Maranna

Espoon Kartano

126 viestiä aiheessa

Käytiin tuossa 20.8.2007 katsomassa paikkaa sisältä, enkä muistanut ollenkaan kirjoittaa kommenttejani foorumille. Olin alkuun ehkä hienoisen pettynyt tilojen kokoon. Olin odottanut, että huoneet olisivat olleet isompia. :o Huoneiden värit eivät olleet sitä mitä olin suurissa unelmissani visioinut ja tuotti päähänpinttymää, että menee väriskaalat ja ideat uusiksi. Mutta sitten paikka alkoi kuitenkin viehättää ja nousi ykkössuosikiksi. Täydellistä unelmieni paikkaa tuskin tulen löytämään Suomesta. Nyt olenkin jo tehnyt kompromissiunelmointia ja alkaa näyttää hyvältä.  :D

Vallmogårdin edustaja vaikutti todella iloiselta ja se, että ei tarvitsisi huolehtia järjestelyistä on iso plussa. Silti mietin, että pystyvätköhän he toteuttamaan kaikki visioni. Osaisiko joku kertoa kuinka joustavia Vallmoqårdissa on oltu ja haluavatko ylimääräisestä järjestelystä millaista korvausta? Myös kaikki muut kommentit Vallmogårdin järjestelyistä (tähän asti kaikki positiivisia kommentteja) ja millaisia ideoita on tullut paikkaa koskien mieleen ovat tervetulleita.  ;) Koitetaan pitää keskustelua yllä, koska on niin ihanaa haaveilla.  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Terve, sen tiedän että he ovat joustavia ainakin kukkien suhteen. Siskoni on kukkakauppias ja hoitaa meidän häiden kukat joten saan muutenkin halvemmalla ne. Kysyin sitten Vehmakselta että voiko sen poistaa siitä loppu hinnasta niin ihan positiivisella asenteella sanoi että voidaan itse hoitaa ja sitä heidän hintaa kukista ei oteta, taitaa olla siinä koristelu kohdassa hintaerittelyssä. Mun pitää vielä tarkistaa et miten sen koristelun kanssa muuten on että kun me mennään kaasojeni kanssa silloin pe ennen häitä se koristelee niin ottavatko he hinnan siitä kuitenki.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Suunnittelen innoissani häitäni Espoon Kartanoon ja kyselisin mahdollisia kokemuksia ja ideoita ulkona paikanpäällä vihkimiseen. Suunnitelmissa noin sadalle vieraalle ja alustavasti olimme ajatelleet vihkimistä siinä terassilla ja vieraat sitten terassin edessä hiekkapihalla. Siellä myös iso nurmikenttä vaihtoehtona. Se terassi vain niin ihana. Toinen vaihtoehto Haapajärven kirkko mutta taitaa olla aika varattu.

Huomasin juuri seurakuntasanomista että Espoon Kartanossa avoimet ovet nyt sunnuntaina klo 14-17. Ihan pakko päästä paikalle tutustumaan sisätiloihin. Taisi olla maininta jostain kahvilastakin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mitään huonoja kokemuksia en ole paikasta kuullut ainoastaan positiivista. Ainoa siis mikä mulla mietityttää on kustannukset ja se mistä sen takia joutuu tinkimään verrattuna muihin paikkoihin. Mulla ei siis ole kunnon kuvaa siitä, miten esim. menun muokkaus vaikuttaa hintaan tai että millaiset kukka-asetelmat siihen kuuluu.

Muoks. Kaikki epäilykset poissa. Tuntuvat joustavan erityisen pitkälle vaativankin morsiamen (kuka, minäkö?, ei kai sentään ^_^) toiveissa. Tinkimään ei siis jouduta. Joten varattiin Espoon kartano tänään, kun kävimme kartanolla kylälemässä. Koen, että kokonaisvaltainen palvelu on meidän juttu. En oikein välittäisi pistää sukulaisia miettimään häitä edeltävänä päivänä servettien asettelua, vaan on hyvä että joku ammattilainen hoitaa sen heidän puolestaan. ;) Hehkutan kyllä Espoon kartanon ja Vehmasten (Vallmogårdin) puolesta aivan kympillä.

Muokattu: , käyttäjä: Playing the Future

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Häämme suunnitteella syyskuuksi mutta tarkempi päivä vielä päättämättä ja emme siis ole tehneet alustavaa varausta. Tulee kohta kiire päättää.

Kävimme sitten sunnuntaina Espoon Kartanossa. Aivan ihana myös sisältä ja varsin herkullisia kakkuja nautimme kynttilöiden palaessa. Ehdottomasti kyllä meidän häiden pitopaikka.

Katsastimme myös Haapajärven kirkon ulkoa päin ja kivalta näytti. Vihkiminen joko siellä tai sitten paikanpäällä Espoon Kartanossa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidät vihitään Haapajärven kirkossa, se on ihan söpön näköinen kirkko :)

Ihan eka suunnitelma oli, että meidät olisi vihitty kartanossa paikan päällä, mutta viime kesä opetti, ettei aurinkoiseen säähän voi luottaa, joten pihalla vihkiminen kaatui siihen. Ja minusta kartanon sisätilat eivät oikein ole sopivat vihkimiseen tai siis kaikki eivät mahtuisi kunnolla ja näkisi.

Me oltiin tammikuun alussa kakkumaistiaisilla kartanossa, nam :) Eipähän tarvii sitä pelätä, että hääkakku olisi pahaa :D

Alakerran huoneelle ei olla oikein keksitty mitään virkaa.. Olisiko vinkkejä?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kirkkovihkiminen on kyllä ihan viisas vaihtoehto kun tuo sää saattaa olla mitä vain. Jos vaikka sitten maljat uikona ottaisimme. Täytyy vielä pohtia.

Todella hauskalta kuulostaa tuo kakkumaistajaiset. Enpä ole muista paikoista kuullut tuollaisesta tapahtumasta. Me pääsemme kylläkin vasta vuoden päästä. Käymme sitä ennen varmaan niissä sunnuntaitapahtumissa kahvilla ja kakuttelemassa.

Kellariholvi myös mietityttää. Mikäli siis emme pidä varapaikkana vihkimiselle. Se on kyllä tosi tunnelmallinen paikka. Voin vain kuvitella kuinka tunnelmallinen syysiltana kynttilöillä valaistuna.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Ihan eka suunnitelma oli, että meidät olisi vihitty kartanossa paikan päällä, mutta viime kesä opetti, ettei aurinkoiseen säähän voi luottaa, joten pihalla vihkiminen kaatui siihen. Ja minusta kartanon sisätilat eivät oikein ole sopivat vihkimiseen tai siis kaikki eivät mahtuisi kunnolla ja näkisi.

Alakerran huoneelle ei olla oikein keksitty mitään virkaa.. Olisiko vinkkejä?

Vihkimiselle sisätiloissa on tosiaan aika naftisti tilaa, ellei sitten vieraita ole alle 20 hlö.

Tässä kuvia vuosilta 2009 & 2010:

0119.jpg

0125.jpg

0228.jpg

0251.jpg

0115.jpg

0258.jpg

0259.jpg

0290.jpg

0289.jpg

0291.jpg

0145.jpg

0254.jpg

0153.jpg

DSC_3207.jpg

0163-1.jpg

0195-1.jpg

0221.jpg

0235.jpg

0245.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olipa ihania ja tunnelmallisia kuvia!

Minä käsitin että kellariholvissa huonekaluja vähentämällä mahtuu hyvinkin yli 50 vierasta. Täytyy käydä vielä kurkkimassa. Muutoin alasali voisi olla hyvä paikka kuvaukselle tai jos laittaisimme kuvia matkan varelta esille sinne.

Tuo tulishow olisi aika hauska ohjelma syksyllä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei, te jotka olette jo varanneet Espoon Kartanon, niin pystyttekö sanomaan millaisia tarjouksia olette saaneet? Sisältääkö tilavuokra, luulen että se on 1500 € n. 80 hengelle henkilökunnan yms? Mites koristelun hinta yms?

Meidän alustavana päivänä paikka on jo varattu, mutta mietimme vielä jos vaihdamme päivää.

Kiitoksia tiedon murusista!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Siis tilavuokra 1500€ käsittää kartanon tilat (joitain rajoituksia keittiöön ja toimistotiloihin ei kait pääse), ympäristön eli piha-alueet ja parkkiksen sekä huonekalut. Korjatkaa, jos olen väärässä.

Erikseen tulee siis lisälaskua noista Vallmogårdin palveluista

  • tarjoilijoista
  • ruoista
  • koristelusta, astioista, lautas- ja pöytäliinoista (380 € + 0.5 €/kankainen lautasliina, jos sellaiset haluaa.)
  • valmisteluista ja järjestelyistä
  • sekä asiantuntijapalveluista

jotka sisältää muun muassa sen kakkumaistajaisen ja tapaamisen Vallmogårdin edustajan kanssa ennen häitä, jossa sovitaan tarkemmin järjestelyistä ja siivouksen. Esim. kalleimmalla menulla 100 hengelle n. 5000 euroa lisälaskua tilavuokran lisäksi. Halvemmalla menulla lisälaskua n. 4400 €. Hinnat eriteltyinä kullekin vuodelle saa varmaan paremmin pyytämällä heiltä tarjousta, laitoin nyt kuitenkin tuosta koristelusta yms. tarjouksessa olleen hinnan esille.

Muoks. Siis nämä arviot on tehty buffet-tarjoiluille. Jos haluaa pöytiintarjoilun vaatii se enemmän henkilökuntaa ja silloin myös kustannukset nousevat. En ole tiedustellut kuinka paljon kustannukset nousisivat, koska haluamme buffetin.

Mut alennusta on kait mahdollista saada vähäsen joistakin asioista, kuten joku täällä oli saanut alennusta kukista (kuuluu tuohon koristeluun). Ota myös huomioon, että näiden palveluiden ostaminen muualta kustantaa ihan yhtä paljon. Halvemmalla toki pääsee, jos tekee itse, mutta silloin ei voi viettää häitään Espoon kartanolla. Et jos haluaa Espoon kartanolla viettää niin Vallmogård on ainoa vaihtoehto.

Tähän mennessä meillä on sujunut kaikki hyvin, vaikka morsian välillä hermoileekin, että osataanko siellä varmasti ottaa huomioon kaikki toiveet sellaisenaan. Mutta voin siis suositella sydämellä.

Muokattu: , käyttäjä: Playing the Future

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei, Kiitos paljon sinulle Playing the Future tiedoista!

Paikka vaikuttaa aivan ihanalta, hinta on tietysti ainoa huono puoli.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei

Missä olette ottaneet poseerauskuvat Espoon Kartanon mailla?

Onko kokemuksia häämenusta Vallmogårdin aikaan? Minkälaisen menun valitsitte?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on elokuussa häät Espoon Kartanolla ja noista kuvista tuli mieleen vastata että kannattaa jutella sen anisen kanssa joka hoitaa koko kartanon vuokraamiset sun muut, hänellä varmastikin paljon kokemusta siitä kun parit ovat kuvanneet siellä omia potrettejaan ja muitankin, meillä myös otetaan kaikki potretit ja muut poseeraus kuvat siellä mutta meillä on kuvaaja koko päivän joka on myös paljon ollut siellä häissä kuvaamassa joten hänkin jo osaa käyttää sitä koko paikkaa hyvin hyödyksi kuvauksissa :)

ja kannattaa itse käydä paikan päällä , varsinkin nyt kesällä niin näkee konkreettisesti koko sen paikan ja saattaa itse löytää sen jonkun ihanan paikan missä haluaa sen kuvan otettavan :)

heidän nettisivuiltaan löytää kaikki menut ja muut tärkeät tiedot...

http://www.vallmogard.fi/2005/Etusivu/index.htm

Muokattu: , käyttäjä: Ansuliini

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me valittiin kanssa Espoon kartano häittemme viettopaikaksi. Sijainti on mukavan lähellä mutta toisaalta paikka on ihanan rauhallinen ja kaunis kuin mikä! :D Olen ollut siellä kaverini häissä ja päätin jo silloin että samassa paikassa vietetään myös meidän häitämme. :)

Muokattu: , käyttäjä: Lillian

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä myös tarkoitus ottaa kuvat paikanpäällä ja menemme sunnuntaina suunnittelemaan kuvauspaikkoja sekä tuleville appivanhemmille paikkaa näyttämään. Kartanon avoimet ovet aivan loistava idea kun saa rauhassa paikkaa kierrellä ja suunnitella. Ja kun samalla vielä voi kahvitella.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tietääkö joku:

  • Millaiset asut henkilökunnalla on hääjuhlassa? Jossain kuvissa olen nähnyt niillä sellaisia kaapumaisia mekkoja, mutta onko niillä vaihtoehtoja mistä valita?
  • Onko kakkumaistajaisiin voinut esittää toiveita makujen ja kuorrutusten suhteen ja onko toiveet otettu huomioon, vai onko niillä joku perussetti mistä maistellaan?
  • Mitä kaikkea on kakkupöydän valikoimaan kuulunut (esim. keksejä, pullaa, jotain suolaista)?
  • Onko joku ottanut jälkiruoaksi jotain muuta kuin kakkua? Jos niin mitä ja oliko hyvää?

Me ollaan suunniteltu käyttävämme alakerran huoneita ensin pukeutumistilana ja myöhemmin muusikoiden taukotupana.

Muoks. Vastaan itse tehdyn haastattelun jälkeen:

  • Asut ovat harmaat pellavaiset/puuvillaiset löysät mekot vaihtoehtoina voi valita laitetaanko mekon alle valkoinen vai musta trikoopaita.
  • Kakkumaistajaisia varten voi esittää toiveita, toinen juttu on, että voidaanko kaikkia toiveita toteuttaa maistajaisiin. Kakut maistajaisissa eivät välttämättä ole samoja vuodesta toiseen (kehitystä siis tapahtuu ;)).
  • Kakkupöydän valikoimaan voidaan valmistaa esim. pullakranssi ja morsiuspari voi tuoda mukanaan pipareita, konvehteja yms.
  • Jälkiruoaksi voi valita myös esim. marjaparfait:n, sorbettia tai mitä mieleen tulee. Kuulemma parfait vadelmamelban kanssa on hyvää.

Muokattu: , käyttäjä: Playing the Future

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tietääkö joku miten tila toimii, jos joudutaan ruokailemaan kahdessa salissa. Kuuluuko/näkyykö toiseen saliin mitään? Luin keskustelua epäonnistuneista häistä ja siellä haukuttiin kaikkia paikkoja, joissa useampi tila...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä mietin ihan samaa joskus aikoinaan, että "meille ei ainakaan tule tilaa, joka jakautuu useampaan saliin". Olin siis lukenut huonoja kokemuksia täältä naikkareista monijakoisista tiloista. Ongelmana onkin, että Suomessa näitä kartanoita, joissa olisi isoja juhlasaleja, ei paljoa pk-seudulla ole, vaan ne jakautuvat useampaan peräkkäiseen pienempään saliin.

Me saatetaankin tehdä niin, että jos kutsutaan lapsetkin mukaan häihin, niille laitetaan oma pöytä eri huoneeseen (raitatapettinen kulmahuone). Loppu vierasväki (n. 50-55 henkeä) on sitten samassa tilassa (keltainen sali).

En usko, että useampi sali on ongelma ainakaan ruokailun aikana ja silloinkin hyvä plaseeraus on tärkeää, että ihmiset viihtyvät. Pitää vain huolehtia kunnollisesta tiedottamisesta/kuuluttamisesta, jos porukkaa on useammassa salissa. Pääosin veikkaan, että porukka viihtyy ulkona ainakin alkuillasta ja siellähän kaikki pysyvät perillä mitä ohjelmassa tapahtuu, niin ja lapsilla on usein jotain muuta "omaa kivaa".

Muokattu: , käyttäjä: Playing the Future

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille on tulossa noin sata vierasta ja häät on loppusyksystä, joten ulkona oleskelu ei varmaan toimi ja lapsiakin on vain muutama, joten ei auta, vaikka lapset laitettaisiin toiseen saliin.

Mitä erityistä pitäisi ottaa huomioon kun suunnittelee häitä Espoon kartanossa? Ja kuulisin mielelläni lisää kokemuksia siellä pidetyistä häistä. Olen yrittänyt selailla, mutta en ole löytänyt hääpäiväkertomuksista ja päikyistä yhtään siellä pidettyä juhlaa. Jos olette huomanneet jonkun niin vinkatkaa!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sun ei Iinuli pahemmin tarvitse itse mitään niin "suunnitella" jos siellä häitä aiotte viettää, meillä häät siellä nyt 9.elokuuta ja en olis ikinä uskonu hääsuunnittelujen ja toteutuksien menevän näin täydellisesti kuin Espoon Kartanon henkilökunnan kanssa, erikseen haluan mainita Katarinan joka on se ns. pääjehu siellä, koskaan saanut mistään niin hyvää palvelua kuin häneltä...

kaikki asiat mitä ollaan toivottu ja pyydetty on onnistunut, mitään ei oikeastaan ole tarvinnut jättää pois.

Kannattaa jutustella Katarinan kanssa niin sitten saat paremmin tietoa kaikesta miten hommat heillä toimii :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Löytyykö täältä ketään, joka juhlisi häitään Espoon kartanossa kesällä 2009? Kuinka aikaisin olette varanneet paikan ja saitteko varauksen tehtyä haluamallenne päivälle? Löytyykö tarkempaa tietoa hintakehityksestä ensi vuonna?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me varattiin kartano viime vuonna kesäkuun lopussa, ja siellä oli tasan kolme vapaata viikonloppua jäljellä; koulujen loppumisviikonloppu, juhannus ja tämä mikä meillä on 23.8. Toki sitten syksylle löytyi vapaata, mutta jos kesälle haluaa, niin parempi olla ajoissa, varsinkin jos on tarkka päivästä. Mutta tilannehan tietysti aina muuttuu, kun ihmiset ensin varailee päiviä ja vasta myöhemmin vahvistaa varmaksi.

Meilläkin on hyvin sujunut järjestelyt kartanon kanssa, varsinkin Katariina on todella herttainen ja tähän asti meidän toiveet on toteutuneet hyvin. Tosin eipä tässä hirveästi ole tarvinnut itse mitään tehdä kun homma on heidän puoleltaan hoidossa. Ainoa, että järkätään sinne itse juomat ja paikkakortit ja tietysti lapsille jotain extraa. Lupasivat myös tarjoilla meidän "baarissa", joten sinnekään ei tarvitsee ketään baarimikkoa erikseen hommata.

Hinta on toki aika korkea, mutta toisaalta miljöö ja avaimet käteen-paketti on sen väärtti. Tarkoitus kun on, että minä eikä kukaan muu perheenjäsen/kaveri tms. joudu siellä hommiin eikä väkertämään jotain pikkusutturoita ja koristeita hikiseen jumppasaliin. Me tehtiin todella kartoitus (oma hieno excel-taulukko.. B) ) kuudesta juhlapaikasta ja cateringistä ja niiden lisäksi tulevista muusta hörsteestä niin todettiin tämä kartano parhaimmaksi hinta-/laatusuhteeltaan.

Voin häiden jälkeen sitten olla jälkiviisaana täällä kommentoimassa.. :P

ainiin, se kuvaus! rupeankin heti soittelemaan kuvaajalle..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me varattiin alustavasti kaksi vuotta etukäteen ja sitten lopullisesti n. 1 vuosi 7 kuukautta etukäteen.

1,5 vuotta etukäteen maksettiin varausmaksu 1000 euroa.

Muoks. Pitopalvelun hinnat nousevat hieman vuodelle 2009 edellisvuodesta, tilavuokra on sama 1500 e. Katariina on oikein mukava, kuten muukin henkilökunta. Katariina vastailee mielellään meileihin ja kohtuu nopeasti, mutta suosittelisin kuitenkin pitämään mailitrafiikin suht. minimissä eli ei mitään 30 viestiä päivässä -tyyliin. ;)

Kävin myös lisäämässä vastaukset aiemmin maaliskuussa esittämiini kysymyksiin, jos niistä olisi jollekin iloa. Ks. yllä

Muokattu: , käyttäjä: Playing the Future

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me taas varattiin Espoon kartano tän vuoden toukokuussa ens vuoden toukokuulle.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään