PrimaBalleriina

Hannuksen piilopirtti (Oulu/Tyrnävä)

109 viestiä aiheessa

Kävimme tuolla pikkujouluissa viime vuoden puolella ja tykkäsin paikasta kovasti! Söin siellä kyllä ehdottomasti parhaan (ravintola-)jouluaterian ja tunnelma oli mitä mahtavin. Tanssimaankin pääsi, kun laitettii pöydät uuteen järjestykseen loppuillasta. Mikäli järjestäisimme häät Oulun seudulla niin tämä olisi varmaan aika hyvä vaihtoehto paikaksi :) Miinusta annan vain mielenkiintoisesta vessaratkaisusta...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Uskaltaako tuolta juhlapaikkaa varata? Pikkusen pistää nuo muutamat todella isot mokat silmään, ite ainakin kyllä varmaan repisin..öö juhlamekkoni tuollasesta :girl_haha: Eli millasia kokemuksia?

Kuulostaa nuo tarjoilusekoilut vähän oudolta, just et sen ruuan pitäs olla tarpeeks pitkään pöydäs ja sillee nettei vieraat aattele ettei sitä ruokaa kehtais ottaa jos ei ookkaa enää..hmm. Noista varmaan kantsii eriksee sanoa, jos tonne meinaa..

Mites, onko tuo about saman hintanen jos tosiana ottaa jonku seurantalon+edullisen pitopalvelun? Jos miettii ihan sitä somistelua ja siivoustakin (meiltä ainaki varmaan siivousfirma laitettais, ei kehtaa nakittaa ketään tuohon hommaan)?

Pakko vielä sanoa, että en ymmärrä jos alan ammattilaisilla on "tapana" juoda toisten juominkeja kun ovat t ö i s s ä. Sillonhan ei ees vakuutus korvaa, btw.

Näyttää niin kivalta paikalta, mutta en tiiä uskaltaako..ku jännittäis sit ihan sikana et meneekö kaikki hyvin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olin jo monta vuotta sitten päättänyt että täällä juhlitaan, mutta isojen mokien vuoksi ei sitten uskallettu ottaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nyt on juhlat Piilopirtillä juhlittu ja hyvin meni! Kovin ripeästi eivät sähköposteihin vastaa, mutta puhelimella tavoitin aina ja asiat selvisivät sitten aina kyllä sitä kautta.

Vieraat kehuivat paikkaa älyttömästi ja tietenkin itsekin tykättiin :) Ruoka oli maittavaa ja sitä oli riittävästi. Tosi kivasti olivat järjestäneet, että yksi henkilökunnan tytöistä huolehti meistä eli toi ruokajuomat pöytään, kahvit kaatoi pöytään, kävi sanomassa kun oli aika mennä hakemaan ruokaa ja kahvipöydän antimia jne.

Veimme itse oluita ym. juomia sekä leivonnaisia ja kaikki mahtui hienosti heidän kylmätiloihin ja pakkasiin ja kaikki meidänkin viemät tarjottavat päätyivät oikeaan aikaan esille. Koristelemaan pääsimme perjantaina jo klo 10 aikoihin, joten senkään suhteen ei tullut kiirettä ja paniikkia.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Voisin hieman kertoa omia kokemuksiani Hannuksen porukasta..

Kävimme 2009 alkukesästä tutustumassa tiloihin sekä Hannuksen pariskuntaan. Kaikki vaikutti muuten sopivalta, mitä nyt parissa mökissä oli likaiset astiat ja lakanat sekä jotain ruokajämiä, jotka pistivät ikävästi silmään. Mutta tästä huolimatta löimme päivän lukkoon ja sovimme mm. varausmaksun maksamisesta, minkä suoritimme syksymmällä.

Kaikki sujui hienosti viime viikkoon asti kunnes Pirkko pudotti pienen pommin; hän soitti päivää ennen vappua minulle ilmoittaakseen, että on buukannut samalle viikonlopulle myös toisen juhlaseurueen, selittäen etteivät voi pitää esim. baariaittaa tyhjillään (ei kyllä olisi ollut tyhjä, varsinkaan illasta) koska heidän elinkeinonsa kärsii sellaisesta. Eli jakaen tilat niin, että meidän seurue olisi päärakennuksessa ja tämä toinen baariaitassa.

Ei siinä mitään, sanoin suoraan ettei sellainen sovi ja että juttelen mieheni kanssa asiasta ja olemme yhteyksissä seuraavana aamuna. Pieneltä pettymykseltäni en saanut juuri sen kummempaa ulos suustani sillä hetkellä.

Seuraavana aamuna mieheni yritti useaan kertaan soittaa Hannukselle, ei mitään vastausta.

Eilen Pirkko soitti minulle sitten itse uudemman kerran heti aamu kahdeksalta edellistä "mielenkiintoisemman" puhelun. Nyt hän oli suunnitellut asiat niin, että meidän 80-100 henkilön seurueemme olisi baariaitassa ja tämä toinen seurue päärakennuksessa (20-40hlö).

Tässä vaiheessa minulla napsahti niin, etten saanut edes sanoja suustani.

Myöhemmin äitini halusi välttämättä ottaa ja soittaa Hannukselle itse ja hiukan ottaa selville missä oikeasti mennään. Ja näin myös paljastui, että Pirkko oli sopinut tämän toisen seurueen kanssa asiat jo kuukautta ennen kuin minulle soitti. Sekä, etteivät he olleet missään vaiheessa puhuneet mitään baariaitan vuokraamisesta.

Torstaina olemme menossa avokkini sekä äitini kanssa hiukan puimaan asiaa Hannukselle.

Sen verran voin jo tässä vaiheessa kertoa, että on aivan sata varmaa ettemme vietä häitämme ainakaan Hannuksella. Onneksi lähistöllä on myös toinen samoja palveluja tarjoava tila, jonne saatamme päästä näinkin lyhyellä varoitusajalla (häät 12.6.).

En tiedä, millainen käytäntö heillä yleensä on tälläisten tilaisuuksien suhteen, onko tuplabuukkaus kovinkin yleistä, mutta minun makuuni se ei ole ollenkaan. En halua omiin häihini joukkoa sekä minulle että sulholle täysin tuntemattomia ihmisiä, vain sen vuoksi ettei Hannuksen pariskunnan "elinkeino kärsi". Olen todella pettynyt tähän Hannuksen toimintaan kun niin paljon jo ehdin odottaa.

Nyt jäljeskäteen olen kuullut parilta kaveriltani, että Hannuksen toiminta sekä ratkaisut ovat välillä aivan jotain omaa luokkaansa...

Näin meillä, toivottavasti jäämme ainoiksi, jotka joutuvat kestämään tälläistä kuukautta ennen häitä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Voi kamalaa! Toivottavasti saatte sen toisen paikan varattua ja häänne juhlittua onnistuneesti siellä! Meillä on alustava varaus Hannukselle kesälle 2011 ja täytyy myöntää, että tällaiset järjestelyt pistävät miettimään uskallammeko sittenkään juhlia häitämme siellä... Huh. :/

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No niin, kaikeasta huolimatta päätimme viettää häämme Hannuksella. Ja se oli suurin virhe, mitä teimme..

Häitä edeltävänä iltana pääsimme koristelemaan paikkaa vasta ilta 11 aikaan, vaikka alustava sopimus oli ilta 9. He eivät olisi ottaneet meitä sinne koristelemaan varmaan edes vielä 11 aikaankaan mutta lähdimme itse ajamaan kohti Hannusta (terveyteni vuoksi en saisi valvoa kovin myöhään + minun pitäisi saada yössä nukuttua 7-8h). Ja takaisin kotona olimme yöllä 2-3 aikaan, herätys klo 6..

Ja tähän lisätäkseni vielä, pöytäjärjestelyjemme vuoksi tuoleja jäi paljon "yli", jotka kasasimme takan eteen ja sulhoni kysyi, voivatko he hoitaa ne pois huomiseen mennessä, vastaus oli myöntävä mutta kun sulhoni ennen kirkkoa käväisi vielä Hannuksella, tuolit olivat edelleen siinä samassa paikassa ja varmaan olisivat olleet vielä vieraiden saapuessakin...

Kiitos keittiön kateettomien lupausten, kaasoilla jäi puolet ohjelmasta pitämättä mikä tietenkin johti vieraiden tylsistymiseen.

Ruokana meillä oli mm. savustettua lohta, josta ei oltu varmasti nypitty ensimmäistäkään ruotoa irti. Ruotoja oli varmaan enemmän kuin itse kalaa.

Olimme siinä uskossa (kiitos Pirkon), että ruokailun jälkeen hääparin pöydästä korjataan astiat pois ennen muita vieraita. Mutta kävikin niin mukavasti, että kaikilta muilta kerättiin astiat pois ennen meitä ja meidän astiat vasta sitten kun itse pyysin heitä korjaamaan astiat pois "ettei tarvitse niitä koko päivää siinä katsella". Ja sama homma kahvituksen jälkeen.

Kun oli perinteisen häävalssin aika, marssimme tähän "tanssikatokseen", kuten olimme Hannuksen väen kanssa sopineet. Suuri pettymys oli, kun katoksen lattiaa ei oltu siivottu ollenkaan, oli roskia siellä täällä, ja kuten arvata saattaa, pukuni varmaan keräsi suurimman osan niistä itseensä.

Olimme myös sopineet baariaitan sekä karaokevälineiden käytöstä. Tietenkin oletimme, että siellä on mikit ja kytkennät hoidettu valmiiksi ja pääsee suoraan laulamaan, mutta ei. Kaikki kytkennät piti tehdä itse, tai oikeastaan pari kaveriamme hoiti ne. Ja meni 20-30min ennen kuin joku talon väestä tuli katsomaan, mikseivät laitteet toimi.

Tässä vaiheessa minulla sekä sulholla alkoi olemaan jo pinna aika kireällä ja menimme baaritiskille tiedustelemaan, onko Pirkko itse maisemissa. Jostain ihmeen syystä emme saaneet yksinkertaiseen kysymykseen mitään järkevää vastausta. Mutta hetken päästä tilan isäntä (mikä sen nimi nyt ikinä olikaan) saapui paikalle ja kyseli, mikä on hätänä. Kerroimme suoraan, mikä ei mielestämme onnistunut heidän osaltaan ja saimme vain huutoa ja haukut päällemme. Ja loppujen lopuksi hän meni henkilökohtaisuuksiin, morkkasi minua ja oli sitä mieltä, että "meidän elämässä on pakko olla jotain vialla kun pitää tuollaisista pikku asioista alkaa valittamaan". Ja tämähän oli viimeinen pisara sulholleni ja käski ukon ottaa ja häipyä. Sanomattakin selvää, ettei fiilis ollut katossa tämän jälkeen?

Eli oman kokemukseni pohjalta sanon teille, jos vain mahdollista niin älkää viettäkö ainakaan häitänne Hannuksella. Itsekin olisin tehnyt toisin, jos olisi ollut enemmän aikaa kuin 1-2kk.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Voihan nyt sentää.

Missä mä hääni vietän, eihän tuonne uskalla mennä! Olisi niin hyvä paikka majoituksen kannalta. Murh. Temmeksen kirkossa vihitään, mutta hääpaikka on auki. Ja vieraita tulee kaukaa 300-400km päästä, joten yöpymismahdollisuus olis kyllä aika hyvä. Aaah, onneksi on vielä aikaa sunnitella, sillä häät tulee olemaan vasta kesällä 2012.

Olen miettinyt Temmeksen museoa hääpaikkana, mutta siellä tulee miinukseksi se, että lämmin ruoka pitää kantaa koululta... Kuinka se onnistuu... Tiedä sitten. Mutta mieluummin niin, entä tuollasta kamaluutta mitä ketjun morsiot on joutunu kokemaan. Onneksi te kerrotte täällä kokemuksianne, niin tieto siirtyy eteenpäin. Kiitoksia siitä :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Voihan nyt sentää.

Missä mä hääni vietän, eihän tuonne uskalla mennä! Olisi niin hyvä paikka majoituksen kannalta. Murh. Temmeksen kirkossa vihitään, mutta hääpaikka on auki. Ja vieraita tulee kaukaa 300-400km päästä, joten yöpymismahdollisuus olis kyllä aika hyvä. Aaah, onneksi on vielä aikaa sunnitella, sillä häät tulee olemaan vasta kesällä 2012.

Olen miettinyt Temmeksen museoa hääpaikkana, mutta siellä tulee miinukseksi se, että lämmin ruoka pitää kantaa koululta... Kuinka se onnistuu... Tiedä sitten. Mutta mieluummin niin, entä tuollasta kamaluutta mitä ketjun morsiot on joutunu kokemaan. Onneksi te kerrotte täällä kokemuksianne, niin tieto siirtyy eteenpäin. Kiitoksia siitä :)

Tyrnävällä/Temmeksellä on myös Pitoje helmi, joka tarjoaa tosi pitkälle samanlaiset puitteett, kannattaa heiltä kysellä. Olisimme myös vaihtaneet sinne, mutta aika oli tosiaan jo niin kortilla...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Juu, tuo pitojen helmi on ollu mietinnässä . Siellä olen joitakin juhlia ollut viettämässä, ja se isäntäpari on ihana. Mutta meille tulee kalliiksi se paikka, halutaan sellainen missä ei A-oikeuksia. Ja itseasiassa ollaan jo päätetty pitää häät kotona :D

Muokattu: , käyttäjä: Taikakukka

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Löytyykö täältä ketään jolla olisi tuoreita positiivisia kokemuksia Hannuksella juhlituista häistä?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Elokuussa 2012 on meidän häät näillä näkymin, ja Hannuksestakin kyselin lisätietoja. Tää on todella hämmentävää, sillä osasta viesteistä taas saa sellaisen käsityksen, että siellä kaikki toimii ja on ihanaa... Pidetään nyt vielä kaikki avoinna ja mennään joulun aikaan haistelemaan, miltä näyttää.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

kinuski: niinpä niinpä. Siellä on mun vanhemmat viettäneet pikkujouluja, ja tykkäsivät kovasti, MUTTA silloin(kin) oli ruoka loppunut kesken! Raviporukan pikkujoulut olivat kyseessä. Ja nyt tässä syksyllä tuli puhetta, niin meinasivat että siellä ei enää pidetä niiden pikkujouluja...

Toisaalta olen taas kuullut erittäin hyviäkin juttuja heistä ja heidän palveluistaan.

Mutta tosiaan, omat häät taidetaan viettää ihan kotosalla..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vietimme syksyllä 2010 häitä Hannuksen piilopirtillä ja täytyy sanoa, että mahtavat kekkerit saatiin! Itse viihdyttiin kyllä ja meille tullut palaute juhlista on ollut poikkeuksestta positiivista. Ruoka oli erinomaista ja sitä oli riittävästi. Häiden suunnittelu eteni Pirkon kanssa ilman stressiä. Me vuokrasimme päärakennuksen sekä pihalla olevat aitat. Pihamaalla olevaa aittabaaria emme halunneet vuokrata, koska se olisi tietänyt omien juomatarjoilujen keskeytystä aittabaarin aukioloajaksi. Joku kuoroporukka vietti aittabaarissa omia kinkereitään meidän häiden aikaan, mutta ei heidän läsnäolo meidän juhlintaa häirinnyt. Meidän juhlinta mahtoi kyllä heidän leiriään häiritä, mutta molemmat olimme tietoisia toistemme olemassa olosta etukäteen :)

Tunnelma rakentuu monesta eri tekijästä, ainakin meidän kohdalla Hannuksen piilopirtti antoi hyvät puitteet juhlien onnnistumiselle. Juhlat alkoivat iltapäivän aikaan ja kesti aamutunneille saakka. Bändi soitti pihamaalla katetussa terassissa, puolen yön aikaan halukkailla oli mahdollisuus mennä savusaunaan. Joskin aika monet jäivät rokkamaan salin puolelle. Sitten myöhemmin saunaankin väki eksyi.

Kehittämisehdotuksena näin jälkeenpäin voisin todeta, että yläkerran äänentoistopuoleen kannattaa Hannun ja Pirkon kiinnittää huomiota, jotta mahdollisesti yläkerrassa ruokailevat ihmiset kuulevat alakerran ohjelmat. Eli jos tiivistää Piilopirillä järjestetyt juhlat, niin plussaa:

- Hyvä ruoka

- Rento tunnelma, ei pikkuasioiden säätämistä

- Hyvät mahdollisuudet majoitukselle

- Sopivat ja siistit tilat (meillä juhlissa vähän reilu sata henkeä) Ideaali olisi tietysti saada kaikki samaan saliin, mutta ei kahdessa kerroksessa olo tuonut suurempia ongelmia. Jälkeenpäin kuullosti, että yläkerrassa olisi alkuillan aikana ollut railakkaampi meininki. ;) Tosiaan kun vaan ehkä siihen äänentoistoon miettivät parin kaiutinparin lisäämistä yläkertaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitos kokemuksistasi Muhoksen hurjat! Hauska kuulla myös positiivisia mielipiteitä Hannuksella järjestetyistä juhlista. :) Saisinko udella vielä, mitä teillä oli ruokana? Laita vaikka privana viestiä, jos et halua täällä huudella.. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vähän myöhässä vastaus, kun ei enää juhlien jälkeen ole tullut näitä saitteja paljon kierrettyä. Meillä oli ruokana palvattua porsasta, joka tarjoiltiin kokonaisena. Aika juhlavan näköinen ja erittäin hyvän makuinen. Lisukkeina oli paistettuja juureksia, valkosipulikermaperunoita, waldorfin salaatti sekä kreikkalainen salaatti. Tuo ruoka kyllä jäi varmasti monelle mieleen. Oli se sen verran hyvää!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Harmittaa, etten aiemmin ole tänne kirjoittanut omia kokemuksiani, häitä kun vietettiin jo viime kesänä. Itse luin kyllä tältä palstalta aikanaan ennen omia häitäni piilopirttiä kohtaan esitetyt kritiikit, mutta niistä huolimatta uskaltauduin järjestämään omat hääni siellä. Kuvittelin kait, että piilopirttiläiset olisivat ottaneet virheistään oppia...eipä ollut. Heidän kanssaan saimme vääntää kättä lähes kaikesta. Nyt toivonkin, että joku muu ottaisi oppia minun tekemistäni virheistä eikä joutuisi itse kokemaan samaa tai vielä pahempaa mitä näyttää joillekin tänne kirjoittaneille tapahtuneen.

Vuosi ennen häitämme kävimme piilopirtilla, katsastimme paikat ja pyysimme menutarjouksen. Kysyin voiko tarjouksessa käytettyyn menuseen tehdä vielä pieniä muutoksi lähempänä häitä, että en osaa vielä vuotta etukäteen tarkkaan sanoa mitä aluamme vuoden päästä vieraillemme tarjota. Tähän piilopirtin Pirkko totesi, että voimme tottakai lähempänä häitä muokata vielä menua. Lisäksi Pirkko lupasi ihan koko piilopirtin alueen käyttöömme jokaista huonetta myöten, sillä juhlaväkemme oli sen verran suuri (120 henkilöä) ja kerroimme samassa yhteydessä Pirkolle, että melko varmasti jokainen peti tulee täyteen vieraistamme. "Saatte olla aivan rauhassa, koska emme ota tänne koko tilalle ketään muita kuin teidän juhlaväkenne". Vieraamme varasikin jokaikisen yöpaikan ja ilmoitimme tämän piilopirttiin neljä viikkoa ennen häitämme. Nämä puheet siis ennen kuin olimme lyöneet varauksemme lukkoon.

Noh, kun sitten aikanaan, pari-kolme kuukautta ennen häitä, ehdotimme pientä muutosta menuuseen, saimme vastaukseksi, ettei menuta voi missään nimessä enää muuttaa ja jos muutamme, siihen tulee 10 euroa/hlö lisää hintaa! (Ehdottamamme muutos oli siis oikeasti pieni!). Euron tai parin hinnannousun olisimme ehkä pystyneet ymmärtämään, mutta että kympin, sehän olisi tarkoittanut 1200 euroa lisää! Tätä asiaa heidän kanssaan vatvoessa tuli tunne, että ihan kuin he olisivat saaneet jonkun toisen tarjouksen samalle päivälle, josta he olisivat saaneet vielä enemmän rahaa kuin meistä, sillä heidän vaatimansa hinta oli niin järjetön eivätkä he millään tapaa tuntuneet olevan enää kiinnostuneita meistä tai siitä siirrämmekö juhlamme kokonaan muualle ja tämä Pirkkokin oli kaiken kaikkiaan meille erittäin tyly yrittäessämme puhelimessa keskustella asiasta hänen kanssaan. Keskustelun päätteeksi hän löikin meille luurin korvaan! Se siitä lupauksesta ja joustavuudesta! Eipä tullut kiva fiilis kaksi kuukautta ennen häitä joutua tappelemaan talon väen kanssa ja alkaa miettimään missä muualla voisimme järjestää 120 vieraalle hääjuhlat... Noh, aikahan olisi loppunut meiltä kesken, joten anoppimme yritti vielä löytää ratkaisua piilopirtin kanssa ja saikin soviteltua ruoka-asiat kuntoon. Emme kylläkään saaneet sitä mitä halusimme, mutta emme joutuneet myöskään pulittamaan älytöntä hintaa eräästä toisesta pienestä muutoksesta, jonka saimme ikään kuin kompromissina läpi. Sopukin tosiaan löytyi vasta, kun me olimme mieheni kanssa jo pahoittaneet mielemme tylystä kohtelusta ja käyttäneet jo monta iltaa sen pohtimiseen ja stressaamiseen mihin ihmeeseen siirrämme häämme 2 kk:n varoitusajalla.

Hääviikko koitti ja häitämme edeltävänä päivänä menimme piilopirtille tekemään vielä viime hetken järjestelyjä. Yllättäen siellä - siis todellakin päivää ennen häitämme - Pirkko ilmoitti meille, että aittarakennuksen kahdessa huoneessa tulee asumaan jotkut heidän remonttimiehensä tms. että "näin on näiden remonttimiesten kanssa ehditty sopia". Me olimme ilmoittaneet jo 4 viikkoa sitten, että häävieraamme vuokraavat jokaikisen huoneen sieltä eikä tällöin Pirkko maininnut mitään näistä remonttimiehistä! Lisäksi hän samaan hengenvetoon ilmoitti, että aittabaarissa tulee olemaan toinen juhlaseurue. Voluumit nousi minulla siinä vaiheessa kaakkoon ja taas vasta ison kädenväännön sekä anopin ja kaasojen asiaan puuttumisen jälkeen saimme ne kaksi aittarakennuksen huonetta vieraillemme käyttöön. Toiset juhlat tietenkin kuitenkin vietettiin aittabaarissa. Muutaman kerran hääpäivämme aikana siitä juhlaväestä sitten olikin häiriötä, kun siellä juhlat muuttuivat pariin otteeseen tappeluksi, itkuksi ja huudoksi. Piilopirtin henkilökuntaa ei näkynyt missään vaiheessa rauhoittamassa tilannetta ja lopuksi sulhasen täytyi itse mennä komentamaan heitä siirtymään muualle tappelemaan, jos eivät osaa tappelematta olla, että tässä vieressä vietetään häitä.

Eikä ihmeellisyydet tähän loppuneet. Häitä edeltävänä päivänä kaasoille ja bestamaneille esiteltiin piilopirtin henkilökuntaan kuuluva "yhteyshenkilö", joka on heitä varten siellä ja jonka puoleen he voivat kääntyä missä asiassa tahansa. Siinä samalla Pirkko korosti, että talon väki tulee muutenkin olemaan kokoajan "muutaman askeleen teitä muita edellä", jotta kaikki järjestelyt sujuisivat mutkattomasti. Noh, kyseistä yhteyshenkilöä ei koko hääpäivänä näkynyt missään. Jossain vaiheessa selvisi, että hänet olikin kuulemma siirretty töihin aittabaariin toisen juhlaseurueen palvelukseen. Sitten kun oli ollut kakun leikkuun aika ja koko juhlaväki oli kutsuttu koolle, kakkua ei näkynyt missään. Seremoniamestari joutui pian kuuluttamaan, että kakussa meneekin vielä hetki ja väki hajosi, kuka minnekin. Kun myöhemmin kakku saatiin paikalle ja seremoniamestari yritti saada väkeä uudelleen kokoon, osa tuli, osa ei enää. Meillä ei sulhasen kanssa ollut tässä vaiheessa mitään tietoa mistä on kyse -onneksi. Jälkeenpäin sitten saimmekin kuulla, että tässä oli taustalla sellainen tilanne, että kun kaasot ja bestamanit olivat menneet keittiöön pyytämään kakkua salin puolelle, oli Pirkko ilmoittanut, että ei käy nyt, koska he (siis keittiön väki ja Pirkko) ovat itse syömässä nyt! Kun eräs bestmaneista oli yrittänyt painottaa, että juhlaväki on todellakin jo kutsuttu paikalle ja kaikki odottavat, oli Pirkko huutanut (ei siis "sanonut tiukkaan sävyyn" vaan oikeasti huutanut) tälle bestmanille, että hänelle ei siihen äänensävyyn puhuta! Tässä siis syy miksi kakku tuli vasta myöhemmin. Se siitä "askeleen edellä olemisesta". ...Ja jälleen kerran todella tylyä käyttäytymistä asiakkaita kohtaan! Olisivat edes etukäteen ilmoittaneet kaasoille ja bm:lle, että heillä tulee olemaan nyt tauko...

Sitten vielä pari seikkaa.

Pari kuukautta ennen häitä lmoitimme piilopirttiin myös, että haluaisimme käyttää juhlissamme heidän karaokelaiteitaan.

Karaokelaitteita ei kuitenkaan häitä edeltävänä päivänä saanut kukaan järjestelyseurueestamme toimimaan, emmekä myöskään saaneet talon väeltä siihen mitään apua. Eivät kuulemma itsekään osaa niitä käyttää. Vielä hääjuhlissa jotkut juhlavieraistamme yritti saada karaokevälineet toimimaan, mutta eipä onnistunut heiltäkään. Karaoke ei ehkä ollut onneksi se suurin mahdollinen menetys juhlissamme, sillä se olikin tarkoitettu loppuillan "vapaa-ajan" viihdykkeeksi niille, ketkä siitä tykkäävät eikä sitä varsinaiseksi ohjelmanumeroksi ollut tarkoitettu. Ja onneksi sauna tuntuikin olevan ainakin "nuoremmalle" juhlaväelle se kovempi juttu. Mutta siltikin, en ymmärrä miten he kehtaavat mainostaa asiakkailleen karaokevälineitään, jos niitä ei osaa kukaan edes talon omasta väestä käyttää.

Keväällä Pirkko myös ilmoitti meille, että piilopirtin piano on aito piano (kun tätä kysyin häneltä kaasoni puolesta, joka halusi soittaa meille pianoa häissämme). Kun kaasoni, joka asuu kaukana piilopirtiltä, pääsi vihdoin häitä edeltävänä päivänä katsastamaan juhlapaikan, hän totesi, ettei siellä oleva soitin ole todellakaan oikea piano. Soitin ei siis ollut hänelle entuudesta tuttu ja kun kokeneesta ammattimuusikosta ei ollut kyse, tämä sitten vaati häneltä extra-aikaa tuona häitä edeltävänä iltana tutustua laitteeseen. Kyllä sekin hieman harmitti, kun hänelle siitä koitui ylimääräistä stressiä ja edellisenä iltana olisi kyllä keksitty kaasolle muutakin tekemistä...

Meille siis annettiin monen monta oikein hyvältä kuulostavaa lupausta, kun aikanaan menimme paikan katsastamaan ja kun vielä pohdimme muutaman juhlapaikan välillä. Kun lähempänä häitä koitti aika todella hoitaa juhlapaikkaan liittyvät järjestelyt, kaatui piilopirtin antamat lupaukset yksi toisensa jälkeen. Kaikki siis vaikutti todella hyvältä niin kauan, kun me asiakkaina emme olleet riippuvaisia paikasta, mutta siinä vaiheessa, kun meillä ei enää ollut muuta vaihtoehtoa, alkoi piilopirttiläisten uskomaton välinpitämättömyys ja tylyys. Syyt kaikista vastoinkäymisistä saimme aina omille niskoillemme ja Piilopirtiltä ei pahoiteltu yhtä ainuttakaan... Enpä olisi kyllä ikinä uskonut ekalla kerralla Pirkon ja hänen miehensä tavatessani kuinka rumaksi heidän toimintansa voi muuttua.

Minä eikä kukaan muu hääjärjestelyissä mukana ollut tule varmasti enää kokemuksiemme jälkeen järjestämään Hannuksen piilopirtillä minkäänlaista juhlaa. Anoppini kyllä suunnitteli vuotta ennen häitämme järjestävänsä sitten aikanaan syntymäpäivänsä piilopirtillä, kun täyttää pyöreitä, mutta perui hänkin sitten suunnitelmansa näiden kokemuksien jälkeen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Voi huhhuh. No tuon kertomuksen jälkeen kierrän ko. paikan kyllä kaukaa! Harmi sinänsä, kaunillaa paikalla ja hienot puitteet. Miksi isäntäväen pitää olla sitten tuollainen, menettävät pian kaikki asiakkaat, kun juorut liikkuvat :girl_mad:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Harmillista, että osalla porukasta on jäänyt paha maku suuhun Hannuksella pidetyistä juhlista. Itseänikin ensin arvelutti, varatako Piilopirtti häitämme varten vai ei, mutta onneksi uskalsimme järjestää häämme siellä muiden huonoista kokemuksista huolimatta. Minulle ei jäänyt pahaa sanottavaa Hannuksen toiminnasta.

Kävimme katsomassa paikkaa viime kesänä ja ihastuimme miljööseen heti. Tunnelma oli mukavan kodikas ja paikka oli siisti, joten teimme saman tien varauksen tälle kesälle. Varasimme käyttöömme päärakennuksen lisäksi aittabaarin ja majoituksen n. 50 vieraalle. Hääviikolla pääsimme koristelemaan paikkoja jo torstaina, ja perjantaina kävimme tekemässä vielä viimeisen silauksen istumajärjestykseen sekä testaamassa äänentoistolaitteet pirtissä ja karaoken aittabaarin puolella yms. Perjantaina kävimme myös läpi hääpäivän aikataulun ja tapahtumat Pirkon kanssa.

Itse hääpäivänä kaikki sujui jouhevasti. Vieraita meillä oli vajaa 80, joten mahduimme kaikki mukavasti samaan tilaan ruokailemaan. Tarjoilijoita oli ainakin kolme tai neljä, jotka huolehtivat ruokaa buffetpöytään, juomia pöytiin ja astioita pois. Heidän lisäkseen meillä oli oma tarjoilija, joka tarjoili meille juomat ja ilmoitti milloin saimme mennä ottamaan ruokaa. Odotella ei tarvinnut, sillä ruoka oli valmista, kun onnittelumaljat oli juotu. Ruokailu sujui sen verran nopeasti, että kahvittelemaankin pääsimme jo aikaisemmin kuin oli suunniteltu. Ruoka oli todella maittavaa (monet vieraat kiittelivät sitä vielä jälkikäteen :)) ja sitä oli riittävästi. Iltapalaakin jäi reilusti yli. Boolin tekemisestäkään meidän ei tarvinnut huolehtia, sillä Hannuksen henkilökunta teki sen valmiiksi tekemämme ohjeen mukaan. Vieraat viihtyivät mainiosti juhlissamme. Bändi lopetti soittamisen puoli 11 maissa, jonka jälkeen aittabaari avautui. Osa vieraista viihtyi aittabaarissa karaoken parissa ja osa vieraista pirtin puolella.

Halusimme jäädä mieheni kanssa hääaittaan yöksi. Sinne oli pedattu nätisti vanhan ajan pitsilakanat ja meille oli katettu koriin yöpalaa, mansikoita, pikkuleipiä ja kuohuvaa. Ainoana miinuksena oli, ettei aitassa ollut omaa vessaa tai peseytymismahdollisuutta. Aamupala oli katettu päärakennuksen pirttiin. Siellä oli mukava vielä jutella vieraiden kanssa edellispäivän juhlista ja aamun fiiliksistä. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ihana Papu kuulla, että teillä sujui kaikki hyvin! Olen itsekin saanut kuulla hyvää palautetta paikasta myös Oululaisten tuttavien kautta. Pääsimme vielä viime kuussa katsomaan paikkoja kesäasussa ja päivänvalossa, ja se ainoastaan vahvisti tunnetta siitä, että se on meidän paikkamme. Toivottavasti meidän päivästämme tulee ensi vuonna yhtä ihana ja onnistunut kuin teillä. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Häät Hannuksella takana. Suunnittelut ja järjestelyt erityisesti Pirkon kanssa menivät hyvin. Hääpäivänä kaikki meni kuten oli luvattu ja täsmälleen aikataulun mukaisesti. Paikalla olleet tytöt pitivät meistä huolen ja saimme olla koko päivän luottavaisin mielin.

Melko iso osa vieraistamme majoittui Piilopirtille ja siitä olen nyt kuullut pelkästään negatiivista palautetta. Huoneet olivat todella sotkuisia: mm. kahvinkeittimissä vanhat kahvit puruineen, jääkaapit siivottomia, roska-astiat tyhjentämättömiä ja pyyhkeet likaisia. Aittarakennuksen wc oli ollut täysin siivoamaton ilmeisesti koko talven jäljiltä. Aamupala oli ollut onneton ja "puuro" oli ollut liisteriä, joka ei edes irronnut kattilasta. Toki tiedossa oli ettei taso ole kuten hotelleissa, mutta kyllä noin perusasiat pitäisi olla kunnossa. Lisäksi yöpymisen hinta tuli monelle pariskunnalle yllätyksenä, sillä varausvaiheessa he olivat puhuneet huoneen hinnasta eivätkä hinnasta per henkilö. Hinta oli siis 35€/hlö ja pariskunnille 70€ yhdestä yöstä siivottamassa läävässä on melko kova hinta.

Itse emme onneksi Piilopirtillä yöpyneet ja olimme sopineet että bestman, kaaso ja vanhempamme hoitavat tavaramme ym sieltä pois seuraavana aamuna. Tuomisina oli mm. meidän omat alkoholitarjoilut, hääpäivällisen hirvenlihat sekä pikkuleivät joita tarjoiltiin kahvin kanssa. Vaikka PIrkko itse hääräsi koko hääpäivän keittiössä ruokien parissa hän ei yhtäkkiä aamulla enää tiennytkään minkä verran mitäkin oli jäljelle jäänyt. Meillä tosin oli se tieto että kaikkea jäi todella paljon. Oli ollut todella nihkeää saada omat viemiset takaisin. Tähänkin tosin saatiin selitys sillä Pirkko oli sanonut, että heillä kyllä on omiakin syöjiä ja oli jemmannut omiin pusseihin pikkuleipiä, jotka olimme sinne erikseen vieneet. Osan lihoista ja pikkuleivistä saimme takaisin mutta osan he pitivät itsellään. Kaikki oli kuulemma pitänyt lypsää eikä mitään oltu kerrottu vapaaehtoisesti. Palvelu aamupalalla oli kuulemma muutenkin ollut todella tylyä ja äitini sanoi että Pirkko oli täysin eri ihminen kuin vielä ennen häitä.

Joo, oli kivat ja onnistuneet häät mistä olen onnellinen, mutta aika p*ska maku jäi siitä että homma jäi noin pienistä asioista kiinni. Suosittelen kyllä Piilopirttiä juhlapaikaksi mutta en suosittele yöpymistä siellä. Lisäksi kaikista parasta ja selkeintä kun kaikki tarjottavat ottaa suoraan heiltä eikä vie sinne mitään omaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me varasimme Hannuksen piilopirtin loppukesälle 2013, mutta näiden kaikkien kirjoitusten jälkeen on hieman ristiriitaiset tunnelmat.

Vieraillessamme piilopirtillä Pirkko antoi itsestään todella rennon ja miellyttävän kuvan, mutta jos näin sitten tuleekin ongelmia erinäisten asioiden kanssa, niin paikan valinta pistää mietityttämään. Varsinkin kun olimme ajatelleet viedä itse paikanpäälle jotain pientä leivonnaista. Mielestäni jos maksan tietystä ruokamäärästä, niin ylijääneet pitäisi saada itselle + tietysti itsetuodut syötävät.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään