Jump to content
Naimisiin.info

Häät seurakuntatalolla?


Guest Tonja

Recommended Posts

Eikö kukaan ole viettänyt häitään seurakuntatalolla?

Jos joku on näin tehnyt niin millaiset häät olivat? Oliko ohjelmaa? Millaista? Ja millainen oli tunnelma? Meillä yhtenä vaihtoehtona olisi seurakuntasali, mutta mietityttää onko ilmapiiri siellä liian jäykkä? Taitaahan tuo viihtyisyys kyllä olla aika paljon itsestä kiinni... Mutta olisi siis mukava kuulla edes jonkun kokemuksia häistä seurakunnan tiloissa.

Link to comment
Share on other sites

Meillä tulee olemaan hääjuhla seurakuntakodissa. Olen ollut kahdissa häissä joissa juhla oli seurakuntakodissa. Ei puhettakaan että ilmapiiri olisi ollut jäykkä, päinvastoin. Mitään suurempaa ohjelmaa ei tainnut olla, musiikki soi taustalla ja hyvin viihdyttiin. Itselleni ei mikään muu paikka olisi tullut kysymykseenkään kuin oman kotiseurakunnan seurakuntakoti. Meillä tulee olemaan jotain pientä ohjelmaa ja musiikkia soitetaan. Eihän seurakuntakodissa juhlimisessa ole muuta eroa kuin että siellä ei saa tanssia eikä tarjota alkoholia onnittelumaljaa lukuunottamatta. Tämä sopii meille erittäin hyvin kun ei oltaisi niitä muutenkaan tahdottu.

Omalta kirkkoherralta vielä varmistin että saa soittaa muutakin musiikkia kuin virsiä, ei nimittäin olla kovin uskonnollisia ihmisiä...

Ihmisethän sen juhlan tekee, ei paikka!

Link to comment
Share on other sites

Vanhempieni häät olivat aikanaan seurakuntatuvalla. En tiedä millaista oli, mutta luulenpa että tunnelma oli silti ihan iloinen. Juhlat oli pienet ja ihmiset tunsi aika hyvin toisensa.

Jos juhliiin ei tule tanssia/alkoholia onnittelumaljan lisäksi, luulisin että seurakunnan tilatkin voi olla hyvä vaihtoehto, jos haluaa pienemmän budjetin.

Link to comment
Share on other sites

Luulisi, että astiat ja liinat järjestyy seurakuntatalolla helposti, tarjoilijoista ja muusta ruokatarjoilusta puhumattakaan. Tässäkin suhteessa voi säästää, kun ei tarvi erillistä pitopalvelua tilata. Toisaalta maksaahan tuo seurakunnankin pitopalvelu jotain, joten hinnoista en sen tarkemmin tiedä.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Jatketaanpa tätä ketjua.. Meillä häät on toivottavasti seurakuntakodilla.

Astiat, liinat yms on tietysti helpommin saatavissa. Seurakunnan tiloissa voi käyttää myös pitopalvelua joskus/ yleensä. Meillä pidot laitetaan kyllä ihan seurakunnan oman emännän voimin.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Yritän nostaa tätä hieman ja kysyn, paljonko tarjoilu on tullut maksamaan seurakuntatalolla?!

Olen vähän hintoja tiiraillut ja huomasin esimerkiksi sen, että jos haluaa seurakunnan emännän hoitavan ruokaostokset ateriaa varten, laskutetaan siitä lisäksi myös alv 22% :(

Link to comment
Share on other sites

Mekin ollaan suunniteltu, että pidettäis juhlat seurakunnan tiloissa. Meillä tulis juhliin korkeintaan25 henkeä ja olis tarkoitus vaan istua yhdessä alas ja syödä hyvin. Sitä kysyisin että tietääkö kukaan että onko se yleensä niin että ruuat saa seurakunnalta vai pitääkö sinne tila vielä pitopalvelu?

Link to comment
Share on other sites

Lilli82: Pääsimme sattumalta tutustumaan yhteen kirkkoon ja samalla kyselimme myös seurakuntasalin vuokraamisesta. Ainakaan siinä seurakunnassa ei ollut omaa emäntää, joten ruoka pitää hankkia muualta. Käytössä olisi kyllä iso ja hyvinvarusteltu keittiö, joten ruuanlaittaminen/lämmittäminen ei olisi ongelma. Muuten kyllä pidimme paikasta (vieraat olisivat saaneet istua ihan "oikeilla" tuoleilla, eikä olisi tarvinnut keikkua muovijakkaroilla), mutta kun siellä ei saisi tanssia....sulho on luvannut minua tanssittaa, joten koetamme viellä löytää sellaisen (EDULLISEN) paikan jossa voimme tanssia :)

Link to comment
Share on other sites

Meillä tämä ongelma, kun en oikein tiedä mitään muitakaan mahdollisia paikkoja tässä meidän kaupungissa missä voisi pitää meidän suunnittelemat pienet juhlat. Kauempana olisi, mutta kun meillä vielä se ongelma että paikkalle pitäisi olla lyhyt matka, helppo kulkea ym. kun oma äitini istuu pyörätuolissa. Tuo rajoittaa pois kaikki vanhat kunnon hääpitopaikat, missä minä ainakin aiemmin olen ollut häitä viettämässä. Jotkut ravintolat voisi tietysti olla vaihtoehto, mutta sitten juhlan luonteesta tulee aivan erinlainen.... Ideoita? :-/

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Guest Astrid(Guest)

Mä olen käsittänyt niin, että usein seurakunnilla on oma emäntä tai pitopalvelu.

Meillä samoja ajatuksia, kuin teilläkin, Lilli82! Halutaan juurikin tarjota sukulaisille ja ystäville tunnelmallinen syysilta hyvän ruuan ja mukavan yhdessäolon puitteissa. Me ei olla mitään tanssi-ihmisiä, joten tuntuu siltä, että jos mun avioitumisen kunniaksi järjestettäisiin tanssihäät, tuntisin itseni ulkopuoliseksi. Meillä kutsuttavia on noin sata.

Eniten seurakuntatalolla häiden järjestämisessä pelottaa tunnelma ja vieraiden viihtyminen. Ihanan kätevää on se, että niin vieraat kuin mekin voidaan hipsiä kirkosta kävellen juhlapaikalle. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 4 months later...

Osaisiko joku suositella kivaa seurakuntasalia pääkaupunkiseudulla, miel. Helsingissä? Seurakuntayhtymän sivuilla ei ole kuvia mutta jotenkin uskoisin näin isosta paikasta löytyvän oikeasti viihtyisänkin paikan :girl_smile: Ei haittaa jos alkoholia ei saa tarjota, tervetuliaismaljat yleensä kuitenkin joka paikassa onnistuu.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...