Guest Marika-76

Savonlinna

111 viestiä aiheessa

Tuon infon Ruusuhovista tilavuokrineen tosiaan sain. Soitelkaa tahi kirjoitelkaa hoville ja kysykää onko tilavuokraa kohdallanne.

Ystävällisesti,

Tiina :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vaikea kuvitella, että pistäisivät maksamaan tilavuokraa, jos ensin on sanottu, että sellaista ei ole. Ainakin muuten Ruusuhovin henkilökunta johtajaa myöten on ollut niin mukavaa ja joustavaa, että en uskoisi heistä moista...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tässäpä Ruusuhovin vastaus tiedusteluuni:

Ikävä kuulla että olette kuulleet/ymmärtäneet asian näin.

Kaikkia hääpareja on informoitu että hinnan tarkistuksia aivan varmati tulee 2005 vuodelle ruokalistojen suhteen. Majoitushinnat samat kuin vuonna 2004, tilavuokria ei ole 2005 vuodelle. Tästäkin kyllä olen kertonut teille.

Menuiden alareunassa lukee 2004 joten se ei koske 2005 vuotta. Pyydän teiltä nyt vain kärsivällisyyttä tämän asian suhteen sillä meidän täytyy täällä kärisvällisesti myös odotella kauppojen hinnastoja meille.

Voitte kuitenkin varautua noin 2 euronhinnan nousuun/hlö.

Eli hälytys oli väärä ja asia ok. Ei tilavuokria ainakaan ensivuodelle. :)

Menuista, jotka ovat ainoita joihin pieniä korotuksia tulee, muistan hämärästi kuulleeni.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onnea ja iloa, että sitä tilavuokraa ei ole eikä tule vuodelle 2005! :D

Miksi kuitenkin minulle puhuttiin puhelimessa, että hintoja korotettaneen tilavuokran vuoksi? ??? Ehkä puhelun aikaan tilavuokra oli ollut puheissa, mutta sittemmin sen tuleminen oli kaadettu.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Onnea ja iloa, että sitä tilavuokraa ei ole eikä tule vuodelle 2005! :D

Miksi kuitenkin minulle puhuttiin puhelimessa, että hintoja korotettaneen tilavuokran vuoksi? ??? Ehkä puhelun aikaan tilavuokra oli ollut puheissa, mutta sittemmin sen tuleminen oli kaadettu.

Mikä lie suunnitelma / sekaannus oli kyseessä. ???

Minulla nyt kuitenkin on onneksi mustaa valkoisella ensi vuoden hinnoista. ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sain tänään vastauksen tiedusteluuni Taipaleenniemen ensi kesästä (2005). Päärakennuksen vuokra pe klo 15 - su klo 12 olisi 336 euroa. Mutta hintoihin saattaa tulla vielä tarkistuksia vuodenvaihteen jälkeen.

Ja mikä tieto yllätti minut, oli että varausten teolla alkaisi olla kiire!  ??? Enpä olisi Savonlinnan kokoisesta paikasta uskonut.  :o No, Taipaleenniemi on todella suosittu paikka häiden järjestäjien keskuudessa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Taipaleenniemen tämän hetkinen hinta on 360e pe 15.00 - su 16.00

Yksi varteenotettava vaihtoehto on Kerimäen kunnan omistama Pääkanta. Matkaa Kerimäen keskustasta noin kuus kilometrii. Paikka on leirikeskus. Koitan saada kuvia joku päivä kun unohettii kamera kotii ku käytii kattomassa ;D

Mutta paikasta saa lisätietoja Kerimäen kunnasta. Ja vuokra on halpa n. 100e vrk riippuen ottaako saunaa, grillikatosta jne...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ystävillä oli Pääkannassa häät pari vuotta sitten, ja olivat saaneet siitä tosi kivan. Ainoa ongelma (?) oli se, ettei kaikki vieraat mahtuneet mitenkään sisälle syömään. Siispä sisällä oli paikat lähimmille sukulaisille, ja muille oli pystytetty katokset pöytineen pihalle. Sikäli harmi, että osa ohjelmasta jäi näkemättä. Mutta suurin osa ohjelmasta oli kyllä järjestetty muutenkin pihalle. Illan kruunasi vielä kaveriporukalla vietetty loppuilta saunoen ja juhlien. Kivaa oli myös se, että Pääkannassa on nukkumapaikkoja usealle kymmenelle vieraalle.

Sitten omiin suunnitelmiini...

Haluaisin viettää hääjuhlan Taipaleenniemessä. Onko kenelläkään kokemuksia paikasta? Tahtoo myöskin jäädä saunomaan ja grillaamaan makkaraa läheisimpien ystävien kanssa... :) Mahtuuko sisälle sekä syömään että tanssimaan n. 100 vierasta?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olin kesällä häävieraana taipaleniemessä. Sanoisin että tila on liian pieni 100 hengen häille, ruokaillessa joutuu istumaan kuin sillit suolassa. Osa häävieraista jäi sinne yöksi, hintaa en muista, ei kai kovin kallista, MUTTA aamulla paikan emäntä pyysi/käski häävieraita siivoamaan ja tiskaamaan päätalon keittiön yms, siellä oli nautittu ilta- ja aamupalaa. Ehkä huonosti organisoitu hääparin taholta, mutta tuli ei niin mukavana yllätyksenä vieraille(hääpari oli poistunut jo illalla häämatkalleen)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

>

Tossa olisi Lehtiniemen tiedot teille.

Idyllinen vanha emäntäkoulu vähä kaupubngi ulkopuolella!

Todella hyvää ruokaa tekevät  :P (syöty on) kustannukset on edulliset jos vielä viettää juhlat heidän tiloissaan, toki tekevät keikkaa muuallekkin. Sulkavallakin käyneet....

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Lehtiniemi, Sosiaali-, terveys- ja liikunta-ala, sekä

Matkailu-, ravitsemis- ja talousala

Rauhalinnantie 12

57310 Savonlinna

puh. (015) 550 6500

fax (015) 550 6550

lehtiniemi@samiedu

Tossa olisi Lehtiniemen tiedot teille.

Idyllinen vanha emäntäkoulu vähä kaupubngi ulkopuolella!

Näin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

ONKO kenelläkään kokemusta TAIPALEENNIEMESTÄ juhlapaikkana? Nettisivuillaan olen käynyt ja siellä luvataan kymmenen hyvää ja yksitoista kaunista, mutta jos olet häitäsi tanssinut Taipaleenniemessä, niin kerro mulle jookos?

Erityisesti mua kiinnostaa

*onko siellä laajaa nurmikenttää (meidän keskiyön jalismatsiin?)

*voiko tuoda omat juomat?

*voiko tuoda oman pitopalvelun?

*onko paikka juhlava vai tarviiko kovasti koristella?

*onko paikkaa bändille?

ja tietysti kaikki muu relevantti tieto... thanks.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tää on miulle hyödyllinen ketju, sillä sulhon kanssa Savonlinnan seutuvilta juhlapaikkaa etitään. Kertokaa lisää kokemuksia ja varsinkin hinta-laatu -suhteista! Miten paljon on pitopalvelujen hinta ollu keskimääräisesti Savonlinnan alueella?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

SMS Meillä on häät Taipaleenniemessä toukokuussa. Mun päiväkirjassa on kuvia paikasta. Itse en ole ajatellut paljoakaan koristella, mutta se on varmaan makukysymys, mistä pitää. Itse pidän melko yksinkertaisesta koristelusta....

Omat juomat ja pitopalvelu pitää viedä, heillä ei ole siellä pitopalvelua. Siellä on kaksi salia vierekkäin, joiden välillä on tavallinen ovi. Mainostamansa 150 vierasta on paikan emännänkin mukaan liikaa. Toiseen saliin eli varsinaiseen ruokasaliin hänen mukaansa mahtuu hyvin vajaat 60 henkeä ja toisessa on yleensä ollut loput vieraat ja seisova pöytä. Bändille ei ole erillistä koroketta, vaan ovat toisessa salissa ihan lattiatasossa.

Taipaleenniemessä on erillinen ulkosauna, jos haluaa saunoa. Tuohon jalismatsiin...ei siellä varsinaista nurmikenttää ole, puita löytyy. Piha-alue on melko iso, asvaltti ja hiekkapiha...

pomme Itse sain pitopalvelutarjouksia hintahaarukassa 21-27 eur/nenä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Marika, kiitos isosti!

Hiljainen on ollut tämä slnnalais-keskustelu. lähdenkin tästä tutkimaan päikkyäsi...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olin Olavinlinnassa häissä joskus 90-luvun alussa, ihan ok häät. Syönti oli "siinä huoneessa missä pöydät", ja sitten siinä huoneessa, missä on pyhän olavin patsas oli bändi ja tanssit. Ruoka oli kai tilattu paikan päältä, tarjoilijoilla pseudo-keskiaikaiset vaatteet ja muistaakseni ruoka oli tosi hyvää. Sori, mä en muista huoneiden nimiä.

Tunnelmalliset, hauskat häät, tosin kesällä, mut talvinen linnahan voi olla tosi komea (oli myös tosi kylmä kun siellä Wanhoja tanssittiin). Anyway, morsiuskimppu heitettiin parvekkeelta, josta näkyy siihen huoneeseen, missä on se patsas, siinä oli myös hyvä tanssia, kun on muutama penkki, jossa vanhempi väki istuskeli. Musta siellä oli n. 100 vierasta, vähän ehkä ahdasta. Ai niin, meillä oli myös linna-kierros, en tiedä saako niitä talvella.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Laitanpa tänne uuden viestin tiedustellakseni hyviä paikkoja Saimaan rannalta. Ja tietysti semmoinen johon voisi viedä omat juomat.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

tirpiainen, Taipaleenniemessä itse juhlitaan elokuussa, kaunis paikka Saimaan rannalla. Tuonne onnistuu laivakuljetuskin.  Tuossa sivun alussa Marika-76 kertoilikin paikasta jotain olennaista. 360€ maksaa viikonloppu pe klo 15 - su klo 12.

www.sty.fi

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitoksia. Tuon olin jossain vaiheessa netistä bonganutkin, mutta en ajatellut asiaa enempää ennenkuin nyt. Vaikutti kivalta kun katsoin tarkemmin. 360€ koko paikka vai pelkästään päärakennus? Saimaalta vissiin pääsee sinne purjeveneellä Kyrönsalmen kautta? Täytyy käydä katsastamassa paikka kesällä.

Otan ilolla vastaan myös muita mahdollisia paikkoja sillä häät on vasta elokuussa 07.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Päärakennus ainoastaan, majoitustilat on muistaakseni sitten jotain 45/55€ per yö (2 hengen huoneita, kalliimmissa on maksusta lisävuodemahdollisuus). Kuulemma telttamajoituskin onnistuu alueella... ;D En ole ihan varma noista vesireiteistä miten ne kulkee, mutta Kyrönsalmesta pääsee kyllä purjeveneellä (silta täytyy vaan avata).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Lisäksi taitaa veneellä päästä Lehtiniemeen entiselle emäntäkoululle. Siellä toimii nykyään Savonlinnan ammatti- ja aikuisopisto ja he vuokraavat tiloja mm. häihin. Tässä linkki

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitos, kiitos! Laitanpa tuonkin kalenteriin muistiin niin pääsee kesällä kiertämään paikkoja. Tuosta ei ollut kuvia netissä ainakaan näin pikanäkemällä. Etsiskelen ja käyn katsastamassa!

Muita paikkoja?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään