ndnd

Knuutilan tila (Sastamala)

108 viestiä aiheessa

Eipä ole tullut tätäkään ketjuä vähään aikaan luettua. Kun kerran vielä puolitoista vuotta pitää sitkutella, niin yritän painaa koko häähomman oikein aivojen alimpaan lohkoon... Arvatkaas onnistuuko!! ;D No, tänä vuonna saa alkaa jo tekemään jotain pientä...

Hyvä tietää myös että aamupalakin järjestyisi yövieraille. Huomasitko kysyä sille jotain hintaa?

En hoksannut, ajattelin, että kun kerran on vielä jonkin aikaa jäljellä, niin hinnatkin saattavat muuttua..

Kynttiläjutusta vielä sen verran, että emäntä kertoi, että heidän kanssaan pitää henkilökohtaisesti sopia, millaisia kynttilöitä suulissa poltetaan. Siis pyytää hyväksyntä haluamilleen kynttilöille... Tikkukipot yms. vakaat alustat on varmaan ihan hyväksyttyjä, mutta joka kerralla kuitenkin sovitaan erikseen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meilläkin on tänä vuonna häät Knuutilan tilalla! Tosin syyskuussa, että toivon ettei ole kylmä! Mutta viime vuonna syyskuun alussa oli vielä sellaista 20 astetta lämmintä;)

Eipä tullut mieleen, että voisi kavereita majoittaa siihen toiseen rakennukseen. Hyvä idea, jos se todella sopii emännälle! Emme ajatellut käyttää sitä toista rakennusta ollenkaan juhlapaikkana joten se sopisi hyvin kavereille yöpaikaksi.

Tuntuu olevan suosittu paikka,koska varasimme viime kesäkuussa ja melkein kaikki viikonloput oli täynnä, joten otimme sitten tuon syyskuun! Hiukan ehkä riski,kun paikka on kuitenkin ulkopaikka! Täytyy vaan toivoa lämmintä ilmaa!

Ajattelimme myös olla yön siellä mökissä! Sattuuko kukaan tietämään hintaa??

Missä teillä on vihkiminen? Sinne Knuutilan tilalle on aika pitkä matka Tampereeltakin!

Kuitenkin paikka oli niin ihana, että halusin juuri sen! Jos vieraat jättävät tulematta pitkän matkan takia, niin olkoot sitten tulematta...

Onko kukaan kysellyt siitä Hotelli Ellivuoresta hintoja, jos vieraat majoittuisivat sinne?

Laittakaa tänne, miten ootte kaikki käytännön asiat järjestäneet?

Ihana hääpaikka ollaan kaikki valittu :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on vihkiminen Tampereen Tuomiokirkossa ja ollaan varattu bussikuljetus vieraille kirkolta Knuutilan tilalle. Musta matka ei ole kovin pitkä, mutta onhan se hyvä ettei vieraiden tarvitse miettiä millä juhlapaikalle pääsee kun bussi odottaa valmiina kirkon pihassa. Oon todella tyytyväinen että valittiin juuri Knuutila hääpaikaksi, meillä kun oli aika monta vaihtoehtoa joiden välillä mietittiin.

Niin ja niistä kynttilöstä, mäkin muistelen et emäntä sanoi että tuikkuja saa polttaa muttei mitään kruunukynttilöitä sun muita.

Hassua ajatella että tänä kesänä sitä sit astutaan avioliiton auvoiseen satamaan...  :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Marzupilami, mistä olette sen bussikuljetuksen varanneet ja paljonko sellainen maksaa? Onko teillä myös takaisin päin kuljetus? Mietimme aluksi samanlaista järjestelyä kirkolta Knuutilaan,mutta sitten ajattelimme, että tulee varmaan aika kalliiksi ja hankalaksi järjestää! Miten ootte sen kuljetuksen järjestäneet??

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vammalassa on tosi monta nättiä kirkkoa. Kannattaa harkita niitäkin!

Esim. Sastamalan vanha kirkko ja Pyhän Olavin kirkko (mikä kylläkin nyt sisämaalauksessa), Karkun kikko ja iso Tyrvään kirkko...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sysof - Mekin harkittiin Liekorantaa, kun ruokien hinnat oli tosi edullisia ja menut herkullisia, mutta kun kyselin vähän tarkemmin, niin koko lystiin tulee sitten suunnilleen 1000 euroa lisää tarjoilu-, kuljetus yms. muista kuluista. Joten voi olla ettei päädytä siihen.

Meilläkin on tänä vuonna häät Knuutilan tilalla! Tosin syyskuussa, että toivon ettei ole kylmä! Mutta viime vuonna syyskuun alussa oli vielä sellaista 20 astetta lämmintä;)

Tuntuu olevan suosittu paikka,koska varasimme viime kesäkuussa ja melkein kaikki viikonloput oli täynnä, joten otimme sitten tuon syyskuun! Hiukan ehkä riski,kun paikka on kuitenkin ulkopaikka! Täytyy vaan toivoa lämmintä ilmaa!

Me mietittiin myös tuota syyskuun ekaa viikonloppua, mutta kun miehen mielestä silloin on jo niin iso mahdollisuus kylmemmälle tuulelle ja mahdollisille myrskyille, niin ei sitten otettu sitä. Ei haittaa mua, viikko vähemmän aikaa häihin!!  :-X Meillä äiti alkoi jo suunnitella, että laitetaan kutsuun ohjeeksi ottaa lämmintä vaatetta illaksi mukaan, kun laittaa selkeästi, että juhlitaan ns. ulkotiloissa, niin ihmiset osaisivat varautua. Tässä ketjussa aikaisemmin taidettiin puhua jostain lämmittimistä, mitä paikan pitäjillä olisi, mitä nyt siitä käyntimme aikaisesta juttelusta muistan, niin mahtoikohan emäntä sanoa, ettei sellaista olisikaan. Hmm... oon mahdollisesti sekoittanut kaiken päässäni iloiseksi sekasotkuksi!!

Paikan suosio on osin varmaan täältä naikkareistakin peräisin. Ja tietysti se, että tila on suuri eikä sidottu mihinkään ruoka- tai juomapuoleen on aina plussaa. Minuun vaikutti paljon myös paikan sijainti, kunto ja siisteys sekä tietysti sen henki. En ole ikinä ajatellut viettää hääjuhlia missään ravintolamaisessa tilassa. Vaikka tavallaan kaupunkilaistyttö olenkin, niin minusta sellainen sopiva maalaisromantiikka on kesähäihin ihan ehdoton ykkönen!

Eipä tullut mieleen, että voisi kavereita majoittaa siihen toiseen rakennukseen. Hyvä idea, jos se todella sopii emännälle! Emme ajatellut käyttää sitä toista rakennusta ollenkaan juhlapaikkana joten se sopisi hyvin kavereille yöpaikaksi.

Onko kukaan kysellyt siitä Hotelli Ellivuoresta hintoja, jos vieraat majoittuisivat sinne?

Sen kuvan ainakin emännän puheista sain, että molemmat tilat kuuluvat vuokraan ja niissä voi vaikka majoittua. Sekin kuulemma onnistuu ihan hyvin, että yöpyjille tarjotaan sitten aamupalaa ja saunamahdollisuuksiahan löytyy. Eiköhän siitä saada sovittua joku hyvä pakettihinta, esim. yöpyminen eli aamupala ja sauna (itse yöpyminenhän ei tavallaan maksa extraa morsiusparillekaan). Jos joku sellaisen ensi kesälle sopii, niin voisikos siitä kertoilla täällä, jotta osataan itsekin kysellä sanansuuntaista hintaa??

Ellivuoreen en ole vielä ollut yhteydessä, mutta hintoja oon tietty netistä kattonut (Ja tätäkään ei kerrota sulkille!), luulen että tuollaiseen paikkaan saa aika helposti kesälläkin sellaisen pakettitarjousjutun, kannattaa vaan tietty selvittää, että siellä ei ole mitään isoa tapahtumaa samaan aikaan, esim. sukujuhlia pidetään tällä seudulla aika paljon.

Ajattelimme myös olla yön siellä mökissä! Sattuuko kukaan tietämään hintaa??

Meille sanottiin hinnaksi 100 euroa, johon kuuluu runsas aamupalapöytä katettuna siihen savusaunan kusitille sekä aamusauna siinä läheisessä saunassa. Kuulemma kovinkaan moni pari ei halua savusaunaa aamuksi, kun sitä pitää alkaa lämmittämään jo yöllä. No joo, ehkä on mukavampi ja romanttisempi juttu, ettei joku ramppaa tunnin välein siinä seinan takana missä hääpari "nukkuu"... ;D

Missä teillä on vihkiminen? Sinne Knuutilan tilalle on aika pitkä matka Tampereeltakin! Kuitenkin paikka oli niin ihana, että halusin juuri sen! Jos vieraat jättävät tulematta pitkän matkan takia, niin olkoot sitten tulematta...

Meillä on vihkiminen Nokian kirkossa, sieltä (siis Nokialta) kun olen kotoisin. Matkaa sieltä on 25 kilsaa Knuutilaan, en pidä suurena miinuksena. Tampereeltakaan ei aja kuin vartin kauemmin, jos sitäkään, kun suuri osa matkasta on moottoritietä ja loppu kantatietä, jossa on satasen rajoitus. Äh, ei tuosta matkasta kannata liikaa huolta kantaa, ne jotka todella tahtoo tulla teidän häihin ei tuollaisesta matkasta piittaa!! Ja muista ei kannata välittää... öhöh, oonkohan mä turhan itsekäs?!  :-[

Laittakaa tänne, miten ootte kaikki käytännön asiat järjestäneet?

Juu, minäkin mielelläni ottaisin kaikennäköisiä hyviä käytännön vinkkejä yms. vastaan. Esimerkiksi koristeluasiat kiinnostaa kovin. En mitään suurempia krumeluureja tahdo, mahdollisimman yksinkertaista vain...

Ja pyydän anteeksi jo etukäteen innostumistani muiden tulevista häistä niin paljon, että heittelen ilmaan kaikkia mahdollisia "hyviä" toteutettavia ideoita!!! Ei saa pahastua, mulla on vaan ihan tuskaisen vilkas mielikuvitus :-[

Ihana hääpaikka ollaan kaikki valittu :)

:-X  :-X  :-X  :-X Meille kaikille tulee aivan ihanat häät!  :-X  :-X  :-X  :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En nyt tiedä minkä firman bussit ollaan varattu kun mies on ne hoitanut, mutta kaksi bussia on varattu kirkolta Knuutilaan ja yksi yöllä Knuutilsta Treelle. ja hintaa tulee 500 euroa. Itse olin sitä mieltä ettei Knuutilasta tarvitsisi olla pois päin bussikuljetusta, eiköhän vieraat taksillakin olisi päässeet, mutta anoppi ja mies ehdottomasti vaativat että myös yöllä kotiin päin on oltava kuljetus, joten niin sitten tehtiin.

Bussit itsessäänhän eivät kauheesti maksa, mutta kuskit niihin maksavat joten jos löytyisi henkilöä joka saisi ja osaisi ajaa bussia pääsisi hieman halvemmalla.

Meilailin juuri eilen Knuutilan emännän kanssa ja kyselin lomamökistä jota he parhaillaan rakentavat ja  jonka on määrä valmistua keväällä. Olisimme halunneet vuokrata sen kavereille. Mökki sijaitsee aivan juhlasuulin läheisyydessä, ja sinne olisi hyvin voinut majoittaa ne kaverit jotka myöhimpään juhlivat. Mökkiä kuitenkin vuokrataan ainoastaan viikoksi kesäaikana, joten pelkäksi viikonlopuksi vuokraaminen ei ole mahdollista.  Täytyy vissiin tyytyä siihen että kaverit majoittaa siihen viereiseen rakennukseen. Ainut onglema on mistä saada sinne patjat?  :-?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tiedoksi kaikille! Olin tänään yhteydessä Knuutilaan ja toiseen rakennukseen ei voi majoittaa vieraita yöksi. Yhden viikonlopun osalta olivat luvanneet,mutta tulleet siihen tulokseen ettei siellä majoittuminen onnistu. Eipä sitten taida olla muuta mahdollisuutta vierailla kuin hotelli!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No voi ei!!!   :(  :( Se olis ollu niin hyvä. Täytyy sit keksiä jotain muuta...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No voihan vihvilä! Meillä kun yhtenä kriteerinä oli, että siihen viereiseen rakennukseen saataisiin lähimmät kavarit koisaamaan, jottei tarttis kesken juhlien lähteä pois.... Piru, piru, piru!!

Pitääkin laittaa samantien kyselyä emännälle tästä asiasta. Oliko hän sanonut mitään, syytä, miksei majoittaminen onnistu??

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ei hän mitään varsinaista syytä sanonut siihen,miksi ei saisi majoittua. Tylsää...olis ollu niin hyvä just kavereille yöpymispaikaks! :'(

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kyselin spostilla emännältä syytä, miksei majoitus nyt sitten onnistukaan, vastaus oli tällainen:

"Olemme vain todenneet syksyn tilaisuuksien jälkeen, ettei tuo majoittautumisasia oikein onnistu ja meidän ei ole tarkoitus "harjoittaa" tuota majoitustoimintaa muuten kuin tulevan vuokramökin osalta."

Harmi tosiaankin, että tuo mahdollisuus kariutui. Olisi ollut niin hienoa, että läheisimpien kavereiden ei tarvitsisi lähteä reissaamaan yötä myöten hotellille tai kotiin. No, tällä mennään!!

Mihin ajattelitte ihmisiä majoittaa, hotelli Ellivuoreen vai muualle?? Missä välissä ihmiset käyvät teillä kirjautumassa hotellille?? Kertokaahan, kun asiat alkavat muokkaantua...   :)

T. Utelias uuno  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen varannut huoneita Hoikan opistolta ja Ellivuoresta. Päikyn sivulta 11 löytyy tarkemmat detaljit. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko täällä joku, joka olisi ottanut ruokailun Knuutilasta? Olen kovasti pohtinut, että ottaisiko sitä ruoat Knuutilasta vai tilaisiko pitopalvelun. Kaipaisin kovasti mielipiteitä siitä, millaista tarjoilu ja ruoka on tilalta otettuna ollut.   :-/

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Heippa kaikki!

Meinaako kukaan Knuutilan tilalla juhlijoista viettää hääyön siinä saunamökissä? Me ollaan se alustavasti varattu, mut on vähän alkanut epäilyttään onko se sittenkään rauhallinen ja oikea paikka viettää hääyö...  :-? :-? :-?

Ek, mä oon ymmärtänyt et  Liekorannan pelkoset on se pitopalvelu mikä tulee, jos ottaa pitopalvelun Knuutilasta.  (En nyt ihan sata varma oo... :o ) Ja sitähän on kovasti kehuttu.  :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me meinataan hääyöstellä saunamökin tuvalla. Ei siinä päivän bilettämisen jälkeen ole varmasti voimia tehdä mitään muuta kuin nukkua :D Meillä on myös jatkot saunalla ja ajetaan vieraat pois, kun halutaan nukkumaan eli varmaan aamuneljään menee :)

Juhlaohjesääntöön tulee asiasta maininta, joten ei tuu kavereille yllätyksenä!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Ek, mä oon ymmärtänyt et  Liekorannan pelkoset on se pitopalvelu mikä tulee, jos ottaa pitopalvelun Knuutilasta.  (En nyt ihan sata varma oo... :o ) Ja sitähän on kovasti kehuttu.  :D

Sulla taitaa Marzupilami olla nyt väärä tieto..

Monet vammalalaiset, jotka juhlivat Knuutilassa ottavat Liekorannan pitopalveluksi, koska se on aika lailla paras pitopalvelu Vammalassa. Jos pitopalvelun ottaa Knuutilasta, se on niiden ihan oma pitoplavelu: Tira (Knuutilan emäntä) on siinä käsittääkseni "pääkokkina".

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Se Knuutilan oma pitopalvelu ei oo kai vielä ollu kertaakaan käytössä, joten kommentteja lienee vaikee saada. :) Ainakin viime kesänä kun varattiin kesälle 2007, sanoivat että sellanen on tulossa kesällä 2006, ei siis ollu viä 2005. Mullakin on se käsitys, että se on niiden omaa "tuotantoa", varma en kuitenkaan asiasta oo. Meille tulee Tilisanssi.

Hääyö saunamökissä: ollaan mietitty, mutta ei varattu. Ainakaan mihinkään hotelliin ei olla menossa kun sieltä pitää lähtee niin aikasin pois. :-/ Ja kun meinataan kuitenkin bilettää vieraiden kanssa pikkutunneille asti niin ei oo oikein järkevää hinata itteensä hotelliin muutamaks tunniks nukkuun. ;D  Mietityttää, että saako siinä olla rauhassa jos väsähtää ennen kun loput vieraat. Toisaalta seuraavana päivänä ois kätevää viä kattoo paikat kuntoon ja keräillä häälahjat ym. Toki sen varmaan vois porukatkin tehdä, mutta jos siinä ite on niin samallahan tuo menis kun ei kuitenkaan tarvi siivota tms.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulla muuten on sitten kuvia Knuutilasta viime kesältä, mm. n. 120-130 hengen häihin tehdystä pöytäjärjestyskartasta kuva. Eli privaa vaan mulle, jos olet Knuutilassa järkkäämässä häitä, niin saat vapaasti tuon kuvapaketin omaan käyttöösi (ei levitykseen).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen muutaman kerran aikaisemmin käynyt lukemassa tätä keskustelua ja oikeastaan tämän ansiosta meilläkin on Knuutilan tila varattuna elokuuksi 2007. Ihana paikka! Mutta nyt ajattelin itsekin liittyä jonon jatkoksi. Vaikka kesään 2007 onkin vielä aika paljon aikaa, olen miettinyt jo hieman sitä, millä tavalla tuon paikan koristelisi. Olisikin mukava saada muiden kokemuksia ja hyviä vinkkejä paikan koristelusta.  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

:-X :-X :-X

Kertokaahan kokemuksia heti kun häänne on vietetty Knuutilan tilalla. :) Meillä häät vasta elokuussa, joten mielenkiinnolla odotan kesä- ja heinämorsiammilta mielipiteitä Knuutilasta.

Tsemppiä kaikille tän kesän morsianmille!!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Minulla muuten on sitten kuvia Knuutilasta viime kesältä, mm. n. 120-130 hengen häihin tehdystä pöytäjärjestyskartasta kuva. Eli privaa vaan mulle, jos olet Knuutilassa järkkäämässä häitä, niin saat vapaasti tuon kuvapaketin omaan käyttöösi (ei levitykseen).

Laitoin sulle privaa tuosta pöytäjärjestyskartasta... Olis tosi kiva päästä vähän kurkkaamaan, miten sinne nuo pöydät on sijoiteltu.

C_K

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kaipaisin kovasti niin positiivisia kuin negatiivisiakin kokemuksia jo hääjuhlansa Knuutilan tilalla pitäneiltä.. ::)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään