pumpulipallo

Stansvikin kartano (Helsinki)

41 viestiä aiheessa

Tulikohan oikeaan paikkaan??

Onko kenelläkään kokemuksia Stansvikin ravintolassa olleista häistä.

http://www.stansvikinkartano.com/

http://www.kolumbus.fi/stansvik/ravintola2.jpg

Paikka  on Hgissä, ulkoa ihana, mutta kuvat sisältä ravintolasta ihan karmeat.

Varsinkin tuolit on hirveät oranssit.

Saisiko tuota sisustettua millään keinolla kauniimmaksi?  

« Editoitu: Tänään klo 17:39:40 by pumpulipallo »  Logged

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän hääjuhla on ensi elokuussa juuri tuossa samaisessa paikassa!

Tuoleja ei kannata pelästyä, ne eivät enää ole nuo oranssit, itse asiassa paikka on hiljattain remontoitu ja sisätiloista nykyään hyvin kaunis! paikka on talvella kiinni, mutta ikkunoista voi käydä kurkkimassa sitä.

Lisäksi osoitteessa http://www.pitopalveluhupli.fi/kuvia.htm on kuvia noista oikeista tuoleista ja sisustuksesta.

Koska kyseessä on ravintola, ruuat ja juomat pitää tietenkin ostaa sieltä, mutta omistaja tuntui olevan hintojen suhteen aika reilu. Tilavuokraa ei ole ja koristelemaan sinne pääsee aamulla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Paikka on todella ihana! :-X Iso, valoisa ja yhtenäinen tila veden äärellä, luonnon helmassa. Myös alueelle vievä puukuja on kuin suoraan jostain Suomi-filmistä. :D

Emännästä (joka siellä vaikutti ainakin keväällä 2004) valitettavasti en voi sanoa samaa! Meillä oli paikkaan alustava varaus, mutta päädyimme vaihtamaan tilalle juhlapaikan, johon saa ottaa itse valitsemansa pitopalvelun. Meidän toiveitamme ei Stansvikissa kuunneltu käytännössä ollenkaan. Esimerkiksi haluamme kerroskakku oli kuulemma vanhanaikainen, marketin avajaiset -henkinen levykakku oli ainoa kakku, jonka tekemisestä emäntä oli kiinnostunut. Paistia ei olisi voinut tarjota ollenkaan, mutta silleistä ja silakoista kuulemma ei voisi missään tapauksessa tinkiä jne. >:(

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tuo emäntä-asiakin on siellä sittemmin korjaantunut, paikkaa pitää nykyään Juha Aalto, joka ainakin meidän toiveita on kuunnellut tosi hyvin. Tosin moni asia kuten juuri tuollaiset kakku-asiat on vielä meidän kohdalta selvittämättä. Mutta suosittelen kyllä paikan tarkastamista, niin kaunis se on!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei Vinja ja muut,

Minkä hintaisia alkoholijuomia siellä ravintolassa myydään? Entä minkä hintaiseksi menu muodostui? Paikka on ihana, mutta ravintolahinnat hirvittävät...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Moi Ipu,

Emme ole vielä lyöneet lukkoon lopullisia menuita, mutta tollainen karkea arvio henkilöä kohden on jotain 18 ja 25 euron väliltä ilman alkoholijuomia(muistelisin että alle 12-v. puoleen hintaan ja alle 2-v. lapsi ei maksa mitään). Omistaja maahantuo itse viinejä, niiden hinta vaikutti melko korkealta, mutta juomat voi myös pyytää haettavaksi Alkosta, jolloin hinta tod.näk. on edullisempi. Lisäksi itse päädyimme vaihtoehtoon, että emme juota omilla rahoillamme vieraita koko iltaa (mikä pitää vieraat ehkä parempikuntoisinakin :) ), vaan runsaan ruokajuomatarjoilun jälkeen baarista voi itse ostaa juotavaa. Omistaja lupasi jotain hintaa tyyliin 2 euroa olut/siideri, joten en usko että hinta muodostuu ongelmaksi hauskanpidolle.

Mun mielestä tää on ravintolajuhlapaikaksi aika kohtuuhintaista,etenkin kun tilavuokraa ei oo.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

NOSTO  ;)

Paikka näyttää tosi ihanalta ja ollaan mietitty ko. paikkaa meidänkin häille ja kaipailisin lisää kommentteja/infoa. Onko joku naikkari jo vietellyt häitään tuolla?

Vinja joko teillä on menuita lyöty lukkoon? Kuinka paljon aikaisemmin varasit tilan teille?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minustakin olisi kiva kuulla kommentteja ihmisiltä jotka ovat Stansvikin kartanossa jo viettäneet häitä!

Me varattiin paikka jo vuosi sitten, vaikka häät on vasta ens elokuussa. Omistajan kanssa sovittiin silloin, että varausmaksu maksetaan sitten kun joku muu yrittää buukata saman päivän, ja viime toukokuussa jouduimme sitten varausmaksun maksamaan. Eli aika paljon noita varauksia tuntuu olevan, mutta toki kannattaa kysyä jos haluamanne viikonloppu on vapaana.

Dominicana (ja muutkin), jos haluat alustavia menuhintoja ja tietoja, laita yksityisviestiä niin voin lähettää saamiani tietoja! Tosin tiedot on viime keväältä, ei vielä olla oltu ravintoloitsijaan yhteydessä tarkemmin menusta, mutta jotakin suuntaa niistä varmaan saa!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olisikohan tosiaan kenelläkään Stansvikin ravintolassa häitään viettäneellä kokemuksia jakaa?  Siis uuden ravintoloitsijan, Juha Aallon, ajalta.

Erityisen kiva olisi kuulla kommentteja ruoan laadusta ja tarjoilusta.

Kiitos!  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No nyt on häät juhlittu ja pääsen kommentoimaan juhlapaikkaa! Oltiin järjestelyihin tosi tyytyväisiä, tykättiin ruuasta ja juhlat meni hienosti. Ruoka oli tosi hyvää ja sitä oli riittävästi, ainoa miinus ehkä siitä että hääkakku riitti juuri ja juuri, eli ehdin jo hiukan panikoida ettei kakkua riitäkään. Mutta kyllä kaikki sitä sitten saivat. Tarjoiluhenkilökunta oli asiantuntevaa ja palvelualtista ja he elivät hyvin ja joustavasti tilanteiden mukana. Ja lisäksi me päästiin koristelemaan jo edellisenä iltana paikkaa, kun silloin perjantaina ei ollut yksityistilaisuutta eli sekin meni hyvin joustavasti.

Jonkun verran ruokien hinnat olivat edellisestä vuodesta nousseet, mutta silti kulut pysyivät kohtuullisina, sillä ravintoloisija huolehti että ei laskutettu turhasta. Meillä vieraita oli n. sata, mutta kuulemma 150 henkilöäkin mahtuu. Itse tosin sanoisin et kyl 120-130 alkaa olla maksimimäärä ilman että viihtyisyys kärsii.

Paikasta kiinnostuneet voi laittaa mulle privaa, niin vastailen parhaani mukaan!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

nostetaan tätä jos olisi ilmestynyt muitakin joilla kokemusta kyseisestä paikasta? meillä siellä juhlat ja olisi kyl tosi kiva kuulla miten on mennyt ja millaista ruoka on ollu (itse kokkina pidän tätä tosi tärkeänä...) ja millaisia kakkuja!? Hinnat ovat näköjään nousseet hyvin,menut nyt 28-35e ja viiniplo alkaen 22e.sidu 3,6 ja olut 3,2.konjakki 6,5/lasi,likööri 4 ja kuohariplo 30e.

*muoks* itselleni ei oo puhuttu ainakaan et alle 12v olisi eri hintaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kokemusta on paikasta.. sekä hyvää että huonoa.

Paikka on aivan ihana  :-X ja ruokatoiveet toteutettiin tosi hyvin, tarjoilu pelasi jne. mutta muut järjestelyt menivät pieleen.. Eli paikka on ihana, pitopalvelun väki ammattitaitoista, mutta itse ravintoloitsijan tyylistä toimia en pitänyt. Jouduimme nimittäin itse hirveällä kiireellä järjestelemään juhlatilaa ym. vielä hääpäivän aamuna (vaikka meidän piti vain mennä koristelemaan), vaikka toisin oli sovittu. Aiheutti kamalaa stressiä tärkeänä päivänä, mutta loppujen lopuksi itse juhlat sujuivat hyvin.  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

mitä tarkoitat tilojen järjestelyllä?oliko tämä jo Juha Aallon aikana?klups... :o

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tässä vähän infoa paikasta. Ravintola nykyään auki tilauksesta myös talvella ja Stansvikin nettisivuilla vielä tosiaankin ikivanhat kuvat sisätiloista jotka eivät vastaa nykyistä tilannetta ja

ravintoloitsijan kotisivut löytyy osoitteesta www.sinistencatering.com. Lapset alle 12 v ovat puoleen hintaan ja alle 2 v ilmaiseksi. Itse sain ainakin toiveitteni mukaisen menun sekä kakun jota yhdessä Juha Aallon kanssa muokattiin ja suunniteltiin. Tapana on ollut että perjantai-iltana voi tulla koristelemaan tai lauantaiaamuna, mutta tässä pitää muistaa että ravintola on auki päivittäisasiakkaille joka päivä joten siellä on lounas seisovasta pöydästä klo 14.00 asti. Ravintolan henkilökunta auttoi meitä koristelussa niin ei tullut kiirettä. Hinnat olivat edulliset pääkaupunkiseudun yleiseen tasoon verraten ja tilavuokraa ei ole eikä juhlien loppusiivouksesta veloitettu mitään. Ruoka oli loistavaa ja sitä oli riittävästi. Erityisesti olimme tyytyväisiä Juha Aallon kokemukseen isojen juhlien järjestämisestä ja saimme paljon infoa ja apua häidemme järjestelemiseen, Suosittelen paikkaa lämpimästi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

pakko laittaa tähän että Juha Aalto sanoi mulle että tilavuokraa ei ole JOS ihmisiä tulee yli 60.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Lisätietoja kaivataan, onko kukaan viettänyt häitään tuolla stansvikin kartanon ravintolassa lähiaikoina????

Meillä häät 2008 ja paikka hakusessa  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pakko mainita, kun asiasta ei ole kukaan huomauttanut, on linnut kartanon mailla  :-/. Tosin juhlat, joihin osallistuin, olivat vapaamuotoiset kemut, ei häät, joten en tiedä, josko linnut hätistetään aitaukseen tms häiden ajaksi.

Alueella vaeltelee siis suuria lintuja, hanhia (??) tms ja jätöksiä on esim. matkalla laiturille ja rantaan kovasti paljon.

Tosin oli myös huvittava teema illalle, kun lähes jokainen vieras epäili joutuvansa metsästämään illallisensa itse ;). Mutta suosittelen kysymään asiasta. Itse kun en ko juhlia  järjestänyt, en uskalla sanoa, onko asia aina näin ja mitä sille on tehtävissä.

Ketjussahan on kysymys kartanon ravintolasta, mutta halusin vain kommentoida tämän huomionarvoisen seikan. Ravintolassa näitä lintuja ei luonnollisestikaan vaeltanut ja ruoankin muistan olleen mainiota.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

ensi kesänä minä olen kaasona kyseissä paikassa!Laitetaanpa sitten viestiä morsion kaa miten juhlat meni.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen kyllä kiinnostunut paikasta. Kuinka uutta kokemusta löytyy?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

meillä on siellä häät 2.6.07 et jos sinne asti voit odottaa tietoa niin voin tlla kertomaan miten sujui yms. ainakin tähän asti toiveet on onnistuneet ja ravintoloitsijan kanssa sujunut tosi hyvin kaikki jutut ja mä olen itse ravintolatyöntekijä ammatiltani niin osaan vaatia todella hyvää palvelua ravintolasta ja sitä voin sanoa saaneeni.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään