veeti

Ilmaristen matkailutila (Lieto)

28 viestiä aiheessa

Hei !

Täällä ennenkin ollut kyseisestä paikasta juttua ja paljon on kehuttu paikkaa.

Käytiin katsomassa sitä ja ihastuttiin heti. Häät meillä olis ens maaliskuussa.

Saatiin tänään tarjous. Hinta vaikutti aika kovalta. Meillä on tosi omalaatuinen menu kylläkin mutta raaka-aineiltaan erittäin suppea. Kahvin ja kakunkin osuus suuresti ihmetytti, maksaa enemmän kuin yöpala.

Mitenkä teillä muilla jotka ko paikasta olette tarjouksen saaneet tai siellä häitänne viettäneet.

Onko paikka sen arvoinen ? Sujuiko kaikki ongelmitta ? Entä onko häävieraita yöpynyt siellä ?

Ja toki avoimena otetaan ehdotuksia vastaan. Paikka jossa olisi Ilmaristen kaltainen ilmapiiri ja ympäristö, mutta edullinen.

Maarian pappila oli ihana, mutta siellä hieman jäi askarruttamaan kun kaikki ei mahdu edes samaan kerrokseen. Vieraita kun tulossa n 100.

Hirvilampikin katsastettu. Paikka ihana, mutta menu hinta tuntui myös aika kovalta.

Kertokaahan mielipiteitänne.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän häät vietettiin Ilmaristen matkailutilalla elokuussa. Kaikki sujui ongelmitta ja isäntäpari oli aivan ihania! Heidän ruokansa on todella hyviä ja suosittelen kyllä lämpimästi! Osa vieraista myös yöpyi paikalla ja hekin kaikki kehuivat paikkaa. Voit tietenkin yrittää pyytää heiltä uusintatarjouksen, missä itse hieman lasket hintoja. Vaikka hinnat oli suhteellisen kovat, niin silti palvelu oli todella ystävällistä ja hyvää! Ja meillä ainakin suostuivat lisäämään ruokia yms. vielä viimehetkellä. Eli vaikka paikka on ehkä hieman kallis, niin minä ainakin suosittelen todella lämpimästi!!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

valitettavasti en pysty vastaamaan kysymyksiisi. MInulle olisi kuitenkin sinulle kysymys, koska olemme ajatelleet käyttää samaa paikkaa omien häidemme pitopaikkan. Millaisen tarjouksen saitte ilmaristen matkailutilasta ja mitä hintaan sisältyi?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Joo, muakin kiinnostais tuo Ilmaristen tarjous. Ollaan itseasiassa ens viikonloppuna menossa käymään, ois kiva vähän etukäteen tietää. Laita vaikka privana.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nostellaampas tätä ketjua. Meillä on alustavasti varattuna Ilmarinen ja pian aiotaan varaus vahvistaa. Ois kiva kuulla siellä juhlineiden kokemuksia?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ilmoitampa nyt täälläkin, että Ilmaristen matkailutila on vapaana 7.7.07. Oli tullut peruutus. Että josko se ketään enää tässä vaiheessa auttaa... :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän häitä juhlittiin helteisenä heinäkuuna 2006 Ilmaristen matkailutilalla. Ihastuimme molemmat heti paikkaan ja ystävälliseen omistajapariskuntaan. Koristelut ja suunnitelmat olivat meidän käsialaa, mutta häitä edeltävästi pariskunta laittoi kaiken kuntoon. Ruoka oli todella hyvää. Mielestäni itse ruoan hinta ei ollut mikään paha verrattuna moneen muuhun paikkaan, mutta kakku oli kyllä kallis. Meillä oli hääkakkuna mansikka-valkosuklaa kakku. Itse toimme suklaa-karkit kahvipöytään. Emännän kanssa haimme kukat edeltävänä päivänä koristeluja varten. Vieraita oli melkein 150 eli siihen mennessä suurimmat häät siellä. Tanssit olivat aitassa siinä vieressä. Ympäristö oli kerrassaan upea kesähäille (myös talvella todella tunnelmallinen). Ihmiset saattoivat liikkua ulkosallakin. Kaikki huoneet oli varattu meidän vieraille ja erityisesti vieraat, jotka yöpyivät paikan päällä olivat todella tyytyväisiä. Olivat vielä yöllä menneet saunaan ja uimaan.

Jälkikäteen olen todella tyytyväinen! Emme olisi voineet löytää parempaa hääpaikkaa juhliimme. Lasku oli kyllä aika kova. Koska paikassa on A-oikeudet, erityisesti alkoholi tuli kalliiksi. Kannattaa yrittää tinkiä ainakin jos järjestää isot juhlat.

Vastaan mielellään kaikkiin kysymyksiin.  

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mitä täältä heidän kotisivuilta katselin, tämä olisi meillekin lähes täydellinen paikka!

Valitettavasti meillä vaan on ehtona, että omat juomat pitää saada viedä. On sen verran loppahuulista kaveria meillä - eikä itselläkään juoma kauaa kupissa lämpene.

http://www.ilmaristenmatkailutila.com

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

---

Muokattu: , käyttäjä: aadis

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olin siellä viime syksynä vieraana ja ainakin vieraan näkökulmasta ajatellen mitään valittamista ei ollut. Tilat olivat hyvät, paikka on kaunis, omistajapariskunta mukava, henkilökunta oli mukavaa ja ruoka ihan mahdottoman hyvää.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
nostellaas tätä vähän... :)

tuoreita kokemuksia Ilmaristen matkailutilasta kaipailisin! meillä varausmaksua vaille varattu ensi vuoden elokuulle, mutta vielä vähän mietityttää.. kiitollinen olisin kaikenlaisista mielipiteistä ja kommenteista, vaikka yksärillä!! :):-X

Meillä vietetään häitä tuolla Ilmarisissa n. kuukauden päästä. Tähän asti kaikki asiointi on sujunut todella hyvin ja omistaja pariskunta osaa joka kerta yllättää hyvällä palvelullaan! :) Heiltä olemme saaneet loistavia ideoita joka suhteessa. Tällä hetkellä luotan paikkaan täysin ja uskon että häät tulevat menemään nappiin kaikin puolin (*koputtaa puuta*). Ilmottelen sitten kemujen jälkeen miten kävi. ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

---

Muokattu: , käyttäjä: aadis

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän häät on tilalla ensi tammikuussa. Tilan väki järjestää meidän koristelut, mutta muuta koristeista ei ole sovittu. Hintä ei ole mitenkään halpa, mutta mielestäni kohtuullinen, jos ottaa huomioon, että siihen kuuluu tarjoilijat ja osaava keittiöväki. Emäntähän on kotitaloudenopettajan kaiken lisäksi.

Toivottavasti kaikki sujuu hyvin. Mutta hieno rakennushan paikka on.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

varattiin eilen kyseinen tila heinäkuulle 2010, ja jos joku muu haluaa sinne kesällä 2010 niin kannattaa pitää kiirettä koska ainakin heinäkuu on jo täysin varattu!

paikka on aivan ihana ja kun käytiin siellä niin en suostunut edes harkitsemaan muita paikkoja. siellä on kaksi saunaa, uima-allas, lapsille omat oleskelutilat, juhlatilaan mahtuu hyvin 100 vierasta ja bändi ja tanssilattiakin on suht iso. majoituspaikkoja on 30 hengelle. ruoka on varmasti todella hyvää ja kaikkeen voi vaikuttaa, ainoana "miinuksena" on se että siellä on A-oikeudet, mutta me ratkaistiin asia siten että vieraat saa ostaa omat juomansa. kaikki tarjoilijat ja muut sisältyy tilan vuokraan joka on 600€. siellä saa kaiken lisäksi olla vaikka aamuun asti ilman lisämaksuja, tosin juhlasali menee kiinni 02.00 mutta muualla on kyllä tilaa oleskella.

koristelu tosiaan tulee tilan puolesta, mutta siellä on iso vintti täynnä koristeita vuosien ajalta ja ne on vapaassa käytössä, varmaankin jokaiselle löytyy jotakin, häitä edellisenä päivänä tehdään yhden pöydän koristelu jonka perusteella tilan väki koristelee loput pöydät. kukat saa myös tilan kautta, niillä on jonkinlainen yhteistyö erään puutarhan kanssa ja sieltä saa sitten hakea kukkaset.

tää vaikuttaa ihan mainospuheelta, mutta itse ainakin olen tosi tyytyväinen siihen miten asiat on edennyt ja millanen paikka se on. omistajatkin on todella mukavia.

