Jump to content
Naimisiin.info

Varkaus ja lähialueet


Wilma83

Recommended Posts

  • Replies 177
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Heippa vaan kaikille!

Olen tässä lueskellut teidän kaikkien kirjoituksia jo jonkun aikaa ja vihdoinkin uskaltauduin mukaan.

Mietin noita juhlapaikkoja Varkauden läheltä, tarvitsisimme paikan minne mahtuu sellaiset 150 henkeä. Voi olla hieman alle tai yli, en osaa vielä sanoa kun häät on tulossa vasta -09 kesällä.

Tietääkö kukaan onko Taipale enää minkäänlaisessa käytössä? Teininähän siellä käytiin humpalla ja se voisi olla ehkä hyvä paikka isolle porukalle. En tiedä pnko se enää toiminnassa kun en asustele enää siellä päin.

Tietysti kun on kesällä häät niin ulkona olisi kiva olla.

Onhan tässä vielä aikaa mietiskellä, mutta kun ei ikinä tiedä kuinka varattuja eri paikat on.

Link to comment
Share on other sites

Hei Lilla My!

Me kierreltiin ja etsittiin paikkaa toissa syksynä ja viime talvena. Silloin ainakin tuo Taipale näytti täysin rapistuneelta ulkoapäin. Silloin ei ainakaan siellä ollut mitään toimintaa.

Joroisissa on Torstilan kartano joka on iso tila. Sinne sopii paljon väkeä ja on todella kaunis paikka. Ongelmana on se, että itse pitää lisäksi vuokrata pöydät ja tuolit (ainakin viimekesänä vielä), lisävaloja tarvitsee myös. Paikassa ei ole keittiötä lainkaan. Paikan vuokra on myös todella kallis verrattuna muiden hintaan.

Me olimme Juhanalan kartanossa. Juhlissamme oli n 200 henkeä. Siellä sopii navetan ylisille n 150 henkeä. Meidän häihin vähän jatkoivat sitä  ;D. En tiedä tämän kesän tilannetta onko jatkettu enemmän. Ruoka on hyvää ja Kristiina todella palveluhenkinen. http://www.juhanalankartano.fi/

Link to comment
Share on other sites

Kiitos Metsienpeikko! Niin vähän ajattelinkin, että se Taipale alkaa luuhistua kasaan... Serkkuni häät oli Rantasalmella Ruusuhovissa ja pidin paikasta todella paljon, mutta en tiedä onko hyvä idea käyttää samaa paikkaa kun serkkuni. Matkakin tietysti olisi aika pitkä kun Vihkiminen on Varkaudessa.

Täällä on onneksi tullut paljon juhlapaikkoja esille (mistä en ole kuullut ikinä) niin eiköhän sitä joku paikka löydy. Tietysti jokainen haluaa paikan olevan täydellinen juuri omille häilleen niin valinta saattaa olla vaikeaa! Minä ainakin kun olen sellainen täydellisyyden tavoittelija... Saattaa tuottaa vielä muutamia ongelmia! :P

Link to comment
Share on other sites

Tervehdys Varkauden morsiammet!!!!

Meillä häitä vietetään elokuussa Kirvesrannassa. Paikka vaikuttaa todella kauniilta ja sopivan kokoiselta meille.. Vieraita olisi tulossa noin 50 henkeä. Tanssia ei kumpainenkaan halua joten sen suhteen ei ole ongelmaa vaikka ei mahtuisikaan tanssahtelemaan.

Rantamökki varattiin samaan syssyys jatkoja ajatellen ja mahtuvathan halukkaat sinne vielä yösimöimään..

Kirkkokin on varattu papista eivät osanneet sanoa vielä mitään..  Kaipa sieltä joku on tulossa..  ;D

Kukkakaupoissa pitäisi lähteä seuraavaksi kiertelemään, valokuvat ottaa toden näköisesti sukulais mies. Kampaaja ja meikki varattu.

Tekeekö kukaan enää varkaudessa rakennekynsiä??  Omat kun tahtoo olla aikas lohkeilevaa mallia..   :D

Link to comment
Share on other sites

Heip kaikille! Ihan ensinnäkin, itse vietetään hääjuhlaa Rantasalmella Ruusuhovissa, kun meille ei mieleistä paikkaa lähempää löytynyt. Vihkimine kuitenkin on ihan Varkauden kirkossa, varkautelaisia kun ollaan.

Joroisten juhlapaikat on aika tuttuja, eli voisin niistä kertoa, mitä tiedän..

Torstilan kartanon ylisillä olen ollut yksissä häissä tarjoilemassa, ja voin sanoa, että koristeltuna se on aivan mielettömän tunnelmallinen paikka kesähäille! Tila vaan on tosi iso (mahtuu jopa 300 henkee syömään), joten alle 100 hengen häät ainakin on vähän liian väljät siellä. Ja tosiaan, niinkun joku sanoikin, vuokra on aika kova, muistaakseni 600 €. Ilmeisesti sinne on rakennettu kunnon lattia, koska siellä pidetään konsertteja kesäisin. Ja sinne siis pitää oikeesti vuokrata ihan kaikki: tuolit, pöydät, valot...

Kukkamäki on nätti paikka. Siihen kuuluu itse kartano, ja sitten ilmeisesti myös ylinen. Ylisillä en ole käynyt. Kartanossa on (tietenkin) monta pientä huonetta, joten ihmiset joutuu jakamaan aika moneen tilaan. Mutta tilat on hienot!

Juhanalan kartano on kans hieno paikka. Kartanossa on kans monta huonetta, mut siellä ne on sillein peräkkäin, et tavallaan on yhtenäinen tila. Vuokraan kuuluu myös ylinen ja "hinkki" eli kahvio. Juhanala on toiselta elinkeinoltaan puutarha, eli siellä on varmaan 10 isoo kasvihuoneellista kukkia. Kasvihuoneet on ihan siinä pihapiirissä. Juhanalassa on varmasti mahtava palvelu, eikä siellä ole a-oikeuksia. Pihapiiristä löytyy lapsille kiikkuja, leikkimökkiä ym..

Varkauden juhlapaikkoja en niin tunnekaan. Paikkana ei meitä mikään oikein miellyttänyt, niin päädyttiin Ruusuhoviin. Matkaa on kyllä jonkun verran, mutta meistä vielä ihan kohtuullisesti..

Sen tiiän, että Taipale on ihan rapistunut ja homeessa, eli siellä ei oo mitään toimintaa..

Kirsumaria: Ainakin Kauneushoitola Kirsi Boman Kauppakadulla tekee kaikkee kynsijuttuja. Siellä meinasin itekkin käydä jossain vaiheessa...

Link to comment
Share on other sites

Kukkamäki on nätti paikka. Siihen kuuluu itse kartano, ja sitten ilmeisesti myös ylinen. Ylisillä en ole käynyt. Kartanossa on (tietenkin) monta pientä huonetta, joten ihmiset joutuu jakamaan aika moneen tilaan. Mutta tilat on hienot!

Meillä on juurikin tuo Kukkamäki varattuna ja itse vietämme koko tilaisuuden "ylisillä". Kartanoa en juuri siksi halua, että siellä on huoneet erillään toisistaan. Mä haluan että kaikki vieraat ovat samassa paikassa. Tuonne ylisille mahtuu about 200 henkeä. Pitää nyt kesällä käydä kattomassa paikka uudelleen, miltä se näyttää kauniina kesäpäivänä! :-X

Link to comment
Share on other sites

Hei vaan kaikille morsmaikuille,

onko täällä ketään jolla olisi jo ollu häitä Kallioniemessä? Isäni sai sen meille TÄNÄÄN varattua ensi kesäksi. Saatiin vielä sille päivälle mitä oltiin ajateltukin. Eli 26.7.2008. Oli ainut viikonloppu joka oli ollut vapaa...aika hyvä tuuri!!! Olisi kiva jos jollain olisi kuvia sieltä. Miten on paikkaa koristeltu ja laiteltu. EN meinaan ole itse siellä koskaan käynyt. Kiinnostaisi kovasti tietää enemmän paikasta. Täällä jo innolla alkanut suunnitelemaan kaikkea. ;D

Terkuin,

Katja

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest Henna(Guest)

Itse olen ollut kaksissa eri häissä kallioniemessä.

Kallioniemi on mielestäni aivan ihana paikka. tosin aika pieni. tai mahtuu kai sinne jotain 80 vierasta mutta  ohjelman pito saattaa jäädä pieneen tilaan tai miten siellä nyt asetteleekaan paikan. mutta joka tapauksessa todella hyvä paikka häille, siellä rauhassa voi pitää järven rannalla (saunominen yms. mahdollista) Kallioniemee ei ilmeisesti vuokrata kuin Ensontyöntekijöille... ainakin ensisijassa.  Kallioniemessä on hyvä keittiö ja astiat yms. alakerassa isot pirttikalustot, yläkerrassa oleskelu tila sekä nukkumatilat.  

Tehän voitte joku ilta käydä siellä pihalla pyörähtämässä ja kattelee ikkunasta sisälle :) Oikein paljon onnea kaikille naimisiin menijöille! Itse menen kuukauden päästä :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest susanna(Guest)

HEI !

Kukkamäki, joka mainittiin yhdessä viestissä, on vanha maalaiskartano. Päärakennukseen saadaan paikat 100 ruokailijalle. Lisäksi kesäaikaan puutarhaan paljon lisää (toki aina säävaraus). Lisäksi Kukkamäellä on navetan yliset, jossa voi järjestää tanssit. Vuorausta voi kysellä Riitta Seppäläiseltä puh 050-5381895.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Kallioniemi on todella kauniilla paikalla (kävin sitä toissapäivänä katsomassa), mutta kyllä taitaa olla meille liian pieni  :'(

Luin noita aikaisempia viestejä ja hokasin paikan nimeltä RAntatupa. Onko kellään ollut häitä siellä? Jos löytyy kuvia niiin ottaisin mielelläni vastaan :)

Entäs suosituksia Varkauden kampaajista? Meikki pitäisi saada myös...mitä mahtaa maksaa?

Wilma- Sinä olet kyllä ajoissa suunnittelemassa häitäsi-ihana! Luulin, että minä hössötän näin ajoissa...mutta en näytä olevan ainut  :D

Link to comment
Share on other sites

Mä voin kertoa Rantatuvasta jotain.. Se on ihan metsän keskellä, eikä ympäristö ole mitenkään kauniin näköinen, ainakaan mun mielestä. Mutta sinne kyllä mahtuu porukkaa vaikka kuinka paljon. On siis iso tila, missä on valmiina pöydät ja tuolit. Siinä salissa on korotettu lava. Vaatii melko lailla koristelua, koska siellä ei ole yhtään mitään. Sitten siellä on erikseen huone, jonne ruuat laitetaan esille. Hyvä puoli Rantatuvassa tosiaan on se, että siellä kaikki vieraat on samassa tilassa, ja kaikki näkee toisensa ja ohjelman..

Siitä on kyllä aika monta vuotta, kun oon siellä häissä ollut, joten voi olla, että on asiat muuttuneet..!

Link to comment
Share on other sites

Me mietimme Rantatupaa yhtenä vaihtoehtona. Meille sanottiin silloin, että Rantatupaan saa mahtumaan korkeintaan 150 ihmistä ja silloin olisi käytössä jo se ruokatilakin. Tämän kertoi pitopalveluyrittäjä joka paljon järjestää siellä juhlia. Itse en ole remontin jälkeen siellä käynyt, joten en tiedä miten on muuttunut. Ensimmäisen miehen siskon häissä oli reilu sata ihmistä eikä kaikki sopineet silloin saliin, mutta ne olivat ennen remonttia.... Luulisi paikasn olevan aika siisti kun on lähivuosina remontoitu...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest Saana(Guest)

Hei kaikille. Lueskelin tässä ensimmäistä kertaa koko sivutoa ja ilokseni huomasin tämän varkaus ja lähialueet -keskustelun. Varasin juuri tänään Varkauden pääkirkon 2.8.08 klo14. Juhlapaikasta ei ole mitään tietoa...ei ole niin tuttuja paikkoja. Itse olen Varkaudesta kotoisin, mutta muuttanut sieltä jo vuosia sitten pois. Kuopio molempien opiskelukaupunki ja lähellä sydäntä, mutta sieltä ei taida enää mitään saada, ainakaan kohtuullisella budjetilla  :-/

Näitä viestejä luettuani Kukkamäki, Kirvesranta ja Juhanala vaikuttavat meille sopivimmilta (vieraita n.60-70. Mutta Kukkamäki taitaa olla jo varattu ko. päivälle  :) ja Kirvesranta vaikuttais siltä et siellä joutuis järkkäilee, koska meillä on varmasti viimesen päälle tanssihäät (vanhukset ei humppaa, mutta nuoriso rokkaa  ;D ) Joten onkohan se laisinkaan sopiva meille? Voisiko joku kertoa, jos on siellä järjestellyt tanssitilaa esim. terassille tai rantasaunalle (oli jotain juttua noissa vanhoissa viesteissä)

Mites se Juhanala? Saako viedä omat juomat, vaikka ottaa paikan pitopalvelulta ruuat+ruokajuomat? Täytyykö sieltä lähteä puolilta öin? Tosin ehkä se riittää, voihan siihen sitten keksiä jotain muuta vielä...ööö.

Mielipiteitä ja vinkkejä otetaan vastaan! Kiva olisi kuulla myös muiden Varkauden kesä 08 morsianten suunnitelmista!

Link to comment
Share on other sites

Meidän häät pidetään toukokuussa 2008 Toimintakeskus Niemessä Lehtoniemessä. Paikka on kyllä oikein viihtyisä ja nätillä paikalla järven rannalla. Pitopalvelu on ja omat juomat saa viedä. Sisällä on tilaa noin 80 hengelle ja aiotaan laittaa vielä pihalle iso teltta, kun vieraita tulee kuitenkin reilusti yli sata. Nettisivut muuten löytyi kanssa (Pitopalvelu Niemi).

Link to comment
Share on other sites

Guest Saana(Guest)

Niemi on kiva ja oikein kaunis paikka. Omat valmistujaiseni olivat siellä ja yhdessa toisessa tilaisuudessa olen siellä myös ollut. Ruokapaikkoja on kyllä monelle. Itsekin olen sitä harkinnut, mutta tanssimaan siellä ei oikein mahdu...valmistujaisissani raivasimme pöydät yms. pois tieltä  ;) täytyy varmaan alkaa soittelee noihin paikkoihin ja koettaa käydä kattomassa. Toiveissa olisi sellainen tunnelmallinen yhtenäinen tila, missä mahtuu tanssimaan. Tosin liian iso ei saa olla, kun ei meillä vieraitakaan ole kauheasti tulossa. Juhanalan kartano ei vaan taida olla yhtenäinen tila..? miten se tanssiminen siellä vai oliko sieläkin ylinen?

Link to comment
Share on other sites

Meidän häissä oli noin 180 henkeä ja ne pidettiin Juhanalassa viime kesänä. jatkoivat sitä ylisten tilaa vähän, joten sisälle sopi reilu sata. Loput söi pihalla katoksessa. Ylisille tosiaan ruokapöydät saa tanssitilaan ja iltapalan sinne alas viileään huoneeseen. Minä tykkään Juhanalasta tosi paljon. Me olemme pitäneet siellä ristiäiset (sisällä), häät ja kohta yhdet rippijuhlatkin (sisällä)  ;D.

Link to comment
Share on other sites

Guest Saana1983(Guest)

Olen nyt varannut alustavasti sen Juhanalan kartanon. Kartanon emäntä sanoi, että 80 mahtuu sisälle. Olen laskenut, että noin 70 henkeä olisi häidemme vieraslista. Jos menee lähelle 80 hlö niin ehkä sitten syöntikin ylisellä, vai kuinka suosittelette? Se vaan arveluttaa jos sataa vettä niin onko siellä viileää/ koleaa??

Metsienpeikko; oliko teitä kartanossa sisällä noin 100? oliko kuinka tiivis tunnelma? Oliko teillä kahvit ym. ohjelma ylisellä?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...