Jommo

Hotelli Ruusuhovi (Rantasalmi)

204 viestiä aiheessa

Te, jotka on vihitty, tai vihitään Ruusuhovissa: Millasta koristelua ootte käyttäny vihkipaikassa? Meidät vihitään säiden salliessa siinä viereisessä puistossa (huonolla ilmalla juhlasalissa), ja jotain koristetta ois kiva laittaa esim "alttarin" molemmin puolin.. Ei vaan jaksas enää rueta miettii ite mitään.. :-/ Muutenkin riittää tekemistä ja mietittävää,,

Ja aikasemminkin taisin kysellä, että laitatteko mitään koristetta juhlasaliin?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ja minä vuorostani kyselisin että missä teidät on vihitty tai vihitään? Kun tätä ketjua olen lukenut, niin aika moni on vihitty Ruusuhovissa tai Rantasalmen kirkossa, mutta myös muita vaihtoehtoja olisi kiva kuulla. Savonlinnasta matkan vielä varmaan kestäisi, mutta Mikkeli taitaa olla jo liian kaukana? Toisaalta valtaosa vieraista olisi kyllä ajelemassa Mikkelin kautta, joten mutka Savonlinnaan siinä mielessä hassu...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kommentteja koekampauksesta Titaanissa: Nää siskokset on aivan mielettömän ihania ihmisiä! Ja hoitivat hommansakin tosi hyvin :) Mutta ennen kaikkea tuli kauhean hyvä mieli siellä ja varmasti rauhoittaa myös hääpäivän jännitystä kun pääsee sinne kolmeksi tunniksi turisemaan ja rentoutumaan. Suosittelen kyllä lämpimästi :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Oletteko järjrestäneet Ruusuhovissa ulkona mitään ohjelmaa?

Mä yritin tiedustella pöytiä yms. ettei sisällä olis koko päivää ja iltaa, eivät osanneet siihen vastata mitään?!

Miten muut? Ootteko vieneet omia pöytiä ulos tms.?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Häät Ruusuhovissa vietetty ja oli aika täydellinen päivä :) Henkilökunnan toiminnasta ei tullut muuta sanottavaa kuin se, että ulkovalot oli sammutettu yöksi ja osa vieraista + me itse hääpari jouduttiin vähän suunnistamaan yöllä säkkipimeässä saunalta kartanolle ;) Palvelu pelasi loistavasti, ruoka oli hyvää ja puitteet juhlalle ihan mielettömät. Vieraat on kehuneet juhlia ikimuistoisiksi ja sellaiset ne kyllä olivat omastakin mielestä, vaikkakin muutama minimaalisen pieni juttu jäi häiritsemään. Nuo jutut olivat tosin sellaisia joita kukaan muu ei todennäköisesti edes huomannut.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me vietimme häitä Ruusuhovissa 29.12.2007 ja täytyy sanoa, että oli ihan mahtavaa!

Sää tosin oli surkein mahdollinen; ei lunta vaan kunnon vesisade... :grin: Tällaista keliä ei ihan haluamiltamme talvihäiltä odotettu! No menoon ja fiilikseen se ei kuitenkaan vaikuttanut. Pitkien helmojen kanssa piti vaan olla varovainen, että säilyi siistinä Ruusuhoviin asti :lol: Meillä oli tuttujen kautta hankittu 7 henkilöinen bändi, joka soitti sekä ala- että yläkerrassa. Elävä musiikki kyllä loi tosi mahtavan tunnelman häihin! Ehdottomasti kannattaa bändiin satsasta, jos vaan budjetti antaa myöten. Rantasaunakin kannattaa ehdottomasti vuokrata. Meidän vieraat ainakin tykkäs kovasti - itse ei sinne enää menty. Ruusuhovin puolelta palvelu pelasi kaikenkaikkiaan tosi hyvin, ei mitään moitittavaa. Ruoka oli todella hyvää ja hääkakkua riittävästi.. Toiveet otettiin tosi hyvin huomioon. Hääpäivä oli kyllä tosi upea, eli sitä kannattaa odottaa innolla :-X Ainoastaan meidän rakettishow ei onnistunut kunnolla, kun sade piiskasi oikein olan takaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Voi harmi kun ei oikein talviset puitteet ole häille olleet..Mut kiva et häät muuten teillä olleet onnistuneet!

Me taas käytiin viikko sitten sopimassa asioista Ruusuhovilla ja kyllä se meidän unelmien juhlapaikka on :-X Täytyy vaan toivoa, et kaikki sujuis hyvin ja et saatas koristeluista mieleiset.

Meille tulee 4-henkinen bändi ja ruokailaun/kahvittelun ajan ajateltiin soittaa hiljaisella häihin sopivaa musiikkia cd:ltä. Täytyy vaan ensin kokeilla, et miten se kuuluu salissa.

Kiva ois kuulla lisää kokemuksia häistänne, kaikkea mahdollista! Ja suunnitelmia myöskin..

Me muuten petyttiin Rantasalmen kirkkoon, mut ihastuttiin Juvan kirkkoon ja ei se nyt kovin kaukana ole..Vielä viisi kuukautta..aah..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Rantasaunakin kannattaa ehdottomasti vuokrata. Meid�n vieraat ainakin tykk�s kovasti - itse ei sinne menty.
Minä tiedän, että osa vieraistamme (miehet) menisivät saunaan JOS sinne saisi ottaa omat oluet mukaan. En jotenkin jaksa uskoa, että miehet siellä kuivin suin istuisivat. <_<

Olisiko mahdollista nähdä muita pöytäkarttoja kuin tämä jo tässä ketjussa esitetty?

368839606_2ba03b1b08.jpg

Mietin muita mahdollisuuksia sijoittaa ihmisiä kuistille ja ruokasaliin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me saatiin sähköpostitse monta istumajärjestysvaihtoehtoja ja lisäksi tyhjä pohja, johon oli itse helppo suunnitella, eli kannattaa

pyytää suoraan Ruusuhovista :) Kannattaa myös käydä Ruusuhovissa, niin näkee ja pystyy paremmin hahmottamaan käytettävän tilan ja ihmisten sijoittelun.

Kyllä meillä osalla vierailla oli omia juomia saunassa, eihän sitä kukaan voi "vahtia" :grin: Aina joukkoon eksyy joku jolla on "mäyräkoirat" matkassa. Omaa iltapalaakin oli saunalla, kuten makkaraa ja pientä suolaista ja makeaa, joka oli ok Ruusuhovin puolesta. Saunalla on jääkaappi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ren: Me saatiin monta istumajärjestystä sieltä kun käytiin paikan päällä! Lähettävät varmasti teille jos ette lähiaikoina ole menossa käymään siellä! Mun mielestä sinne saa tosi hyvin erilaisia variaatioita kun ne pöydät ei ole mistään leveimmästä päästä!

Mä kysyisinkin koristelusta: Kuinka aikaisin olette päässeet koristelemaan ruokasalia tai muita alueita?

Meillä on vihkiminen Savonlinnassa melko aikaisin, joten mä luulen että koristelusta voi tulla ongelma!?

Miten te muut olette järjestäneet asian?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kesällä 2006 Ruusuhovihäitä viettänyt rouva tuli katselemaan mistä täällä jutellaan :)

Me pääsimme koristelemaan "erkkerin" jo illalla, jolloin esittelin työryhmälleni kuinka se tehdään ;) Seuraavana aamuna aamiainen tarjoiltiin vielä normipuolella, ja sen jälkeen pääsi koristelemaan. Minä istuin silloin jo kampaajalla, ja luotin, että kaverit saavat homman hoidettua -ja niinhän he saivat. Meidän koristelut oli melko simppelit ja nopsat laittaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Minä tiedän, että osa vieraistamme (miehet) menisivät saunaan JOS sinne saisi ottaa omat oluet mukaan. En jotenkin jaksa uskoa, että miehet siellä kuivin suin istuisivat. <_<

Olisiko mahdollista nähdä muita pöytäkarttoja kuin tämä jo tässä ketjussa esitetty?

368839606_2ba03b1b08.jpg

Mietin muita mahdollisuuksia sijoittaa ihmisiä kuistille ja ruokasaliin.

En saa sulle kuvaa laitettua, mutta koitan selittää millainen pohja meillä oli;

Eli ns. "lasi erkkeri alueellla" oli parvekkeen ovien edessä meille 2 hengen pöytä ja sitten oli 3 kpl 8 hengen pöytiä siis suunnilleen näin..

Morsiuspari

P P P

Ö Ö Ö

Y Y Y

T T T

Ä Ä Ä

(nää pöydät oli tasavälein tietysti :) )

----- -------- --------

Ja tässä toisessa osiossa oli 4 kpl 16 hlö pöytiä samanlailla pitkittäin ja meillä toimi ainakin loistavasti.

Toivottavsti sait selvää, mitä koitin selittää :)

Koitan vastailla täällä esittyihin kysymyksiin,, kun tänne eksyin tätä lukemaan ;)

Me päästiin koristelemaan vasta aamulla aamupalan jälkeen, mutta ehdittiin ihan hyvin, koska vihkiminen oli vasta 15.00.

Joku kyseli kanttorista, niin meillä oli silloin kesäsijainen, joka hoiti homansa loistavasti. Laitoin hänelle muutamia nuotteja, koska häämarssi ei ollut perus ja sitten hän soitti toisenkin kappaleen vihkimisen aikana. Pääasiassa kaikki hoitui hyvin s-postilla. Papeista en osaa sanoa mitään, kun meiltä tuli "oma" mukana :D (Tai siis osaan sen varran, että Uosukainen on aikas kuiva kaveri, johtuisko jo iästä vai vaan luonteesta :rolleyes: ja tämä Jussi on todella mukavan tuntuinen)

Multa saa kyllä kysyä privalla jos voin jotenkin jossain auttaa ;) ja koitan täälläkin käydä jakamassa omaa kokemustani!

Muokattu: , käyttäjä: Jommo

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vanhat Ruusuhovi-rouvat täällä pyörii :D Heilutus vaan sinulle Jommo!

Meidät vihki tuo Jussi, ja oli oikein rento ja kiva. Tutustui meihin pitkälti muuan kaavakkeen avulla, jossa oli kysymyksiä tyyliin: mikä on tärkeää parisuhteessa? Vastasimme niihin pilke silmäkulmassa, ja tuloksena oli ihastuttava puhe kirkossa, joka sisälsi otteita mm. Nalle Puhista.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me vaihdettiinkin tuo vihkimisaika tuntia myöhemmäksi eli 14.00.

Meillä vihkiminen on Savonlinnassa ja varmaan kukat sun muutkin tuodaan sieltä. Varmaan tuo koristelu järjestyy jotenkin!

Tuli mieleen vielä sellainen asia, kun en muista olenko siitä jo kysynyt: Ruusuhovissa ei osattu sanoa onko heillä ulkopöytiä vai ei?! Eli onko kenenkään kesähäissä ollut siinä rannan puolella pihalla mitään pöytiä tms. kun luulen että porukka haluaa jossain vaiheessa kuitenkin pihalle jos sattuu että päivä onkin kuuma ja aurinkoinen. Mulle ei osattu siellä sanoa, vaan me jäätiin nyt pohtimaan että pitääkö sinne hankkia pöydät itse?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Heips morsiamet Ruusuhovin!! Mekin sulkin kans ollaan pari Espoosta, eli kaukaa tullaan häitä Rantasalmelle viettää. Kuten jo aiemmin mainitsin niin kirkko on Juvalta, johon ihastuttiin molemmat ja on sopivan lähellä Rantasalmea. Pari kertaa ollaan Ruusuhovissa käyty suunnittelemassa ja miettimässä koristeita. Meille vieraita on tulossa noin 70. Me ja meille läheisimmät ollaan siellä parvekkeen puolella (me kaksistaan neljän hengen pöydässä ja muut kuudessa neljän hengen pyöreässä pöydässä. Kaikki muut yritetään saada kolmeen riviin eli yhdistellään loput neljän ja kuuden hengen pöydät yhteen.

Yläkertaa koristellaan hiukan, pöydät ja jotain v.punaista sopivasti portaisiin ja lahjapöytään. Alas juhlasaliin v.pun teema jatkuu ja lisäksi käytetään kultaa koristeluissa. Pientä ja yksinkertaista, koska Ruusuhovi itsessään on kaunis. Lapsille keksitään "puuhapaketteja" ja pelejä sekä muuta viihdykettä. Lapsenvahteja emme ole hankkineet, vaikka osa vieraista on sellaista kysyneet.