jos jollain on kokemuksia jo vietetyistä häistä siellä tilalla, olisin kiitollinen jos jakaisitte kokemuksenne :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olisiko kellään antaa jonkinlaista osviittaa tuosta hintapuolesta? Ilmeisesti alkoholit ja kakku ovat olleet kalliita, mutta kuinka kalliita, ja kuinka kalliiksi menu on yhteensä (ja per vieras) tullut?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

alkoholijuomista en tiedä muuta kun mansikkaboolin hinnan, joka on 79 €/7 litraa, niin ja Ballet-kuohari 23 €/plo.

mansikkakermakakku + kaffe 7,5 €/hlö.

yöpala (coctailpiirakat ja pari salaattia) 6,5 €/hlö.

ruoka (possua, kasviksia, lihapullia, salaattia jne) 27,5 €/hlö.

tollanen tarjous me saatiin kesälle 2010, vieraita 80-90 (en tiiä vaikuttaako hintaan).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

---

Muokattu: , käyttäjä: aadis

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

-- poistettu --

Muokattu: , käyttäjä: aadis

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olin syyskuussa Ilmaristen matkailutilalla kaasona ystäväni häissä ja olin tosi tyytyväinen kaikkiin järjestelyihin. Olen aika "tiukkapipo" palvelun suhteen, mutta täytyy kyllä sanoa että tällä kertaa ei juuri valitettavaa löytynyt, kaikki meni kuten oli sovittu. Toisaalta teimme myös tiukan sopimuksen sen suhteen että vain minä ja bestman oltiin yhteydessä henkilöhuntaan ja välitettiin kaikki toivomukset ja käskyt.

Omistajapariskunta oli tosi ammattitaitoista ja mukavaa väkeä. Kiitos! :-X

Panostimme enemmän ohjelmaan ja tunnelman luomiseen kuin paikan koristeluun koska totesimme että paikka ei paljon koristelua kaipaa. Pieni miinus oli se että kattovaloja ei saanut himmennettyä myöhemmin illalla. Korvasimme sen kynttilöillä ja sivuvaloilla (mikä osoittautuikin oikein toimivaksi jälkeenpäin ajatellen!).

Muuten paikassa erinomainen akustiikka ja hyvät laitteet äänentoistoon ja esityksiin datatykkeineen. (kuuluvat hintaan).

Nyt pitää järjestää toisen kaverin polttarit ja olen pyytänyt tarjoupyynnön siitä...jos siitä kokemuksia niin vinkkejä otetaan mielellään vastaan!

Muokattu: , käyttäjä: HenniAhven

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli juuri häät Ilmaristen matkailutilalla ja ajattelin nyt jakaa kokemukseni muillekin, jos tästä vaikka olisi apua paikan valintaan. Ensinnäkin, paikka kannattaa varata hyvissä ajoin, itse varasimme noin 1,5 vuotta etukäteen ja juuri ja juuri saimme haluamamme päivämäärän. Isäntäpari ja henkilökunta on erittäin mukavia ja asiantuntevia, mutta tähän liittyykin ainoa miinus jonka olemme keksineet: kommunikointi. Sähköpostiviestittely ei oikein aina onnistu eikä sitä kautta saa kunnolla vastauksia kysymyksiinsä. Mutta, puhelimessa ja paikan päällä kaikki kommunikointi sujuu erinomaisesti.

Itse tila ja ympäristö ovat upeat, juhlatilassa on ilmastointi mikä oli todella ihana kun ulkolämpötila lähenteli kolmeakymmentä. Ulkona on monta oleskelupaikkaa, sekä auringossa että varjossa, samoin upeita kuvauspaikkoja löytyy, pihan uima-allas oli ainakin meidän häissä yöllä käytössä, saunaa ei lämmitetty vaikka sellainenkin löytyy :)

Koristelut saa tilan puolesta, heillä on paljon koristeita varastossa ja meillä ei siis ollut omia koristeita lainkaan, kaikki saatiin tilalta (sis. hintaan) kynttilöitä, maljakoita ja kaitaliinoja myöden. Ruusut tilan väki tilaa suoraan puutarhalta. Tilan väki myös koristelee kaiken, mekin mentiin perjantaina tilalle tarkoituksena osallistua koristeluun mutta olimme siellä vain alle tunnin kun ei tarvinnut tehdä mitään! Pöydät koristellaan omien ohjeiden mukaan ja jälki on kaunista.

Ruoka on todella hyvää, monet vieraat kehuivat sitä. Menu oli melko perinteinen, mutta maukas, myös kakku oli erinomaista. Tilalla on A-oikeudet, mutta meillä sujui kaikki ihan mukavasti kun ruuan kanssa tarjottiin vain vesi/mehu/maito/kotikalja ja halukkaat ostivat viiniä ruuan kanssa ja myöhemmin oli menekkiä myös muilla juomilla. Takakontti oli aika kova sana, parkkipaikka on ihan vieressä joten ei ollut sinnekään pitkä matka. Boolia henkilökunta teki sitä mukaan kun sitä tarvittiin.

Meillä oli vieraita yhteensä 62, juuri sopiva määrä tuohon tilaan, ehkä enemmänkin sopisi mainiosti. Tanssitilaakin jäi hyvin ja bändi mahtui salin nurkkaan. Illan lopuksi vieraat lauloivat karaokea, tilalta löytyi parisenkymmentä karaoke-dvd:tä.

Tilalla on myös mahdollista yöpyä ja aika moni vieraista myös teki niin. Yöpymiseen sisältyy myös aamupala ja aamusauna, mikä taitaa olla aika suosittu siellä :)

Seuraavana päivänä ei tarvinnut mennä siivoamaan, vaan henkilökunta siivosi kaiken.

Suosittelen paikkaa erittäin lämpimästi, saimme stressittömät häät kun tilan väki teki niin paljon :) Lasku ei ollut mikään pieni, mutta mielellämme sen maksoimme kun kaikki sujui niin hyvin.

Kyselkää jos on kysyttävää :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Paljonko teillä tuli maksamaan kaiken kaikkiaan ja mitä siihen sisältyi (siivoukset, henkilökunta, koristelu..muuta? Tilavuokra on kai melkoinen ja siihen tulee vielä menut + muut kulut päälle)? ja sisältyikö kaikkiin menuehdotelmiin myös kakkukahvit vai sovitaanko kaikki tarjoilut yksilöllisesti? Oliko teillä tarjolla yöpalaa ja sisältyikö se menuun vai tuliko siitä vielä menun lisäksi lisäkustannuksia? Entäpä alkumaljat? Tilataanko nekin erikseen?

Tulipa oikeen varsinainen kysymystulva, toivottavasti saat selvää :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Paljonko teillä tuli maksamaan kaiken kaikkiaan ja mitä siihen sisältyi (siivoukset, henkilökunta, koristelu..muuta? Tilavuokra on kai melkoinen ja siihen tulee vielä menut + muut kulut päälle)? ja sisältyikö kaikkiin menuehdotelmiin myös kakkukahvit vai sovitaanko kaikki tarjoilut yksilöllisesti? Oliko teillä tarjolla yöpalaa ja sisältyikö se menuun vai tuliko siitä vielä menun lisäksi lisäkustannuksia? Entäpä alkumaljat? Tilataanko nekin erikseen?

Tulipa oikeen varsinainen kysymystulva, toivottavasti saat selvää :D

Aloitetaan nyt vaikka siitä, että ruokittavia oli yhteensä 70 joista 5 lapsia (puoleen hintaan), lasku yhteensä oli vähän alle 4000 euroa. Tilavuokra on 600, johon sisältyy siis koristeleminen ja koristeet, henkilökunta, tarjoileminen, astiat ja siivous, eli oikeastaan kaikki muu paitsi ruoka ja juoma.

Pääruoka oli 27,5 euroa/nokka, hinta vaihtelee menun mukaan eli ihan itse voi valita mitä kaikkea haluaa ja hinta määräytyy sitten sen mukaan. Kakkukahvi taisi olla 7,5 euroa/nokka, itse sai viedä omia leipomuksia kakun lisukkeeksi, iltapala maksoi 6,5 euroa/nokka ja itse sai määrätä kuinka suurelle porukalle iltapala tarjoillaan (eli arvio kuinka paljon väkeä paikalla siihen aikaan). Erikoisruokavalioista hintaa tulee 20 % lisää. Alkumaljana oli Ballet, muistaakseni 23 €/pullo, mansikkabooli (7 litraa) maksoi 79 euroa/satsi ja itse sai määrätä kuinka paljon boolia tehdään. Me ei tarjottu muita alkoholijuomia vieraille, vieraat itse ostivat viiniä ruuan kanssa ja muita juomia illan mittaan.

Eli, tilavuokra sisältää todella paljon asioita, ei tarvinnut koristella kauheassa kiireessä perjantaina, ja siivous kuului hintaan myös. Kallista tuo ehkä oli, mutta oli se sen arvoista. Tila itsessään on todella upea sisältä ja ulkoa, vieraat kehui paikkaa paljon.

Haluatko vielä jotain muita tietoja? :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Voi kiitos paljon, kyllä tässä oli jo ensi hätään sopivasti tietoa :) Voin sitten palailla asiaan, kun keksin muuta ;) Vaikuttaa kyllä lupaavalta paikalta ja mielellään maksaa hyvästä palvelusta (ise olen kamala stressaamaan ja se on viimeinen asia, mitä haluan juhlapäivänä tehdä)!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

2011 vuoden kokemuksia Ilmaristen matkailutilasta: Juhlimme häitämme siellä tämän vuoden kesäkuussa ja olemme enemmän kuin tyytyväisiä!

Varasimme paikan syksyllä 2010, silloin vapaana oli enää muutama viikonloppu. Koska asumme ulkomailla, hoidimme oikeastaan kaikki järjestelyt Ilmaristen henkilökunnan ja omistajien kanssa sähköpostitse, toimi tosi hyvin ja vastauksen sai nopeasti. Vanhempani kävivät katsastamassa paikan varausvaiheessa ja me itse muutama kuukausi ennen häitä vielä sopimassa yksityiskohdista. Ilmaristen henkilökunta ja omistajat ovat tosi ystävällisiä ja joustavia ja osaavat antaa hyviä vinkkejä hääjärjestelyihin. Kaikki toiveemme oli otettu huomioon pienintäkin yksityiskohtaa myöten.

Ilmaristen maalaismiljöö on aivan ihana, vieraistamme n. puolet oli ulkomaalaisia ja he ihastuivat paikkaan täysin. Meille oli varattu koko Ilmaristen majoituskapasiteetti hääviikonlopuksi. Vierailla on mahdollisuus käyttää paikan saunaaa ja uima-allasta vapaasti mihin aikaan tahansa. Häiden aattona perjantaina grillasimme vieraiden kanssa, Ilmarisista saimme käyttöömme grillin jne. Hääparilla on mahdollisuus varata käyttöönsä sviitti omalla keittiöllä, saunalla ja kylpyhuoneella. Me teimme kaikki häävalmistelumme (meikkaus, kampaus, pukeutuminen jne.) tilavassa sviitissä, siellä on mukavasti oma rauha häähumun keskellä.

Itse juhlatila oli meidän vierasmäärälle, n. 80 hlöä, erinomainen. Ruokailu, baari ja bändi mahtuivat kaikki juhlasaliin ja tilaa sekä ilmaa yli 30-asteen helteessä oli siltikin riittävästi. Ilmaristen henkilökunta koristeli salin pyyntöjemme mukaan ja hoiti mm. kukkatilaukset. Salissa sai juhlia muistaakseni klo 01:00, jonka jälkeen juhlitaan sai vapaasti jatkaa muissa tiloissa. Henkilökunta hoitaa myös siivouksen, joten häiden jälkeen ei juhlaväen tarvitse huolehtia muuta kuin omista kimpsuistaan ja kampsuistaan. :)

Bändin täytyy tuoda kamansa saliin ennen vieraiden saapumista. Henkilökunta otti bändin vastaan ja näytti heille takkahuoneen ja hoiti bändin ruokailut, juomat jne. Joten jos tämän sopii etukäteen, on taas yksi homma vähemmän kaasoille ja bestmaneille mietittäväksi :)

Ruoka oli tosi hyvää. Meidän menu oli myös melko perinteinen, koska sellaista toivottiin. Kaikki oli erittäin maukasta ja ruokaa oli koko ajan riittävästi tarjolla. Iltapalalle valmistimme yhden tarjottavista itse, loput tuli paikan puolesta. Tämäkin kävi Ilmaristen henkilökunnalle ilman mitään vaikeuksia.

Kaiken kaikkiaan en keksi Ilmaristen matkailutilasta yhtäkään negatiivista asiaa kerrottavaksi, kaikki sujui järjestelyjen osalta ja muutenkin täydellisesti :) A-oikeudet toki tuovat kokonaishintaan jonkin verran lisää, mutta muilta osin hinnat ovat Ilmarisissa laatuun nähden enemmän kuin kohdallaan!

Kaunis kiitos Ilmaristen matkailutilan porukalle!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olisko kenelläkään laittaa/antaa kuvaa pöytäjärjestelystä n. 100 hengelle?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään