Jump to content
Naimisiin.info

Haikon Kartano (Porvoo)


Prudence

Recommended Posts

  • 2 months later...
Guest Australitar(Guest)

Ajattelimme ensin pitää Haikossa kesäkuussa 07 häät. Henkilö Maija Kulberg joka hoisi varaustamme koko ajan oli alussa älyttömän ystävällinen ja innokas ottamaan vastaan juhlatilauksemme. Hän vaikutti puhelimessa oikein mukavalta.

Pian myöhemmin hänen puoleltaan tuli mailissa puheeksi alkoholitarjoilu.

Kun mainitsin että emme aio tarjoilla häissämme alkoholia (sukuni on uskonnollista) ja näin ollen avoinna oleva baari on turha, kohtelu muuttui heti. Pahoitin siitä mieleni. Meille mm. ilmoitettiin mailissa että voimme pitää siellä häät mutta vain muutaman tunnin ajan (4h) ja viimeistään loppuillasta voimme (=joudumme) siirtymään kartanon klubin puolelle. Koska he aikoivat järjestää vielä samalle illalla toisenkin illalliseurueen! Kyseinen lauantai oli meille jo kokonaan alustavasti varattu eikä muista illallisseurueista ollut aikaisemmin puhetta!

Lähetin heille mailia tästä ja ilmotin peruvani juhlatilauksen, kun huomasin kohtelun ns. muuttuvan ja heidän haluttomuutensa enää järjestää häitämme.

Vastauksena tuli pahoittelut siitä että olin huomannut heidän haluttomuutensa ja pahoittanut mieleni. Lisäksi hän kirjoitti että heidän liiketoimintansa olennainen osa on viinin ja muidenkin alkoholipitoisten juomien myynti ja tarjoilu. Bisnestähän tämä heidän toimintansa on vaikka he sen parhaiten mukaan yrittävätkin pitää piilossa!  >:( Viestin lopussa he ehdottivat meille kesäsunnuntaita.

Myös mieheni serkulla löytyi yllättäen samankaltaisia kokemuksia. He pitivät häänsä Haikossa muutama vuosi sitten. Myös vieraille oli tullut bisnesfiilis hääjuhlan aikana. Ikävää!

En siis suosittele paikkaa.

Löysimme kuitenkin upean toisen paikan (vieläkin paremman) eikä jäänyt yhtään harmittamaan että emme pitäneet häitämme siellä.

Link to comment
Share on other sites

Minullekin on jäänyt erittäin kylmä ja bisnesmäinen kuva paikasta. Häitä on ainakin kesäisin monet yhtäaikaa ja monet morsiamet törmäävät toisiinsa mm. naistenhuoneessa käydessään tai muualla yleisillä alueilla, joihin väkisinkin tulee päivän ja illan aikana mentyä. Itse ainakaan en välttämättä haluaisi siinäkään mielessä mitään massahäitä. Puitteet ovat toki kauniit ja erityisesti puutarha ja merenranta ovat houkuttelevat (mutta eivät sentään NIIN houkuttelevat ;))

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
Guest Katja(Guest)

Hei,

Onko muilla kokemuksia Haikosta julapaikkana? Minua kiinnostaa uusi Villa Haikko joka valmistuu kesäkuussa kartanon puiston alaosaan, aivan meren rantaan. Se olisi mukavasti erillään kartanon ja kylpylän tiloista. Yöpyminen on tietenkin näissä edellisissä.

Millaista palvelua olette Haikossa saaneet? Onko muillekin jäänyt "rahastuksen maku" vai onko palvelu ollut mielestänne ystävällistä ja sujuvaa? Olemme käyneet pari kertaa Haikossa kylpylälomalla ja niistä on jäänyt hyvin positiivinen mielikuva. Aamiaisen ja lounaan syömisestä ei saa kuitenkaan niin kattavaa kuin pitkistä juhlista :) Onko laskutus ollut täsmällistä, oletteko saaneet pakettialennuksia hinnoista, tms.? Onko tullut yllätyksiä? Kaikki kokemukset tervetulleita!

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...
  • 3 weeks later...

Minä olen itse aikoinani ollut töissä haikossa ja tarjoillut sekä koristellut useat häät siellä mm. Mika Häkkisen :rolleyes: Jos nykyisin vielä asuisin sillä suunnalla haluaisin ehdottomasti omat hääni sinne. Häät ja hääyö kartanossa ja "ydinporukalle" yösauna juomineen tupasaunalla.... noh, nyt täytyy tyytyä haaveilemaan, sillä totaalisen erilaiset häät on tulossa täällä rapakon takana :D

Link to comment
Share on other sites

Olen ollut vieraana ihan pienissä häissä (alle 20 vierasta) Haikossa ja paikka toimi tässä tarkoituksessa myös tosi hyvin. Palvelu ja ruoka oli aivan loistavaa. Aamulla oli kiva herätä hotellista ja mennä porukalla aamiaiselle ja sitten vielä kylpylään polskuttelemaan ja rentoutumaan hoitoihin. Tosi hyvä vaihtoehto, jos haluaa vähän jotain erilaista ja tosi laadukasta. Pieniin häihin myös iistä hyvä vaihtoehto, että eivät perineet erillistä tilavuokraa vaan kuluja tuli ainoastaan ruuasta ja juomasta (sekä toki majoituksesta, jos Haikkoon jää yöksi).

Haikko on muutenkin ollut tosi mukava paikka viettää esim. työporukan TyKy-päiviä. Miljöö on upea!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Meillä on hääjuhla 21.6.2008 Villa Haikkoossa ja hintarvio koko touhulle on vajaa 8000€ (vieraita reilu 70). Ainakin tähän asti on kaikki sujunut hyvin Haikon kanssa, todella mukavia ihmisiä järjestelemässä juhlia. Halutessaan on mahdollista saada myös kampaus ja meikki Haikossa :)

Jäin miettimään, että mikä on itse Villa Haikon osuus hinnasta (eli paikkavuokra, tarjoilijat, ruuat...)? Ja mitä kaikkea siihen sisältyy (esim. koristeet?). Villa Haikko on alkanut kiinnostaa minuakin :) .

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
Guest Vieras_minni_*

Ikävää, että jotkut ovat saaneet huonoa kohtelua Haikon kartanossa. Itse juhlimme häitämme kyseisessä paikassa, enkä voi muuta kuin kehua paikkaa ja järjestelyjä. Paikkahan on melko hintava, mutta eikös häitä juhlita periaatteella "kerran elämässä", joten voi ja kannattaakin kyseiseen juhlaan panostaa! Ruoka on kartanossa erinomaista, juomatkin ovat hyviä, eikä kaikkien sitä alkoholipitoista juomaa ole pakko litkiä jos ei halua. Palvelu oli ensimmäisestä yhteydenotosta asti ystävällistä ja joustavaa, vielä viimehetken muutoksiinkin suhtautuivat todella hienosti! Eli itse kyllä suosittelen häiden (ja miksei muidenkin juhlien) järkkäämistä siellä :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Olin juuri häissä Haikossa juurikin Villassa ja oli aivan ihana paikka! Oli todella hauskat häät, mutta osaltahan se oli onnistuneen ohjelman ansiota. Kauniiksi oli paikka koristeltu ja henkilökunta oli ammattimaista ja ystävällistä.

Ruoka oli todella hyvää ja maksullinen baari toimi loppuillasta erinomaisesti. Jäimme myös haikkoon yöpymään ja oli ihana aamiainen ja uiskentelu kylpylässä maistui.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 1 year later...
  • 4 months later...
  • 4 weeks later...

JuneBride11: Olemme varanneet Villa Haikon toukokuussa 2011 :gihlat: Aivan ihana paikka (suosittelen :girl_smile: ) Kävimme katsomassa myös kartanon puolelta Romanov-salia, mutta pidimme Villaa parempana tilana meille.

Kaikki tähän astiset järjestelyt ovat sujuneet mallikkaasti, palvelu on ollut ystävällistä ja asiantuntevaa. Olemme käyneet kerran tutustumassa paikan päällä, muuten olemme hoitaneet asiat sähköpostilla. Haikon puolesta olemme saaneet hyviä ideoita miten hääpäivä saadaan onnistumaan, lisäksi saimme tietopaketin Porvoolaisista kuvaajista ja kukkakaupoista.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Meillä oli häät Haikossa kesäkuussa 2009. Vihkiminen ulkona vihkipaviljongissa, saimme loistavan auringon paisteen ja koko puutarha oli todella viimeisen päälle laitettu juhlakuntoon. paviljonki toimi loistavasti. juhlia jatkettiin Villassa, vieraita oli n.120 ja tilat olivat juuri sopivat, ruoka erinomaista, palvelu loistavaa ja Maija Kullbergin ammattitaito on aivan suomen parasta! en olisi voinut kuvitella että missä muualla saisin unelmien päivän toteutettua kuin Haikossa ja siinä he onnistuivat täydellisesti. en voi muutakun suositella paikkaa, ja mikä parasta vieraat majoittuivat kanssamme samaan hotelliin ja oli mukava aamulla viellä tavata ystäviä yhteisessä aamiaistilassa jonka myös varasimme seuraavalle päivälle. kaikki toivomukset mitä halusimme otettiin huomioon ja toteutettiin. :)

jos joku haluaa kysellä jotain niin sähköpostin kautta voin vastailla, [email protected]

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 10 months later...
Guest Mikko Mäkelä

Villa on ok, mutta Kartanoa en suosittele. Palvelu on huonoa ja lähinnä viron kielistä.

Viime viikolla vierailin ja henkilökuntaa oli aivan liian vähän. Todella epäonnistunut tilaisuus.

Hotellin puolella palvelu on ihan ok.

Pakko sanoa, että heiman on rahastuksen makua.

t. Mikko

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...