Bändi meille tulee Jyväskylästä ja kampaaja järjestyi Rantasalmelta, vaikka tuntui, et olin liian myöhään liikkeellä (vuotta aiemmin) ja kaikki oli jo varattu...Meikkikin järjestyi onneksi lopulta.

So far so good..Ja toivottavasti loppuun mennään ongelmitta ;)

Ulos ei olla aateltu pöytiä..Happihyppelyllä saa porukka seistä :P

Lisää kommentteja ja kuvia jo häitänsä viettäneiltä ois kiva saada :-X

Muokattu: , käyttäjä: MS-08

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mistäpäin olette saaneet valokuvaajan varattua ja kuinka ajoissa?

Mä olen koittanut selailla noita ketjuja, mutta toistaiseksi ei ole löytynyt oikein sieltä päin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mia-Marie Rantasalmella taitaa olla vain yksi valokuvaaja, Foto-Arska..Se meille varattu..Ei ainakaan muita Ruusuhovin vinkkilistalla ollut.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei!

Muistaako joku, millaiset tuolit ruusuhovin ravintolasalissa on? Olen nimittäin aika nirso noiden tuolien suhteen ja jos ne ei miellytä silmää niin pitää ehkä ruveta puuhaamaan jostain tuolinpäällisiä... Jos jollain on kuvia joissa näkyis noi tuolit tai ylipäätänsä ollenkaan juhla- tai ravintolasalia oisin ylikiitollinen, kun en itse varmaan vielä ainakaan pariin kuukauteen pääse ruusuhovia katsastamaan :-S...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Hei!

Muistaako joku, millaiset tuolit ruusuhovin ravintolasalissa on? Olen nimittäin aika nirso noiden tuolien suhteen ja jos ne ei miellytä silmää niin pitää ehkä ruveta puuhaamaan jostain tuolinpäällisiä... Jos jollain on kuvia joissa näkyis noi tuolit tai ylipäätänsä ollenkaan juhla- tai ravintolasalia oisin ylikiitollinen, kun en itse varmaan vielä ainakaan pariin kuukauteen pääse ruusuhovia katsastamaan :-S...

Heh, en siis ole ainut, joka on tuoleista nirso... ;) Mielestäni Ruusuhovissa on kuitenkin varsin mukavat tuolit: tummaa, vähän punertavaa puuta, "niittisysteemeillä" tumman vaaleanpunainen kangas kiinni istuinosassa. Eli sopivat varsin hyvin Ruusuhovin tyyliin. Minäkin mietin niitä tuolin päällysiä, mutta tulisivat aika kalliiksi n. 100 hengen häihin. Meidän teemaväreihin (beige, kerma, kulta, ruskea) ne eivät vain oikein sovi, mutta eihän niistä näy kuin selkänoja kun loput peittyy varmasti pöydän ja liinojen alle.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Herätin hetkeksi henkiin meidän hääpäiväkertomuksen tuolla hääpäiväkertomusten puolella ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olisin kysellyt teiltä, jotka olette Ruusuhovissa viettäneet häitänne tai olleet siellä vieraina, että millaisia menuja teillä on ollut? Mitä olette pitäneet ruuista? Onko jotain mitä he valmistavat erityisen hyvin? Entä millaisia hääkakkuja teillä on ollut ruusuhovin kautta ja kokemuksia niistä?

Olen kiitollinen kaikesta infosta, mitä teiltä saan! :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Viime viikonloppuna oltiin häissä ruusuhovissa, menuna oli herkkuhääpöytä, mutta kalat oli korvattu kalkkunalla/possulla.

Olin tosi pettynyt!!!! :(

Alkupalat oli ihan maukkaat ja hyvät, mutta pääruoka oli suorastaan pahaa. Lihapullat oli kovia (osin palaneita), porsaan noisetit korkeintaan mediumiksi kypsennettyjä, jäi syömättä, kasvikset (kukkakaali, parsakaali, porkkana) aivan älyttömän isoina paloina, ja todella kuivia.

Onneksi alkupalat oli vielä pöydässä, kaikki vieraat näytti hakevan pääruokalautasella lisää alkupaloja, muuten olisi kyllä nälkä jäänyt.

Kakku oli hyvin perinteinen mansikka-kerma kakku, ei herättänyt ihastusta, jos nyt ei ollut pahaakaan. Söihän sitä palan, mutta ei jäänyt sellainen olo, että olipas hyvää.

Kaikkea oli pöydässä koko ajan todella niukasti, siis alkupaloista kakkuun asti, kaikkea oli niin, että tuntui koko ajan, että riittääköhän tuosta kaikille.

Olin kyllä tosi pettynyt tuohon paikkaan, olin odottanut jotain ihan muuta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Voisinpa minäkin nyt liittyä tähän keskusteluun tulevana Ruusuhovi-morsiamena.

Eli häitämme juhlitaan Ruusuhovissa kesäkuussa 2009 ja vieraita on tulossa hieman yli 100. Minä ja sulhanen tulemme molemmat Helsingistä eli hieman on matkaa paikan päälle. Halusimme kuitenkin viettää häitämme pääkaupunkiseudun ulkopuolella ja Ruusuhovi kokonaisuutena hurmasi meidät molemmat välittömästi.

Meille tulee siviilivihkiminen ja 1.suunnitelmana on vihkiminen ulkona. Tosin Suomen kesän tuntien pakko myös suunnitella loppuun asti vihkiminen sisällä, ilmeisestikin tanssisalissa alhaalla. Paikan päällä olemme käyneet kerran ja kovasti valokuvia otimme mm. koristelun suunnittelua varten. Ainakin muutaman kerran haluan silti käydä vielä Ruusuhovissa ennen häitä, mittailemassa ja suunnittelemassa jne. äitini ja kaasoni kanssa.

Kihlattuni on viihdealalla töissä ja sitä kautta järjestyvät valokuvaajat, DJ:t, bändit jne. Ehkä isoin seuraavaksi järjestelyä vaativa asia on siviilivihkijän hankkiminen. Rupesin juuri miettimään, että olemmekohan jo auttamattomasti myöhässä kun häihin on enää n. 10kk eikä vihkijää ole vielä varattu. Täytyykin ruveta asiaa miettimään nyt tosissaan.

Ikävä kuulla, että PauliinaP:n kokemukset ruuasta olivat huonoja. Pääsääntöisesti olen kuullut vain positiivisia kommentteja Ruusuhovin ruuasta, mutta toivottavasti taso ei ole laskemaan päin.. :(

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pauliinan kertomus ruoista rupesi nyt kyllä vähän pelottaa... sillä mä aluperin kyselinkin noista ruoista, kun me käytiin siellä nyt kesällä syömässä vanhempien kanssa. Tilattiin vuohenjuusto broilerit ja valitettavasti ne oli raakaa sisältä kaikilla. Pahoittelivat kovin tilannetta ja sanoivat, että kettiössä oli kesätyöntekijä töissä, joten tästä johtui tämä... Nyt kuitenkin mietityttää, että mitähän sitä ottaisi menuun, jotta se olisi onnistunut ja maukas. Nyt kaivattaisiin myös niitä positiivisia kokemuksia!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli häät Ruusuhovissa viime vuonna ja ne oli kyllä tosi onnistuneet kaikin puolin. Ikävää, jos jollakin on ruoka ollut huonoa.

Menuna meillä oli "Maistuva hääpöytä" ja joitain muutoksia. Ruoka, alkumalja, viinit, kakku, iltapala ym. oli kyllä todella hyvää ja laadukkaasti valmistettu. Kaikki vieraat kehuivat kovasti ja tykkäsimme kyllä itsekin ruuasta - on kuitenkin sen verran tullut rampattua erilaisissa häissä ja illallisilla, että kokemuksella voi kyllä kehua Ruusuhovin keittiötä!

Meidän hääkäkku oli todella hyvää, saatiin itse päättää millainen halutaan (valmistus, täytteet, koristelu ym.) Pyydettiin kakkua tekemään todella reilusti ja sitä oli.. mutta kaikki meni melkein silti :lol: Meillä oli myös allergisille (laktoositon ja gluteeniton) tehty omat isot kakut!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään