Moironen

Kemi/Keminmaa

25 viestiä aiheessa

Löysinkin samaisesta aiheesta muutaman vanhan keskustelun, mutta täytyy vielä kysellä joskos uusia ideoita olisi jollakulla.

Eli hakusessa hääjuhlien viettopaikka Kemi-Keminmaa alueelta, ei kuitenkaan Torniosta / Simosta, koska matka mielestäni liian pitkä. Ei keskustasta (eli esim. Kemin Pirtti ei käy), vaan mielummin hieman "syrjempää". Keminmaan nuorisoseura muuten idyllinen, mutta keskellä omakotitaloja (!!!). Onko kellään kokemusta Tähtirannasta tai Ajoksessa olevasta Toimintakeskus Koivurannasta. Myös Sotisaaressa on urheiluseuran omistama Karula (karu nimi, heh  ;D ), onko joku ollut siellä? Vieläkö löytyisi muita paikkoja? Vaikka häihin aikaa vielä vuosi, niin alkaa jo hermostuttaa kun ei sopivaa paikkaa ole löytynyt   :-/

Vinkkejä ja kokemuksia otetaan  vastaan, kiitos!

Sandy

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Huh hei, varaus on nyt tehty Ajoksen Koivurannasta ja erittäin hyvältä vaikuttaa. Perjantaina katsomaan paikan päälle! Kivi putosi sydämeltä. Paikka oli jo varattu samalle päivälle, mutta kohta paikan vastaava soitti takaisin ja sanoi, että pariskunta olikin peruuttanut häänsä. Meidän onni.

Sandy

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^Kerrotko vaikka yv:llä paljonko Koivurannan vuokra oli? Onko siellä astiat, kahvinkeittimet ym. paikan puolesta? Meillä myös suunnitelmissa pitää hääjuhla ko. paikassa ensi vuoden puolella.

Kiitos jo etukäteen!!  :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Moikka moi,

jepulista jee, Koivuranta oli siis meille varattuna mutta peruin varauksen käytyäni paikan päällä katsastamassa sen.

Paikassa itsessään ei mitään vikaa; päinvastoin oikein miellyttävä ja viihtyisä; siisti paikka, mutta tilaa ei ollut tarpeeksi meidän 100 vieraalle.

Eli paikka vetää hienosti sellaiset 50 - 60 henkeä. Toki takana on iso katettu terassi, että sinnekin saa pöytiä ja tuoleja, mutta itse "saliin" saa mielestäni kivasti tosiaan ruokailutilat n.60 hengelle.

Koivurannassa oli iso ja hyvin varusteltu keittiö. Astiat (valkoiset perus) löytyi 110 hengelle, samoin ruokailuvälineet. Oli kattiloita, salaattikulhoja, tarjottimia, tarjoilukulhoja jne. Kahvinkeittimet oli, samoin termarit. Monta keittolevyä ja astianpesukone. Astiat kuului vuokraan, mutta pöytäliinoista (valkoiset) piti maksaa 2€ / kpl ja siihen sisältyi peseminen.

Vuokra-aika oli aina kolme päivää ja hinta oli 550€. Aikas hinnakas mutta siistihän se oli. Käy ihmeessä ajelemassa ja katsomassa paikkaa ulkoa käsin jos et ole vielä käynyt.

Peruttuani Koivurannan melkein iski paniikki että mistä löytää uusi ja tilavampi paikka. Jostain äkkäsin että Maulassa on Taivalkosken Nuorisoseura ja se paikka "kolahti" heti! Mahtuu bändi kun on iso lava pääsalissa ja sali vetää hienosti kaikki vieraat. Erikseen on sitten sivuhuone jonne saa seisovan pöydän. Keittiö oli myös, astiat löytyi ja kahvinkeittimet yms. Ainut miinus oli se ettei ollut astista, mutta pitopalveluhan se tiskaa  ;) (asiasta kukkaruukkuun, osaisitko kertoa Kemistä / läheltä jotain hyvää pitopalvelua jos olet itse paikkakuntalaisia?). Vuokra oli 5(!) pvä / n.400 €. En malta odottaa että pääsen käymään siellä uudestaan ja saa suunnitella koristeita yms.

Mutta mutta, sellaista infoa minulla. Kysy vain jos jotain unohdin mainita  :)

Sanna

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitos kauheasti infosta! Selvensi monta asiaa, mutta hoksasitko kysyä kuuluuko pakettiin myös siivous? Ei hirveästi innostaisi lähteä enää seuraavana päivänä itse puunaamaan paikkoja... Olen ollut joskus työpaikan pirskeissä Koivurannassa, joten sunnilleen muistan miltä siellä näyttää. Ja vieraitakin meille tulee vain alle 40, joten hyvin mahdutaan sinne.

Pitopalveluita minäkin olen yrittänyt selvittää, mutta eipä ole tullut sopivaa vastaan. Sen kuitenkin tiedän, että esim. Hautaustoimisto Puijolalla on myös pitopalvelu (http://www.puijola.fi/) jos ruokien hommaaminen hautaustoimistolta tunnu liian synkältä  ;) Yksi vaihtoehto on, että väsäämme sapuskat itse, mutta saa nyt nähdä mihin päädytään.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nostelaankos tätä ketjua vähän, olisi kiva kuulla enemmän nuista Kemin juhlapaikoista, kuvia, hintoja jnejne :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jos jollain on kuvia Koivurannasta, Maulan NS:stä tai Keminsuun NS:Stä tai vaikka Karihaaran Karun tiloista niin voisiko laitella tänne tahi linkkiä tms. Olisi tosi kiva nähdä kuvina kun en pääse paikanpäälle katsomaan. Kiitos kiitos kiitos. :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Juhlapaikkoja Kemissä/Keminmaassa olen netistä googlettanut ja osassa itsekin käynyt mm.

-Ravintola Ämmilä (A-oikeudet, todella hieno "maalaishenkinen" paikka n. 100hlö?)

-Jänkälä (omasta mielestä sokkeloinen kun olen siellä yksissä juhlissa ollut, mutta todella hieno) alle 100 hlö?

-Leipätehdas (todella keskustassa piha pelkkää asfalttia, sisältä toki kaunis) alle 100 hlö

-Keminsuun NS (kehuttu kauniiksi) 200 hlö

-Keminmaan-Taivalkosken NS Maula 100 hlö

-Sampo-jäänmurtaja (eksoottinen!) 80 hlö

-Vähämaan Leiri- ja kurssikeskus

-Karihaaran Karun Karula

-Ravintola Merihovi (A-oikeudet, tyylikäs) 20-190 hlö

-Lapponia Safariksen Jussan Tupa 80 hlö ja Villen pirtti 55hlö (Kemin kaupungin sivuilla lukee että Lapponia Safaris vuokraa myös tuota Vähämaan Leiri ja kurssikeskusta..?)

-Tähtiranta joka onkin jo mainittu, kuin myös Toimintakeskus Koivuranta

-Sataman Tähti (eli Kemin työväen pursiseura) 80 hlö

-Ravintola Pursiseura (yksissä juhlissa olen ollut ja todella viihtyisä paikka, jos paljon juhlijoita ja hakee yhtä suurta tilaa ei tämä kuitenkaan ole ehkä paras) olisko noin alle 100 hlö?

-Saarenottan kurssi- ja leirikeskus (Kemin srk) ruokala 100 hlö

-Kemin Pirtti (todella tyylikäs, mutta ihan ydinkeskustassa joten ei pihaa) 200/60hlö

-Palvelukeskus Purola (kivat allastilat vaikka ns. kaverihäihin) n. 20 hlö

-Ravintola Puistopalviljonki (ihanat tilat jos ravintolaan suunnittelee juhliaan) 150 hlö

-Kemin Moottorivenekerho (ei kummonen paikka, kesällä olin kerran juhlissa siellä ja lattialla vilisi muurahaisia! Bile- ja kaverihäihin sopiva) noin 30 hlö?

-Kemin Meriklubi (ainakin ollut) vuokrattava juhalapaikka joka on ulkoa todella kivan näköinen

Tässäpä näitä, jotakin on voinut jäädä puuttumaan kun en ole Kemissa asunut kovinkaan pitkään, mutta onhan tuossakin jo mistä valita. :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minu häiritsee eniten kun kaikki hyvät juhlapaikat kemissä sijaistsee joko aivan keksustassa, tai siinä aivan vieressä.

Itse ajateltiin Simon pirttiä, mietin vain onkohan se liian suuri 70 hengelle? Onko kellään kokemuksia juhlista Simon pirtillä?

Itse olen ollut siellä monesti juhlissa, mutta ikää onkin ollut 3-10 vuotta :D ei enää oikein hahmota.

Entä onko minkä hintainen ollut, esim. viikonlopuksi?

Meillä on häät tulossa vasta parinvuoden päästä, mutta hyvä se on aikoinaan jo tunnustella :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Keelya: Oletteko jo löytäneet hääpaikan? Oletko saanut lisätietoa eri paikoista?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Taivalkosken NS-talosta (Keminmaan Maulassa) löytyy kuvia ainakin seuran Facebook -sivuilta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me varasimme keminmaasta kemin taivalkosken nuorisoseuran talon oikein ihanan viihtyisä paikka eikä aivan keskustassa.. Jokimaisemakin näkyy komeasti.. Laitan muutaman kuvan jonka otin seuran facebook sivulta täältä löytyy lisää http://fi-fi.faceboo...174863629229321

Juhlasali

post-33649-0-10761300-1325333231_thumb.j

Ja talo ulkoa

post-33649-0-46229300-1325333222_thumb.j

Muokattu: , käyttäjä: kaizu

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olin kesällä häissä Lautiosaaren Vallitunsaaressa. Siellä on oikein kiva hääpaikka n. 50 hengen häitä varten.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko kokemusta Lapponia Safariksen omistamasta Savotasta Vähämaassa tai satamassa olevasta Meriklubista?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Moi!

Onko kellään suositella jotain kivaa hääpaikkaa, tai ravintolaa, josta voisi vuokrata esim. loosin ja pitää hääjuhlan siellä. Tiedossa pienimuotoiset häät, vihkiminen Kemin Lumilinnan Kappelissa ja siitä pitäisi päästä jonnekin viettämään hääjuhlaa.

Itse olemme Länsi-Suomesta, joten näiden häiden järjestämisestä tulee ihan mielenkiintoista pitkän välimatkan vuoksi ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

uppaillaanko tätä aiheitta kesän lähestyessä :) kellään tietoa tuosta jokikeskuksen kivipirtistä?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me ollaan varattu Keminsuun nuorisoseurantalo. Mahtuu hyvin porukkaa. Ainoastaan hieman harmittaa kun ei ole kunnon pihaa siinä. Mutta ihanan näköinen ja hyvin mahtuu porukkaa. Vuokra oli 750€ to-su ajalle. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille on varattu Kemin kirkko lauantaille 30.8.2014 ja juhlapaikkana toimii Kotaravintola Pränni. Meillä on pienet häät ja tilaan mahtuu yhteensä meidän lisäksi 52 henkilöä.

Muokattu: , käyttäjä: Eve-82

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hiphap.

Meillä on pienimuotoinen ongelma hääpaikan kanssa. Etismme Kemi-Tornio alueelta kohtuuhintaista tilaa, jonka yhteydessä olisi myös majoitus n. 15-20 hengelle (en usko että useampi jää yöksi). Johon saa hoitaa itse ruuat ja juomat, ei siis pitopalvelupakkoa. Tila pitäisi olla vuokrattavissa pe-su, jotta saa rauhassa järjestää ja purkaa juhlimisen lisäksi paikan.

Emme halua keskustan alueelle (liian helppo karata ravintolaan  :girl_haha: ), ja tiedän että ongelma tulee kyydeistä jos ollaan kauempana. Sekä puolet vieraista tulee Torniosta ja toinen puoli Kemistä, joten plus miinus missä ollaan :D Olen harkinnut Koivurantaa Ajoksessa, Pirkkiön taloa (voi olla jo liian myöhäistä) Torniossa, sekä Savottaa Vähämaassa. Mutta, apua?  :girl_impossible:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hiphap.

Meillä on pienimuotoinen ongelma hääpaikan kanssa. Etismme Kemi-Tornio alueelta kohtuuhintaista tilaa, jonka yhteydessä olisi myös majoitus n. 15-20 hengelle (en usko että useampi jää yöksi). Johon saa hoitaa itse ruuat ja juomat, ei siis pitopalvelupakkoa. Tila pitäisi olla vuokrattavissa pe-su, jotta saa rauhassa järjestää ja purkaa juhlimisen lisäksi paikan.

Emme halua keskustan alueelle (liian helppo karata ravintolaan  :girl_haha: ), ja tiedän että ongelma tulee kyydeistä jos ollaan kauempana. Sekä puolet vieraista tulee Torniosta ja toinen puoli Kemistä, joten plus miinus missä ollaan :D Olen harkinnut Koivurantaa Ajoksessa, Pirkkiön taloa (voi olla jo liian myöhäistä) Torniossa, sekä Savottaa Vähämaassa. Mutta, apua?  :girl_impossible:

Moikka!   Pohjanrannassa oon kavereitten häissä ollu. :)  Paikka oli kaunis ja tilava sekä pitopalvelulle oli hyvät tilat/tarvikkeet jne. Pohjanrannassa on myös tietääkseni majoitus mahdollista varata tarvitseville. En tiedä mihin hintaan muttei kallis luulisi olevan. Kannattaa soitella pian jos kiinnostaa ettei mene. Tuo on ollu aika suosittu paikka kun ei ole keskustassa mutta "kohtuumatkan"päässä. (15km kemin keskustasta) :grin:

 

http://www.pohjanranta.com/fi

Muokattu: , käyttäjä: T.I

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille on varattu Kemin kirkko lauantaille 30.8.2014 ja juhlapaikkana toimii Kotaravintola Pränni. Meillä on pienet häät ja tilaan mahtuu yhteensä meidän lisäksi 52 henkilöä.

Eve-82 paljonko tuolla Prännissä maksoi tilavuokra ja ruoat? Osaatko vielä kertoa, että kuinka myöhäseen siellä voi istua iltaa?

Meillä myös tulossa pienet häät ja mietin yhtenä vaihtoehtona juuri tuota Pränniä..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

 

Hiphap.

Meillä on pienimuotoinen ongelma hääpaikan kanssa. Etismme Kemi-Tornio alueelta kohtuuhintaista tilaa, jonka yhteydessä olisi myös majoitus n. 15-20 hengelle (en usko että useampi jää yöksi). Johon saa hoitaa itse ruuat ja juomat, ei siis pitopalvelupakkoa. Tila pitäisi olla vuokrattavissa pe-su, jotta saa rauhassa järjestää ja purkaa juhlimisen lisäksi paikan.

Emme halua keskustan alueelle (liian helppo karata ravintolaan  :girl_haha: ), ja tiedän että ongelma tulee kyydeistä jos ollaan kauempana. Sekä puolet vieraista tulee Torniosta ja toinen puoli Kemistä, joten plus miinus missä ollaan :D Olen harkinnut Koivurantaa Ajoksessa, Pirkkiön taloa (voi olla jo liian myöhäistä) Torniossa, sekä Savottaa Vähämaassa. Mutta, apua?  :girl_impossible:

Moikka!   Pohjanrannassa oon kavereitten häissä ollu. :)  Paikka oli kaunis ja tilava sekä pitopalvelulle oli hyvät tilat/tarvikkeet jne. Pohjanrannassa on myös tietääkseni majoitus mahdollista varata tarvitseville. En tiedä mihin hintaan muttei kallis luulisi olevan. Kannattaa soitella pian jos kiinnostaa ettei mene. Tuo on ollu aika suosittu paikka kun ei ole keskustassa mutta "kohtuumatkan"päässä. (15km kemin keskustasta) :grin:

 

http://www.pohjanranta.com/fi

 

Pohjanranta on kohtuu kallis, muistaakseni 350e/ilta ilman astioita ym :/ Ja ainakin juomat täytyy ottaa talon puolesta, kun anniskeluoikeudet omaavat, näin olen ainakin ymmärtänyt :/ Ja Savotasta vastattiin että he vuokraavat tilat vain pitopalvelun ja anniskelujen kanssa, eli hintahan pomppaa.. Me kun meinataan tehdä kaikki itse, kiitos ammattikokki tätini :D

Muokattu: , käyttäjä: erssu

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nonnih, pienen soittokierroksen jälkeen tulos tammikuussa 2014

 

Meriklubi 
koko talo750e
alakerta 450e
/ viikonloppu
 
Koivuranta 
450e / viikonloppu
 
Leipätehdas
7e/h, sovitellaan käytetyn ajan perusteella kohtuuhintaiseksi
astiat löytyy 50 hlölle.
 
Tähtiranta / Pohjanranta
700e
Hintaan kuuluu astiat, liinat, kirkko
Juomat täytyy ostaa talon laskutuksen kautta.
Muokattu: , käyttäjä: erssu

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kaverit vihittiin Pohjanrannan paanukirkossa, joka on samassa pihassa juhlatilojen ja hotellin kanssa. Kirkkoon mahtui sata vierasta ja paikka on kyllä käymisen arvoinen vaikka vihkimistä ei siellä tehtäisikään. Juhlatilana oli muistaakseni entinen talli. Sinne olisi mahtunut enemmänkin väkeä, tuoleja pöytiä oli 160:lle lasit. Ja astiatkuten myös liinat kuuluivat vuokraan ja pääsimme laittamaan juhlia jo edellisenä päivänä. Kaverit miettivät pitkään toistakin vaihtoehtoa, Pohjanrannan päärakennuksen salia. Sali olis varmaan ollu keväällä aivan upea paikka ja kun hotellissa ei ollut silloin paljon asukkaita ei musiikkikaan olisi häirinnyt kuin omaa porukkaa. Sali oli vain pikkuisen ahtaan oloinen sadalle vieraalle. 60-80 hengen häille paikka olisi ihanteellinen ja vähän halvempikin kuin Talli. Molemmissa oli mahdollisuus järjestää pitopalvelu omasta takaa ja päärakennuksen suurtalouskeittiötäkin olisi saanut vuokrata kunhan vastuun ottaa joku keittiöammattilainen. No kavereille oli pitopalvelu suvussa ja valmiit ruuat tuotiin tiloissa olevaan lämpökaappiin.

Ainoa ongelma oli alkoholi, koska ollaan anniskelulupa-alueella. Lopulta siinäkään ei ollut muuta ongelmaa kuin se, että juomat tulivat ravintolan kautta aivan naurettavalla katteella. Eli morsiammen isä säästyi viinojen kuskaamiselta kun kaikki oli kuskattu ja laitettu valmiiksi kylmään. Oikeastaan ainoa kulu oli se kun viinuri otettiin talosta muutamaksi tunniksi kaatelemaan juomia ja valvomaan ettei homma mee överiksi. Toisessa päätä taloa oli tanssit ja osa porukasta lähti sinne jatkoille. Majoitus järjestyi piha toiselta puolen edulliseen hintaan ja aika moni jäikin yöpymään. Morsiusparille oli vuokrattu saunallinen sviitti. Seuraavana päivänä ystävällinen henkilökunta antoi meille lisäaikaa salin siivoukseen. Eipä siellä tarvinnut kuin kasata pöydät ja tuolit pois ja viedä roskat ja syömättömät sapuskat pois. Morsiammen isä kertoi vielä jälkeenpäin että tavallisemmista juomista oli laskeutettu vai kulutuksen mukaan koska käyttävät kuulemma samoja merkkejä tanssiravintolassaan. Paikka oli kerrassaan upea ja kompaktisti kaikki samalla tontilla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään