Jump to content
Naimisiin.info

Esteettömystodistus Los Angeles


Recommended Posts

Hei, ja apua, olen nyt lukenut niin monesta paikasta, että esteettömyystodistuksen (single status) saa county clerkiltä. Suomen kielisillä sivuilta ja englannin. Löysimme LA county clerk numeron ja sieltä vaan sanottiin että he eivät tälläisiä papereita käsittele. Soitettiin kahdesti ja molemmilla kerroilla sama homma. Miten nyt tämän todistuksen sitten voi saada californiassa? Ihan hirveä pään vaiva tästä tullut, kun täällä Suomessa se on niin helppoa. Toivon että joku osaisi auttaa 

Link to comment
Share on other sites

Olisiko tästä sivusta apua: https://www.apostille.la/apostille-a-single-status-affidavit/

Mielestäni siellä ainakin sanotaan, että voi kirjoittaa myös oman lausunnon asiasta ja käyttää sen notaarilla. Tarvitsetteko todistusta suomalaiselle vai jenkkipuoliskolle? Suomalaiselle pitäisi ainakin riittää DVV:n virkatodistus, jossa maininta naimattomuudesta.

Link to comment
Share on other sites

Kiitos vastauksesta! Todistuksen tarvitsee siis jenkkipuoliskolle, kuka tällä hetkellä vielä asuu Los Angelesissa. Tarkoitus oli mennä naimisiin maistraatissa Suomessa ja asua Suomessa. Minäkin luin, että se itse kirjoitetaan ja sitten käyttää notaarilla ja apostille leima.. DVV:n sivuilla lukee ”Hankkikaa todistus siviilisäädystänne asuinvaltionne/kansalaisuusvaltionne viranomaisilta.” ja sen pitää olla ”alkuperäinen asiakirja, tai sen luotettavasti oikeaksi todistetun jälkennöksen”. Joten käykö niille siellä DVV:ssä se itse kirjoitettu mikä käytetty notaarilla ja siihen päälle vielä apostille leima? Pahoittelut jos tyhmiä kysymyksiä, mutta emme ole ennen tälläisiä asioita käsitelleet!

Link to comment
Share on other sites

En ole minäkään näitä asioita valitettavasti hoitanut, mutta notaarin kanssa asioinut kuitenkin. Notaarin leima "oikeaksi todistaa" dokumentin. Sitä en valitettavasti tiedä, hyväksyykö DVV itse kirjoitetun dokumentin. DVV:llä lienee chat tai palvelunumero, josta voisi asiaa kysyä?

https://www.apostille.la/2019/02/10/single-status-apostille/ Täällä näytti olevan pohjakin Affidavitille.

Oletteko muuten kysyneet County Clerkiltä, voivatko he leimata itsekirjoitetun dokumentin? 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...