saataisiin ohi mahdollisimman pian. Tämä siis koskee omaa lähipiiriäni, toisilla on varmaan toisin! Mutta jumppasalityylikään ei oikeen nappaa, varsinkin kun ei olla askartelu- tai koristeluihmisä alkuunkaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hyvä kun tuli kuvia! Emme tilaa ota, mutta itsekin olin kiinnostunut.... Mutta onpa pieni sali, siis hyvin pieni! Ehkä tuolla jotain 50-70 hengen häitä pitää jos tanssiakin pitää. ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Uups tälle olikin oma ketju, eli uudestaan vastaus:

G18 Salin vuokra on 1050e+alv (22%) joka sisältää tilan, kalusteet (tuolit, pöydät, perus av, naulakot) ja siivouksen. Tilaan saa tuoda omat juomat sekä ruoat. Alakerrassa toimii ravintola, josta voi myös tilata ruoat.

Meidän juhlat oli siellä lähes heti tilan käyttöönoton jälkeen, joten meille luvattu pitopalvelun keittiö ei ollut valmis ollenkaan. Vain koska pitopalvelumme oli niin ammattitaitoinen pystyivät he tilanteen hanskaamaan, tilojen puolesta tilanne oli aika huono (käytössä ihan pieni apukeittiö, jossa ei edes keittoliesiä ja jääkaapit oli järjestetty paikalle edellisenä päivänä...).

Kaiken kaikkiaan tila toimi loistavasti n. 80 hengen häille, pöydät oli isoja (160x180cm eli kaksi pöytää yhdessä), tanssilattiaa riitti, ja bändikin mahtui salissa olevalle lavalle. Salissa oli aika lämmin, mutta niin kai aina. Saliin vievää käytävää käytimme alkumaljoille joten senkin käyttö toimi oikein hyvin.

Tilaa pääsimme koristelemaan edellisenä iltana ja tavarat sai noutaa juhlien jälkeisenä päivänä. Lasku tuli kotiin n. 1vko juhlien jälkeen.

Sekä me itse, että kaikki vieraat ylistivät paikan kauneutta, juhlavuutta ja sitä että se oli "uusi" (eli kukaan ei ollut käynyt tilassa aiemmin). G18 sijaitsee aivan Vanhan kirkon vieressä eli logistisesti paikka toimii aivan loistavasti myös kirkkohäille. Iltapäivällä tila oli upean valoisa ja illan pimetessä lähes 150 kynttilää tekivät tilasta todella tunnelmallisen (lamput toimii himmentimillä).

Se onko tila liian "jäykkä" tai muuten mahtipontinen, on tietenkin makuasia. Itse halusimme tilasuuden arvokkuudelle sopivan tilan, joka ei olisi suttuinen tai tunkkainen. Vaikka sali on todella hieno, olivat meidän juhlat oikein rennot enkä usko juoman määrän tähän vaikuttaneen:-) Väki jaksoi riehua bändin soittaessa niin paljon, että vanhukset olivat ihan ihmeissään!

Ei se paikka vaan ne ihmiset ja tunnelma! En voi muuta kuin kehua ja suositella kaikille!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sitä tekstiä ei huomaa kukaan! Oikeesti, varsinkin kun/jos on vähän hämyisempää teksti haihtuu seinään, meille ei kukaan siitä kommentoinut juhlissa (vanhemmat jne kävi toki paikalla ennen juhlaa) ja itse asiassa musta se on vaan vitsikäs -tarkoitetaanko siippaa vai mitä...:-) Itse en huomannut juhlassa sitä ollenkaan (istuin kyllä selkä siihen päin).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kannattaa tuo ruokapuoli muuten vielä varmistaa, paikan kotisivuilla meinaan nykyään lukee, että ruoat otettava alakerran ravintolasta :-/

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tosi typerää, jos ei saa tuoda omaa pitopalvelua! Se oli yks parhaista puolista koko paikassa!!!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hyviä kuvia Latka, kiitos!

Mäkin vielä mietin tätä paikkaa mahdollisena ja sen vuoksi voinkin kertoa, että juuri käymäni puhelinkeskustelun perusteella siellä on edelleen vapaa catering, vaikka omaa ravintolaa tietysti suositellaan.  :D Ja juomat myös vapaat.

Tila on käytössä aamusta asti ja ulkona pitää olla 02. Kalusteet tulee tarvemäärän mukaan, jos oikein ymmärsin niin liinat kuuluu mukaan, äänentoistolaitteet on (cd-soitin, mikrofoni), siivous kuuluu hintaan, tilassa on lisäksi piano. Katsomassa voi käydä sopimalla tai sitten vaan piipahtamalla 9-17 toivoen, että joku avaimellinen on paikalla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sopiiko paikka mielestänne alkukesän häille (ennen juhannusta)?

Kuinka paljon sinne mahtuu ihmisiä maksimissaan?

Tiedoistanne olen kovin kiitollinen:)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse juhlasaliin mahtuu käsittääkseni istumaan jopa 168 henkeä. Sain paikalla käydessäni valmiita pöytäkarttavaihtoehtoja ja niissä tosiaan on malleja paikkamäärien vaihdellen välillä 96-168. Tuolla maksimimäärällä salissa ei kyllä tanssita ilman että syömisen jälkeen siirretään jokunen pöytä pois ja jos tulee buffet-pöytä, niin sen on oltava käytävän puolella. Eli isonkin porukan mahtuminen on vaan järjestelykysymys.  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitoksia hanja vastauksistasi! :) Milloin teidän häitä tanssitaan?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Lokakuussa, eli on tässä vielä aikaa..;-) Entäs onko teillä häät tulossa tänä kesänä vai ensi vuonna?

Me muuten varattiin tuo päivämäärämme marraskuun loppupuolella ja silloin G18 oli jo ihan varattu syyskuuksi. Ja yksi lokakuun viikonloppu meni siinä kun pähkäiltiin asiaa pari päivää.. Vaikka ihan turhaan pähkäiltiin, tuo tila vaikutti meille jotenkin vaan niin sopivalta: keskustassa, kaikkien siis helppo tulla julkisillakin, ei tarvitse järjestää kuljetuksia (vihkiminen Vanhassa kirkossa) ja saa tuoda oman cateringin ja omat juomat. Jälkimmäisin syy taisi olla se oleellisin.. ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ensi vuonna vasta on Suuri Päivä.:) Hyviltä kuulostavat nuo teidän syynne juhlapaikan valinnalle. Samoja syitä olemme mekin pähkäilleet. Kertoile mielellään hääjärjestelyistäsi enemmän tässä ketjussa (esim. minkä cateringin valitsette, minkälainen on akustiikka ja onko siellä mielestäsi kuuma, niin kuin jotkut ovat kertoneet). Minua ja varmasti monia muita kiinnostaa kovasti! :) Onnea vain suunnitteluille!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Juu, täytyy palailla tänne kun on paikan toimivuudesta tarkemmin tietoa. Ainakaan mikään catering ei ole jättänyt tarjousta tekemättä paikan perusteella..;-)

Jotenkin en ainakaan jaksa uskoa, että lokakuussa siellä olisi kuuma.. Korkeuttahan tilassa on vaikka kuinka, eli ilmaa pitäisi riittää. Ja meille ei vieraita tule kuin hieman alle sata, joten hyvin mahdutaan.

Te olette ainakin tarpeeksi ajoissa liikenteessä, eli saatte rauhassa miettiä paikkaa, kirkkoa ja muita järjestelyjä. Kivaa!  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täälläkin kiinnostusta G18 kohtaan. Olemme menossa paikkaa katsastamaan, mutta mietityttää salin koko ja tuo monesti mainittu kuumuus. Meilllä olisi nimittäin ainakin se 150 ihmistä, tuleekohan siitä aivan liian ahdasta? Kiven alla tuntuvat olevan juhlapaikat Helsingissä, tai muuallakin pääkaupunkiseudulla, joihin saisi sen oman cateringin viedä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nostelen vanhaa ketjua, josko jollakulla olisi taas kerrottavaa paikasta. Tuo akustiikkapuoli kiinnostaa minua erityisesti. (Eli kaikuuko kovasti?). Muutenhan tuo paikka vaikuttaa kaikin puolin täydelliseltä!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jep jos jollain on lisää kerrottavaa niin antaa palaa. Oon itse alustavasti varannu kahdesti paikan, kerran mailitse, kerran heidän kotisivujen kautta mutta vastausta ei tule vaikka olin jo kerran yhteydessä heihin... pitää ottaa puhelin kauniiseen käteen ja soittaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Viikonloppuna vieraana salissa vietetyissä häissä :).

Sali oli kaunis ja viihtyisä, mutta auttamattoman pieni. Vieraita oli sellaiset 90 ja yhtään lisää pöytiä tilaan ei olisi mahtunut ilman, että ahtaus olisi ollut häiritsevää.

Jos kyseessä ei ole tanssihään eli tanssilattialle ei tarvitse jättää tilaa niin silloin varmasti mahtuu tuo yli 100 henkeä.

Noutopöytä sijaitsi viereisessä tilassa, joten itse salissa ei ollut kuin hääväki ja bändi.

Tila on korkea, mutta mielestäni akustiikka toimi hyvin. Äänentoistolaitteet on oltava, jotta äänen saa kuuluviin. Korkeaan tilaan ääni hukkuu...

Kivaa oli  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitos Mimme kun tulit kertomaan kokemuksiasi! :)

Tuosta mainitsemastasi ahtaudesta kysyisin hieman tarkentavia.

Mikä näistä http://www.g18.fi/G18_salinsisustus.pdf pöytäkartoista siellä häissä oli käytössä?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pöydät oli aseteltu niin, että hääpari istui yksinään pöydässä joka oli tuota "lavaa" vastapäätä, toisella puolella salia. Muut pöydät olivat pitkittäin neljässä rivissä, jättäen lavan edustalle pienen tanssilattian...

Samaa pöytäjärjestystä en nyt ihan suoraan huomannut noissa valmiissa kuvissa...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän häitä vietettiin G18 salissa kesäkuun puolvälissä ja meillä oli 110 vierasta eikä tehnyt tiukkaakaan/ollut ahdasta ollenkaan. Pöytiä oli yhteensä viisi: kuuden hengen pöytä syvennystä vastapäätä eli ikkunoiden edessä ja siitä lähtivät neljä pitkää pöytää salissa olevaa syvennystä kohden. Buffet oli käytävän puolella ja se toimi loistavasti kuten kaikki muukin. Bändin aloitellessa, siirsimme muutaman pöydän päästä muistaakseni yhdet pöydät pois joten jäi hyvin tilaa tanssiakin. Salissa oli aivan mahtava ilmastointi, no ehkä liiankin hyvä sen puoleen, että ilmastoinnin lähellä istuvilla taisi ajoittain olla liiankin viileä, mutta muuten en keksi mitään "ongelmaa" tai pahaa sanottavaa salista, joten suosittelen ehdottomasti  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

G18 on todella upea ja mahtava paikka.

Itse yritin häihini sitä varata, mutta valitettavasti tämän vuoden puolella on kaikki lauantait jo varattu ja kuulemma pitkälle jo ensi vuottakin. Harmittaa vietävästi  >:(

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään