Unioninkadun Juhlahuoneisto (Helsinki)


-miukumau-

Recommended Posts

Hei!

Olisikohan kenelläkään kokemusta Unioninkadun Juhlahuoneistosta? Yritin etsiä täältä, mutten ainakaan löytänyt. Paikka sijaitsee siis Unioninkadulla :) Helsingin keskustassa, kaiketi melkein Tuomiokirkon naapurissa. Näyttää kuvien perusteella aika hyvältä, mutta olisi kiva kuulla käytännön kokemuksia!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Vietimme pieniä häitämme ainoastaan saunatilassa, johon maihtui helposti 20 hengen seurue syömään saman pöydän ääreen. Takkahuone oli kiva paikka alkumaljojen nostoon ja ruokailun jälkeiseen seurusteluun. Tanssia siellä ei mahdu, mutta sitä emme halunneetkaan, joten tila riitti meille hyvin. Miehet ja lapset kävivät saunassa ja uimassa, pyyhkeet kuuluivat hintaa, kylpytakeista olis tarvinnut maksaa jotain ekstraa, mutta niitä emme tarvinneet.

Ruokaan ja henkilökuntaan olimme erittäin tyytyväisiä! Emme olleet alunperin tilanneet lisätuntia, koska hinta on kohonnut jo 200 euroon. Illan aikana siihen annettiin kuitenkin uudestaan mahdollisuus ja siihen tartuimme hinnasta huolimatta, koska juhlinta oli vielä voimissaan. Hinta oli 67e/hlö, yhdelle vieraalle saimme kasvisvaihtoehdon ilman lisäkuluja. Ruoka oli todella hyvää, kauniisti esillä ja riittävästi! Veimme omat karkit, joille henkilökunta järjesti kulhot, samoin pari maljakkoa tuomillemme kukille. Takkahuoneessa on pieni lasiovinen jääkaappi, josta vieraat saivat itse ottaa olutta ym.

Saunatilasta on käynti sisäpihalle, jossa voi tupakoida.

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...
  • 5 months later...

Tulin tanne kertomaan pikaisesti meidan kokemuksesta. Meidan haita vietettiin 2 toukokuuta 2009 Unioninkadulla ja taytyy sanoa etta olen NIIN iloinen paikanvalinnan suhteen. Meilla oli vihkiminen tuomiokirkossa ja sattu niin upea paiva et oli tosi loistavaa kavella se noin viis minuuttia sinne juhlapaikalle vieraitten kanssa.

Itse palvelu oli VIP luokaa, oltiin todella joustavia sen menuun ja budjetin kanssa ja meille annettiin tosi hyvin ehdotuksia siten etta loppussa niista ruoista tuli just semmosia kun haluttiin siten etta pysyttiin budjetissa.

Broidi kavi hakemassa juomat Tallinnassa ja se etta sinne saa vieda omat juomat on ISO plussa. Meilla oli baari auki vieraille koko illan ajan eika tomosta oltais millaan pystytty tarjoamaan Helsingin ravintolassa silla ei tassa kuitenkaan lottovoittajia olla. Juomien etukateen vieminen toimi hyvin ja ne laitettiin todella hienosti esille. Meille piti tulla coktaileja ja henkilokunta olisi ne kanssa tehty mut ma menin holmoilemaan enka ostanukkaan kaikke mita ois tarttenu :girl_wink: silly meee, mutta juomat riitti ja henkilokunta tarjoili ne todella upeasti.

Ruoka - oli taivaallista, ma olin monta kertaa sanonu etta ruoka sit ei saa loppua kesken ja eihan se todellakaan loppunu ois varmaan voinu olla kolmekertaa enemman vieraita ja sita olisi siltikin riittany. Kattaus oli kaunis ja tyylikas. Ruoka maistu aivan mielettoman upeelta. Nain jalkikateen vaan harmittaa etta oli niin ekstaasissa ettei paljon tullu syotya mutta vieraat on kehunu kovasti.

Me ostettiin oma haakakku vaikka sen ois saanu tilankin kautta. Broidi tipautti kakun aamulla juhlapaikalle ja se laitettiin todella kauniisti ja varovaisesti esille meidan oman koristeen kanssa.

Hovimestari on ihana ihminen joka huolehti etta kaikki toimi niin kuin piti. Han kertoi lyhyesti vieraille juhlapaikasta ja menuusta (itse ehdotti mutta meidan kanssa etukateen sovittu) joka oli kiva alkujuttu ja sai ihmiset rentoutumaan.

Alusta loppuun asti tuli tunne etta mika tahansa onnistuu ja henkilokunta tekee kaikkensa etta hommat jarjestyy. Tama on musta todella tarkeeta ja puuttu monista muista paikossa joissa tuli tunne etta no tama on meidan menuu jos et tykkaa mene jonnekki muualle. Niin kuin sanoin VIP luokan paikka. Me vietiin omat koristeet ja annoin piirustuksen siita miten haluaisin etta poydat koristeltaisiin. Ihan oli silleen laittanu kun halusin.

Meidan haat jarjestettiin ulkomailta kasin ja mulle oli todella tarkeeta etta ressi pidetaan minimissa. Sen takia oli ihanaa kun alusta loppuun oli semmonen tunne etta juhlapaikka toimii ja ne pitaa huolta koristelusta, ruokien laitoista yms melkein kaikesta. Suosittelen kovasti kaikille! Hintansa vartti. :-X

Link to comment
Share on other sites

kiitos Mini-Me kun kerroitte häistänne!

Olemme jo varanneet kyseisen juhlahuoneiston kesäksi 2011 ja olen usein miettinyt, että tehtiinkö oikean valinnan. Kun tuosta huoneistosta ei kirjoiteltu paljoakaan täällä. Joten on ihanaa kuulla kehuja :)

Oletteko muuten olleet jatkoilla saunatiloissa? Ja kaikki vinkit ovat tervetulleita :)

Link to comment
Share on other sites

Meillä oli omissa häissämme jatkot tuolla Unioninkadun saunatilassa (itse häätilaisuus siis muualla) toissa kesänä. Oltiin oikein tyytyväisiä sekä itse paikkaan että heiltä saamaamme palveluun! Sekä sauna- että oleskelutilat olivat tosi siistit, tilavat ja tunnelmalliset ja mielestäni kivan "arvokkaat" viettää hääjuhlan jatkoja verrattuna muihin paikkoihin, joita tutkailimme. Saimme viedä tilaan omat juomamme ja naposteltavat etukäteen, kuten aiemmin mainittu oleskelutiloissa oli suht tilavat jääkaapit juomien säilytykseen. Kaiken kaikkiaan olimme oikein tyytyväisiä saunatilaan jatkopaikkana!

Olin viime kesänä myös vieraana juhlahuoneistossa järjestetyssä hääjuhlassa ja näin vieraankin näkökulmasta kaikki sujui siellä oikein hyvin ja tila on tosiaan oikein tyylikäs ja mukava!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hei

Joo meilla alko haat klo 15 ja Unioninkatu oli varattu yhteen asti jonka jalkeen me lahettiin viettaan haayota. Me ei kaytetty sita saunatilaa ollenkaan, vieraat hitaasti tippu siina illan aikana ja sitten pienemmalla porukalla jammattiin yhteen asti ylakerrassa. Sita kauempaa en ois kyl jaksanukkaan mutta olin mielessani et otettiin se yks ekstra tunti lisaa kun normaalisti loppuis 12 joka oli jotenki mun mielesta pikkasen liian ajoissa. Me otettiin iltapala joka tarjoiltiin joskus 10-11 aikoihin.

Meilla on noin 80 vierasta. Meilla oli poydat suuressa juhlasalissa

--------------(paapoyta)

--- ---

--- ---

--- ---

-------

joka mun mielesta toimi hyvin.

ruoka oli keltaisessa salissa buffettina keskella salia.

Ainola kabinetti annettiin meidan ammattilaisille (DJ, kuvaaja yms kayttoon)

Kun tultiin sisaan meilla oli kattely naiden kahden huoneen valissa (tassa vaiheessa buffettia ei viela oltu laitettu esille). Oven suuhun laitettiin kanssa meidan poytajarjestys joka oli enemmankin koristeena kuin todellisessa kaytossa. Eli kun vieras oli katellyt tarjoilija anto kuplivaa ja sitten bestmanit saatto/ohjas oikeeseen poytaan istumaan suuren saliin. tama oli katevaa ja vieraat loys oikeat paikat nopeasti.Kun kaikki vieraat oli suuressa salissa henkilokunta sulki ovet ja kattas buffetin. Meilla oli tervetulo malja, puheita yms ohjelmaa. Kun ruoka oli katettu henkilokunta tuli sanomaan ja avas ovet.

ruokien valissa oli muutama puhe ja kun ruoat oli syoty niin jalkkarit laitettiin sivu poydille (ma pyysin kun tykkasin et saa olla esilla kauemmin niin saa hakea useammin illan aikana) ja sitten buffeen tilalle tuli tanssitila. eli sen keltaisen salin sivulle sinne aino salin puolelle tuli DJn paikka ja toiselle seinalle (suuren salin) laitettiin baari josta sai hakea juotavaa.

me kuunneltiin kovasti hovimestarin ja henkilokunnan ehdotuksia....ja suosittelen et niin teette silla he on jarjestany niin monet juhlat et tietaa mika tilassa toimii parhaiten.

jos jotain vinkkeja tassa antais niin ehka semmomnen etta sinne ei kantsi itse edes yrittaa menna koristelemaan, jos on semmonen pikku bridzella niin kuin mina niin kannattaa tarkasti suunnitella miten sen haluaa ja vaikka piirtaa sen jarjestyksen. ma laitoin pieniin pakastepusseihin esim kaikki nimilaput yms koristeet valmiiks per poyta ja numeroin jokaisen pussin et on helpompi laittaa esille. kamat kannattaa vieda mahdollisimman aikasin. silla varmistaa sen etta ne varmasti meni sinne ja ressi pysyy minimissa. niita on ihmeen monta juttua jotka on pakko tehda haapaivana joten semmoset jota ei tartte teha kantsii teha ajoissa.

kannataa menna siihen valmistelukokoukseen...ja kantsii valmistautua siihen eli funtsia miten sen illan haluu menevan (aikataulu yms)...taas kantsii kuunnella henkilokuntaa niista arvioista (mun omat oli ihan vaarin aivan liian nopeesti ajattelin).henkilokunta tarvitsee yhden ihmisen joka on vastuussa 'ongelmista'. eli jos on useampi kaaso yms pitaa valita yks joka saa tehda paatoksia...meilla toimi tosi hyvin eika ollu pitaan sen erikoisempia onkelmia mutta talla tavalla valttyy siita et heidan on pakko vaivata haaparia 'pikkujutuilla'. on hyva myos antaa ammattilaisille heidan yhteystiedon ja heille ammattilaisten tiedot. mun mielesta oli ihana kayda kaikki lapi etukateen, tuli semmonen varmempi olo siita et miten se sit menee.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Moi

Kuulostaa hyvältä paikalta. Kuulisin mielelläni lisää kokemuksia.

Miten paljon aiemmin paikan voi varata? Häitä suunnitellaan helmikuulle 2012 eli kirkkoa ei pääse varaamaan vielä pitkään aikaan. Voiko paikan varata esim. kunnes hääpäivä varmistuu tyyppisesti?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Meille on varattu Unioninkatu omuiin juhliimme ensi syyskuuksi. Ensimmäisen kerran otin yhteyttä tilaan ja kävin katsomassa sitä viime toukokuussa, eli 1,5 vuotta ennen juhlapäivää ja tein alustavan varauksen.

Minua tilassa viehätti sen juhlavuus jo itsessään, juurikaan koristeluita se ei tule kaipaamaan. Lisäksi paikan sijainti, omie juomien vientimahdollisuus ja heidän tarjoamat palvelut ovat paikan ehdoton plussa! Haluamme säästää äitien ja kaason yms (ja omia) hermoja kun heidän ei tarvitse olla yötä myöten paikkaa koristelemassa. Palvelu on ollut ystävällistä ja kaikki vaikuttaa olevan jopa hämmentävän helppoa. Kaikki (lukuunottamatta omia juomia, iltapalaa ja kukkia) sisältyy pakettihintaan n. 70e/ hlö ajalle klo 16-24. Lisätunneista tulee lisämaksu mikä oli pieni yllätys kun sitä sitten kysyttiin. Saunatila on vielä pohdinnassa jatkopaikaksi, tosi kiva tila tuokin olisi. Vähän kalliimmaksi tulee, mutta tulkoon. Kerran näitä on tarkoitus juhlia ;)

Vähän huolettaa ruokailusalin pöytävälien kapeus, koska vieraita meillä on tod. näk. tulossa 110, joka siis melkein maksimi. Henkilökunta kuitenkin sanoi, että muutkin ovat siitä olleet huolissaan, mutta juhlapäivänä sitä ei ole kukaan huomannut.

Paikasta en ole minäkään kuullut muuta kuin positiivista eikä he tarvitse lopullisen menunkaan kuin 2 viikkoa ennen juhlia! Voin siis tähän mennessä saamieni kokemusten perusteella vain suositella.

ps. olisiko jollain foorumilaisella kuvamateriaalia jakaa tuolta? haluaisin vähän nähdä miten koristeltu, missä bändi soittanut jne. Kiitos tosi paljon jos saisin privaatisti vaikka nähdä.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Löytyisikö tästä juhlapaikasta lisää kokemuksia, kuvia tai mitä vaan hääparina tai vieraanakin koettua? :girl_smile: Meillä on tästä paikasta alustava varaus joka tehtiin aika pikaisesti jo jonkin aikaa sitten.

Nyt kun on taas aikaa alkaa miettiä hääjärjestelyjä niin juhlapaikka on tietty ensimmäisenä taas mielessä. Jotenkin tuntuu että tästä paikasta se jokin puuttuu vaikka hienolta näyttääkin niin kuvissa kuin oikeasti paikan päällä... :girl_mad:

Kaipaisin kokemuksia erityisesti kesähäistä. Itseä huolettaa hieman tilan ilmanvaihto. Jos on kuuma päivä niin onko juhlatila sitten kuin sauna... :unsure:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Juhlimme häitämme juhlahuoneistolla 1,5 viikkoa sitten. En voi muuta kun kehua paikkaa. Paikka, palvelu & ruoka ovat ihan täydellisiä. Meitä oli 98 ja mahduimme hyvin. Etenkin jatkot saunatiloissa saivat kehuja vierailta, etenkin ku pääsimme naimisiin hellepäivänä ^_^;) Suosittelen paikkaa kaikille jotka haluavat päästä vähemmällä hääjärjestelyjen suhteen, mutteivat halua ravintolahäitä.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Kiva kuulla Mako, että juhlanne sujui hyvin. :girl_smile: Itsekin olen jo etukäteen tyytyväinen siitä, että tila ei vaadi koristeluja ja homma vaikuttaa sujuvan hyvin ja ruoka olevan maittavaa.

Oliko teillä juhlatilassa kovinkin kuuma heinäkuussa?

Me olemme nyt muuten harkinneet kakun hankkimista muualta. Onko kellään kokemuksia tilan omista kakuista, miltä maistuvat ja näyttävät?

Link to comment
Share on other sites

Kiva kuulla Mako, että juhlanne sujui hyvin. :girl_smile: Itsekin olen jo etukäteen tyytyväinen siitä, että tila ei vaadi koristeluja ja homma vaikuttaa sujuvan hyvin ja ruoka olevan maittavaa.

Oliko teillä juhlatilassa kovinkin kuuma heinäkuussa?

Me olemme nyt muuten harkinneet kakun hankkimista muualta. Onko kellään kokemuksia tilan omista kakuista, miltä maistuvat ja näyttävät?

Kesän helteisenä lauantaina olimme keikalla tuolla.Saimme roudata jo perjantaina ja totesimme että paikassa on aika hyvin toimiva ilmastointi.Juhlien aikana,tanssien tiimellyksessä,vieraat tahtoivat ikkunoita auki ja se hieman sekoitti ilmastoinnin jaksamista.Kadulta tuli tosi kuumaa ilmaa.Siellä "Takahuoneessa"Oli kuitenkin viileää.Kun emme antaneet aukoa ikkunoita.Stadissa on vaikea löytää parkkipaikkaa mutta upean henksun suosiolla saimme keikka-autolle parkin sisäpihalta.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
  • 2 years later...
  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...