Guest vierailija

Kotka

160 viestiä aiheessa

Itse suosittelen tuota Keisarinsatamaa, vaikka häät ovat kyllä vielä edessä. Monta kertaa olen jo siunaillut tuota ravintolan valintaa juhlapaikaksi, ei tarvitse murehtia koristeluista ja astioista ja muista. Menun hinnaksi jää 17.5 euroa/naama kun kakut viedään itse(äiti haluaa ne tehdä). Alkoholilliset juomat tietysti maksaa, mutta niitäpä ei tarjotaan alkumaljaa lukuunottamatta. Takakontista löytyy sitten janoisille juotavaa. Ei tarvitse edellisenä iltana huhkia yömyöhään juhlapaikkaa koristellessa.Takkaa ei kyllä ole, mutta muuten ihana kivinen rakennus meren rannassa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tiutisen työväentalon hinta (voimassa tämän vuoden, sanoivat että sitä ehkä tarkistetaan 2004 alusta) oli 170 € / klo 00.00 asti ja lisätunnit 35 € per tunti, viimeistään 02.00 pitää kuitenkin poistua. Eli 240 € maksimiajalla, saa mennä koristamaan jo perjantaina ja tavarat poistettava ja siivottava sunnuntaina hyvissä ajoin.

Mussalon Saaripirtin hinta oli (en ihan tarkkaa summa muista) tänä vuonna n. 360€, sama juttu eli pe-su. Taitaa olla ainakin kesäajaksi aika varattu jo  :( mutta huhtikuussa varmaan löytyy vapaita viikonloppuja.

Oma suosikkini  ;D ;D on Hurukselan Soihtula  :-X :-X joka käytiin juuri eilen varaamassa meidän hääjuhlapaikaksi!!! Se on kyllä kartoittamistani vaihtoehdoista kallein, mutta siinä on bonuksena 200 hengen astiasto ja sunnuntaina paikalliset martat pyyhkäisevät siivoamaan sen samaan hintaan, eli ei tarvi kun kerätä omat romppeet pois tieltä 12.00 mennessä. Ja on aivan ihana paikka! Käytännöllinen, tilava, saa viedä omat ruoat ja juomat  ;) ja mielestäni kaunis rakennus - punainen, "moniulotteinen" talo ja valkoiset ikkunanpielet moniruutuisissa ikkunoissa. Ainoa miinus on melko pitkä matka, eli Kymin kirkolta matkaa kertyy n. 20 km.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tuosta Tapiolasta muuten vielä sen verran, että kävin sitä kerran nopeasti vilkaisemassa ulkopuolelta. Itse rakennuksessa ei sinänsä ollut mitään vikaa, mutta tie jota pitkin sinne mentiin (n. 150 metriä) oli reunustettu kaikenlaisilla romuilla ja remonttijätteillä - ihan kuin olis ajanu kaatopaikan läpi  >:( Mulla se ainakin toimi hylkäysperusteena heti.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tynnyrkarista: ruokailu oli seisovasta pöydästä ja jokainen etsi paikan mistä löysi, tanssi oli mielestäni pihalla. Yhtään en kyllä tiedä paljonko porukkaa paikalla oli, mutta ainakin yksi tuurillinen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Munapirtin saaressa on myös nuorisoseurantalo, pe-

rinteistä mallia: iso sali näyttämöineen, puffetin puoli

ja kabinetti, olen ollut siellä lapsena lukuisia kertoja  :-X :-X :-Xhääjuhlissa. Esittely Munapirtin saarestä löytyy netistä

hakusanalla: mogenport. ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minttuliini: kiitos lisävaloituksesta! (ja onnea tuoreelle rouvalle!!!:))

täällä innostuttiin jo munapirtistä ja koko rannikosta vaihtoehtoina, mutta sitten rupesin funtsimaan, että onko liian pitkä matka, jos saaresta porukka kuskataan takaisin mantereelle juhlimaan - taitaapi olla. siis, jos vihkiminen esim. klo 15 niin vieraat joutuvat jo yhden pintaan lähtemään paatilla saarta kohti (matka n.1½h), joten varmaan olisi suotavaa, että juhlat olisivat sitten ihan saaressa (tai lähisaaressa) jottei suurin osa päivästä kuluisi matkustamiseen! toki olen suunnitellut matkalle viihdykkeitä, kuten lohisoppaa lounaaksi, mutta silti :P nooh, onneksi on aikaa pähkäillä!

meriniemi olisi kyllä oikein soma vaihtoehto, mutta se on automaattisesti listalta pois ainakin siksi, että yhdeksän jälkeen ovet avautuvat koko kotkalle, pläh. ja kun omat juomatkin olimme ajatelleet roudata.

jos olisi valtaa, niin lennättäisin saaripirtin jonnekkin kivaan pikkusaareen ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitoksia, kyllä toi rouvittelu tuntuu niin mukavalle!! Pieni vinkki häät vietettyämme en enää suosittele Keisarinsatamaa... ruoka oli loistavaa ja sitä oli riittävästi mutta liikaa käminää tuli takaluukkubaarista, joka ei todellakaan ollut heidän aluellaan(ja valitukset tietysti suoraan hääparille) ja muutenkin ihan laillinen... ja henkilökunta olisi voinut hieman hymyillä juhlan kunniaksi. >:(

Lisäksi veimme paikalla omat kakut ja oletimme tietysti saavamme ylimääräiset kakut itsellemme (mm. yksi täysin koskematon täytekakku) vaan olivatpa pistäneet omiin suihinsa (vai ovatkohan peräti myyneet...)

Joten kannattaa ehkä harkita uudestaan jos kyseistä paikkaa olette ajatelleet.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei! Saaripirtti taitaa olla aika suosittu  juhlapaikka kotkassa etenkin jos miettii isoja häitä ja yhteistä isoa tilaa. Meidän olisi tarkoitus juhlia häitä Saaripirillä elokuussa, mutta olen kuullut huhua että paikka on tukahduttavan kuuma kesäisin :P(suljetut ikkunat??!) Entä miten piha-aluetta pystyy hyödyntämään? Saako siintä viihtyisää pienellä tai isolla vaivalla? Sitten vielä kaipaisin vinkkejä mitä pitopalveluja olette käyttäneet saaripirtilä tai muissa kotkan juhlapaikoissa? Nämä kysymykset polttelevat kovin joten toivottavasti voinette olla avuksi!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Saaripirtillä olen ollut tänä kesänä vieraana toukokuussa ja elokuussa ja viettänyt omia häitäni syyskuussa.

Toukokuun häissä oli aurinkoinen ja lämmin päivä, mutta sisällä ihan sopivaa. Heinäkuisissa häissä oli älyttömän kuuma ulkona, mutta ei sisällä ollut mitenkään liian kuuma - ihan hyvin pärjäsi kun joi vettä.

Meidän häissämme oli tosi kuuma päivä kylmien päivien jälkeen, ja sisällä oli melko lämmin. Itselleni tuli kuuma ainoastaan tanssin aikana, kun lattia oli täynnä ja liikuttiin yms., mutta kyllä siitäkin boolilla selvittiin  ;).

Saaripirtiltä saa tuuletusikkunat auki + semmoiset hassut pikkuluukut ylhäältä. kannattaa huomioida, ettei laita istumapaikkaa juuri aukeavan ikkunan kohdalle.

Pihalla meillä oli ~30 isoa kukkapurkkia, mielestäni piha ei tarvinut muuta. Onhan hiekkapiha vähän karu, mutta mielestämme se oli pieni paha. Suosittelen paikkaa erittäin paljon, meillä kaikki vieraat kehuivat sitä upeaksi ja toimivaksi, ihmiset viihtyivät pihalla ja huvimajassa yölläkin. olen erittäin tyytyväinen paikkavalintaamme!

Pitopalveluna oli MM4 Service. Meistä (ja vieraista) tosi hyvä, lisää voit lukea pitopalveluketjusta.  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Soittelin Saaripirtille elokuussa, silloin oli vapaana enää yksi viikonloppu ensi vuoden elokuusta  :(  Eli jos ensi elokuusta on kyse, kannattaa pitää kiirettä, ehkä se viikonloppu on vielä vapaa...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitoksia vastauksista!! Sydäntä lämmittää kuulla, että paikka taitaa olla oikein toimiva :-X Onneksi varasimme Saaripirtin jo  keväällä joten aika elokuulle järjestyi ongelmitta ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Varokaa erästä ravintolaa, joka on petollisen ihanasti merenrannalla ja näyttää ihanalta, mutta kuten monesti olemme huomanneet "Moni kakku päältä kaunis,..."!?

Vietimme kyseisessä ravintolassa ikimuistuiset häät, ei sillä että kaikilla olisi ollut hauskaa ja juhlallinen olo, vaan...kyseisessä paikassa hymykin maksaa ja ilmeisesti meillä ei ollut siihen varaa!!! :o

En viitsi enempää asiasta mainita, mutta olkaa ystävällisiä ja kirjoituttakaa kaikki paperille ja älkää unohtako sitä hymy-kohtaa!  ;)

Pääasia on kuitenkin täytetty, eli naimisiin päästiin ja pysytään...vastoinkäymisistä huolimatta!

Rakastan sua mun pikku Rouvani!  :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Oma suosikkini  ;D ;D on Hurukselan Soihtula

Hei Core!

Mistä sait varattua Soihtulan? Millainen oli vuokra?

Olen ollut itse siellä useissa häissä vieraana ja täytyy kyllä sanoa, että TOIMII !   :)

Omat häät  :-X on suunnitteilla tulevaksi kesäksi, joten täytynee ryhtyä suunnittelu- ja varaushommiin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei Riksu

Varaus hoitui numerosta 05 - 367 5275. Hinnat selviää sieltä myös, ne on pilkottu siten että hinta riippuu kuinka monta päivää haluat esim. keittiötä tai kylmiötä käyttää. Voin laittaa hinnat tänne huomenna näkyviin, tosin ne todennäköisesti muuttuvat ensi vuoden aikana.

Halvempia paikkojakin Kotkasta varmaan löytyy, mutta meistä paikka oli kiva ja ratkaiseva tekijä oli iso astiasto joka sisältyy hintaan (kuin myös loppusiivous).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ja kaikki asiasta jotain tietävät voisivat suositella mukavaa (ja mielellään edullista ;))häidenviettopaikkaa noin 20:lle henkilölle!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nerys: Munkkisaaren maja voisi olla mukava paikka 20 hengelle, ainakin se on tosi idyllinen ja komeasti kosken rannalla. Käytännön järjestelyistä en tiedä mitään, ja halpuudesta en tiedä, sillä sehän on ravintola.

Isommista paikoista: meillä oli häät tilausravintola Onnimannissa eli suomeksi Kyminlinnan varuskuntakerholla. Sinne olisi tuo sata ehkä mahtunut, mutta osa vieraista olisi joutunut vähän syrjään eri huoneisiin. Meillä oli noin 65 - myös tanssia - ja sillä porukalla se tuntui hyvältä. Paikka ei ehkä talviaikaan näytä niin viehättävältä, mutta kyllä se oli kesäkuussa hyvin idyllinen. Enemmän talonpoikaistyyppinen kuin fiini. Piha joen rannalla on kaunis. Siellä joutuu mälläämään ravintolahinnoilla, ja olisin teinä to-del-la tarkkana niiden viinaksien kanssa. Yksi vieraamme ei ollut tajunnut, mikä on pelin henki, ja oli erehtynyt juomaan jopa yhden pullon omaa keskiolutta. Sieltä oli tullut järjestysmieskerberos ärjymään bestmanille - kysymättä oliko hänellä asian kanssa mitään tekemistä; ei ollut - että keskeytetään kohta koko juhlat. Onneksi ei minulle tullut, ties minkä kohtauksen olisin järjestänyt.

Ruoka oli vieraiden mukaan erittäin hyvää, itse en voi arvioida, koska en jännityksen takia voinut syödä kunnolla. (!) Saimme tuoda pikkuleivät ja kuivakakut itse. Tämä on harvinaista joustoa! Musiikista välittäville tiedoksi, että akustiikka oli ihana. Melko paljon kaikua. Esityksemme olivat edukseen. Pianon sinne joutui viemään itse.

MUTTA varoituksen sana. Emännän kanssa ei ole, piru vie, helppo neuvotella. Jos kuvittelette tekevänne siellä edellisenä iltana - edes alkuiltana - jotain, niin älkää kuvitelko. Joskus oliko-se-nyt neljän jälkeen siellä ei suostu kukaan olemaan paikalla edes rahasta. Kun varmistin, että saamme tulla harjoittelemaan musiikkiesityksiä hääpäivän aamupäivällä, sanottiin, etä jos häiritsemme heidän "valmistelujaan", meidät ajetaan pois. No eivät onneksi ajaneet, ja väitänpä, että ei olisi lähdetty. Elämää tärkeämpää tuntui myös olevan, että sieltä poistutaan säntillisesti klo 0.30 mennessä, jolloin "tulee valomerkki". Normaalistihan ravintoloista poistutaan pikkuhiljaa valomerkin jälkeen. Älkää kuvitelko... Aikoja ennen mokomaa valomerkkiä olivat jo kärkkäästi vaatineet, että portaiden eteen asetellut koristeet pitää sitten viedä pois. Koristeet - pari kukkaa ja kiveä - olivat jopa niin massiiviset, että pieneltä lapselta kuluisi puoli minuuttia niiden heittelemiseen läheisen pusikon ojaan. Jos teille on tärkeää, että joku hymyilee teille, valitkaa jokin toinen paikka. En tiedä, johtuiko nuoresta iästäni (tuolloin 22), että suhtautuminen oli koko järjestelyjen ajan sen henkistä, että mitäs tulette, lapset, tänne lässyttämään, kun ette tiedä mitään. Lopulta otin äidin mukaan selvittelemään viime hetken kysymyksiä ja tein itseni naurettavaksi.  ;)

Sen sanon kuitenkin, että se, mikä oli sovittu, toimi hienosti. Tarjoilijat olivat todella ystävällisiä kaikille, ja järjestyskerberoskin oli ärjynyt vain harvoille ja valituille. Vieraat kehuivat kovasti kaikkea jälkeenpäin, myös sellaiset, jotka kehtaisivat sanoa, elleivät olisi tykänneet. Eli en voi sanoa, etten suosittelisi. Sanon vain, että jos olet kova hermoilemaan, jännittämään, sähläämään, kokematon, herkkätunteinen, nuori ja/tai tarkka siitä, että sinulle ollaan ystävällisiä järjestelyvaiheessa, harkitse vähän.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Joo, me ollaan mietitty tota järjestötaloa juhlapaikaksi.

Eihän se kovin kaunis ole, mutta me ollaan siellä järjestetty sukujuhlia, ja oon tykästyny.

Siellä ollaan hirveän joustavia oikeastaan kaikkien asioiden kanssa.Kahvitus onnistuu kahvion puolella, ja tanssit ja muu ohjelma hoituu salin puolella.Eikä hintakaan oo kovin paha, mummonmarkoissa n.500, ja sinne voi esim. pe päivällä mennä koristelemaan yms jos juhlat on lauantaina, ja sunnuntaihin iltapäivään on aikaa siivoilla.

Jos jollain muulla ois tiedossa joku halpa ja hyvä paikka n.100 hengelle, niin infoa tänne!

Ei ravintola. ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Niin, ja jos jollain on kokemuksia kotkan vpk-talosta juhlapaikkana, ni kertokaa millainen oli? Kuuma kesällä, hintaa, kahvitus/ruokailumahdollisuuden yms? :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Eli tähän listaan yks lisäys. Karhulassa Sammon talo. Ihana paikka, kahvio ja iso sali yms. Vuokra pe-ilta - su-aamu 450e + astiasto 50e +pöytäliinat 75e. Ja la iltana yli puolenyön meneviltä tunneilta +35e/h.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko kukaan ajatellut Laulumiestaloa? Sijaintihan on hyvä, jos vieraita tulee Kotkan ulkopuolelta, helpot kulkuyhteydet ja kohtuullisen hyväkuntoinen rakennus. lisäksi vielä pieni pihakin. Toisaalta se on keskustan tuntumassa ja autotien varrella, että ei sillia ole kovin privaatti. Me ollaan se kuitenkin alustavasti varattu häitämme varten, kesälle 2004. Vuokrakin on kohtuullinen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei nassu! Uus hääpäiväkaima ja vielä sama paikkakunta! Jihuu!  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Heippa.

Tietääkö joku onko Laajakoskella olemassa myös joku seuratalo tms.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään